LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

dėl lietuvos respublikos ūkio ministro 2008 m. lapkričio 25 d. įsakymo Nr. 4-578 „dėl vp3-1.3-ūm-05-r priemonės „viešosios turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtra regionuose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2009 m. gegužės 25 d. Nr. 4-251

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 29.1 punktu,

pakeičiu VP3-1.3-ŪM-05-R priemonės „Viešosios turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtra regionuose“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. lapkričio 25 d. įsakymu Nr. 4-578 „Dėl VP3-1.3-ŪM-05-R priemonės „Viešosios turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtra regionuose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 139-5524):

1. Įrašau 1 punkte po žodžių „Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25)“ žodžius „su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1341/2008 (OL 2008 L 348, p. 19)“.

2. Išdėstau 12.2 punktą taip:

„12.2. Priemonės rezultato rodikliai:

12.2.1. turistai, apsilankę turizmo informacijos centuose per 2 metus po projekto įgyvendinimo. Projekto vykdytojas įsipareigoja rodiklio skaitinę reikšmę teikti 2 metus po projekto įgyvendinimo. Projekto vykdytojas, be šio rezultato rodiklio, atsižvelgdamas į vykdomas veiklas, gali pasirinkti bent vieną 12.2.2 ar 12.2.3 punktuose nurodytų rodiklių;

12.2.2. pritraukta privataus finansavimo lėšų;

12.2.3. sukurta naujų darbo vietų (tiesioginių): vyrų ir (arba) moterų. Projekto vykdytojas įsipareigoja rodiklio skaitinę reikšmę pateikti po projekto įgyvendinimo.“

3. Įrašau 13 punkte po žodžių „savivaldybių biudžetinės įstaigos“ žodžius „viešieji juridiniai asmenys, kurių nors vienas dalyvis yra valstybė ar savivaldybės“.

4. Įrašau 21.1 punkte po žodžių „Lietuvos Respublikos teritorijoje“ žodžius „(netaikoma 11.4 punkte nurodytai veiklai)“.

5. Išdėstau 24 punktą taip:

„24. Kartu su paraiška turi būti pateiktas detalus ekonomiškai, techniškai ir socialiai paramos poreikį pagrindžiantis investicijų projektas (nėra taikoma, jeigu projekte vykdoma tik 11.4 punkte nurodyta veikla ir jei projekto bendra vertė neviršija 3 452 800 Lt (trijų milijonų keturių šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių aštuonių šimtų litų), parengtas pagal Europos Komisijos parengtą dokumentą Nr. 4 – Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairės (angl. Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis, working document No. 4), taikant 15 metų investicijų gyvavimo laikotarpį ir diskonto normą, kuri lygi 5 procentams, kaip nurodyta Europos Komisijos parengtame dokumente Nr. 4 – Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairės (angl. Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis, working document No. 4). Pateikus pagrįstą paaiškinimą, gali būti taikomas ir kitas laikotarpis bei diskonto norma. Investicinis projektas taip pat turi atitikti reikalavimus, nurodytus 2 priedo 9.1.1–9.1.7 punktuose. Jei bendra projekto vertė neviršija 3 452 800 Lt (trijų milijonų keturių šimtų penkiasdešimt dviejų tūkstančių aštuonių šimtų litų), tai projektui netaikomi 2 priedo 9.1.2–9.1.6 punktuose nurodyti reikalavimai.“

6. Išdėstau 27 punkto pirmąją pastraipą taip:

„27. Teikdamas paraišką, pareiškėjas turi nurodyti, kuriai iš šių kategorijų priskiriamas projektas (pareiškėjui teigiamai pažymėjus 3 kategoriją ir jeigu projekto vertė viršija 3 452 800 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų), turi būti pateikti svarbiausi sąnaudų ir naudos analizės rezultatai (Projekto pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma yra pateikta Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinės paramos interneto svetainėje (toliau – svetainė) www.esparama.lt):“

