LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL PROJEKTŲ, KURIŲ IŠLAIDOS GALI BŪTI BENDRAI FINANSUOJAMOS IŠ EUROPOS SĄJUNGOS 2007–2013 METŲ STRUKTŪRINĖS PARAMOS, GAUNAMOS PAGAL EUROPOS SĄJUNGOS SANGLAUDOS POLITIKOS KONVERGENCIJOS TIKSLĄ, PLANAVIMO IR ĮGYVENDINIMO PRADŽIOS IR VEIKSMŲ PROGRAMŲ PRIEDŲ RENGIMO
2007 m. kovo 28 d. Nr. 323
Vilnius
Atsižvelgdama į 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1083/2006), 56 straipsnio 1 dalį ir siekdama kuo greičiau pradėti įgyvendinti viešosios infrastruktūros ir viešųjų paslaugų plėtros projektus (toliau vadinama – projektai), kurių išlaidas vėliau būtų galima kompensuoti iš Europos Sąjungos 2007–2013 metų struktūrinės paramos, gaunamos pagal Europos Sąjungos sanglaudos politikos konvergencijos tikslą (toliau vadinama – ES struktūrinė parama), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Nustatyti, kad:
1.1. 2007 metais Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, kuriems Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 29 d. nutarimu Nr. 91 „Dėl 2007 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto patvirtintų asignavimų paskirstymo pagal programas“ (Žin., 2007, Nr. 15-535) numatyti asignavimai specialiosioms ES struktūrinės paramos 2007–2013 metų programoms įgyvendinti:
1.1.1. tikslindami ir įgyvendindami institucijos 2007–2009 metų strateginius veiklos planus ir vykdomas programas, taip pat planuodami ir rengdami projektus srityse, bendrai finansuojamose iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos, prioritetą turi teikti projektams, atitinkantiems Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos (toliau vadinama – strategija) ir jos įgyvendinimo veiksmų programų (toliau vadinama – veiksmų programos) tikslus bei laikinojo bendro stebėsenos komiteto Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti (toliau vadinama – stebėsenos komitetas) patvirtintus atrankos kriterijus;
1.1.2. preliminariai vertindami projektų išlaidų tinkamumą finansuoti iš ES struktūrinės paramos, turi vadovautis 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1783/1999 (OL 2006 L 210, p. 1), 7 straipsnio, 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1081/2006 dėl Europos socialinio fondo ir panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1784/1999 (OL 2006 L 210, p. 12), 11 straipsnio, 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1084/2006, įsteigiančio Sanglaudos fondą ir panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1164/94 (OL 2006 L 210, p. 79), 3 straipsnio ir Reglamento Nr. 1083/2006 55 ir 56 straipsnių nuostatomis;
1.1.3. Europos Komisijai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus veiksmų programas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus ES struktūrinės paramos lėšų administravimo ir kontrolės sistemą reglamentuojančius teisės aktus bei ES struktūrinės paramos lėšų panaudojimo taisykles, turi informuoti projektų vykdytojus, kad jie gali teikti paraiškas dėl šio nutarimo 1.1.1 punkte nurodytų ir pradėtų įgyvendinti projektų išlaidų finansavimo ir/ar kompensavimo iš ES struktūrinės paramos atitinkamoms ES struktūrinės paramos administravimo ir kontrolės sistemos institucijoms, kurios pateiks šio nutarimo 1.1 punkte nurodytiems Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojams ir projektų vykdytojams išvadas dėl projektų atitikties ES teisės aktams, veiksmų programų tikslams, stebėsenos komiteto patvirtintiems atrankos kriterijams ir nustatys maksimalią tinkamų finansuoti iš ES struktūrinės paramos išlaidų sumą;
1.1.4. gavę atitinkamų ES struktūrinės paramos lėšų administravimo ir kontrolės sistemos institucijų išvadas, kad projektai yra tinkami finansuoti iš ES struktūrinės paramos, su nuoroda, kokia išlaidų suma finansuotina, turi patikslinti einamųjų biudžetinių metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programų sąmatas.
1.2. Gavus atitinkamų ES struktūrinės paramos lėšų administravimo ir kontrolės sistemos institucijų išvadas, kad projektai nėra tinkami finansuoti iš ES struktūrinės paramos, projektai, kai projektų vykdytojai yra šio nutarimo 1.1 punkte nurodyti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, gali būti toliau įgyvendinami iš atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu atitinkamam šio nutarimo 1.1 punkte nurodytam Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojui patvirtintų asignavimų sumos. Prireikus šio nutarimo 1.1 punkte nurodyti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytąja tvarka teikia paraiškas, kad lėšos, kurių reikia projektams įgyvendinti, būtų įtrauktos į ateinančių metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą.
2. Pavesti:
2.1. Finansų ministerijai – koordinuoti strategijos įgyvendinimo veiksmų programų priedų, kuriuose detalizuojamos remtinos veiklos sritys ir paramos teikimo sąlygos (toliau vadinama – veiksmų programų priedai), projektų rengimą, nustatyti detalų veiksmų programų priedų projektų rengimo tvarkaraštį, metodiškai vadovauti jų rengimui ir teikti veiksmų programų priedų projektus tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei per 2 mėnesius nuo Europos Komisijos sprendimų dėl veiksmų programų patvirtinimo;
2.2. Aplinkos ministerijai, Finansų ministerijai, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Susisiekimo ministerijai, Sveikatos apsaugos ministerijai, Švietimo ir mokslo ministerijai, Ūkio ministerijai, Vidaus reikalų ministerijai, Informacinės visuomenės plėtros komitetui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pagal kompetenciją:
2.2.1. rengti veiksmų programų priedų projektų dalis ir teikti jas Finansų ministerijai pagal Finansų ministerijos nustatytą detalų veiksmų programų priedų projektų rengimo tvarkaraštį;