MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TARIFINIŲ KVOTŲ ADMINISTRAVIMO MUITINĖJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. balandžio 1 d. Nr. 1B-289

Vilnius

 

Vadovaudamasis 1993 m. liepos 2 d. Europos Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas, 308 a, b ir c straipsniais:

1. Tvirtinu pridedamas Tarifinių kvotų administravimo muitinėje taisykles.

2. Skiriu Muitinės departamento Tarifų skyrių (V. Mickienė) atsakingu už tarifinių kvotų, kurios skiriamos pagal muitinės deklaracijos kvotuojamų prekių išleidimo į laisvą apyvartą muitinės procedūrai įforminti priėmimo laiką, administravimą Muitinės departamente.

3. Pripažįstu netekusiais galios:

3.1. Muitinės departamento 1995 m. birželio 27 d. įsakymą Nr. 318 „Dėl kvotos turėtojo pažymėjimų ir pažymų apie suteiktą vienkartines tarifines kvotas numeravimo“ (Žin., 1995, Nr. 54-1350);

3.2. Muitinės departamento 1997 m. balandžio 29 d. įsakymą Nr. 147 „Dėl Muitinės departamento direktoriaus 1995 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. 318 dalinio pakeitimo“ (Žin., 1997, Nr. 38-951).

4. Pavedu:

4.1. įsakymo vykdymą kontroliuoti direktoriaus pavaduotojui R. J. Vaicenavičiui;

4.2. Tarifų skyriui (V. Mickienė) šį įsakymą paskelbti oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“ ir interneto Muitinės departamento tinklalapyje.

5. Šis įsakymas, išskyrus 4.2 punktą, įsigalioja nuo 2004 m. gegužės 1 d.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                             RIMUTIS KLEVEČKA


PATVIRTINTA

Muitinės departamento prie

Lietuvos Respublikos finansų

ministerijos direktoriaus

2004 m. balandžio 1 d.

įsakymu Nr. 289

 

TARIFINIŲ KVOTŲ ADMINISTRAVIMO MUITINĖJE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Tarifinių kvotų administravimo muitinėje taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja tarifinių kvotų, kurios skiriamos pagal muitinės deklaracijos kvotuojamų prekių išleidimo į laisvą apyvartą muitinės procedūrai įforminti priėmimo laiką (toliau – tarifinės kvotos) administravimo tvarką.

Šios taisyklės netaikomos licencinėms tarifinėms kvotoms, kurios skirstomos pagal importo licencijas. Licencines tarifines kvotas administruoja Europos Komisijos Žemės ūkio generalinis direktoratas (DG AGRI) ir Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos arba atitinkamais atvejais kitos įgaliotos institucijos.

2. Šios taisyklės parengtos vadovaujantis 1993 m. liepos 2 d. Europos Komisijos reglamento (EEB) Nr. 2454/93, išdėstančio Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą, įgyvendinimo nuostatas, 308 a, b ir c straipsniais bei įgyvendinant kitus Europos Sąjungos (toliau – ES) teisės aktus, kurie nustato tarifinę kvotą ir/arba reglamentuoja tarifinių kvotų administravimo tvarką.

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Tarifinė kvota – Europos Sąjungos teisės aktų nustatytas tam tikras prekių kiekis, išreikštas natūriniais matavimo vienetais arba per vertę, kuris gali būti importuotas per nustatytą laikotarpį mokant mažesnį negu bendrasis/preferencinis muitas.

Tarifinių kvotų administravimas – tai muitinės formalumų ir duomenų mainų visuma, kuria siekiama paskirstyti tarifines kvotas chronologine tvarka pagal muitinės deklaracijos kvotuojamų prekių išleidimo į laisvą apyvartą muitinės procedūrai įforminti priėmimo datą.

Kvotuojamos prekės – prekės, kurioms nustatyta tarifinė kvota.

Tarifinės kvotos galiojimo laikotarpis – ES teisės aktų nustatytas laikotarpis, per kurį importuotojas gali pasinaudoti tarifine kvota, jeigu tarifinė kvota neišnaudota arba jos skirstymas nėra sustabdytas.

Tarifinės kvotos skirstymo sustabdymas – laikinas tarifinės kvotos skirstymo sustabdymas Europos Komisijos sprendimu.

