LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO LIETUVOS IR LENKIJOS BENDRADARBIAVIMO PER SIENĄ PROGRAMOS PROJEKTŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO IR ATASKAITŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2009 m. spalio 8 d. Nr. 1K-363
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 17 d. nutarimo Nr. 1018 „Dėl 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje“ (Žin., 2006, Nr. 111-4231; 2008, Nr. 107-4103) 2.2 punktu,
t v i r t i n u Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2009 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-363
EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO LIETUVOS IR LENKIJOS BENDRADARBIAVIMO PER SIENĄ PROGRAMOS PROJEKTŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO IR ATASKAITŲ TEIKIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos (toliau – Programa) projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Programos projektų išlaidų apmokėjimo Programos pagrindiniams projekto partneriams 2007–2013 metų Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF) lėšomis, ataskaitų teikimo, išlaidų deklaracijų rengimo ir teikimo, atsiskaitymo už lėšų panaudojimą ir lėšų poreikio prognozavimo tvarką. Šios taisyklės, išskyrus 39, 40, 41, 42, 43 ir 46 punktus, netaikomos įgyvendinant Programos techninės pagalbos priemones.
2. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1783/1999 (OL 2006 L 210, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 1080/2006), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, įgyvendinimo taisykles (OK 2006 L 371, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 1828/2006), ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 17 d. nutarimo Nr. 1018 „Dėl 2007–2013 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje“ (Žin., 2006, Nr. 111-4231; 2008, Nr. 107-4103) nuostatomis.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Europos Komisijai deklaruotinos išlaidos – tinkamos finansuoti išlaidos, apmokėtos pagal išlaidų pagrindimo dokumentus ir pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai šių taisyklių nustatyta tvarka.
Išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai – banko sąskaitos išrašai, kasos išlaidų orderiai, mokėjimo pavedimai ar kiti dokumentai, kuriais įrodoma, kad pagal išlaidų pagrindimo dokumentus buvo atliktas mokėjimas.
Išlaidų pagrindimo dokumentai – rangovų, paslaugų teikėjų ar prekių tiekėjų pateiktos sąskaitos, perdavimo–priėmimo aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, darbuotojų, dirbančių įgyvendinant projektą, darbo laiko apskaitos ataskaitos, kelionių ar kiti dokumentai, kuriais pagrindžiamos padarytos išlaidos.
Jungtinė projekto įgyvendinimo ataskaita – pagrindinio projekto partnerio teikiama Programos jungtiniam techniniam sekretoriatui Programos jungtinio stebėsenos ir valdymo komiteto nustatytos formos projekto įgyvendinimo ataskaita.
Jungtinis techninis sekretoriatas (toliau – JTS) – viešoji įstaiga Jungtinis techninis sekretoriatas, vykdanti Programoje nurodytas JTS funkcijas.
Lenkijos partneris – Lenkijos Respublikoje įregistruotas juridinis asmuo, kuriam skirta parama projektui įgyvendinti ir kuriam taikomos Reglamento Nr. 1080/2006 20 straipsnio nuostatos. Taisyklėse Lenkijos partneriu taip pat laikomi: Lenkijos Respublikoje įregistruotas juridinis asmuo, kuriam parama skiriama pagal paramos sutartį su Programos Smulkiųjų projektų fondo pagrindiniu projekto partneriu ir (arba) šio projekto partneriu (t. y. smulkųjį projektą įgyvendinantis Lenkijos partneris).
Lietuvos partneris – Lietuvos Respublikoje įregistruotas juridinis asmuo, kuriam skirta parama projektui įgyvendinti ir kuriam taikomos Reglamento Nr. 1080/2006 20 straipsnio nuostatos. Taisyklėse Lietuvos partneriu taip pat laikomi: Lietuvos Respublikoje įregistruotas juridinis asmuo, kuriam parama skiriama pagal paramos sutartį su Programos Smulkiųjų projektų fondo pagrindiniu projekto partneriu ir (arba) šio projekto partneriu (t. y. smulkųjį projektą įgyvendinantis Lietuvos partneris).
Mokėjimo paraiška valstybės iždui – vadovaujančiosios institucijos pagal finansų ministro nustatytą formą parengtas dokumentas, kuriuo prašoma, kad Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas (toliau – Valstybės iždo departamentas) nurodytas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas pervestų nurodytiems gavėjams – pagrindiniams projekto partneriams.
Pagrindinis projekto partneris – kitų projekto partnerių paskirtas partneris, kuriam taikomos Reglamento Nr. 1080/2006 20 straipsnio 1 dalies nuostatos.
Paraiška vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo pagrindiniam projekto partneriui (toliau – paraiška vadovaujančiajai institucijai) – JTS teikiamas vadovaujančiajai institucijai šiose taisyklėse nustatytos formos dokumentas, kuriuo vadovaudamasi ši institucija rengia mokėjimo paraišką valstybės iždui.
Paramos sutartis – Programos vadovaujančiosios institucijos ir pagrindinio projekto partnerio sutartis, kurioje apibrėžiami pagrindiniai šalių įsipareigojimai ir teisės, susijusios su projekto įgyvendinimu ir paramos išmokėjimu; įgyvendinant smulkųjį projektą – Programos Smulkiųjų projektų fondo pagrindinio projekto partnerio ir (arba) šio projekto partnerio (partnerių) ir smulkųjį projektą įgyvendinančio partnerio ir (arba) partnerių sutartis.
Smulkusis projektas – projektas, įgyvendinamas pagal Programos Smulkiųjų projektų fondo projektą, vadovaujantis šio projekto pagrindinio partnerio ir (arba) projekto partnerio sudaryta paramos sutartimi. Smulkiajam projektui skiriamos paramos dydis neviršija 100 tūkstančių eurų.
Tikrintojas – audito įmonė, įrašyta į Lietuvos Respublikos audito įmonių sąrašą, kuri atlieka Lietuvos partnerių ir pagrindinių projekto partnerių deklaruotų išlaidų teisėtumo ir panaudojimo teisingumo patikras.
Tinkamos finansuoti išlaidos – projekto išlaidos (arba jų dalis), padarytos nepažeidžiant Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programos atitikties finansavimo reikalavimams nuostatų ir gali būti deklaruojamos Europos Komisijai.
Tvirtinančioji institucija – Lietuvos Respublikos finansų ministerija, vykdanti Programoje nurodytas tvirtinančiosios institucijos funkcijas.
Vadovaujančioji institucija – Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, vykdanti Programoje nurodytas vadovaujančiosios institucijos funkcijas.
Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Reglamente Nr. 1083/2006, Reglamente Nr. 1828/2006 ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarime Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, gražinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 69-2469; 2008, Nr. 55-2077) vartojamas sąvokas.
I. PROJEKTŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO BŪDAI
4. Projektai, kuriuos Programos jungtinis stebėsenos ir valdymo komitetas nusprendė finansuoti, finansuojami iš valstybės biudžeto Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programos (Europos Sąjungos lėšos) (toliau – valstybės biudžeto programa). Europos regioninio plėtros fondo lėšas (toliau – ERPF lėšos) pagrindiniams projekto partneriams ir Programos Smulkiųjų projektų fondo pagrindiniams projekto partneriams iš valstybės biudžeto programos perveda Valstybės iždo departamentas, vadovaudamasis teisės aktais, reglamentuojančiais valstybės iždo sąskaitos valdymą.
5. Projekto išlaidos (ERPF lėšos) pagrindiniams projekto partneriams apmokamos taikant išlaidų kompensavimo būdą.
6. Programos Smulkiųjų projektų fondo pagrindiniam projekto partneriui išlaidos gali būti apmokamos taikant išlaidų kompensavimo su avansu būdą.
7. Avansas Programos Smulkiųjų projektų fondo pagrindiniam projekto partneriui skiriamas ir pervedamas vadovaujantis paramos sutarties tarp vadovaujančiosios institucijos ir Programos Smulkiųjų projektų fondo pagrindinio projekto partnerio nuostatomis dėl avanso mokėjimo.
8. Prieš sudarant paramos sutartį Programos Smulkiųjų projektų fondo pagrindinis projekto partneris turi atidaryti banke atskirą sąskaitą projektui skiriamoms ERPF lėšoms valdyti.
9. Visais atvejais avansas Programos Smulkiųjų projektų fondo pagrindiniam projekto partneriui negali viršyti 10 procentų ERPF lėšų sumos, skirtos projektui.
10. Avansu Programos Smulkiųjų projektų fondo pagrindiniam projekto partneriui išmokėtos ERPF lėšos nėra Europos Komisijai deklaruotinos išlaidos.
II. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITŲ TEIKIMAS IR TVIRTINIMAS
12. Kiekvienas Lietuvos partneris ir (ar) Lenkijos partneris, išskyrus smulkiuosius projektus įgyvendinančius Lietuvos ir (ar) Lenkijos partnerius, vadovaudamasis Programos jungtinio stebėsenos ir valdymo komiteto patvirtintose ataskaitų rengimo gairėse, kurios skelbiamos interneto svetainėje www.lietuva-polska.eu, nustatytomis projekto įgyvendinimo ataskaitos (toliau – įgyvendinimo ataskaita) rengimo ir tvirtinimo procedūromis pagrindiniam projekto partneriui teikia:
12.2. Tikrintojo išlaidų patvirtinimo deklaraciją dėl deklaruotų išlaidų teisėtumo ir jų padarymo teisingumo (toliau – tikrintojo deklaracija), išskyrus taisyklių 16 punkte nurodytą išimtį.
