LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL GAIRIŲ PAREIŠKĖJAMS PARAMAI GAUTI PAGAL LIETUVOS 2004-2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO PRIEMONĖS „SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ RESTRUKTŪRIZAVIMAS IR MODERNIZAVIMAS“ REMIAMĄ VEIKLOS SRITĮ „KARDIOLOGINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ STIPRINIMAS IR PLĖTRA MODERNIZUOJANT SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS“ PATVIRTINIMO

 

2004 m. liepos 8 d. Nr. V-512

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 144 „Dėl Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento“ (Žin., 2003, Nr. 13-508), 1.4 priemonę „Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimas ir modernizavimas“ ir vadovaudamasis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999), 9.8 punktu,

tvirtinu pridedamas Gaires pareiškėjams paramai gauti pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonės „Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimas ir modernizavimas“ remiamą veiklos sritį „Kardiologinės sveikatos priežiūros paslaugų stiprinimas ir plėtra modernizuojant sveikatos priežiūros įstaigas“.

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                            JUOZAS OLEKAS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos

apsaugos ministro 2004 m. liepos 8 d.

įsakymu Nr. V-512

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJA

 

 

 

bpdlogo

 

 

 

 

Gairės pareiškėjams paramai gauti pagal

Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonės

„Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimas ir modernizavimas“

remiamą veiklos sritį

KARDIOLOGINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ STIPRINIMAS IR PLĖTRA MODERNIZUOJANT SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS

 

 

 

I. ĮVADINĖ INFORMACIJA

 

ĮŽANGA

 

1. Šios Gairės skelbiamos kartu su kvietimu teikti paraiškas Nr. BPD2004-ERPF-1.4.1-01. ES struktūrinių fondų ir LR bendro finansavimo paramai gauti, kurį skelbia LR sveikatos apsaugos ministerija ir Centrinė projektų valdymo agentūra.

2. Gairės parengtos įgyvendinant BPD bei jo priedą bei vadovaujantis LR finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 patvirtintomis Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėmis (Žin., 2004, Nr. 19-599; Nr. 93-3421) bei LR sveikatos apsaugos ministro 2003 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-805 patvirtinta Bendrosios praktikos gydytojų paslaugų tinklo plėtros ir modernizavimo strategija.

3. Gairės reglamentuoja paramos teikimą vienai iš BPD 1.4 priemonės „Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimas ir modernizavimas“ remiamų sričių – kardiologinės sveikatos priežiūros paslaugų stiprinimui ir plėtrai modernizuojant sveikatos priežiūros įstaigas.

4. Įgyvendinant BPD 1.4 priemonę „Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimas ir modernizavimas“ numatoma tobulinti Lietuvos sveikatos sistemą. Įgyvendinant šios priemonės tikslus, siekiama modernizuoti ir optimizuoti sveikatos priežiūros įstaigų paslaugas ir sveikatos apsaugos sektoriaus infrastruktūrą.

 

INFORMACIJA APIE LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDRĄJĮ PROGRAMAVIMO DOKUMENTĄ IR EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDĄ

 

5. Lietuvai tapus Europos Sąjungos nare, atsiveria galimybė pasinaudoti Europos Sąjungos (ES) regioninės politikos paramos priemonėmis, kuriomis siekiama didinti ES regionų socialinę-ekonominę sanglaudą. Siekiant kuo efektyviau panaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinę paramą, Lietuvos Respublikos finansų ministerija kartu su kitomis ministerijomis ir vyriausybinėmis įstaigomis parengė Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą (toliau – BPD) bei Bendrojo programavimo dokumento priedą. Vadovaujantis šiais dokumentais, Lietuvoje bus įsisavinamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos, skirtos I tikslui įgyvendinti 2004–2006 metais. Juose įvardijamos pagrindinės Lietuvos socialinės-ekonominės problemos, kurioms spręsti bus pasitelkiamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos, numatomos ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimo sritys, galimybės, sąlygos bei administravimo tvarka.

6. 2004–2006 metams Lietuvai skirta ir Bendrajame programavimo dokumente visiems remiamiems sektoriams paskirstyta paramos lėšų bendra suma sudaro daugiau kaip 1219 mln. EUR, iš kurių Lietuvos valstybės biudžeto ES paramos bendram finansavimui numatoma suma – daugiau kaip 324 mln. EUR.

7. 2004 m. vasario 5 d. Laikinasis priežiūros komitetas Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento įgyvendinimo priežiūrai atlikti patvirtino Bendrojo programavimo dokumento priedą, kuriame detalizuoti BPD numatytų priemonių aprašymai, finansuotinos veiklos, projektų atrankos kriterijai, priežiūros rodikliai, prioritetų bei priemonių apibūdinimas.

8. Parama šiai BPD priemonei bus teikiama vieno iš svarbiausių Europos Sąjungos struktūrinės politikos finansinių instrumentų – Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF) – lėšomis. ERPF paskirtis – prisidėti prie ES regionų plėtros skirtumų mažinimo, skatinant stabilią ir tolygią plėtrą.

9. ERPF finansuojamos sritys:

9.1. investicijos į gamybinę aplinką, skirtos pastovioms darbo vietoms išsaugoti/sukurti;

9.2. investicijos į infrastruktūrą (keliai, telekomunikacijos, energetika, sveikatos apsauga, kt.);

9.3. darbo vietų kūrimas ir smulkus ir vidutinis verslas (įmonių konsultavimas, rinkos tyrimai, mokslo tyrimai).

10. Pažymėtina, kad sveikatos apsaugos sektorius Europos regioninės plėtros fondo lėšomis gali būti remiamas tik I tikslo ES regionuose.

11. Planuojama, kad BPD numatytoms priemonėms finansuoti Europos regioninės plėtros fondas 2004–2006 m. skirs beveik 584 mln. EUR.

 

II. INFORMACIJA APIE PRIEMONĘ

 

12. Pagrindinis BPD priemonės „Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimas ir modernizavimas“ tikslas – modernizuoti šalies sveikatos priežiūros sistemos infrastruktūrą: racionalizuoti teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų apimtis ir struktūrą, gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę bei užtikrinti tolygų jų prieinamumą atsižvelgiant į pacientų poreikius.

13. BPD priemonės „Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimas ir modernizavimas“ keliami uždaviniai:

13.1. racionalizuoti ir modernizuoti sveikatos priežiūros įstaigų infrastruktūrą bei optimizuoti teikiamų paslaugų struktūrą (plėtojant ambulatorines ir pertvarkant stacionarines sveikatos priežiūros paslaugas);

13.2. atnaujinti sveikatos priežiūros įstaigų medicinos technologijų bazę;

13.3. diegti informacijos technologijas sveikatos priežiūros įstaigose siekiant efektyvesnio sveikatos priežiūros paslaugų teikimo.

14. Viena šios priemonės paramos sričių – sergamumo ir mirštamumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų mažinimas. Šioje srityje numatoma plėtoti kardiologinės sveikatos priežiūros sistemą bei šias paslaugas teikiančių sveikatos priežiūros įstaigų infrastruktūrą: stiprinti ligų prevenciją bei gydymą, plėsti konsultacines bei diagnostikos paslaugas visose sveikatos priežiūros sistemos grandyse; optimizuoti ir modernizuoti stacionarinės pagalbos tinklą regionuose subalansuojant pacientų srautus ir gerinti specializuotų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą Lietuvos gyventojams.

