LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŪKIO MINISTRO 2001 M. LIEPOS 30 D. ĮSAKYMO NR. 241 „DĖL BANKRUTUOJANČIOS IR BANKRUTAVUSIOS ĮMONĖS, BANKO IR RESTRUKTŪRIZUOJAMOS ĮMONĖS ATASKAITŲ BEI DUOMENŲ APIE BANKRUTUOJANČIOS AR BANKRUTAVUSIOS ĮMONĖS PARDUODAMO IŠ VARŽYTYNIŲ TURTO FORMŲ PATVIRTINIMO“ PAPILDYMO
2004 m. liepos 1 d. Nr. 4-264
Vilnius
Papildau Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2001 m. liepos 30 d. įsakymą Nr. 241 „Dėl bankrutuojančios ir bankrutavusios įmonės, banko ir restruktūrizuojamos įmonės ataskaitų bei duomenų apie bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės parduodamo iš varžytynių turto formų patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 67-2453):
1. Papildau bankrutuojančios ir bankrutavusios įmonės ataskaitos formą, patvirtintą nurodytojo įsakymo 1.1 punktu, priedu „Paaiškinimai bankrutuojančios ir bankrutavusios įmonės ataskaitai pildyti“ (pridedama).
2. Papildau restruktūrizuojamos įmonės ataskaitos formą, patvirtintą nurodytojo įsakymo 1.3 punktu, priedu „Paaiškinimai restruktūrizuojamos įmonės ataskaitai pildyti“ (pridedama).
Bankrutuojančios ir bankrutavusios įmonės
ataskaitos formos
priedas
PAAIŠKINIMAI BANKRUTUOJANČIOS IR BANKRUTAVUSIOS įmonės ATASKAITAI PILDYTI
TEISINIS PAGRINDAS |
Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymas (Žin., 2001, Nr. 31-1010). Duomenų apie įmonės bankroto procedūras pateikimo ir skelbimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2001 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. 221 (Žin., 2001, Nr. 59-2137).
|
TIKSLAS IR APIMTIS |
Duomenys kaupiami Įmonių bankroto valdymo departamento prie Ūkio ministerijos įmonių bankroto proceso analitinėje informacinėje duomenų bazėje, naudojami bankroto proceso analizei atlikti, pateikiami Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės. Bankrutuojančios ir bankrutavusios įmonės ataskaitą pildo visos bankrutuojančios ir bankrutavusios įmonės. Pateikiamos pusmetinė, metinė ir kitos, nustatytos nurodytais teisės aktais, ataskaitos šiais terminais: -iki rugsėjo 1 d. – pusmečio ataskaita; -iki kovo 1 d. – metų ataskaita; -per 10 dienų nuo teismo nutarties ar sprendimo įsiteisėjimo – kitais nustatytais atvejais.
|
DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA |
Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 11 straipsnis. Duomenų apie įmonės bankroto procedūras pateikimo ir skelbimo tvarka. Bankrutuojančios ir bankrutavusios įmonės administratoriai privalo teikti ataskaitas Įmonių bankroto valdymo departamentui prie Ūkio ministerijos.
|
DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS |
Ataskaitų duomenys naudojami Įmonių bankroto departamento prie Ūkio ministerijos nuostatais patvirtintiems uždaviniams ir funkcijoms atlikti.
|
DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS |
Už ataskaitų nepateikimą laiku ar klaidingų duomenų pateikimą bankrutuojančios ar bankrutavusios įmonės administratorius atsako įstatymų nustatyta tvarka.
|
Įmonės pavadinimas – nesutrumpintas įmonės registravimo pažymėjime nurodytas pavadinimas rašomas didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis.
Įmonės adresas – Juridinių asmenų registre įregistruota buveinė (adresas).
Data ataskaitos pavadinime nurodo, kokios dienos duomenys yra pateikiami ataskaitoje: pusmečio ataskaitoje – birželio 30 d., metų – gruodžio 31 d., kitais atvejais – teismo nutarties (sprendimo) įsiteisėjimo diena ar kreditorių susirinkimo sprendimo priėmimo diena.
Data (po ataskaitos pavadinimu) – ataskaitos užpildymo data.
Adresas: pašto kodas, miestas (rajonas), seniūnija, kaimas, gatvė, Nr. (šis adresas turi sutapti su toje pačioje ataskaitoje nurodytu įmonės adresu).
Veiklos pavadinimas: nurodoma viena pagrindinė ekonominė veikla pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK), parengtą pagal Statistinį Europos Bendrijos ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (NACE) (Žin., 2002, Nr. 126-5744).
Įmonės kodas: pirmoje eilutėje nurodomas devynių ženklų kodas, jei įmonei vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 12 d. nutarimo Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ 3.3 punktu yra suteiktas naujas kodas. Septynių ženklų (senas) įmonės registracijos pažymėjime nurodytas kodas įrašomas antroje eilutėje. Įmonėms, įsteigtoms po Juridinių asmenų registro veiklos pradžios (neturinčioms septynių ženklų kodo), nurodomas tik 9 ženklų kodas.
Veiklos kodas (NACE) nurodomas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK), parengtą pagal Statistinį Europos Bendrijos ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (NACE) (šis kodas turi atitikti ataskaitoje nurodytą veiklos pavadinimą).
Ataskaitos rengėjai teritorijos, įmonės steigėjo ir įmonės rūšies kodo nepildo.
Ataskaitos pateikimas.
Teikiant pusmečio, metų ir kitais, nustatytais teisės aktais, atvejais bankrutuojančios ir bankrutavusios įmonės ataskaitą pasirinktą variantą būtina pažymėti perbraukiant langelį
Pusmečio ataskaita apima laikotarpį nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki einamųjų metų birželio 30 dienos. Pateikiant pirmą pusmečio ataskaitą – laikotarpį nuo teismo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos ar kreditorių susirinkimo sprendimo vykdyti bankroto procesą ne teismo tvarka priėmimo dienos iki einamųjų metų birželio 30 dienos.
Metų ataskaita apima praėjusius kalendorinius metus nuo praėjusių metų sausio 1 dienos iki praėjusių metų gruodžio 31 dienos. Pateikiant pirmą metų ataskaitą – laikotarpį nuo teismo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos ar kreditorių susirinkimo sprendimo vykdyti bankroto procesą ne teismo tvarka priėmimo dienos iki praėjusių metų gruodžio 31 dienos.
