LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1997 M. RUGPJŪČIO 11 D. NUTARIMO NR. 897 „DĖL LAIKINOSIOS PREKIŲ MUITINIO ĮVERTINIMO TVARKOS PATVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO

 

1999 m. birželio 9 d. Nr. 747

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš dalies pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimą Nr. 897 „Dėl Laikinosios prekių muitinio įvertinimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 76-1957; 1998, Nr. 3-59):

1. Išdėstyti preambulę taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos muitinės kodekso (Žin., 1996, Nr. 52-1239) VI skyriumi ir 234 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria“.

2. Išdėstyti 4 ir 5 punktus taip:

4. Nustatyti, kad:

4.1. apskaičiuojant prekių muitinę vertę, nesiremiama tapačių ir panašių prekių muitine verte, jeigu tapačios arba panašios importuotos prekės atgabentos keleivinėmis transporto priemonėmis (reguliariaisiais ir užsakomaisiais orlaivių reisais, keleiviniais traukiniais, autobusais, lengvaisiais ir keleiviniais-krovininiais automobiliais), sudaro fizinių asmenų importuotų mišrių siuntų dalį, dideliais kiekiais perparduodamos fiziniams asmenims arba įsigytos mažmeninėje prekyboje;

4.2. jeigu yra pagrindo manyti, kad deklaruojama prekių muitinė vertė apgaulės būdu sumažinta (deklaruojama vertė mažesnė už Muitinės departamento prie Finansų ministerijos nustatytas palyginamąsias importuojamų prekių kainas arba (kai tokios kainos nenustatytos) labai skiriasi nuo panašių prekių pardavimo Lietuvos rinkoje kainų, už prekes atsiskaityta grynaisiais pinigais, prekės įsigytos mažmeninėje prekyboje, prekių pirkėjai ir (arba) pardavėjai yra fiziniai asmenys, prekės įsigytos iš įmonės, registruotos lengvatinio mokesčių tarifo valstybėje arba zonoje, sąskaita faktūra nepažymėta valstybės, iš kurios prekės eksportuotos, muitinės žymomis, nepateikta eksporto muitinės deklaracija arba jos kopija, dokumentuose nenurodytos transporto, draudimo išlaidos, kiti būtini duomenys, įvairiuose dokumentuose nurodyti duomenys nesutampa, dokumentai taisyti, prekės supakuotos ne gamykliniu būdu ir pan.), muitinės pareigūnas importo deklaracijoje deda spaudą su įrašu arba rašo joje, kad deklaruota prekių muitinė vertė tikrintina papildomai ir gali būti perskaičiuota pagal kitus muitinio įvertinimo metodus (išskyrus sandorio vertės metodą). Šiuo atveju privaloma pateikti garantiją, ne mažesnę už importo muitų ir mokesčių sumą (neįskaitant jau sumokėtų importo muitų ir mokesčių), kuria gali būti apmokestintos importuojamos prekės, apskaičiuotą pagal palyginamąsias kainas arba (kai tokios kainos nenustatytos) pagal muitinės turimus duomenis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos muitinės kodekso 32 straipsniu (jeigu negalima pritaikyti kitų prekių muitinio įvertinimo metodų). Jeigu deklarantas nepateikia arba neturi teisės pateikti garantijos, muitinės sprendimu prekių muitinė vertė be papildomo tikrinimo apskaičiuojama pagal muitinės turimus duomenis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos muitinės kodekso 32 straipsniu (jeigu negalima pritaikyti kitų prekių muitinio įvertinimo metodų);

4.3. Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos informuoja Valstybinę mokesčių inspekciją prie Finansų ministerijos ir (arba) Mokesčių policijos departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos bei kitas suinteresuotas valstybės institucijas apie tuos atvejus, kai yra pagrindo manyti, kad importuojamų arba eksportuojamų prekių muitinė vertė apgaulės būdu sumažinama (padidinama) ir reikia papildomo šių valstybės institucijų tyrimo. Nurodytosios valstybės institucijos apie atliktų tyrimų rezultatus informuoja Muitinės departamentą prie Finansų ministerijos;

