LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALDYMO REFORMŲ IR SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1998 m. liepos 24 d. Nr. 927

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131) 29 straipsnio 8 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. balandžio 28 d. nutarimą Nr. 410 „Dėl Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 38-937).

 

 

Ministras Pirmininkas                                                              Gediminas Vagnorius

 

Valdymo reformų

ir savivaldybių reikalų ministras                                           Kęstutis Skrebys

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1998 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 927

 

Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatai

 

Bendrosios nuostatos

 

1. Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija (toliau vadinama – Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija, ministerija) yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija.

Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija vykdo įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestos srities valstybės valdymo funkcijas ir įgyvendina šioje srityje valstybės politiką.

2. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais nuostatais.

3. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija yra juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu.

4. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

 

Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos uždaviniai ir funkcijos

 

5. Svarbiausieji Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos uždaviniai yra:

5.1. formuoti racionalią valstybės valdymo sistemą, atitinkančią Lietuvos Respublikos Konstituciją, demokratinės valstybės valdymo principus ir Europos Sąjungos teisės reikalavimus;

5.2. kurti teisines, ekonomines ir finansines sąlygas, tinkamas teritorinei gyventojų bendruomenei kaip tikrajam savivaldos subjektui funkcionuoti;

5.3. rengti administracinę-teritorinę reformą, prisidėti prie jos įgyvendinimo;

5.4. rengti valstybės valdymo dekoncentravimo ir decentralizavimo bei regionų plėtros politiką ir strategiją, koordinuoti jų įgyvendinimą;

5.5. formuoti ir reguliuoti valstybės bei savivaldybių politiką butų ir komunalinio ūkio paslaugų gyventojams teikimo srityje;

5.6. formuoti valstybinių administracinių pastatų bei patalpų apskaitos, naudojimo ir nuomojimo politiką, rengti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų šiuo klausimu projektus;

5.7. rengti ir įgyvendinti valstybės tarnybos ir valdininkų korpuso formavimo politiką;

5.8. formuoti bendrą valstybės informatikos strategiją, kontroliuoti jos įgyvendinimą;

5.9. organizuoti ir kontroliuoti bendrų valstybinių informatikos programų, projektų, sistemų, kompiuterių tinklų reikalavimų įgyvendinimą – siekti, kad jie būtų suderinti;

5.10. formuoti informacinę infrastruktūrą, tenkinančią valstybės institucijų, ūkio subjektų bei gyventojų informatikos poreikius;

5.11. dalyvauti rengiant ir įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės politiką pramoninės nuosavybės ir patentinės veiklos, standartizacijos, metrologijos, akreditacijos, turizmo, asmens duomenų bei valstybinės reikšmės duomenų teisinės apsaugos, informacinių technologijų srityse.

6. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija, vykdydama jai pavestus uždavinius:

6.1. centrinio valdymo tobulinimo srityje:

6.1.1. prisideda prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės valstybės valdymo politikos tobulinimo;

6.1.2. įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybės valstybės valdymo tobulinimo politiką, koordinuoja kitų valdymo institucijų veiklą šioje srityje;

6.1.3. dalyvauja rengiant teisės aktus, susijusius su valdymo sistemos bei struktūros pertvarka;

6.1.4. organizuoja pagal savo kompetenciją įstatymų bei kitų teisės aktų projektų aptarimus, teikia išvadas dėl jų poveikio valdymo sistemai bei valdymo procesui, dalyvauja numatant priemones šiems įstatymams ir kitiems teisės aktams įgyvendinti;

6.1.5. analizuoja ir apibendrina informaciją apie valdymo reformų eigą šalyje, teikia išvadas ir pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

6.1.6. tyrinėja valdymo tobulinimo tendencijas Europos Sąjungoje ir pasaulyje, teikia išvadas ir pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

6.1.7. koordinuoja tarptautinės pagalbos programas, skirtas valstybės valdymo reformoms, rengia atitinkamus pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

6.2. vietos savivaldos, kitokio teritorinio valdymo srityje:

6.2.1. dalyvauja rengiant administracinę-teritorinę ir vietos savivaldos reformas ir jas įgyvendina;

6.2.2. rengia teisės aktus, nustatančius vietos savivaldos institucijų kompetenciją, jų ekonominius (turtinius) santykius su valstybės valdymo institucijomis, padeda juos įgyvendinti;