Kitais atvejais (neužmiršti nurodyti ataskaitoje pažymėtoje vietoje):
1. Iškėlus bankroto bylą ar pradėjus bankroto procesą ne teismo tvarka. Ataskaita pateikiama per 10 dienų nuo teismo nutarties patvirtinti kreditorių reikalavimus įsiteisėjimo dienos ar kreditorių susirinkimo sprendimo patvirtinti kreditorių reikalavimus, kai bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka, priėmimo dienos.
2. Priėmus nutartį dėl įmonės sanavimo ar sanavimo projekto pakeitimo. Ataskaita pateikiama per 10 dienų nuo teismo nutarties dėl įmonės sanavimo įsiteisėjimo ar teismo nutarties dėl sanavimo projekto pakeitimo įsiteisėjimo dienos.
3. Nutraukus įmonės bankroto bylą arba bankroto procesą ne teismo tvarka. Ataskaita pateikiama per 10 dienų nuo teismo nutarties nutraukti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos ar kreditorių susirinkimo sprendimo nutraukti bankroto procesą ne teismo tvarka priėmimo dienos.
4. Priėmus nutartį likviduoti bankrutavusią įmonę. Ataskaita pateikiama per 10 dienų nuo teismo nutarties (sprendimo) likviduoti įmonę dėl bankroto įsiteisėjimo dienos ar kreditorių susirinkimo sprendimo likviduoti įmonę dėl bankroto, kai bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka, priėmimo dienos.
5. Išregistravus likviduotą dėl bankroto įmonę. Ataskaita pateikiama per 10 dienų nuo teismo sprendimo (nutarties) dėl įmonės pabaigos įsiteisėjimo dienos ar kreditorių susirinkimo sprendimo dėl įmonės pabaigos, kai bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka, priėmimo dienos.
Privaloma pateikti kiekvienos konkrečios bankroto procedūros ir ataskaitinio periodo (pusmečio ir metų) bankrutuojančios ir bankrutavusios įmonės ataskaitą. Sujungti ataskaitų negalima. Kai nutarties ar sprendimų įsiteisėjimo data beveik sutampa su birželio 30 d. ir gruodžio 31 d., administratorius ataskaitų pateikimą turi suderinti su Įmonių bankroto valdymo departamentu.
I. BANKROTO PROCESO BENDRA CHARAKTERISTIKA
1. Bankroto procesas – teismo arba ne teismo tvarka vykdomų įmonės bankroto procedūrų visuma.
1.1. Teismo tvarka. Nurodoma teismo nutarties iškelti bankroto bylą priėmimo (ne įsiteisėjimo) data.
2. Bankroto proceso iniciatorius pažymimas perbraukiant: '. Jei bankroto iniciatorius – kreditorius, žymime 2.1 punktą ir būtinai vieną iš 2.1.1–2.1.5 punktų. Pildant 2.1.5 punktą nurodomas nesutrumpintas tikslus kreditoriaus įmonės registravimo pažymėjime nurodytas pavadinimas, rašomas didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis. Jei iniciatorius – savininkas, įmonės vadovas ar įmonės likvidatorius, atitinkamai žymime ' 2.2, 2.3 ar 2.4 punktą.
3. Administratorius
Fizinis asmuo (3.1) ar juridinis asmuo (3.2): administratoriaus vardas, pavardė ar juridinio asmens pavadinimas ir įgalioto asmens vardas ir pavardė nurodomi didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis, būtinai užpildomi visi 3.1 ar 3.2 punktuose reikalaujami duomenys apie administratorių.
II. KAPITALAS (tūkst. Lt)
Bankroto proceso pradžioje. Nurodomi duomenys nuo teismo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos ar kreditorių susirinkimo sprendimo vykdyti bankroto procesą ne teismo tvarka priėmimo dienos.
Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje. Pateikiami ataskaitos pavadinime nurodytos datos duomenys.
9. Įstatinis kapitalas. Nurodomas įmonės (bendrovės) įstatuose užregistruotas įstatinio kapitalo dydis: suma ir procentas.
III. TURTAS (tūkst. Lt)
Bankroto proceso pradžioje. Nurodomi duomenys nuo teismo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos ar kreditorių susirinkimo sprendimo vykdyti bankroto procesą ne teismo tvarka priėmimo dienos.
Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje. Pateikiami ataskaitos pavadinime nurodytos datos duomenys.
Parduoto turto balansinė vertė ir gautos pajamos nuo bankroto proceso pradžios. 10 eilutės 4 ir 5 skiltyse nurodomos balanse apskaityto parduoto turto balansinė vertė ir gautos pajamos nuo teismo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos ar kreditorių susirinkimo sprendimo vykdyti bankroto procesą ne teismo tvarka priėmimo dienos iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos.
Nurašytas turtas (balansine verte), iš viso, ir perduota savivaldybei. 10 eilutės 6 ir 7 skiltyse nurodomas balanse apskaitytas turtas.
10. Turtas, iš viso (pagal balansą). 10 eilutės 2 ir 3 skiltyse nurodomas balanse apskaitytas turtas.
10.1. Ilgalaikis turtas (atėmus po vienerių metų gautinas sumas) nurodomas iš balanso A dalies Ilgalaikis turtas atėmus tos pačios balanso dalies straipsnį po vienerių metų gautinos sumos. Atskirai nurodyti duomenis 10.1.1.1 eilutėje žemė, 10.1.1.2 eilutėje pastatai ir statiniai, 10.1.1.3 eilutėje nebaigta statyba.
10.2. Trumpalaikis turtas (atėmus per vienerius metus gautinas sumas) nurodomas iš balanso B dalies. Neužmirškite iš trumpalaikio turto atimti per vienerius metus gautinas sumas.
10.3. Po vienerių metų ir per vienerius metus gautinos sumos nurodomos iš balanso A ir B dalių. Pildant šią eilutę reikia atidumo, kad nebūtų du kartus suskaičiuotos tos pačios sumos. Balanso A dalyje po vienerių metų gautinos sumos įrašytos eilutėje „Finansinis turtas“, todėl neužmirškite šią sumą išskirti ir ją sudėti su per vienerius metus gautinomis sumomis, kurios įrašytos balanso B dalyje.
11. Įkeistas turtas, iš viso, nurodomas įmonės balanse apskaityta verte (ne turto vertintojų verte).