7. Išdėstau 34 punktą taip:

„34. Jeigu turtas, kuriam įsigyti skiriamas finansavimas, yra valdomas ne nuosavybės teise, turi būti pateikti teisę į tiesiogiai su projektu susijusį nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą) patvirtinančių dokumentų nuorašai. Turto valdymo sutartis turi užtikrinti turto valdymo teisę ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre. Kai projekto veiklos planuojamos vykdyti valstybės nuosavybės teise valdomose teritorijose, turi būti pateikti dokumentai, įrodantys, kad suteikta projekto reikmėms žemė yra valstybinė ir nėra priskirta turtui, į kurį bus atkuriamos nuosavybės teisės, taip pat dokumentai, kuriais užtikrinama pareiškėjo teisė vykdyti projekte numatytas veiklas ir projekto veiklų tęstinumo reikalavimai.“

8. Išdėstau 36 punktą taip:

„36. Pareiškėjas (partneris), atsižvelgdamas į projekto tinkamų išlaidų dalį ir išlaidų apmokėjimo būdą, turi užtikrinti stabilius ir pakankamus finansų išteklius per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį. Pareiškėjo (partnerio) įnašas turi atitikti 2 priedo 8.1.1 punkte keliamus reikalavimus, turi būti aiškiai apibrėžtas, patikimas, realus ir pakankamas projekto išlaidoms laiku apmokėti.“

9. Išdėstau 38 punktą taip:

„38. Jeigu viešosios infrastruktūros bendra projekto vertė viršija 3 452 800 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų) ir jis yra priskirtas pajamas kuriančių projektų kategorijai, kurias įmanoma įvertinti iš anksto, grynųjų pajamų skaičiavimai turi būti atliekami vadovaujantis Europos Komisijos parengtomis Metodinėmis rekomendacijomis dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamų duodantys projektai (angl. Guidance note on article 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects), Europos Komisijos parengtu dokumentu Nr. 4 – Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairėmis (angl. Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis, working document No. 4) ir Paraiškos specialiosios (B) dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovu. Šie dokumentai pateikti svetainėje www.esparama.lt. Jei pareiškėjas (partneris) gaus pajamų, kuriomis tik padengs patirtas išlaidas ir įrodys, kad negaus grynųjų pajamų, finansavimo dydis nebus mažinamas. Projekto išlaidų dalis, kurią padengia iš projekto gaunamos grynosios pajamos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo (partnerio) lėšų. Tuo atveju, jei pajamos nebuvo įvertintos iš anksto, per 5 metus po projekto įgyvendinimo gautos pajamos turi būti grąžintos į valstybės biudžetą.“

10. Išdėstau 39 punktą taip:

„39. Pareiškėjas (partneris) privalo užtikrinti projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurios nepadengia projekto finansavimas, netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų finansavimą ir kartu su paraiška pateikti tai įrodančius dokumentus.“

11. Išdėstau 45 punktą taip:

„45. Mažiausias pagal Aprašą skiriamo finansavimo dydis projektui įgyvendinti yra 100 000 Lt (šimtas tūkstančių litų).“

12. Išdėstau 61 punktą taip:

„61. Vadovaujantis Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 6 dalies c punkto nuostatomis, finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui, jei jis yra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai.“

13. Išdėstau 68 punktą taip:

„68. Regionų projektai planuojami ir atrenkami vadovaujantis Europos Sąjungos fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis finansuotinų regionų projektų atrankos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. balandžio 17 d. nutarimu Nr. 352 (Žin., 2008, Nr. 48-1778). Pagal Priemonę turi būti sudaromas ir tvirtinamas regionų projektų sąrašas 2007–2013 metų laikotarpiui.“

14. Įrašau 69 punkte po žodžių „projektų sąrašą“ skaičius ir žodžius „2007–2013 metų laikotarpiui.“

15. Išdėstau 123 punktą taip:

„123. Tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir būdais bei laikantis Sutarties nuostatų.“

16. Išdėstau 124 punktą taip:

„124. Sutarties priežiūra atliekama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka ir laikantis Sutarties nuostatų.“

