LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS KANCELIARIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2003 m. liepos 8 d. Nr. 890
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131; 2002, Nr. 41-1527) 441 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 8 d. nutarimą Nr. 1084 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 80-2260).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2003 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 890
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS KANCELIARIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija (toliau vadinama – Vyriausybės kanceliarija) yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Vyriausybė) įsteigta biudžetinė įstaiga, padedanti vykdyti Vyriausybės ir Ministro Pirmininko funkcijas.
2. Vyriausybės kanceliarija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Vyriausybės darbo reglamentu, Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais nuostatais.
II. VYRIAUSYBĖS KANCELIARIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
5. Svarbiausieji Vyriausybės kanceliarijos uždaviniai yra šie:
5.2. dalyvauti koordinuojant Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių ir strateginių veiklos planų vykdymą;
5.3. organizuoti Vyriausybės posėdžių, ministrų pasitarimų, ministerijų valstybės sekretorių pasitarimų ir Vyriausybės komitetų posėdžių rengimą;
5.4. užtikrinti, kad Vyriausybei ir Ministrui Pirmininkui būtų pateikiama informacija, būtina sprendimams priimti, ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir apskričių viršininkų veiklai koordinuoti;
6. Vyriausybės kanceliarija, vykdydama jai pavestus uždavinius:
6.1. pagal savo kompetenciją nagrinėja ministerijų, Vyriausybės įstaigų, apskričių viršininkų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų pateiktus Vyriausybei, Ministrui Pirmininkui, Vyriausybės kancleriui spręsti klausimus ir rengia atitinkamus pasiūlymus;
6.2. tvarko gautų iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, apskričių viršininkų, savivaldybių institucijų Vyriausybės nutarimų, įstatymų ir kitų Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų projektų apskaitą ir Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia juos svarstyti ministerijų valstybės sekretorių pasitarimuose, ministrų pasitarimuose, Vyriausybės komitetuose, Vyriausybės posėdžiuose;
6.3. atlieka Vyriausybei ar jos komitetams pateiktų svarstyti įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektų įvertinimą, nagrinėja šių teisės aktų projektų poveikio vertinimo pažymas ir teikia savo pastabas ir pasiūlymus;
6.5. nustatytąja tvarka organizuoja reikalingos Vyriausybei ir Ministrui Pirmininkui informacijos rengimą, teikia paskirtiems ministrams (jų prašymu) medžiagą, kurios reikia Vyriausybės programai parengti;
6.7. apibendrina ministerijų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir apskričių viršininkų metines veiklos ataskaitas ir rengia Vyriausybės metinės veiklos ataskaitos projektą;
6.8. organizuoja ir techniškai aptarnauja Vyriausybės posėdžius, Vyriausybės komitetų posėdžius, ministrų pasitarimus ir ministerijų valstybės sekretorių pasitarimus;
6.9. Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka organizuoja Vyriausybės posėdžiuose priimtų nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių įforminimą ir paskelbimą;
6.10. ūkiškai ir techniškai aptarnauja Vyriausybės Peticijų komisiją, taip pat Vyriausybės sudarytas komisijas (Ministro Pirmininko sudarytas darbo grupes), kai šioms komisijoms (darbo grupėms) vadovauja Ministras Pirmininkas ar jų vadovais paskirti Ministro Pirmininko politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai ar Vyriausybės kanceliarijos valstybės tarnautojai;
6.11. registruoja Lietuvos Respublikos Seimo narių rašytinius klausimus ir paklausimus, perduoda juos nagrinėti Vyriausybės nariams arba Ministro Pirmininko ar Ministrui Pirmininkui pavedus Vyriausybės kanclerio pavedimu rengia atsakymus;
6.12. tvarko Vyriausybės, Ministro Pirmininko ar Ministro Pirmininko pavedimu Vyriausybės kanclerio duotų pavedimų apskaitą, kontroliuoja ir apibendrina jų vykdymą, teikia informaciją atitinkamoms ministerijoms, Vyriausybės įstaigoms ir kitoms institucijoms, Vyriausybės kancleriui;
6.13. teikia Vyriausybei ar Ministrui Pirmininkui pasiūlymus dėl tarptautinių sutarčių vykdymo ir jo kontrolės organizavimo;