PINIGINĖS PRIEVOLĖS PAKEITIMAS KITA PRIEVOLE PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMUS
13. Atsiskaityta akcijomis ir turtu, iš viso. Nuo bankroto proceso pradžios skiltyje „balansinė vertė“ įrašoma, kiek akcijų ar kitokio turto nominalia ir balansine verte buvo perduota už įsiskolinimus biudžetams ir fondams; skiltyje „patenkintų reikalavimų suma“ įrašoma, kokia suma (ši suma gali skirtis, jei nurodytas turtas perduodant buvo įvertintas rinkos verte) buvo tenkinami kreditorių reikalavimai perduodant turtą.
IV. ĮMONĖS ŪKINĖ KOMERCINĖ VEIKLA (tūkst. Lt)
Nuo bankroto proceso pradžios. Nurodomi duomenys nuo teismo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dienos ar kreditorių susirinkimo sprendimo vykdyti bankroto procesą ne teismo tvarka priėmimo dienos.
Per ataskaitinį laikotarpį. Nurodomi duomenys: pusmečio ataskaitoje – laikotarpio nuo einamųjų metų sausio 1 dienos iki einamųjų metų birželio 30 dienos; metų ataskaitoje – laikotarpio nuo einamųjų metų sausio 1 dienos iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos.
14. Pardavimų pajamos (be pajamų, gautų už parduotą turtą), iš viso. Nurodomos faktinės gautos pajamos iš įmonės ūkinės veiklos. Čia nenurodomos gautos pajamos už parduotą turtą.
15. Pardavimų sąnaudos (be administravimo išlaidų), iš viso. Nurodomos sąnaudos, susijusios su įmonės ūkinės veiklos pajamomis. Į pardavimo sąnaudas neįtraukiamos administravimo išlaidos.
V. DARBUOTOJAI
Bankroto proceso pradžioje. Nurodomas tikslus darbuotojų, dirbančių įmonėje teismo nutarties iškelti bankroto bylą įsiteisėjimo dieną ar kreditorių susirinkimo sprendimo vykdyti bankroto procesą ne teismo tvarka priėmimo dieną, skaičius.
Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje. Pateikiami ataskaitos pavadinime nurodytos datos duomenys.
18. Darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, skaičius. Nurodomas darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičius.
iš jų: 18.1. Darbuotojų, vykdančių bankroto procedūras, skaičius. Nurodomas darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir vykdančių tik bankroto procedūras, skaičius, pvz.: buhalteris, darbuotojas archyvui tvarkyti, sargai. Atkreipiame dėmesį, kad šioje skiltyje neturi būti nurodoma motinų (tėvų), išėjusių vaiko priežiūros atostogų, ir darbuotojų, kurie vykdo gamybinę ūkinę veiklą, skaičius.
VI. KREDITORIŲ REIKALAVIMAI IR FINANSINIAI ĮSIPAREIGOJIMAI NUO BANKROTO PRADŽIOS (tūkst. Lt)
Kreditorių reikalavimai, patvirtinti atsiskaitomuoju laikotarpiu. Nurodoma fizinių ir juridinių asmenų reikalavimų, patvirtintų teismo ar kreditorių susirinkimo (kai bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka), suma, ataskaitos pavadinime nurodytos datos duomenimis.
Grąžinti (nuo bankroto pradžios). Nurodoma tiksli kreditorių reikalavimų patenkinimo suma nuo bankroto proceso pradžios, ataskaitos pavadinime nurodytos datos duomenimis.
Finansiniai įsipareigojimai nuo bankroto pradžios – skolos, atsiradusios bankroto proceso metu, apskaičiuoti mokesčiai, atlyginimai (nesumokėti mokesčiai, kitos privalomosios įmokos, įsiskolinimas atleistiems darbuotojams ir dar nepatvirtinti teismo ar kreditorių susirinkimo, kai bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka), ataskaitos pavadinime nurodytos datos duomenimis.
19. Kreditorių reikalavimai, iš viso. Nurodoma fizinių ir juridinių asmenų reikalavimų, patvirtintų teismo ar kreditorių susirinkimo (kai bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka), suma.
19.1. Įkaito turėtojų, iš viso. Nurodomi įkeitimu ir (ar) hipoteka užtikrinti kreditoriaus reikalavimai.
19.1.1. Finansų ministerijos. Nurodomi Finansų ministerijos reikalavimai dėl negrąžintų valstybės vardu ar su valstybės garantija gautų paskolų, užtikrinti įkeitimu ir (ar) hipoteka.
19.1.3. Fondų. Nurodomi atgręžtiniai Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti (dabar Garantinio fondo administracija) reikalavimai, užtikrinti įkeitimu ir (ar) hipoteka. Kai šie reikalavimai yra perleisti AB Turto bankui (pagal sutartį), jie turi būti sumažinti perleista suma.
19.1.4. AB Turto banko (perleisti iš 19.1.3). Nurodomas perleistas atgręžtinis Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais, tenkinti lėšų (dabar Garantinio fondo administracija) reikalavimas.
19.2. Darbuotojų, iš viso. Nurodomi patvirtinti darbuotojų reikalavimai, susiję su darbo santykiais; reikalavimai atlyginti žalą dėl suluošinimo ar kitokio kūno sužalojimo, susirgimo profesine liga arba mirties nuo nelaimingo atsitikimo darbe. Kai darbuotojų reikalavimas tenkinamas iš Garantinio fondo lėšų, tada patvirtinta darbuotojų reikalavimų suma mažinama iš Garantinio fondo sumokėtos išmokos suma.
19.3. Asmenų už supirktą žemės ūkio produkciją. Nurodomi patvirtinti fizinių ir juridinių asmenų reikalavimai apmokėti už perdirbti supirktą žemės ūkio produkciją. Kai šie reikalavimai tenkinami iš Žemės ūkio ministerijos lėšų, tada patvirtinta asmenų už supirktą žemės ūkio produkciją reikalavimų suma mažinama iš Žemės ūkio ministerijos lėšų išmokėta suma.
19.4. Finansų ministerijos (negarantuoti įkeitimu). Nurodomi Finansų ministerijos reikalavimai, atsiradę dėl valstybės vardu ir su valstybės garantija gautų paskolų negrąžinimo, negarantuoti įkeitimu ir (ar) hipoteka.