13. Smulkiuosius projektus įgyvendinantys Lietuvos ir (ar) Lenkijos partneriai vadovaujasi Programos Smulkiųjų projektų fondo gairėse nustatytomis ataskaitų ir kitų dokumentų teikimo procedūromis.
14. Kiekvienas Lietuvos partneris kartu su taisyklių 12.1 ir 12.2 punktuose nurodytais dokumentais pagrindiniam projekto partneriui teikia Programos Lietuvos partnerio ataskaitinio laikotarpio projektų išlaidų paskirstymo pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją ataskaitą (1 priedas).
15. Pagrindinis projekto partneris:
15.1. Gavęs iš kitų Lietuvos partnerių ir (ar) Lenkijos partnerių taisyklių 12 ir 14 punktuose nurodytus dokumentus, rengia jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir teikia ją tikrintojui, kuris yra atsakingas už jungtinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje deklaruojamų išlaidų tinkamumo finansuoti kontrolę.
15.2. Gavęs iš tikrintojo pasirašytą jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir tikrintojo deklaraciją, teikia JTS:
15.2.3. Lietuvos partnerio (-ių) pateiktą (-as) Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos Lietuvos partnerio ataskaitinio laikotarpio projektų išlaidų paskirstymo pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją ataskaitą (-as) (1 priedas);
16. Jei per ataskaitinį laikotarpį nebuvo padaryta tinkamų finansuoti išlaidų, tikrintojo deklaracija pagrindiniam projekto partneriui ir tikrintojo deklaracija JTS gali būti neteikiamos.
17. JTS patikrina iš pagrindinių projekto partnerių gautas jungtines projekto įgyvendinimo ataskaitas ir tikrintojų deklaracijas ir tvirtina jungtines projekto įgyvendinimo ataskaitas:
17.1. Jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą registruoja jungtinių projekto įgyvendinimo ataskaitų registracijos žurnale (2 priedas) ir (arba) Programos duomenų bazėje (toliau – duomenų bazė). Prireikus JTS gali papildyti jungtinių projekto įgyvendinimo ataskaitų registracijos žurnalą. Pasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, nustatytam šių taisyklių 37 punkte, JTS per tris darbo dienas atspausdina iš jungtinių projekto įgyvendinimo ataskaitų registracijos žurnalo iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos gautų jungtinių projekto įgyvendinimo ataskaitų suvestinę, ją pasirašo ir saugo atskiroje byloje. Duomenų bazėje įdiegus informacijos, kuri paprastai rašoma jungtinių projekto įgyvendinimo ataskaitų registracijos žurnale, teikimo ataskaitos formavimo funkciją, jungtinių projekto įgyvendinimo ataskaitų registracijos žurnalas bendru vadovaujančiosios, tvirtinančiosios institucijų ir JTS sutarimu gali būti nepildomas.
17.2. Per dvidešimt darbo dienų nuo tinkamos jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos ir kitų šių taisyklių 15.2 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos patikrina jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir tikrintojo deklaraciją ir užpildo jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos patikros lapą, kurio forma turi būti patvirtinta JTS direktoriaus įsakymu prieš tai suderinus su vadovaujančiąja ir tvirtinančiąja institucijomis. Jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos patikros lapas gali būti pildomas anglų kalba. Jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir tikrintojo deklaraciją tikrina ne mažiau kaip du JTS darbuotojai. Jeigu tikrinant jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir tikrintojo deklaraciją pastebima neatitikimų, JTS faksu ir paštu paprašo pagrindinio projekto partnerio ar tikrintojo per dešimt darbo dienų nuo fakso išsiuntimo dienos patikslinti jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą arba pateikti papildomą informaciją. Pateiktą pataisytą jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, tikrintojo deklaraciją arba gautus papildomus paaiškinimus ar trūkstamus dokumentus JTS nagrinėja iš naujo šių taisyklių nustatyta tvarka.
17.3. Jeigu tikrinant jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ar tikrintojo deklaraciją nustatoma trūkumų, tikrinimą atliekantis JTS darbuotojas juos pažymi patikros lape. Jeigu tikrinant jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir tikrintojo deklaraciją nenustatyta esminių trūkumų, jungtinė projekto įgyvendinimo ataskaita kartu su tikrintojo deklaracija ir patikros lapu, kurį pasirašo ataskaitą tikrinę JTS darbuotojai, perduodama JTS direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui patvirtinti.
17.4. Tuo atveju, jei JTS darbuotojams tikrinant jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą kyla įtarimų dėl išlaidų tinkamumo finansuoti, JTS gali raštu kreiptis į pagrindinį projekto partnerį prašydamas atitinkamo Lietuvos partnerio, Lenkijos partnerio ar pagrindinio projekto partnerio, dėl kurio padarytų išlaidų kyla įtarimų, tikrintojo dar kartą patikrinti ir patvirtinti patikrintas išlaidas. Tikrintojui pakartotinai patikrinus ir patvirtinus išlaidų tinkamumą finansuoti JTS šiose taisyklėse nustatyta tvarka tvirtina jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą. Jei atitinkamas Lietuvos partnerio, Lenkijos partnerio ar pagrindinio projekto partnerio tikrintojas nepatvirtina, kad tam tikros išlaidos yra tinkamos finansuoti, jis turi nurodyti kitą tvirtintiną išlaidų sumą, tuomet pagrindinio projekto partnerio tikrintojas patikslina tikrintojo deklaracijoje nurodytą išlaidų sumą ir pakartotinai pateikia ją JTS, kuris šiose taisyklėse nustatyta tvarka tvirtina jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.
17.5. JTS direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui patvirtinus jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir patikros lapą, jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos tikrinimo ir tvirtinimo rezultatus JTS darbuotojai užregistruoja jungtinių projekto įgyvendinimo ataskaitų registracijos žurnale ir (arba) duomenų bazėje.
III. PARAIŠKOS VADOVAUJANČIAJAI INSTITUCIJAI TEIKIMAS IR TVIRTINIMAS
18. JTS, patvirtinęs jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir patikrinęs tikrintojo deklaraciją, rengia paraišką vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo pagrindiniam projekto partneriui (toliau – paraiška vadovaujančiajai institucijai) (3 priedas). Paraiška vadovaujančiajai institucijai turi būti pateikta per trisdešimt darbo dienų nuo tinkamos jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos iš pagrindinio projekto partnerio gavimo JTS dienos. Paraiškoje vadovaujančiajai institucijai nurodomos pagrindiniam projekto partneriui mokėtinos valstybės biudžeto programos ERPF lėšos (eurais), apskaičiuotos pagal jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir pagal pagrindinio projekto partnerio pateiktą (-as) Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos Lietuvos partnerio ataskaitinio laikotarpio projektų išlaidų paskirstymo pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją ataskaitą (-as) (1 priedas). Lenkijos partnerių ataskaitinio laikotarpio išlaidas JTS priskiria 2.9.2.2.1.3 išlaidų ekonominei klasifikacijai (ne valdžios sektoriaus subjektams) ir nurodo paraiškoje vadovaujančiajai institucijai.
Paraiška vadovaujančiajai institucijai neteikiama, jei jungtinė projekto įgyvendinimo ataskaita pateikta už ataskaitinį laikotarpį, kai nebuvo padaryta tinkamų finansuoti išlaidų.
19. Paraišką vadovaujančiajai institucijai rengiantis JTS darbuotojas įtraukia į ją duomenis apie pagrindiniam projekto partneriui mokėtinas sumas ir kitus paraiškos vadovaujančiajai institucijai rekvizitus, atspausdina ją ir pateikia dokumentus JTS darbuotojui, turinčiam teisę tikrinti ir registruoti paraiškas vadovaujančiajai institucijai. JTS darbuotojas, turintis teisę tikrinti ir registruoti paraiškas vadovaujančiajai institucijai, pagal JTS nustatytą patikros lapo formą sutikrina paraiškos vadovaujančiajai institucijai duomenis su jungtinių projekto įgyvendinimo ataskaitų registracijos žurnale ir (arba) duomenų bazėje bei jungtinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje ir jos patikros lape pateiktais duomenimis. Jei duomenys sutampa, paraiška vadovaujančiajai institucijai vizuojama ją parengusių ir patikrinusių JTS darbuotojų ir perduodama tvirtinti JTS direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui ir vyriausiajam buhalteriui.
20. JTS direktoriaus arba jo įgalioto asmens ir vyriausiojo buhalterio patvirtintą atspausdintą paraišką vadovaujančiajai institucijai įgaliotas registruoti paraiškas JTS darbuotojas užregistruoja jungtinių projekto įgyvendinimo ataskaitų registracijos žurnale ir (arba) duomenų bazėje. Vienas paraiškos vadovaujančiajai institucijai egzempliorius paliekamas JTS, o kitas, patvirtintas JTS direktoriaus arba jo įgalioto asmens ir vyriausiojo buhalterio parašais ir antspaudu, siunčiamas vadovaujančiajai institucijai kartu su jungtine projekto įgyvendinimo ataskaita, jos patikros lapu ir Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos Lietuvos partnerio ataskaitinio laikotarpio projektų išlaidų paskirstymo pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją ataskaita (-omis) (1 priedas).