17. Išdėstau 125 punktą taip:

„125. Pasirašydamas projekto finansavimo ir administravimo sutartį, projekto vykdytojas įsipareigoja nuo projekto finansavimo ir administravimo sutarties įsigaliojimo ir 5 metus po projekto pabaigos užtikrinti projekto tęstinumą, kad nebūtų pažeistos Tarybos Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 57 straipsnio nuostatos, taip pat užtikrinti, kad tokio įsipareigojimo laikytųsi ir projekto partneriai. Apie paaiškėjusias svarbias priežastis, kliudančias vykdyti veiklą ir galinčias sąlygoti Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 57 straipsnio nuostatų pažeidimą, projekto vykdytojas įsipareigoja nedelsdamas pranešti LVPA. LVPA paraiškos vertinimo metu, atsižvelgdama į galimus rizikos veiksnius dėl projekto tęstinumo užtikrinimo ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006 57 straipsnio nuostatų įgyvendinimo, gali nustatyti projekto finansavimo ir administravimo sutarties specialiosiose sąlygose papildomus reikalavimus projekto vykdytojui dėl projekto tęstinumo užtikrinimo ir informavimo apie priežastis, kliudančias vykdyti veiklą ir galinčias sąlygoti Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006 57 straipsnio nuostatų pažeidimą.“

18. Išdėstau 126 punktą taip:

„126. Projekto vykdytojas turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant projektą buvo naudotas finansavimas, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas) ir ne mažiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos teisės aktų nustatyta tvarka.“

19. 1 priede:

19.1. išdėstau 9 punktą taip:

 

9.

Pateiktas pareiškėjo įstatų (nuostatų ir (ar) statuto), steigimo dokumentų nuorašas (nuorašas – tai atgamintas dokumentas, atitinkantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), nuostatas).

 

 

 

 

19.2. išdėstau 14 punktą taip:

 

14.

Pateiktas valstybės įmonės Registrų centro išduotas centrinio duomenų banko pagrindu parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas dėl turto, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, priklausomybės ir šio turto valdymo sutarties kopija, jei turtas pareiškėjui priklauso ne nuosavybės teise (jeigu turtas, kuriam skiriamas finansavimas, yra valdomas ne nuosavybės teise, turi būti pateikti teisę į tiesiogiai su projektu susijusį nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą) patvirtinančių dokumentų nuorašai. Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta ne trumpiau kaip 5 metams nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre. Kai projekto veiklos planuojamos vykdyti valstybės nuosavybės teise valdomose teritorijose, turi būti pateikti dokumentai, įrodantys, kad suteikta projekto reikmėms žemė yra valstybinė ir nėra priskirta turtui, į kurį bus atkuriamos nuosavybės teisės, taip pat dokumentai, kuriais užtikrinama pareiškėjo teisė vykdyti projekte numatytas veiklas ir projekto veiklų tęstinumo reikalavimai (jei taikoma).

 

 

 

 

19.3. papildau šiuo 271 punktu:

 

271.

Pateikta pareiškėjo Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinių skyrių pažyma, išduota ne anksčiau nei prieš 2 mėnesius iki paraiškos pateikimo, apie partnerio skolos Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui turėjimą arba neturėjimą. Tais atvejais, kai pagal sutartį su mokesčius administruojančia institucija mokesčio mokėjimas yra atidėtas, turi būti pridėti dokumentai ar jų kopijos, patvirtinančios mokesčių atidėjimą (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba valstybinio socialinio draudimo įmokų (toliau – socialinio draudimo įmokos) mokėjimo terminai).

 

 

 

 

19.4. papildau šiuo 272 punktu:

 

272.

Pateikta pareiškėjo atsiskaitymo su valstybės, savivaldybių biudžetais ir valstybės pinigų fondais pažyma, išduota apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos ne anksčiau nei prieš 2 mėnesius iki paraiškos pateikimo. Tais atvejais, kai pagal sutartį su mokesčius administruojančia institucija mokesčio mokėjimas yra atidėtas, turi būti pridėti dokumentai ar jų kopijos, patvirtinančios mokesčių atidėjimą (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).