19.5. Valstybinės mokesčių inspekcijos (mokesčiai ir įmokos). Nurodomi valstybės, savivaldybės biudžetui nesumokėti mokesčiai, įmokos, valstybės rinkliavos, delspinigiai ir baudos. Kai Valstybinės mokesčių inspekcijos reikalavimas perduodamas AB Turto bankui (pagal sutartį), perleista suma mažinamas Valstybinės mokesčių inspekcijos reikalavimas.
19.6. AB Turto banko (perleisti iš 19.5). Nurodomas Valstybinės mokesčių inspekcijos reikalavimas perleistas AB Turto bankui (pagal sutartį).
19.7. Muitinės departamento (teritorinių muitinių). Nurodomi reikalavimai dėl nesumokėtų importo pridėtinės vertės mokesčio ir importo akcizo, delspinigių ir baudų. Kai Muitinės departamento (teritorinių muitinių) reikalavimas perduodamas AB Turto bankui (pagal sutartį), perleista suma mažinamas Muitinės departamento (teritorinių muitinių) reikalavimas.
19.8. AB Turto banko (perleisti iš 19.7). Nurodomas Muitinės departamento (teritorinių muitinių) reikalavimas perleistas AB Turto bankui (pagal sutartį).
19.9. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos (teritorinių skyrių). Nurodomi reikalavimai dėl nesumokėtų privalomojo valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokų ir su jais susijusių delspinigių ir baudų, kuriuos administruoja Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba (teritoriniai skyriai).
19.10. Garantinio fondo (pagal atgręžtinio reikalavimo teisę). Nurodomas Garantinio fondo reikalavimas pagal atgręžtinio reikalavimo teisę. Tai iš Garantinio fondo sumokėtos išmokos suma, kuria buvo mažinamas darbuotojų reikalavimas 19.2 eilutėje.
19.11. AB Turto banko (perleisti iš 19.10). Nurodomas Garantinio fondo reikalavimas, perleistas AB Turto bankui (pagal sutartį).
19.12. Žemės ūkio ministerijos (pagal atgręžtinio reikalavimo teisę). Nurodomi Žemės ūkio ministerijos reikalavimai pagal atgręžtinio reikalavimo teisę. Tai iš Žemės ūkio ministerijos lėšų faktiškai išmokėta žemdirbiams suma, kuria buvo mažinamas 19.3 eilutėje patvirtintas asmenų už supirktą žemės ūkio produkciją reikalavimas.
20. Darbuotojų reikalavimai (pagal 19.2 eilutę). 20.1, 20.2, 20.3, 20.4, 20.5 eilutėse nurodomi darbuotojų reikalavimai atskirai pagal apmokėjimo rūšis. Bendra darbuotojų reikalavimų suma gali neatitikti nurodytos 19.2 eilutėje sumos, nes 20 eilutės sumoje nėra darbuotojų reikalavimų už atsiskaitymą su atleistais darbuotojais ne laiku.
21. Gauta iš Garantinio fondo. Nurodomos pagal gavimo datas iš Garantinio fondo lėšų gautos sumos (Fondo bankrutuojančių ir bankrutavusių įmonių darbuotojų reikalavimams, susijusiems su darbo santykiais).
22. Garantinio fondo lėšų panaudojimas. Nurodomas iš Garantinio fondo lėšų gautų sumų panaudojimas pagal apmokėjimo rūšis.
VII. ADMINISTRAVIMO IŠLAIDOS (tūkst. Lt)
24. Administravimo išlaidos, iš viso.
Nuo bankroto proceso pradžios. Nuo teismo nutarties iškelti bankroto bylą dienos ar kreditorių susirinkimo sprendimo vykdyti bankroto procesą ne teismo tvarka priėmimo dienos.
Pagal sąmatą. Nurodomos sumos, kurios yra numatytos įmonės administravimo išlaidų sąmatoje.
Faktiškai išleista. Nurodoma faktiškai apmokėta įmonės administravimo išlaidų suma.
Atskirai 24.1, 24.2 (24.2.1, 24.2.2, 24.2.3) ir 24.3 eilutėse nurodoma numatytas (sumokėtas) atlyginimas: administratoriui, įmonės darbuotojams, kurie vykdo įmonės bankroto procedūras (išskyrus dalyvaujančių ūkinėje komercinėje veikloje); numatytos (sumokėtos) sumos: už įmonės auditą, turto vertinimą, pardavimą, pavojingų atliekų priežiūrą, tvarkymą ir laidojimą bei kitos kreditorių susirinkimo patvirtintos sumos. Prie administravimo išlaidų nepriskiriamos išlaidos, susijusios su ūkine komercine veikla.
Ataskaitą pasirašo administratorius. Nurodomas ataskaitos rengėjas, būtini kontaktiniai duomenys. Dedamas įmonės spaudas.
Restruktūrizuojamos įmonės ataskaitos formos
priedas
PAAIŠKINIMAI Restruktūrizuojamos įmonės ATASKAITAI PILDYTI
TEISINIS PAGRINDAS |
Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymas (Žin., 2001, Nr. 31-1012). Duomenų apie restruktūrizuojamą įmonę bei restruktūrizavimo procesą pateikimo ir skelbimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2001 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. 221 (Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2003 m. kovo 31 d. įsakymo Nr. 4-127 (2003 m. balandžio 10 d.) (Žin., 2003, Nr. 34-1440) redakcija).
|
TIKSLAS IR APIMTIS
|
Duomenys kaupiami Įmonių bankroto valdymo departamento prie Ūkio ministerijos įmonių restruktūrizavimo proceso analitinėje informacinėje duomenų bazėje, naudojami įmonių veiklos analizei atlikti, pateikiami Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės. Restruktūrizuojamos įmonės ataskaitą pildo visos įmonės, kurioms yra iškelta restruktūrizavimo byla. Pateikiamos pusmetinė, metinė ir kitos, nustatytos nurodytais teisės aktais, ataskaitos šiais terminais: -iki rugsėjo 1 d. – pusmečio ataskaita; -iki gegužės 1 d. – metų ataskaita; -per 10 dienų nuo teismo nutarties ar sprendimo įsiteisėjimo – kitais nustatytais atvejais (ataskaita pateikiama kartu su teismo nutarties ar sprendimo kopija).
|
DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA |
Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo 27 straipsnis. Duomenų apie restruktūrizuojamą įmonę bei restruktūrizavimo procesą pateikimo ir skelbimo tvarka (4 punktas). Ataskaitas pateikia įmonės administratorius arba vadovas, suderinęs su įmonės administratoriumi (jeigu jis paskirtas).
|
DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS
|
Ataskaitų duomenys naudojami Įmonių bankroto valdymo departamento nuostatais patvirtintiems uždaviniams ir funkcijoms atlikti.
|
DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS |
Už ataskaitų nepateikimą laiku ar klaidingų duomenų pateikimą įmonės vadovas atsako įstatymų nustatyta tvarka.
|
Įmonės pavadinimas – nesutrumpintas įmonės registravimo pažymėjime nurodytas pavadinimas, rašomas didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis.
