LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2009 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PROJEKTŲ RENGIMO PLANO PATVIRTINIMO

 

2008 m. vasario 26 d. Nr. 161

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531), 3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo planą (pridedama).

 

 

Susisiekimo ministras,

pavaduojantis Ministrą Pirmininką                                                                        Algirdas Butkevičius

 

Finansų ministras                                                                                                         Rimantas Šadžius

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2008 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 161

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS 2009 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PROJEKTŲ RENGIMO PLANAS

 

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybė prireikus iki 2008 m. kovo 19 d. patikslina Lietuvos Respublikos Vyriausybės strateginius tikslus (prioritetus), atsižvelgdama į priimtus svarbiausius valstybės strateginius dokumentus.

2. Iki 2008 m. kovo 5 d. (I etapas) ir iki 2008 m. rugpjūčio 11 d. (II etapas) pateikia Finansų ministerijai informaciją (2007–2011 metai) apie:

2.1. statybos paslaugų plėtojimą (mineralinių dirbinių pramonės, statybos, miškų ūkio ekonominius rodiklius) – Aplinkos ministerija;

2.2. darbo užmokesčio indeksus, darbo užmokesčio fondo dydį, darbuotojų skaičių (vidutinį metinį dirbančių ir vidutinį metinį sąlyginį) ir nedarbą – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija;

2.3. transporto plėtojimą – Susisiekimo ministerija;

2.4. pagrindines ekonominės veiklos rūšis (reikia detalizuoti pagrindinių rūšių pramonės produkcijos gamybą) – Ūkio ministerija;

2.5. užsienio prekybą ir jos struktūros elementus – Ūkio ministerija ir Užsienio reikalų ministerija;

2.6. bendrąją žemės ūkio produkciją – Žemės ūkio ministerija;

2.7. ryšių ir informatikos plėtojimą – Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Informacinės visuomenės plėtros komitetas), Susisiekimo ministerija ir Vidaus reikalų ministerija.

3. Iki 2008 m. kovo 17 d. (I etapas) ir iki 2008 m. liepos 21 d. (II etapas) pateikia Finansų ministerijai, administruojančiai bendrai su Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis vykdomas programas, informaciją apie:

3.1. 2009–2011 metais planuojamą Sanglaudos fondo ir bendrojo finansavimo lėšų pagal šaltinius poreikį Sanglaudos fondo projektams įgyvendinti – tarpinės institucijos, atsakingos už Lietuvos sanglaudos fondo strategijos 2004–2006 metams įgyvendinimą;

3.2. planuojamą 2009–2011 metais Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų poreikį – institucijos, atsakingos už Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją įgyvendinančių veiksmų programų priemonių įgyvendinimą;

3.3. 2009–2011 metais planuojamiems įgyvendinti pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektams planuojamą bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikį, iš jų materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti ir įsigyti, – institucijos, įgyvendinančios Europos Sąjungos pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektus;

3.4. 2009–2011 metais planuojamą Šveicarijos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikį Šveicarijos finansinės paramos programai įgyvendinti – tarpinės institucijos, atsakingos už Šveicarijos finansinės paramos programos įgyvendinimą.

4. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai iki 2008 m. kovo 17 d. (I etapas) ir iki 2008 m. liepos 21 d. (II etapas) pateikia Finansų ministerijai pagal finansų ministro patvirtintas formas informaciją apie:

4.1. numatomą gauti kitą finansinę paramą (išskyrus nurodytą šio plano 3 punkte) ir bendrojo finansavimo lėšų poreikį 2009–2011 metais, iš jų materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti ir įsigyti;

4.2. biudžetinių įstaigų pajamų įmokas į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, skiriamas specialiosioms programoms finansuoti 2009–2011 metais, iš jų materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti ir įsigyti (reikia pridėti pagrindžiančius skaičiavimus);

4.3. programas ir (ar) programų priemones, taip pat įskaitant tarpinstitucines programas ir (ar) programų priemones, kurios bus baigtos vykdyti 2008 metais ir kurioms nereikia numatyti asignavimų 2009 metais, t. y. netęstinas programas (priemones);

4.4. reikiamą lėšų poreikį 2009–2011 metais priimtiems naujiems įstatymams įgyvendinti, iš jų materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti ir įsigyti (kapitalo investicijoms), ir tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti.

