VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2003 M. KOVO 7 D. ĮSAKYMO Nr. V-67 „DĖL AKCIZŲ APSKAIČIAVIMO DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO IR UNIKALAUS AKCIZŲ APSKAIČIAVIMO DOKUMENTO NUMERIO SUTEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. lapkričio 17 d. Nr. VA-112

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2003 m. kovo 7 d. įsakymą Nr. V-67 „Dėl Akcizų apskaičiavimo dokumentų išrašymo ir unikalaus akcizų apskaičiavimo dokumento numerio suteikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 27-1111):

1.1. išdėstau 3.1 punktą taip:

3.1. Apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų (toliau – AVMI) viršininkams užtikrinti Taisyklių 8.4 punkte nurodytų dokumentų kopijų priėmimą ir persiuntimą (perdavimą) Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.“;

1.2. nurodytuoju įsakymu patvirtintose Akcizų apskaičiavimo dokumentų išrašymo ir unikalaus akcizų apskaičiavimo dokumento numerio suteikimo taisyklėse:

1.2.1. išdėstau 2 punktą taip:

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 29 d. nutarimu Nr. 780 „Dėl mokesčiams apskaičiuoti naudojamų apskaitos dokumentų išrašymo ir pripažinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 55-2185; 2004, Nr. 56-1941) ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. 1K-038 „Dėl akcizų apskaičiavimo dokumentų“ (Žin., 2003, Nr. 18-783).“;

1.2.2. išdėstau 7 punktą taip:

7. Jeigu akcizų apskaičiavimo dokumentas yra sugadinamas jau išrašius jį Akcizų informacinėje sistemoje arba po jo perkėlimo į šią sistemą, tai sandėlio savininkas ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5 dienos Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) turi pateikti motyvuotą raštišką prašymą dėl tokio akcizų apskaičiavimo dokumento anuliavimo Akcizų informacinėje sistemoje. Toks prašymas VMI prie FM gali būti pateiktas tiesiogiai, paštu arba elektroniniu paštu (adresu vmi@vmi.lt).

Jeigu išrašymo metu akcizų apskaičiavimo dokumentui išrašyti naudojami blankai sugadinami, visi komplekto egzemplioriai ar dalys iš karto turi būti žymimi žodžiu „Anuliuota“, nurodoma anuliavimo data, priežastis ir anuliavimas turi būti patvirtintas anuliavusio asmens parašu.

Sprendimą dėl akcizų apskaičiavimo dokumento anuliavimo Akcizų informacinėje sistemoje priima VMI prie FM viršininkas arba jo įgaliotas asmuo ir pasirašo Sprendimo dėl akcizų apskaičiavimo dokumentų panaikinimo akcizų informacinės sistemos duomenų bazėje FR0539 formą, patvirtintą įsakymu, kuriuo tvirtinamos šios Taisyklės.“;

1.2.3. išdėstau 9.1 punktą taip:

9.1. pirmi du simboliai – operacijos kodas pagal Operacijų, susijusių su akcizais apmokestinamomis prekėmis, klasifikatorių, patvirtintą Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2002 m. birželio 14 d. įsakymu Nr.156 (Žin., 2002, Nr. 61-2489; 2010, Nr. 58-2872, toliau – Klasifikatorius);“;

1.2.4. išdėstau 15 punktą taip:

15. Sandėlio savininkas, norintis akcizų apskaičiavimo dokumentus išrašyti Taisyklių 8.2, 8.3 ar 8.4 punktuose nustatytais būdais, privalo su VMI prie FM sudaryti raštišką susitarimą dėl akcizų apskaičiavimo dokumentų išrašymo būdo (toliau – susitarimas). VMI prie FM, iš sandėlio savininko gavusi prašymą sudaryti tokį susitarimą arba tokio susitarimo projektą (projektai gali būti teikiami šių Taisyklių 7 punkte nurodytais būdais), turi ne vėliau kaip per 10 darbo dienų sandėlio savininkui pateikti VMI prie FM viršininko arba jo įgalioto asmens pasirašytą susitarimo projektą arba motyvuotą atsisakymą leisti akcizų apskaičiavimo dokumentus išrašinėti Taisyklių 8.2, 8.3 ar 8.4 punktuose nurodytais būdais. Susitarime gali būti numatyti ir keli akcizų apskaičiavimo išrašymo būdai.

Naujai įsteigti sandėliai susitarimus turi pasirašyti iki sandėlio veiklos pradžios.“;

1.2.5. išdėstau 16 punktą taip:

16. Sandėlių savininkai, norintys akcizų apskaičiavimo dokumentus išrašyti šių Taisyklių 8.1, 8.2 ar 8.3 punktuose nurodytais būdais, prieš tai privalo užsiregistruoti Akcizų informacinės sistemos vartotojais Valstybinės mokesčių inspekcijos Akcizų informacinės sistemos vartotojo registravimo taisyklėse, patvirtintose Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2010 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. VA-84 (Žin., 2010, Nr. 92-4888), nustatyta tvarka.“;

1.2.6. išdėstau 17 punktą taip:

17. Sandėlių savininkai, nesudarę šių Taisyklių 15 punkte nurodytų susitarimų, akcizų apskaičiavimo dokumentus privalo išrašyti Taisyklių 8.1 punkte nurodytu būdu.“;

1.2.7. išdėstau 19 punktą taip:

19. Akcizų apskaičiavimo dokumentai (įskaitant sugadintus ir anuliuotus) turi būti saugomi Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos nustatyta tvarka.“;

1.2.8. išdėstau 20 punktą taip:

20. VMI prie FM už akcizų administravimą atsakingi asmenys, gavę Taisyklių 8.4 punkte nurodytas akcizų apskaičiavimo dokumentų patvirtintas kopijas, šių dokumentų kopijų duomenis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas turi suvesti į Akcizų informacinę sistemą.“

2. Nustatau, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo sudaryti susitarimai dėl akcizų apskaičiavimo dokumentų išrašymo būdų tarp akcizais apmokestinamų prekių sandėlių savininkų ir apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų lieka galioti ir naujų tokių susitarimų su Valstybine mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos sudaryti neprivaloma.

 

 

 

Viršininkas                                                                       Modestas Kaseliauskas