Tarifinės kvotos rezervavimas – prašymo suteikti tarifinę kvotą nagrinėjimo atidėjimas Europos Komisijoje tarifinės kvotos skirstymo sustabdymo atveju.

Tarifinės kvotos grąžinimas – tam tikros tarifinės kvotos dalies (kiekio) grąžinimas Europos Komisijai.

4. Tarifinių kvotų, kurios skiriamos pagal muitinės deklaracijos kvotuojamų prekių išleidimo į laisvą apyvartą procedūrai įforminti priėmimo laiką, administravimas yra muitinio tikrinimo ir muitinio įforminimo proceso dalis, apimanti įvairių Lietuvos muitinės įstaigų bendradarbiavimą tarpusavyje ir Muitinės departamento bendradarbiavimą su Europos Komisijos Mokesčių ir muitų sąjungos generaliniu direktoratu (DG TAXUD), kuris administruoja tarifines kvotas ES mastu.

5. Tarifine kvota gali pasinaudoti bet kuris ES importuotojas, importuojantis kvotuojamas prekes per tarifinės kvotos galiojimo laikotarpį, jeigu tarifinė kvota neišnaudota.

6. Muitinės deklaracijos kvotuojamų prekių išleidimo į laisvą apyvartą procedūrai įforminamos Muitinės departamento direktoriaus įsakymu nustatytuose specializuotos kontrolės muitinės postuose, kuriuose atliekama sustiprinta prekių klasifikavimo, kilmės bei prekių muitinio įvertinimo kontrolė muitinio įforminimo metu.

7. Prašant suteikti tarifinę kvotą, teisės aktų nuostatos, reglamentuojančios prekių deklaravimo, naudojant automatinio duomenų apdorojimo techninėmis priemonėmis tvarką, netaikomos.

8. Prekėms, importuojamoms norint pasinaudoti tarifine kvota, supaprastintos procedūros netaikomos.

 

II. PRAŠYMŲ SUTEIKTI TARIFINĘ KVOTĄ PATEIKIMAS

 

9. Deklarantas, norėdamas pasinaudoti tarifine kvota, muitinės postui pateikia nustatyta tvarka užpildytą bendrojo administracinio dokumento importo rinkinį. Šio rinkinio 36 langelyje preferencijos kodas turi būti nurodytas atsižvelgiant į tai, kad prekės deklaruojamos norint pasinaudoti tarifine kvota, 39 langelyje turi būti nurodytas tarifinės kvotos, kuria norima pasinaudoti, numeris, o 47 langelyje – kvotuojamoms prekėms nustatyta importo muito norma. Taip užpildyto bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio pateikimas laikomas prašymo suteikti tarifinę kvotą pateikimu.

10. Jeigu bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio 39 langelis neužpildytas ir/arba 36 langelis užpildytas netinkamai, laikoma, kad deklarantas prašymo suteikti tarifinę kvotą nepateikė.

11. Deklarantas, norėdamas pasinaudoti tarifine kvota, muitinės postui privalo pateikti garantiją, kurios pakaktų mokestinės prievolės, galinčios atsirasti importuojant tapačias nekvotuojamas prekes, įvykdymui užtikrinti.

 

III. PRAŠYMŲ SUTEIKTI TARIFINĘ KVOTĄ PRIĖMIMAS MUITINĖS POSTUOSE

 

12. Muitinės poste bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio, kuriame nurodyta, kad deklarantas pageidauja pasinaudoti tarifine kvota, tikrinimas muitinio įforminimo metu pradedamas patikrinant tarifinių kvotų duomenų bazėje esančių su kvota susijusių duomenų atitiktį duomenims, nurodytiems atitinkamuose bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio langeliuose. Tikrinama, ar:

12.1. A langelyje nurodyta muitinės deklaracijos priėmimo data patenka į tarifinės kvotos galiojimo laikotarpį;

12.2. 33 langelyje nurodytas prekių kodas pagal TARIC nomenklatūrą atitinka kvotuojamų prekių TARIC nomenklatūros kodą;

12.3. 34 langelyje nurodytas kilmės šalies kodas atitinka šalies, iš kurios importuojant prekes, taikoma tarifinė kvota, kodą. Jeigu tarifinė kvota skiriama tam tikrai šalių grupei, būtina patikrinti, ar 34 langelyje nurodyta kilmės šalis priklauso minėtai šalių grupei. Tais atvejais, kai tarifinė kvota nustatyta autonomiškai arba vykdant įsipareigojimus, prisiimtus Pasaulio prekybos organizacijoje ir yra taikoma neatsižvelgiant į kilmės šalį, šiame langelyje nurodytas prekių kilmės šalies kodas gali būti atskirai netikrinamas, jeigu teisės aktai nenustato ko kita;

12.4. 36 langelyje preferencijos kodas nurodytas atsižvelgiant į tai, kad prekės deklaruojamos norint pasinaudoti tarifine kvota;

12.5. 39 langelyje nurodytas galiojančios tarifinės kvotos numeris.

