LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDO LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2004 m. rugsėjo 29 d. Nr. 1V-314
Vilnius
Įgyvendindamas 2000 m. rugsėjo 28 d. Tarybos sprendimą 2000/596/EB dėl Europos pabėgėlių fondo steigimo, 2001 m. kovo 20 d. Komisijos sprendimą 2001/275/EB, nustačiusį išsamias Tarybos sprendimo 2000/596/EB nuostatų dėl išlaidų priimtinumo ir įgyvendinimo ataskaitų, susijusių su iš Europos pabėgėlių fondo bendrai finansuojamais veiksmais, įgyvendinimo taisykles, ir 2001 m. gruodžio 18 d. Komisijos sprendimą 2002/307/EB, nustačiusį išsamias Tarybos sprendimo 2000/596/EB nuostatų dėl valdymo ir kontrolės sistemų bei su iš Europos pabėgėlių fondo bendrai finansuojamais veiksmais susijusių finansinių pataisų procedūros įgyvendinimo taisykles,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 1V-314
EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDO LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO LIETUVOS RESPUBLIKOJE TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Europos pabėgėlių fondo lėšų administravimo Lietuvos Respublikoje taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Europos pabėgėlių fondo (toliau – Fondas) ir bendrojo finansavimo lėšų administravimą, darbo grupės Lietuvos Respublikos paraiškai Europos Komisijai dėl 2004 metų priemonių, finansuojamų iš Europos pabėgėlių fondo, įgyvendinimo parengti bei šių priemonių vykdymo priežiūrai atlikti, sudarytos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2003 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 1V-417 (Žin., 2003, Nr. 114-5165) (toliau – darbo grupė), ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – VRM), kaip atsakingos institucijos, palaikančios ryšius su Europos Komisija dėl Fondo remiamų veiksmų įgyvendinimo, administracijos padalinių ir įstaigų prie VRM funkcijas, teises, projektų finansavimą, vykdymo priežiūrą, auditą, sutarčių pasirašymą tarp paramos gavėjo ir VRM.
2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
Bendrojo finansavimo lėšos – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, kurios numatytos VRM atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme ir skiriamos projektams, numatomiems finansuoti iš Fondo.
Galutinė ataskaita Europos Komisijai – dokumentas, kurį sudaro pranešimas Europos Komisijai apie įgyvendintus projektus ir finansinės ataskaitos.
Finansinė ataskaita – nustatytos formos dokumentas, kuriame paramos gavėjas pateikia VRM informaciją apie projektui įgyvendinti skirtų Fondo, bendrojo finansavimo, paramos gavėjo lėšų panaudojimą (šių taisyklių 1 priedas).
Fondo lėšos – Europos Sąjungos lėšos, skirtos Lietuvos Respublikai pagal 2000 m. rugsėjo 28 d. Tarybos sprendimą 2000/596/EB dėl Europos pabėgėlių fondo steigimo (toliau – Tarybos sprendimas 2000/596/EB).
Išlaidų deklaracija – dokumentas, siunčiamas Europos Komisijai, kuriame nurodomos Fondo, bendrojo finansavimo ir paramos gavėjo lėšos, išleistos projekte numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, ir patvirtinama, kad šios lėšos buvo panaudotos pagal paskirtį.
Mokėjimo paraiška – nustatytos formos dokumentas, kuriuo prašoma, kad VRM pervestų Fondo ir bendrojo finansavimo lėšas nurodytiems paramos gavėjams (šių taisyklių 3 priedas).
Nacionalinis atrankos procesas – tai procesas, per kurį viešo konkurso tvarka, atsižvelgiant į Bendrijos politikos kryptis ir galėjimo gauti Fondo paramą kriterijus, atrenkami projektai, vėliau teikiami Europos Komisijai pritarti.
Paraiška – Europos Komisijai teikiamas dokumentas Fondo lėšoms, skirtoms projektams finansuoti, gauti.
Paramos gavėjas – įmonė, įstaiga ar organizacija, gaunanti Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų projektams, kuriems pritarė Europos Komisija, įgyvendinti.
Paramos gavėjo lėšos – nuosavos paramos gavėjo ir / arba partnerių lėšos, skiriamos projektui įgyvendinti.
Paramos gavėjo sąskaita – paramos gavėjo atidaryta atskira sąskaita Lietuvos Respublikoje registruotame banke ar užsienio banko filiale Fondo ir bendrojo finansavimo lėšoms, skirtoms projektui įgyvendinti, pervesti iš VRM.
Projektas – dokumentas, pagrindžiantis numatomų rezultatų tikslingumą, įrodantis rezultatams pasiekti pasirinktų finansinių ir technikos priemonių efektyvumą, kuriame nurodomi reikiami ištekliai, pasirinkto būdo taikymo pradžios ir rezultatų pasiekimo laikas, detalus pasirinkto būdo taikymo planas.
Sutartis – susitarimas, sudarytas tarp VRM ir paramos gavėjo dėl projektų, kuriems pritarė Europos Komisija, finansavimo iš Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų.
Tarpinė ataskaita Europos Komisijai – dokumentas, kuriame pateikiama informacija apie Fondo remiamų veiksmų įgyvendinimą ir veiklos siekiant su minėtais veiksmais siejamų tikslų rezultatai.
