LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS IR

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SPECIALIOSIOS PEDAGOGINĖS PAGALBOS TEIKIMO SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ IKIMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKAMS NAMUOSE TVARKOS

 

2000 m. liepos 5 d. Nr. 916/385

Vilnius

 

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos specialiojo ugdymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3228) 11 straipsnio 4 dalimi,

1. Tvirtiname Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo specialiųjų poreikių ikimokyklinio amžiaus vaikams namuose tvarką (pridedama).

2. Nustatome, kad ši Tvarka įsigalioja nuo 2000 m. rugsėjo 1 d.

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                  KORNELIJUS PLATELIS

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                 RAIMUNDAS ALEKNA

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo ir mokslo ministro,

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2000 07 05 įsakymu Nr. 916/385

 

specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ

ikimokyklinio amžiaus vaikams namuose tvarka

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši Tvarka nustato specialiosios pedagoginės pagalbos skyrimą ir organizavimą specialiųjų poreikių ikimokyklinio amžiaus vaikams, taip pat šią pagalbą teikiančių asmenų kvalifikaciją ir pareigas.

2. Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo namuose tikslas – užtikrinti veiksmingą ikimokyklinio amžiaus specialiųjų poreikių vaikų ugdymą.

3. Specialioji pedagoginė pagalba teikiama namuose vaikams, neturintiems sąlygų lankyti ikimokyklinės ugdymo įstaigos ir gauti šios pagalbos: nuo 3 iki 7 metų akliesiems, silpnaregiams, kurių geriau matančios akies regėjimo aštrumas su korekcija yra iki 0,1, kurtiesiems, labai žymiai neprigirdintiesiems (71-90 dB), žymiai neprigirdintiesiems (56-70 dB), žymaus (sunkaus) ir labai žymaus (gilaus) protinio atsilikimo, vaikams, turintiems cerebrinį paralyžių ir kitų judėjimo sutrikimų, dėl kurių negali valdyti ir kontroliuoti galvos, burnos – ryklės, galūnių ir bendrų kūno judesių, arba turintiems įvairių jų derinių.

 

II. SPECIALIOSIOS PEDAGOGINĖS PAGALBOS SKYRIMAS IR ORGANIZAVIMAS

 

4. Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimą namuose skiria savivaldybės pedagoginė psichologinė tarnyba, o jos nesant, apskrities pedagoginė psichologinė tarnyba arba Švietimo ir mokslo ministerijos Pedagoginio psichologinio centro skyrius, kurio aptarnavimo teritorijoje gyvena vaikas, suderinęs su savivaldybės, kuriai priklauso vaikas, administracijos švietimo padaliniu.

5. Tėvai (ar vaiko globėjai) pedagoginei psichologinei tarnybai pateikia:

5.1. gydytojo oftalmologo vaiko regėjimo būklės įvertinimą (jei vaikas turi regėjimo sutrikimų);

5.2. gydytojo otorinolaringologo vaiko klausos įvertinimą su klausos tonine audiograma (jei

vaikas turi klausos sutrikimų);

5.3. gydytojų ortopedo traumatologo, neurologo vaiko psichomotorinio išsivystymo įvertinimą (jei vaikas turi fizinių ir judėjimo sutrikimų).

6. Ikimokyklinio amžiaus vaikams specialiąją pedagoginę pagalbą namuose organizuoja savivaldybės administracijos švietimo padalinys, vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais ugdymo planais.

7. Specialioji pedagoginė pagalba ikimokyklinio amžiaus vaikams namuose skiriama vieneriems mokslo metams. Prireikus specialiosios pedagoginės pagalbos teikimas namuose gali būti pratęstas pedagoginės psichologinės tarnybos sprendimu.

 

III. ASMENŲ, TEIKIANČIŲ SPECIALIĄJĄ PEDAGOGINĘ PAGALBĄ,

KVALIFIKACIJA IR PAREIGOS

 

8. Specialiąją pedagoginę pagalbą ikimokyklinio amžiaus vaikams namuose teikia: specialusis pedagogas, tiflopedagogas, surdopedagogas, logopedas (toliau vadinami – specialiaisiais pedagogais), įgiję aukštąjį išsilavinimą ir pedagoginę kvalifikaciją darbui su specialiųjų poreikių asmenimis.

9. Specialusis pedagogas, atsižvelgdamas į kiekvieno vaiko individualias galimybes, kartu su tėvais (ar vaiko globėjais) privalo sudaryti ugdymo programą, lavinti vaiko gebėjimus ir konsultuoti tėvus (ar vaiko globėjus); kartą per ketvirtį vaiko pasiekimų vertinimą pateikia švietimo įstaigos, kurioje jie dirba, specialiojo ugdymo komisijai; kiekvienų metų birželio 1 d. tėvams (ar vaiko globėjams) ir švietimo įstaigos vadovui ataskaitas raštu apie specialiųjų poreikių vaikų ugdymosi pasiekimus.

______________