LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL TEISĖS ORGANIZUOTI IR RENGTI PAPILDOMĄ MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VAIRUOTOJŲ MOKYMĄ SUTEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2008 m. gegužės 26 d. Nr. 3-185
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 29 d. nutarimo Nr. 1372 „Dėl įgaliojimų suteikimo“ (Žin., 2002, Nr. 86-3699; 2008, Nr. 51-1894) 1.8 punktu,
tvirtinu Teisės organizuoti ir rengti papildomą motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymą suteikimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. 3-185
TEISĖS ORGANIZUOTI IR RENGTI PAPILDOMĄ MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VAIRUOTOJŲ MOKYMĄ SUTEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Teisės organizuoti ir rengti papildomą motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymą suteikimo tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato sąlygas ir reikalavimus įmonėms ir įstaigoms, norinčioms organizuoti ir rengti papildomą motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymą, leidimo, suteikiančio teisę vykdyti papildomą motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymą (toliau – papildomas mokymas), išdavimo, jo galiojimo sustabdymo, galiojimo atnaujinimo, leidimo galiojimo panaikinimo ar keitimo tvarką.
2. Papildomas mokymas vykdomas tik praktinio vairuotojų mokymo centruose. Praktinio vairuotojų mokymo centras (toliau – PVMC) – įstaiga ar įmonė, kuriai šio tvarkos aprašo nustatyta tvarka suteikta teisė organizuoti ir rengti papildomą mokymą.
II. PAPILDOMO MOKYMO ORGANIZAVIMAS IR LEIDIMŲ SUTEIKIANČIŲ TEISĘ VYKDYTI PAPILDOMĄ MOKYMĄ IŠDAVIMAS
4. Teisė organizuoti papildomą mokymą suteikiama laimėjus Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – VKTI) paskelbtą konkursą ir sudarius PVMC su VKTI sutartį. Konkurso objektas – Parinkti įstaigą ar įmonę, kuri suprojektuotų ir pastatytų PVMC bei organizuotų motorinių transporto priemonių vairuotojų papildomą mokymą.
5. Teisės organizuoti ir rengti papildomą motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymą suteikimo konkurso nuostatus ir sąlygas iki 2008 m. liepos 15 d. parengia VKTI ir pateikia tvirtinti Susisiekimo ministerijai. Konkursą organizuoja ir vykdo VKTI.
7. Konkurso dalyviai privalo pateikti:
7.4. verslo planą ir techninę specifikaciją (trasų (modulių), skirtų vykdyti papildomą mokymą, bei visos mokymo procesui skirtos įrangos);
7.5. dokumentus apie turimus administracinius ir gamybinius pastatus (patalpas), jų plotus ir adresus;
8. Konkurso dalyviui, laimėjusiam įmonės parinkimo konkursą, įteikiamas išrašas iš konkurso protokolo, patvirtinantis, kad jis tapo konkurso nugalėtoju ir turi teisę per nustatytą terminą įrengti PVMC, atitinkantį šiame tvarkos apraše nustatytus reikalavimus. Pasibaigus konkursui apie rezultatus turi būti informuojami visi konkurso dalyviai.
9. Konkurso nugalėtojas įrengęs PVMC ir pasirengęs pradėti papildomą mokymą (ne vėliau kaip per 30 mėnesių nuo konkurso laimėjimo dienos) turi informuoti VKTI. VKTI viršininko įsakymu sudaryta įmonių pasirengimo vykdyti papildomą mokymą vertinimo komisija (toliau – vertinimo komisija), jo pavedimu, per 10 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos įvertina, ar konkurso nugalėtojo įrengti PVMC atitinka šio tvarkos aprašo reikalavimus, ir pateikia išvadas. Esant teigiamoms vertinimo komisijos išvadoms, VKTI per 5 darbo dienas išduoda leidimą, suteikiantį teisę vykdyti papildomą mokymą. Leidimo formą nustato VKTI.
