STUDIJŲ KOKYBĖS VERTINIMO CENTRO DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL AUKŠTOSIOS MOKYKLOS VEIKLOS SAVIANALIZĖS SUVESTINĖS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2007 m. rugpjūčio 7 d. Nr. 1-117

Vilnius

 

Vadovaudamasis Nevalstybinės aukštosios mokyklos tipo pakeitimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. rugsėjo 25 d. nutarimo Nr. 940 „Dėl Nevalstybinės aukštosios mokyklos tipo pakeitimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 104-3975), 6.2 punktu,

tvirtinu Aukštosios mokyklos veiklos savianalizės suvestinės aprašą (pridedama).

 

 

DIREKTORIUS                                                                                        EUGENIJUS STUMBRYS

______________

 


PATVIRTINTA

Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus

2007 m. rugpjūčio 7 d. įsakymu Nr. 1-117

 

AUKŠTOSIOS MOKYKLOS VEIKLOS SAVIANALIZĖS SUVESTINĖS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Aukštosios mokyklos veiklos savianalizės suvestinės aprašas (toliau – savianalizės suvestinės aprašas) nustato nevalstybinės aukštosios mokyklos mokslinės, pedagoginės ir kitos veiklos savianalizės suvestinės sandarą, kai šis aprašas yra sudėtinė nevalstybinės aukštosios mokyklos paraiškos pakeisti tipą dalis.

2. Visi savianalizės suvestinės apraše pateikiami teiginiai turi būti pagrįsti.

 

II. SAVIANALIZĖS SUVESTINĖS APRAŠO SANDARA

 

3. Aukštosios mokyklos veiklos savianalizės aprašą sudaro:

3.1. Įvadinė dalis;

3.2. Analizuojamos sritys:

3.2.1. Institucijos valdymas;

3.2.2. Studijų planavimas ir įgyvendinimas;

3.2.3. Moksliniai tyrimai ir (ar) mokslo taikomoji veikla;

3.2.4. Akademinis personalas;

3.2.5. Administracinis personalas;

3.2.6. Parama studentams;

3.2.7. Materialieji ir finansiniai ištekliai;

3.2.8. Išoriniai ryšiai;

3.2.9. Vidinė kokybės užtikrinimo sistema;

3.3. Aukštosios mokyklos veiklos stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių analizė;

3.4. Savianalizės suvestinės aprašo priedai.

4. Savianalizės suvestinės įvadinę dalį sudaro:

4.1. Antraštinis puslapis, kuriame nurodoma savianalizės suvestinės aprašą parengusios aukštosios mokyklos pavadinimas, ženklas; aukštosios mokyklos direktoriaus ir savianalizės grupės vadovo parašo rekvizitai: pareigos, vardas, pavardė ir parašas; suvestinės rengimo vieta, metai ir mėnuo.

4.2. Aprašo turinys, kuriame išvardijamos visos analizuojamos veiklos sritys ir savianalizės suvestinės priedai su nuorodomis į atitinkamus puslapius;

4.3. Pagrindinė informacija, suteikianti galimybę apžvelgti aukštąją mokyklą, prieš analizuojant atskiras veiklos sritis. Šioje dalyje galėtų būti pateikta trumpa mokyklos istorijos apžvalga, pagrindiniai studentų, personalo, vykdomų studijų programų pagal studijų kryptis ir pakopas skaičiai, veiklos vieta (-os).

5. Aprašant institucijos valdymą nagrinėjama:

5.1. Institucijos vizija, misija ir tikslai bei jų tarpusavio dermė;

5.2. Institucijos veiklos planavimo efektyvumas;

5.3. Organizacinės ir sprendimų priėmimo struktūros racionalumas;

5.4. Studentų ir socialinių partnerių dalyvavimo institucijos valdyme veiksmingumas;

5.5. Informacijos valdymo veiksmingumas;

5.6. Valdymo sistemos stiprybės ir silpnybės.

6. Aprašant studijų planavimą ir įgyvendinimą:

6.1. Nurodomi vykdomų studijų programų pavadinimai, studijų kryptis, tipas, programos šakos, suteikiama kvalifikacija, studijų trukmė (pagal studijų formas);

6.2. Analizuojama studentų skaičiaus kaita pagal studijų programas ir jų formas;

6.3. Analizuojama studijų programų paklausa, konkurencingumas aukštojo mokslo rinkoje, rizikos faktoriai ir taikomos priemonės jiems išvengti;

6.4. Analizuojamas studijų programų visumos racionalumas ir atitiktis aukštosios mokyklos deklaruojamiems tikslams, regiono reikmėms;

6.5. Analizuojamas studijų planavimo strategijos pagrįstumas;

6.6. Nurodomi studijų organizavimo ypatumai;

6.7. Analizuojamas praktikų organizavimo veiksmingumas;

6.8. Analizuojami išorinio studijų programų kokybės vertinimo (atlikto nebūtinai Studijų kokybės vertinimo centro) rezultatai ir institucijos veiksmai kokybei tobulinti bei jų poveikis institucijos veiklai;