Techninė ataskaita – nustatytos formos dokumentas, kuriame VRM paramos gavėjas pateikia informaciją apie projekto įgyvendinimą (šių taisyklių 2 priedas).
II. FUNKCIJŲ PASISKIRSTYMAS TARP DARBO GRUPĖS, VRM ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ IR ĮSTAIGŲ PRIE VRM IR JŲ TEISĖS
3. Darbo grupė vykdo šias funkcijas:
3.1. tvirtina:
3.1.1. Migracijos departamento prie VRM (toliau – Migracijos departamentas) parengtas išlaidų deklaraciją ir paraiškas Europos Komisijai tarpiniam ir galutiniam finansavimui iš Fondo gauti;
3.3. gavusi iš Migracijos departamento, VRM Ekonomikos ir finansų departamento ir šių taisyklių V skyriuje numatytų pareigūnų ir valstybės tarnautojų informaciją apie sutarties nevykdymą ar netinkamą vykdymą, analizuoja šių pažeidimų priežastis ir sistemingumą, priima sprendimus dėl Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų pašalinimo bei nuostolių atlyginimo Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytomis priemonėmis.
4. Migracijos departamentas vykdo šias funkcijas:
4.1. raštu ir / arba žodžiu teikia informaciją paramos gavėjams apie priimtą sprendimą dėl projektų finansavimo;
4.4. teikia paramos gavėjams, gaunantiems Fondo ir bendrojo finansavimo lėšas, konsultacijas projektų įgyvendinimo klausimais;
4.6. kartu su VRM Ekonomikos ir finansų departamentu analizuoja ir tikrina paramos gavėjų pateiktas ketvirčių finansines ir technines ataskaitas dėl Fondo, bendrojo finansavimo bei paramos gavėjo lėšų panaudojimo ir projekto tikslų bei uždavinių atitikties;
4.7. rengia:
4.7.1. išlaidų deklaraciją ir paraiškas Europos Komisijai tarpiniam ir galutiniam finansavimui iš Fondo gauti (teikia tvirtinti darbo grupei, o jai patvirtinus – Europos Komisijai);
4.8. nustatęs Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų, praneša apie tai VRM Ekonomikos ir finansų departamentui, VRM Vidaus audito skyriui ir teikia apibendrintą informaciją darbo grupei;
4.9. darbo grupei priėmus šių taisyklių 3.3 punkte nurodytą sprendimą, imasi sutartyje numatytų veiksmų, kad paramos gavėjas Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimus pašalintų bei atlygintų nuostolius, ir apie nustatytus pažeidimus bei minėtus veiksmus informuoja Europos Komisiją;
5. VRM Ekonomikos ir finansų departamentas vykdo šias funkcijas:
5.1. traukia į apskaitą:
5.1.1. atskiroje VRM sąskaitoje, atidarytoje Lietuvos Respublikoje registruotame banke ar užsienio banko filiale, esančias Fondo lėšas, iš kurių atliekami mokėjimai paramos gavėjui pasirašytose sutartyse nustatyta tvarka;
5.2. dalyvauja rengiant išlaidų deklaraciją ir paraišką Europos Komisijai tarpiniam ir galutiniam finansavimui iš Fondo gauti;
5.3. tikrina paramos gavėjų pateiktus dokumentus, pagrindžiančius projekto įgyvendinimo išlaidas, ir / arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas jų kopijas, finansines ataskaitas, prireikus – ir kitus pateiktus dokumentus ir / arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas jų kopijas;
5.4. tvarko:
6. VRM Vidaus audito skyrius atlieka Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų administravimo ir panaudojimo vertinimą (auditą) bei su parengta audito ataskaita supažindina darbo grupę.
7. Migracijos departamentas, VRM Ekonomikos ir finansų departamentas, VRM Vidaus audito skyrius, vykdydami pavestas funkcijas, turi teisę:
7.1. raštu ir / arba žodžiu iš paramos gavėjų gauti visą teisingą informaciją, susijusią su projektų įgyvendinimu;
8. Siekdami užtikrinti vykdomų projektų priežiūrą, Migracijos departamentas, VRM Ekonomikos ir finansų departamentas, VRM Vidaus audito skyrius:
8.1. saugo pagal kompetenciją ne mažiau kaip 5 metus visus dokumentus ir / arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas jų kopijas, susijusias su Fondo ir bendrojo finansavimo ir paramos gavėjų lėšų išmokomis;
III. SUTARTIS
9. VRM ne vėliau kaip per 30 dienų nuo Fondo lėšų pervedimo į VRM sąskaitą dienos apie tai raštu praneša paramos gavėjui ir informuoja apie galimybę pasirašyti sutartį, kurios forma pateikta šių taisyklių 4 priede. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos.
