LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL MOKINIŲ PROFESINIAM KONSULTAVIMUI SKIRTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMO METODINIŲ REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO
2007 m. balandžio 4 d. Nr. ISAK-605
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. gruodžio 22 d. nutarimo Nr. 1332 „Dėl bazinio moksleivio krepšelio 2007 metų koeficiento nustatymo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 144-5476) 3.2 punktu,
tvirtinu Mokinių profesiniam konsultavimui skirtų lėšų naudojimo metodines rekomendacijas (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo
ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 4 d.
įsakymuNr. ISAK-605
MOKINIŲ PROFESINIAM KONSULTAVIMUI SKIRTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMO METODINĖS REKOMENDACIJOS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokinių profesiniam konsultavimui skirtų lėšų naudojimo metodinės rekomendacijos (toliau – rekomendacijos) apibrėžia šių rekomendacijų įgyvendinimo tikslą, uždavinius, profesinio konsultavimo sampratą ir mokinių profesiniam konsultavimui bendrąjį lavinimą teikiančiose mokyklose skirtų lėšų panaudojimo principus.
2. Lėšų mokinių profesiniam konsultavimui skyrimo būtinumą pagrindžia šie teisės aktai: Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2003 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. IX-1700 (Žin., 2003, Nr. 71-3216); Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatų įgyvendinimo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 24 d. nutarimu Nr. 82 (Žin., 2005, Nr. 12-391); Profesinio orientavimo strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. lapkričio 19 d. įsakymu Nr. ISAK-1635/A1-180 (Žin., 2004, Nr. 56-1955); Profesinio informavimo ir konsultavimo paslaugų teikimo reikalavimų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-739/A1-116 (Žin., 2005, Nr. 60-2132); Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategija ir jos įgyvendinimo veiksmų planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. ISAK-433/A1-83 (Žin., 2004, Nr. 56-1957); Vidurinio ugdymo programos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-1387 (Žin., 2006, Nr. 76-2930).
3. Rekomendacijų tikslas – užtikrinti tikslingą ir racionalų lėšų, skirtų mokinių profesiniam konsultavimui, panaudojimą ir paskirstymo principus, kurie skatintų profesinio konsultavimo plėtrą bendrąjį lavinimą teikiančiose mokyklose.
II. PROFESINIO KONSULTAVIMO VEIKLŲ SAMPRATA IR PLĖTOTĖS GALIMYBĖS
5. Pagal Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategiją profesinis konsultavimas mokymosi visą gyvenimą požiūriu turėtų užimti svarbią vietą; profesinio informavimo ir konsultavimo paslaugų plėtotės uždavinys – užtikrinti galimybę kiekvienam žmogui gauti geros kokybės informaciją ir patarimus, susijusius su mokymosi ir profesinės veiklos galimybėmis. Pagal Profesinio orientavimo strategijos nuostatas, mokymo institucijose turi būti vykdoma veikla, kurios tikslas – padėti mokiniams išsiaiškinti būsimos profesinės karjeros tikslus, susipažinti su darbo pasauliu ir padėti jiems įgyti gebėjimų profesinei karjerai planuoti (tai gali būti organizuota veikla, kurioje teikiant patarimus ir informaciją dalyvautų darbdaviai, įvairių sričių specialistai, mokinių tėvai ir kt.).
6. Profesinio konsultavimo veikla siekiama paskatinti asmenį optimaliai panaudoti savo jėgas kvalifikacijai įgyti ir dirbti, padėti asmenims rinktis profesiją atsižvelgiant į jų individualias savybes (interesus, gebėjimus, polinkius), konkrečių profesijų ypatumus, mokymosi, studijų, darbo galimybes.
7. Profesinis konsultavimas turėtų būti organizuojamas atsižvelgiant į mokinių galimybes, interesus, gebėjimus, darbo rinkos poreikius. Organizuojant šią veiklą aktualu parinkti įvairias profesinio konsultavimo veiklas: profesinės informacijos teikimą pagal amžiaus tarpsnių poreikius, testavimą, individualų konsultavimą, darbą grupėse, žaidimus, programų ir projektų įgyvendinimą, papildomą mokymąsi, profesinį veiklinimą, aktyvų dalyvavimą konferencijose, seminaruose.
8. Sėkmingą ir veiksmingą profesinio konsultavimo veiklą užtikrina bendrojo lavinimo, profesinių, aukštųjų mokyklų bendradarbiavimas, ryšiai su neformaliojo švietimo įstaigomis, praktinio mokymo ir profesinio informavimo bei konsultavimo paslaugas teikiančiomis institucijomis, darbdaviais, rėmėjais, visuomeninėmis organizacijomis ir kitais socialiniais partneriais.
9. Plėtojant mokyklose profesinio konsultavimo veiklą tikslinga įtraukti visą mokyklos bendruomenę: mokyklos vadovus, mokytojus, specialistus (psichologus, socialinius pedagogus, profesijos patarėjus), bibliotekininkus, mokinius ir jų tėvus.
III. MOKINIŲ PROFESINIAM KONSULTAVIMUI SKIRTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMAS
11. Lėšas, skirtas mokinių profesinio konsultavimo veikloms, rekomenduojama panaudoti finansuojant šias veiklos formas:
11.4. mokinių kelionė į renginius (seminarus, konferencijas, profesinių ir aukštųjų mokyklų muges, parodas ir kt.);
12. Mokyklos vadovui rekomenduojama:
12.1. Mokyklos tarybai pritarus, patvirtinti profesinio konsultavimo veiklų priemonių planą, nustatyti lėšų panaudojimo galimybes ir būdus;
13. Biudžetinių įstaigų steigėjui, viešųjų įstaigų visuotiniam dalininkų susirinkimui rekomenduojama:
14. Mokyklos vadovas, suderinęs su steigėju, profesinio konsultavimo veikloms gali panaudoti ir papildomas bei sutaupytas moksleivio krepšelio lėšas.