LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

dėl lietuvos respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. GRUODŽIO 29 d. įsakymo nr. V-1145 „dėl LEIDIMŲ TEIKTI iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų apmokamas naujo profilio stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas išdavimo / atsisakymo išduoti tvarkos aprašo, komisijos nuostatų ir darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo

 

2012 m. gruodžio 10 d. Nr. V-1119

Vilnius

 

 

Siekdamas aiškiau reglamentuoti leidimų teikti iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų apmokamas naujo profilio stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas išdavimo ir atsisakymo išduoti tvarką,

p a k e i č i u Leidimų teikti iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų apmokamas naujo profilio stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas išdavimo / atsisakymo išduoti tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-1145 „Dėl Leidimų teikti iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų apmokamas naujo profilio stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas išdavimo / atsisakymo išduoti tvarkos aprašo, komisijos nuostatų ir darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 158-8063; 2011, Nr. 126-6000; 2012, Nr. 57-2875), ir išdėstau 7 punktą taip:

7. VLK:

7.1. lygina teritorinės ligonių kasos (toliau – TLK), kurios veiklos zonoje yra naujas stacionarines, išskyrus medicininės reabilitacijos, palaikomojo gydymo ir slaugos, paslaugas siūlanti teikti ASPĮ, veiklos zonos aptarnaujamiems gyventojams suteiktų tokių paslaugų vartojimo rodiklį su šalies vidurkiu:

7.1.1. jeigu paslaugų vartojimo rodiklis yra didesnis nei šalies vidurkis, lygus jam arba mažesnis ne daugiau kaip 10 procentų, daro išvadą, kad paslaugų poreikio nėra;

7.1.2. jeigu paslaugų vartojimo rodiklis yra daugiau kaip 10 procentų mažesnis nei šalies vidurkis:

7.1.2.1. daro išvadą, kad paslaugų poreikis yra, ir paveda TLK, kurios veiklos zonoje yra naujas stacionarines paslaugas siūlanti teikti ASPĮ, apklausti šias paslaugas teikiančias savo veiklos zonos ASPĮ dėl galimybės padidinti jų teikimo apimtį;

7.1.2.2. ASPĮ, nurodančios, kad gali suteikti daugiau šių paslaugų, pateikia TLK šiuos duomenis:

7.1.2.2.1. lovų skaičių padalinyje, kuriame bus teikiamos šios paslaugos;

7.1.2.2.2. padalinio lovos funkcionavimo rodiklį;

7.1.2.2.3. vidutinę gulėjimo padalinyje trukmę;

7.1.2.2.4. galimų papildomai suteikti paslaugų skaičių;

7.1.2.2.5. nuo kada (nurodant konkrečią datą) galėtų pradėti teikti daugiau paslaugų;

7.1.2.3. TLK, pagal gautus duomenis apskaičiavusi galimų suteikti paslaugų kiekį, įvertina savo veiklos zonos ASPĮ galimybes padidinti šių paslaugų teikimo apimtį ir išvadas pateikia VLK;

7.1.3. jeigu apklaustos ASPĮ gali teikti daugiau šių paslaugų, daro išvadą, kad paslaugų poreikio nėra;

7.1.4. jeigu apklaustos ASPĮ negali padidinti paslaugų teikimo apimčių, vertina:

7.1.4.1. ar ASPĮ siūlomos teikti naujo profilio paslaugos:

7.1.4.1.1. apima ligų (pagal Tarptautinę statistinę ligų ir sveikatos problemų klasifikaciją, TLK-10-AM) gydymo, diagnostikos ir gydymo technologijų, nurodytų atitinkamo ligų gydymo profilio paslaugų teikimo specialiuosiuose reikalavimuose, spektrą;

7.1.4.1.2. bus teikiamos visą parą;

7.1.4.1.3. nebus siejamos su kitų (apmokamų ne PSDF biudžeto lėšomis) paslaugų teikimu;

7.1.4.1.4. nebus papildomai apmokestinamos pacientų lėšomis (ar nereikės pacientui mokėti priemokos);

7.1.4.2. ar ASPĮ buvo padariusi pažeidimų ir (ar) žalos PSDF biudžetui (tyrimas atliekamas pagal TLK ir ASPĮ sutarčių sudarymo tvarkos aprašo nuostatas);

7.2. lygina TLK, kurios veiklos zonoje yra naujas stacionarines medicininės reabilitacijos paslaugas siūlanti teikti ASPĮ, veiklos zonos aptarnaujamiems gyventojams suteiktų tokių paslaugų vartojimo rodiklį su šalies vidurkiu:

7.2.1. jeigu paslaugų, kurias siūlanti ASPĮ yra ne kurorte, vartojimo rodiklis yra:

7.2.1.1. didesnis nei šalies vidurkis, lygus jam arba mažesnis ne daugiau kaip 10 procentų, daro išvadą, kad paslaugų poreikio nėra;