15. Kita šios priemonės paramos sričių – bendrosios praktikos gydytojų (BPG) paslaugų tinklo kaimiškose ir atokiose vietovėse modernizavimas ir plėtojimas. Parama bus teikiama pirminės sveikatos priežiūros įstaigų BPG paslaugų infrastruktūrai atnaujinti ir kompiuterizuoti, naujoms technologijoms bei medicinos įrangai diegti ir naujoms pirminės sveikatos priežiūros įstaigoms, teikiančioms bendrosios praktikos gydytojo paslaugas, steigti.

16. Iš viso šiai priemonei įgyvendinti 2004–2006 metais Bendrajame programavimo dokumente numatyta skirti 42 878 271 EUR, iš kurių Lietuvos valstybės biudžeto ES paramos bendram finansavimui numatoma daugiau kaip 8,5 mln. EUR. Vadovaujantis 2004 m. balandžio 8 d. LRV nutarimu Nr. 394 (Žin., 2004, Nr. 53-1810), maksimali suma, dėl kurios 2004 m. Sveikatos apsaugos ministerija gali prisiimti įsipareigojimus, sudarydama sutartis dėl šios priemonės projektų įgyvendinimo – 74,025 mln. Lt.

 

REMIAMA VEIKLOS SRITIS

 

17. Veikla, kurią numatoma remti pagal šiose Gairėse nustatytus reikalavimus – kardiologinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimas.

18. Vadovaujantis BPD priedu, kuriame teigiama, kad prioritetas teikiamas regionams, pasižymintiems blogesniais ekonominiais rodikliais, ir aukščiau minėta „Sergamumo ir mirštamumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų mažinimo strategija“ bei atsižvelgiant į 2004 m. skirtą finansavimą, šio kvietimo teikti paraiškas dėl ES struktūrinių fondų paramos metu numatoma skirti paramą remiamai veiklos sričiai plėtoti Lietuvos rytų ir pietryčių regione (Elektrėnų, Ignalinos, Kupiškio, Molėtų, Rokiškio, Šalčininkų, Širvintų, Švenčionių, Trakų, Utenos, Varėnos, Vilniaus ir Zarasų rajonuose, įskaitant ir Visagino bei Druskininkų savivaldybes), ypatingą dėmesį skiriant kaimiškų ir atokių vietovių gyventojų sveikatos priežiūros paslaugų gerinimui. Šis regionas išsiskiria blogais sergamumo bei mirštamumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų rodikliais ir socialinėmis bei ekonominėmis problemomis.

19. Pagal šį kvietimą teikti paraiškas paramos suma negali viršyti 2004 metais Sveikatos apsaugos ministerijai leistinų prisiimti įsipareigojimų sumos, kaip numatyta 2004 m. balandžio 8 d. LRV nutarime Nr. 394, projekto įgyvendinimo laikotarpis – ne ilgesnis nei 36 mėnesiai nuo paramos sutarties pasirašymo.

20. Paramos šiai veiklai tikslas – mažinti gyventojų sergamumą bei mirštamumą nuo širdies ir kraujagyslių ligų, prailginti vidutinę gyvenimo trukmę bei pagerinti gyvenimo kokybę užtikrinant ankstyvą širdies ir kraujagyslių ligų diagnostiką bei kompleksinių profilaktinių ir gydymo priemonių prieinamumą bei efektyvumą. Šio tikslo turi būti siekiama sprendžiant šiuos uždavinius:

20.1. racionalizuojant ir modernizuojant kardiologinių sveikatos priežiūros įstaigų infrastruktūrą bei optimizuoti teikiamų paslaugų struktūrą;

20.2. atnaujinant sveikatos priežiūros įstaigų medicinos technologijų bazę;

20.3. diegiant informacijos technologijas sveikatos priežiūros įstaigose siekiant efektyvesnio sveikatos priežiūros paslaugų teikimo.

21. Teikdamas projektą pareiškėjas turi pasiūlyti kompleksinius ir įgyvendinamus viso regiono mastu veiksmus. Projekte numatytos paramos tikslų siekiančios veiklos turi tolygiai apimti visus aukščiau paminėtus rajonus, numatyti visų lygių sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų kardiologinių paslaugų modernizavimą. Projekto įgyvendinimas turi sukurti prielaidas sveikatos priežiūros įstaigoms tolygiai efektyvinti savo vaidmenį širdies ir kraujagyslių ligų diagnozavimo ir gydymo procese, pacientui būtų sudaryta sąlygos laiku gauti reikiamo lygio širdies ir kraujagyslių ligų paslaugas. Projektas turi atsižvelgti į regiono gyventojų sveikatos priežiūros paslaugų poreikius, veiklos turi būti planuojamos ir įgyvendinamos bendradarbiaujant su vietos valdžios institucijomis ir vadovaujantis išsamia situacijos analize. Projekte turi būti numatytos priemonės, kaip regiono mastu užtikrinti veiksmų koordinavimą tiek veiklų planavimo bei įgyvendinimo etapais, tiek pasibaigus projekto įgyvendinimui. Veiksmų koordinavimą turi užtikrinti projekto metu įkurtas koordinacinis centras tretinio lygio paslaugas minimame regione teikiančioje įstaigoje.

22. Atsižvelgiant į aukščiau pateiktus motyvus, numatytiems tikslams pasiekti remiamoje veiklos srityje bus pasirinktas projektas, kuris geriausiai atitiks šiose gairėse keliamus reikalavimus.

23. Remiamas bus projektas, kuris numato tokią veiklą:

23.1. visų lygių ambulatorines paslaugas teikiančių sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimas būtina įranga širdies ir kraujagyslių ligų ankstyvai diagnostikai ir prevencijai;

23.2. visų lygių stacionarines paslaugas teikiančių sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimas būtina įranga, ypatingą dėmesį skiriant ligoninių intensyvios terapijos skyrių aprūpinimui būtina įranga efektyviam ūmių koronarinių sindromų diagnozavimui ir gydymui;

23.3. gydytojų kardiologų paslaugų teikimo mobilių brigadų principu rajonuose, kuriuose tokių gydytojų nėra, sukūrimas;

23.4. koordinacinio centro sukūrimas ir įrengimas regiono tretinio lygio sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje įstaigoje ir jo aprūpinimas būtina įranga, užtikrinsiančia reikiamą intervencinį širdies ir kraujagyslių ligų gydymą Lietuvos gyventojams;

23.5. informacinių sistemų, užtikrinsiančių savalaikius duomenų apie paciento sveikatą ir gydymą mainus, diegimas, tame tarpe išankstinės registracijos ir eilių antrinio ir tretinio lygio specialisto konsultacijai reguliavimo sistemų bei užtikrinančių tiek neatidėliotinų, tiek planinių telemedicininių konsultacijų prieinamumą pirminę bei antrinę sveikatos priežiūrą vykdantiems gydytojams ir pacientams;

23.6. projekto dokumentacijos, reikalingos paramai gauti, parengimas.