Įmonės adresas – Juridinių asmenų registre įregistruota buveinė (adresas).
Data ataskaitos pavadinime nurodo, kokios dienos duomenys yra pateikiami ataskaitoje: pusmečio ataskaitoje – birželio 30 d., metų – gruodžio 31 d., kitais nurodytais atvejais – nutarties ar sprendimo įsiteisėjimo diena.
Dokumento data (data po ataskaitos pavadinimu) – ataskaitos užpildymo data.
Adresas: pašto kodas, miestas (rajonas), seniūnija, kaimas gatvė, Nr. (šis adresas turi sutapti su toje pačioje ataskaitoje nurodytu įmonės adresu).
Veiklos pavadinimas: nurodoma viena pagrindinė ekonominė veikla pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK), parengtą pagal Statistinį Europos Bendrijos ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (NACE) (Žin., 2002, Nr. 126-5744).
Įmonės kodai: pirmoje eilutėje nurodomas devynių ženklų kodas, jei įmonei, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 12 d. nutarimo Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo„ 3.3 punktu, yra suteiktas naujas kodas. Septynių ženklų (senas) įmonės registracijos pažymėjime nurodytas kodas įrašomas antroje eilutėje. Įmonėms, įsteigtoms po Juridinių asmenų registro veiklos pradžios (neturinčioms septynių ženklų kodo), nurodomas tik 9 ženklų kodas.
Veiklos kodas (NACE) nurodomas pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK), parengtą pagal Statistinį Europos Bendrijos ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (NACE) (šis kodas turi atitikti toje pačioje ataskaitoje nurodytą veiklos pavadinimą).
Ataskaitos rengėjai teritorijos, įmonės steigėjo ir įmonės rūšies kodo nepildo.
Atkreipiame dėmesį, kad teikiant restruktūrizuojamos įmonės ataskaitą būtina pažymėti ataskaitos pateikimo atvejį (pusmečio, metų, kitas atvejis) perbraukiant atitinkamą langelį, kaip parodyta ataskaitos formoje, o pažymėjus kitą atvejį – būtinai įrašyti vieną iš žemiau ataskaitos formoje išvardytų pateikimo atvejų.
I. RESTRUKTŪRIZAVIMO PROCESO BENDRA CHARAKTERISTIKA
1. Įmonės restruktūrizavimo bylos iškėlimo data – šioje ataskaitoje teismo nutarties iškelti restruktūrizavimo bylą priėmimo data (ne jos įsigaliojimo data).
2. Restruktūrizavimo proceso iniciatorius pažymimas perbraukiant: '. Jei bankroto iniciatorius – kreditorius, žymime 2.1 punktą, jei įmonė – 2.2 punktą.
Atkreipiamas dėmesys, kad žymint 2.1 punktą, būtinai reikia žymėti ir vieną iš 2.1.1–2.1.5 punktų, t y. nurodyti restruktūrizavimą inicijavusį kreditorių (nurodant kreditorių – nepamiršti pažymėti ir 2.1 punkto).
2.1.5 punkte nurodomas privatus asmuo gali būti fizinis (pvz., darbuotojas) arba juridinis asmuo (pvz., įmonė, akcinė bendrovė, kooperatinė bendrovė ir kt.), pateikęs siūlymą restruktūrizuoti įmonę.
Pildant 2.1.4 arba 2.1.5 punktą nurodomas nesutrumpintas tikslus kreditoriaus registravimo pažymėjime nurodytas pavadinimas, rašomas didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis.
3. Restruktūrizavimo planas
3.1. Patvirtinta restruktūrizavimo proceso trukmė nurodoma metais, sveikaisiais skaičiais. Jei teismas pratęsia restruktūrizavimo procesą, nurodomas bendras (su pratęsimu) metų skaičius. Jei teismo patvirtinta restruktūrizavimo proceso trukmė nesudaro metų sveikojo skaičiaus, proceso trukmė nurodoma metais su dešimtosiomis dalimis, pvz.: byla iškelta 2002-02-01 (nutarties įsigaliojimo data), numatyta bylos pabaiga 2005-07-16, tai restruktūrizavimas trunka 3 metus 5 mėnesius ir 16 dienų, suapvalinus tai sudaro 3 metus ir 6 mėnesius, ataskaitoje nurodome metų skaičių 3,5.
3.2. Plano ekspertai. Nurodomas nesutrumpintas tikslus ekspertų (juridinių asmenų) registravimo pažymėjime nurodytas pavadinimas (didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis). Gali būti nurodoma ekspertizę atlikusio fizinio asmens vardas ir pavardė, pareigos, mokslo laipsnis.
3.3. Plano patvirtinimo data – teismo nutarties patvirtinti restruktūrizavimo planą priėmimo data (ne įsigaliojimo data).
3.3.1…3.3. n. Plano pakeitimo data – teismo nutarties pakeisti restruktūrizavimo planą priėmimo data (ne įsigaliojimo data).
Jei plano pakeitimų daugiau nei 3, nurodomi paskutiniai trys pakeitimai su savo faktiniais eilės numeriais, t. y. eilės numeris formoje ištaisomas (žr. toliau pateiktą pavyzdį).
3.4. Plano pakeitimo priežastis, esmė. Formuluojama glaustai, atskirai nurodant priežastį (priežastis), pvz.: iš viso yra 5 plano pakeitimai, tai ataskaitoje nurodome:
4. Bylos baigimo ar nutraukimo data – teismo sprendimo patvirtinti restruktūrizavimo plano įgyvendinimo aktą ir baigti įmonės restruktūrizavimo bylą priėmimo data arba teismo nutarties nutraukti restruktūrizavimo bylą (ir iškelti įmonei bankroto bylą priėmimo) data.