10. Sutarties sudedamosios dalys yra: paraiška, projekto aprašymas, projekto įgyvendinimo išlaidų sąmata, kurias užpildo paramos gavėjas. Jeigu projektas yra įgyvendinamas partnerystės principu, sudedamoji sutarties dalis taip pat turi būti ir rašytinė partnerių jungtinės veiklos sutartis. Sutartyje privalo būti šie paramos gavėjo įsipareigojimai:
10.2. naudoti Fondo, bendrojo finansavimo ir paramos gavėjo lėšas tik projekte numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti pagal išlaidų sąmatą;
10.3. įgyvendinti auditą, kontrolę (priežiūrą) atliekančių institucijų ir įstaigų, audito įmonių siūlomas priemones;
10.5. pateikti VRM po tris projekto įgyvendinimo išlaidas pagrindžiančių dokumentų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas kopijas;
10.6. visuose paramos gavėjo dokumentuose ir jo valdomose, naudojamose ar disponuojamose nuosavybės ar kita teise patalpose aiškiai nurodyti, kad projektas vykdomas su Fondo finansine parama;
IV. PROJEKTŲ FINANSAVIMAS IR VYKDYMO PRIEŽIŪRA
11. Projektai gali būti finansuojami iš Fondo, bendrojo finansavimo ir paramos gavėjo skiriamų lėšų.
12. Per 60 dienų nuo sutarties pasirašymo dienos VRM Ekonomikos ir finansų departamentas į paramos gavėjo sąskaitą perveda 25 proc. Fondo lėšų sumos, skiriamos pagal pasirašytą sutartį.
13. Antra iki 25 proc. Fondo lėšų sumos, skiriamos pagal pasirašytą sutartį, dalis pervedama į paramos gavėjo nurodytą sąskaitą, kai:
13.1. paramos gavėjas pateikia Migracijos departamentui mokėjimo paraišką, I ketvirčio finansinę ir techninę ataskaitas ir po tris dokumentų, pagrindžiančių visas padarytas projekto įgyvendinimo išlaidas (sąskaitos faktūros ir kiti mokėjimo dokumentai, nustatyti Lietuvos Respublikos teisės aktuose), ir / arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas jų kopijas;
13.2. Migracijos departamentas pagal kompetenciją per 5 darbo dienas nuo šių taisyklių 13.1 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos atlieka jų patikrinimą ir pateikia VRM Ekonomikos ir finansų departamentui Migracijos departamento direktoriaus arba jo įgalioto valstybės tarnautojo parašu patvirtintą mokėjimo paraišką ir po vieną egzempliorių visų dokumentų ir / arba kopijų, nurodytų šių taisyklių 13.1 punkte;
13.3. VRM Ekonomikos ir finansų departamentas, atlikęs patikrinimą ir nustatęs, kad pateikti dokumentai ir / arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos jų kopijos atitinka Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus, per 20 dienų nuo šių taisyklių 13.1 punkte nurodytų dokumentų pateikimo perveda lėšas į paramos gavėjo sąskaitą.
14. Trečia iki 30 proc. Fondo lėšų sumos, skiriamos pagal pasirašytą sutartį, dalis pervedama į paramos gavėjo sąskaitą, kai:
14.1. paramos gavėjas pateikia Migracijos departamentui mokėjimo paraišką, II ketvirčio finansinę ir techninę ataskaitas apie projekto įgyvendinimą ir reikiamus ataskaitinio laikotarpio dokumentus, nurodytus šių taisyklių 13.1 punkte, ir / arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas jų kopijas;
14.2. Migracijos departamentas pagal kompetenciją per 5 darbo dienas nuo šių taisyklių 14.1 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos atlieka jų patikrinimą ir pateikia VRM Ekonomikos ir finansų departamentui Migracijos departamento direktoriaus arba jo įgalioto valstybės tarnautojo parašu patvirtintą mokėjimo paraišką ir po vieną egzempliorių visų dokumentų ir / arba kopijų, nurodytų šių taisyklių 14.1 punkte;
15. Paramos gavėjas teikia Migracijos departamentui III ketvirčio finansinę ir techninę ataskaitas, projekto įgyvendinimo išlaidas pagrindžiančius ataskaitinio laikotarpio dokumentus, nurodytus šių taisyklių 13.1 punkte, ir / arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas kopijas.
16. Likusi pagal sutartį numatyta Fondo lėšų dalis išmokama paramos gavėjui, kai:
16.1. paramos gavėjas pateikia Migracijos departamentui mokėjimo paraišką, IV ketvirčio finansinę ir techninę ataskaitas, ataskaitinio laikotarpio dokumentus, pagrindžiančius projekto įgyvendinimo išlaidas, nurodytus šių taisyklių 13.1 punkte, ir / arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas kopijas;
16.2. Migracijos departamentas ir VRM Ekonomikos ir finansų departamentas patikrina pateiktus dokumentus;
16.3. Migracijos departamentas, gavęs šių taisyklių 16.1 punkte nurodytus dokumentus, per 3 mėnesius rašo galutinę ataskaitą Europos Komisijai ir pateikia ją ir kitus reikiamus dokumentus Europos Komisijai (galutinės ataskaitos Europos Komisijai kopiją pateikia ir VRM Ekonomikos ir finansų departamentui);
17. Bendrojo finansavimo lėšų dalis yra skiriama paramos gavėjams Europos Komisijos atrinktiems ir patvirtintiems projektams vykdyti ir pervedama jiems šių taisyklių 12, 13, 14 ir 16 punktuose nurodyta tvarka kartu su Fondo lėšomis. Šių lėšų suma yra numatoma pasirašomose sutartyse tarp paramos gavėjo ir VRM.
