LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL INFORMACIJOS APIE VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGĄ TEIKIMO VALSTYBINEI VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBAI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2008 m. sausio 23 d. Nr. 61
Vilnius
Įgyvendindama Valstybinės vartotojų teisių apsaugos 2007–2010 metų strategijos įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. balandžio 11 d. nutarimu Nr. 372 (Žin., 2007, Nr. 46-1742), 1.3.4 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Patvirtinti Informacijos apie vartotojų teisių apsaugą teikimo Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai tvarkos aprašą (pridedama).
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. sausio 23 d. nutarimu Nr. 61
INFORMACIJOS APIE VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGĄ TEIKIMO VALSTYBINEI VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBAI TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Informacijos apie vartotojų teisių apsaugą teikimo Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai tvarkos apraše (toliau vadinama – šis Aprašas) nustatoma informacijos, nurodytos Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 94-1833; 2007, Nr. 12-488) 12 straipsnio 1 dalies 2 punkte, 2 dalies 1 punkte, 22 straipsnio 4 dalyje, 28 straipsnio 3 dalyje ir 35 straipsnyje, Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 52-1673; 2001, Nr. 64-2324) 13 straipsnio 1 dalies 4 punkte (toliau vadinama – informacija apie vartotojų teisių apsaugą), teikimo Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai tvarka.
2. Pagal šį Aprašą informaciją apie vartotojų teisių apsaugą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai teikia valstybės ir savivaldybių institucijos, atsakingos už atitinkamą valdymo sritį, susijusią su vartotojų teisių apsauga, taip pat valstybės ir savivaldybių institucijos, vartotojų asociacijos ir kiti juridiniai asmenys, įstatymų nustatytais atvejais turintys teisę ginti vartotojų viešąjį interesą.
II. INFORMACIJOS TEIKIMAS
4. Valstybės ir savivaldybių institucijos, atsakingos už atitinkamą valdymo sritį, susijusią su vartotojų teisių apsauga, raštu ir elektroniniu paštu (tarnyba@nvtat. lt) kasmet, iki kovo 1 dienos, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai teikia šio Aprašo 5– 9 punktuose nurodytą informaciją apie vartotojų teisių apsaugą per praėjusius metus.
5. Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos teikia šią informaciją:
5.1. produktų, neatitinkančių saugos reikalavimų, skaičių (pagal produktų grupes ir neatitikimo pobūdį);
5.2. taikytų rinkos ribojimo priemonių produktams skaičių ir pobūdį (pagal produktų grupes ir poveikio priemones);
5.3. atliktų tyrimų dėl Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 64-1937), Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymo, Lietuvos Respublikos tabako kontrolės įstatymo (Žin., 1996, Nr. 11-281; 2003, Nr. 117-5317) pažeidimų skaičių (pagal pažeidimų pobūdį);
5.4. vartotojų prašymų (pranešimų, skundų) (iš jų pagrįstų) skaičių, analizę (pagal produktų grupes, priežastis ir taikytas poveikio priemones);
6. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba teikia šią informaciją:
6.1. bendrą įmonių (prekybos, viešojo maitinimo ir geriamojo vandens tiekimo) skaičių, jose atliktų patikrinimų ir nustatytų pažeidimų skaičių, analizę;
6.2. nustatytų pažeidimų pagal produktų grupes ir pažeidimų pobūdį skaičių rinkoje ir geriamojo vandens tiekimo įmonėse;
6.3. mėginių, neatitikusių teisės aktų nustatytų reikalavimų, skaičių ir pobūdį (pagal produktų grupes ir neatitikimo priežastis);
7. Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos teikia šią informaciją:
7.1. bendrą kirpyklų, kosmetikos, tatuiruočių kabinetų, grožio salonų, soliariumų, baseinų, skalbyklų, pirčių, saunų, sporto klubų, apgyvendinimo paslaugas teikiančių įmonių skaičių, jose atliktų patikrinimų ir nustatytų pažeidimų skaičių;