21. Už paraiškos vadovaujančiajai institucijai registravimą atsakingas JTS darbuotojas pagrindinio projekto partnerio pateiktos jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos mokėjimo prašymo dalyje užrašo paraiškos vadovaujančiajai institucijai numerį ir registracijos datą.
22. Vadovaujančiosios institucijos administracijos padalinio, atsakingo už Programos administravimą (toliau – atsakingas padalinys), darbuotojas, atsakingas už paraiškų vadovaujančiajai institucijai tikrinimą, gavęs paraišką vadovaujančiajai institucijai ir kitus taisyklių 20 punkte nurodytus dokumentus:
22.1. Užregistruoja šią paraišką Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos paraiškų vadovaujančiajai institucijai registracijos žurnale (4 priedas), suteikia jai eilės numerį.
22.2. Tikrina gautos paraiškos vadovaujančiajai institucijai ir taisyklių 20 punkte nurodytų kitų dokumentų atitiktį jų turinio reikalavimams, taip pat atitiktį Europos Komisijos nustatytiems Programos biudžeto limitams bei valstybės biudžeto programos sąmatų reikalavimams ir pildo vadovaujančiosios institucijos administracijos padalinio, atsakingo už programos administravimą, darbo procedūrų vadove nustatytą patikros lapą, kuriame nurodo, ar:
22.2.2. Parašai paraiškoje vadovaujančiajai institucijai atitinka įgaliotų asmenų parašų pavyzdžius.
22.2.3. Jungtinė projekto įgyvendinimo ataskaita yra patvirtinta JTS direktoriaus arba jo įgalioto asmens.
22.2.4. Paraiškoje vadovaujančiajai institucijai nurodyta mokėtina ERPF lėšų suma sutampa su jungtinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje nurodyta prašoma pagrindiniam projekto partneriui išmokėti ERPF lėšų suma.
23. Paraiškos vadovaujančiajai institucijai patikros lapą pasirašo jį užpildęs darbuotojas, patikrinęs darbuotojas ir vadovaujančiosios institucijos atsakingo padalinio vadovas.
24. Vadovaujančioji institucija, nustačiusi, kad paraiška vadovaujančiajai institucijai parengta netinkamai, arba radusi neatitikimų kituose šių taisyklių 20 punkte nurodytuose dokumentuose, grąžina JTS netinkamai parengtą paraišką vadovaujančiajai institucijai ir, jeigu reikia, kitus šių taisyklių 20 punkte nurodytus dokumentus, nurodydama grąžinimo priežastis ir terminą neatitikimams pašalinti.
25. JTS, atsižvelgdamas į vadovaujančiosios institucijos pastabas, per vadovaujančiosios institucijos nurodytą terminą pakartotinai pateikia paraišką vadovaujančiajai institucijai ir (arba) kitus šių taisyklių 20 punkte nurodytus dokumentus.
26. Pakartotinai pateiktą paraišką vadovaujančiajai institucijai ir (arba) kitus šių taisyklių 20 punkte nurodytus dokumentus vadovaujančioji institucija registruoja Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos paraiškų vadovaujančiajai institucijai registracijos žurnale (4 priedas), suteikdama jai eilės numerį, ir atliekama ta pati paraiškos vadovaujančiajai institucijai tikrinimo ir tvirtinimo procedūra, kaip ir pirmą kartą gavus paraišką.
27. Vadovaujančiosios institucijos atsakingas padalinys turi patikrinti ir patvirtinti gautą tinkamai parengtą paraišką vadovaujančiajai institucijai ir kitus šių taisyklių 20 punkte nurodytus dokumentus per penkias darbo dienas nuo tinkamos paraiškos vadovaujančiajai institucijai ir kitų šių taisyklių 20 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos.
IV. MOKĖJIMO PARAIŠKOS VALSTYBĖS IŽDUI TEIKIMAS IR APMOKĖJIMAS
28. Vadovaujančiosios institucijos atsakingo padalinio paraiškas vadovaujančiajai institucijai tikrinti įgaliotiems darbuotojams nustačius, kad paraišką vadovaujančiajai institucijai galima apmokėti, ir atsakingo padalinio vadovui ją patvirtinus, paraiška vadovaujančiajai institucijai kartu su jos patikros lapu perduodama vadovaujančiosios institucijos administracijos padaliniui, atsakingam už mokėjimo paraiškų valstybės iždui teikimą kompiuterinėje Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų (toliau – VBAM) sistemoje. Vadovaujančiosios institucijos administracijos padalinys, atsakingas už mokėjimo paraiškų valstybės iždui teikimą VBAM sistemoje, gavęs atspausdintą paraišką vadovaujančiajai institucijai ir jos patikros lapą, patikrina, ar neviršyti atitinkami valstybės biudžeto programos asignavimai, ir, vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604), nuostatomis, pagal paraišką vadovaujančiajai institucijai ir jos patikros lapą parengia mokėjimo paraišką valstybės iždui pervesti užsienio valiutą nurodytam gavėjui. Šios paraiškos 9 punkte „Mokėjimo pavedimo ypatumai (Projekto informacija)“ turi būti nurodytas projekto, kuriam prašoma pervesti lėšas, numeris, papildytas pagrindinio projekto partnerio suteiktu jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos numeriu, ir JTS parengtos paraiškos vadovaujančiajai institucijai numeris.
Vadovaujančiosios institucijos padalinys, atsakingas už mokėjimo paraiškų valstybės iždui teikimą VBAM sistemoje, per penkias darbo dienas nuo tinkamai parengtų dokumentų iš atsakingo padalinio gavimo dienos VBAM sistemoje turi parengti ir pateikti mokėjimo paraišką valstybės iždui.
29. Valstybės iždo departamentas perveda lėšas pagrindiniams projekto partneriams vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis.
30. Vadovaujančiosios institucijos administracijos padalinys, atsakingas už mokėjimo paraiškų valstybės iždui teikimą VBAM sistemoje, kasdien per VBAM sistemą gauna informaciją apie mokėjimo paraiškų apmokėjimą ir kiekvienos savaitės paskutinę darbo dieną elektroniniu paštu, o pasibaigus einamajam mėnesiui – iki kito mėnesio 5 dienos raštu teikia vadovaujančiosios institucijos atsakingam padaliniui ir JTS informaciją apie atliktus mokėjimus.
31. Pagrindinis projekto partneris paskirsto ir perveda gautas lėšas kitiems Lietuvos partneriams ir (ar) Lenkijos partneriams paramos ir partnerystės sutartyse nustatyta tvarka.
III. IŠLAIDŲ PRIPAŽINIMAS TINKAMOMIS DEKLARUOTI EUROPOS KOMISIJAI
33. Tinkamos finansuoti išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai Valstybės iždo departamentas perveda ERPF lėšų dalį pagrindiniam projekto partneriui pagal mokėjimo paraiškas valstybės iždui, išskyrus:
33.1. Jeigu einamųjų metų pabaigoje paaiškėja, kad gresia automatiškas Europos Komisijos įsipareigojimų dalies panaikinimas dėl n+3/n+2 taisyklės taikymo, kaip nurodyta Reglamento Nr. 1083/2006 93 straipsnyje, tinkamos finansuoti išlaidos nuo gruodžio 1 d. iki likus 10 darbo dienų iki gruodžio 31 d. pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai JTS patvirtina jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, arba vadovaujantis Jungtinio stebėsenos ir valdymo komiteto sprendimu, kai JTS patikrina kiekvieno Lietuvos partnerio ir (ar) Lenkijos partnerio įgyvendinimo ataskaitą kartu su tikrintojo deklaracija. Tokiu atveju vadovaujančioji institucija užtikrina, kad projektų išlaidos iš valstybės biudžeto programos bus apmokėtos tada, kai JTS ir vadovaujančioji institucija patikrins ir patvirtins jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir paraišką vadovaujančiajai institucijai ir JTS, teikdamas šių taisyklių 39.1.2 punkte nurodytą ataskaitą, informuos apie tai tvirtinančiąją instituciją.
33.2. Valstybės iždo departamento Programos Smulkiųjų projektų fondo pagrindiniam projekto partneriui avansu pervestas paramos lėšas, kurios nėra deklaruotinos Europos Komisijai išlaidos. Jeigu visos į jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą įtrauktos tinkamos finansuoti išlaidos yra kompensuojamos avansu pervestomis ERPF lėšomis ir pagal šią jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą nėra mokėtinų ERPF lėšų iš Valstybės iždo departamento valdomos sąskaitos, tinkamos finansuoti išlaidos pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tada, kai vadovaujančioji institucija patvirtina paraišką vadovaujančiajai institucijai, jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, į kurią įtrauktos minėtos išlaidos, ir kitus šių taisyklių 20 punkte nurodytus dokumentus. Jeigu pagrindiniam projekto partneriui pagal jungtines projekto įgyvendinimo ataskaitas (mokėjimo prašymų dalis) ir avansu išmokėta ERPF lėšų suma įskaičius avansą yra didesnė, nei turėjo būti išmokėta kompensuojant padarytas tinkamas finansuoti išlaidas, pagrindinis projekto partneris turi grąžinti perviršį.