10. Jei konkurso nugalėtojas neįrengė PVMC arba jis neatitinka šio tvarkos aprašo reikalavimų ir vertinimo komisijos išvados yra neigiamos, VKTI viršininkas, konkurso nugalėtojui prašant, gali leisti (ne ilgiau kaip per mėnesį) pašalinti vertinimo komisijos nustatytus trūkumus.
11. Jei konkurso nugalėtojas neįvykdo šio tvarkos aprašo reikalavimų ir leidimas, suteikiantis teisę vykdyti papildomą mokymą, jam neišduodamas, apie tai jis informuojamas raštu per 10 dienų ir skelbiamas pakartotinis konkursas.
III. LEIDIMO, SUTEIKIANČIO TEISĘ VYKDYTI PAPILDOMĄ MOKYMĄ, GALIOJIMO SUSTABDYMAS, GALIOJIMO ATNAUJINIMAS, LEIDIMO GALIOJIMO PANAIKINIMAS AR LEIDIMO KEITIMAS
13. VKTI kontroliuoja, kaip PVMC laikosi nustatytų reikalavimų, o nustačius pažeidimus gali būti stabdomas ar panaikinamas leidimo galiojimas. Sprendimą dėl leidimo, suteikiančio teisę vykdyti papildomą mokymą, galiojimo sustabdymo, galiojimo atnaujinimo ar galiojimo panaikinimo, remdamasis vertinimo komisijos išvadomis, priima VKTI viršininkas.
14. Leidimo, suteikiančio teisę vykdyti papildomą mokymą, galiojimas po VKTI raštiško įspėjimo gali būti sustabdytas nustačius, kad įmonė nevykdo šio tvarkos aprašo ar kitų papildomą mokymą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, arba kai gaunama pranešimų iš kitų kontrolės teisę turinčių institucijų apie šiurkščius ar besikartojančius teisės aktų pažeidimus įmonėje. Leidimo, suteikiančio teisę vykdyti papildomą mokymą, galiojimas atnaujinamas pašalinus trūkumus ar įvykdžius reikalavimus, esant teigiamoms komisijos išvadoms.
15. Leidimo, suteikiančio teisę vykdyti papildomą mokymą, galiojimas panaikinamas, kai:
15.3. įmonė vykdo papildomą mokymą, kai yra sustabdytas leidimo, suteikiančio teisę vykdyti papildomą mokymą, galiojimas;
15.4. įmonė per 1 mėnesį nuo leidimo, suteikiančio teisę vykdyti papildomą mokymą, išdavimo nepradeda vykdyti papildomo mokymo;
15.5. įmonė per VKTI nustatytą laiką nuo leidimo, suteikiančio teisę vykdyti papildomą mokymą, sustabdymo nepašalina trūkumų;
15.6. paaiškėja, kad konkurso nugalėtojas leidimui, suteikiančiam teisę vykdyti papildomą mokymą, gauti pateikė klaidingus duomenis;
15.7. įmonė per 12 mėnesių laikotarpį padaro tą patį pažeidimą, dėl kurio buvo sustabdytas leidimo, suteikiančio teisę vykdyti papildomą mokymą, galiojimas;
16. Įmonė apie leidimo, suteikiančio teisę vykdyti papildomą mokymą, galiojimo sustabdymą, galiojimo atnaujinimą ar galiojimo panaikinimą informuojama registruotu laišku. Šią informaciją VKTI skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.
17. Leidimą, suteikiantį teisę vykdyti papildomą mokymą, kurio galiojimas sustabdytas, įmonė privalo grąžinti VKTI per 5 darbo dienas nuo paskelbimo „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, jei VKTI viršininkas nenustato kitaip. Atnaujinus leidimo galiojimą – leidimas grąžinamas įmonei.