24. Projektuose prašomos paramos dydis turi būti pagrįstas esamos padėties analize: trūkstama įranga, turimos įrangos nusidėvėjimo laipsniu. Be to, projektas turi spręsti pacientų problemas, susijusias su sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumu. Projekto numatyti veiksmai, investicijos bei siekiami rezultatai neturi viršyti realių regiono įstaigų poreikių teikiant širdies ir kraujagyslių ligų diagnozavimo ir gydymo paslaugas.

25. Projekte taip pat turi būti numatytos šios paramos informavimo ir viešinimo priemonės:

25.1. projekto įgyvendinimo metu išplatinti bent vieną pranešimą žiniasklaidai;

25.2. pradėjus projekte numatytus darbus projekto objekto(-ų) vietoje(-ose) pastatyti skelbimų lentą(-as);

25.3. pabaigus projektą ne vėliau nei po 6 mėnesių skelbimų lentą(-as) pakeisti atminimo lenta(-omis) ant projekto objekto.

26. Šios priemonės turi būti vykdomos laikantis Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklių, patvirtintų 2004 m. birželio 17 d. finansų ministro įsakymu Nr. 1K-233.

 

PAREIŠKĖJAI IR JŲ PARTNERIAI

 

27. Projektas turi būti įgyvendinamas pareiškėjo kartu su partneriais, tolygiai atstovaujančiais visiems regiono rajonams ir visų lygių bei tipų sveikatos priežiūros įstaigoms. Reikalavimai pareiškėjui ir partneriams yra išvardijami toliau. Projekto pareiškėju ir partneriais yra tos sveikatos priežiūros įstaigos, kurios tiesiogiai dalyvauja rengiant ir įgyvendinant projektą, kurios yra aprūpinamos reikiama įranga ar kitomis priemonėmis projekto tikslams pasiekti. Visiems tikslinio paramos regiono rajonams turi atstovauti vienodas skaičius visų lygių tiek ambulatorinių, tiek stacionarinių sveikatos priežiūros įstaigų. Projekto pareiškėjas patvirtinus paramą projektui tampa projekto vykdytoju ir koordinuoja, administruoja bei atsako už projekto įgyvendinimą.

28. Projekto pareiškėju gali būti sveikatos priežiūros įstaiga, įsikūrusi tiksliniame paramos regione, turinti pakankamų materialinių bei žmogiškųjų išteklių tokio masto projektui įgyvendinti. Pareiškėjas turi turėti pakankamos kvalifikacijos specialistų, užtikrinančių reikiamą projekto parengimą, įgyvendinimą ir gebėjimą efektyviai naudotis projekto rezultatais diagnozuojant bei gydant širdies ir kraujagyslių ligas projektui pasibaigus.

29. Projekto partneriais gali būti viešosios sveikatos priežiūros įstaigos, kurios:

29.1. yra Lietuvoje registruoti juridiniai asmenys, veikiančios tiksliniame paramos regione;

29.2. pagal kompetenciją teikia sveikatos priežiūros paslaugas širdies ir kraujagyslių ligų srityje.

30. Projekto partneris turi turėti reikiamos kvalifikacijos personalą, kuris gebėtų efektyviai naudotis projekto metu sukurtais rezultatais diagnozuojant ir gydant aukščiau minėtas ligas.

31. Sveikatos priežiūros įstaigos, dalyvaujančios projekte, veikla ir siūlomas projektas turi būti suderinti su regiono pirminės sveikatos priežiūros plėtros programa ir atitikti sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo strategiją bei programą. Tai turi liudyti įstaigos steigėjo patvirtinimas.

32. Pareiškėjas ir partneris negali dalyvauti konkurse, jeigu:

32.1.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, yra likviduojamas arba yra bet kokioje panašioje situacijoje, numatytoje Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;

32.1.2. nevykdė įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įnašų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

32.1.3. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose;

32.1.4. projekto paraiškoje arba jos prieduose pateikė neteisingą informaciją;

32.1.5. rimtai pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų;

32.1.6. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką vertinimą arba atranką atliekančiai institucijai arba komitetui šio ar ankstesnio konkurso vertinimo metu.

33. Pareiškėjas ir partneriai turi sudaryti jų partnerystės santykius reglamentuojančią sutartį, kuri aiškiai apibrėžia kiekvieno partnerio vaidmenį, indėlį į projektą ir veiklos mastus įgyvendinant projektą, bendradarbiavimo sąlygas, partnerių teises ir prievoles bendradarbiavimo laikotarpiui, pasidalijamus rezultatus, reglamentuoja nuosavybės klausimus ir kitas esmines sąlygas. Partneriai taip pat turi pasirašyti partnerystės deklaraciją (žr. Gairių VII skyrius „Kitų kvietimo teikti paraiškas dokumentų sąrašas“).

34. Tarp pareiškėjo ir partnerių sudarytoje partnerystės sutartyje ir deklaracijoje pareiškėjas su partneriais įsipareigoja laikytis geros partnerystės praktikos taisyklių:

34.1. visi partneriai turi būti susipažinę su paraiška ir savo teisėmis bei pareigomis įgyvendinant projektą;

34.2. projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas reguliariai konsultuojasi su partneriais ir nuolat informuoja juos apie projekto eigą;

34.3. visiems partneriams persiunčiamos paramą administruojančioms institucijoms teikiamų projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinių ataskaitų kopijos;

34.4. visi projekto pakeitimai pareiškėjo pirmiausia suderinami su partneriais;

34.5. pareiškėjas ir partneriai susitaria dėl projekto metu pasiektų rezultatų, įsigyto ar sukurto turto ir atliktų darbų nuosavybės teisių.

 

TINKAMOS IŠLAIDOS

 

35. Finansuojamos gali būti tik tinkamos išlaidos, kurios atitinka šias sąlygas:[1]

35.1. yra būtinos projektui vykdyti ir numatytos paramos sutartyje patvirtintame projekto biudžete;

35.2. neviršija racionalaus įstaigos aprūpinimo/modernizavimo poreikio;

35.3. yra realiai apskaičiuotos (atitinka rinkos kainas);

35.4. atitinka patikimo finansų valdymo reikalavimus bei principus: išlaidų efektyvumo, pagrįstumo ir būtinumo keliamiems uždaviniams įvykdyti;

35.5. bus patirtos pareiškėjo ar jo partnerio (-ių) projekto įgyvendinimo metu po paramos teikimo sutarties pasirašymo (išskyrus projekto dokumentacijos rengimo paslaugų prikimo išlaidas, kurios gali būti patirtos po 2004 m. sausio 1 d., jei su trečiaisiais asmenimis buvo sudarytos paslaugų pirkimo-pardavimo sutartys, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis ar principais);

35.6. bus faktiškai patirtos, identifikuojamos ir patikrinamos bei pagrindžiamos jas įrodančių dokumentų originalais (arba jei tai neįmanoma – patvirtintomis kopijomis) bei pateiktos įgyvendinančiai institucijai (Centrinei projektų valdymo agentūrai) apmokėti.**

36. Projekto biudžete turi atsispindėti tinkamų projekto išlaidų sąmata. Pareiškėjas turėtų atkreipti dėmesį, kad išlaidos, kurias jis nurodo biudžeto formoje, turi būti realiai apskaičiuotos ir negali būti pateikiamos kaip nepagrįstos ir abstrakčios sumos.