34. Visos projekto tinkamos finansuoti išlaidos turi būti padarytos ne vėliau kaip iki 2015 m. gruodžio 31 dienos.
35. Išlaidas, pripažintas deklaruotinomis Europos Komisijai, JTS registruoja jungtinių projekto įgyvendinimo ataskaitų registracijos žurnale (2 priedas) ir (arba) duomenų bazėje kaip deklaruotinas Europos Komisijai ir įtraukia į atitinkamo laikotarpio išlaidų deklaracijas, nurodytas šių taisyklių 37 punkte. Avansu išmokėtą paramos lėšų sumą JTS duomenų bazėje pažymi kaip iš valstybės biudžeto Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programos avansu pervestą sumą ir jos netraukia į atitinkamo laikotarpio išlaidų deklaraciją, nurodytą šių taisyklių 37 punkte.
IV. IŠLAIDŲ DEKLARACIJŲ RENGIMAS IR TEIKIMAS
36. Prieš teikdamas pirmąją išlaidų deklaraciją (8 priedas), JTS tvirtinančiajai institucijai turi raštu pateikti institucijos išlaidų deklaracijas pasirašyti įgaliotų asmenų parašų pavyzdžius. Pasikeitus institucijos išlaidų deklaracijas pasirašyti įgaliotiems institucijos asmenims, JTS nedelsdamas turi informuoti tvirtinančiąją instituciją ir raštu pateikti naujus įgaliotų asmenų parašų pavyzdžius.
37. Į atitinkamo ataskaitinio laikotarpio išlaidų deklaracijas tinkamos finansuoti projektų išlaidos (toliau – išlaidos) įtraukiamos kaupiamuoju būdu pagal visus finansavimo šaltinius vadovaujantis šių taisyklių 38 punkto nuostatomis nuo išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio pradžios iki atitinkamo ataskaitinio laikotarpio, tai yra balandžio 30 d., rugpjūčio 31 d., gruodžio 31 d. imtinai ar kito tvirtinančiosios institucijos nurodyto termino, pabaigos pagal išlaidų pripažinimo deklaruotinomis Europos Komisijai datą, kuri nustatoma vadovaujantis šių taisyklių 33 ir 34 punktais. Išlaidų deklaracijų teikimo tvirtinančiajai institucijai terminai yra nustatyti šių taisyklių 39.3 punkte.
38. Pripažintas deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidas įtraukiant į išlaidų deklaracijas turi būti vadovaujamasi šiomis nuostatomis:
38.1. Tuo atveju, kai projektas gauna pajamų, jos turi būti atimamos iš to projekto pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų sumos vadovaujantis Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio nuostatomis.
38.2. Atsižvelgiant į pagrindiniams projekto partneriams išmokėtas ir grąžintas lėšas kartu su delspinigiais, įskaitant atvejus, kai grąžinamos pažeidžiant teisės aktus išmokėtos lėšos, konkretaus projekto pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų suma turi būti mažinama vadovaujantis šiomis nuostatomis:
38.2.1. Lėšos yra faktiškai grąžintos, jei netaikoma lėšų panaikinimo procedūra, kaip nurodyta 2008 m. liepos 25 d. Fondų koordinavimo komiteto (COCOF) gairių dėl tvirtinančiosios institucijos funkcijų Nr. 08/0014/02-EN 6.2 punkte, arba jos buvo atimtos iš išlaidų deklaracijoje deklaruojamų išlaidų vadovaujantis šių taisyklių 38.3 punkto nuostatomis, neatsižvelgiant į lėšų susigrąžinimo būdą, tai yra pervestos į atitinkamą banko sąskaitą ir (arba) atimtos iš kitos pagrindinio projekto partnerio teikiamos jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos (mokėjimo prašymo dalies).
38.2.2. Grąžintos lėšos yra susijusios su išlaidomis, kurios jau buvo deklaruotos, tai yra įtrauktos į tvirtinančiajai institucijai anksčiau pateiktas išlaidų deklaracijas.
38.2.3. Grąžinta projekto finansavimo lėšų suma iš tais metais, kai lėšos buvo susigrąžintos, teikiamoje išlaidų deklaracijoje pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų išskaičiuojama proporcingai atimant projekto finansavimo lėšų dalis pagal paramos sutartyje nustatytą projektui skiriamo finansavimo intensyvumą pagal atskirus finansavimo šaltinius.
38.3. Tuo atveju, kai pagrindinio projekto partnerio už atitinkamą laikotarpį deklaruojamos išlaidos yra susijusios su grąžintinomis lėšomis, nustatytomis per tą patį ataskaitinį laikotarpį, su grąžintinomis lėšomis susijusios išlaidos yra atimamos iš per ataskaitinį laikotarpį pagal atitinkamą jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų.
38.4. Tuo atveju, kai vadovaujančiosios institucijos nurodymu atitinkamo projekto lėšoms yra taikoma lėšų panaikinimo procedūra ir to projekto išlaidos ar jų dalis jau buvo deklaruotos Europos Komisijai, tai yra įtrauktos į tvirtinančiajai institucijai anksčiau pateiktas išlaidų deklaracijas, to projekto lėšos ar jų dalis atimamos iš bendros pagal Programą sudarytų paramos sutarčių vertės ir ta suma gali būti panaudota naujoms paramos sutartims sudaryti, o deklaruotos išlaidos atimamos iš teikiamoje išlaidų deklaracijoje deklaruojamų išlaidų pagal kiekvieną finansavimo šaltinį.
38.5. Jeigu tvirtinančioji institucija atitinkamoje išlaidų deklaracijoje deklaruotų pagal atitinkamas jungtines projekto įgyvendinimo ataskaitas išlaidų nedeklaravo Europos Komisijai, tai yra neįtraukė į atitinkamą išlaidų ataskaitą ir mokėjimo paraišką Europos Komisijai, tose jungtinėse projekto įgyvendinimo ataskaitose deklaruotos išlaidos įtraukiamos į kitas teikiamas išlaidų deklaracijas tvirtinančiosios institucijos rašte nurodyta tvarka.
38.6. Tvirtinančioji institucija, patvirtinusi išlaidų deklaraciją ir išsiuntusi išlaidų ataskaitą ir mokėjimo paraišką Europos Komisijai, per penkias darbo dienas nuo išlaidų ataskaitos ir mokėjimo paraiškos Europos Komisijai pateikimo dienos apie tai raštu ir (arba) per duomenų bazę, jei atitinkamos duomenų bazės funkcinės galimybės patvirtintos, informuoja JTS ir vadovaujančiąją instituciją.
V. ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ IR LĖŠŲ POREIKIO PROGNOZAVIMAS
39. JTS teikia tvirtinančiajai institucijai:
39.1. Iki kiekvieno mėnesio 15 dienos:
39.1.1. Per ateinančius tris mėnesius planuojamų paprašyti iš Valstybės iždo departamento ERPF lėšų, skirtų Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektams ir techninės pagalbos prioritetui įgyvendinti, prognozę (5 priedas).
39.2. Iki kiekvienų metų balandžio 1 d. ir spalio 1 d. planuojamų pripažinti deklaruotinomis Europos Komisijai Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos išlaidų ataskaitą (7 priedas).
39.3. Iki kiekvienų metų sausio 20 d., gegužės 20 d. ir rugsėjo 20 d. pagal kompetenciją užpildytas ir JTS direktoriaus ar jo įgalioto asmens patvirtintas išlaidų deklaracijas (8 priedas), jų elektronines versijas ir tikrintojo ataskaitas dėl JTS per ataskaitinį laikotarpį patirtų išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti. Tvirtinančioji institucija turi teisę gauti minėtą informaciją ir kitais tvirtinančiosios institucijos rašte dėl papildomos išlaidų deklaracijos pateikimo nurodytais terminais.
40. JTS šių taisyklių 39.1–39.3 punktuose nurodytų tvirtinančiajai institucijai teikiamų dokumentų kopijas teikia vadovaujančiajai institucijai šių taisyklių 39.1–39.3 punktuose nurodytais terminais.
41. Jei atitinkamos duomenų bazės funkcinės galimybės patvirtintos, šių taisyklių 39.1–39.3 punktuose nurodyti dokumentai tvirtinančiajai ir vadovaujančiajai institucijoms gali būti teikiami per duomenų bazę. Prireikus JTS šiose taisyklėse numatytus priedus gali pildyti ir teikti anglų kalba.
42. Vadovaujančioji institucija teikia tvirtinančiajai institucijai iki kiekvienų metų sausio 25 d., gegužės 25 d. ir rugsėjo 25 d.:
42.1. Pažymą dėl Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos valdymo ir kontrolės sistemos veikimo, deklaruojamų išlaidų atitikties Europos Sąjungos ir nacionaliniams teisės aktams ir vadovaujančiosios institucijos atliktų procedūrų ir patikrų, susijusių su išlaidų deklaracijoje nurodytomis išlaidomis (9 priedas).