13. Tuo atveju, kai tarifinės kvotos skirstymo laikotarpis yra pasibaigęs arba tarifinės kvotos kiekis yra išnaudotas, taip pat jeigu nustatoma, kad bendrojo administracinio dokumento importo rinkinys neatitinka šių taisyklių 12.2–12.5 punktų reikalavimų, vadovaujantis Bendrojo dokumento muitinio įforminimo instrukcija priimamas sprendimas neišleisti prekių, bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio J langelyje dedamas B grupės spaudas su įrašu „Neišleista, nes…“, nurodant, kad tarifinė kvota nesuteikta.

14. Tuo atveju, kai tarifinės kvotos skirstymas yra sustabdytas, prašymas suteikti tarifinę kvotą priimamas.

15. Bendrojo administracinio dokumento tikrinimo ir muitinio įforminimo metu turi būti atsižvelgta į tai, kokiais matavimo vienetais nustatyta tarifinė kvota: kai tarifinės kvotos kiekis nustatytas masės vienetais (kilogramais arba tonomis), bendrojo administracinio dokumento importo rinkinyje importuojamų prekių kiekis gali būti nurodytas tik 38 langelyje, o jei tarifinės kvotos kiekis nustatytas kitais matavimo vienetais, bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio 41 langelyje privalo būti įrašytas papildomas matavimo vienetas, atitinkantis tarifinės kvotos kiekio matavimo vienetą (galimi tarifinių kvotų kiekio matavimo vienetai ir juos atitinkantys matavimo vienetai, naudojami pildant bendrojo administracinio dokumento importo rinkinį, pateikti 1 priede).

16. Jeigu tarifinė kvota nustatyta iš tam tikros šalies ar šalių grupės kilusioms prekėms, muitinį tikrinimą atliekantis muitinės pareigūnas patikrina, ar pateikti privalomi prekių kilmę įrodantys dokumentai.

17. Tuo atveju, kai tarifinės kvotos skiriamos tik pateikus ES teisės aktų nustatytus papildomus dokumentus (autentiškumo sertifikatus, dokumentus VI1 ir VI2 ar kitus), muitinį tikrinimą atliekantis muitinės pareigūnas patikrina, ar pateikti visi tokie dokumentai.

18. Tuo atveju, kai privaloma pateikti šių taisyklių 16 ir 17 punktuose nurodytus dokumentus, o jie muitinio įforminimo metu yra nepateikiami, priimamas sprendimas neišleisti prekių.

19. Skiriant tarifinę kvotą, atliekamas prekių tarifinio klasifikavimo tikrinimas, t. y. muitinės įstaigoje patikrinama, ar importuojamos prekės atitinka muitinės deklaracijoje pateiktą jų aprašymą bei TARIC nomenklatūros kodą.

Kilus įtarimui dėl prekių tarifinio klasifikavimo teisingumo, teisės aktų nustatyta tvarka imami prekių mėginiai (pavyzdžiai).

20. Kiekvienu atveju, kai deklarantas pateikia prašymą suteikti tarifinę kvotą prekėms, kurioms nustatyti specialūs kokybės reikalavimai, imamas prekių mėginys (pavyzdys) prekių kokybei nustatyti.

21. Taisyklių 19 ir 20 punktuose nurodytais atvejais prašymas suteikti tarifinę kvotą priimamas.

22. Taisyklių 9 punkte nustatyta tvarka užpildyto bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio priėmimas laikomas deklaranto prašymo suteikti tarifinę kvotą priėmimu. Toks bendrasis administracinis dokumentas laikomas kvotiniu bendruoju administraciniu dokumentu arba kvotos deklaracija.