37. Tinkamos šios priemonės veiklos rūšies projektų išlaidos yra tos, kurios skirtos:

37.1. sveikatos priežiūros įstaigoms aprūpinti įranga, reikiama širdies ir kraujagyslių ligoms diagnozuoti ir gydyti bei jai įdiegti;

37.2. sveikatos priežiūros įstaigų pastatų, patalpų renovacijai, remontui, modernizavimui ir įrengimui, kiek tai susiję su širdies ir kraujagyslių ligų diagnostika ir gydymu;

37.3. kompiuterinei bei programinei įrangai įsigyti ir modernizuoti, vietiniams komunikacijų tinklams įrengti, jei tai būtina keitimuisi informacija tarp sveikatos priežiūros įstaigų bei telemedicininių paslaugų teikimu;

37.4. specializuotiems automobiliams, atitinkantiems mobiliųjų brigadų poreikius, įsigyti;

37.5. projekto dokumentacijos parengimo paslaugoms pirkti;

37.6. projekto administravimui vykdyti (darbo užmokestis darbuotojams, administruojantiems projektą, projekto administravimo paslaugų pirkimas, kelionių, tiesiogiai susijusių su projekto įgyvendinimu, išlaidos, kanceliarinės išlaidos, patirtos įgyvendinant projektą); projekto administravimo išlaidos gali sudaryti iki 2 proc. visų projekto tinkamų išlaidų;

37.7. kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu (informacijos skleidimas, auditas, vertimas, finansinės, apskaitos, techninės, juridinės konsultacijos, notaro paslaugos, finansinių garantijų, reikalaujamų teisės aktų išlaidos).

38. Tinkamomis projekto išlaidomis gali būti pripažįstamas nekilnojamo turto arba įrangos (įregimų), tiesiogiai naudojamų projekto veikloms, nusidėvėjimas, su sąlyga, kad jis skaičiuojamas:

38.1. turtui, kuris nebuvo anksčiau įsigytas ES arba nacionalinės paramos lėšomis;

38.2. tik projekto trukmei.

39. Išlaidos turto nusidėvėjimui, pripažintos tinkamomis, didina tinkamų išlaidų bazę, nuo kurios skaičiuojamas paramos procentinis dydis, tačiau šios išlaidos visais atvejais negali būti apmokamos paramos lėšomis. Šios išlaidos kartu su pareiškėjo (partnerio) piniginiu įnašu yra laikomi pareiškėjo (partnerio) įnašu.

40. Netinkamos projekto išlaidos yra nekilnojamo turto, žemės, naudotos įrangos pirkimas, nekilnojamo turto statyba bei PVM, kurį projekto vykdytojas gali susigrąžinti įstatymų nustatyta tvarka.

 

PARAIŠKŲ VERTINIMO IR ATRANKOS KRITERIJAI

 

41. Paraiškos pagal šią priemonės veiklos rūšį vertinamos ir atrenkamos vadovaujantis žemiau išvardytais kriterijais: kaip projektas atitinka BPD tikslus; bendruosius priemonės tikslus ir specifinius atrankos kriterijus bei tinkamumo reikalavimus išdėstytus BPD priede bei šiose gairėse.

42. Bus vertinama tai, kaip projektai prisideda prie socialinės infrastruktūros tobulinimo gerinant sveikatos priežiūros paslaugų teikimą. Projektas turi pademonstruoti, kaip projekto įgyvendinimo pasekoje pagerės gyventojams teikiamų paslaugų įvairovė, apimtys, kokybė bei operatyvumas. Pareiškėjas taip pat turi pademonstruoti, kaip projektas prisidės prie paslaugų prieinamumo pagerėjimo.

43. Esminis reikalavimas projektams – remiamos veiklos srities tikslų siekimo kompleksiškumas. Projektas turi apimti visą tikslinį paramos regioną bei kiekviename regiono rajone visas sveikatos priežiūros grandis, o pirmenybė teikiama tokiems projektams, kurie užtikrins kuo tolygesnį šios srities sveikatos priežiūros paslaugų gerinimą. Pareiškėjas turi pagrįsti, kad įgyvendinus projektą bus užtikrintas projekto rezultatų tęstinumas, paramą gavusiose sveikatos priežiūros įstaigose dirbs tinkamos kvalifikacijos bei turintys reikiamas licencijas gydytojai bei kitas personalas.

44. Kad būtų galima įvertinti anksčiau minėtus veiksnius, paraiškoje turi būti išsamiai aprašyta pareiškėjo ir partnerių įstaigų būklė, turima įranga, veiklos sąlygos, personalo patirtis teikiant širdies ir kraujagyslių ligų sveikatos priežiūros paslaugas, aptarnaujamų gyventojų geografinis išsidėstymas, sergamumas širdies ir kraujagyslių ligomis bei sveikatos priežiūros paslaugų teikimas šioje srityje. Turi būti atskleistos pagrindinės problemos bei priemonės toms problemoms spręsti, kurias galima įgyvendinti projekto metu. Šios informacijos pagrindu bus vertinama įstaigos reikšmė tame regione ir paramos suteikimo įstaigai būtinybė.

45. Paraiškų vertinimo procese bus vertinamas projektų tinkamumas pagal pirmiau šiose gairėse išdėstytus pareiškėjų ir partnerių remiamų veiklų bei išlaidų tinkamumo kriterijus (pagal III skyriuje pateiktą projektų tinkamumo vertinimo lentelę). Išlaidų tinkamumo vertinimas taip pat apims išlaidų pagrįstumo, įsigyjamos įrangos reikalingumo bei kainų realumo vertinimą.

46. Vertinant paraiškas projektams bus teikiamas prioritetas atsižvelgiant į šiuos kriterijus:

46.1. projekto vykdymas konkrečioje vietovėje yra tinkamai pagrįstas ir būtinas;

46.2. projektas numato racionalų, poreikių neviršijantį įstaigos aprūpinimą ar modernizavimą;

46.3. sveikatos priežiūros įstaigos turi steigėjo pritarimą, liudijantį, kad projektas neprieštarauja savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros plėtros programai arba sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimo strategijai bei programai;

46.4. įgyvendinus projektą kiekviena projekte dalyvaujanti sveikatos priežiūros įstaiga bus kompleksiškai renovuota bei įrengta, kad būtų pasirengusi teikti visas jai pagal kompetenciją priklausančias širdies ir kraujagyslių ligų diagnozavimo ir gydymo paslaugas, numatytas teisės aktuose;

46.5. įgyvendinant/įgyvendinus projektą numatomas papildomų darbo vietų sukūrimas, informacinių technologijų panaudojimas įstaigos darbe, prisidedama prie lygių galimybių, subalansuotos plėtros, aplinkosaugos, informacinės visuomenės principų įgyvendinimo;

46.6. pareiškėjai ir jų partneriai turi gebėjimų bei patirties įgyvendinant panašaus masto ir pobūdžio projektus;

46.7. remiama sveikatos priežiūros įstaiga turi reikiamos kvalifikacijos ir profesinės patirties medicinos specialistų;

46.8. pareiškėjas ir/ar jų partneriai įsipareigoja prisidėti finansuojant dalį tinkamų projekto išlaidų;

46.9. pareiškėjas ir/ar jų partneriai nuosavybės arba panaudos teise valdo pastatus ar patalpas, kurias numatoma naudoti projekte nurodytai veiklai vykdyti ir kurias vykdant projektą numatoma renovuoti;

46.10. projekto parengtumo lygis ir kokybė, projekto įgyvendinimo metodikos aiškumas ir pagrįstumas.