5. Iki 2008 m. kovo 17 d. (I etapas) pateikia Finansų ministerijai:

5.1. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija – Valstybinio socialinio draudimo fondo 2009–2011 metų prognozę;

5.2. Sveikatos apsaugos ministerija – Privalomojo sveikatos draudimo fondo 2009–2011 metų prognozę;

5.3. valstybės įmonė Valstybės turto fondas – privatizavimo sandorių įplaukų į Privatizavimo fondą 2009–2011 metų prognozę;

5.4. Žemės ūkio ministerija – numatomų surinkti laikinų cukraus restruktūrizavimo mokėtinų sumų 2009–2011 metų prognozę.

6. Finansų ministerija, naudodamasi iki 2008 m. kovo 5 d. pateikta informacija, nurodyta šio plano 2 punkte, iki 2008 m. kovo 21 d. (I etapas) parengia 2009–2011 metų makroekonominių rodiklių projekcijas.

7. Ministerijos, Vyriausybės įstaigos ir apskričių viršininkai iki 2008 m. balandžio 15 d. pateikia Vidaus reikalų ministerijai informaciją apie 2009 metams planuojamo didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau vadinama – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), pareigybių skaičiaus pokyčius.

8. Finansų ministerija iki 2008 m. balandžio 16 d. (I etapas) pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus strateginius tikslus (prioritetus) šias 2009–2011 metų makroekonominių rodiklių projekcijas:

8.1. Lietuvos Respublikos 2009–2011 metų preliminarių nacionalinio biudžeto pagrindinių rodiklių projektą;

8.2. Valstybės investicijų 2009–2011 metų programai skiriamų kapitalo investicijų preliminarias kontrolines sumas;

8.3. maksimalių asignavimų, įskaitant į atitinkamą sritį investuojamas lėšas, nustatymo bendrųjų principų 2009–2011 metų projektą;

8.4. preliminarius duomenis apie Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos dydį.

9. Šio plano 8 punkte nurodyti projektai ir duomenys pateikiami Lietuvos Respublikos Seimo Biudžeto ir finansų komitetui (susipažinti).

10. Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus Lietuvos Respublikos 2009–2011 metų preliminarius nacionalinio biudžeto pagrindinius rodiklius, valstybės investicijų preliminarias kontrolines sumas, maksimalių asignavimų nustatymo bendruosius principus, taip pat valstybės lėšų investavimo į atitinkamą sritį bendruosius principus, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos dydį, Finansų ministerija per 10 darbo dienų:

10.1. informuoja Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojus apie maksimalių asignavimų išlaidoms finansuoti limitus;

10.2. parengia valstybės investicijų pagal kiekvieną sritį preliminarių limitų 2009–2011 metams metmenis, vadovaudamasi patvirtintais valstybės lėšų investavimo į atitinkamą sritį bendraisiais principais, ir informuoja apie tai atitinkamas ministerijas ir Vyriausybės įstaigas.

11. Ministerijos ir Vyriausybės įstaigos, remdamosi joms pateiktais investicijų projektais (programomis investicijų projektams įgyvendinti), per 20 kalendorinių dienų nuo Finansų ministerijos pranešimo apie atitinkamai valdymo sričiai 2009–2011 metams numatomus skirti preliminarius valstybės limitus gavimo pateikia Finansų ministerijai pasiūlymus dėl jų paskirstymo pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (programas investicijų projektams įgyvendinti), neviršydamos Finansų ministerijos nurodytų maksimalių limitų, ir apie tai informuoja valdymo srities, kurioje įgyvendina valstybės politiką, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojus.

12. Valstybės ar savivaldybių institucijos, valstybės įstaigos ir kiti ūkio subjektai, laikydamiesi Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 (Žin., 2001, Nr. 37-1251), iki 2008 m. birželio 16 d. pateikia Finansų ministerijai investicijų projektus (programas investicijų projektams įgyvendinti), kad jie būtų įtraukti į Valstybės investicijų 2009–2011 metų programos projektą.