18. Sprendimas dėl leidimo, suteikiančio teisę vykdyti papildomą mokymą, galiojimo panaikinimo įsigalioja nuo paskelbimo „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, jei VKTI viršininkas nenustato kitaip. Įmonė leidimą, suteikiantį teisę vykdyti papildomą mokymą, privalo grąžinti VKTI per 5 darbo dienas nuo sprendimo įsigaliojimo.
19. Įmonė, kuriai buvo panaikintas leidimo, suteikiančio teisę vykdyti papildomą mokymą, galiojimas pakartotinai jį gali gauti bendra tvarka.
IV. REIKALAVIMAI PRAKTINIO VAIRUOTOJŲ MOKYMO CENTRŲ TECHNINEI BAZEI
21. PVMC pajėgumai turi būti pakankami vykdyti papildomus vairuotojų mokymus ne mažiau kaip 15 000 vairuotojų per metus. Kiekvieno PVMC teritorijos bendras plotas turi būti ne mažesnis kaip 70 000 kvadratinių metrų.
22. PVMC turi būti suprojektuoti, pastatyti ir įrengti taip, kad juose būtų sudarytos sąlygos saugiai vykdyti papildomus vairuotojų mokymus. PVMC turi būti dirbtinai sukurtos sąlygos, siekiant imituoti ir pasiekti fizinį vairavimo efekto pojūtį standartinėmis vairavimo sąlygomis.
23. PVMC projektavimo bei statybos darbai turi būti atlikti griežtai laikantis Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktų, normatyvinių statybos techninių dokumentų, standartų reikalavimų.
24. PVMC turi būti vairavimo mokymo trasos su asfaltuota danga, technologiniais įrenginiais ir įranga, skirtos papildomiems praktiniams vairavimo mokymams organizuoti (bendras mokymo trasų ilgis – ne mažesnis kaip 1800 m), administracinis pastatas su mokymo klasėmis.
25. PVMC mokymo trasų įrengimas turi būti pagrįstas moduline koncepcija. PVMC turi būti ne mažiau kaip 6 (šešios) skirtingos trasos (moduliai), kurios išdėstytos vienoje nustatytoje teritorijoje. Trasos (moduliai) turi veikti nepriklausomai viena nuo kitos, t.y. tuo pačiu metu gali vykti šeši praktiniai mokymai šešiose skirtingose trasose. Vairuotojai kartu su PVMC vairavimo instruktoriais, pasibaigus vienam praktiniam užsiėmimui vienoje trasoje, gali patekti į kitą trasą su savo transporto priemonėmis ir atlikti kitus praktinius mokymus, neišvažiuodami iš nustatytos teritorijos.
26. Mokymo trasas (modulius) sudaro:
26.1. 1 modulis. Bendrųjų įgūdžių ir gebėjimų tikrinimo trasa (aikštelė), kurios plotas turi būti ne mažesnis kaip 3000 (trys tūkstančiai) kvadratinių metrų. Šiame modulyje turi būti bendrųjų įgūdžių tikrinimo zona (taisyklingai sėdėsenai patikrinti, transporto priemonės pastatymui įkalnėje, nuokalnėje, lygiagrečiai, statmenai, įstrižai važiuojamosios dalies ir kt. specialiems manevrams atlikti), sankryža (reguliuojama, nereguliuojama), žiedinė sankryža, vingiuoto kelio atkarpa.
26.2. 2 modulis. Motociklų valdymo gebėjimų tikrinimo trasa (aikštelė), kurios plotas turi būti ne mažesnis kaip 3000 (trys tūkstančiai) kvadratinių metrų. Šiame modulyje turi būti tikrinami motociklų valdymo gebėjimai bei atliekami motociklų valdymo pratimai.
