VALSTYBINĖS ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS INSPEKCIJOS VIRŠININKO

ĮSAKYMAS

 

DĖL BRANDUOLINĖS SAUGOS REIKALAVIMŲ BSR-1.1.2-2011 „PATVIRTINTŲ RAŠYTINIŲ IR VIEŠAI PASKELBTŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS“ PATVIRTINIMO

 

2011 m. birželio 15 d. Nr. 22.3-57

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 363 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 94-3779) ir Rekomendacijomis dėl įstatymų ir kitų teisės aktų atitikties viešojo administravimo įstatymui derinimo, patvirtintomis Lietuvos Respublikos teisingumo ministro ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. liepos 23 d. įsakymu Nr. 1R-156/4-555 (Žin., 2010, Nr. 90-4786):

1. Tvirtinu Branduolinės saugos reikalavimus BSR -1.1.2-2011 „Patvirtintų rašytinių ir viešai paskelbtų konsultacijų teikimo tvarkos aprašas“ (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2011 m. lapkričio 1 d.

 

 

Viršininko pavaduotojas,

laikinai vykdantis viršininko funkcijas                 Michail Demčenko


PATVIRTINTA

Valstybinės atominės energetikos

saugos inspekcijos viršininko

2011 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. 22.3-57

 

BRANDUOLINĖS SAUGOS REIKALAVIMAI
BSR-1.1.2-2011

PATVIRTINTŲ RAŠYTINIŲ IR VIEŠAI PASKELBTŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Branduolinės saugos reikalavimai BSR-1.1.2-2011 „Patvirtintų rašytinių ir viešai paskelbtų konsultacijų teikimo tvarkos aprašas“ (toliau – Reikalavimai) reglamentuoja asmenų prašymų suteikti konsultaciją nagrinėjimą ir atsakymų į juos tais atvejais, kai atsakymui suteikiamas patvirtintos rašytinės ar viešos konsultacijos statusas, teikimo tvarką, įskaitant ir tuos atvejus, kai toks statusas suteikiamas kitiems dokumentams, Valstybinėje atominės energetikos saugos inspekcijoje (toliau – VATESI).

2. Gautų prašymų suteikti konsultacijas nagrinėjimui ir atsakymų teikimui taikomi Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779) (toliau – Asmenų aptarnavimo taisyklės), nustatyti terminai, apskundimo tvarka ir kitos bendrosios nuostatos.

3. Kiti, nei nurodyta šių Reikalavimų 1 punkte, asmenų prašymai VATESI nagrinėjami ir asmenys VATESI aptarnaujami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) (toliau – Viešojo administravimo įstatymas), Asmenų aptarnavimo taisyklėmis ir kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais.

 

II. SĄVOKOS

 

4. Šiuose Reikalavimuose vartojamos sąvokos:

Asmuo – ūkio subjektas, pareiškėjas gauti VATESI išduodamas licencijas ir leidimus ar kitas fizinis ar juridinis asmuo.

Atsakymas į prašymą suteikti konsultaciją (toliau – atsakymas) – atsižvelgiant į prašymo turinį raštu ar elektroniniu būdu asmenims teisės aktų nustatyta tvarka suteikta administracinė paslauga – asmenų konsultavimas VATESI kompetencijos klausimais. VATESI atsakymui gali suteikti patvirtintos rašytinės konsultacijos statusą.

Elektroninis būdas – toks prašymo ir atsakymo pateikimo būdas, kai dokumentai adresatui perduodami elektroniniu paštu, internetu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis.

Individualaus pobūdžio prašymas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis raštu į VATESI prašant suteikti administracinę paslaugą – konsultaciją, kuriame nurodoma konkreti tik su prašymą pateikusio asmens veikla susijusi informacija, nurodomi konkretūs asmens VATESI anksčiau pateikti dokumentai ir kita individualaus pobūdžio informacija.

Prašymas suteikti konsultaciją (toliau – prašymas) – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis raštu į VATESI prašant suteikti administracinę paslaugą – konsultaciją VATESI kompetencijos klausimais.