6.9. Nurodomos studijų planavimo ir įgyvendinimo stiprybės ir silpnybės.

7. Apibūdinant mokslinius tyrimus ir (ar) mokslo taikomąją veiklą analizuojama mokslinių tyrimų ir (ar) mokslo taikomosios veiklos:

7.1. Sistemingumas ir produktyvumas;

7.2. Įtaka studijoms;

7.3. Reikšmingumas regionui ir šaliai;

7.4. Perspektyvumas.

7.5. Stiprybės ir silpnybės.

8. Aprašant akademinį personalą:

8.1. Pateikiama informacija apie akademinio personalo sudėtį pagal mokslo ir studijų kryptis;

8.2. Analizuojamas personalo valdymo (planavimas, priėmimas, kontrolė, skatinimas) racionalumas;

8.3. Nagrinėjamas personalo pakankamumas, kvalifikacija ir jos atitiktis vykdomai veiklai, kvalifikacijos tobulinimo sistemos veiksmingumas;

8.4. Analizuojamas personalo mokslinės (mokslo taikomosios) veiklos produktyvumas;

8.5. Analizuojamas užimtumas (darbo krūvis šioje aukštojoje mokykloje ir atskirai kitose aukštosiose mokyklose ar darbovietėse);

8.6. Nurodomos akademinio personalo stiprybės ir silpnybės.

9. Aprašant administracinį personalą nagrinėjama:

9.1. Administracinio personalo struktūra, jos racionalumas ir personalo pakankamumas;

9.2. Administracinio personalo kvalifikacijos atitiktis vykdomai veiklai ir kvalifikacijos tobulinimo sistemos veiksmingumas;

9.3. Administracinio personalo stiprybės ir silpnybės.

10. Aprašant paramą studentams analizuojamas:

10.1. Studentų priėmimo į aukštąją mokyklą sąlygų racionalumas;

10.2. Studentų pasiekimų stebėjimo ir vertinimo sistemos patikimumas ir veiksmingumas;

10.3. Studentų konsultavimo ir kitos su studijomis susijusios paramos veiksmingumas;

10.4. Paramos studentams stiprybės ir silpnybės.

11. Apibūdinant materialiuosius ir finansinius išteklius analizuojama:

11.1. Materialiųjų išteklių tinkamumas ir pakankamumas;

11.2. Materialiųjų išteklių valdymo veiksmingumas;

11.3. Finansinių išteklių pakankamumas;

11.4. Finansinių išteklių valdymo veiksmingumas;

11.5. Apsirūpinimo materialiaisiais ir finansiniais ištekliais stiprybės ir silpnybės.

12. Aprašant išorinius ryšius nagrinėjama:

12.1. Tarptautinių ryšių organizavimo sistemingumas ir veiksmingumas;

12.2. Tarptautinių ryšių įtaka studijų raidai;

12.3. Studentų ir dėstytojų mainų intensyvumas ir pusiausvyra;

12.4. Studijų tarptautinių mainų veiksmingumas;

12.5. Dalyvavimo tarptautiniuose projektuose apimtis ir įtaka institucijos veiklai;

15.6. Išorinių ryšių (bendradarbiavimo) stiprybės ir silpnybės.

13. Aprašant vidinę kokybės užtikrinimo sistemą pateikiamas:

13.1. Kokybės vadybos ar kito tipo veiklos kokybę užtikrinančios sistemos aprašas, kuriame turi būti:

13.1.1. Sistemos reglamentavimo lygis;

13.1.2. Kokybės vertinimo metodai;

13.1.3. Kokybės užtikrinimo sistemos politikos ir rezultatų viešinimas;

13.1.4. Kiekybiniai ir kokybiniai rodikliai, kuriais remiantis įsivertinama aukštosios mokyklos veiklos kokybė;

13.2. Vidinės kokybės užtikrinimo sistemos veiksmingumo įvertinimas;

13.3. Veiksmų planas kokybei gerinti ir jo sąsaja su institucijos strategija.

14. Visos institucijos veiklos stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių analizė.

15. Savianalizės suvestinės aprašas gali turėti ir priedų, kuriuos pareiškėjas gali pateikti kaip papildomą informaciją ar dokumentus, pagrindžiančius savianalizės suvestinės apraše pateikiamą informaciją. Priedų forma ir skaičius nereglamentuojamas, tačiau prieduose turėtų būti pateikiami tik būtiniausi dokumentai ar informacija.

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Aukštosios mokyklos veiklos savianalizės suvestinė pateikiama dviem spausdinto teksto egzemplioriais ir elektronine versija.

17. Savianalizės suvestinės aprašas, parengtas nesilaikant šio aprašo reikalavimų, nevertinamas. Apie atsisakymo vertinti pateiktą savianalizės suvestinės aprašą priežastis informuojamas pareiškėjas. Vertinimui priimtos paraiškos dokumentai pareiškėjui negrąžinami.

______________