LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL BANKROTO ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS TIKRINIMO KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2008 m. birželio 26 d. Nr. 4-269

Vilnius

 

Atsižvelgdamas į Bankroto administratorių veiklos kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. 4-377 (Žin., 2006, Nr. 110-4181), 6 punktą:

1. Tvirtinu Bankroto administratorių veiklos tikrinimo komisijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2003 m. gegužės 8 d. įsakymą Nr. 4-170 „Dėl Įmonių bankroto administratorių veiklos tikrinimo komisijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 47-2086).

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                  VYTAS NAVICKAS

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2008 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 4-269

 

BANKROTO ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS TIKRINIMO KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bankroto administratorių veiklos tikrinimo komisijos (toliau – Komisija) nuostatai reglamentuoja Komisijos pareigas, teises ir darbo organizavimą.

2. Komisija sudaroma kiekvienu atveju, kai Įmonių bankroto valdymo departamento prie Ūkio ministerijos (toliau – Departamentas) direktorius priima sprendimą pavesti jai tikrinti konkretaus bankroto administratoriaus veiklą. Komisijoje, kuri sudaroma iš Departamento valstybės tarnautojų, Nacionalinės bankroto administratorių asociacijos atstovų ir Nacionalinės verslo administratorių asociacijos atstovų, turi būti ne mažiau kaip 3 nariai. Komisijos sudėtį tvirtina ir pirmininką skiria Departamento direktorius (toliau – Direktorius).

3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymu (Žin., 2001, Nr. 31-1010), Bankroto administratorių veiklos kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. spalio 10 d. įsakymu Nr. 4-377 (Žin., 2006, Nr. 110-4181), kitais teisės aktais, reglamentuojančiais įmonių bankroto procesus, ir šiais nuostatais.

 

II. KOMISIJOS PAREIGOS

 

4. Komisija privalo:

4.1. pagal Direktoriaus pavedime atlikti bankroto administratoriaus veiklos tikrinimą (toliau – Direktoriaus pavedimas) nurodytą užduotį ir per Direktoriaus pavedime nustatytą terminą atlikti bankroto administratoriaus veiklos patikrinimą (toliau – patikrinimas) bei parengti ir pateikti Direktoriui tikrinimo išvadas;

4.2. turėti ir bankroto administratoriui, kurio veikla tikrinama (toliau – administratorius), pateikti Direktoriaus pavedimą, kuriame turi būti nurodyta:

4.2.1. Komisijos narių, kuriems pavesta tikrinti administratoriaus veiklą, vardai ir pavardės, pareigos;

4.2.2. administratoriaus vardas ir pavardė (jei administratorius – juridinis asmuo, administratoriaus pavadinimas, kodas ir buveinė);

4.2.3. administratoriaus administruojamos įmonės (toliau – administruojama įmonė) pavadinimas, kodas ir buveinė (adresas), jeigu patikrinimas atliekamas šioje administruojamoje įmonėje;

4.2.4. patikrinimo pagrindas, tikslas ir terminas, per kurį turi būti atliktas patikrinimas;

4.3. per 5 darbo dienas nuo Direktoriaus pavedime nurodyto termino, per kurį turi būti atliktas patikrinimas, patikrinimo išvadas pateikti Direktoriui ir administratoriui;

4.4. atlikdama patikrinimą stengtis netrukdyti administratoriaus darbui;

4.5. neatskleisti tretiesiems asmenims atliekant patikrinimą gautos informacijos, kurios paviešinimas prieštarautų visuomenės interesams ar pažeistų teisėtus bankrutuojančios ir bankrutavusios įmonės arba šios įmonės administratoriaus interesus.

 

III. KOMISIJOS TEISĖS

 

5. Komisija, atlikdama patikrinimą, turi teisę:

5.1. pranešusi administratoriui ir jam dalyvaujant įeiti į administruojamos įmonės buveinę ir į visas kitas šiai įmonei nuosavybės ir (ar) kita teise priklausančias patalpas bei teritorijas;

5.2. pranešusi administratoriui ir jam ar jo atstovui dalyvaujant įeiti į administratoriaus buveinę;

5.3. susipažinti su administruojamos įmonės dokumentais, administruojamos įmonės atžvilgiu teismo priimtais procesiniais dokumentais (rezoliucijomis, nutartimis, sprendimais ir kt.), administruojamos įmonės kreditorių susirinkimo ir kreditorių komiteto nutarimais, jų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais ir kitais dokumentais, daryti pirmiau nurodytų dokumentų kopijas, nuorašus;

5.4. susipažinti su administruojamos įmonės dokumentais, susijusiais su bankroto procedūras reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų vykdymu.

 

IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

6. Komisijai vadovauja Komisijos pirmininkas.

7. Komisijos pirmininkas organizuoja Komisijos darbą ir atsako už tai, kad Direktoriaus pavedime nustatytu terminu būtų patikrinta administratoriaus veikla ir Direktoriui pateiktos išvados. Prireikus Komisijos pirmininkas arba narys gali kreiptis raštu į Direktorių dėl patikrinimo termino pratęsimo.

8. Komisijos atlikto tikrinimo išvados įforminamos protokolu, kurį pasirašo visi Komisijos nariai.

9. Komisijos nariai turi teisę pareikšti atskirą nuomonę, kuri įrašoma į protokolą arba pridedama prie protokolo.

10. Komisiją techniškai aptarnauja Departamentas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

11. Komisijai pateikus Direktoriui šių nuostatų 8 punkte nurodytą protokolą, laikoma, kad Komisijos veikla, atliekant konkretų tikrinimą, baigta.

12. Komisijos narys už savo veiklą atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.

_________________