6.2.3. rengia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl vietos savivaldos institucijų valdymo organizavimo tobulinimo;

6.2.4. dalyvauja kuriant savivaldybių ekonominės veiklos skatinimo politikos teisinius pagrindus, padeda įgyvendinti šią politiką;

6.2.5. koordinuoja valstybės turto perdavimą savivaldybių nuosavybėn;

6.2.6. nagrinėja savivaldybių pasiūlymus dėl pavadinimų gyvenamosioms vietovėms suteikimo, keitimo, jų teritorijų ribų nustatymo bei keitimo ir teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

6.2.7. koordinuoja Europos vietos savivaldos chartijos įgyvendinimą Lietuvos savivaldybių sistemoje;

6.2.8. koordinuoja pagal Europos bendrąją konvenciją „Dėl bendradarbiavimo be sienų tarp teritorinių bendrijų ir vietos valdžios organų“ savivaldybių bendradarbiavimą per sienas;

6.2.9. bendradarbiauja su Lietuvos savivaldybių asociacija, nagrinėja ir vertina jos pasiūlymus bei išvadas rengiant įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų projektus, numatant priemones įstatymams ir kitiems teisės aktams įgyvendinti;

6.2.10. padeda savivaldybėms užmegzti tarptautinio bendradarbiavimo ryšius, prireikus koordinuoja ir teikia metodinę paramą šioje srityje;

6.2.11. dalyvauja nustatant bendras apskričių infrastruktūros plėtojimo kryptis pagal gyventojų poreikius;

6.2.12. koordinuoja apskričių valdymo organizavimo bei apskričių viršininkų administracijų veiklą;

6.2.13. rengia pasiūlymus dėl savivaldybių ir apskričių steigimo ar panaikinimo, jų teritorijų ribų ir centrų nustatymo bei keitimo;

6.2.14. vykdo Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo atitinkamas nuostatas, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovams metodinę pagalbą;

6.2.15. dalyvauja rengiant bei įgyvendinant regionų plėtros programas, koordinuoja jų įgyvendinimą;

6.2.16. analizuoja ir koordinuoja tarptautinės pagalbos programas, skirtas vietos savivaldos ir teritorinio valdymo reformoms, rengia atitinkamus pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

6.2.17. vadovauja Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų, gyvenamųjų vietovių ir gatvių valstybės registrui;

6.3. butų ir komunalinio ūkio paslaugų srityje:

6.3.1. rengia pasiūlymus, kaip tobulinti butų ir komunalinio ūkio paslaugų valstybinį reguliavimą;

6.3.2. formuoja butų ir komunalinio ūkio plėtojimo strategines kryptis ir pagal savo kompetenciją kontroliuoja šio ūkio plėtojimo priemonių įgyvendinimą;

6.3.3. teikia pasiūlymus dėl administracinių ir kitų negyvenamųjų patalpų ir pastatų, esančių valstybės nuosavybėje, naudojimo, jų perskirstymo bei nuomos, rengia projektus teisės aktų, reguliuojančių šiuos klausimus;

6.3.4. dalyvauja koordinuojant Lietuvos Respublikos šilumos ūkio techninę politiką ir pagrindines jo plėtros kryptis;

6.4. valstybės tarnybos srityje:

6.4.1. prisideda prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės valstybės tarnybos stiprinimo ir valdininkų veiklos efektyvinimo politikos formavimo ir jos įgyvendinimo;

6.4.2. kuria valstybės tarnybos sistemą iš profesionalių valdininkų, rengia teisės aktus, reglamentuojančius asmens priėmimą į valstybės tarnybą, valdininkų pareiginę dinamiką bei jų atleidimą iš valstybės tarnybos, kvalifikacinių reikalavimų nustatymą bei kategorijų suteikimą;

6.4.3. koordinuoja valdininkų rengimą ir tobulinimąsi, teikia metodinę paramą prie Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos įsteigtiems valstybės tarnautojų tobulinimosi centrams, kuriantiems bendrąją valdininkų tobulinimosi sistemą;

6.4.4. kontroliuoja, kaip nustatomi valdininkų kvalifikaciniai reikalavimai, kaip rengiami viešieji konkursai ir kvalifikaciniai egzaminai, kaip organizuojamas valdininkų atestavimas;