Informacinės visuomenės plėtros investicijų projektai (investicijų projektų įgyvendinimo programos), teikiami įtraukti į Valstybės investicijų 2009–2011 metų programos projektą, turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu.

13. Vidaus reikalų ministerija iki 2008 m. birželio 1 d. pateikia Finansų ministerijai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai išvadas apie ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir apskričių viršininkų 2009 metams planuojamo didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičiaus pokyčių atitiktį nustatytiems kriterijams ir atitinkamus pasiūlymus.

14. Valstybės institucijos ir įstaigos iki 2008 m. birželio 2 d., suderinusios su Finansų ministerija, patvirtina ir (arba) patikslina valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodikas jų kuruojamoms valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, atsižvelgdamos į jų įgyvendinimo praktiką.

15. Valstybės institucijos ir įstaigos pateikia Finansų ministerijai:

15.1. iki 2008 m. birželio 2 d. – skaičiavimus, pagrindžiančius savivaldybių 2009 metų biudžetų pajamų ir išlaidų pokytį dėl priimtų ir numatomų priimti teisės aktų;

15.2. iki 2008 m. rugpjūčio 1 d. – duomenis apie Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto asignavimų poreikį jų kuruojamoms valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, mokinio krepšeliui finansuoti pagal kiekvieną savivaldybę.

16. Valstybės institucijos ir įstaigos, pageidaujančios gauti statistinę informaciją, kurios reikia Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių planui rengti, iki 2008 m. birželio 20 d. pateikia Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Statistikos departamentas) pageidaujamos gauti informacijos sąrašą, pagal kurį Statistikos departamentas iki 2008 m. rugpjūčio 4 d. pateikia minėtosioms institucijoms turimą 2007 ir 2008 metų statistinę informaciją.

17. Savivaldybės prireikus pateikia valstybės institucijoms ir įstaigoms jų nustatytais terminais informaciją, kad jos galėtų apskaičiuoti lėšų poreikį valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti.

18. Savivaldybės iki 2008 m. rugpjūčio 1 d. pateikia Finansų ministerijai prognozuojamus 2009 metams duomenis apie:

18.1. savivaldybėms priklausančių (iš savivaldybių biudžetų finansuojamų) švietimo įstaigų patalpų naudingą plotą;

18.2. savivaldybių administruojamų pajamų, gautų už išnuomotą valstybinę žemę ir Valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius, vietinių rinkliavų, mokesčio už pajamas, gautas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą, prognozuojamas įplaukas į savivaldybių biudžetus;

18.3. mokesčio už aplinkos teršimą, mokesčio už valstybinius gamtos išteklius ir pagal kiekvieną pajamų už prekes ir paslaugas rūšį prognozuojamas įplaukas į biudžetą.

19. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai iki 2008 m. liepos 21 d. pateikia Finansų ministerijai informaciją apie 2007 metais suplanuotas ir faktiškai panaudotas, 2008 metais suplanuotas ir 2009 metais planuojamas lėšas papildomumo principui įgyvendinti savo ir ūkio subjektų, kuriuose jie įgyvendina savininko arba akcininko teises ir pareigas ir vykdo veiklą srityse, kurios gali būti bendrai finansuojamos iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos, atsižvelgdami į Europos Komisijai pateiktos Lietuvos 2007–2013 metų programavimo periodo papildomumo principo išankstinio (ex-ante) vertinimo ataskaitos priedą, skelbiamą Finansų ministerijos interneto tinklalapyje (adresas http://www.finmin.lt, skyrius „Veiklos kryptys“ –> „Biudžetas“ –> „Planavimas“).