42.2. Nuo Programos įgyvendinimo pradžios iki atitinkamo ataskaitinio laikotarpio pabaigos nustatytų pažeidimų ataskaitas (pagal vadovaujančiosios institucijos nustatytą formą). Vadovaujančioji institucija nustatytų pažeidimų ataskaitų kopijas teikia JTS. Jei per ataskaitinį laikotarpį pažeidimų nebuvo nustatyta, apie tai informuojama raštu ir nustatytų pažeidimų ataskaita nėra teikiama.
43. Tvirtinančioji institucija turi teisę gauti šių taisyklių 42.1–42.2 punktuose nurodytus dokumentus ir kitais tvirtinančiosios institucijos rašte dėl papildomos išlaidų deklaracijos pateikimo nurodytais terminais.
44. Iš valstybės iždo sąskaitos pagal mokėjimo paraiškas tiesiogiai į pagrindinio projekto partnerio sąskaitą pervestos lėšos yra vadovaujančiosios institucijos gauti ir panaudoti biudžeto asignavimai (kasinės išlaidos). Vadovaujančiosios institucijos iš Valstybės iždo departamento per VBAM sistemą gauta informacija apie mokėjimo paraiškų apmokėjimą tiesiogiai pagrindiniam projekto partneriui yra pagrindas tvarkyti valstybės biudžeto programos finansavimo ir kasinių išlaidų apskaitą.
45. Vadovaujančiosios institucijos atsakingas padalinys per 5 darbo dienas pasibaigus ketvirčiui teikia panaudotų valstybės biudžeto Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programos (Europos Sąjungos lėšos) lėšų pripažinimo faktinėmis išlaidomis ataskaitą (10 priedas) Vidaus reikalų ministerijos Ekonomikos ir finansų departamentui. Vidaus reikalų ministerijos Ekonomikos ir finansų departamentas, surašęs buhalterinę pažymą, panaudotas lėšas pripažįsta faktinėmis Programos vykdymo išlaidomis ir įtraukia į savo buhalterinę apskaitą.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
46. Vadovaujančioji institucija, JTS ir tvirtinančioji institucija visus dokumentus (arba jų kopijas), susijusius su Programos projektų įgyvendinimu, išlaidų deklaravimu ir apmokėjimu, sega į atitinkamas bylas ir, vadovaudamiesi Reglamento Nr. 1083/2006 90 straipsniu, saugo ne trumpiau kaip trejus metus po to, kai Europos Komisija užbaigia Programą.
Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklių
1 priedas
(Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos Lietuvos partnerio ataskaitinio laikotarpio projektų išlaidų paskirstymo pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją ataskaitos forma)
__________________________________________
(Lietuvos partnerio pavadinimas)
_____________________________________________________
(įmonės kodas, adresas, tel., faks., el. p.)
VšĮ Jungtiniam techniniam sekretoriatui
LIETUVOs IR Lenkijos BENDRADARBIAVIMO PER SIENĄ programos Lietuvos partnerio ATASKAITINIO LAIKOTARPIO PROJEKTŲ išlaidų paskirstymo pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją ataskaita
_________________ Nr. _______________
(data)
________________________
(sudarymo vieta)
Projekto Nr.____________
Ataskaitinis laikotarpis: nuo _____________ iki _____________
eurais
Išlaidos, numatytos projekto biudžete* |
Išlaidos, padarytos per ataskaitinį laikotarpį |
||||||||||
valdžios sektoriaus subjektas |
savivaldybė |
ne valdžios sektoriaus subjektas |
valdžios sektoriaus subjektas |
savivaldybė |
ne valdžios sektoriaus subjektas |
||||||
einamiesiems tikslams |
investicijoms** |
einamiesiems tikslams |
investicijoms** |
einamiesiems tikslams |
investicijoms** |
einamiesiems tikslams |
investicijoms** |
einamiesiems tikslams |
investicijoms** |
einamiesiems tikslams |
investicijoms** |
kodas 2.9.2.1.1.2. |
kodas 2.9.2.2.1.2. |
kodas 2.9.2.1.1.1. |
kodas 2.9.2.2.1.1. |
kodas 2.9.2.1.1.3. |
kodas 2.9.2.2.1.3. |
kodas 2.9.2.1.1.2. |
kodas 2.9.2.2.1.2. |
kodas 2.9.2.1.1.1. |
kodas 2.9.2.2.1.1. |
kodas 2.9.2.1.1.3. |
kodas 2.9.2.2.1.3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Nurodomas pildant formą galiojantis projekto biudžeto išlaidų paskirstymas (įskaitant pakeitimus, jeigu jų buvo).
** Lėšos, skirtos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti.
Pastabos:
1. Šią informaciją Lietuvos partneris pateikia pagrindiniam projekto partneriui, o pagrindinis projekto partneris teikia Jungtiniam techniniam sekretoriatui kartu su jungtine projekto įgyvendinimo ataskaita.
2. Lenkijos partnerių išlaidas JTS priskiria 2.9.2.2.1.3 išlaidų ekonominei klasifikacijai (ne valdžios sektoriaus subjektams) ir nurodo paraiškoje vadovaujančiajai institucijai.
(projekto vadovo pareigos)
|
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
(projekto finansininkas/buhalteris) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir
Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektų
išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklių
2 priedas
(Jungtinių projekto įgyvendinimo ataskaitų registracijos žurnalo forma)
JUNGTINIŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITŲ REGISTRACIJOS ŽURNALAS _________________________
(atitikties žymuo)
eurais
Jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos registracijos Nr. |
Jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos gavimo data |
Informacija apie pagrindinį projekto partnerį (pavadinimas, kodas, šalis) |
Bendra informacija apie projektą |
Pagrindinio projekto partnerio suteiktas jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos Nr. |
Jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos išrašymo data |
||||||
projekto Nr. |
subprioritetas |
sprendimo skirti paramą projektui įgyvendinti data |
projekto pradžia |
projekto pabaiga |
projekto vertė (tinkamos finansuoti išlaidos) |
||||||
ERPF lėšos |
Lietuvos ir Lenkijos partnerių lėšos |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lentelės tęsinys
Jungtinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje nurodyta bendra išlaidų suma |
Jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos atmetimo data |
Jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo data |
Mokėtina suma |
Paraiškos vadovaujančiajai institucijai patvirtinimo data, Nr. |
Lietuvos ir Lenkijos partnerių išlaidos, pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai |
||||
iš ERPF lėšų |
išlaidų funkcinė klasifikacija |
išlaidų ekonominė klasifikacija |
išlaidų pripažinimo deklaruotinomis Europos Komisijai data |
iš ERPF lėšų |
iš Lietuvos ir Lenkijos partnerių lėšų |
||||
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir
Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos
projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo
taisyklių
3 priedas
(Paraiškos vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo pagrindiniam projekto partneriui forma)
PARAIŠKA VADOVAUJANČIAJAI INSTITUCIJAI DĖL LĖŠŲ PERVEDIMO PAGRINDINIAM PROJEKTO PARTNERIUI
________________ Nr. __________
(data)
______________________________________________
(sudarymo vieta)
Projekto Nr.:
Pagrindinio projekto partnerio pavadinimas:
Pagrindinio projekto partnerio adresas:
Pagrindinio projekto partnerio kodas:
Pagrindinio projekto partnerio banko kodas:
Banko SWIFT arba BIC kodas:
Pagrindinio projekto partnerio banko sąskaitos Nr.:
Pagrindinio projekto partnerio suteiktas jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos Nr.:
Jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos registracijos data:
Jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos registracijos Nr.:
Mokėjimo tipas (avansinis mokėjimas ar išlaidų kompensavimas): eurais
Programos kodas |
Išlaidų funkcinė klasifikacija |
Išlaidų ekonominė klasifikacija |
Projektui finansuoti numatyta lėšų suma |
Išmokėta iš valstybės biudžeto programos pagal projektą suma |
Likusi išmokėti iš valstybės biudžeto programos pagal projektą suma |
Prašoma išmokėti iš valstybės biudžeto programos suma |
|||
iš viso |
avansiniu mokėjimu |
iš viso |
avansiniu mokėjimu |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(vyriausiasis buhalteris) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklių
4 priedas
(Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos paraiškų vadovaujančiajai institucijai registracijos žurnalo forma)
Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos paraiškų vadovaujančiajai institucijai registracijos žurnalas
Eil. Nr. |
Registracijos data |
Projekto Nr. |
Jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos Nr. |
Paraiškos vadovaujančiajai institucijai |
Mokėjimo paraiškos valstybės iždui |
Pastabos |
||||||
data |
Nr. |
patvirtinimo data |
atmetimo data |
data |
Nr. |
apmokėjimo data |
Sumokėta ERPF lėšų suma, eurais |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklių
5 priedas