V. AUDITAS
18. VRM Vidaus audito skyrius, vadovaudamasis 2001 m. gruodžio 18 d. Komisijos sprendimo 2002/307/EB, nustatančio išsamias Tarybos sprendimo 2000/596/EB nuostatų dėl valdymo ir kontrolės sistemų bei su iš Europos pabėgėlių fondo bendrai finansuojamais veiksmais susijusių finansinių pataisų procedūros įgyvendinimo taisykles, 5 straipsniu, atlieka Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų administravimo ir panaudojimo auditą, skirtą:
19. Turi būti patikrinta ne mažiau nei 20 proc. finansavimo reikalavimus atitinkančių projekto įgyvendinimo išlaidų. Pasirinkti projektai yra įvardijami, aprašomas atrankos būdas ir parengiama audito ataskaita apie visų tikrinimų rezultatus. Su parengta audito ataskaita supažindinama darbo grupė ir audito ataskaita teikiama vidaus reikalų ministrui.
20. Atlikdamas auditą, VRM Vidaus audito skyrius tikrina:
20.2. faktiškai patirtas projekto įgyvendinimo išlaidas pagal nustatytas projektų įgyvendinimo išlaidų priimtinumo taisykles, išdėstytas 2001 m. kovo 20 d. Komisijos sprendimo 2001/275/EB, nustatančio išsamias Tarybos sprendimo 2000/596/EB nuostatų dėl išlaidų priimtinumo ir įgyvendinimo ataskaitų, susijusių su iš Europos pabėgėlių fondo bendrai finansuojamais veiksmais, įgyvendinimo taisykles, 1 priede;
20.4. ar faktiškai patirtų projekto įgyvendinimo išlaidų pobūdžio ir atlikimo laikas atitinka Europos Sąjungos ir nacionalinio atrankos proceso metu nustatytus reikalavimus, sutarties arba paramą suteikiančio teisės akto sąlygas ir faktiškai atliktus darbus;
20.5. ar faktinė projekto paskirtis atitinka Tarybos sprendimo 2000/596/EB 1 ir 4 straipsniuose įtvirtintus Fondo tikslus ir jų įgyvendinimo priemones;
21. VRM turi teisę pasamdyti audito įmones, kurios atliks projektų auditą. Audito įmonės parenkamos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) nustatyta tvarka.
22. Europos Komisijos pareigūnai ir tarnautojai gali atlikti Fondo finansuojamų veiksmų bei valdymo ir kontrolės sistemų patikrinimus vietoje, pranešę apie juos likus ne mažiau kaip vienai darbo dienai. Atliekant tokius patikrinimus, gali dalyvauti ir VRM valstybės tarnautojai.
23. Siekdami įsitikinti sandorio teisingumu, VRM valstybės tarnautojai, vadovaudamiesi Tarybos sprendimo 2000/596/EB 18 straipsnio 2 dalimi, turi teisę atlikti patikrinimus vietoje. Atliekant minėtus patikrinimus, gali dalyvauti Europos Komisijos pareigūnai ar tarnautojai. Apie patikrinimo rezultatus VRM valstybės tarnautojai informuoja darbo grupę.
VII. ATSAKOMYBĖ
Europos pabėgėlių fondo lėšų administravimo
Lietuvos Respublikoje taisyklių
1 priedas
Projekto finansinė ataskaita už laikotarpį _________________ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(tūkst. Lt) |
|
|
||
Išlaidos |
Patvirtintas projekto biudžetas |
Gautos lėšos per ataskaitinį ketvirtį |
Patirtos išlaidos per ataskaitinį ketvirtį |
Patirtos išlaidos nuo projekto įgyvendinimo pradžios |
Nepanaudotų lėšų likutis |
||||||||||||||||||||||||||
viso projekto |
per ataskaitinį ketvirtį |
||||||||||||||||||||||||||||||
vienetų skaičius |
vieneto kaina |
iš viso |
Iš jo: |
iš viso |
Iš jų: |
vienetų skaičius |
vieneto kaina |
iš viso |
Iš jų: |
vienetų skaičius |
vieneto kaina |
iš viso |
Iš jų: |
4-21 |
5-22 |
5-23 |
5-24 |
8-14 |
9-15 |
10-16 |
10-17 |
||||||||||
EPF |
VRM |
kitos lėšos |
EPF |
VRM |
kitos lėšos |
EPF |
VRM |
kitos lėšos |
dokumentas*, jo data ir numeris |
EPF |
VRM |
kitos lėšos |
iš viso |
EPF |
VRM |
kitos lėšos |
iš viso |
EPF |
VRM |
kitos lėšos |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Žmogiškieji ištekliai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. Atlyginimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Socialinio draudimo įmokos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Užmokestis ekspertams |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Iš viso žmogiškųjų išteklių išlaidų |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Kelionė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. Tarptautinė kelionė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nuo iki |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nuo iki |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. Vietinės kelionės |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Iš viso kelionių išlaidų |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Įranga ir prekės |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. Kompiuterinė ir programinė įranga |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. Baldai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. Kita |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(patikslinkite) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Iš viso įranga ir prekės |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Biuro išlaikymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. Aministracinių patalpų nuoma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. Biuro prekės |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3. Kitos paslaugos (telefono, fakso, elektros ir kt. išlaidos) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.4. Kita (patikslinkite) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Iš viso biuro išlaikymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Kitos išlaidos, paslaugos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. Spaudiniai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.1. Periodika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.2. Knygos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.3. Kita |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(patikslinkite) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.2. Audito išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.3. Vertimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.4. Pristatymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.5. Kita |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Iš viso kitų išlaidų, paslaugų |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Kita (patikslinkite) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Iš viso kita |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Iš viso tiesioginės projekto išlaidos (1–6) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Netiesioginės išlaidos (iki 7%) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Iš viso tiesioginės ir netiesioginės projekto išlaidos (7+8) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. Rezervas nenumatytoms išlaidoms |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Iš viso projekto išlaidų (9+10) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeigu įgyvendinant projektą per ataskaitinį laikotarpį gaunama pajamų, nurodyti sumą:______________ Lt.