23. Iš nustatyta tvarka įformintų kvotinių bendrojo administracinio dokumento importo rinkinių (kvotos deklaracijų) 6 egzempliorių suformuojamos atskiros bylos, kurios teritorinės muitinės nustatyta tvarka ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo atitinkamų rinkinių priėmimo nusiunčiamos į atitinkamos teritorinės muitinės Bendrųjų reikalų skyrių tolesniems tarifinių kvotų administravimo veiksmams atlikti.

Šeštadienį ir sekmadienį įformintų kvotinių bendrojo administracinio dokumento importo rinkinių 6 egzemplioriai į teritorinės muitinės Bendrųjų reikalų skyrių siunčiami kartu su pirmadienį įformintais kvotinių bendrojo administracinio dokumento importo rinkinių 6 egzemplioriais.

Valstybinių švenčių dienomis įformintų kvotinių bendrojo administracinio dokumento importo rinkinių 6 egzemplioriai į teritorinės muitinės Bendrųjų reikalų skyrių siunčiami kartu su pirmąją po švenčių einančią darbo dieną įformintų bendrojo administracinio dokumento importo rinkinių 6 egzemplioriais.

24. Duomenys apie kvotinius bendrojo administracinio dokumento importo rinkinius įrašomi šių taisyklių 2 priede nustatytos formos Prašymų suteikti tarifinę kvotą suvestinės A dalyje. Skiltyje „Kvotos numeris“ įrašomas kvotinio bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio 39 langelyje nurodytas tarifinės kvotos numeris. Skiltyje „Prašomas kiekis“ turi būti įrašytas prekių kiekis, kurio importui prašoma suteikti tarifinę kvotą (atsižvelgiant į tarifinės kvotos kiekio matavimo vienetus, informacija atitinkamai imama iš kvotinio bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio 35, 38 arba 41 langelio). Skiltyje „Matavimo vienetai“ nurodomi matavimo vienetų, atitinkančių tarifinių kvotų kiekio matavimo vienetus, kodai.

25. Įgaliotas muitinės pareigūnas nedelsdamas, tą pačią dieną, faksu arba elektroninio ryšio priemonėmis išsiunčia užregistruoto ir įforminto bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio 6 egzempliorių kartu su šių taisyklių 16 ir/arba 17 punktuose nurodytais dokumentais (jeigu juos privaloma pateikti) į Muitinės departamento Tarifų skyrių.

26. Muitinės įstaigos darbo dienos (įskaitant šeštadienius, sekmadienius ir valstybinių švenčių dienas) pabaigoje įgaliotas muitinės pareigūnas faksu arba elektroniniu paštu į Muitinės departamento Tarifų skyrių išsiunčia tos dienos Prašymų suteikti tarifinę kvotą suvestinę. Tuo atveju, kai muitinės postas dirba keliomis pamainomis, minėta suvestinė su duomenimis apie per praėjusią parą pateiktus prašymus suteikti tarifinę kvotą turi būti baigta pildyti ir į Muitinės departamento Tarifų skyrių išsiųsta iki 24 valandos.

27. Prašymų suteikti tarifinę kvotą suvestinė taip pat turi būti išsiųsta teritorinės muitinės, kuriai priklauso muitinės įstaiga, Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyriui šių taisyklių 26 punkte nurodytu būdu ir terminais.

 

IV. TARIFINIŲ KVOTŲ ADMINISTRAVIMAS MUITINĖS DEPARTAMENTE

 

28. Muitinės departamento Tarifų skyriaus pareigūnai, atsakingi už tarifinių kvotų administravimą (toliau šiame skyriuje – atsakingas pareigūnas), gavęs iš muitinės įstaigų prašymus suteikti tarifinę kvotą, kartotinai patikrina, ar:

28.1. prašymai suteikti tarifinę kvotą yra galiojantys;

28.2. prašymai suteikti tarifinę kvotą pateikti per atitinkamos tarifinės kvotos galiojimo laikotarpį;

28.3. kartu su prašymais suteikti tarifinę kvotą pateikti visi būtini dokumentai;

28.4. prašymuose nurodyti teisingi matavimo vienetai;

28.5. tarifinių kvotų grąžinimo atvejais – ar grąžinamas kiekis atitinka prašytą arba gautą kiekį.

29. Tais atvejais, kai prašyme suteikti tarifinę kvotą nurodyti matavimo vienetai neatitinka tarifinės kvotos kiekio matavimo vienetų, atsakingas pareigūnas, jeigu turi tam pakankamai duomenų, perskaičiuoja prašomą tarifinės kvotos kiekį pagal atitinkamos kvotos kiekio matavimo vienetus.