26.3. 3 modulis. Nuolatinė slydimo trasa, kurios plotas turi būti ne mažesnis kaip 4000 (keturi tūkstančiai) kvadratinių metrų. Slidus paviršius turi būti ne mažiau kaip 90 m ilgio ir ne mažiau kaip 10 m pločio su avarine zona, kurios dydis ne mažiau kaip po 10 m iš abiejų pusių bei ne mažiau kaip 40 m trasos pabaigoje. Nuolatinės slydimo trasos nuolydis gali būti ne didesnis kaip 2 %, o jos specialiai paruoštas ir nuolat drėkinamas vandeniu paviršius turi būti toks, kad susidarytų slidi danga, pavyzdžiui, plikledis arba sniegas, kuria važiuojant net ir nedideliu greičiu galima sudaryti ekstremalias vairavimo situacijas. Šioje nuolatinėje slydimo trasoje įvažiuojamąją dalį privalo būti įleista ir hidrauliniu būdu paleidžiama slankiojanti plokštė (kurios ilgis ne mažesnis kaip 2,15 m, o plotis ne mažesnis kaip 3 m), leidžianti saugiai imituoti automobilio šoninį arba visų ratų slydimą. Toks prietaisas turi veikti visiškai automatiškai ir būti valdomas mokymo instruktoriaus. Važiuojant per šią plokštę transporto priemonės galinė dalis mėtoma į šonus ir taip sukeliamas automobilio slydimas. Vairuotojas, norėdamas sustabdyti ir suvaldyti transporto priemonę, vienu metu privalo atlikti tikslingus transporto priemonės valdymo ir stabdymo pratimus. Plokštė privalo slankioti į abi puses, todėl kiekvieną kartą važiuodamas per ją vairuotojas susiduria su netikėtomis situacijomis.
26.4. 4 modulis. Nuokalnė (įkalnė). Šios trasos plotas turi būti nemažesnis kaip 2500 (du tūkstančiai penki šimtai) kvadratinių metrų. Slidus paviršius turi būti ne mažiau kaip 80 m ilgio ir ne mažiau kaip 8 m pločio, kurio nuolydis yra ne mažesnis kaip 8 %, su avarine zona, kurios dydis ne mažiau kaip 10 m iš kairės pusės (žiūrint važiavimo kryptimi), 4 m iš dešinės pusės ir ne mažiau kaip 30 m trasos pabaigoje. Šis modulis taikomas praktiniams lengvųjų automobilių, sunkvežimių ir autobusų vairavimo įgūdžiams (manevravimas, siekiant išvengti kliūties, stabdymas, esant bet kokiai kelio dangai, riedant nuokalne ir (arba) posūkiuose, šoninis slydimas, riedant nuokalne) tobulinti ir formuoti.
26.5. 5 modulis. Žiedinė važiavimo trasa- yra drėkinama ir atitinkamai slidžiu sluoksniu padengta apskrita aikštė, kurios plotas turi būti nemažesnis kaip 3000 (trys tūkstančiai) kvadratinių metrų. Šis modulis turi būti taikomas lengvųjų automobilių bei sunkvežimių ir autobusų praktiniams vairavimo įgūdžiams tobulinti ir formuoti. Žiedinė važiavimo trasa skiriama tiems praktinio vairavimo įgūdžiams ugdyti ir tobulinti, kurie reikalingi įvairiems posūkiams atlikti. Labai svarbu yra pasirinkti tinkamą važiavimo greitį, atliekant posūkių manevrus. Žiedinės važiavimo trasos spindulio kampas turi būti ne mažesnis kaip 180 laipsnių, išorinis slidaus paviršiaus spindulys – ne mažesnis kaip 25 m, plotis ne mažesnis kaip 8 m. Avarinė zona privalo būti ne mažesnė kaip 8 m išorinėje pusėje bei ne mažesnė kaip 4 m vidinėje pusėje.