Atkreipiame dėmesį, kad baigus restruktūrizavimo procedūrų vykdymą ir įrašius 3.5 punkte plano įgyvendinimo datą, galima pažymėti tik vieną priežastį – 4.1 įgyvendintas restruktūrizavimo planas (pažymima perbraukiant: '). Restruktūrizavimo bylos nutraukimo atveju galima pažymėti kelias priežastis (išskyrus 4.1). Jei nutraukiant restruktūrizavimo bylą iškeliama bankroto byla, pažymimas 4.5 punktas.
II. ADMINISTRAVIMAS IR DARBUOTOJAI
5. Vadovas
Nurodoma ataskaitą pasirašančio vadovo pareigų pavadinimas, vardas, pavardė (didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis) ir jo paskyrimo data, t. y. data, nuo kurios šis asmuo pradėjo vadovauti įmonei, nepriklausomai nuo to, ar buvo pakeistas vadovo pareigų pavadinimas. Taip pat būtina nurodyti elektroninio pašto adresą, telefono ir fakso numerius.
6. Administratorius
Paskyrimo laikotarpis pildomas, kaip nurodyta teismo nutartyje, pvz.: restruktūrizavimo planui parengti, restruktūrizavimo planui parengti ir įgyvendinti, restruktūrizavimo planui įgyvendinti ar kt.
6.1. fizinis asmuo ar 6.2 juridinis asmuo: administratoriaus vardas, pavardė ar juridinio asmens pavadinimas ir įgaliotojo asmens vardas ir pavardė nurodomi didžiosiomis spausdintinėmis raidėmis, būtinai pateikiami visi ataskaitoje reikalaujami duomenys apie administratorių.
Jei administratorius plano įgyvendinimo laikotarpiui nepaskirtas, pildant ataskaitas po plano patvirtinimo 6.1 ir 6.2 punktai nepildomi, nurodomas tik administratoriaus paskyrimo laikotarpis.
7. Administravimo išlaidos
Numatyta pagal restruktūrizavimo planą. Nurodomos pagal administravimo išlaidų sąmatą įmonės administratoriaus veiklai numatytos išlaidos, kurias apmoka restruktūrizuojama įmonė.
Išleista nuo proceso pradžios. Nurodomos faktiškai apmokėtos įmonės administratoriaus veiklos išlaidos.
Ataskaitinis laikotarpis pateikiant:
- metinę ataskaitą – praėję kalendoriniai metai, kurių pateikiama ataskaita (pateikiant pirmąją metinę ataskaitą – laikotarpis nuo nutarties iškelti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo iki praėjusių metų gruodžio 31 dienos);
– pusmetinę ataskaitą – laikotarpis nuo einamųjų metų sausio 1 dienos iki einamųjų metų birželio 30 dienos (pateikiant pusmetinę ataskaitą – laikotarpis nuo nutarties iškelti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo dienos iki einamųjų metų birželio 30 dienos);
– kitais atvejais:
- iškėlus restruktūrizavimo bylą: laikotarpio pradžia sutampa su laikotarpio pabaiga;
- patvirtinus restruktūrizavimo planą: laikotarpis nuo nutarties iškelti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo iki nutarties patvirtinti restruktūrizavimo planą įsiteisėjimo;
- patvirtinus restruktūrizavimo plano pakeitimus: laikotarpis nuo nutarties patvirtinti restruktūrizavimo planą įsiteisėjimo iki nutarties patvirtinti restruktūrizavimo plano pakeitimus įsiteisėjimo;
- nutraukus restruktūrizavimo bylą: laikotarpis nuo nutarties patvirtinti restruktūrizavimo planą įsiteisėjimo iki nutarties nutraukti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo;
- baigus restruktūrizavimo procesą: laikotarpis nuo nutarties patvirtinti restruktūrizavimo planą įsiteisėjimo iki sprendimo baigti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo.
8. Darbuotojai
Proceso pradžioje. Nurodomi 8.1 ir 8.1.1 punktų nutarties iškelti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo dienos duomenys, 8.2 punkte nurodomas paskutinio pasibaigusio kalendorinio (200M-01-01–200M-06-30 arba 200M-07-01–200M-12-31) pusmečio, prieš iškeliant restruktūrizavimo bylą, vidutinis mėnesinis (bruto) darbo užmokestis.
Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje. Nurodomi 8.1, 8.1.1–8.1.3 punktų ataskaitinio laikotarpio paskutinės dienos duomenys. 8.2 punkte pusmetinėje ir metinėje ataskaitoje nurodomas atitinkamo pusmečio ar metų vidutinis mėnesinis (bruto) darbo užmokestis, kitais atvejais – ikiataskaitinio pusmečio vidutinis mėnesinis (bruto) darbo užmokestis.
Numatyta restruktūrizavimo plane. Nurodomi 8.1, 8.1.1–8.1.3 ir 8.2 punktų planuoti duomenys ataskaitinio laikotarpio pabaigoje ir viso restruktūrizavimo proceso pabaigoje, t. y. siekiamas rezultatas.
8.1. Darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičius nurodomas įskaitant visus darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, neatsižvelgiant į atliekamo darbo pobūdį, dirbtų valandų skaičių (visa darbo diena ar ne visa darbo diena), sutarties trukmę (terminuota, laikina, sezoninė ar neterminuota), ir į tai, ar darbovietė pagrindinė, ar nepagrindinė.
8.2. Vidutinis mėnesinis (bruto) darbo užmokestis – ikimokestinis darbo užmokestis, tenkantis vienam darbuotojui per pusmečio ar metų vieną mėnesį. Jis apskaičiuojamas bruto darbo užmokesčio lėšų sumą, apskaičiuotą per pusmetį (pildant pusmetinę ataskaitą) ar per metus (pildant metinę ataskaitą), dalijant iš atitinkamo vidutinio sąlyginio darbuotojų skaičiaus. Pildant ataskaitas kitais nurodytais atvejais (ne metinę ir ne pusmetinę), įrašomas ikiataskaitinio pusmečio vidutinis mėnesinis (bruto) darbo užmokestis.
III. Įmonės finansiniai duomenys
Įmonės finansiniai duomenys nurodomi pagal įmonės finansinės atskaitomybės duomenis tūkstančiais litų, apvalinant iki 1 skaičiaus po kablelio.
Loginė duomenų (sumų) kontrolė tikrinama vertikaliai ir horizontaliai.