30. Atsakingas pareigūnas turi teisę nepriimti prašymų suteikti tarifinę kvotą, kurie neatitinka šiose taisyklėse nurodytų reikalavimų. Apie tokius prašymus nedelsiant, per vieną darbo dieną, raštu informuojami atitinkamų teritorinių muitinių Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyriai.

31. Atsakingas pareigūnas pagal iki praėjusios dienos 24 val. pateiktų prašymų suteikti tarifinę kvotą duomenis suformuoja tarifinių kvotų prašymo rinkmeną ir tą pačią darbo dieną iki 12 valandos ją perduoda elektroninio ryšio priemonėmis arba faksu Europos Komisijai. Tokiems duomenų mainams paprastai naudojamasi Kvotų informacine sistema.

32. Atsakingas pareigūnas nedelsdamas peržiūri iš Europos Komisijos gautą atsakymą dėl tarifinių kvotų suteikimo. Europos Komisijos atsiųstame atsakyme gali būti nurodyti tokie sprendimai dėl kiekvieno prašymo suteikti tarifinę kvotą:

32.1. suteikti visą (100 proc.) prašomą tarifinės kvotos kiekį;

32.2. suteikti dalį prašomo tarifinės kvotos kiekio;

32.3. tarifinės kvotos nesuteikti;

32.4. tarifinę kvotą rezervuoti.

33. Tais atvejais, kai nustatoma, kad Europos Komisija suteikė didesnį tarifinės kvotos kiekį negu buvo prašyta, tarifinė kvota buvo suteikta neteisingai arba paprašyta neteisėtai, Muitinės departamentas apie tai nedelsdamas informuoja Europos Komisiją.

34. Atsakingas pareigūnas užpildo iš muitinės postų atsiųstų Prašymų suteikti tarifinę kvotą suvestinių B dalis ir per vieną darbo dieną po to, kai gautas atsakymas iš Europos Komisijos, faksu arba elektroninėmis ryšio priemonėmis perduoda šias suvestines atitinkamų teritorinių muitinių Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyriams.

 

V. TARIFINIŲ KVOTŲ ADMINISTRAVIMAS TERITORINĖSE MUITINĖSE

 

35. Atsakingas teritorinės muitinės Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyriaus pareigūnas (toliau šiame skyriuje – atsakingas pareigūnas) ne vėliau kaip per 3 darbo dienas privalo peržiūrėti visus iš muitinės postų atvežtus ir į Bendrųjų reikalų skyrių perduotus kvotinių bendrojo administracinio dokumento importo rinkinių 6 egzempliorių dokumentus ir patikrinti, ar minėti egzemplioriai užpildyti ir įforminti nustatyta tvarka, ar pateikti visi privalomi pateikti dokumentai ir ar šie dokumentai galioja. Apie nustatytus pažeidimus ar neatitikimus raštu nedelsiant, per vieną darbo dieną, turi būti informuojamas Muitinės departamento Tarifų skyrius.

36. Atsakingas pareigūnas, gavęs iš Muitinės departamento Tarifų skyriaus informaciją apie Europos Komisijos atsakymą dėl tarifinių kvotų suteikimo, paprastai per 3 darbo dienas peržiūri su pateikta informacija susijusius kvotinius bendrojo administracinio dokumento importo rinkinių 6 egzempliorius.

37. Jeigu Europos Komisijos atsakyme nurodyta, kad tam tikra tarifinė kvota suteikta visam prašomam kvotos kiekiui, kvotinio bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio (kvotos deklaracijos) įforminimas laikomas užbaigtu.

38. Jeigu tarifinė kvota suteikta tik daliai importuotų prekių kiekio, vadovaujantis Muitinėje įformintų dokumentų pripažinimo negaliojančiais taisyklėmis, priimamas sprendimas:

38.1. pripažinti įformintą kvotinį bendrojo dokumento importo rinkinį negaliojančiu;

38.2. įforminti naują bendrojo dokumento importo rinkinį, kuriuo atskirai būtų deklaruota prekių siuntos dalis, kuriai tarifinė kvota suteikta, ir prekių siuntos dalis, kuriai tarifinė kvota nesuteikta.