7.3. valstybinės kontrolės metu atliktų tyrimų, neatitikusių teisės aktų reikalavimų, skaičių pagal produktų grupes ir tyrimų pobūdį;
7.4. taikytų poveikio priemonių (atskirai nurodant poveikio priemones, taikytas pagal Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymą) skaičių ir pobūdį (pagal produktų grupes ir poveikio priemones);
7.5. vartotojų prašymų (pranešimų, skundų) (iš jų pagrįstų) skaičių, analizę (pagal produktų grupes, priežastis ir taikytas poveikio priemones);
8. Vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčus vartotojų ginčų sprendimo ne teismo tvarka nagrinėjančios institucijos teikia Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai šią informaciją:
8.1. vartotojų prašymų (pranešimų, skundų) (iš jų pagrįstų) skaičių, analizę (pagal produktų grupes, priežastis ir taikytas poveikio priemones);
8.2. priimtų sprendimų skaičių ir analizę pagal produktų grupes, turimą informaciją apie neįvykdytus sprendimus;
9. Kitos valstybės ir savivaldybių institucijos, išskyrus nurodytas šio Aprašo 5, 6, 7 ir 8 punktuose, atsakingos už atitinkamą valdymo sritį, susijusią su vartotojų teisių apsauga, teikia Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai šią institucijų turimą informaciją:
9.1. atliktų patikrinimų, iš jų su nustatytais pažeidimais ir dėl vartotojų prašymų (pranešimų, skundų), skaičių;
9.4. vartotojų prašymų (pranešimų, skundų) (iš jų pagrįstų) skaičių, analizę (pagal priežastis ir taikytas poveikio priemones);
10. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 10 dienos, raštu ir elektroniniu paštu teikia Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai informaciją (susumuodama ketvirčių duomenis iki metų pabaigos) apie praėjusį ketvirtį Europos Komisijai siųstus ir iš Europos Komisijos gautus skubius pranešimus dėl pavojingų maisto produktų ir pašarų teikimo į rinką (toliau vadinama – skubūs pranešimai):
10.1. Europos Komisijai išsiųstų skubių pranešimų skaičių (pagal produktų grupes, keliamo pavojaus pobūdį, kilmės šalį ir taikytas poveikio priemones);
11. Valstybės ir savivaldybių institucijos, atsakingos už atitinkamą valdymo sritį, susijusią su vartotojų teisių apsauga, kartu su šio Aprašo atitinkamai 5– 10 punktuose numatyta teikti informacija pateikia laisvos formos aprašą apie probleminius ir spręstinus produktų saugos ir (ar) vartotojų teisių apsaugos klausimus ir siūlomus jų sprendimo būdus, taip pat siūlymus dėl teisės aktų pakeitimų ir papildymų vartotojų teisių apsaugos srityje.
12. Vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčus vartotojų ginčų sprendimo ne teismo tvarka nagrinėjančios institucijos nedelsdamos, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, vos gavusios iš ginčo šalies pranešimą apie neįvykdytus sprendimus ir nevykdomus taikius šalių susitarimus, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai privalo pateikti institucijos sprendimo ar taikaus susitarimo teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą kopiją.
13. Valstybės ir savivaldybių institucijos, vartotojų asociacijos ir kiti juridiniai asmenys, turintys įstatymų nustatytais atvejais teisę ginti vartotojų viešąjį interesą, per Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 35 straipsnio 1 dalyje nustatytą terminą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai privalo pateikti ieškinio (pareiškimo, skundo) vartotojų viešajam interesui ginti kopiją, papildomai nurodydami ieškinio (pareiškimo, skundo) pateikimo teisme datą ir bylos numerį.
14. Valstybės ir savivaldybių institucijos, vartotojų asociacijos ir kiti juridiniai asmenys, turintys įstatymų nustatytais atvejais teisę ginti vartotojų viešąjį interesą, per Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 35 straipsnio 2 dalyje nustatytą terminą teismo sprendimo, priimto pagal šio Aprašo 13 punkte nurodytą ieškinį (pareiškimą, skundą), kopiją išsiunčia Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.
______________