(Per ateinančius tris mėnesius planuojamų paprašyti iš Valstybės iždo departamento ERPF lėšų, skirtų Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektams ir techninės pagalbos prioritetui įgyvendinti, prognozės forma)
PER ATEINANČIUS TRIS MĖNESIUS PLANUOJAMŲ PAPRAŠYTI IŠ VALSTYBĖS IŽDO DEPARTAMENTO ERPF LĖŠŲ, SKIRTŲ LIETUVOS IR LENKIJOS BENDRADARBIAVIMO PER SIENĄ PROGRAMOS PROJEKTAMS IR TECHNINĖS PAGALBOS PRIORITETUI ĮGYVENDINTI, PROGNOZĖ
_______________ Nr. ______________
(data)
_________________________
(sudarymo vieta)
Planuojama Lietuvos ir Lenkijos partnerių ir techninės pagalbos išlaidų n-n+2 mėnesiais iš ERPF lėšų, eurais |
||||||||||
n mėnuo |
n+1 mėnuo |
n+2 mėnuo |
Iš viso: |
|||||||
iš Lietuvos ir Lenkijos partnerių lėšų |
iš techninės pagalbos lėšų |
Iš viso: |
iš Lietuvos ir Lenkijos partnerių lėšų |
iš techninės pagalbos lėšų |
Iš viso: |
iš Lietuvos ir Lenkijos partnerių lėšų |
iš techninės pagalbos lėšų |
Iš viso: |
||
1 |
2 |
3=1+2 |
4 |
5 |
6=4+5 |
7 |
8 |
9=7+8 |
10=3+6+9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklių
6 priedas
(Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektų ir techninės pagalbos lėšų finansinės būklės ataskaitos forma)
LIETUVOS IR LENKIJOS BENDRADARBIAVIMO PER SIENĄ PROGRAMOS PROJEKTŲ IR TECHNINĖS PAGALBOS LĖŠŲ FINANSINĖS BŪKLĖS 20__ M. ___________________ ___ D. ATASKAITA
(ataskaitinio laikotarpio pabaigos data)
_____________ Nr. ______________
__________________________
(sudarymo vieta)
eurais
Komisijos sprendimo data |
|||||||||
Komisijos sprendimo Nr. |
|||||||||
Programos nuoroda (CCI) Nr. |
|||||||||
Eil. Nr. |
Projekto Nr. |
Bendra paramos sutartyse numatytų tinkamų finansuoti išlaidų vertė |
Numatomos gauti grynosios pajamos pagal Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnį |
Bendra paramos sutartyse numatytų tinkamų deklaruoti EK išlaidų vertė pagal projektą |
Projekto ir techninės pagalbos vertė pagal finansavimo šaltinius: |
||||
iš viso: |
iš ERPF lėšų |
Iš Lietuvos partnerių lėšų * |
Iš Lenkijos partnerių lėšų * |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5=3-4 |
6=7+8+9 |
7 |
8 |
9 |
|
I. PRIORITETAS (pavadinimas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
Subprioritetas |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Subprioritetas |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
Subprioritetas |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
II. PRIORITETAS (pavadinimas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
Subprioritetas |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
Subprioritetas |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
n |
Projektas |
|
|
|
|
|
|
|
|
III PRIORITETAS (techninė pagalba) |
|
|
|
|
|
|
|
||
IŠ VISO (I+II): |
|
|
|
|
|
|
|
|
(lentelės tęsinys)
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
Pripažinta deklaruotina EK projektui ir techninei pagalbai skiriamo finansavimo lėšų suma pagal finansavimo šaltinius: |
Pripažinta deklaruotinomis EK grynųjų pajamų pagal Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnį |
||||||||
iš viso: |
iš ERPF lėšų |
Iš Lietuvos ir Lenkijos partnerių lėšų * |
iš Lenkijos partnerių lėšų * |
iš Lietuvos partnerių lėšų * |
iš Lietuvos valstybės biudžeto lėšų |
iš Lietuvos savivaldybių biudžetų lėšų |
iš kitų Lietuvos partnerių viešųjų lėšų šaltinių |
||
10= 11+12 |
11 |
12=13+14 |
13 |
14=15+16+17 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastabos:
* Techninė pagalba yra bendrai finansuojama iš Lietuvos arba iš Lenkijos valstybės biudžeto lėšų.
1. Teikiant spausdintinę ataskaitą, ataskaitos stulpeliai gali būti išdėstyti per kelis lapus, skirtinguose lapuose prieš stulpelius kartojant eilės ir projekto numerius.
2. Techninės pagalbos išlaidos, pripažintos netinkamomis finansuoti, nors anksčiau buvo pripažintos deklaruotinomis EK, atimamos iš pripažintų deklaruotinomis EK lėšų sumos.
3. Iš Lietuvos ar Lenkijos pagrindinio projekto partnerio kartu su delspinigiais susigrąžintos lėšos arba išlaidos, padarytos iš Lietuvos ar Lenkijos projekto partnerio (-ių) lėšų, pripažintos netinkamomis finansuoti, nors anksčiau buvo pripažintos deklaruotinomis EK, atimamos iš pripažintų deklaruotinomis EK lėšų sumos.
4. Techninei pagalbai bendra paramos sutartyse numatytų tinkamų finansuoti išlaidų vertė nustatoma pagal Jungtinio stebėsenos ir valdymo komiteto patvirtintą techninės pagalbos biudžetą.
(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
(vyriausiojo buhalterio ar jį pavaduojančio asmens pareigų pavadinimas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklių
7 priedas
(Planuojamų pripažinti deklaruotinomis Europos Komisijai Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos išlaidų ataskaitos forma)
PLANUOJAMŲ PRIPAŽINTI DEKLARUOTINOMIS EUROPOS KOMISIJAI LIETUVOS IR LENKIJOS BENDRADARBIAVIMO PER SIENĄ PROGRAMOS IŠLAIDŲ ATASKAITA
_________________ Nr. __________________
(data)
__________________________________
(sudarymo vieta)
Nr. |
Prioritetai |
Planuojamos pripažinti deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidos (eurais) |
|||||||||||
Planuojamų pripažinti deklaruotinomis EK išlaidų 20....metais |
|||||||||||||
Bendra suma pagal finansavimo šaltinius |
I ketv. |
... |
IV ketv. |
||||||||||
iš viso |
iš jų ERPF fondo |
iš jų Lietuvos ir Lenkijos partnerių lėšos * |
iš viso |
iš jų ERPF fondo |
iš jų Lietuvos ir Lenkijos partnerių lėšos * |
... |
... |
... |
iš viso |
iš jų ERPF fondo |
iš jų Lietuvos ir Lenkijos partnerių lėšos * |
||
1. |
Prioritetas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Prioritetas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Prioritetas (techninė pagalba) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(lentelės tęsinys)
Planuojamos pripažinti deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidos (eurais) |
|||||||||||
Planuojamų pripažinti deklaruotinomis EK išlaidų 20...+1 metais |
|||||||||||
Bendra suma pagal finansavimo šaltinius |
I ketv. |
... |
IV ketv. |
||||||||
iš viso |
iš jų ERPF fondo |
iš jų Lietuvos ir Lenkijos partnerių lėšos * |
iš viso |
iš jų ERPF fondo |
iš jų Lietuvos ir Lenkijos partnerių lėšos * |
... |
... |
... |
iš viso |
iš jų ERPF fondo |
iš jų Lietuvos ir Lenkijos partnerių lėšos * |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastabos:
* Techninė pagalba yra bendrai finansuojama iš Lietuvos arba iš Lenkijos valstybės biudžeto lėšų.
1. Pildant planuojamų pripažinti deklaruotinomis Europos Komisijai Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos išlaidų ataskaitos formą, kuri tvirtinančiajai institucijai teikiama iki balandžio 1 d., pateikiama informacija apie 20... metais (ketvirčiais) ir 20...+1 metais planuojamų pripažinti deklaruotinomis EK išlaidų bendrą sumą.
2. Pildant planuojamų pripažinti deklaruotinomis Europos Komisijai Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos išlaidų ataskaitos formą, kuri tvirtinančiajai institucijai teikiama iki spalio 1 d., pateikiama informacija už 20... metų paskutinį ketvirtį ir už 20...+1 metus (ketvirčiais).
(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)
|
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Europos teritorinio bendradarbiavimo
tikslo Lietuvos ir Lenkijos
bendradarbiavimo per sieną programos
projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų
teikimo taisyklių
8 priedas
(Išlaidų deklaracijos forma)
IŠLAIDŲ DEKLARACIJA
___________ Nr. ___________
(data)
______________________
(sudarymo vieta)
Programos pavadinimas
Komisijos <data> sprendimas Nr.
Programos nuoroda (CCI) Nr. |
SERTIFIKATAS
Aš, (nurodomi institucijos įgalioto asmens vardas ir pavardė), atstovaudamas (-a) (įrašomas institucijos pavadinimas), kuri (-is) (nurodyti Lietuvos Respublikos teisės akto, kuriuo institucija paskirta atlikti funkcijas, pavadinimą ir priėmimo datą) paskirta (-as) atlikti (nurodoma, kokios institucijos (įgyvendinančiosios, vadovaujančiosios ar kt.) funkcijas institucijai pavesta atlikti) funkcijoms, patvirtinu, kad visos pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidos, nurodytos pridedamame išlaidų deklaracijos priede, atitinka Reglamento Nr. 1083/2006 56 straipsnyje nustatytus išlaidų tinkamumo finansuoti kriterijus, buvo padarytos Lietuvos ir Lenkijos projektų partnerių, įgyvendinant bendrai finansuojamus iš ERPF lėšų projektus, kurie buvo atrinkti vadovaujantis Reglamento Nr. 1083/2006 78 straipsnio 1 dalyje nustatytomis viešojo įnašo skyrimo sąlygomis,
po 20___ ______________ ___ ir sudaro: ______________________ eurų.