Vykdytojas (vardas, pavardė, tel., parašas)
* dokumentas, pagrindžiantis išlaidas
______________
Europos pabėgėlių fondo
lėšų administravimo
Lietuvos Respublikoje
taisyklių
2 priedas
PROJEKTO SUTARTIES NR. _______
TECHNINĖ ATASKAITA NR.______
EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDAS
|
Projekto įgyvendinimo techninės ataskaitos pildymo instrukcija
1. Ataskaita pateikiama elektronine forma ir išspausdinta 2 egzemplioriais su originaliais paramos gavėjo parašais ir antspaudais.
2. Tekstas spausdinamas „Times New Roman“ šriftu, paliekant 1 tarpą tarp teksto eilučių (single spacing). Priedų skaičius neribojamas. Ataskaitos lapai turi būti sunumeruoti. Ataskaitos forma negali būti keičiama.
3. Identifikacijos lape pateikiami duomenys apie projektą, organizaciją, gavusią finansavimą projektui įgyvendinti, bei jos partnerius. Kiekvienas partneris turi užpildyti atskirą lentelę.
4. Įžangoje pateikiamas glaustas projekto tikslų, uždavinių, numatytų veiklos rūšių aprašymas. Pateikiant šio skyriaus informaciją, reikia remtis projekto aprašymu.
5. Ataskaitos II dalies „Veikla“ 1–2 skyriuose aprašoma visa ataskaitiniu laikotarpiu planuota bei atlikta veikla, nurodant jos atlikimo datas, vietą bei vykdytojus. 3 skyriuje išdėstoma planuota, bet neatlikta veikla, aprašomos problemos ir kliūtys, iškilusios per ataskaitinį laikotarpį, nurodomos priežastys, dėl kurių nebuvo atlikta tam tikra veikla. Taip pat nurodomi veiksmai, kurių, siekdamas išspręsti iškilusias problemas, planuoja imtis projekto vykdytojas per kitą ataskaitinį laikotarpį. Pateikiama nuomonė, kaip iškilusias problemas gali padėti išspręsti kitos institucijos. 4 skyriuje aprašomos veiklos, kurios numatomos vykdyti per kitą ataskaitinį laikotarpį, nurodant jų atlikimo datą, vietą ir vykdytojus. Šia informacija naudosis projektų administravimo institucijos, prižiūrinčios projekto įgyvendinimą, todėl planas turi būti realus.
6. Ataskaitos III dalies „Rezultatai“ 1 skyriuje išvardijami ir trumpai aprašomi (kiekybiškai išreiškiant) visi tarpiniu laikotarpiu pasiekti rezultatai. Turi būti nurodomi rezultatus patvirtinantys dokumentai. Taip pat reikia pateikti glaustą rezultatų įvertinimą. 2 skyriuje aprašomi per kitą ataskaitinį laikotarpį numatomi pasiekti rezultatai.
7. Ataskaitos IV dalyje pateikiama informacija apie ataskaitiniu laikotarpiu projekte dalyvavusius tikslinės grupės atstovus.
8. Ataskaitos V dalyje pateikiama informacija apie vykdytus viešuosius pirkimus: nurodomas pirkimas ir suma litais, taikyta pirkimo procedūra bei konkurso paskelbimo ir sutarties su konkurso laimėtoju pasirašymo datos.
10. Ataskaitos VII dalyje aprašomos naudotos informacijos sklaidos priemonės (spauda, radijas, kt.) bei šaltiniai (laikraščio pavadinimas, kt.).