Proceso pradžioje (2 skiltis). Nurodomi nutarties iškelti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo dienos duomenys ir visose vėlesnėse ataskaitose kartojami.
Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje (3 skiltis). Nurodomi ataskaitinio laikotarpio paskutinės dienos duomenys.
Numatyta restruktūrizavimo plane. Nurodomi planuoti duomenys ataskaitinio laikotarpio pabaigoje (4 skiltis) ir viso restruktūrizavimo proceso pabaigoje (5 skiltis), t. y. siekiamas rezultatas.
Atkreipiame dėmesį, kad:
- 10.2. Nepaskirstytas pelnas (nuostoliai) – balanse nurodytas (kaupiamasis) pelnas (nuostoliai);
- 10.2.1. ir 10.2.2. punktuose ataskaitinių ir ankstesnių metų pelnas (nuostoliai) nurodomas grynasis pelnas (nuostoliai) iš pelno (nuostolių);
- 10.2.1 punkte ataskaitinių metų pelnas (nuostoliai) 2 skiltyje Proceso pradžioje nurodomas grynasis pelnas (nuostoliai) per laikotarpį nuo metų pradžios iki nutarties iškelti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo, o 10.2.2 punkte – metinis ankstesnių metų grynasis pelnas (nuostoliai);
- 10.2.1 punkte ataskaitinių metų pelnas (nuostoliai) 3 skiltyje Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje nurodomas grynasis pelnas (nuostoliai) per laikotarpį nuo einamųjų metų pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos.
- finansinės skolos po vienerių metų mokėtinose sumose išskirtos į 2 dalis:
11.1.1 finansinės skolos ir iš jų: paskolos suteiktos su valstybės vardu ir su valstybės garantija: nurodomos skolos, susidariusios iki nutarties iškelti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo (esant tokių skolų 11.1.1 punkte ir eilutėje iš jų: paskolos suteiktos su valstybės vardu ir su valstybės garantija 2 skiltis pildoma);
IV. Kreditorių reikalavimai ir einamosios įmokos
Loginė duomenų (sumų) kontrolė tikrinama vertikaliai ir horizontaliai.
1 skiltis (I ir II lentelės dalis):
12. Kreditorių reikalavimai, iš viso, išdėstomi 12 punkto 1, 2 ir 3 papunkčiuose pagal nustatytą reikalavimų tenkinimo eilę.
Jei 12.1.1.1 ir 12.1.1.2 bei 12.2.1.1 ir 12.2.1.2 punktuose (pildant ataskaitą raštu) neužtenka eilučių įvesti visus įkaito turėtojus, pridedamas papildomas ataskaitos lapas (3 ir 4 puslapiai), ir šių įrašų duomenys įvertinami bendroje ataskaitoje, kurioje daugtaškio vietoje įrašoma, kiek įrašų (eilučių) pridedama. Pildant formą kompiuteryje (Word formatu) galima įterpti reikiamą eilučių skaičių ir iš eilės rodyti visus įrašus.
Atkreipiame dėmesį, kad:
- tie patys įkaito turėtojo reikalavimai negali būti įrašomi du kartus 12.1.1 ir 12.2.1 punktuose. 12.1.1 punkte ir jo papunkčiuose nurodomi tik tie reikalavimai, kurie bus tenkinami iš restruktūrizavimo plane numatyto parduoti įkeisto turto. Jei restruktūrizavimo plane nenumatyta parduoti įkeisto turto, šie įkaito turėtojų reikalavimai nurodomi tik 12.2.1 punkte ir atitinkamuose papunkčiuose.
Bendra valstybės institucijų – kreditorių reikalavimų suma nurodoma 12.4 punkte susumuojant 12.1.1.1, 12.2.1.1, 12.2.4, 12.2.5 ir 12.3.1 punktų duomenis kiekvienoje skiltyje.
12.4.1 punkte nurodomi visi valstybės institucijų – kreditorių AB Turto bankui perduoti reikalavimai, t. y. ir iš valstybės institucijų, kurioms bankas atstovauja kaip kreditorius, perimti reikalavimai (pvz., iš VMI ar kitų institucijų), ir tie reikalavimai, kuriuos AB Turto bankas administruoja (pvz., kai bankas atstovauja Finansų ministerijai, administruodamas valstybės vardu ir su valstybės garantija suteiktas paskolas).
Kreditorių reikalavimai restruktūrizavimo pradžioje – reikalavimai, susidarę iki nutarties iškelti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo.
2 skiltyje pagal įmonės apskaitą, iš viso, nurodomi įtraukti į apskaitą reikalavimai, susidarę iki nutarties iškelti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo. Šios skilties duomenys kartojami visose ataskaitose.
3 skiltyje teismo patvirtinti, iš viso, nurodomi patikslinti (plano parengimo laikotarpiu) ir teismo patvirtinti restruktūrizavimo plane numatyti tenkinti kreditorių reikalavimai. Patikslinus kreditorių reikalavimus dėl teismų civilinėse bylose sprendimų priėmimo ir patvirtinus restruktūrizavimo plano pakeitimus, 3 ir 4 skiltyse nurodomi patikslinti reikalavimai.
4 skiltyje delspinigiai ir baudos išskiriami teismo patvirtinti reikalavimai, tenkintini antrajame etape.
Likusi nepatenkinta reikalavimų dalis – likusi nepatenkinta teismo patvirtintų (nurodytų 3 skiltyje) kreditorių reikalavimų dalis.
5 skiltyje nurodoma visa nepatenkintų reikalavimų suma, apskaičiuojama iš teismo patvirtintų kreditorių reikalavimų atimant visus reikalavimus, kurie buvo patenkinti iš įmonės lėšų ir (ar) dėl kurių buvo įvykdytos kreditorių nuolaidos.
Atkreipiame dėmesį, kad jei restruktūrizuojant įmonę (kreditoriams taikant nuolaidą – atidėjimą) atidėti reikalavimai pradedami mokėti dalimis, išmokėta iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos atidėtų reikalavimų suma nebeįskaičiuojama į 5 (6 ir 7) skiltyje likusią nepatenkintų reikalavimų sumą, bet įskaitoma atsiskaitytose sumose (23 ir 24 skiltyse).
6 skiltyje išskiriamos reikalavimų sumos, dėl kurių nuolaidų taikymas yra patvirtintas restruktūrizavimo plane, įskaitant ir atidėtų kreditorių reikalavimų nesumokėtą dalį.
