LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. gruodžio 31 d. Nr. 4-747

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2009, Nr. 93-3986) 8 straipsnio 1 dalimi:

1. T v i r t i n u Viešųjų pirkimų tarnybos nuostatus (pridedama).

2. Į g a l i o j u Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus pavaduoją Daivį Zabulionį atlikti visus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus veiksmus, susijusius su šio įsakymo 1 punktu patvirtintų Viešųjų pirkimų tarnybos nuostatų įregistravimu Juridinių asmenų registre.

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                  Dainius Kreivys


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2009 m. gruodžio 31 d.

įsakymu Nr. 4-747

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba) yra įstaiga prie Ūkio ministerijos, įgyvendinanti viešųjų pirkimų politiką ir prižiūrinti, kaip laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų.

2. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija (Žin., 1992, Nr. 33-1014), Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Viešųjų pirkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), kitais įstatymais ir teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.

3. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Tarnybos buveinės adresas: Vilnius, Kareivių g. 1, Lietuvos Respublika.

4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka.

 

II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji Tarnybos uždaviniai yra šie:

5.1. įgyvendinti viešųjų pirkimų politiką;

5.2. prižiūrėti, kaip laikomasi Viešųjų pirkimų įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų.

6. Tarnybos funkcijos:

6.1. pagal kompetenciją rengti ir (ar) priimti pirkimus reglamentuojančius teisės aktus;

6.2. kontroliuoti, kaip atliekant pirkimus laikomasi Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų, vykdyti šių teisės aktų pažeidimų prevenciją;

6.3. nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylas pagal savo kompetenciją;

6.4. teikti metodinę pagalbą, rengti Viešųjų pirkimų įstatymui įgyvendinti reikalingas rekomendacijas, nustatyti gaires;

6.5. rinkti, kaupti ir analizuoti informaciją apie numatomus ir atliekamus pirkimus, sudarytas pirkimų sutartis ir sutarčių įvykdymo rezultatus, taip pat nustatytus viešųjų pirkimų tvarkos pažeidimus, jų pobūdį ir su jais susijusius sprendimus bei bausmes. Šią informaciją, išskyrus konfidencialią, teikti valstybės ir savivaldybių institucijoms, įstaigoms ir skelbti viešai;

6.6. analizuoti ir vertinti pirkimų sistemą, rengti pasiūlymus, kaip ją tobulinti;

6.7. organizuoti perkančiųjų organizacijų valstybės tarnautojų ar darbuotojų, atsakingų už pirkimus, mokymą, juos mokyti;

6.8. konsultuoti perkančiąsias organizacijas ir tiekėjus ar organizuoti jų konsultavimą pirkimo klausimais;

6.9. sprendžiant pirkimo klausimus, palaikyti ryšius su atitinkamomis užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;

6.10. tvirtinti supaprastintų pirkimų skelbimų formas ir nustatyti skelbimų teikimo reikalavimus;

6.11. tvirtinti pirkimo vertės apskaičiavimo metodiką;

6.12. tvirtinti pirkimų ataskaitų formas ir nustatyti ataskaitų teikimo reikalavimus;

6.13. rengti ir teikti Europos Bendrijų Komisijai jos nustatytais terminais ir forma statistines prekių, paslaugų ir darbų pirkimo metines ataskaitas ir kitą jos prašomą informaciją;

6.14. persiųsti Europos Bendrijų oficialiųjų leidinių biurui skelbti perkančiųjų organizacijų skelbimus ir užtikrinti perkančiųjų organizacijų perduodamų kitų pranešimų ir informacijos persiuntimą;

6.15. teikti Europos Bendrijų Komisijai Viešųjų pirkimų įstatymo 97 straipsnyje nurodytą informaciją apie Europos Bendrijos teisės pažeidimą;

6.16. persiųsti prašymą Europos Bendrijų Komisijai dėl Viešųjų pirkimų įstatymo 98 straipsnyje nurodyto sutaikymo;

6.17. administruoti Centrinę viešųjų pirkimų informacinę sistemą;

6.18. vertinti tiekėjų kreipimusi dėl perkančiųjų organizacijų pirkimo dokumentuose nurodytų pirkimo sąlygų;

6.19. kitų teisės aktų nustatytos funkcijos.