26.6. 6 modulis. Asfaltuota dinaminė zona turi būti ne mažiau kaip 140 m ilgio ir ne mažiau kaip 20 m pločio. Šios zonos plotas turi būti nemažesnis kaip 6400 (šeši tūkstančiai keturi šimtai) kvadratinių metrų. Asfaltuotos dinaminės zonos ribose privalo būti įrengtas pastoviai laistomas asfaltuotas plotas, kurio ilgis turi būti ne mažesnis kaip 60 m, o plotis – ne mažesnis kaip 4 m. Asfaltuotos dinaminės zonos ruožas turi būti nuolat padengtas 1–3 cm gylio vandens sluoksniu. Asfaltuotos dinaminės zonos avarinės zonos dydis privalo būti ne mažesnis kaip po 8 m iš abiejų pusių bei ne trumpesnis kaip 50 m zonos pabaigoje. Asfaltuota dinaminė zona yra skirta automobilių valdymo įgūdžiams tobulinti ir mokyti esant labai slidžiam kelio paviršiui. Transporto priemonė šioje zonoje gali atlikti įvairius stabdymo pratimus, esant įvairiems transporto priemonės greičiams, taip pat įrodant besimokančiam ir besipraktikuojančiam vairuotojui transporto priemonės greičio įtaką stabdymui, slydimui, transporto priemonės valdymui esant įvairioms kliūtims, slydimo ir stabdymo ypatybes, kai du šoniniai ratai yra vandenyje arba kai visi transporto priemonės ratai yra vandenyje.
27. Bendrieji mokymo trasų (modulių) įrengimo, techninės įrangos ir įrenginių reikalavimai:
27.1. Kiekvienos mokymo trasos (modulio) pradžioje turi būti įrengta tiesi ne trumpesnė kaip 30 m ilgio ir ne siauresnė kaip 3 m pločio atkarpos dalis, kad transporto priemonės vairuotojas, prieš atlikdamas mokomojo vairavimo pratimą, galėtų saugiai pasiekti norimą greitį. Šalia mokomųjų trasų turi būti įrengti ne siauresni kaip 1 m kelkraščiai.
27.2. Visose mokymo trasose (moduliuose) privalo būti įrengti atskiri apsisukimo ruožai (grįžimo keliai pratimui kartoti), t.y. visos trasos turi veikti taip, kad mokymų metu nebūtų įmanomas priešpriešinis eismas.
27.3. Prie trasų (modulių) turi būti įrengtos priedangos lankytojams nuo blogo oro sąlygų praktinių užsiėmimų metu, kuriose galima būtų aptarti daromas klaidas kartu su mokymo instruktoriais prieš ir po praktinių užsiėmimų.
27.4. Trasose (moduliuose) turi būti įrengti būtini saugos įtaisai, nedarantys žalos transporto priemonėms, pvz., apsauginės trasų tvorelės ir t. t.
27.5. Kiekviena trasa (modulis) turi būti aprūpinta technine įranga, kuri automatiškai valdo ir imituoja avarines bei pavojingas situacijas (įvairias kliūtis trasose (moduliuose) privalo imituoti vandens kliūtys (mokomojoje trasoje, skirtoje motociklų praktinio valdymo pratimams vykdyti, turi būti instaliuotos šviesos, kurias įjungiant/išjungiant būtų galima naudoti kaip netikėtos kliūties/pavojaus motociklininkams imitaciją; tokia dirbtinė kliūtis turi būti ne mažesnė kaip 2 m pločio), kurios nedaro materialinės ar fizinės žalos transporto priemonei), apšviečia trasas (modulius) tamsiuoju paros metu, matuoja transporto priemonių greitį. Visa trasų (modulių) techninė įranga su įrenginiais (laistymo sistemos, dirbtinių kliūčių sistema, slankiojanti plokštė ir t. t.) turi būti kontroliuojami iš kontrolės skydelio, esančio kiekvienos trasos (modulio) valdymo punkte.