7 skiltyje iš visų likusių nepatenkintų reikalavimų išskiriami delspinigiai ir baudos, t. y. antrajame etape tenkinami reikalavimai.
Einamosios įmokos – įmokos, tarp jų privalomosios, kurios mokamos įmonės restruktūrizavimo proceso metu, pradedant nuo nutarties iškelti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo dienos. Šios įmokos (kaip ir kreditorių reikalavimai) nurodomos pagal 1 skiltyje nurodytus kreditorius papunkčiui.
8 skiltyje priskaičiuotose einamosiose įmokose neįskaičiuojama atidėta (kai mokėjimo terminas dar nesuėjęs) ar atsisakyta einamųjų įmokų dalis. Suėjus atidėtų einamųjų įmokų (jų dalies) mokėjimo terminui šios įmokos (jų dalis) įskaitoma 8 skiltyje.
9 skiltyje nurodomos sumokėtos einamosios įmokos (jų dalis iš 8 skiltyje nurodytų priskaičiuotų einamųjų įmokų).
10 ir 11 skiltys pildomos, jei kreditoriai atideda arba atsisako reikalavimų, susidariusių restruktūrizavimo proceso metu, mokėjimo.
Kai įmonė pradeda dalimis mokėti atidėtas einamąsias įmokas, 10 skiltyje nurodoma likusi nesumokėta atidėtų įmokų dalis, o sumokėta dalis atitinkamai įskaitoma 8 ir 9 skiltyse.
Jei kreditoriai nutaria atsisakyti einamųjų įmokų mokėjimo, 11 skiltyje vietoj datos rašoma „atsisakyta“, ši suma nurodoma 10 skiltyje ir neįskaičiuojama į bendrą įsiskolinimą 12 skiltyje.
Bendras įsiskolinimas – rezultatas ataskaitinio laikotarpio pabaigoje, įvertinus ir teismo patvirtintų reikalavimų sumažėjimą, ir einamųjų įmokų mokėjimą.
12 skilties duomenys apskaičiuojami prie likusios nepatenkintų reikalavimų dalies (5 skilties duomenys) pridedant nesumokėtas einamąsias įmokas (8 ir 9 skilties duomenų skirtumas) ir atidėtas einamųjų įmokų sumas. Jei einamųjų įmokų mokėjimo atsisakoma, atsisakyta suma neįskaičiuojama į bendrą įsiskolinimą.
Kreditorių nuolaidos – nuolaidos dėl reikalavimų, susidariusių iki restruktūrizavimo bylos iškėlimo, kurios yra numatytos restruktūrizavimo plane ir vykdomos pagal restruktūrizavimo planą.
- Numatyta restruktūrizavimo plane. 13, 14, 15 ir 16 skiltyse nurodomos tik restruktūrizavimo plane numatytos kreditorių nuolaidos (neįskaitant nuolaidų, taikomų einamiesiems mokėjimams). Kreditoriams įvykdžius nuolaidas šių skilčių duomenys nesikeičia, jie gali keistis tik teismo nutartimi pakeitus plane numatytą nuolaidų taikymą.
- Įvykdyta. 17–20 skiltys pildomos tik tuo atveju, jei 13–16 skiltyse nurodytos nuolaidos ataskaitinio laikotarpio pabaigoje yra galutinai (negrįžtamai) įvykdytos.
Įvykdyta nuolaida – nuolaida, dėl kurios taikymo įmonė ir kreditoriai susitaria, kad Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje nustatyta sąlyga (nuo teismo nutarties nutraukti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo dienos visi susitarimai dėl nuolaidų taikymo netenka galios) negalioja, ar kitaip yra susitarta, kad nuolaida pritaikyta galutinai ir negrįžtamai (pvz., už kreditorinius reikalavimus teisės aktų nustatyta tvarka perduotas pastatas ir susitarta, kad pastato perėmėjas restruktūrizavimo bylos nutraukimo atveju pastato negrąžins). Kai kreditoriai taiko nuolaidą – reikalavimų mokėjimo atidėjimą, ši nuolaida laikoma įvykdyta pasirašius mokėjimų atidėjimo sutartį.
Atkreipiame dėmesį, kad paskutinėje ataskaitoje, pateikiamoje priėmus sprendimą baigti restruktūrizavimo bylą, įvykdytomis turėtų būti nurodomos visos restruktūrizavimo plane numatytos kreditorių nuolaidos.
17 skiltyje nurodomas 13 skiltyje pateiktų atidėtų reikalavimų galutinis atidėjimo terminas. Kai restruktūrizuojant įmonę atidėti reikalavimai pradedami mokėti dalimis, išmokėta iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos atidėtų reikalavimų suma nebeįskaičiuojama į 5 (6 ir 7) skiltyje likusią nepatenkintų reikalavimų sumą, bet įskaitoma atsiskaitytose sumose (23 ir 24 skiltyse).
18 skiltyje reikalavimų atsisakymas nurodomas tik tuo atveju, jei ši nuolaida iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos yra įvykdyta.
19 skiltyje atskaitymas akcijomis nurodomas tik tuo atveju, jei ši nuolaida iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos yra įvykdyta, t. y. kai įmonė padidina įstatinį kapitalą papildomais įnašais ir kreditorius įsigyja šių akcijų įskaitydamas atitinkamus įsiskolinimus.
20 skiltyje atsiskaitymas turtu laikomas įvykdytu, kai pasirašomas turto perdavimo aktas, nuosavybė registruojama Nekilnojamojo turto registre ir susitarta dėl Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 9 straipsnio 2 dalies nuostatų taikymo.
Atsiskaitymas nuo restruktūrizavimo proceso pradžios
21 ir 22 skiltys – numatytas restruktūrizavimo plane patvirtintų kreditorių reikalavimų vykdymas iš įmonės veiklos (pelno) ar kitų įmonės lėšų.
23 ir 24 skiltys – faktinis restruktūrizavimo plane patvirtintų kreditorių reikalavimų vykdymas iš įmonės veiklos (pelno) ar kitų įmonės lėšų.
Atkreipiame dėmesį, kad einamųjų įmokų mokėjimas 21, 22, 23 ir 24 skiltyse nenurodomas.
Ataskaitą pasirašo įmonės vadovas ir restruktūrizavimo administratorius (jei jis paskirtas). Nurodomas ataskaitos rengėjas, būtini kontaktiniai duomenys. Dedamas įmonės spaudas.