LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA

 

Į S A K Y M A S

DĖL KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PAPILDYMO

 

1997 m. balandžio 1 d. Nr. 111

Vilnius

 

Įgyvendindamas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo 27 straipsnio 2 dalies reikalavimus ir siekdamas užtikrinti saugų pavojingų krovinių įvežimą, perkrovimą ir laikiną saugojimą jūrų uoste,

ĮSAKAU:

Papildyti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto naudojimo taisykles, patvirtintas susisiekimo ministro 1993 07 28 įsakymu Nr. 297, 11 skyriumi.

11. Pavojingų krovinių įvežimo, perkrovimo ir laikino sandėliavimo uoste tvarka.

11.1. Laikinai, kol bus priimtas Lietuvos Respublikos pavojingų krovinių vežimo įstatymas, visi uosto ūkiniai subjektai privalo vadovautis tarptautinių konvencijų SOLAS-74 ir Protokolu (1988) bei kitais šios konvencijos priedais, MARPOL-73/78, Tarptautinės Jūrų Organizacijos, Tarptautiniu pavojingų krovinių vežimo jūra kodeksu (IMDG), Tarptautiniu birių krovinių saugos vežimo kodeksu (IBC-Code), Tarptautiniu dujų vežimo kodeksu (IGC-Code), Tarptautinėmis saugumo taisyklėmis naftos tanklaiviams ir terminalams (ICS/OCIMF/IAPH) 1996 m., Suskystintų dujų apdorojimo principais laivuose ir terminaluose (SIGITO), Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymu ir kitais galiojančiais Lietuvos Respublikos normatyviniais aktais.

11.2. Uosto teritorijoje draudžiama sandėliuoti pavojingus krovinius. Pavojingi kroviniai gali būti įvežami į uostą tik tolesniam transportavimui ir laikomi tiek, kiek reikia atlikti technologinį procesą.

11.3. Uosto ūkiniai subjektai, į kurių teritorijas gali būti įvežami, perkraunami ir laikinai saugomi pavojingi kroviniai privalo:

11.3.1. laikinam pavojingų krovinių sandėliavimui turėti įrengtas specialias aikšteles su skysčių surinkimo rezervuaru po ja ir valymo įrenginiais;

11.3.2. turėti parengtas atitinkamas instrukcijas personalui įvairiems avariniams atvejams, paruoštą ir aprūpintą visomis reikiamomis apsaugos ir darbo su pavojingais kroviniais priemonėmis personalą, specialią įrangą ir nukenksminančias medžiagas. Priemonių planas turi būti suderintas su uosto direkcija, Klaipėdos miesto civilinės saugos skyriumi ir priešgaisrine tarnyba bei regioniniu aplinkos apsaugos departamentu;

11.3.3. užtikrinti saugų pavojingų krovinių įvežimą į savo teritoriją, jų perkrovimą, avarijų bei incidentų su pavojingais kroviniais pasekmių likvidavimą;

11.3.4. savo įsakymais paskirti atsakingus asmenis, turinčius reikiamų žinių bei praktinį patyrimą ir galinčius kompetentingai vykdyti nuolatinę operacijų su pavojingais kroviniais kontrolę, atsakingų asmenų pavardes pateikti uosto direkcijai;

11.3.5. pranešti uosto kapitono valdybos Laivybos priežiūros tarnybai (tanklaivius aptarnaujantys agentai informaciją pateikia uosto direkcijos dispečeriui) ne vėliau kaip prieš 24 val. apie pavojingų krovinių atvežimą į uosto teritoriją, nurodant:

11.3.5.1. kokiu transportu (laivu, geležinkeliu, autotransportu) krovinys atvežamas;

11.3.5.2. laivo pavadinimą, jei krovinys gabenamas jūra;

11.3.5.3. krantinės numerį, kurioje ketinama iškrauti ar pakrauti pavojingą krovinį;

11.3.5.4. numatomą pavojingo krovinio atvežimo į uosto teritoriją laiką;

11.3.5.5. pavojingo krovinio pavadinimą, pavojingumo klasę pagal JT klasifikaciją, JTO Nr. EmS (Avarinių situacijų likvidavimo kortelė) ir MFAG (Pirmosios medicininės pagalbos vadovo) numeris pagal TJO IMDG-Code;

11.3.5.6. pavojingo krovinio kiekį (tonomis, kilogramais);

11.3.5.7. transportavimo būdą (konteineriuose, suverstinai, Ro-Ro treileriuose, cisternose ar nespecializuoti). Uosto kapitonui, atsižvelgiant į aplinkybes, leidžiama pailginti ar sutrumpinti nustatytą pranešimo laiką.

11.4. Uosto kapitono valdyba įpareigojama kontroliuoti pavojingų krovinių įvežimo, perkrovimo ir laikino sandėliavimo uosto teritorijoje tvarką ir, esant šiurkštiems pažeidimams, sustabdyti šių krovinių perkrovimo operacijas.

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                     ALGIS ŽVALIAUSKAS