(suma vienos šimtosios tikslumu)
Į išlaidų deklaracijos priedą, suskirstytą pagal programos prioritetus ir subprioritetus, yra įtrauktos Lietuvos ir Lenkijos projektų partnerių padarytos ir, vadovaujantis šių taisyklių III skyriaus nuostatomis, pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidos iki
20___ _____________ ___,
kurios yra šio sertifikato sudedamoji dalis.
Taip pat patvirtinu, kad (įrašomas atitinkamos institucijos pavadinimas) veikla yra vykdoma užtikrinant tinkamą Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programoje pavestų funkcijų atlikimą ir vadovaujantis Reglamento Nr. 1083/2006 nuostatomis, pirmiausia, kai kalbama apie tai, ar:
1. deklaruojamos išlaidos atitinka taikytinus Europos Sąjungos ir nacionalinius teisės aktus ir buvo sumokėtos įgyvendinant projektus, atrinktus finansuoti pagal programai taikytinus kriterijus ir taikytinus Europos Sąjungos ir nacionalinius teisės aktus, visų pirma:
1.3. jei taikoma, teisės aktus dėl avanso mokėjimų, teikiant valstybės pagalbą pagal Europos Bendrijos steigimo sutarties 87 straipsnį, pagrindimo per trejus metus projekto vykdytojo apmokėtomis išlaidomis;
1.4. padarytos nepažeidžiant lyčių lygybės ir nediskriminavimo, darnaus vystymosi horizontaliųjų prioritetų;
1.5. susijusios tik su tais projektais, dėl kurių sprendimą priėmė vadovaujančioji institucija arba jei jis buvo priimtas jos atsakomybe, remiantis Jungtinio stebėsenos ir valdymo komiteto nustatytais atrankos kriterijais;
1.6. atitinka tinkamumo finansuoti reikalavimus, nustatytus taikytinuose Europos Sąjungos ir nacionaliniuose teisės aktuose, patvirtintoje Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programoje ir Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos vadove, ir yra pripažintos atitinkančiomis šiuos reikalavimus;
3. deklaruojamos išlaidos yra nurodytos tiksliai ir teisingai, atitinka projektų partnerių apskaitos dokumentus ir yra pagrįstos patikrinamais išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais;
4. deklaruojamos išlaidos apmokėtos pagal tinkamai sudarytas projektų paramos sutartis ir laikantis jų nuostatų;
5. išlaidų deklaracijos priede atsižvelgta į:
|
Išbraukti tai, kas nereikalinga |
5.1. visas išmokėtas ir susigrąžintas sumas |
atsižvelgta į visas susigrąžintas sumas susigrąžintų sumų nebuvo |
5.2. visus nutrauktus projektus, panaikintas sumas
* jei taip, nurodyti projektų numerius |
atsižvelgta į visus nutrauktus projektus, panaikintas sumas
nutrauktų projektų, panaikintų sumų nebuvo |
5.3. visas gautas palūkanas ir (ar) delspinigius |
atsižvelgta į visas gautas palūkanas
atsižvelgta į visus gautus delspinigius
pajamų iš palūkanų nebuvo
pajamų iš delspinigių nebuvo |
5.4. planuojamas gauti grynąsias pajamas pagal Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalį |
atsižvelgta į planuojamas gauti grynąsias pajamas
į planuojamas gauti grynąsias pajamas šioje deklaracijoje dėl Reglamento Nr. 1083/2006 93 straipsnio nuostatų neatsižvelgiama
netaikoma |
5.5. gautas pajamas pagal Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalį |
atsižvelgta į gautas pajamas
gautų pajamų nebuvo
netaikoma |
5.6. ar buvo nustatyta su projektais, kurių išlaidos deklaruojamos, susijusių pažeidimų
Jei taip, nurodyti pranešimų apie pažeidimus datą ir numerius |
taip
ne |
*Pastaba. Lentelėje teikiami laikotarpio, praėjusio nuo paskutinės teiktos išlaidų deklaracijos, duomenys.
6. duomenys nuolat ir teisingai įtraukiami į Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos duomenų bazę ir visa reikalaujama informacija, susijusi su deklaruojamomis išlaidomis, yra užfiksuota duomenų bazėje bei prieinama ją kontroliuoti ir audituoti įgaliotiems asmenims;
8. institucija tinkamai atlieka jai pavestas funkcijas:
|
Išbraukti tai, kas nereikalinga |
visos vadovaujančiosios institucijos pateiktos rekomendacijos dėl pavestų funkcijų atlikimo ir institucijos vidaus sistemos tobulinimo |
buvo įgyvendintos
bus įgyvendintos iki ....
buvo pateikti paaiškinimai
nepateikta jokių rekomendacijų |
Pagal Reglamento Nr. 1083/2006 90 straipsnį su išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais galima susipažinti mažiausiai trejus metus po to, kai Europos Komisija užbaigia programą.
(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
|
(parašas) |
|
(vardas, pavardė) |
Išlaidų deklaracijos
priedas
(Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos išlaidų ataskaitos pagal prioritetus ir jų įgyvendinimo subprioritetus forma)
Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos išlaidų ataskaita pagal prioritetus ir jų įgyvendinimo subprioritetus
Programos nuoroda (CCI Nr.)
|
|||
Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programa
|
|||
Ataskaitinio laikotarpio pabaigos data1
|
Pateikimo tvirtinančiajai institucijai terminas2 |
||
Iš viso pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų3
|
|||
Prioritetas |
2007–2015 m. |
||
Bendra pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų suma (eurais):4 |
iš jų ERPF lėšos (eurais): |
||
1 prioritetas |
|
|
|
1 prioritetas: iš viso |
|
|
|
1.1. subprioritetas |
|
|
|
... |
|
|
|
2 prioritetas |
|
|
|
2 prioritetas: iš viso |
|
|
|
2.1. subprioritetas |
|
|
|
... |
|
|
|
3 prioritetas (techninė pagalba) |
|
|
|
... |
|
|
|
Bendra suma (eurais) |
|
|
|
1 Nurodoma išlaidų pripažinimo deklaruotinomis Europos Komisijai ataskaitinio laikotarpio pabaigos data pagal šių taisyklių 37 punktą.
2 Nurodoma data pagal šių taisyklių 39.3 punktą, iki kurios tvirtinančiajai institucijai turi būti pateikta išlaidų deklaracija.
3 Nurodoma bendra iki atitinkamo ataskaitinio laikotarpio pabaigos pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų pagal visus finansavimo šaltinius suma, atsižvelgus į susigrąžintas sumas ir pajamas, kaip nustatyta šių taisyklių IV skyriuje.
4 Šiame stulpelyje nurodomos pagal Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos prioritetus ir jų įgyvendinimo subprioritetus pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų pagal visus finansavimo šaltinius sumos, atsižvelgus į susigrąžintas sumas ir pajamas, kaip nustatyta šių taisyklių IV skyriuje.
Pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų paskirstymas pagal metus, kuriais išlaidos buvo pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai:
Laikotarpis |
Pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų suma (eurais) |
Bendra suma 2007–2015 m. |
|
2007 m. |
|
2008 m. |
|
2009 m. |
|
2010 m. |
|
2011 m. |
|
2012 m. |
|
2013 m. |
|
2014 m. |
|
2015 m. |
|
Europos teritorinio bendradarbiavimo
tikslo Lietuvos ir Lenkijos
bendradarbiavimo per sieną programos
projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų
teikimo taisyklių
9 priedas
(Pažymos dėl Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos valdymo ir kontrolės sistemos veikimo, deklaruojamų išlaidų atitikties Europos Sąjungos ir nacionaliniams teisės aktams ir vadovaujančiosios institucijos atliktų procedūrų ir patikrų, susijusių su išlaidų deklaracijoje nurodytomis išlaidomis, forma)
PAŽYMA DĖL LIETUVOS IR LENKIJOS BENDRADARBIAVIMO PER SIENĄ PROGRAMOS VALDYMO IR KONTROLĖS SISTEMOS VEIKIMO, DEKLARUOJAMŲ IŠLAIDŲ ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS IR NACIONALINIAMS TEISĖS AKTAMS IR VADOVAUJANČIOSIOS INSTITUCIJOS ATLIKTŲ PROCEDŪRŲ IR PATIKRŲ, SUSIJUSIŲ SU IŠLAIDŲ DEKLARACIJOJE NURODYTOMIS IŠLAIDOMIS
20__-__________-__ Nr.