47. Anksčiau išvardyti kriterijai atsispindi III skyriuje pateiktoje techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo lentelėje, kuri bus pildoma atliekant projekto techninį, finansinį ir ekonominį vertinimą.

 

III. PARAIŠKŲ PILDYMAS, PATEIKIMAS, REGISTRAVIMAS, VERTINIMAS BEI ATRANKA

 

PARAIŠKŲ VERTINIMO IR ATRANKOS INSTITUCINĖ STRUKTŪRA

 

48. Paraiškas ir projektus pagal šią priemonę vertins įgyvendinančioji institucija – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA), kuri yra atsakinga už paraiškų ir projektų atitikimo konkurso sąlygoms ir projektų kokybės vertinimą. Atlikus vertinimo procedūras, vertinimo rezultatai pateikiami tarpinei institucijai – Sveikatos apsaugos ministerijai (toliau – SAM), kuri organizuoja projektų, kuriems bus suteikta parama, atranką.

49. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo priima Sveikatos apsaugos ministerija, vadovaudamasi projektų atrankos komiteto išvadomis. Į finansuojamų projektų sąrašą gali būti įtraukti tik tie projektai, kuriuos rekomendavo finansuoti projektų atrankos komitetas, bet Sveikatos apsaugos ministerija gali išimtinais atvejais atsisakyti suteikti paramą atrankos komiteto rekomenduotam projektui, jei turi tam svarbių priežasčių.

50. Projektų atrankos komitetą sudaro Sveikatos apsaugos ministerija, kuri taip pat organizuoja jo darbą, atlieka sekretoriato funkciją, pirmininkauja jų susitikimams. Sveikatos apsaugos ministerija nustato projektų atrankos komitetų skaičių, jų institucinę sudėtį ir narių skaičių.

51. Į projektų atrankos komitetų sudėtį įtraukiami Sveikatos apsaugos, Finansų, kitų ministerijų bei valstybės institucijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektai, atstovai. Komitetas taip pat gali išklausyti ir atsižvelgi į socialinių-ekonominių ir regioninių partnerių nuomonę dėl svarstomų projektų.

52. Vertinimo ir atrankos procesai gali trukti iki 1 mėnesio nuo galutinės paraiškų pateikimo datos. Jeigu pareiškėjų prašoma patikslinti ar papildyti paraiškos formoje pateiktą informaciją, šis terminas gali būti pratęsiamas.

 

PARAIŠKŲ PILDYMAS IR PATEIKIMAS

 

53. Paraiškos šiose Gairėse numatytiems projektams turi būti pristatytos:

53.1. iki 2004 m. rugpjūčio mėn. 16 d. 16 val., jei paraiška pristatoma į CPVA pareiškėjo ar jo įgalioto asmens;

53.2. iki 2004 m. rugpjūčio mėn. 16 d., jeigu išsiunčiamos paštu arba pristatoma pašto kurjerio (vėliausia išsiuntimo vietos pašto antspaudo data).

54. Paraiška turi būti pateikiama konkrečiam konkursui, pildant tam skirtą paraiškos formą. Kartu su paraiška turi būti pateiktos nustatytos formos pareiškėjo pasirašytos biudžeto lentelės bei kiti dokumentai (originalai arba patvirtintos kopijos), nurodyti paraiškos formoje.

55. Paraišką sudaro dvi dalys – bendroji (A) ir specialioji (B) (žr. Gairių VII skyrių „Kitų kvietimo teikti paraiškas dokumentų sąrašas“). Bendrojoje (A) dalyje, kuri yra analogiška visoms BPD priemonėms, pateikiama bendro pobūdžio informacija, specialiojoje (B) dalyje nurodoma priemonei ir jos remiamai veiklos sričiai būdinga informacija.

56. Paraiška turi būti užpildyta tiksliai ir aiškiai – tai supaprastintų paraiškos vertinimą. Paraiška turi būti pakankamai išsami, ypač nurodant projekto uždavinius, projekto naudą ir atitikimą programos tikslams.

57. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba, griežtai laikantis nustatytos formos. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu, išspausdinta ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai įrišta arba susegta. Visi paraiškos ir pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka.

58. Pareiškėjas turi pateikti vieną paraiškos ir pridedamų dokumentų originalą, antraštiniame lape pažymėtą įrašu „Originalas“ ir tris patvirtintas kopijas, antraštiniame lape pažymėtas įrašu „Kopija“. Kartu su paraiškos originalu turi būti pateikta elektroninė paraiškos versija (įrašyta į diskelį ar kompaktinį diską), pridedamų dokumentu elektroninės versijos pateikti nebūtina.

59. Paraiška turi būti užpildyta vadovaujantis šiomis Gairėmis bei paraiškų paramai gauti pildymo instrukcija (žr. Gairių VII skyrių „Kitų kvietimo teikti paraiškas dokumentų sąrašas“).

60. Pareiškėjas gali teikti daugiau nei vieną paraišką.

61. Paraiška turi būti pateikta užklijuotame voke vienu iš trijų nurodytų būdų:

61.1. atsiųsta paštu;

61.2. įteikta pašto kurjerio;

61.3. įteikta pareiškėjo arba jo įgalioto asmens.

62. Paraiška turi būti pateikta šiuo adresu:

 

Kvietimas Nr. BPD2004-ERPF-1.4.1-01

VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra

J. Tumo-Vaižganto g. 8A/2

01108 Vilnius, Lietuva

 

 

63. Kitokiais būdais ar kitais adresais pateikta paraiška nebus registruojama ir vertinama.

64. Pareiškėjai gali pateikti klausimus dėl dalyvavimo konkurse tvarkos ir sąlygų bei paraiškos pildymo elektroninių paštu, adresu sf@cpva. lt, telefonu (8 5) 210 74 75 arba faksu (8 5) 251 44 01. Kiekviename elektroninio pašto laiške turi būti nuoroda kvietimo teikti paraiškas numeris, siuntėjo vardas ir pavardė, organizacija ir telefono numeris. Klausimai gali būti pateikti ne vėliau kaip 14 dienų iki paraiškų pateikimo termino pabaigos, o atsakymai pateikiami likus ne mažiau kaip 7 dienos iki paraiškų pateikimo termino pabaigos.

65. Klausimai ir atsakymai, kurie gali būti svarbūs kitiems pareiškėjams, bus skelbiami internete adresu www. cpva. lt.

66. Paraišką užregistravus ir suteikus jai identifikacinį numerį, kiekvienam pareiškėjui jo nurodytu kontaktiniu elektroninio pašto adresu ar faksu CPVA išsiųs patvirtinimą, kuriame nurodys paraiškos gavimo datą bei jai skirtą paraiškos identifikavimo numerį.

