Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL VERSLĄ PRIŽIŪRINČIŲ SUBJEKTŲ KEITIMOSI VERSLO SUBJEKTŲ PATEIKTAIS DOKUMENTAIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2009 m. balandžio 15 d. Nr. 340

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2008, Nr. 123-4657) 91 straipsnio 8 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Verslą prižiūrinčių subjektų keitimosi verslo subjektų pateiktais dokumentais tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                  DAINIUS KREIVYS

 

_________________

 

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. balandžio 15 d.

nutarimu Nr. 340

 

VERSLĄ PRIŽIŪRINČIŲ SUBJEKTŲ KEITIMOSI VERSLO SUBJEKTŲ PATEIKTAIS DOKUMENTAIS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Verslą prižiūrinčių subjektų keitimosi verslo subjektų pateiktais dokumentais tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis aprašas) reguliuoja viešojo administravimo subjektų, kuriems įstatymai suteikė įgaliojimus atlikti verslu užsiimančių juridinių ir fizinių asmenų veiklos priežiūrą, keitimąsi tarpusavyje iš verslu užsiimančių juridinių ir fizinių asmenų gautais dokumentais, būtinais suteiktiesiems įgaliojimams įgyvendinti, kai šių dokumentų teikimui taikomos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nuostatos.

2. Šiame apraše vartojamos pagrindinės sąvokos:

Verslo subjektas – verslu užsiimantis juridinis ar fizinis asmuo.

Verslą prižiūrintis subjektas – viešojo administravimo subjektas, kuriam įstatymai suteikė įgaliojimus atlikti verslo subjektų veiklos priežiūrą.

Dokumentų teikėjas – verslą prižiūrintis subjektas, kuriam verslo subjektas arba kitas verslą prižiūrintis subjektas yra pateikęs dokumentus.

Dokumentų gavėjas – verslą prižiūrintis subjektas, kuris šio aprašo nustatyta tvarka kreipiasi į dokumentų teikėją, kad šis pateiktų dokumentus.

3. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982).

4. Šiame apraše nurodoma raštu teikiama informacija (dokumentai, raštai, prašymai ir panašiai) adresatui perduodama ją teikiančio asmens pasirinktu būdu, užtikrinančiu informacijos atsparumą iškraipymui, reikiamą saugos lygį ir pateikimo operatyvumą.

 

II. KEITIMOSI DOKUMENTAIS ATVEJAI

 

5. Dokumentų gavėjas turi teisę kreiptis į kitą verslą prižiūrintį subjektą, kad šis pateiktų dokumentus, jeigu:

5.1. jis kreipėsi į verslo subjektą, kad šis pateiktų dokumentus, tačiau verslo subjektas raštu atsisakė juos pateikti motyvuodamas tuo, kad per einamuosius finansinius metus jis šiuos dokumentus jau yra pateikęs rašte nurodytam verslą prižiūrinčiam subjektui;

5.2. jis dėl kitų priežasčių, nei šio aprašo 5.1 punkte nurodytu atveju, turi informacijos, leidžiančios manyti, kad dokumentų teikėjas turi dokumentus, kurių reikia dokumentų gavėjui.

 

III. DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

6. Dokumentų gavėjas, siekdamas gauti dokumentus, raštu pateikia dokumentų teikėjui dokumentų gavėjo vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašytą prašymą, kuriame nurodo:

6.1. prašomus pateikti dokumentus, dokumentų pavadinimus (turinį, pobūdį ir panašiai) ir kitą informaciją, kurios reikia prašomiems dokumentams tinkamai identifikuoti;

6.2. verslo subjekto teisinę formą, kodą, pavadinimą, buveinės adresą, jeigu verslo subjektas yra juridinis asmuo, arba verslo subjekto vardą, pavardę, gimimo datą, gyvenamosios vietos adresą, jeigu verslo subjektas yra fizinis asmuo;

6.3. prašymo pateikti dokumentus pagrindą (verslo subjekto raštą ar kitą informaciją, leidžiančią manyti, kad dokumentų teikėjas turi reikiamus dokumentus) ir jų naudojimo tikslą.

7. Jeigu nėra šio aprašo 9 punkte nurodytų aplinkybių, dokumentų teikėjas per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos pateikia dokumentų gavėjui prašomus dokumentus ir apie dokumentų pateikimą raštu informuoja verslo subjektą, kartu nurodo, kokie dokumentai, kokiam verslą prižiūrinčiam subjektui, kokiu pagrindu ir kokiam tikslui pasiekti buvo pateikti. Tuo atveju, jeigu dėl objektyvių priežasčių dokumentų teikėjas per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos dokumentų pateikti negali, per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos jis apie tai raštu informuoja dokumentų gavėją, nurodo dokumentų pateikimo termino atidėjimo priežastis ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos juos pateikia dokumentų gavėjui.

8. Dokumentų gavėjui pateikiamos dokumentų kopijos. Kopijų tikrumas patvirtinamas pagal Dokumentų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169), išskyrus atvejus, kai dėl dokumentų pateikimo būdo, formos ar laikmenos to padaryti neįmanoma.

 

IV. ATSISAKYMAS PATEIKTI DOKUMENTUS

 

9. Dokumentų teikėjas dokumentų neteikia, jeigu:

9.1. pateiktasis prašymas neatitinka šio aprašo 6 punkte nustatytų reikalavimų;

9.2. dokumentų teikėjas prašyme nurodytų dokumentų nėra gavęs.

10. Dokumentų teikėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos raštu informuoja dokumentų gavėją apie atsisakymą pateikti dokumentus ir nurodo šio atsisakymo priežastis.

11. Tuo atveju, jeigu dokumentų teikėjas atsisako teikti dokumentus dėl šio aprašo 9.1 punkte nurodytos priežasties, dokumentų gavėjas, patikslinęs prašymą, turi teisę pakartotinai kreiptis į dokumentų teikėją.

 

_________________