___________________
(sudarymo vieta)
Vadovaujančioji institucija, vadovaudamasi 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau – Reglamentas), 53, 54 ir 60 straipsnio nuostatomis, patvirtina, kad viešosios įstaigos Jungtinio techninio sekretoriato (toliau – JTS), atsakingo už Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos įgyvendinimą, iki 20__ metų ____________ d. pateiktose išlaidų deklaracijose nurodytos tinkamos finansuoti bendrai finansuojamų iš 2007–2013 m. Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF) lėšų projektų (toliau – projektas) išlaidos yra padarytos, pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai (toliau – EK), vykdant projektus pagal Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programoje nustatytas prioritetines kryptis bei Reglamento nuostatas, ir, vadovaujantis Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos vadovu, įvykdytos sąlygos, keliamos norint gauti tarpinį mokėjimą iš EK, bei vadovaudamasi Reglamento 58 straipsnio nuostatomis informuoja, kad:
Eil. Nr. |
Sąlygos, užtikrinančios išlaidų tinkamumą finansuoti ir valdymo ir kontrolės sistemos veikimą |
Taip/Ne/ Netaikoma |
Pastabos/ Komentarai |
1. |
Deklaruojamų išlaidų tinkamumas finansuoti |
||
1.1. |
Projektai finansuoti atrinkti vadovaujantis Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programai taikytinais kriterijais ir jų įgyvendinimas atitinka galiojančius Europos Sąjungos (toliau – ES) ir nacionalinius teisės aktus. |
|
|
1.2. |
Jokios pripažintos deklaruotinomis EK projektų išlaidos nepriklauso subprioritetui, kuriam skirta dar nepatvirtinta valstybės pagalba. |
|
|
1.3. |
Projektų partnerių padarytos ir institucijų pripažintos deklaruotinomis EK su projektų įgyvendinimu susijusios išlaidos buvo faktiškai padarytos ir atitinka galiojančius ES, Lietuvos Respublikos ir Lenkijos Respublikos teisės aktus. |
|
|
1.4. |
Programos įgyvendinimo ataskaita pagal Reglamento 67 straipsnį: |
|
|
1.4.1. |
yra išsiųsta EK; |
|
(Nurodyti išsiuntimo EK datą (-as) arba kad dar ne laikas siųsti) |
1.4.2. |
yra priimtina EK. |
|
(Jei ne, nurodyti priežastis ir terminus, iki kada bus patikslinta (-os) |
1.5. |
JTS išlaidų deklaracija yra grindžiama patikima apskaitos sistema ir parengta remiantis patikrinamais išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais. |
|
|
1.6. |
Nustatytos procedūros, užtikrinančios, kad visi su išlaidomis ir auditu susiję visų administravimo lygmenų dokumentai, reikalingi tinkamai audito sekai užtikrinti, būtų saugomi laikantis Reglamento 90 straipsnio reikalavimų. |
|
|
1.7. |
Yra atliktos projektų vykdytojų ir (arba) jų pateiktų dokumentų patikros: |
|
|
1.7.1. |
patikrinti dokumentai ir įsitikinta, kad projektų vykdytojų padarytos išlaidos yra tinkamos finansuoti ir JTS, teikdamas išlaidų deklaraciją, įtraukė išlaidas, pripažintas deklaruotinomis EK; |
|
|
1.7.2. |
atliktos projektų patikros vietose ir įsitikinta, kad darbai yra atlikti, prekės įsigytos ir paslaugos suteiktos laikantis projektų paramos sutarčių nuostatų, jei teisės aktuose nenustatyta kitaip. |
|
|
1.8. |
Per ataskaitinį laikotarpį buvo panaikinta ERPF lėšų ir (ar) Lietuvos partnerio ir (ar) Lenkijos partnerio lėšų dalis arba visos projektui įgyvendinti skirtos ERPF lėšos ir (ar) Lietuvos partnerio ir (ar) Lenkijos partnerio lėšos. |
|
(Jei taip, nurodyti prioritetą, subprioritetą, projekto Nr. ir kt.) |
1.9. |
EK priėmė sprendimą sustabdyti tarpinius mokėjimus pagal Reglamento 92 straipsnio nuostatas. |
|
|
1.10. |
EK yra pateikusi pagrįstą nuomonę dėl projekto (-ų), kurio (-ių) išlaidos deklaruojamos atitinkamoje mokėjimo paraiškoje, pažeidimo pagal Europos Bendrijos steigimo sutarties 226 straipsnį. |
|
|
2. |
Valdymo ir kontrolės sistemos veikimo sąlygos |
||
2.1. |
Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos valdymo ir kontrolės sistema atitinka jai keliamus reikalavimus: |
|
|
2.1.1. |
valdymo ir kontrolės sistemos vertinimo rezultatai, kurie gali turėti įtakos deklaruojamoms EK bendrai finansuojamų iš ERPF lėšų projektų išlaidoms (toliau – išlaidos), yra teigiami ir be išlygų; |
|
(Pildoma EK teikiant ES struktūrinės paramos valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą pagal Reglamento 71 straipsnį) |
2.1.2. |
jei valdymo ir kontrolės sistemos vertinimo rezultatai, kurie gali turėti įtakos deklaruojamoms EK išlaidoms, yra su išlygomis, ar korekcinės priemonės įgyvendintos ir išlygos panaikintos; |
|
(Jei ne, nurodyti, kurios institucijos neįgyvendino korekcinių priemonių) |
2.1.3. |
vadovaujančiajai institucijai išsiuntus EK naujausią Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos įgyvendinimo ataskaitą, iš EK nebuvo gauta pastabų dėl valdymo ir kontrolės sistemos veikimo, dėl kurių nebūtų galima deklaruoti išlaidų EK. |
|
|
2.2. |
Keitėsi JTS, atsakingo už ES paramos pagal Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos įgyvendinimą, vidinės procedūros, tiesiogiai susijusios su išlaidų pripažinimu deklaruotinomis EK ir išlaidų deklaravimu EK. |
|
|
2.3. |
Buvo pastebėta esminių klaidų, susijusių su pripažintomis deklaruotinomis EK išlaidomis, analizuojant audito institucijos, EK, kitų institucijų ir (ar) įmonių atliktų valdymo ir kontrolės sistemos auditų ataskaitas, kurios turėtų įtakos išlaidų deklaravimui EK. |
|
(Jei taip, nurodyti projekto Nr. ir rastą (-as) klaidą (-as) |
2.4. |
Buvo gautas EK pritarimas (keistas Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos finansinis planas) dėl ERPF lėšų įsipareigojimų perskirstymo tarp prioritetų ir subprioritetų. |
|
(Jei taip, įrašyti nuorodą į priimtą pakeitimą) |
2.5. |
Visi su Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos valdymo ir kontrolės sistema susiję dokumentai saugomi laikantis Reglamento 90 straipsnio reikalavimų. |
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Europos teritorinio bendradarbiavimo
tikslo Lietuvos ir Lenkijos
bendradarbiavimo per sieną programos
projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų
teikimo taisyklių
10 priedas
(Panaudotų valstybės biudžeto Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programos (Europos Sąjungos lėšos) lėšų pripažinimo faktinėmis išlaidomis ataskaitos forma)
_______________ ________________________________________
(dokumento sudarytojas)
PANAUDOTŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programos (europos sąjungos LĖŠOS) LĖŠŲ PER 20___ m. _______ Ketvirtį PRIPAŽINIMO FAKTINĖMIS IŠLAIDOMIS ataskaita
(Adresatas)
20__-__-__ Nr._____
___________________
(sudarymo vieta)
Pateiktoje lentelėje nurodytas Lietuvos ar Lenkijos pagrindinis projekto partneris, įgyvendindamas Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektą, padarė ____________________________ eurų išlaidų, kurios pripažintos tinkamomis finansuoti.
Lėšos, išmokėtos iš Vidaus reikalų ministerijai skirtų valstybės biudžeto Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programos (Europos Sąjungos lėšos) (kodas – ) lėšų, panaudotos tikslingai finansuojant Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projekto įgyvendinimą.
Eil. Nr. |
|
|
|
1. |
Lietuvos ar Lenkijos pagrindinio projekto partnerio pavadinimas |
|
|
2. |
Paramos sutarties Nr. |
|
|
3. |
Projekto Nr. |
|
|
4. |
Projekto pavadinimas |
|
|
5. |
|
Nuo projekto įgyvendinimo pradžios Lietuvos ar Lenkijos pagrindiniam projekto partneriui iš valstybės biudžeto programos išmokėta lėšų, eurais |
Per ataskaitinį laikotarpį Lietuvos ar Lenkijos pagrindiniam projekto partneriui iš valstybės biudžeto programos pripažinta tinkamomis finansuoti išlaidomis, eurais |
|
|
|
|
|
|
Iš jų: |
Iš jų: |
Valdžios sektoriaus subjektams: |
|
|
|
einamiesiems tikslams, kodas 2.9.2.1.1.2 |
|
|
|
investicijoms, kodas 2.9.2.2.1.2 |
|
|
|
Savivaldybėms: |
|
|
|
einamiesiems tikslams, kodas 2.9.2.1.1.1 |
|
|
|
investicijoms, kodas 2.9.2.2.1.1 |
|
|
|
Ne valdžios sektoriaus subjektams: |
|
|
|
einamiesiems tikslams, kodas 2.9.2.1.1.3 |
|
|
|
investicijoms, kodas 2.9.2.2.1.3 |
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
(Rengėjo nuoroda)