7.2.1.2. mažesnis nei šalies vidurkis daugiau kaip 10 procentų, daro išvadą, kad paslaugų poreikis yra;

7.2.2. jeigu paslaugų, kurias siūlanti ASPĮ yra kurorte, vartojimo rodiklis yra:

7.2.2.1. didesnis nei šalies vidurkis, daro išvadą, kad paslaugų poreikio nėra;

7.2.2.2. mažesnis nei šalies vidurkis arba lygus jam, daro išvadą, kad paslaugų poreikis yra;

7.2.3. nustačiusi, kad stacionarinių medicininės reabilitacijos paslaugų poreikis yra, vertina:

7.2.3.1. ar ASPĮ siūlomos teikti naujo profilio paslaugos:

7.2.3.1.1. apima ligų (pagal Tarptautinę statistinę ligų ir sveikatos problemų klasifikaciją, TLK-10-AM) gydymo, diagnostikos ir gydymo technologijų, nurodytų atitinkamo ligų gydymo profilio paslaugų teikimo specialiuosiuose reikalavimuose, spektrą;

7.2.3.1.2. nebus siejamos su kitų (apmokamų ne PSDF biudžeto lėšomis) paslaugų teikimu;

7.2.3.1.3. nebus papildomai apmokestinamos pacientų lėšomis (ar nereikės pacientui mokėti priemokos);

7.2.3.2. ar ASPĮ buvo padariusi pažeidimų ir (ar) žalos PSDF biudžetui (tyrimas atliekamas pagal TLK ir ASPĮ sutarčių sudarymo tvarkos aprašo nuostatas);

7.3. lygina savivaldybės, kurios teritorijoje yra naujas stacionarines palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugas siūlanti teikti ASPĮ, gyventojams suteiktų tokių paslaugų vartojimo rodiklį su šalies vidurkiu:

7.3.1. jeigu paslaugų vartojimo rodiklis yra didesnis nei šalies vidurkis, lygus jam arba mažesnis ne daugiau kaip 10 procentų, daro išvadą, kad paslaugų poreikio nėra;

7.3.2. jeigu paslaugų vartojimo rodiklis yra daugiau kaip 10 procentų mažesnis nei šalies vidurkis, daro išvadą, kad paslaugų poreikis yra, ir paveda TLK, kurios veiklos zonoje yra savivaldybė ir naujas stacionarines paslaugas siūlanti teikti ASPĮ, apklausti toje savivaldybėje palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugas teikiančias ASPĮ dėl galimybės padidinti šių paslaugų teikimo apimtį;

7.3.3. ASPĮ, nurodančios, kad gali suteikti daugiau šių paslaugų, pateikia TLK šiuos duomenis:

7.3.3.1. lovų skaičių padalinyje, kuriame bus teikiamos šios paslaugos;

7.3.3.2. padalinio lovos funkcionavimo rodiklį;

7.3.3.3. vidutinę gulėjimo padalinyje trukmę;

7.3.3.4. galimų papildomai suteikti paslaugų skaičių;

7.3.3.5. nuo kada (nurodant konkrečią datą) galėtų pradėti teikti daugiau paslaugų;

7.3.4. TLK, pagal gautus duomenis apskaičiavusi galimų suteikti palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų kiekį, įvertina toje savivaldybėje esančių ASPĮ galimybes padidinti šių paslaugų teikimo apimtį ir išvadas pateikia VLK;

7.3.5. jeigu apklaustos ASPĮ gali suteikti daugiau palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų, daro išvadą, kad šių paslaugų poreikio nėra;

7.3.6. jeigu apklaustos ASPĮ negali padidinti paslaugų teikimo apimčių, vertina:

7.3.6.1. ar ASPĮ siūlomos teikti naujo profilio paslaugos:

7.3.6.1.1. apima ligų (pagal Tarptautinę statistinę ligų ir sveikatos problemų klasifikaciją, TLK-10-AM) gydymo, diagnostikos ir gydymo technologijų, nurodytų atitinkamo ligų gydymo profilio paslaugų teikimo specialiuosiuose reikalavimuose, spektrą;

7.3.6.1.2. bus teikiamos visą parą;

7.3.6.1.3. nebus siejamos su kitų (apmokamų ne PSDF biudžeto lėšomis) paslaugų teikimu;

7.3.6.1.4. nebus papildomai apmokestinamos pacientų lėšomis (ar nereikės pacientui mokėti priemokos);

7.3.6.2. ar ASPĮ buvo padariusi pažeidimų ir (ar) žalos PSDF biudžetui (tyrimas atliekamas pagal TLK ir ASPĮ sutarčių sudarymo tvarkos aprašo nuostatas).“

 

 

 

LAIKINAI EINANTIS

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO PAREIGAS                        RAIMONDAS ŠUKYS