LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ ĮSTATYMO PROJEKTO NR. IXP-1532(2), LIETUVOS RESPUBLIKOS KONTROLIUOJANČIŲ INVESTICINIŲ BENDROVIŲ ĮSTATYMO PROJEKTO NR. IXP-1533(2) IR SU JAIS SUSIJUSIŲ ĮSTATYMŲ PROJEKTŲ NR. IXP-1534, NR. IXP-1535, NR. IXP-1536, NR. IXP-1537, NR. IXP-1538, NR. IXP- 1539, NR. IXP-1540, NR. IXP-1541, NR. IXP-1542, NR. IXP-1543, NR. IXP-1544, NR. IXP-2325

 

2003 m. gegužės 30 d. Nr. 690

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2003 m. kovo 10 d. sprendimą Nr. 1377 „Dėl įstatymų ir Seimo nutarimo projektų išvadų“, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Iš esmės pritarti:

1.1. Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo projektui Nr. IXP-1532(2) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui:

1.1.1. patikslinti projekto 1 straipsnio 1 dalį ir nustatyti, kad įstatymas reglamentuoja ne valdymo įmonių steigimą ir veiklą, o kolektyvinio investavimo subjektų administravimo (valdymo įmonių) veiklą ir su ja susijusius ypatumus, atsižvelgiant į tai, kad pagal projektą valdymo įmonė ir investicinė kintamojo kapitalo bendrovė nėra atskira juridinių asmenų teisinė forma ir investiciniai fondai nėra juridiniai asmenys ir nėra steigiami. Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymas turėtų reglamentuoti atskirą ūkinės komercinės veiklos rūšį, o ne atskirą juridinių asmenų teisinę formą;

1.1.2. papildyti projekto 1 straipsnio 3 dalį ir nustatyti, kokioms paslaugoms įstatymas bus taikomas;

1.1.3. išbraukti projekto 2 straipsnio 23 dalyje žodžius „kolektyvinio investavimo subjektų teises apibrėžiančios“, kadangi pagal projekto 2 straipsnio 11 dalį investicinis fondas yra bendrosios dalinės nuosavybės teise juridiniams ar fiziniams asmenims priklausantis turtas, kurio administravimas perduotas valdymo įmonei;

1.1.4. atsižvelgiant į tai, kad investicinės kintamojo kapitalo bendrovės nėra atskira juridinių asmenų teisinė forma, projekto 3 straipsnio 2 dalyje nustatyti, kas turi teisę verstis investicinės kintamojo kapitalo bendrovės veikla, o ne kurie asmenys gali būti investicinėmis kintamojo kapitalo bendrovėmis;

1.1.5. atsižvelgiant į projekto 5 straipsnio 2 dalies 1 punktą, patikslinti projekto 5 straipsnio 1 dalį ir nustatyti, kad bendrovė, norinti gauti licenciją, turi pateikti veiklos planą;

1.1.6. išbraukti projekto 6 straipsnio 1 dalį, kadangi projekte turėtų būti numatyta ne tai, kad įmonėms taikomas Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymas, bet tai, kad nurodyta veikla turi teisę verstis tik akcinės bendrovės ir uždarosios akcinės bendrovės (tai iš esmės numatyta projekto 3 straipsnio 1 ir 2 dalyse);

1.1.7. patikslinti projekto 6 straipsnio 3 dalį, nes akcinės bendrovės stebėtojų taryba nėra valdymo organas, ir papildyti ją – nustatyti, kad valdymo įmonė, kuriai perduotas investicinės kintamojo kapitalo bendrovės administravimas, atsako už Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.82 straipsnio 3 dalyje nurodytų veiksmų atlikimą;

1.1.8. papildyti projekto 6 straipsnio 4 dalį, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.107 straipsnio 1 dalį, pagal kurią sprendimas dėl juridinio asmens likvidavimo priimamas juridinių asmenų dalyvių kvalifikuota balsų dauguma, kuri negali būti mažesnė nei 2/3 visų susirinkimo dalyvių balsų;

1.1.9. atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 18-20 straipsniai nustato akcininkų teises, išbraukti projekto 8 straipsnio 1 dalyje 2 sakinį;

1.1.10. patikslinti projekto 11 straipsnio 2 dalyje nurodyto valdymo įmonės ar investicinės kintamojo kapitalo bendrovės įgaliotinio sąvoką ir jo kvalifikacijos reikalavimus;

