NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS

PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL SANKCIJŲ UŽ KOMPLEKSINĖS PARAMOS REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMĄ TAIKYMO METODIKOS 1 PRIEDO 6 PUNKTE NURODYTO GEROS AGRARINĖS IR APLINKOSAUGOS BŪKLĖS REIKALAVIMO PAŽEIDIMO ĮVERTINIMO TYČINIU METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2010 m. gruodžio 10 d. Nr. BR1-1241

Vilnius

 

Vadovaudamasis Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3D-306 (Žin., 2009, Nr. 52-2058; 2010, Nr. 120-6149, Nr. 133-6816), 17.3 punktu,

tvirtinu Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos 1 priedo 6 punkte nurodyto geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimo pažeidimo įvertinimo tyčiniu metodiką (pridedama).

 

 

Direktorius                                                                                       Saulius Silickas

 

_________________


PATVIRTINTA

Nacionalinės mokėjimo agentūros prie

Žemės ūkio ministerijos direktoriaus

2010 m. gruodžio 10 d.

įsakymu Nr. BR1-1241

 

SANKCIJŲ UŽ KOMPLEKSINĖS PARAMOS REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMĄ TAIKYMO METODIKOS 1 PRIEDO 6 PUNKTE NURODYTO GEROS AGRARINĖS IR APLINKOSAUGOS BŪKLĖS REIKALAVIMO PAŽEIDIMO ĮVERTINIMO TYČINIU METODIKA

 

1. Ši Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos 1 priedo 6 punkte nurodyto geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimo pažeidimo įvertinimo tyčiniu metodika nustato Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3D-306 (Žin., 2009, Nr. 52-2058; 2010, Nr. 120-6149), 1 priedo (toliau – Metodikos 1 priedas) 6 punkte nurodyto geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės (toliau – GAAB) reikalavimo pažeidimo įvertinimo tyčiniu metodiką.

2. Tyčinis reikalavimų pažeidimas – pareiškėjo sąmoningi veiksmai, susiję su ketinimais neteisėtai gauti paramą, kai pareiškėjas sąmoningai neužtikrina net minimalios žemės ūkio naudmenų priežiūros arba sąmoningai aktyviais veiksmais daro žalą aplinkai, kelia pavojų žmonių sveikatai, gyvūnų gerovei ir sveikatai.

3. Metodikos 1 priedo 6 punkte nurodyto GAAB reikalavimo pažeidimas laikomas tyčiniu, jei nustatytas pažeidimas atitinka nors vieną iš žemiau nurodytų atvejų:

3.1. patikros vietoje metu nustatoma, kad laukų, kuriuose nustatytas Metodikos 1 priedo 6 punkte nurodyto GAAB reikalavimo pažeidimas, faktinis plotas sudaro daugiau kaip 50 proc. viso faktinio tinkamo paramai ploto ir pareiškėjui priklauso mažiau kaip 0,2 SG/ha, įskaitant ir ūkinius gyvūnus, registruotus valdoje valdos partnerio vardu (SG – sutartinis gyvulys; SG skaičiavimas atliekamas, vadovaujantis Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonių „Išmokos ūkininkams vietovėse, kuriose yra kliūčių, išskyrus kalnuotas vietoves“, „Natura 2000 išmokos ir su direktyva 2000/60/EB susijusios išmokos“ ir „Natura 2000 išmokos“ įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-151 (Žin., 2007, Nr. 41-1560; 2010, Nr. 39-1869), 5.5.4.2 punkte nustatyta tvarka), išskyrus atvejus, kai pareiškėjas pateikia įrodymus, kad pažeidimą padarė dėl nenumatytų ir nuo pareiškėjo valios nepriklausančių aplinkybių, nors realiai turėjo galimybę laikytis šio GAAB reikalavimo (turi traktorių, šienapjovę, sutartis dėl šienavimo, sąskaitas faktūras ar kt. žemės dirbimą ir priežiūrą įrodančius dokumentus);

3.2. patikros vietoje metu nustatoma, kad laukų, kuriuose nustatytas Metodikos 1 priedo 6 punkte nurodyto GAAB reikalavimo pažeidimas, faktinis plotas sudaro daugiau kaip 50 proc. viso faktinio tinkamo paramai ploto ir jei patikros vietoje metu nustatyti Metodikos 1 priedo 1, 2 ir 5 punktuose nurodytų GAAB reikalavimų pažeidimai ir kiekvieno pažeidimo laukų faktinis plotas sudaro daugiau kaip 50 proc. viso faktinio tinkamo paramai ploto, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas pateikia įrodymus, kad pažeidimą padarė dėl nenumatytų ir nuo pareiškėjo valios nepriklausančių aplinkybių, nors realiai turėjo galimybę laikytis šio GAAB reikalavimo (turi traktorių, šienapjovę, sutartis dėl šienavimo, sąskaitas faktūras ar kt. žemės dirbimą ir priežiūrą įrodančius dokumentus);

3.3. administracinio patikrinimo arba patikros vietoje metu nustatoma, kad bet kurioje pareiškėjo faktinio tinkamo paramai ploto dalyje nesilaikoma Metodikos 1 priedo 6 punkte nurodyto GAAB reikalavimo ir per trejus ankstesnius metus pareiškėjo deklaruotuose plotuose buvo nustatytas bent vienas tyčinis bet kurio GAAB reikalavimo pažeidimas;

3.4. yra kitų duomenų, įrodančių, kad Metodikos 1 priedo 6 punkte nurodytas GAAB reikalavimas buvo pažeistas sąmoningai, ketinant neteisėtai gauti paramą, kai pareiškėjas sąmoningai neužtikrina net minimalios žemės ūkio naudmenų priežiūros arba sąmoningai aktyviais veiksmais daro žalą aplinkai, kelia pavojų žmonių sveikatai, gyvūnų gerovei ir sveikatai.

4. Jei patikros vietoje metu tikrinami ne visi deklaruoti laukai (pvz., atliekama užsakomoji patikra), laikoma, kad laukuose, kurie nebuvo tikrinti, laikomasi GAAB reikalavimų.

 

_________________