LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SUBJEKTŲ IR JŲ VEIKLOS STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2007 m. spalio 17 d. Nr. 1097
Vilnius
Siekdama užtikrinti tinkamą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) 10 straipsnio 2 dalies ir Viešojo administravimo plėtros iki 2010 metų strategijos įgyvendinimo 2007–2010 metų priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 6 d. nutarimu Nr. 1097 (Žin., 2006, Nr. 120-4568), 1.1.1 punkto įgyvendinimą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1097
VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SUBJEKTŲ IR JŲ VEIKLOS STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešojo administravimo subjektų ir jų veiklos stebėsenos tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) nustato viešojo administravimo subjektų ir jų veiklos stebėsenos (toliau vadinama – viešojo administravimo stebėsena) tikslą, uždavinius, principus, organizavimą ir vykdymą.
2. Šiame Apraše vartojama sąvoka viešojo administravimo stebėsena – valstybės lygio viešojo administravimo kokybės valdymo būdas, kuriuo siekiama laiku pastebėti viešojo administravimo pokyčius, juos įvertinti ir numatyti neigiamų pasekmių prevencijos priemones.
Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) apibrėžtas sąvokas.
II. viešojo administravimo STEBĖSENOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR PRINCIPAI
3. Viešojo administravimo stebėsenos tikslas – laiku pastebėti viešojo administravimo pokyčius, juos įvertinti ir numatyti neigiamų pasekmių prevencijos priemones.
4. Viešojo administravimo stebėsenos uždaviniai:
4.1. kaupti, analizuoti ir vertinti informaciją apie viešojo administravimo subjektų ir jų veiklos pokyčius, prognozuoti jų poveikį viešajam administravimui;
4.3. teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei informaciją apie viešojo administravimo subjektų ir jų veiklos pokyčius;
5. Viešojo administravimo stebėsenos principai yra šie:
5.1. Tikslingumas – viešojo administravimo stebėsenos metu kaupiama, analizuojama, apibendrinama ir vertinama tik ta informacija, kurios reikia viešojo administravimo stebėsenos tikslui ir uždaviniams įgyvendinti.
III. viešojo administravimo STEBĖSENOS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
7. Vidaus reikalų ministerija, organizuodama viešojo administravimo stebėseną valstybės lygmeniu:
7.1. nustato viešojo administravimo stebėsenai būtinų mokslinių tyrimų poreikį ir organizuoja jų vykdymą;
7.2. kasmet, iki sausio 10 dienos, nustato šio Aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytos informacijos, kurią Vidaus reikalų ministerijai turi pateikti viešojo administravimo subjektai, apimtį, pateikimo formą ir terminus;
7.3. apibendrina gautą iš kitų viešojo administravimo subjektų informaciją ir atsižvelgdama į tai nustato galimus viešojo administravimo pokyčius, numato neigiamų pasekmių viešajam administravimui prevencijos priemones;
7.4. kasmet, iki gegužės 1 dienos, pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei viešojo administravimo stebėsenos praeitų kalendorinių metų ataskaitą;
8. Viešojo administravimo subjektai, įgyvendindami viešojo administravimo subjekto lygmens viešojo administravimo kokybės valdymo būdus, nurodytus Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnio 3 dalyje, renka, fiksuoja ir pateikia Vidaus reikalų ministerijai informaciją apie:
8.2. viešojo administravimo subjekto personalo (valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų) skaičiaus pokyčius;
9. Prireikus Vidaus reikalų ministerija gali paprašyti viešojo administravimo subjektų pateikti kitą informaciją, kurios reikia viešojo administravimo stebėsenai.
10. Valstybinio administravimo ir savivaldybių administravimo subjektas, pateikdamas Vidaus reikalų ministerijai šio Aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytą informaciją, į ją įtraukia ir informaciją apie jam pavaldžius viešojo administravimo subjektus.
11. Informacijos, kurios reikia viešojo administravimo stebėsenai vykdyti, šaltiniai:
11.1. įstatymai ir kiti teisės aktai, susiję su viešojo administravimo subjektų steigimu, reorganizavimu, pertvarkymu, likvidavimu, jų struktūros, personalo skaičiaus kaita ar veikla;