6.4.5. kontroliuoja, kaip valstybės ir savivaldybių institucijos laikosi įstatymų bei kitų valstybės valdymo tarnybos darbą reglamentuojančių teisės aktų;

6.4.6. koordinuoja pagal savo kompetenciją užsienio valstybių vyriausybių ir tarptautinių organizacijų paramą;

6.4.7. analizuoja ir koordinuoja tarptautinės pagalbos programas, skirtas valstybės tarnybos reformai, rengia atitinkamus pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

6.4.8. tvarko Lietuvos Respublikos valdininkų registrą;

6.5. informatikos srityje:

6.5.1. rengia informatikos srities įstatymų projektus, valstybės informacinės infrastruktūros kūrimo ir plėtojimo teisės aktus bei metodinius nurodymus, sudarančius visiems Lietuvoje esantiems asmenims vienodas galimybes naudotis informatikos paslaugomis, skatinančius konkurenciją tarp paslaugų teikėjų;

6.5.2. rengia informacinės visuomenės kūrimo Lietuvoje programas;

6.5.3. koordinuoja šiuolaikinių informacijos technologijų diegimą reformuojant institucijų veiklos procesus bei tobulinant valstybės valdymą;

6.5.4. formuoja ir įgyvendina Elektroninio dokumento naudojimo politiką;

6.5.5. koordinuoja valstybės informacinių sistemų, kompiuterių tinklų projektavimą, diegimą, vykdo tarpžinybinių valstybinių informatikos projektų, informacinių sistemų, kompiuterių tinklų užsakovo funkcijas;

6.5.6. koordinuoja ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos institucijų, taip pat įmonių, įstaigų ir organizacijų informatikos veiklą ir jai metodiškai vadovauja, užtikrina, kad būtų laikomasi standartų ir bendrų techninių reikalavimų;

6.5.7. koordinuoja bendros valstybės registrų ir bendrojo naudojimo duomenų bazių sistemos kūrimą;

6.5.8. rengia valstybės registrų (kadastrų, klasifikatorių) sistemos strategiją, kontroliuoja jų technologinį suderinamumą ir tarpusavio sąveiką, tvarko valstybės registrų (kadastrų, klasifikatorių) sąrašą;

6.5.9. derina valstybės registrų ir informacinių sistemų nuostatus, įvertina numatomas duomenų apsaugos priemones, kontroliuoja, kaip vykdomi nustatytieji reikalavimai;

6.5.10. derina valstybės registrų likvidavimo bei asmens duomenų bazių ar jų dalies sunaikinimo klausimus;

6.5.11. koordinuoja įmonių, įstaigų ir organizacijų bei fizinių asmenų veiklą kuriant, įrengiant ir eksploatuojant kompiuterių tinklus bei informacines sistemas, reguliuoja šių tinklų ir sistemų sąveiką, kontroliuoja kompiuterių tinklų techninius ir technologinius parametrus (prireikus skiria specializuotą ekspertizę);

6.5.12. diegia informatikos priemonių bei paslaugų atitikties įvertinimo sistemas, koordinuoja atitinkamų bandymo laboratorijų ir sertifikavimo įstaigų veiklą;

6.5.13. koordinuoja informatikos standartų rengimą;

6.5.14. informuoja visuomenę apie Lietuvos Respublikos Vyriausybės informatikos politiką ir jos įgyvendinimą;

6.5.15. analizuoja ir koordinuoja Europos Sąjungos vykdomus ir remiamus Centrinės bei Rytų Europos valstybių informatikos projektus, rengia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

6.6. kitose srityse:

6.6.1. dalyvauja organizuojant asmens duomenų bei valstybinės reikšmės duomenų teisinę apsaugą;

6.6.2. dalyvauja organizuojant informatizavimo poreikių tenkinimą ir su juo susijusių techninių ir programinių priemonių bei sistemų kūrimą;

6.6.3. dalyvauja organizuojant standartizacijos, metrologijos ir akreditacijos, patentų, mokslinės techninės informacijos sistemas;

6.6.4. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant valstybines turizmo plėtojimo programas, teikia išvadas dėl turizmo infrastruktūros plėtojimo projektų;