Prašymo nagrinėjimas – VATESI valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį (toliau kartu – VATESI darbuotojas), veikla, apimanti asmens prašymo priėmimą, įregistravimą, esmės nustatymą, atsakymo parengimą ir išsiuntimą, įteikimą ar kitokį pateikimą asmeniui.

Patvirtinta rašytinė konsultacija – konsultacija, kuri suteikiama raštu. Patvirtinta rašytinė konsultacija, paskelbta VATESI interneto svetainėje ar kitose visuomenės informavimo priemonėse, laikoma viešai paskelbta konsultacija.

Viešai paskelbta konsultacija – VATESI iniciatyva pateikta arba parengta atsakant į prašymą ir paskelbta VATESI interneto svetainėje ar kitose visuomenės informavimo priemonėse konsultacija. Žodžiu suteikta konsultacija (pvz., atsakymas į klausimą telefonu) nėra laikoma viešai paskelbta konsultacija.

5. Kitos šiuose Reikalavimuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme vartojamas sąvokas.

 

III. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO PAGRINDINĖS NUOSTATOS

 

6. Nagrinėdami asmenų prašymus darbuotojai privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais.

7. Teikdami asmenims konsultacijas darbuotojai privalo vadovautis Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

8. Draudžiama atsisakyti nagrinėti asmenų prašymus dėl to, kad nėra šią funkciją atliekančio darbuotojo. Darbuotojų atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo darbe atvejais asmenų prašymus nagrinėti turi būti pavedama kitiems darbuotojams.

9. Nagrinėjantis prašymą VATESI darbuotojas pats nusišalina nuo prašymo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas VATESI viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu, jeigu atsiranda Viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą darbuotojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti savo tiesioginiam vadovui ir VATESI viršininkui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl VATESI viršininko nusišalinimo nuo prašymo nagrinėjimo priima jis pats.

10. Jeigu VATESI neįgaliota nagrinėti ir atsakyti jai raštu arba elektroniniu būdu pateiktame prašyme išdėstytų klausimų, ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo VATESI išsiunčia prašymą kompetentingai institucijai (pasilikdama prašymo kopiją) ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškindama persiuntimo priežastis.

 

IV. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

11. Asmenų prašymai gali būti pateikiami raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į VATESI, atsiuntus paštu ar per pasiuntinį, faksimilinio ryšio įrenginiais) ir elektroniniu būdu.

12. Asmenys, vadovaujantis Asmenų aptarnavimo taisyklėse nustatyta tvarka, gali kreiptis į VATESI prašydami konsultuoti žodžiu, tačiau atsakymo į tokį prašymą pateikimas nebus laikomas patvirtinta rašytine ar viešai paskelbta konsultacija.

13. Asmenų prašymai, pateikiami raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į VATESI, atsiuntus paštu ar per pasiuntinį, ar faksimilinio ryšio įrenginiais) ir elektroniniu būdu, turi būti:

13.1. parašyti valstybine kalba. Prie prašymų pridedami dokumentai gali būti pateikiami viena iš Tarptautinės atominės energijos agentūros (TATENA) oficialių kalbų, nepateikiant prie prašymų pridedamų dokumentų vertimo į lietuvių kalbą. VATESI pareikalavus, privaloma pateikti pridedamų dokumentų vertimus į lietuvių kalbą. Reikalavimas, kad prašymai būtų parašyti valstybine kalba, netaikomas prašymams, siunčiamiems paštu, tačiau pageidautina, kad tokiu atveju būtų pateiktas prašymo vertimas į lietuvių kalbą. Už vertimo turinį atsako prašymą pateikęs asmuo;

13.2. parašyti įskaitomai;

13.3. su šiais rekvizitais: turi būti nurodytas asmens, pateikusio prašymą, vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti;

13.4. asmens pasirašyti.

14. Kai asmens rašytinį prašymą VATESI raštu arba elektroniniu būdu perduoda asmens atstovas, jis VATESI pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą, atitinkantį šių Reikalavimų 13 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į VATESI kreipiasi asmens atstovas, jis savo prašyme turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą bei kam adresuoti atsakymą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) bei kam adresuoti atsakymą. Atstovaujamo asmens vardu pateiktas prašymas turi atitikti šių Reikalavimų 13.1 ir 13.2 punktų reikalavimus.