 

III. TARNYBOS TEISĖS

 

7. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama savo funkcijas, turi teisę:

7.1. savarankiškai pasirinkti tikrinamas perkančiąsias organizacijas, tikrinimo būdą, mastą ir laiką;

7.2. gauti iš perkančiosios organizacijos su pirkimais susijusią informaciją ir dokumentus;

7.3. gauti perkančiosios organizacijos, viešojo pirkimo komisijos ar jos narių ir pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų veiksmų ir sprendimų, susijusių su pirkimu, paaiškinimus;

7.4. pirkimo dokumentus ir tiekėjų pasiūlymus pateikti papildomai ekspertizei;

7.5. vadovaujantis teisingumo ir protingumo kriterijais įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti pirkimo procedūras ar nesudaryti pirkimo sutarties tol, kol Tarnyba nepateiks perkančiosios organizacijos pateiktų dokumentų ir sprendimų vertinimo;

7.6. nustačius įstatymų, kitų teisės aktų pažeidimus, įpareigoti perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras, panaikinti ar pakeisti Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimų neatitinkančius sprendimus ar veiksmus;

7.7. Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytais atvejais duoti sutikimą perkančiajai organizacijai nutraukti pirkimo procedūras ar nestabdyti pirkimo procedūrų, kai nagrinėjamos tiekėjų pretenzijos;

7.8. Viešųjų pirkimų įstatymą pažeidusius asmenis įstatymų nustatyta tvarka traukti administracinėn atsakomybėn;

7.9. nustačius Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimus ar galimas korupcijos apraiškas, medžiagą tolesniam tyrimui perduoti teisėsaugos institucijoms.

8. Tarnyba gali turėti ir kitų teisių, kurias jai suteikia įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

9. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis ūkio ministro patvirtintais metiniais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879).

10. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų ūkio ministras. Tarnybos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas ūkio ministrui. Ūkio ministras skatina Tarnybos direktorių, prireikus, skiria jam tarnybines nuobaudas.

11. Tarnybos direktorius:

11.1. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir tarptautinėse organizacijose;

11.2. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus, taip pat atlieka teisės aktų nustatytas funkcijas, vykdo ūkio ministro suteiktus įgaliojimus, yra asmeniškai atsakingas už tai, kad būtų vykdomi Tarnybai pavesti uždaviniai;

11.3. užtikrina, kad Tarnyboje būtų vykdomos Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys, įstatymai ir kiti teisės aktai;

11.4. priima ir pasirašo įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie įgyvendinami;

11.5. kasmet teikia ūkio ministrui Tarnybos metinę veiklos ataskaitą, ūkio ministro reikalavimu atsiskaito už savo veiklą, teikia ūkio ministrui informaciją apie būklę Tarnybos kompetencijos srityje, informuoja ūkio ministrą, jeigu Tarnybos kompetencijos srityje vykstantys procesai gali sukelti neigiamas ekonomines, finansines ar kitokias pasekmes valstybei ar konkrečioms socialinėms grupėms, teikia pasiūlymus dėl priemonių, būtinų neigiamiems procesams įveikti;

11.6. tvirtina Tarnybos administracijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus, Tarnybos vidaus tvarkos taisykles;

11.7. Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos valstybės tarnautojus, skatina juos ir skiria jiems tarnybines nuobaudas, taip pat įstatymų nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skatina juos ir skiria jiems drausmines nuobaudas.

12. Kai Tarnybos direktoriaus nėra, jį pavaduoja vienas iš direktoriaus pavaduotojų.

13. Tarnybos direktorius turi du pavaduotojus, kuriuos Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų Tarnybos direktorius. Tarnybos direktoriaus pavaduotojai tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi direktoriui.

14. Tarnybos direktoriaus pavaduotojai:

14.1. koordinuoja ir kontroliuoja jiems priskirtų Tarnybos administracijos padalinių darbą pagal šių padalinių nuostatuose nurodytas funkcijas;

14.2. dalyvauja Tarnybos veiklos planavime;

14.3. Tarnybos direktoriui įgaliojus, atstovauja Tarnybai teisme, kitose institucijose svarstant klausimus, susijusius su viešaisiais pirkimais, palaiko ryšius su tarptautinėmis organizacijomis Tarnybos veiklos klausimais.

15. Tarnybos direktorius ir jo pavaduotojai Tarnybos vardu turi teisę nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas ir skirti administracines nuobaudas.

16. Tarnybos administracijos padaliniai savo darbą organizuoja vadovaudamiesi direktoriaus įsakymu patvirtintais administracijos padalinių nuostatais, Tarnybos vidaus tvarkos taisyklėmis.

17. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į pareigas Tarnyboje tvarką, darbo užmokesčio jiems mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

V. TARNYBOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

18. Tarnybos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

19. Tarnybos vidaus auditą atlieka Ūkio ministerijos Vidaus ir išorės audito skyrius.

20. Tarnybos metinio veiklos plano vykdymo vertinimą atlieka Ūkio ministerijos Vidaus ir išorės audito skyrius.

21. Už Tarnybos finansų kontrolę atsakingi Tarnybos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai arba darbuotojai.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Tarnyba gali būti likviduojama, reorganizuojama ir pertvarkoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________