IDENTIFIKACIJOS LAPAS
Duomenys apie projektą
Projekto pavadinimas |
|
||
Projekto sutarties numeris |
|
||
Projekto biudžetas |
EUR |
Lt |
|
EPF |
EUR |
Lt |
|
Bendrojo finansavimo lėšos (VRM) |
EUR |
Lt |
|
Kitos lėšos |
EUR |
Lt |
|
Projekto vykdymo vieta |
Miestas: |
Rajonas: |
|
Ataskaitinis laikotarpis |
|
||
Duomenys apie organizaciją, gavusią subsidiją
Organizacijos pavadinimas |
|
||||||||
Adresas |
|
||||||||
Tel. |
|
Faksas |
|
||||||
El. p. |
|
Interneto adresas |
|
||||||
Projekto vadovas (vardas, pavardė) |
|
||||||||
Tel. |
|
Faksas |
|
El. p. |
|
||||
Kontaktinis asmuo (vardas, pavardė) |
|
||||||||
Duomenys apie organizacijos partnerius*
Organizacijos pavadinimas |
|
||||||||
Adresas |
|
||||||||
Tel. |
|
Faksas |
|
||||||
El. p. |
|
Interneto adresas |
|
||||||
Atsakingas (įgaliotas) asmuo (vardas, pavardė) |
|
||||||||
Tel. |
|
Faksas |
|
El. p. |
|
||||
I. ĮŽANGA
Glaustas projekto tikslų, uždavinių ir numatytos atlikti veiklos rūšių aprašymas:
Projekto tikslai, uždaviniai:
|
Numatytos atlikti veiklos rūšys:
|
II. VEIKLA
1. Per ataskaitinį laikotarpį numatyta ir atlikta veikla
Nr. |
Numatytos atlikti veiklos rūšys |
Įgyvendinimo data |
Veiklos vykdymo vieta ir vykdytojai |
Atliktą veiklą patvirtinantys dokumentai |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
2. Per ataskaitinį laikotarpį nenumatyta atlikti, tačiau atlikta veikla
Nr. |
Atliktos veiklos rūšys |
Įgyvendinimo data |
Veiklos vykdymo vieta ir vykdytojai |
Atliktą veiklą patvirtinantys dokumentai |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
3. Numatytos, bet neatliktos veiklos priežastys ir problemų sprendimo būdai
Nr. |
Numatytos, bet neatliktos veiklos rūšys |
Problemos, iškilusios įgyvendinant numatytas veiklas; priežastys, dėl kurių numatyta veikla nebuvo atlikta laiku |
Rekomenduojami problemų sprendimo būdai |
Nauja įgyvendinimo data |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
III. REZULTATAI
1. Pasiekti rezultatai
Nr. |
Tarpiniu laikotarpiu pasiekti rezultatai |
Glaustas įvertinimas |
Vienetas |
Vienetų skaičius |
Rezultatus patvirtinantys dokumentai** |
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
** Jei pateikiama priede, nurodomas priedo Nr.
V. VIEŠIEJI PIRKIMAI
Nr. |
Viešieji pirkimai |
Pirkimo procedūra |
Konkurso paskelbimo ir sutarties su konkurso laimėtoju pasirašymo data |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
… |
|
|
|
VI. PARTNERYSTĖ (JEI YRA)
Nr. |
Partneris |
Glaustas bendradarbiavimo ir partnerio vaidmens projekte įvertinimas |
1. |
|
|
2. |
|
|
… |
|
|
VII. INFORMACIJOS SKLAIDA IR VIEŠUMAS
Nr. |
Priemonės |
Informaciniai šaltiniai (jei pateikiama priede, nurodomas priedo Nr.) |
1. |
|
|
2. |
|
|
… |
|
|
VIII. PRIEDAI
Nr. |
Pavadinimas |
1. |
|
2. |
|
… |
|
Data: .....................................................................................................................................................
Vieta: ....................................................................................................................................................
Projekto koordinatoriaus vardas, pavardė .......................................................................................
Parašas .................................................................................................................................................
Organizacijos vadovo vardas, pavardė ..............................................................................................
Parašas, antspaudas ............................................................................................................................
Partnerio (jei yra) vardas, pavardė, parašas .....................................................................................
PASTABA. Visi partneriai turi savo parašu patvirtinti ataskaitoje pateiktų duomenų teisingumą. Partnerių pasirašytų lapų kopijos gali būti atsiųstos faksu.
______________
Europos pabėgėlių fondo lėšų
administravimo Lietuvos
Respublikoje taisyklių
3 priedas
MOKĖJIMO PARAIŠKA
Projekto pavadinimas ............................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
Aš, toliau pasirašęs, prašau sumokėti .......................... litų tarpinę / galutinę išmoką projekte numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti.
Išmokos turi būti mokamos:
Paramos gavėjas (organizacijos pavadinimas) |
|
Organizacijos adresas, telefonas |
|
Paramos gavėjo bankas |
|
Banko kodas |
|
Paramos gavėjo atsiskaitomosios sąskaitos numeris |
|
(pareigos) A.V. (parašas) (vardas, pavardė)
Data:
______________
Europos pabėgėlių fondo lėšų
administravimo Lietuvos
Respublikoje taisyklių
4 priedas
(Sutarties forma)
SUTARTIS Nr.
2004 m. d.
Vilnius
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija (toliau – Ministerija), atstovaujama Ministerijos valstybės sekretoriaus , ir (toliau – Paramos
gavėjas), atstovaujamas , sudarė šią sutartį (toliau – Sutartis):
1. SUTARTIES DALYKAS
Ministerija neatlygintinai perduoda iki Lt Europos pabėgėlių fondo (toliau –
Fondas) lėšų ir iki Lt Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų (toliau – bendrasis finansavimas) Paramos gavėjui paraiškoje (Sutarties _ priedas) ir projekto aprašyme (Sutarties _ priedas) nurodytam projektui įgyvendinti.
