LIETUVOS RESPUBLIKOS KONSTITUCINIO TEISMO PIRMININKAS
P O T V A R K I S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO PIRMININKO PRAŠYMO PRIĖMIMO
2008 m. gruodžio 19 d. Nr. 2B-139
Vilnius
priimamas Lietuvos Respublikos Seimo pirmininko prašymas (Nr. 1B-46) išaiškinti:
– ar Konstitucinio Teismo 1999 m. lapkričio 9 d. nutarimo motyvuojamosios dalies 3 punkto nuostatoje „Seimo kadencijos metu įstatymu negali būti nustatytas mažesnis Seimo nario atlyginimas negu kadencijos pradžioje“ vartojama sąvoka „Seimo nario atlyginimas“ apima ir Seimo nario išlaidas, susijusias su jo parlamentine veikla;
– ar Konstitucinio Teismo 2006 m. kovo 28 d. nutarimo motyvuojamosios dalies III skyriaus 4 punkto nuostata „kai dėl ypatingų aplinkybių (ekonominės krizės, gaivalinės nelaimės ir kt.) valstybėje susiklosto itin sunki ekonominė, finansinė padėtis <...> įstatymų leidėjas gali pakeisti teisinį reguliavimą, pagal kurį nustatyti atlyginimai įvairiems asmenims, ir įtvirtinti tiems asmenims mažiau palankų atlyginimų teisinį reguliavimą, jei tai būtina siekiant užtikrinti gyvybiškai svarbius visuomenės ir valstybės interesus, apsaugoti kitas konstitucines vertybes“ reiškia, kad valstybėje susiklosčius itin sunkiai ekonominei, finansinei padėčiai įstatymų leidėjas gali nustatyti mažesnį Seimo nario atlyginimą negu kadencijos pradžioje;
– ar Konstitucinio Teismo 2006 m. kovo 28 d. nutarimo motyvuojamosios dalies III skyriaus 4 punkto nuostata „esant itin sunkiai ekonominei, finansinei padėčiai paprastai turėtų būti peržiūrimas ir mažinamas visų valstybės valdžią įgyvendinančių institucijų biudžetinis finansavimas, taip pat įvairių iš valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšų finansuojamų sričių finansavimas“ reiškia, kad esant tokioms aplinkybėms atitinkamai turėtų būti mažinamas ir Seimo biudžetinis finansavimas,
ir medžiaga pradedama rengti Konstitucinio Teismo posėdžiui.
Šis potvarkis įsigalioja jo pasirašymo dieną.