4.4. taikydama tapačių ir panašių prekių sandorio vertės metodus bei Lietuvos Respublikos muitinės kodekso 32 straipsnį, muitinė naudojasi Muitinės departamento prie Finansų ministerijos prekių muitinio įvertinimo duomenų bazėje sukauptais duomenimis apie prekių muitinę vertę. Muitinės įstaigose naudojantis šiais duomenimis, turi būti parengiamas duomenų bazės išrašas su anksčiau importuotoms prekėms, kurių muitine verte remiamasi, įformintos muitinės deklaracijos numeriu, jos muitinio įforminimo data ir kitais duomenimis, kurių reikia importuojamų prekių muitiniam įvertinimui. Išrašą, kuris pridedamas prie įforminamos muitinės deklaracijos, turi pasirašyti muitinį tikrinimą atliekantis muitinės pareigūnas. Duomenų atrankos iš duomenų bazės, jų naudojimo bei sprendimo nustatyti prekių muitinę vertę pagal nurodytojoje duomenų bazėje sukauptus duomenis įforminimo tvarką nustato Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos;

4.5. iki šiuo nutarimu patvirtintos Laikinosios prekių muitinio įvertinimo tvarkos 45 punkte nurodytų naudotų automobilių kainų žinynų (katalogų) aprobavimo ir jų naudojimo muitiniam įvertinimui tvarkos nustatymo naudojamos Valstybinės konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytos importuojamų automobilių vidutinės importo kainos priklausomai nuo jų nusidėvėjimo.

5. Pavesti Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės:

5.1. suderinta su Muitinės departamentu prie Finansų ministerijos tvarka pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus klases teikti duomenis šiam departamentui apie ūkio subjektų bendrąjį veiklos pelningumą;

5.2. teikti Muitinės departamentui prie Finansų ministerijos duomenis apie ūkio subjektų vidutines pajamas iš tarptautinio prekių gabenimo sausumos, oro ir jūrų transportu“.

3. Nurodytuoju nutarimu patvirtintoje Laikinojoje prekių muitinio įvertinimo tvarkoje:

3.1. išdėstyti 49 punktą taip:

49. Tam tikrų prekių muitinė vertė kontroliuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka valstybės institucijų nustatytomis šių prekių kainomis. Deklarantui nepagrindus importuojamų prekių, nurodytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame sąraše, deklaruojamos sandorio vertės realumo kitais muitinio įvertinimo metodais (išskyrus sandorio vertės metodą) arba nepateikus informacijos, kurios reikia kitiems prekių muitinio įvertinimo metodams taikyti, kai sandorio vertės metodas negali būti taikomas, nurodytosios valstybės institucijų nustatytos kainos naudojamos prekių muitinei vertei nustatyti supaprastintai.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais atvejais išleidžiamų laisvai cirkuliuoti (importuojamų vidaus vartojimui) prekių kainos, nuo kurių skaičiuojami mokesčiai, turi būti ne mažesnės už valstybės institucijų nustatytas tų prekių importo kainas“;

3.2. papildyti nurodytąją tvarką šiuo 50 punktu:

50. Muitinė turi teisę netaikyti importuojamų arba eksportuojamų prekių muitiniam įvertinimui sandorio vertės metodo, jeigu kyla pagrįstų abejonių, ar deklaruojama prekių vertė lygi visai sumokėtai arba priklausančiai sumokėti pinigų sumai, nurodytai Lietuvos Respublikos muitinės kodekso 30 straipsnyje, ir deklarantas nepateikia informacijos, pagrindžiančios deklaruojamos prekių vertės teisingumą. Kilus tokioms abejonėms, taikomas šio nutarimo 4.2 punktas, ir muitinė gali pareikalauti iš deklaranto ne vėliau kaip per mėnesį pateikti papildomą informaciją ir (arba) dokumentus. Abejonėms neišnykus, muitinė, prieš priimdama galutinį sprendimą, deklaranto prašymu raštu jį informuoja apie kilusių abejonių priežastis. Deklarantas, gavęs šią informaciją, per 5 darbo dienas turi teisę pateikti paaiškinimą, ir galutinis sprendimas šiuo atveju priimamas ne anksčiau kaip po nurodytojo termino (penkių darbo dienų). Apie galutinį sprendimą ir jo motyvus deklarantui pranešama raštu. Jeigu deklarantas nepateikia arba neturi teisės pateikti garantijos, muitinės sprendimas apskaičiuoti prekių muitinę vertę be papildomo tikrinimo pagal muitinės turimus duomenis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos muitinės kodekso 32 straipsniu (jeigu negalima pritaikyti kitų prekių muitinio įvertinimo metodų), laikomas galutiniu“.

 

 

 

L. E. SOCIALINĖS APSAUGOS IR

DARBO MINISTRĖS PAREIGAS,

L. E. MINISTRĖS PIRMININKĖS PAREIGAS                                            IRENA DEGUTIENĖ

 

 

 

L. E. FINANSŲ MINISTRO PAREIGAS                                                      ALGIRDAS ŠEMETA