 

 

 

 

20. 2 priede:

20.1. įrašau 7.1.1.1 punkte po žodžių „savivaldybių biudžetinės įstaigos“ žodžius „viešieji juridiniai asmenys, kurių nors vienas dalyvis yra valstybė ar savivaldybės.“

20.2. išdėstau 7.2.3.1 punktą taip:

 

7.2.3.1. Valstybės įmonės Registrų centro išduotas centrinio duomenų banko pagrindu parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas dėl turto, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, priklausomybės ir šio turto valdymo sutarties kopija, jei turtas pareiškėjui priklauso ne nuosavybės teise (jeigu turtas, kuriam skiriamas finansavimas, yra valdomas ne nuosavybės teise, turi būti pateikti teisę į tiesiogiai su projektu susijusį nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą) patvirtinančių dokumentų nuorašai. Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta ne trumpiau kaip 5 metams nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre. Kai projekto veiklos planuojamos vykdyti valstybės nuosavybės teise valdomose teritorijose, turi būti pateikti dokumentai, įrodantys, kad suteikta projekto reikmėms žemė yra valstybinė ir nėra priskirta turtui, į kurį bus atkuriamos nuosavybės teisės, taip pat dokumentai, kuriais užtikrinama pareiškėjo teisė vykdyti projekte numatytas veiklas ir projekto veiklų tęstinumo reikalavimai (jei taikoma).

 

Informacijos šaltinis: Nekilnojamojo turto registro išrašas, su paraiška pateikti dokumentai.

 

 

 

20.3. išdėstau 8.1.1 punktą taip:

 

8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar pareiškėjas (partneriai) turi stabilius ir pakankamus finansų išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo. Pareiškėjo (partnerių) įnašas turi būti aiškiai apibrėžtas, patikimas, tinkamas, pakankamas ir realus paraiškos pateikimo metu.

 

Pakankamai apibrėžtu, patikimu ir tinkamu pareiškėjo (partnerio) įnašu gali būti laikoma:

– banko paskola. Jei pareiškėjo (partnerio) planuojamas lėšų šaltinis yra banko paskola, tokiu atveju turi būti pateiktas preliminarus banko sprendimas suteikti paskolą (pažyma), tačiau nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo, bet ne vėliau kaip per viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros (toliau – LVPA) nustatytą terminą iki projekto finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo turi būti gauta paskola arba pateikta pažyma, kurioje nurodytas banko sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, esant ar įvykdžius tam tikras sąlygas. Jei banko paskola suteikiama visai pareiškėjo (partnerio) veiklai, turi būti pridėti finansiniai srautai bei įsipareigojimas tam tikrą paskolos dalį skirti projektui įgyvendinti;

– pareiškėjo (partnerių) nuosavos lėšos. Tokiu atveju su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (turinčios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą juridinio asmens lėšų sumą, ir informacija apie lėšų šaltinį (banko sąskaitos (-ų) išrašas ar banko pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas);

– dalininkų (narių) piniginiai įnašai. Tokiu atveju su paraiška pateikiamas dalininko (-ų) sprendimas (visuotinio dalininkų (narių) susirinkimo protokolo kopija ar panašiai) skirti konkrečią lėšų sumą projektui įgyvendinti bei dokumentai, patvirtinantys dalininko (-ų) finansinius pajėgumus skirti lėšas ir informaciją apie lėšų šaltinius (patvirtintų finansinės atskaitomybės dokumentų kopijos, patvirtintos einamųjų metų sąmatos, kita);

– partnerystės (koncesijos, viešųjų pirkimų ar kita) sutartis arba jos projektas, kai privatus partneris (investuotojas, operatorius, tiekėjas) atrinktas viešai ir skaidriai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais (Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymu, Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu).

 

Informacijos šaltinis: duomenys tikrinami pagal pateiktus finansavimo šaltinius patvirtinančius dokumentus.

 

 

 

20.4. išbraukiu 8.1.3 punkte žodžius „arba trejus metus mažų ir vidutinių įmonių atveju“;

20.5. įrašau 9.1.1 punkte po žodžių „techninis projektas“ žodžius „paraiškos (B) dalis“;

20.6. įrašau 9.1.2 punkte po žodžių „investicijų projektas“ žodžius „(jei taikoma)“;

20.7. įrašau 9.1.3 punkte po žodžių „investicijų projektas“ žodžius „(jei taikoma)“;

20.8. įrašau 9.1.4 punkte po žodžių „investicijų projektas“ žodžius „(jei taikoma)“;

20.9. įrašau 9.1.5 punkte po žodžių „investicijų projektas“ žodžius „(jei taikoma)“;

20.10. įrašau 9.1.7 punkte po žodžių „investicijų projektas“ žodžius „paraiškos (B) dalis“;

20.11. įrašau 9.1.8 punkte po žodžių „investicijų projektas“, žodžius „kartu su paraiška pridedami dokumentai“;

20.12. išdėstau 9.3 punktą taip:

 

9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus.