 

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

67. Vertinimas atliekamas trimis etapais:

67.1. Paraiškos administracinio vertinimo;

67.2. Projekto tinkamumo vertinimo;

67.3. Projekto techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo.

 

PARAIŠKŲ ADMINISTRACINIS VERTINIMAS

 

68. Vertinant administracinę atitiktį, nustatoma, ar paraiška yra tinkamai užpildyta ir ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija. Atliekant administracinį vertinimą, užpildoma toliau pateikta lentelė:

 

1. lentelė. Paraiškos administracinis vertinimas

Paraiškos pristatymo data:

Paraiškos Nr.:

Projekto pavadinimas:

Paraišką vertino:

Pareiškėjo pavadinimas:

Partneris 1:

Partneris 2:

 

Vertinimo kriterijai

Taip

Ne

1.

Ar pateikta paraiškos A dalis?

 

 

2.

Ar pateikta paraiškos B dalis?

 

 

3.

Ar pateikti paraiškos priedai?

 

 

4.

Ar paraiška (paraiškos A ir B dalys bei priedai) yra pilnai užpildyta, atitinka paraiškos formą ir yra pasirašyta pareiškėjo?

 

 

5.

Ar paraiška (A ir B dalys bei priedai) užpildyta lietuvių kalba?

 

 

6.

Ar pridėti visi dokumentai, nurodyti paraiškos B dalyje?

 

 

7.

Ar deklaracija yra pasirašyta pareiškėjo?

 

 

8.

Ar partnerio deklaracija yra pasirašyta kiekvieno iš partnerių?

 

 

9.

Ar pateiktas reikiamas paraiškos ir pridedamų dokumentų egzempliorių skaičius (vienas originalas ir trys kopijos)?

 

 

10.

Ar pateikta elektroninė paraiškos versija (įrašyta į diskelį ar kompaktinį diską)?

 

 

VERTINTOJO PASTABOS

(Kokios informacijos ar dokumentų trūksta)

 

69. Jeigu vertinama paraiška neatitinka bent vieno administracinio vertinimo kriterijaus, pareiškėjui siunčiamas laiškas, kuriame prašoma per nustatytą terminą pateikti trūkstamą informaciją arba dokumentus. Konkretų terminą, per kurį būtina pateikti trūkstamą informaciją, nustato CPVA, tačiau tai negali būti terminas, trumpesnis nei 48 val. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką prašomos informacijos nepateikia, CPVA motyvuotu sprendimu paraišką atmeta ir toliau nebevertina.

70. Apie priimtą sprendimą dėl paraiškos atmetimo CPVA informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas, išsiųsdama jam informacinį raštą.

71. Paraiškos, atitinkančios visus administracinio vertinimo kriterijus, yra vertinamos toliau.

 

PROJEKTO TINKAMUMO VERTINIMAS

 

72. Šiame etape nustatoma, ar projektas tinkamas ES struktūrinių fondų paramai gauti. Projekto tinkamumas vertinamas pagal toliau pateiktą lentelę:

 

2 lentelė. Projekto tinkamumo vertinimas

Paraiškos pristatymo data:

Paraiškos Nr.:

Projekto pavadinimas:

Paraišką vertino:

Pareiškėjo pavadinimas:

Partneris 1:

Partneris 2:

 

Vertinimo kriterijai

 

Taip

Ne

1.

Pareiškėjo ir partnerių tinkamumas

 

 

1.1.

Pareiškėjas yra tinkamas

 

 

1.2.

Pareiškėjo partneris (-iai) yra tinkamas (-i)

 

 

2.

Projekto atitikimas nustatytiems reikalavimams

 

 

2.1.

Projektas atitinka remiamą veiklos sritį

 

 

2.2.

Visos projekto veiklos yra tinkamos

 

 

2.3.

Projekto biudžete numatytos išlaidos atitinka keliamus reikalavimus

 

 

2.4.

Projekto numatoma įgyvendinimo trukmė neviršija 36 mėn.

 

 

2.5.

Projekto įgyvendinimo vieta atitinka nustatytus reikalavimus

 

 

2.6.

Projektas neprieštarauja ES horizontalaus lygio politikos sritims

 

 

2.7.

Projekte numatyta paramos informavimo ir viešinimo priemonė

 

 

VERTINTOJO PASTABOS

(Kokios informacijos ar dokumentų trūksta)

 

73. Jeigu projektas atitinka ne visus vertinimo kriterijus ir bent vienas kriterijus įvertintas neigiamai, CPVA siunčia laišką pareiškėjui su prašymu koreguoti projektą pagal pateiktas pastabas per nustatytą terminą, ne trumpesnį nei 48 valandos. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką prašomos informacijos nepateikia, CPVA motyvuotu sprendimu paraišką atmeta ir toliau nevertina.

74. Apie priimtą sprendimą dėl paraiškos atmetimo CPVA informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas išsiųsdama jam informacinį raštą.

75. Projektai, atitinkantys visus tinkamumo vertinimo kriterijus, yra vertinami toliau.

 

PROJEKTO TECHNINIS, FINANSINIS IR EKONOMINIS VERTINIMAS

 

76. Projektų techninio, finansinio ir ekonominio vertinamo etape įvertinama pateiktų projektų kokybė. Vertinimas atliekamas projektui suteikiant balus pagal vertinimo lentelėje nurodytus kriterijus. Aukščiausias galimas įvertinimas yra 100 balų. Atliekant projekto techninį, finansinį ir ekonominį vertinimą pildoma toliau pateikta vertinimo lentelė.

 

3 lentelė. Projekto techninis, finansinis ir ekonominis vertinimas

Pareiškėjo Nr.

Pareiškėjo pavadinimas:

Prašoma paramos suma:

Projekto pavadinimas:

Projekto įgyvendinimo vieta:

Projekto trukmė:

 

Vertinimo kriterijai

Aukščiausias balas

Įvertinimo balas

1.

 

Projekto svarba:

Projekto atitikimas BPD 1.4 priemonės ir Sergamumo ir mirštamumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų strategijos nuostatoms (SAM, 2003-12-31, Nr. V-805):

- Projekto kompleksiškumas įgyvendinant visas Gairėse ir Strategijoje numatytas veiklas bei rezultatų teikiamos naudos prieinamumas didesniam pacientų skaičiui

- Teigiamas projekto poveikis tenkinant pacientų poreikius gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę

- Teigiamas projekto poveikis tenkinant pacientų poreikius gerinti sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą

- Projekto įgyvendinimo konkrečioje vietovėje pagrįstumas ir būtinumas

- Projekte numatomas racionalus, poreikių neviršijantis įstaigos aprūpinimas įranga ar modernizavimas.

35

 

 

2.

 

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) finansiniai ir veiklos vykdymo pajėgumai

- Pareiškėjo ir partnerio (-ių) patirtis įgyvendinant panašius projektus;

- Pareiškėjo ir partnerio (-ių) turimi finansiniai, materialiniai pajėgumai;

- Pareiškėjo ir partnerio (-ių) turimi žmogiškieji ištekliai ir gebėjimai projektui įgyvendinti;

- Pareiškėjo partnerio (-ių) turima kompetencija, tenkinant gyventojų sveikatos priežiūros poreikius.