6.14. organizuoja kartu su Ministro Pirmininko politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojais Vyriausybės politikos aiškinimą per Lietuvos Respublikos ir pasaulio visuomenės informavimo priemones, rengia ministrų ir Vyriausybės įstaigų vadovų spaudos konferencijas ir kitus renginius;
6.15. rengia ir teikia spaudai, radijui ir televizijai Vyriausybės, Ministro Pirmininko pareiškimus, taip pat Vyriausybės spaudos tarnybos pareiškimus ir paaiškinimus dėl Vyriausybės nutarimų ir Ministro Pirmininko potvarkių, pranešimus ir kitokią informaciją apie Vyriausybės veiklą;
6.16. akredituoja spaudos, radijo ir televizijos atstovus, nušviečiančius Vyriausybės veiklą, ir aprūpina juos su Vyriausybės veikla susijusia informacija, bendradarbiauja su Lietuvos ir užsienio visuomenės informavimo priemonėmis, spaudos agentūromis ir lietuvių informacijos centrais užsienyje;
6.17. padeda rengti Lietuvos Respublikoje vykstančius užsienio valstybių vyriausybių vadovų ir aukštų pareigūnų vizitus, užtikrina šių vizitų aprūpinimą informacija;
6.19. tvarko Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo nutarimų, sprendimų, išvadų, Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių juridinę apskaitą;
6.20. organizuoja Vyriausybės, Ministro Pirmininko ir Vyriausybės kanceliarijos raštvedybą, saugo Vyriausybės nutarimų ir Ministro Pirmininko potvarkių rengimo dokumentus ir originalus, taip pat Vyriausybės posėdžių, ministrų pasitarimų protokolus, kitokią archyvinę medžiagą;
6.21. nustatytąja tvarka organizuoja įslaptintos informacijos apsaugą ir tvarko slaptąją raštvedybą;
6.22. pagal savo kompetenciją užmezga ir palaiko ryšius su užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;
6.23. nustatytąja tvarka nagrinėja gautus piliečių ir kitų asmenų prašymus ir skundus, apibendrina prašymuose ir skunduose keliamas problemas, reguliariai informuoja apie jas Ministrą Pirmininką ir Vyriausybės kanclerį, teikia pasiūlymus, kaip spręsti šias problemas;
6.24. organizuoja piliečių ir kitų asmenų priėmimą pas Ministrą Pirmininką, Vyriausybės narius, Ministro Pirmininko politinio (asmeninio) pasitikėjimo, Vyriausybės įstaigų, kitų viešojo administravimo institucijų valstybės tarnautojus;
6.25. tvarko Vyriausybės narių, Vyriausybės įstaigų vadovų, apskričių viršininkų ir jų pavaduotojų, Vyriausybės atstovų, taip pat Ministro Pirmininko politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų ir Vyriausybės kanceliarijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, asmens bylas, rengia Vyriausybės narių, Vyriausybės įstaigų vadovų, apskričių viršininkų, Vyriausybės atstovų atostogų grafikų projektus;
6.28. teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja valstybės interesams įgyvendinant valstybei nuosavybės teise priklausančių akcijų suteikiamas teises akcinėse bendrovėse, uždarosiose akcinėse bendrovėse, Vyriausybės pavedimu vykdo valstybės įmonių steigėjo funkcijas;
III. VYRIAUSYBĖS KANCELIARIJOS TEISĖS
7. Vyriausybės kanceliarija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:
7.1. gauti iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, apskričių viršininkų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, valstybės įmonių informaciją, išvadas, pasiūlymus ir kitokią medžiagą, kurios reikia Vyriausybės ir Ministro Pirmininko kompetencijai priskirtais klausimais;
7.2. pasitelkti ministerijų, Vyriausybės įstaigų, apskričių viršininkų administracijų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų specialistus (suderinusi su jų vadovais) klausimams, kylantiems Vyriausybės ir Ministro Pirmininko darbe, taip pat piliečių ir kitų asmenų prašymams, pareiškimams ir skundams nagrinėti;
7.3. teikti Vyriausybei ar Ministrui Pirmininkui pasiūlymus dėl komisijų (darbo grupių), turinčių parengti įstatymų ir Vyriausybės nutarimų projektus ir išvadas dėl jų, sudarymo ir sudėties;
7.6. Ministro Pirmininko pavedimu nagrinėti, ar ministerijos, Vyriausybės įstaigos, apskričių viršininkai, Vyriausybės atstovai laikosi įstatymų ir vykdo Vyriausybės nutarimus, taip pat laikosi klausimų pateikimo Vyriausybei svarstyti nustatytos tvarkos, ir teikti savo išvadas ir pasiūlymus;
7.7. Ministro Pirmininko pavedimu Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka grąžinti ministerijoms, Vyriausybės įstaigoms, apskričių viršininkams, savivaldybių institucijoms reikiamai įforminti ir suderinti įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus arba tuos dokumentus, kurie pateikiami Vyriausybei pažeidžiant nustatytąją parengimo tvarką ir reikalavimus.