1.1.11. įrašyti projekto 13 straipsnio 1 dalies 3 punkte vietoj žodžių „investicinio fondo“ žodžius „investicinį fondą sudarančio“, atsižvelgiant į tai, kad pagal projekto 2 straipsnio 11 dalį investicinis fondas yra bendrosios dalinės nuosavybės teise juridiniams ar fiziniams asmenims priklausantis turtas, kurio administravimas perduotas valdymo įmonei;

1.1.12. nustatyti projekto 18 straipsnio 4 ir 5 punktuose poveikio priemonių taikymo terminus, tvarką ir teisės investuoti pinigus apribojimo turinį;

1.1.13. patikslinti projekto 20 straipsnį ir nustatyti, kokie asmenys gali būti skiriami laikinaisiais atstovais valdymo įmonės ar investicinės kintamojo kapitalo bendrovės veiklos priežiūrai, nurodyti, kas atsako už įmonės, kuriai paskirtas laikinasis atstovas veiklos priežiūrai, organų sprendimus, ar gali būti skundžiamas ir kam skundžiamas laikinojo atstovo veiklos priežiūrai sutikimas ir nesutikimas su bendrovės vadovų priimamais sprendimais, susijusiais su įmonės veikla;

1.1.14. papildyti projekto antrąjį skirsnį nuostatomis, nustatančiomis valdymo įmonės teisės administruoti investicinę kintamojo kapitalo bendrovę pasibaigimą;

1.1.15. atsižvelgiant į tai, kad investicinis fondas nėra juridinis asmuo ir negali būti likviduojamas, įrašyti projekto 26 straipsnio 3 punkte vietoj žodžio „likviduojamo“ žodį „dalijamo“;

1.1.16. patikslinti projekto 33 straipsnį ir nustatyti, kad valdymo įmonė privalo informuoti depozitoriumą apie valdymo įmonės teisės administruoti turtą pasibaigimą;

1.1.17. įrašyti projekto 34 straipsnio 2 dalyje po žodžio „valdybos“ žodžius „stebėtojų tarybos“;

1.1.18. projekto 35 straipsnyje nustatyti, kad valdymo įmonės ar investicinės kintamojo kapitalo bendrovės sutartyje su depozitoriumu turi būti numatyta, kad minėtoji sutartis privalo būti nutraukiama, kai to reikalauja Vertybinių popierių komisija;

1.1.19. patikslinti projekto 36 straipsnio 1 dalies 6 punktą ir nustatyti, kokie yra ne menkesnės priežiūros kriterijai;

1.1.20. patikslinti projekto 36 straipsnio 5 dalį ir nustatyti, koks likvidusis turtas laikomas pagalbiniu;

1.1.21. patikslinti projekto 65 straipsnio 1 punktą, atsižvelgiant į tai, kad Vertybinių popierių komisija rengia, tvirtina, keičia ir pripažįsta negaliojančiais jos kompetencijai priskirtus ir šiame įstatyme numatytus teisės aktus;

1.1.22. patikslinti projekto 70 straipsnio 1 dalį ir nustatyti, kad nuostatos dėl Europos Sąjungos valstybių įmonių teisės teikti paslaugas Lietuvos Respublikoje ir Lietuvos Respublikos įmonių teisės teikti paslaugas kitose Europos Sąjungos valstybėse įsigalioja Lietuvos Respublikai tapus Europos Sąjungos nare;

1.1.23. nurodyti projekto 71 straipsnio 2 dalies atskiruose punktuose visus Lietuvos Respublikos investicinių bendrovių įstatymą keitusius įstatymus;

1.1.24. atsižvelgiant į projekto 2 straipsnio 26 dalį, projekto tekste vietoj formuluotės „investicinių kintamojo kapitalo bendrovių turto administravimas“ vartoti formuluotę „investicinių kintamojo kapitalo bendrovių administravimas“;

1.1.25. suderinti projekte vartojamas sąvokas ir formuluotes su Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos pensijų fondų įstatymu ir kitais įstatymais, taip pat suvienodinti projekto tekste vartojamas sąvokas;

1.1.26. patikslinti projekto 4, 6, 10 ir 66 straipsnių pavadinimus, atsižvelgiant į šių straipsnių turinį.