39. Tais atvejais, kai tarifinė kvota nesuteikiama, vadovaujantis Duomenų taisymo muitinėje įformintuose dokumentuose taisyklėmis, priimamas sprendimas:

39.1. perskaičiuoti kvotiniame bendrojo dokumento importo rinkinyje apskaičiuotus importo muitus ir mokesčius pagal muito normą, nustatyta atitinkamoms prekėms, kurioms importuojamos netaikant tarifinės kvotos;

39.2. taisyti atitinkamą bendrojo dokumento importo rinkinį.

40. Jeigu Europos Komisijos atsakyme nurodyta, kad tarifinė kvota rezervuojama, sprendimų dėl atitinkamo kvotinio bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio, nurodytų šių taisyklių 37–39 punkte, priėmimas atidedamas, kol bus gautas papildomas atsakymas iš Europos Komisijos, apie tai nedelsiant informuojant teritorinės muitinės Mokesčių apskaitos ir išieškojimo skyrių.

41. Tais atvejais, kai muitinio įforminimo metu buvo paimtas kvotuojamų prekių mėginys (pavyzdys), gavus atsakymą iš Europos Komisijos sprendimo dėl kvotinio bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio priėmimas yra atidedamas, kol bus įformintas atitinkamas prekių klasifikavimo aktas. Apie tokius atvejus taip pat nedelsiant informuojamas teritorinės muitinės Mokesčių apskaitos ir išieškojimo skyrius.

42. Tais atvejais, kai muitinio įforminimo metu buvo paimtas kvotuojamų prekių mėginys (pavyzdys) ir atlikus prekių tarifinio klasifikavimo tikrinimą buvo nustatyta, kad importuojamos prekės neatitinka muitinės deklaracijoje pateikto jų aprašymo bei TARIC nomenklatūros kodo ir kad tarifinė kvota, pasikeitus prekės TARIC nomenklatūros kodui, negali būti suteikta, atsakingas pareigūnas nedelsdamas apie tai informuoja Muitinės departamento Tarifų skyrių ir teritorinės muitinės Mokesčių apskaitos ir išieškojimo skyrius bei atlieka šių taisyklių 39 punkte nurodytus veiksmus.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43. Tais atvejais, kai Muitinės departamento nustatyta tvarka atlikus asmenų ūkinės komercinės veiklos, kilmės dokumentų tikrinimus ir/arba mokestinius tyrimus, nustatoma, kad minėtų tikrinimų ar tyrimų metu nustatyti pažeidimai turi arba gali turėti įtakos tarifinių kvotų skyrimui, nedelsiant informuojamas Muitinės departamento Tarifų skyrius ir atitinkamos teritorinės muitinės Tarifų ir muitinio įvertinimo skyrius.

44. Tais atvejais, kai dėl tam tikrų priežasčių nepasinaudota tarifine kvota prekių išleidimo į laisvą apyvartą metu arba tais atvejais, kai Europos Komisija kartotinai nustato tarifinę kvotą atitinkamoms prekėms, ir tarifinės kvotos galiojimo laikotarpis dar nėra pasibaigęs, importuotojas gali pateikti Muitinės departamento Tarifų skyriui prašymą leisti pasinaudoti tarifine kvota, jame nurodydamas tarifinės kvotos, kuria nori pasinaudoti, numerį ir kiekį, prekių aprašymą ir TARIC nomenklatūros kodą bei kilmės šalį. Kartu su prašymu turi būti pateiktas įformintas deklarantui skirtas bendrojo administracinio dokumento importo rinkinio, įforminto išleistoms į laisvą apyvartą prekėms, kurioms prašoma suteikti tarifinę kvotą, egzempliorius.

45. Atsakingas Muitinės departamento Tarifų skyriaus pareigūnas šių taisyklių 42 punkte nurodytą prašymą persiunčia į Europos Komisiją.

46. Gavus Europos Komisijos atsakymą, kad pagal pateiktą prašymą tarifinė kvota suteikta visam jame nurodytam kvotuojamų prekių kiekiui arba jo daliai, atsakingas Muitinės departamento Tarifų skyriaus pareigūnas per 3 darbo dienas apie tai raštu informuoja teritorinės muitinės, kurios veiklos zonai priklauso prašymą dėl tarifinės kvotos suteikimo pateikęs asmuo, Tarifų ir muitinio įvertinimo skyrių, kuris atlieka šių taisyklių 37–40 punkte nurodytus veiksmus.

______________