IV. VYRIAUSYBĖS KANCELIARIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
9. Vyriausybės kanceliarijai vadovauja Vyriausybės kancleris, kurį pagal Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymą priima į pareigas ir atleidžia iš jų Ministras Pirmininkas. Vyriausybės kancleris pavaldus Ministrui Pirmininkui.
10. Vyriausybės kancleris turi pavaduotoją, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Vyriausybės kancleris.
12. Vyriausybės kanceliarijos darbas organizuojamas vadovaujantis Vyriausybės kanclerio patvirtintu Vyriausybės kanceliarijos reglamentu.
13. Vyriausybės kanceliarijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, pavaldūs Vyriausybės kancleriui.
14. Vyriausybės kancleris:
14.1. sprendžia Vyriausybės kanceliarijos kompetencijai priskirtus klausimus, atsako už visą Vyriausybės kanceliarijos darbą;
14.2. organizuoja valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių tarybų pateiktų Vyriausybei ir Ministrui Pirmininkui teisės aktų projektų ir programų analizę, prireikus Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka organizuoja Vyriausybei ir Ministrui Pirmininkui teikiamų teisės aktų projektų ir programų, kurių rengėjams nepavyksta suderinti su suinteresuotomis institucijomis, derinimą;
14.3. dalyvauja koordinuojant Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonių ir strateginių veiklos planų vykdymą;
14.4. organizuoja Vyriausybės posėdžių, ministrų pasitarimų rengimą, dalyvauja juose ir užtikrina, kad būtų rašomi protokolai, išleidžiami ir įstatymų nustatyta tvarka „Valstybės žiniose“ skelbiami Vyriausybės nutarimai ir Ministro Pirmininko potvarkiai;
14.5. Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka organizuoja ministerijų valstybės sekretorių pasitarimus;
14.6. įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Vyriausybės kanceliarijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, skatina juos ir skiria jiems nuobaudas;
14.9. tvirtina valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, pareigybių aprašymus;
14.10. nustato piliečių ir kitų asmenų prašymų, skundų nagrinėjimo, asmenų priėmimo, aptarnavimo Vyriausybės kanceliarijoje tvarką;
14.11. tvirtina Vyriausybės kanceliarijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, atostogų grafiką;
V. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO
SUTARTĮ, PRIĖMIMAS Į PAREIGAS IR ATLEIDIMAS IŠ JŲ, DARBO
UŽMOKESČIO JIEMS MOKĖJIMAS
VI. VYRIAUSYBĖS KANCELIARIJOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS
16. Vyriausybės kanceliarija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos teisės aktų nustatyta tvarka naudojamos Vyriausybės kanceliarijai ir Ministro Pirmininko politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams išlaikyti, taip pat programoms, numatytoms strateginiame veiklos plane, finansuoti.
VII. VYRIAUSYBĖS KANCELIARIJOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS