LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL RINKLIAVOS UŽ NAUDOJIMĄSI VIEŠĄJA GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪRA NUSTATYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2004 m. gegužės 19 d. Nr. 610
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymo (Žin., 1991, Nr. 30-804; 2002, Nr. 29-1034) 9 straipsniu, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (Žin., 2004, Nr. 72-2489) 25 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto sektoriaus reformos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 61-2182) 8 straipsnio 2 dalimi, įgyvendindama 2001 m. vasario 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/14/EB dėl geležinkelių infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo ir siekdama liberalizuoti vežimo geležinkeliais Lietuvos Respublikoje rinką, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisykles (pridedama).
2. Nustatyti, kad konkretų rinkliavos dydį už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustato Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, iki bus įsteigta valstybės įmonė viešajai geležinkelių infrastruktūrai valdyti. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pateikia Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos duomenis, būtinus rinkliavos dydžiui nustatyti.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m.
gegužės 19 d. nutarimu Nr. 610
RINKLIAVOS UŽ NAUDOJIMĄSI VIEŠĄJA GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪRA NUSTATYMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) reglamentuoja rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra dydžio nustatymo ir jos mokėjimo tvarką.
2. Konkretų rinkliavos dydį už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustato viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas.
Iki bus įsteigta valstybės įmonė viešajai geležinkelių infrastruktūrai valdyti, konkretų rinkliavos dydį už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustato Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau vadinama – Valstybinė geležinkelio inspekcija). Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pateikia Valstybinei geležinkelio inspekcijai duomenis, būtinus rinkliavos dydžiui nustatyti.
3. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra renka rinkliavas, kurios naudojamos pagal Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymo 9 straipsnio 3 dalies nuostatą.
4. Šių Taisyklių tikslas – nustatyti optimalų viešosios geležinkelių infrastruktūros rinkliavos dydį, kuris suteiktų galimybę liberalizuoti geležinkelių transporto rinką užtikrinant visoms geležinkelio įmonėms (vežėjams) nediskriminacinėmis sąlygomis prieigą prie viešosios geležinkelių infrastruktūros, skatinti šios rinkos dalyvių konkurenciją; užtikrinti vežėjams vienodas (nediskriminacines) konkurencijos sąlygas; optimizuoti viešosios geležinkelių infrastruktūros panaudojimą sukūrus tinkamą viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo sistemą; subalansuoti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajamų ir išlaidų srautus.
5. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Rinkliava už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra (toliau vadinama – rinkliava) – pagal šias Taisykles nustatytas mokestis už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra, kurį geležinkelio įmonė (vežėjas) moka viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui.
Tinklo pagrindas – geležinkelių tinklo dalis, kurią sudaro valstybinės reikšmės magistralinės geležinkelių linijos IXB, IXD (536 kilometrai) ir regioninės reikšmės geležinkelių linijos Kužiai-Mažeikiai-Bugeniai (77 kilometrai).
Kitos geležinkelių linijos – visos kitos geležinkelių linijos, neįeinančios į geležinkelių tinklo pagrindą.
Elektrifikuotos linijos – viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo dalis, kurioje užtikrinta įrenginių sistema elektra varomiems traukos riedmenims ir kurią sudaro geležinkelių linijos Naujoji Vilnia-Kaunas (113 kilometrų) ir Lentvaris–Senieji Trakai–Trakai (10 kilometrų).
Viešosios geležinkelių infrastruktūros priežiūra – geležinkelio kelių, statinių, žemės, pastatų, pagrindinės įrangos ir įrenginių, būtinų eismui organizuoti ir valdyti, automatikos ir ryšių bei elektros tiekimo įrenginių priežiūros darbai, užtikrinantys saugų eismą ir šios infrastruktūros eksploatavimą nustatytą laiką.
Minimalus prieigos paketas – prašymų skirti pajėgumus tvarkymas; teisė naudotis paskirtais pajėgumais; naudojimasis keliais ir iešmais; traukinių eismo valdymas, įskaitant signalizaciją, reguliavimą, traukinių eismo tvarkymą, informacijos apie traukinių judėjimą perdavimą ir teikimą; visa kita reikiama informacija norint pradėti teikti arba teikti tam tikrą paslaugą, kuriai buvo skirti pajėgumai.
Geležinkelio įmonė (vežėjas) – licencijuota įmonė, keleiviams, bagažui ir (ar) kroviniams vežti naudojanti viešąją geležinkelių infrastruktūrą ar užtikrinanti trauką teisėtai valdomomis traukos priemonėmis, taip pat įmonė, teikianti traukos priemones.
Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos paaiškintos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse, Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatyme ir Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklėse, kurias tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė
II. RINKLIAVOS NUSTATYMO PRINCIPAI
6. Rinkliavos dydis nustatomas vadovaujantis šiais principais:
6.1. lygiavertiškumo ir nediskriminavimo – rinkliavos dydis nustatomas lygiavertis visoms geležinkelio įmonėms (vežėjams), kurios naudojasi viešąja geležinkelių infrastruktūra ir panašioje rinkos dalyje teikia tokias pačias paslaugas;
6.2. skaidrumo, nediskriminacinio prieinamumo – rinkliavos struktūra arba jos sudedamosios dalys (traukinių eismo rinkliava, tarnybinio traukinių tvarkaraščio rezervavimo rinkliava, prieigos ar patekimo į geležinkelių tinklą rinkliava, elektros tinklo naudojimo rinkliava) skelbiamos Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatuose, t. y. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo parengtame ir išleistame informaciniame leidinyje, kuriame aprašyta viešoji geležinkelių infrastruktūra, naudojimosi viešąja geležinkelių infrastruktūra sąlygos ir procedūros. Rinkliava atskirai nustatoma geležinkelio įmonei (vežėjui), teikiančiai keleivių vežimo geležinkelių transportu paslaugas, ir geležinkelio įmonei (vežėjui), teikiančiai krovinių vežimo geležinkelių transportu paslaugas;
6.3. pastovumo – nustatytas rinkliavos dydis nesikeičia vienam traukinių tvarkaraščio galiojimo periodui (vieneriems metams);
III. RINKLIAVOS STRUKTŪRA IR TAIKYMAS
7. Rinkliavos dydis nustatomas įvertinus šias viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidas:
8. Rinkliavą už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra sudaro 4 dalys (traukinių eismo rinkliava, tarnybinio traukinių tvarkaraščio rezervavimo rinkliava, prieigos arba patekimo į geležinkelių tinklą rinkliava, elektros tinklo naudojimo rinkliava), iš jų:
8.1. traukinių eismo rinkliava yra rinkliavos dalis, kuri sudaro 30 procentų visų viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidų (be šios infrastruktūros elektrifikavimo išlaidų). Traukinių eismo rinkliavos suma apskaičiuojama šios išlaidų dalies pagrindu apskaičiuotą įkainį padauginus iš faktinės vežimo apimties traukinio bruto masės tonkilometriais. Šią rinkliavą moka visos geležinkelio įmonės (vežėjai), vykdančios krovinių ir keleivių vežimo geležinkelių transportu veiklą bet kurioje geležinkelių tinklo dalyje. Rinkliava mokama po paslaugų suteikimo;
8.2. tarnybinio traukinių tvarkaraščio rezervavimo rinkliava yra rinkliavos dalis, kuri sudaro 30 procentų visų viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidų (be šios infrastruktūros elektrifikavimo išlaidų). Tarnybinio traukinių tvarkaraščio rezervavimo rinkliavos suma apskaičiuojama šios išlaidų dalies pagrindu apskaičiuotą įkainį padauginus iš suplanuotos traukinio ridos. Šią rinkliavą moka visos geležinkelio įmonės (vežėjai), vykdančios krovinių ir keleivių vežimo geležinkelių transportu veiklą bet kurioje geležinkelių tinklo dalyje už vežėjui skirtus, bet dar nepanaudotus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus. Tinklo pagrindą sudarančioje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje, kur viešoji geležinkelių infrastruktūra, jos valdytojo duomenimis, yra intensyviai naudojama arba galima numatyti, kad artimiausioje ateityje intensyvumas gerokai didės ir viešoji geležinkelių infrastruktūra bus perpildyta, taikomi rinkliavą didinantys koeficientai. Likusioje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje, kur traukinių eismas neintensyvus, atsižvelgiant į geležinkelių linijos panaudojimo lygį, taikomi rinkliavą mažinantys koeficientai (1 ir 2 lentelės, pateiktos šių Taisyklių 11 punkte). Tarnybinio traukinių tvarkaraščio rezervavimo rinkliava mokama, kai patvirtintas traukinių eismo grafikas. Rinkliava mokama už suplanuotą traukinių ir geležinkelio riedmenų eismą geležinkelio tinkle, atsižvelgiant į geležinkelio įmonės (vežėjo) pateiktas paraiškas skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus konkrečioje tinklo dalyje tam tikru laikotarpiu, kurios įtrauktos į traukinių tvarkaraštį. Geležinkelio įmonei (vežėjui) nepanaudojus skirtų pajėgumų, sumokėta rinkliava negrąžinama;
8.3. prieigos arba patekimo į geležinkelių tinklą rinkliava, kuri sudaro 40 procentų visų viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidų (be šios infrastruktūros elektrifikavimo išlaidų). Prieigos arba patekimo į geležinkelių tinklą rinkliavos suma apskaičiuojama šios išlaidų dalies pagrindu apskaičiuotą įkainį padauginus iš geležinkelio linijos, kuria vežėjas naudosis, ilgio. Šią rinkliavą moka visos geležinkelio įmonės (vežėjai), vykdančios krovinių ir keleivių vežimo geležinkelių transportu veiklą geležinkelių tinklo pagrindo geležinkelių linijose (valstybinės reikšmės magistralinėse geležinkelių linijose IXB ir IXD ir regioninės reikšmės geležinkelių linijoje Kužiai-Mažeikiai-Bugeniai), kuriose viešoji geležinkelių infrastruktūra, jos valdytojo duomenimis, yra intensyviai naudojama arba galima numatyti, kad artimiausioje ateityje intensyvumas gerokai didės ir viešoji geležinkelių infrastruktūra bus perpildyta. Likusioje viešosios geležinkelių infrastruktūros dalyje, kur traukinių eismas neintensyvus, prieigos arba patekimo į geležinkelių tinklą rinkliavos dydis yra lygus nuliui. Atsižvelgiant į rinkos segmentų ypatumus (geležinkelių tinklo dalies panaudojimo intensyvumo, kainų lankstumo ir konkurencijos rodiklius), rinkliavos dydžiui nustatyti keleivių ir krovinių vežimui geležinkelių transportu taikomi rinkliavą mažinantys koeficientai. Prieigos arba patekimo į geležinkelių tinklą rinkliava mokama už skirtos naudotis geležinkelių tinklo dalies ilgį (kilometrais), kai patvirtintas traukinių eismo grafikas. Jeigu geležinkelio įmonei (vežėjui) buvo skirti naudoti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumai, tačiau ji jų nepanaudojo, sumokėta rinkliava negrąžinama;
8.4. elektros tinklo naudojimo rinkliava, kuri sudaro elektrifikuotos geležinkelių infrastruktūros dalies įrenginių, užtikrinančių elektros trauką, išlaidas. Elektros tinklo naudojimo rinkliavos suma apskaičiuojama šios išlaidų dalies pagrindu apskaičiuotą įkainį padauginus iš faktinės traukinio ridos. Šią rinkliavą moka geležinkelio įmonės (vežėjai), vykdančios keleivių vežimo geležinkelių transportu veiklą elektrifikuotoje viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo dalyje. Elektros tinklo naudojimo rinkliava mokama už faktinę elektrinių traukinių ridą (traukinių kilometrais) po paslaugų suteikimo.
9. Į šių Taisyklių 8.1–8.4 punktuose nurodytas rinkliavas neįtrauktas mokestis, kurį nustato šių paslaugų teikėjas, už šias paslaugas:
10. Rinkliava nustatoma atsižvelgiant į rinkliavos struktūrą ir į tai, kad mokesčiai, nustatyti už minimalų prieigos paketą ir prieigą prie viešosios geležinkelių infrastruktūros objektų, būtų lygūs išlaidoms, turėtoms dėl tam tikros vežimo geležinkeliais paslaugos. Ji apskaičiuojama pagal formulę:
M Me + Mrez + Mpr + Mel,
čia:
M – rinkliavos suma, litais;
Me – traukinių eismo rinkliavos dydis, litais;
Mrez – tarnybinio traukinių tvarkaraščio rezervavimo rinkliavos dydis, litais;
Mpr – prieigos arba patekimo į geležinkelio tinklą rinkliavos dydis, litais;
Mel – elektros tinklo naudojimo rinkliavos dydis (elektriniams traukiniams), litais.
10.1. Traukinių eismo rinkliavos dydis apskaičiuojamas pagal formulę:
Me me x (p x A) x ki, j,
čia:
me – traukinių eismo rinkliavos įkainis, apskaičiuotas 30 procentų visų viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidų, litais, padalijus iš traukinių darbo apimties, bruto masės tonkilometriais;
p – faktinė traukinio bruto masė, tonomis;
A – faktinis traukinio važiavimo atstumas, kilometrais;
ki, j – traukinių eismo rinkliavos dydžio keleiviams ir kroviniams vežti geležinkelių transportu koregavimo koeficientas, reguliuojantis konkurencingumą.
10.2. Tarnybinio traukinių tvarkaraščio rezervavimo rinkliavos dydis apskaičiuojamas pagal formulę:
Mrez mrez x R x li, j,
čia:
mrez – traukinių tvarkaraščio rezervavimo rinkliavos įkainis, apskaičiuotas 30 procentų visų viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidų, litais, padalijus iš traukinių ridos, traukinių kilometrais;
R – suplanuota traukinio rida, traukinių kilometrais;
li, j – tarnybinio traukinių tvarkaraščio rezervavimo rinkliavos dydžio koregavimo koeficientas.
10.3. Prieigos arba patekimo į geležinkelių tinklą rinkliavos dydis apskaičiuojamas pagal formulę: Mpr mpr x L x mi, j,
čia:
mpr – prieigos į geležinkelių tinklą rinkliavos įkainis, apskaičiuotas 40 procentų visų viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidų, litais, padalijus iš traukinių ridos, traukinių kilometrais;
L – geležinkelių linijos, kuria naudosis vežėjas, ilgis, kilometrais (atsižvelgiant į vežėjo užimamą dalį tos linijos visuose vežimuose);
mi, j – prieigos arba patekimo į geležinkelių tinklą rinkliavos dydžio koregavimo koeficientas.
10.4. Elektros tinklo naudojimo rinkliavos dydis (elektriniams traukiniams) apskaičiuojamas pagal formulę:
Mel mel x R x n,
čia:
mel – elektros tinklo naudojimo rinkliavos įkainis, apskaičiuotas elektrifikuotos viešosios geležinkelių infrastruktūros dalies įrenginių, kurie užtikrina elektros trauką, išlaidas, litais, padalijus iš elektrinių traukinių ridos, traukinių kilometrais;
R – faktinė elektrinio traukinio rida, traukinių kilometrais;
n – elektros tinklo naudojimo rinkliavos dydžio koregavimo koeficientas.
10.5. Rinkliavos dydžio koregavimo koeficientai taikomi taip:
i – rinkliavos dydžio koregavimo koeficientai, taikomi keleivių ir krovinių vežimui; i = 1 – keleiviams ir i = 2 – kroviniams: k1, j, l1, j, m1, j – keleivių vežimui geležinkelių transportu taikomi koeficientai; k2, j, l2, j, m2, j – krovinių vežimui geležinkelių transportu
taikomi koeficientai.
j – rinkliavos dydžio koregavimo koeficientai, taikomi
tinklo pagrindui priklausančiose geležinkelių linijose ir kitose
geležinkelių linijose; j = 1, 2, 3, 4, 5: ki,1, li,1, mi,1 – koeficientai, taikomi geležinkelių linijoje Valstybės siena–Kena–Kyviškės-Vilnius–Vaidotai–Paneriai–Lentvaris–Kaišiadorys (103 kilometrai); ki,2, li,2, mi,2 – koeficientai, taikomi linijoje Kaišiadorys–Gaižiūnai–Radviliškis–Šiauliai–Kužiai–Kretinga–Klaipėda (309 kilometrai); ki,3, li,3, mi,3 – koeficientai, taikomi geležinkelių linijoje Kaišiadorys–Kaunas–Kybartai (124 kilometrai); ki,4, li,4, mi,4 – koeficientai, taikomi geležinkelių linijoje Kužiai-Mažeikiai-Bugeniai (77 kilometrai); ki,5, li,5, mi,5 – koeficientai, taikomi kitose linijose.
11. Rinkliavos dydžiui nustatyti keleivių ir krovinių vežimui taikomi skirtingi rinkliavos koeficientai atskiroms geležinkelių tinklo linijoms, kurios skiriasi traukinių eismo intensyvumu ir konkurencijos sąlygomis, pateikti 1 ir 2 lentelėse.
1 lentelė. Rinkliavos dydžiui nustatyti keleivių vežimui geležinkelių transportu taikomi koeficientai
Geležinkelių linijų pavadinimas |
Traukinių eismo rinkliavos koeficientai k1, j |
Tarnybinio traukinių tvarkaraščio rezervavimo rinkliavos koeficientai l1, j |
Prieigos arba patekimo į geležinkelių tinklą rinkliavos koeficientai m1, j |
Elektros tinklo naudojimo rinkliavos koeficientai n |
Tinklo pagrindo geležinkelių linijos (613 kilometrų):Valstybės siena–Kena–Kyviškės–Vilnius–Vaidotai–Paneriai–Lentvaris–Kaišiadorys (103 kilometrai) |
1 |
0,44 |
0 |
– |
Kaišiadorys–Gaižiūnai–Radviliškis–Šiauliai–Kužiai–Kretinga–Klaipėda (309 kilometrai) |
1 |
0,44 |
0 |
– |
Kaišiadorys–Kaunas–Kybartai (124 kilometrai) |
1 |
0,44 |
0 |
– |
Kužiai–Mažeikiai–Bugeniai (77 kilometrai) |
1 |
0,44 |
0 |
– |
Kitos geležinkelių linijos (1215 kilometrų) |
1 |
0,44 |
0 |
– |
Elektrifikuotos geležinkelių linijos (123 kilometrai) |
– |
– |
– |
1 |
2 lentelė. Rinkliavos dydžiui nustatyti krovinių vežimui geležinkelių transportu taikomi koeficientai
Geležinkelių linijų pavadinimas |
Traukinių eismo rinkliavos koeficientai |
Tarnybinio traukinių tvarkaraščio rezervavimo rinkliavos koeficientai |
Prieigos arba patekimo į geležinkelių tinklą rinkliavos koeficientai m2, j |
Tinklo pagrindo geležinkelių linijos (613 kilometrų):Valstybės siena–Kena–Kyviškės–Vilnius–Vaidotai–Paneriai–Lentvaris–Kaišiadorys (103 kilometrai) |
1 |
1 |
1 |
Kaišiadorys–Gaižiūnai–Radviliškis–Šiauliai–Kužiai–Kretinga–Klaipėda (309 kilometrai) |
1 |
1 |
0,5 |
Kaišiadorys–Kaunas–Kybartai(124 kilometrai) |
1 |
1 |
1 |
Kužiai–Mažeikiai–Bugeniai (77 kilometrai) |
1 |
1 |
0,4 |
Kitos geležinkelių linijos (1215 kilometrų) |
1 |
1 |
0 |
12. Rinkliava taikoma traukiniams, kurių sąrašas pateiktas 3 lentelėje.
3 lentelė. Traukiniai, kuriems taikoma rinkliava
Eil. Nr. |
Traukinių rūšys |
Traukinių numeracija |
1. |
Keleiviniai traukiniai |
1–148, 151–198, 201–298, 301–398, 401–498, 501–598, 601–698, 6001–6998, 751–798, 801–898, |
2. |
Pašto ir bagažo traukiniai |
901–948 |
3. |
Greitieji prekiniai traukiniai |
1001–1098, 1101–1198, 1201–1298, 1301–1398, 1501–1518, 1519–1598, 1601–1698, 1701–1798 |
4. |
Prekiniai traukiniai |
2001–2998, 3001–3198, 3201–3398, 3401–3448, 3451–3498, 3501–3598, 3601–3798 |
IV. RINKLIAVOS GALIOJIMAS, TVIRTINIMAS IR SKELBIMAS
13. Konkretus rinkliavos dydis nustatomas ir tvirtinamas vienam traukinių tvarkaraščio galiojimo periodui (vieneriems metams).
14. Konkretų rinkliavos dydį už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustato, tvirtina ir rinkliavą surenka viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas. Konkretus rinkliavos dydis skelbiamas Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatuose ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo interneto svetainėje. Spausdintą medžiagą apie nustatytus konkrečius rinkliavos dydžius galima gauti viešosios geležinkelių infrastruktūros valstybės įmonėje.
Iki bus įsteigta valstybės įmonė viešajai geležinkelių infrastruktūrai valdyti, konkretus rinkliavos dydis tvirtinamas Valstybinės geležinkelio inspekcijos viršininko įsakymu ir skelbiamas Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatuose bei Valstybinės geležinkelio inspekcijos interneto svetainėje. Spausdintą medžiagą apie nustatytus rinkliavos dydžius galima gauti Valstybinėje geležinkelio inspekcijoje (jos adresas – P. Višinskio g. 34, Šiauliai).
Konkreti rinkliava patvirtinama ne vėliau kaip prieš 30 kalendorinių dienų iki jos įsigaliojimo dienos.
16. Rinkliava mokama grynaisiais pinigais arba mokėjimo pavedimu banko įstaigoje į viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo sąskaitą.
17. Rinkliavos sumokėjimą patvirtina asmenų pateikti mokėjimo pavedimai su bankų žymomis arba kvitai.