15. Kai prašymą VATESI paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 2006, Nr. 118-4477).

16. Paštu gauto nevalstybine kalba prašymo visą tekstą į lietuvių kalbą išsiverčia VATESI, jeigu jai pagal kompetenciją priklauso nagrinėti prašymą arba jeigu VATESI yra nurodyta pirmuoju adresatu.

17. Elektroniniu būdu pateiktas prašymas sudaromas taip, kad VATESI galėtų:

17.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;

17.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis VATESI naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

17.3. atpažinti prašymo turinį;

17.4. identifikuoti prašymą pateikusį asmenį ir, jei prašymas pasirašytas elektroniniu parašu, identifikuoti elektroninį parašą.

18. Asmens parašymas, pateiktas elektroniniu būdu, prilyginamas prašymui raštu.

 

V. PRAŠYMŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

19. Prašymai, pateikti tiesiogiai, atsiųsti paštu ar per pasiuntinį, ar elektroniniu būdu, turi būti užregistruoti dokumentų valdymo sistemoje atitinkamame VATESI dokumentų registre pagal Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), ir perduodami VATESI viršininkui.

20. Priėmus prašymą, asmens pageidavimu per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo VATESI asmens nurodytu adresu arba elektroninio pašto adresu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu, išsiunčiamas pranešimas apie prašymo registraciją arba kitas prašymo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas, išskyrus atvejus, kai prašymas patenkinamas iš karto. Pranešime turi būti nurodyta:

20.1. prašymo gavimo VATESI data ir registracijos numeris;

20.2. gauto prašymo sudarymo data ir registracijos numeris, jeigu jis nurodytas prašyme.

21. Prašymai, kurie yra pateikti raštu arba elektroniniu būdu, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis, persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą. VATESI per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo kreipiasi į asmenį prašydama per nustatytą terminą pateikti šį sutikimą. Kai per VATESI nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, prašymas grąžinamas asmeniui, nurodant grąžinimo priežastis. Šių Reikalavimų 10 punkte nustatytas 5 darbo dienų prašymo persiuntimo terminas skaičiuojamas nuo asmens rašytinio sutikimo persiųsti prašymą gavimo dienos VATESI.

22. Asmenų prašymai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo VATESI.

23. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo VATESI, VATESI viršininkas ar jo įgaliotas asmuo per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Jei prašymas buvo pateiktas raštu, apie tokį sprendimą VATESI išsiunčia asmeniui pranešimą raštu, nurodydama prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis. Jeigu prašymas buvo pateiktas elektroniniu būdu, apie tokį sprendimą VATESI išsiunčia asmeniui pranešimą jo nurodytais kontaktiniais adresais ar elektroniniu paštu, nurodydama prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis. Jeigu elektroninio ryšio ar kitomis ryšio priemonėmis gaunamas pranešimas apie tai, kad toks adresatas neegzistuoja, sprendimas laikomas pateiktu tinkamai.

24. Prašymai, pateikti raštu ir elektroniniu būdu nesilaikant šių Reikalavimų 13.2 punkte nustatyto reikalavimo, per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo VATESI grąžinami nenagrinėti asmeniui, nurodant grąžinimo priežastis. VATESI pasilieka prašymo kopiją.

25. Prašymai, pateikti raštu nesilaikant šių Reikalavimų 13.3 ir 13.4 punktuose nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami. VATESI viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu gali būti tiriami juose nurodyti faktai.

26. Prašymai, pateikti elektroniniu būdu nesilaikant šių Reikalavimų 17 punkte nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami ir nedelsiant elektroniniu būdu grąžinami asmeniui, nurodant grąžinimo priežastis.

27. Jei prašymas neatitinka 17.4 punkto reikalavimo, VATESI viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu gali būti tiriami juose nurodyti faktai.

 

VI. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMĄ PARENGIMAS, IŠSIUNTIMAS, ĮTEIKIMAS ar kitoks pateikimas ASMENIUI

 

28. Į asmenų prašymus atsakoma valstybine kalba ir tokia pačia forma, kokia pateiktas prašymas, jeigu asmuo nenurodė pageidavimo gauti atsakymą kitu būdu. Prireikus į prašymą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais prašymą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija.