6.6.5. pagal savo kompetenciją nustatytąja tvarka palaiko ryšius su užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis, rengia tarptautinių sutarčių projektus, pagal suteiktus įgaliojimus pasirašo šias sutartis ir organizuoja jų vykdymą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka ar Ministro Pirmininko pavedimu atstovauja Lietuvos Respublikai užsienio valstybėse bei tarptautinėse organizacijose;

6.6.6. dalyvauja įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės numatytą Lietuvos integravimosi į Europos Sąjungą politiką;

6.6.7. dalyvauja organizuojant Lietuvos Respublikoje ir užsienyje konferencijas, seminarus, kitus tarptautinius renginius valdymo tobulinimo, vietos savivaldos, regionų plėtros, valstybės tarnybos kūrimo ir kitais su Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos veikla susijusiais klausimais;

6.6.8. vykdo jai priskirto nekilnojamojo turto statybos, remonto darbų užsakovo funkcijas;

6.6.9. nagrinėja nustatytąja tvarka piliečių pasiūlymus, skundus ir pareiškimus, priskirtinus ministerijos kompetencijai, imasi priemonių, kad būtų išspręsti juose keliami klausimai;

6.7. atlieka kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų numatytas funkcijas.

 

Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos teisės

 

7. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija, vykdydama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

7.1. gauti iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų ir Lietuvos savivaldybių asociacijos išvadas dėl ministerijos rengiamų įstatymų ir kitų teisės aktų projektų ir susitarusi su jų vadovais pasitelkti jų atstovus bei specialistus teisės aktų projektams rengti;

7.2. derinti ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų rengiamus teisės aktų projektus, jeigu juose reguliuojami centrinio valdymo, vietos savivaldos, administracinės-teritorinės reformos, valstybės tarnybos, informatikos bei butų ir komunalinio ūkio paslaugų klausimai;

7.3. gauti iš valstybės valdymo institucijų bei savivaldybių, valstybinių kadastrų, klasifikatorių bei registrų tvarkytojų duomenis, kurių reikia tiems uždaviniams įvykdyti;

7.4. teikti atitinkamoms ministerijoms bei kitoms valstybės valdymo institucijoms savivaldybių pasiūlymus, prašymus bei skundus dėl konkrečių ūkio tvarkymo klausimų, domėtis, kaip jie nagrinėjami, kaip įgyvendinami priimti sprendimai;

7.5. sudaryti įstatymų ir kitų teisės aktų projektų rengimo, ekspertizių darbo grupes ar komisijas.

8. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija turi ir kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų suteiktas teises.

 

Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos darbo organizavimas

 

9. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijai vadovauja ministras, kurį pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu.

Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministrą gali laikinai pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Pavaduojantis ministras nevykdo funkcijų, numatytų šių nuostatų 11.6, 11.7, 11.9, 11.11 ir 11.12 punktuose.

10. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras, vadovaudamas jam pavestai valdymo sričiai, yra atsakingas Lietuvos Respublikos Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui.

Lietuvos Respublikos Seimo reikalavimu Lietuvos Respublikos Seimo statuto nustatyta tvarka ministras atsiskaito Lietuvos Respublikos Seime už savo veiklą.

11. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras:

11.1. sprendžia ministerijos kompetencijai priklausančius klausimus ir yra tiesiogiai atsakingas už Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimą ministerijos kompetencijai priklausančiais klausimais;

11.2. užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių ir kitų teisės aktų bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų vykdymą;

11.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

11.4. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi. Ministro leidžiami įsakymai ir kiti teisės aktai registruojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka. Įsakymus ir kitus teisės aktus pasirašo ministras. Prireikus leidžia kartu su kitais ministrais bendrus įsakymus arba įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus;

11.5. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ministerijos veiklos ataskaitas, kaip vykdoma Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa bei jos įgyvendinimo priemonės, ir Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

11.6. teikia Ministrui Pirmininkui pasiūlymus dėl viceministrų skaičiaus nustatymo, viceministrų skyrimo pareigoms ir atleidimo iš pareigų, drausminių nuobaudų jiems skyrimo ar jų skatinimo;

11.7. įstatymų ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų numatytais atvejais teikia Ministrui Pirmininkui pasiūlymus dėl departamentų ir kitų įstaigų prie ministerijos vadovų skyrimo;