1.2. Lietuvos Respublikos kontroliuojančių investicinių bendrovių įstatymo projektui Nr. IXP-1533(2) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui:

1.2.1. išbraukti projekto 5 straipsnio antrąjį sakinį, atsižvelgiant į tai, kad prokuroro teisę, ginant viešuosius interesus, kreiptis dėl juridinio asmens veiklos tyrimo nustato Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.125 straipsnio 2 dalis;

1.2.2. atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 27 straipsnio 2 dalį ir 35 straipsnio 10 dalį, patikslinti projekto 11 straipsnio 1 dalį;

1.2.3. papildyti projekto 15 straipsnį ir nustatyti, kad kontroliuojančios investicinės bendrovės sutartyje su depozitoriumu turi būti numatyta, kad minėtoji sutartis privalo būti nutraukiama, kai to reikalauja Vertybinių popierių komisija;

1.2.4. atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.87 straipsnio 7 dalį ir Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 38 straipsnio 12 dalį, išbraukti projekto 16 straipsnio 3 dalį;

1.2.5. siekiant užtikrinti, kad investicinės akcinės bendrovės likvidatoriaus atlyginimas būtų nustatomas objektyviai, nurodyti, kad likvidatoriaus atlyginimą nustato teismas;

1.2.6. suderinti projekte vartojamas sąvokas ir formuluotes su Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymu ir kitais įstatymais;

1.2.7. patikslinti projekto 7, 11 straipsnių pavadinimus, atsižvelgiant į šių straipsnių turinį.

1.3. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 505 ir 17316 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-1534 ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui:

1.3.1. papildyti projekte įstatymų oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašą nuoroda „Žin., 2002, Nr. 75-3214“;

1.3.2. patikslinti projekto 1 straipsnį, atsižvelgiant į 2002 m. liepos 5 d. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimo ir papildymo įstatymą Nr. IX-1049 (Žin., 2002, Nr. 75-3214).

1.4. Lietuvos Respublikos įmonių įstatymo 6 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-1538 ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui projekto 2 straipsnyje nurodyti, kad Lietuvos Respublikos įmonių įstatymo 10 straipsnio 3 dalyje turi būti išbraukti žodžiai „ar investicinės bendrovės“ ir prieš žodžius „uždarosios akcinės bendrovės“ įrašytas žodis „ar“.

1.5. Lietuvos Respublikos pinigų plovimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-1541 ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui:

1.5.1. papildyti projekte įstatymų oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašą nuoroda „Žin., 2002, Nr. 33-1255“;

1.5.2. patikslinti projekto 1 straipsnį ir Lietuvos Respublikos pinigų plovimo prevencijos įstatymo 2 straipsnyje vietoj žodžio „bendrovių“ įrašyti žodžius „fondų, investicinių kintamojo kapitalo bendrovių“.

1.6. Lietuvos Respublikos vertybinių popierių rinkos 2, 3, 48 ir 57 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-1544 ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui:

1.6.1. patikslinti projekto 1 straipsnį ir Lietuvos Respublikos vertybinių popierių rinkos įstatymo 2 straipsnio 17 dalyje vietoj žodžių „ar investicinės bendrovės“ įrašyti žodžius „investicinio fondo ar investicinės kintamojo kapitalo bendrovės „;

1.6.2. papildyti projektą ir atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo projektą Nr. IXP-1532(2) pakeisti Lietuvos Respublikos vertybinių popierių rinkos įstatymo 20 straipsnio 3 dalies 5 punktą.

2. Pritarti:

2.1. Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-1535.

2.2. Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-1536.

2.3. Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-1537.

2.4. Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-1539.

2.5. Lietuvos Respublikos pensijų fondų įstatymo 2, 7, 36, 37 ir 38 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-1540.

2.6. Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-1542.

2.7. Lietuvos Respublikos valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-1543.

2.8. Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 3 straipsnio papildymo įstatymo projektui Nr. IXP-2325.

3. Atkreipti šio nutarimo 1 ir 2 punktuose nurodytų įstatymų projektų rengėjų dėmesį į tai, kad atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo projektą Nr. IXP-1532(2) turėtų būti parengti Lietuvos Respublikos indėlių ir įsipareigojimų investuotojams draudimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektai.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                             DALIA GRYBAUSKAITĖ

______________