2. PARAMOS GAVĖJO ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS
2.1. Paramos gavėjas įsipareigoja:
2.1.2. naudoti projektui skirtas Fondo ir bendrojo finansavimo lėšas tik Sutarties _ ir _ prieduose numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti pagal projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatą (Sutarties _ priedas);
2.1.3. įgyvendinti auditą, kontrolę (priežiūrą) atliekančių institucijų ir įstaigų, audito įmonių nurodytas priemones;
2.1.4. Sutarties 4 skyriuje nustatyta tvarka pateikti Ministerijai kiekvieno ketvirčio finansinę ir techninę ataskaitas (Sutarties _ ir _ priedai);
2.1.5. Sutarties 4 skyriuje nustatyta tvarka pateikti Ministerijai dokumentus (sąskaitas-faktūras ir kitus mokėjimo dokumentus, nustatytus Lietuvos Respublikos teisės aktuose), pagrindžiančius projekto įgyvendinimo išlaidas, ir / arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas jų kopijas (toliau – projekto įgyvendinimo išlaidų dokumentai);
2.1.6. visuose Paramos gavėjo dokumentuose ir jo valdomose, naudojamose ar disponuojamose nuosavybės ar kita teise patalpose aiškiai nurodyti, kad projektas vykdomas su Fondo finansine parama;
2.1.8. raštu arba žodžiu teikti Ministerijai teisingą informaciją, susijusią su projekto įgyvendinimu per Sutartyje nustatytą ar Ministerijos nurodytą terminą;
2.1.9. per 3 (tris) darbo dienas nuo Sutarties pasirašymo dienos paskirti atstovą, kuris būtų atsakingas už ryšių su Ministerijos paskirtu valstybės tarnautoju palaikymą;
2.1.11. registruoti, numeruoti ir, jei įmanoma, vienoje konkrečioje vietoje ne mažiau kaip 5 (penkerius) metus po projekto pabaigos saugoti projekto patvirtinamuosius dokumentus (gautas sąskaitas-faktūras, kvitus arba lygiavertę įrodomąją galią turinčius apskaitos dokumentus);
3. MINISTERIJOS ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS
3.1. Ministerija įsipareigoja:
3.1.2. pervesti iki Lt sumą iš Fondo ir iki Lt sumą iš bendrojo
finansavimo lėšų Paramos gavėjui į projektui įgyvendinti skirtą atskirą sąskaitą Nr. __________, atidarytą banke, Sutarties 4 skyriuje nustatyta tvarka ir sąlygomis;
3.2. Ministerija turi teisę:
3.2.1. tikrinti, kaip Paramos gavėjas laikosi Sutartyje įtvirtintų įsipareigojimų, o nustačiusi, kad nevykdoma ar netinkamai vykdoma Sutartis, – Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka imtis veiksmų, kad Paramos gavėjas pašalintų Sutarties pažeidimus;
3.2.2. per Sutartyje nustatytą ar Ministerijos nurodytą terminą gauti iš Paramos gavėjo visą informaciją, susijusią su projekto įgyvendinimu;
3.2.4. nepervesti Paramos gavėjui Sutarties 3.1.3 punkte nurodytų lėšų Sutarties 4 skyriuje nustatyta tvarka, jeigu Ministerija nėra gavusi atitinkamai Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų;
4.SUTARTIES VYKDYMO TVARKA
4.1. Ministerija perveda Paramos gavėjui Lt sumą iš Fondo ir Lt
sumą iš bendrojo finansavimo lėšų į Sutarties 3.1.3 punkte nurodytą sąskaitą per 60 dienų nuo Sutarties pasirašymo dienos.
4.2. Ministerijos paskirto valstybės tarnautojo nustatytu laiku Paramos gavėjas pateikia Ministerijai mokėjimo paraišką (Sutarties _ priedas), I ketvirčio finansinę ir techninę ataskaitas ir 3 projekto įgyvendinimo išlaidų dokumentų egzempliorius.
4.3. Ministerija per 20 dienų nuo atitinkamų dokumentų gavimo dienos, patikrinusi Paramos gavėjo pateiktus Sutarties 4.2 punkte nurodytus dokumentus ir nustačiusi, kad pateikti dokumentai atitinka Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus ir projektas vykdomas pagal Sutarties 2.1.2 punktą, ir jeigu nėra kitų Sutarties pažeidimų, perveda Paramos gavėjui Lt sumą iš Fondo ir Lt sumą iš bendrojo finansavimo lėšų į Sutarties 3.1.3 punkte nurodytą sąskaitą.
4.4. Ministerijos paskirto valstybės tarnautojo nustatytu laiku Paramos gavėjas pateikia Ministerijai mokėjimo paraišką, II ketvirčio finansinę ir techninę ataskaitas, ataskaitinio laikotarpio 3 projekto įgyvendinimo išlaidų dokumentų egzempliorius.
4.5. Ministerija per 20 dienų nuo atitinkamų dokumentų gavimo dienos, patikrinusi Paramos gavėjo pateiktus Sutarties 4.4 punkte nurodytus dokumentus ir nustačiusi, kad pateikti dokumentai atitinka Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus ir projektas vykdomas pagal Sutarties 2.1.2 punktą, ir jeigu nėra kitų Sutarties pažeidimų, perveda Paramos gavėjui Lt sumą iš Fondo ir ____________ Lt sumą iš bendrojo finansavimo lėšų į Sutarties
4.6. Ministerijos paskirto valstybės tarnautojo nustatytu laiku Paramos gavėjas pateikia Ministerijai mokėjimo paraišką, III ketvirčio finansinę ir techninę ataskaitas, ataskaitinio laikotarpio 3 projekto įgyvendinimo išlaidų dokumentų egzempliorius.