27.6. Trasų (modulių) nuolydžiai turi būti suprojektuoti ir įrengti taip, kad vanduo, kuris naudojamas trasoms laistyti, norint imituoti įvairias kelio dangas (sniegas, plikšala, slidus vandeningas paviršius bei netikėtai atsiradusios įvairios kelio kliūtys), būtų surenkamas ir nukreipiamas į rezervuarą. Kiekvienoje trasoje (modulyje) turi būti įrengta vandens surinkimo sistema, kuri būtų sujungta su vandens surinkimo rezervuaru.
28. Trasų (modulių) išdėstymas gali priklausyti nuo atskiros vietovės ypatumų ir vietos reikalavimų (aplinkos apsaugos, grunto, vietovės reljefo, vandens šaltinių ir t. t.).
29. PVMC įranga bei įrenginiai turi būti suprojektuoti ir įdiegti tokiu būdu, kad būtų užtikrinta nenutrūkstama PVMC veikla vidutiniškai 340 dienų per metus. PVMC turi užtikrinti vairavimo mokymą (išskyrus A1 ir A kategorijų transporto priemonių vairuotojų) ir žiemos sąlygomis.
30. Specialieji mokymo trasų (modulių) įrengimo reikalavimai:
30.1. Dirbtinai suformuoto slidaus kelio paviršiaus paskirtis yra keisti kelio dangos trintį, t. y. imituoti įvairius kelio paviršius (smėlis, sniegas, plikšala, tepaluotas paviršius, vanduo ir t. t.). Kelio paviršius turi būti padengtas kelio paviršiaus trintį keičiančia medžiaga. Pasirenkant šią medžiagą turi būti atsižvelgiama į jos funkcionalumą (galimybę keisti kelio paviršiaus trintį mažiausiomis sąnaudomis), jos naudojimo trukmę (ilgaamžiškumą). Šiam tikslui naudoti alyvas ar tepalus griežtai draudžiama.
30.2. Slydimo trasa ir dalis asfaltuotų trasų mokymų metu turi būti nuolat laistomos. Laistymo sistema ir drenažo sistema kartu su visa reikalinga technine įranga turi užtikrinti nuolatinį vandens tiekimą į trasas, pašalinimą iš jų ir surinkimą.
30.3. Kiekvienoje trasoje turi būti įdiegta nuolatinė greičio matavimo įranga ir įrenginiai, įskaitant ekraną, kuriame būtų matomas kiekvienos transporto priemonės realus greitis pratimo vykdymo metu. Ekranas turi būti pastatytas taip, kad ir instruktorius, ir vairuotojas galėtų aiškiai matyti ir perskaityti matuojamo greičio duomenis. Praktiniuose vairavimo užsiėmimuose gali būti naudojama ir mobili greičio matavimo įranga.
31. Kiekviename PVMC privalo būti šios patalpos (pateikiami minimalūs reikalavimai patalpoms bei jų dydžiui):
Techninės patalpos (ventiliacija, kondicionavimas, serveriai ir pan.) |
iš viso ne mažiau kaip 60 m2 |
Sandėliai |
iš viso ne mažiau kaip 40 m2 |
Personalo patalpos: persirengimo kambariai, dušai, tualetai (WC) |
iš viso ne mažiau kaip 30 m2 |
Tualetai (WC) mokymų dalyviams / vairuotojams (vyrams/moterims) |
kiekvienas ne mažiau kaip 15 m2 |
Instruktorių patalpos |
ne mažiau kaip 25 m2 |
5 mokymo klasės |
kiekviena ne mažiau kaip 25–40 m2 |
Registratūros patalpos |
ne mažiau kaip 30 m2 |
Administracinės PVMC biuro patalpos |
ne mažiau kaip 25 m2 |
V. REIKALAVIMAI PRAKTINIO VAIRAVIMO MOKYMO CENTRO DARBUOTOJAMS, VYKDANTIEMS PAPILDOMĄ VAIRUOTOJŲ MOKYMĄ
32. PVMC mokymo veiklai vadovaujantis asmuo privalo turėti ne žemesnį kaip aukštąjį neuniversitetinį išsilavinimą, ne trumpesnę kaip trejų metų darbo transporto srityje patirtį. Šis asmuo negali būti teistas už sunkius, labai sunkius nusikaltimus ar nusikaltimus ir baudžiamuosius nusižengimus verslo tvarkai, finansų sistemai, taip pat pripažintas kaltu dėl teisės aktų, susijusių su darbo santykiais vairavimo mokymo versle, pažeidimų.