11.8. teisės aktuose numatytais atvejais teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei departamentų, tarnybų ar inspekcijų prie ministerijos nuostatų projektus;

11.9. ministerijos sekretoriaus teikimu tvirtina ministerijos administracijos struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto etatų skaičiaus;

11.10. tvirtina ministerijos administracijos padalinių, taip pat departamentų, tarnybų ir inspekcijų prie ministerijos, kitų jos įsteigtų ar jai priskirtų įstaigų, valstybės įmonių nuostatus (įstatus);

11.11. skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų ministro politinio ar asmeninio pasitikėjimo pagrindu skiriamus valstybės tarnautojus (išskyrus viceministrus), ministerijos sekretorių – aukščiausiąjį ministerijos karjeros pareigūną, įstaigų prie ministerijos, taip pat ministerijos įsteigtų ar jai priskirtų įstaigų bei valstybės įmonių vadovus (ministerijos sekretoriaus teikimu); savo iniciatyva atleidžia iš pareigų ministro politinio ar asmeninio pasitikėjimo pagrindu skiriamus valstybės tarnautojus bei kitus ministro skiriamus pareigūnus, pareiškęs nepasitikėjimą jais;

11.12. tvirtina periodiškai atnaujinamus ilgalaikius (iki 10 metų) ministerijos strateginius veiklos planus;

11.13. vykdo kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam suteiktas funkcijas.

12. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras vadovauja ministerijos administracijos padaliniams tiesiogiai ar per viceministrus ir ministerijos sekretorių, o departamentams, tarnyboms ir inspekcijoms prie ministerijos, kitoms ministerijai pavaldžioms įstaigoms bei organizacijoms – per šių institucijų vadovus.

13. Viceministrai yra tiesiogiai atsakingi ministrui. Ministras nustato jų kompetenciją.

Viceministrai rūpinasi jiems ministro skirtais ministerijos darbo barais, per ministerijos sekretorių ir atitinkamus ministerijos įstaigų vadovus koordinuoja ir užtikrina jų įgaliojimams priskirtose srityse ministro nustatytos politikos įgyvendinimą, teikia ministrui įstatymų ir kitų teisės aktų projektus.

Viceministrai gali vadovauti departamentams prie ministerijos.

14. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija turi savo administraciją, kuriai vadovauja ministerijos sekretorius. Jis gali turėti ne daugiau kaip du pavaduotojus (sekretorius).

Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos administracija susideda iš departamentų, skyrių ir kitų padalinių.

Prie ministerijos gali būti įsteigti departamentai, tarnybos, inspekcijos ir kitos įstaigos.

15. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos sekretorius:

15.1. atsako už ministerijos vadybą, teisės aktų (projektų) rengimo organizavimą ir kokybę, organizuoja ir kontroliuoja visų ministerijos administracinių padalinių veiklą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar ministro patvirtintomis konkrečiomis priemonėmis šiai programai įgyvendinti;

15.2. atsako už ministerijos ūkinę ir finansinę veiklą;

15.3. teikia ministrui tvirtinti ministerijos administracijos struktūrą ir etatų sąrašą;

15.4. organizuoja ministro įsakymų projektų rengimą, pagal savo kompetenciją leidžia vykdomojo pobūdžio potvarkius;

15.5. ministro pritarimu skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų savo pavaduotojus, ministerijos padalinių, taip pat ministerijos įsteigtų ar jai priskirtų įstaigų vadovus, išskyrus skiriamus ministro, taip pat karjeros tarnautojus bei aptarnaujantįjį personalą;

15.6. vykdo kitas ministro jam pavestas funkcijas.

16. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijoje sudaroma kolegija – ministro patariamoji institucija. Ministras yra kolegijos pirmininkas, o jos nariai – viceministrai, ministerijos sekretorius. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukti ministerijos sekretoriaus pavaduotojai (sekretoriai) bei kiti ministerijos, kitų institucijų ir organizacijų atstovai. Į kolegijos posėdžius gali būti kviečiami kitų ministerijų, valstybės ir kitų institucijų bei organizacijų atstovai ir mokslininkai šių sutikimu.

Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos kolegijos narių skaičių nustato ir kolegijos personalinę sudėtį bei darbo reglamentą tvirtina ministras. Jis taip pat teikia klausimus svarstyti kolegijai.

______________