20. Per 45 kalendorines dienas nuo Finansų ministerijos pranešimo apie numatomus maksimalių asignavimų išlaidoms finansuoti limitus gavimo dienos pateikia:

20.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai Finansų ministerijai – strateginių 2009–2011 metų veiklos planų projektus, Lietuvos Respublikos 2009–2011 metų valstybės biudžeto programų sąmatų projektus su preliminariais skaičiavimais, neviršydami Finansų ministerijos nurodytų maksimalių asignavimų išlaidoms finansuoti limitų (prireikus kartu turi būti teikiami projektai dėl teisės aktų pakeitimo, mažinančio atitinkamo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojo reguliavimo srities išlaidas), taip pat iš ministerijų gautų preliminarių investicijų projektams įgyvendinti numatytų valstybės lėšų sumos. Institucijos, atsakingos už Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją įgyvendinančių veiksmų programų priemonių įgyvendinimą, teikdamos Finansų ministerijai strateginių 2009–2011 metų veiklos planų projektus, nurodo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programas, kurioms įgyvendinti planuojamas 2009–2011 metais Europos Sąjungos fondų lėšų poreikis, atskirai nurodydamos Europos Sąjungos struktūrinę paramą ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšas, skirtinas bendrai finansuojamiems su Europos Sąjungos lėšomis projektams įgyvendinti, pagal kiekvieną 2007–2013 metų veiksmų programų įgyvendinimo priemonę;

20.2. ministerijos, Vyriausybės įstaigos ir apskričių viršininkai Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai – strateginių 2009–2011 metų veiklos planų projektus ir atskiru priedu informaciją apie 2009 metams planuojamo didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičiaus pokyčius, suderintus su Vidaus reikalų ministerija. Ministerijos kartu pateikia ir įstaigų prie ministerijų strateginių 2009–2011 metų veiklos planų projektus, taip pat apibendrintą informaciją apie visas ministerijos valdymo srities vykdomas programas (sutrumpintus strateginius planus);

20.3. Švietimo ir mokslo ministerija Finansų ministerijai – mokslo ir studijų institucijų strateginių 2009–2011 metų veiklos planų ir programų sąmatų projektus (su preliminariais skaičiavimais pagal kiekvieną mokslo ir studijų instituciją) su preliminariais skaičiavimais pagal mokslo ir studijų institucijų Švietimo ir mokslo ministerijai jos nustatytu laiku pateiktus projektus.

21. Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komitetas prireikus priima sprendimą dėl 2009 metų biudžeto projekto prioritetinių krypčių, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir Finansų ministerijos pastabas ir pasiūlymus dėl pateiktų strateginių 2009–2011 metų veiklos planų projektų, Europos Sąjungos Tarybos patvirtintas bendrąsias ekonominės politikos gaires Lietuvai, taip pat dėl Vidaus reikalų ministerijos pateikto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičiaus pokyčio.

22. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, atsižvelgdami į Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komiteto sprendimus (arba į Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir Finansų ministerijos pastabas ir pasiūlymus), patikslina strateginius 2009–2011 metų veiklos planų projektus ir juose nurodyto planuojamo didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičiaus pokytį, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programų sąmatų projektus su atitinkamais skaičiavimais, valstybės investicijų paraiškas ir per 10 darbo dienų nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komiteto sprendimo priėmimo dienos (arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir Finansų ministerijos pastabų ir pasiūlymų gavimo dienos) pateikia juos Finansų ministerijai.

23. Apskričių viršininkai iki 2008 m. rugsėjo 1 d. pateikia Finansų ministerijai informaciją apie tai, kiek 2008 metais apskričių socialinių paslaugų įstaigos gaus lėšų tiesiogiai iš savivaldybių biudžetų už siunčiamų asmenų socialinę globą.

24. Finansų ministerija, naudodamasi iki 2008 m. rugpjūčio 11 d. pateikta informacija, nurodyta šio plano 2–4 punktuose, iki 2008 m. rugsėjo 5 d. (II etapas) parengia patikslintas 2009–2011 metų makroekonominių rodiklių projekcijas.

25. Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos iki 2008 m. rugsėjo 10 d. pateikia Finansų ministerijai duomenis apie prognozuojamas 2009 metų įplaukas į biudžetą kiekvienoje savivaldybės teritorijoje pagal administruojamus mokesčius.

26. Iki 2008 m. rugsėjo 29 d. pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

26.1. Finansų ministerija – pagal Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų projektus ir skaičiavimus parengtą Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, taip pat Valstybės investicijų 2009–2011 metų programos projektą;

26.2. Vidaus reikalų ministerija – nutarimo dėl ministerijoms, Vyriausybės įstaigoms ir apskričių viršininkams 2009 metams planuojamo didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičiaus pokyčio projektą.

______________