9.3.1. Paraiškoje dėl projekto finansavimo teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, tai yra iš kurio:

9.3.1.1. negaunama pajamų;

9.3.1.2. gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalis);

9.3.1.3. gaunama pajamų ir jos įvertinamos iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalis);

(Jeigu teikiama valstybės pagalba, šis kriterijus netaikomas.)

Pastaba: taikoma, jei bendra projekto vertė viršija 3 452 800 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų).

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardytų kategorijų. Europos Komisijos parengtos detalios metodologinės rekomendacijos „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects“.

Informacijos šaltinis: paraiškos (B) dalis, papildomai teikiami dokumentai.

 

 

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis.

(Jeigu teikiama valstybės pagalba, šis kriterijus netaikomas.)

Pastaba: taikoma, jei bendra projekto vertė viršija 3 452 800 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų). Paaiškinimai: taikoma tik Aprašo 27.3 punkte nustatytu atveju.

 

Informacijos šaltinis: paraiškos (B) dalis, papildomai teikiami dokumentai.

 

 

 

21. 3 priede:

21.1. papildau šiuo 51 punktu:

51. Projekto rizikos ir jų valdymo veiksniai

 

Įvertinkite ir aprašykite didžiausias projekto rizikas ir jų mažinimo priemones

Rizika, rizikos poveikis projektui

Rizikos mažinimo priemonės

 

 

 

 

 

21.2. papildau šiuo 52 punktu:

52. Pagalbos būtinumas

 

Įvertinkite pagalbos poveikį projekto įgyvendinimui

projektas nebus įgyvendintas, jei pagalba nebus suteikta;

suteikus pagalbą, projektas bus įgyvendintas platesniu mastu;

suteikus pagalbą, pagerės projekto kokybė;

suteikta pagalba paspartintų projekto įgyvendinimą. Nurodykite, kiek mėnesių projekto įgyvendinimas paspartėtų (_____ mėn.);

pagalba neturėtų įtakos projekto įgyvendinimui.

Paaiškinkite ir pagrįskite, kokią įtaką suteikta pagalba darytų projektui

Aprašoma ir pagrindžiama suteiktos pagalbos įtaka projekto apimčiai, kokybei, sėkmei, poveikiui, taip pat ar projektas ekonomiškai naudingas, parama yra būtina projektui įgyvendinti ir paramos dydis yra pagrįstas. Būtina nurodyti, kokia apimtimi projektas būtų įgyvendinamas be paramos lėšų, kokių rezultatų būtų pasiekta, palyginti su rezultatais, jei projektui būtų skirtas finansavimas. Būtina pagrįsti visus teiginius ir analizes, pateikti skaičiavimus.

Atlikite alternatyvų analizę

Aprašykite ir skaičiavimais pagrįskite du projekto Įgyvendinimo scenarijus – gavus finansavimą ir jo negavus.

 

21.3. papildau šiuo 53 punktu:

53. Projekto tęstinumo užtikrinimas

(Detalizuokite, kaip numatoma užtikrinti projekto rezultatų tęstinumą organizaciniu, finansiniu, eksploataciniu ir pan. požiūriais, pateikite informaciją apie numatomą lėšų poreikį sukurtai infrastruktūrai išlaikyti ir jo finansavimo šaltinius.) (Rekomenduojama teksto apimtis – 1/2–1 psl.).