33. Mokyti eismo saugumo teorijos PVMC gali tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka priimtas dirbti į PVMC eismo saugumo specialistas (toliau – specialistas). Specialistas privalo turėti ne žemesnį kaip aukštąjį neuniversitetinį išsilavinimą, būti baigęs specialius mokymus, organizuojamus ir vykdomus PVMC.
34. PVMC gali mokyti tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka priimtas dirbti į praktinį mokymo centrą vairavimo instruktorius, atitinkantis nustatytus reikalavimus.
35. PVMC vairavimo instruktorius privalo:
35.1. turėti aukštąjį (universitetinį ar neuniversitetinį), aukštesnįjį (specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ar vidurinį (su automobilių transporto profesine kvalifikacija) išsilavinimą;
35.3. turėti ne mažesnę kaip 5 metų vairavimo patirtį (tos kategorijos transporto priemonių, su kuriomis moko);
36. PVMC specialistai ir vairavimo instruktoriai specialius pirminius ir periodinius (organizuojamus kiekvienais metais) mokymus turi baigti PVMC. Specialistų ir vairavimo instruktorių specialių mokymų (pirminių ir periodinių) mokymo programas, atsižvelgiant į teisės aktų, reglamentuojančių kelių eismą, vairuotojų papildomą mokymą, reikalavimus, technikos ir technologijos lygį bei kt., tvirtina PVMC suderinęs su Susisiekimo ministerija. Pirminiai vairavimo instruktorių mokymai turi trukti ne mažiau kaip 80 val., periodiniai – 8 val. Pirminiai specialistų mokymai turi trukti ne mažiau kaip 20 val., periodiniai – 8 val. Mokymus turi vesti atitinkamos kvalifikacijos specialistai (dėstytojai), kurie privalo turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį, apimantį techninių mokslų ir automobilizmo studijas, išsilavinimą. Periodiniai kursai gali vykti dalimis bei įvairiomis formomis (seminarai, konferencijos, paskaitos ir pan.).
37. PVMC privalo tvarkyti specialių pirminių ir periodinių mokymų apskaitą, o juos baigusiems asmenims išduoti atitinkamus pažymėjimus, kurie galioja 1 metus. Viename PVMC išduoti pažymėjimai turi būti pripažįstami kitame PVMC.
38. PVMC privalo:
38.1. užtikrinti, kad vairuotojų papildomai nemokytų specialistai ir vairavimo instruktoriai, teisti už nusikalstamą veiką, kol neišnykęs teistumas;
38.2. ne rečiau kaip kartą per tris mėnesius kontroliuoti, ar iš specialistų ir vairavimo instruktorių neatimta teisė vairuoti transporto priemonę pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą (Žin., 1985, Nr. 1-1) už Kelių eismo taisyklių pažeidimus, kontrolės rezultatus fiksuoti tam skirtame žurnale. Paaiškėjus, kad teisė vairuoti yra atimta, darbo sutartis nutraukiama;
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
39. Papildomo mokymo vykdymas PVMC neturint leidimo, esant sustabdytam ar panaikintam leidimo galiojimui draudžiamas.
40. Apie rengimąsi nutraukti vykdyti papildomą mokymą įmonė privalo informuoti VKTI ne mažiau kaip prieš 6 mėnesius.
41. Įmonė, nesutinkanti su VKTI viršininko sprendimais dėl leidimo, suteikiančio teisę vykdyti papildomą mokymą, išdavimo, galiojimo sustabdymo ar galiojimo panaikinimo, gali juos apskųsti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.