15

 

 

3.

 

Metodologija

- Projekto veiklų tinkamumas projekto tikslams pasiekti;

- Projekto rezultatų aiškumas, pasiekiamumas ir išmatuojamumas;

- Projekto parengtumo ir įgyvendinimo nuoseklumas: projekto veiksmų plano aiškumas ir įgyvendinamumas;

- Pareiškėjo ir partnerio (-ių) vaidmens (funkcijų, indėlio, teisių ir kt.) projekte aiškumas.

12

 

 

4.

 

Projekto naudos (ekonominės, socialinės, aplinkosauginės, finansinės) įvertinimas

- Pasirinkto projekto techninio sprendimo efektyvumas bei inovatyvumas;

- Projekto socialinės-ekonominės naudos reikšmingumas ir jos tinkamas įvertinimas;

- Projekto finansinės naudos pagrįstumas;

- Projekto rizikos įvertinimo pagrįstumas ir rizikos valdymo priemonių numatymas;

- Projekto rezultatų tęstinumas (institucinis, finansinis, politinis, kt.) pasibaigus projektui.

20

 

5.

 

Projekto biudžeto (išlaidų) pagrįstumas

- Projekto biudžeto detalumas;

- Projekto biudžeto išlaidų realumas (ar jos realiai apskaičiuotos);

- Projekto išlaidų veikloms įgyvendinti pagrįstumas;

- Projekto biudžeto (išlaidų) pagrįstumas projekto tikslams pasiekti;

- Projekto biudžeto finansinių šaltinių aiškumas.

12

 

 

6.

Pareiškėjo/partnerio (-ių) indėlis, finansuojant projekto išlaidas (skiriama daugiausia 3 balai:

2 balai, jei indėlis yra 5-10 % projekto biudžeto;

4 balai, jei indėlis yra 10-20 % projekto biudžeto;

6 balai, jei indėlis yra daugiau kaip 20 % projekto biudžeto).

6

 

Iš viso

100

 

VERTINTOJO REKOMENDACIJOS

 

 

77. Jeigu, vertinant projektą, CPVA kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, pareiškėjui siunčiamas laiškas su prašymu pateikti paaiškinimus ar papildymus. Pareiškėjas paaiškinimus ar papildymus turi pateikti per prašyme nurodytą, tačiau ne trumpesnį nei 48 valandos, terminą.

78. Atlikusi projekto techninį, finansinį ir ekonominį vertinimą, CPVA parengia projektų vertinimo ataskaitą, kurią pateikia Sveikatos apsaugos ministerijai.

 

PROJEKTŲ ATRANKA

 

79. Gavusi vertinimo atskaitą Sveikatos apsaugos ministerija šaukia projektų atrankos komiteto pasėdį. Projektų atrankos komitetas, apsvarstęs CPVA vertinimo ataskaitą, teikia Sveikatos apsaugos ministerijai vieną iš šių išvadų dėl finansuotinų projektų:

79.1. rekomenduoja skirti paramą projektui;

79.2. rekomenduoja neskirti paramos projektui;

79.3. rekomenduoja grąžinti projektą CPVA pakartotiniam vertinimui.

80. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo šių išvadų pagrindu priima Sveikatos apsaugos ministerija. Apie savo sprendimą Sveikatos apsaugos ministerija informuoja CPVA.

81. Jeigu atrankos komitetas rekomenduoja pakartotinai įvertinti projektą, Sveikatos apsaugos ministerija grąžina paraišką CPVA, kuri informuoja pareiškėją apie atliekamą pakartotinį vertinimą. CPVA iš naujo įvertina paraišką, atsižvelgdama į atrankos komiteto pastabas, ir per atrankos komiteto nurodytą laiką pateikia naują vertinimo ataskaitą.

82. Jeigu projektui nuspręsta neskirti finansavimo, CPVA per 10 darbo dienų po to, kai ji gauna ir užregistruoja Sveikatos apsaugos ministerijos sprendimą, tokiam pareiškėjui siunčia pranešimą ir paaiškinimą.

83. Informacija apie priimtus sprendimus skelbiama Sveikatos apsaugos ministerijos ir Centrinės projektų valdymo agentūros interneto tinklalapiuose.

 

IV. PRANEŠIMŲ PATEIKIMAS

 

84. Visi su projektu susiję pranešimai siunčiami projekto paraiškoje nurodytu pareiškėjo adresu ir/arba pateikiami paraiškoje nurodytu pareiškėjo fakso numeriu. Apie bet kokį fakso numerio arba adreso pasikeitimą pareiškėjas turi nedelsdamas informuoti įgyvendinančiąją instituciją ir tarpinę instituciją. Pranešimas laikomas įteiktu tinkamai, jei jis buvo išsiųstas paskutiniu pareiškėjo nurodytu adresu arba faksu.

85. Pareiškėjas, susirašinėdamas su įgyvendinančiąja institucija ir tarpine institucija, savo pateikiamuose raštuose privalo nurodyti paraiškos registravimo numerį, kuris jam pranešamas po paraiškos užregistravimo momento.

 

V. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

86. Pareiškėjas turi teisę tarpinei institucijai apskųsti įgyvendinančiosios institucijos sprendimą dėl paraiškos atmetimo per 10 darbo dienų po to, kai jam registruotu laišku buvo išsiųstas apie atmetimą informuojantis pranešimas. Jei tarpinė institucija per 20 dienų nuo skundo gavimo dienos, nusprendžia, kad:

86.1. įgyvendinančiosios institucijos veiksmai buvo teisėti ir pagrįsti, ji apie tai informuoja pareiškėją;

86.2. įgyvendinančioji institucija nepagrįstai atmetė paraišką, ji rekomenduoja įgyvendinančiajai institucijai per nustatytą terminą pakartoti vertinimo procedūrą ir apie tai per 10 dienų informuoti pareiškėją.

87. Pareiškėjas turi teisę Finansų ministerijai apskųsti tarpinės institucijos sprendimą neskirti paramos projektui per 10 darbo dienų po to, kai jam registruotu laišku buvo išsiųstas informacinis pranešimas. Jei Finansų ministerija per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos nusprendžia, kad:

87.1. pareiškėjo skundas pagrįstas, ji rekomenduoja tarpinei ir įgyvendinančiajai institucijai pakartoti vertinimo procedūrą ir apie tai per 10 darbo dienų informuoti pareiškėją;

87.2. pareiškėjo skundas yra nepagrįstas, ji informuoja apie tai pareiškėją per 10 darbo dienų, pateikdama sprendimo motyvą.

88. Pareiškėjas dėl įgyvendinančiosios institucijos, tarpinės institucijos ir Finansų ministerijos sprendimų gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatyta tvarka.

 

VI. PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS

 

PARAMOS SUTARTIES SUDARYMAS

 

89. CPVA, gavusi Sveikatos apsaugos ministerijos sprendimą dėl paramos skyrimo, pareiškėjui per 10 dienų registruotu laišku išsiunčia pranešimą, kuriame:

89.1. informuojama apie sprendimą skirti paramą, pasiūlymo pasirašyti paramos teikimo sutartį (toliau – sutartis) galiojimo terminą ir pridedamas paramos teikimo sutarties projektas;

89.2. nurodomi dokumentai, kuriuos būtina papildomai pateikti ar pridėti prie sutarties;

89.3. nurodomi sutarties pasirašymo būdai (atvykstant į Centrinę projektų valdymo agentūrą arba paštu);

89.4. pateikiama kita svarbi informacija.