 

21.4. papildau šiuo 61 punktu:

61. Projekto veiklos pagal VP3-1.3-ŪM-05-R priemonės „Viešosios turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtra regionuose“ remiamas veiklas (pažymėkite, kuriuose punktuose nurodytas veiklas atitinka projektas):

 

1. viešosios turizmo infrastruktūros įrengimas, įskaitant informacijos, higienos ir kitų statinių ar įrenginių statybą, rekonstravimą ir remontą;

Taip

Ne

2. viešųjų nekilnojamųjų kultūros paveldo objektų tvarkomieji statybos darbai, skirti minėtus objektus pritaikyti turizmui;

Taip

Ne

3. pirmiau nurodytos viešosios turizmo infrastruktūros statinių projektavimas;

Taip

Ne

4. įvairių regiono turizmo produktų rinkodaros priemonių ar veiksmų įgyvendinimas.

Taip

Ne

 

2.1.5. išdėstau 8 punktą taip:

8. Projektas priskiriamas (galimas tik vienas atsakymas „taip“, atsakant į klausimus, pateiktus 8.1–8.4 punktuose):

 

8.1. Projektas, iš kurio negaunama pajamų

Taip       Ne

8.2. Projektas, iš kurio gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto

Taip       Ne

8.3. Projektas, iš kurio gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto

Taip       Ne

(atsakius „taip“ bei kai bendra projekto vertė viršija 3 452 800 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų), pildomas paraiškos priedas – Pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma pateikta Europos Sąjungos struktūrinės paramos interneto svetainėje (toliau – svetainė) www.esparama.lt)

Trumpai paaiškinkite ir pagrįskite savo atsakymą (pildo tik pareiškėjai, kurie į pirmą arba antrą klausimą atsakė „taip“)

8.4. Valstybės pagalbos projektas

Taip      Ne

 

21.1.6. 11 punkto lentelėje:

21.6.1. išdėstau 1 eilutę taip:

 

1.

Pareiškėjo įstatų (nuostatų ir (ar) statuto), steigimo dokumentų nuorašas (nuorašas – tai atgamintas dokumentas, atitinkantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), nuostatas.

 

 

21.6.2. išdėstau 6 eilutę taip:

 

6.

Valstybės įmonės Registrų centro išduotas centrinio duomenų banko pagrindu parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas dėl turto, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, priklausomybės ir šio turto valdymo sutarties kopija, jei turtas pareiškėjui priklauso ne nuosavybės teise (jeigu turtas, kuriam skiriamas finansavimas, yra valdomas ne nuosavybės teise, turi būti pateikti teisę į tiesiogiai su projektu susijusį nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą) patvirtinančių dokumentų nuorašai. Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta ne trumpiau kaip 5 metams nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre. Kai projekto veiklos planuojamos vykdyti valstybės nuosavybės teise valdomose teritorijose, turi būti pateikti dokumentai, įrodantys, kad suteikta projekto reikmėms žemė yra valstybinė ir nėra priskirta turtui, į kurį bus atkuriamos nuosavybės teisės, taip pat dokumentai, kuriais užtikrinama pareiškėjo teisė vykdyti projekte numatytas veiklas ir projekto veiklų tęstinumo reikalavimai (jei taikoma).

 

 

21.6.3. papildau šia 21 eilute:

 

21.

Pareiškėjo Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinių skyrių pažyma, išduota ne anksčiau nei prieš 2 mėnesius iki paraiškos pateikimo, apie partnerio skolos Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui turėjimą arba neturėjimą. Tais atvejais, kai pagal sutartį su mokesčius administruojančia institucija mokesčio mokėjimas yra atidėtas, turi būti pridėti dokumentai ar jų kopijos, patvirtinančios mokesčių atidėjimą (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba valstybinio socialinio draudimo įmokų (toliau – socialinio draudimo įmokos) mokėjimo terminai).

 

 

21.6.4. papildau šia 22 eilute:

 

22.

Pareiškėjo atsiskaitymo su valstybės, savivaldybių biudžetais ir valstybės pinigų fondais pažyma, išduota apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos ne anksčiau nei prieš 2 mėnesius iki paraiškos pateikimo. Tais atvejais, kai pagal sutartį su mokesčius administruojančia institucija mokesčio mokėjimas yra atidėtas, turi būti pridėti dokumentai ar jų kopijos, patvirtinančios mokesčių atidėjimą (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai.

 

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                  DAINIUS KREIVYS