29. Atsakant į individualaus pobūdžio prašymą atsakymui viešai paskelbtos konsultacijos statusas nesuteikiamas. Viešos konsultacijos statusas nesuteikiamas ir tiems atsakymams į prašymus, kuriuose yra informacijos, kuri negali būti viešai skelbiama vadovaujantis teisės aktais ar kitais dokumentais.

30. Patvirtintos rašytinės ir viešai paskelbtos konsultacijos teikiamos ūkio subjektams. Patvirtintoje rašytinėje konsultacijoje turi būti nurodyta, jog jai suteiktas patvirtintos rašytinės konsultacijos statusas. Pareiškėjams gauti VATESI išduodamas licencijas ir leidimus ar kitiems fiziniams ar juridiniams asmenims patvirtintos rašytinės ir viešai paskelbtos konsultacijos suteikiamos VATESI sprendimu, patvirtintos rašytinės konsultacijos atveju atsakyme nurodant, jog šiai konsultacijai suteiktas patvirtintos rašytinės konsultacijos statusas.

31. VATESI, gavusi pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdama jas ištaiso ir pateikia asmeniui ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos. VATESI turi teisę tokias klaidas ištaisyti ir savo iniciatyva. VATESI, ištaisiusi klaidas savo iniciatyva, informuoja raštu apie tai Asmenį ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.

 

VII. PATVIRTINTŲ RAŠYTINIŲ IR VIEŠŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMAS VATESI INICIATYVA

 

32. VATESI turi teisę teikti patvirtintas rašytines ir viešas konsultacijas savo iniciatyva – negavus prašymo.

33. VATESI iniciatyva teikiamos patvirtintos rašytinės konsultacijos ar viešos konsultacijos tikslinis gavėjas yra ūkio subjektai, pareiškėjai gauti VATESI išduodamas licencijas ir leidimus, tačiau šiomis konsultacijomis gali naudotis visi kiti asmenys, tiek veiklą vykdantys branduolinės energetikos srityje, tiek kitose srityse.

34. VATESI viešas konsultacijas, teikiamas savo iniciatyva, skelbia VATESI interneto svetainėje, o patvirtintas rašytines konsultacijas išsiunčia asmenims ar jų grupei, kuriai ši konsultacija yra skirta.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. VATESI teikiamos konsultacijos nėra laikomos oficialiu teisės akto aiškinimu. VATESI teikiama konsultacija yra pagrįsta VATESI nuomone. Jeigu ūkio subjektas vadovaujasi VATESI patvirtinta rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija, aukštesniojo pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija ar kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti (klaidinga) teisės aktų reikalavimų, ūkio subjektui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos.

36. VATESI, atsižvelgiant į prašymo gavimo būdą, savo interneto svetainėje ir (ar) raštu pateikia pranešimą asmeniui apie jam suteiktą klaidingą konsultaciją, susijusį su patvirtinta rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija, aukštesniojo pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija ar kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu buvo pripažinta kaip neatitinkanti (klaidinga) teisės aktų reikalavimų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos.

37. Šių reikalavimų 35 punkte nustatyta išlyga dėl klaidingos konsultacijos pasekmių netaikoma, jeigu yra bent viena iš šių sąlygų:

37.1. po konsultacijos pateikimo buvo keičiamas teisinis reglamentavimas, dėl kurio buvo konsultuota;

37.2. ūkio subjektas buvo informuotas, kad konsultacija klaidinga, ar kitu būdu turėjo realią galimybę gauti informaciją, kad konsultacija klaidinga, ir terminas nuo šios informacijos gavimo iki ūkio subjekto veiklos patikrinimo buvo pakankamas ūkio subjektui pažeidimams, kuriuos lėmė klaidinga konsultacija, ištaisyti;

37.3. jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui;

37.4. jeigu kituose įstatymuose vadovavimasis klaidinga konsultacija yra numatytas kaip ūkio subjekto atsakomybę lengvinanti aplinkybė skiriant ir (ar) taikant poveikio priemones.

38. Už šių Reikalavimų nuostatų nesilaikymą atsakoma teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________