90. Pareiškėjo pasirašyta sutartis teikiama pasirašyti kitoms sutarties šalims.

91. Pareiškėjui per pranešime nustatytą pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą nepasirašius paramos sutarties projekto, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios ir parama projektui nesuteikiama. Pasibaigus pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminui, jei sutartis nebuvo pasirašyta, CPVA išsiunčia pareiškėjui pranešimą apie pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo termino pabaigą ir informuoja pareiškėją, kad jis nebeteko galimybės gauti paramą projektui.

92. Pareiškėjas, negalėdamas pasirašyti sutarties, per pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą turi teisę pateikti CPVA motyvuotą prašymą nustatyti kitą terminą sutarčiai pasirašyti. Jeigu nustatoma, kad pareiškėjo nurodytos priežastys, dėl kurių jis negalėjo pasirašyti sutarties per pasiūlyme pasirašyti sutartį galiojimo terminą, yra svarbios, CPVA, gavusi Sveikatos apsaugos ministerijos sutikimą, gali nustatyti naują terminą sutarčiai pasirašyti.

93. Su pareiškėju, kuris priėmė pasiūlymą pasirašyti paramos teikimo sutartį, sudaroma trišalė Sutartis (žr. Gairių VII skyrių „Kitų kvietimo teikti paraiškas dokumentų sąrašas“). Tris sutarties egzempliorius pasirašo pareiškėjo įgaliotas atstovas, Sveikatos apsaugos ministerijos įgaliotas atstovas ir CPVA įgaliotas atstovas. Vienas pasirašytos sutarties egzempliorius įteikiamas projekto vykdytojui.

 

IŠLAIDŲ PAGRINDIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

94. Parama išmokama projekto vykdytojo nustatytos formos mokėjimo prašymų, kurie patvirtinti nepriklausomo auditoriaus ir kuriuos projekto vykdytojas teikia kartu su išlaidas patvirtinančių ir įrodančių dokumentų originalais ir kopijomis (gautomis sąskaitomis, išrašytomis pagal viešųjų pirkimų–pardavimų sutartis, jeigu tokios sudaromos, banko sąskaitos išrašais, patvirtinančiais sumokėjimą, ir kitais dokumentais), pagrindu. Mokėjimo prašymų teikimo tvarka ir mokėjimo prašymus pagrindžiantys dokumentai nurodyti Paramos teikimo sutartyje.

95. Galutinis mokėjimas yra išmokamas tik po to, kai projekto vykdytojas pateikia galutinį mokėjimo prašymą, audito išvadą (įskaitant audito ataskaitą) ir baigiamąją projekto ataskaitą.

96. Mokėjimo prašymų teikimo tvarka ir išlaidų apmokėjimas nustatomi pasirašomoje paramos teikimo sutartyje.

 

KITOS PARAMOS TEIKIMO SĄLYGOS

 

97. Pasirašydamas sutartį pareiškėjas kartu su partneriais įsipareigoja iki galo įgyvendinti projektą, kuriam tiekiama parama, ir užtikrinti projekto veiklos tęstinumą, t. y. sveikatos priežiūros paslaugų teikimą toje vietovėje, naudojant projekto metu sukurtą turtą ir išteklius, ne trumpiau nei 5 metus po projekto baigimo. Sutartyje bus nurodytos pagrindinės projekto įgyvendinimo sąlygos bei šalių įsipareigojimai: didžiausia galima subsidijos suma, projekto išlaidų tinkamumo taisyklės, lėšų mokėjimo tvarka, atsiskaitymo už gautą paramą tvarka, paramos išmokų sustabdymo ar paramos grąžinimo tvarka, paramos sutarties pakeitimo sąlygos ir tvarka ir kt.

98. Visi projekto metu vykdomi prekių, paslaugų arba darbų pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis LR viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000), o jei projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija pagal šio įstatymo apibrėžimą, vadovaujantis CPVA parengta pirkimų tvarka.

99. Jeigu projekto vykdytojas neįgyvendina projekto taip, kaip numatyta Sutartyje, įgyvendinančioji institucija pasilieka sau teisę sustabdyti mokėjimus ir (arba) inicijuoti Sutarties nutraukimą bei sumokėtų lėšų grąžinimą.

100. Detalios paramos teikimo sąlygos (ataskaitų rengimo ir teikimo tvarka, patikrų vietoje atlikimo tvarka, reikalavimai atlikti auditą bei projektų dokumentų saugojimo tvarka, sutarties keitimo tvarka ir pan.) nustatytos Paramos teikimo sutartyje (žr. Gairių VII skyrių „Kitų kvietimo teikti paraiškas dokumentų sąrašas“).

101. Centrinė projektų valdymo agentūra projekto vykdytojams suteiks reikiamą paramą ir konsultacijas, kad pastarieji vykdytų savo projektus laikydamiesi pirkimų taisyklių ir Sutarties nuostatų.

102. Galutinę atsakomybę už projekto įgyvendinimą prisiima projekto vykdytojas.

 

VII. KITŲ KVIETIMO TEIKTI PARAIŠKAS DOKUMENTŲ SĄRAŠAS

 

103. Paraiškos gauti ES struktūrinių fondų finansinę paramą bendroji (A) dalis;

104. Paraiškos Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramai gauti pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 1.4 priemonę „Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimas ir modernizavimas“ formos specialioji (B) dalis;

105. Paraiškos gauti ES struktūrinių fondų finansinę paramą bendrosios (A) dalies pildymo instrukcija;

106. Paraiškos Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramai gauti pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 1.4 priemonę „Sveikatos priežiūros įstaigų restruktūrizavimas ir modernizavimas“ formos specialiosios (B) dalies pildymo instrukciją;

107. Paramos teikimo projektams, įgyvendinantiems 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento priemonę 1.4 „Sveikatos priežiūros įstaigų modernizavimas ir restruktūrizavimas“, tipinė sutartis;

108. Partnerystės deklaracija įgyvendinant projektą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento I prioriteto 1.4 priemonę.

______________

 

 

 



[1] Išlaidų pripažinimo tinkamomis taisykles taip pat reglamentuoja 2004 m. kovo 10 d. Komisijos Reglamentas (EB) Nr. 448/2004, pakeičiantis Komisijos Reglamentą (EB) Nr.1685/2000 dėl detalių taisyklių įgyvendinant tarybos reglamentą (EB) Nr.1260/1999 dėl struktūrinių fondų bendrai finansuojamų veiklų išlaidų tinkamumo  panaikinanti Reglamentą (EB) Nr.1145/2003.

** Įstaigų, kurios pagal LR Viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančiosios organizacijos, tinkamomis išlaidomis gali būti pripažintos ir rangovų išrašytose sąskaitose už prekes ar paslaugas, perkamas pagal viešųjų pirkimų sutartis nurodytos išlaidos. Visos išlaidų apmokėjimo sąlygos išdėstytos paramos sutartyje.