4.7. Ministerijos paskirto valstybės tarnautojo nustatytu laiku Paramos gavėjas pateikia mokėjimo paraišką, IV ketvirčio finansinę ir techninę ataskaitas, ataskaitinio laikotarpio 3 projekto įgyvendinimo išlaidų dokumentus.
4.8. Ministerija patikrina Paramos gavėjo pateiktus Sutarties 4.6 ir 4.7 punktuose nurodytus dokumentus ir ar Fondo, bendrojo finansavimo ir Paramos gavėjo lėšos panaudotos Sutarties 2.1.2 punkte numatytiems projekto tikslams ir uždaviniams įgyvendinti. Ministerija per 5 darbo dienas
nuo likusių Fondo lėšų gavimo dienos perveda Paramos gavėjui iki Lt sumą
iš Fondo ir iki Lt sumą iš bendrojo finansavimo lėšų į Sutarties 3.1.3 punkte nurodytą sąskaitą.
4.9. Jeigu Paramos gavėjo patirtos su projektu susijusios išlaidos yra mažesnės, nei nurodyta projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatoje, tai pervedamų Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų suma mažinama projekto įgyvendinimo išlaidų sąmatoje nurodytų ir faktiškai patirtų išlaidų skirtumu.
4.10. Jeigu, įgyvendinant projektą, gaunama įplaukų, tai Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų, skiriamų projektui įgyvendinti, suma mažinama vadovaujantis 2001 m. kovo 20 d. Komisijos sprendimo 2001/275/EB, nustatančio išsamias Tarybos sprendimo 2000/596/EB nuostatų dėl išlaidų priimtinumo ir įgyvendinimo ataskaitų, susijusių su iš Europos pabėgėlių fondo bendrai finansuojamais veiksmais, įgyvendinimo taisyklių 1 priedo 8 taisykle.
5. Apie bet kokius vienos iš Sutarties šalių teisinio statuso, pavadinimo ar kitų rekvizitų pasikeitimus ir patikslinimus pranešama kitai Sutarties šaliai raštu per 2 (dvi) darbo dienas nuo pakeitimo dienos.
6. SUTARTIES GALIOJIMAS, SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS
6.1. Sutartis įsigalioja nuo Sutarties pasirašymo dienos ir galioja, iki Sutarties šalys įvykdys visus savo įsipareigojimus.
6.2. Paramos gavėjui nevykdant arba netinkamai vykdant Sutarties nuostatas, Ministerija turi teisę reikalauti iš Paramos gavėjo pašalinti Sutarties pažeidimus per 30 dienų nuo reikalavimo pateikimo dienos, sustabdyti savo sutartinių įsipareigojimų vykdymą ir / arba sumažinti Sutarties 4.3, 4.5, 4.8 punktuose nurodytų Fondo ir bendrojo finansavimo lėšų dydį.
6.3. Paramos gavėjui nepašalinus Sutarties pažeidimų per Sutarties 6.2 punkte nurodytą terminą, Ministerija turi teisę nutraukti Sutartį ir reikalauti iš Paramos gavėjo grąžinti jam pervestas Fondo ir bendrojo finansavimo lėšas ir sumokėti netesybas bei atlyginti Ministerijos patirtus nuostolius, numatytus Sutarties 6.4 punkte.
6.4. Paramos gavėjas, vadovaudamasis Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos teisės aktų bei šios Sutarties nuostatomis, sumoka Ministerijai netesybas ir atlygina palūkanas bei kitus nuostolius, atsiradusius dėl Sutarties nevykdymo ar netinkamo vykdymo, per Ministerijos nustatytą terminą:
6.4.1. Palūkanų suma nustatoma vadovaujantis 2001 m. gruodžio 18 d. Komisijos sprendimo 2002/307/EB, nustatančio išsamias Tarybos sprendimo 2000/596/EB nuostatų dėl valdymo ir kontrolės sistemų bei su iš Europos pabėgėlių fondo bendrai finansuojamais veiksmais susijusių finansinių pataisų procedūros įgyvendinimo taisykles,13 straipsniu.
6.4.2. Už sutartinių įsipareigojimų įvykdymo termino praleidimą Paramos gavėjas moka 0,2 procento nuo Paramos gavėjui pervestos Fondo ir bendrojo finansavimo sumos dydžio delspinigius.
7. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
7.1. Sutartis sudaroma dviem egzemplioriais, po vieną kiekvienai Sutarties šaliai. Visi egzemplioriai turi vienodą teisinę galią.
7.2. Sutartyje neaptartus Sutarties šalių santykius reguliuoja Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktai.
7.4. Nė viena iš Sutarties šalių neturi teisės perduoti trečiai šaliai sutartinių įsipareigojimų ir teisių be raštiško kitos Sutarties šalies sutikimo. Trečiąja šalimi nelaikomos Ministerijos įgaliotos įstaigos prie Ministerijos.
7.5. Ginčai dėl šios Sutarties vykdymo sprendžiami derybomis. Nepavykus jų išspręsti nurodytu būdu per 10 darbo dienų nuo nesutarimo paaiškėjimo dienos, ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.