LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. VASARIO 12 d. įsakymo Nr. 3d-96 „dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „BANDOMIEJI PROJEKTAI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2010 m. birželio 30 d. Nr. 3D-609

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Bandomieji projektai“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 3D-96 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Bandomieji projektai“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 20-807), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2009 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 3D-96

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2010 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. 3D-609 redakcija)

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĖS „BANDOMIEJI PROJEKTAI“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Bandomieji projektai“ įgyvendinimo taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – nustatyti paramos suteikimo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Bandomieji projektai“ (toliau – Priemonė) tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. liepos 27 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo (OL 2006 L 223, p. 1), 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 498/2007, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p. 1), Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. C/2007/6703 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 190 „Dėl institucijų, atsakingų už Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-840; 2010, Nr. 51-2488), ir Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 3D-339 (Žin., 2007, Nr. 83-3404; 2010, Nr. 19-916) (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Bendrosios išlaidos – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais, organizaciniais ir teisiniais projekto įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimo išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos, jei jos yra įtrauktos į projektą, pagrįstos projekto vykdytojo išlaidų apmokėjimo įrodymo ir (ar) išlaidų pagrindimo dokumentų originalais, o jei tai neįmanoma, oficialiai patvirtintomis kopijomis, bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos, taip pat išlaidos, susijusios su bankų teikiamomis garantijomis ar laidavimo draudimu, kai šios išlaidos būtinos įgyvendinant projektą.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatyme (Žin., 2000, Nr. 56-1648; 2004, Nr. 73-2527), Veiksmų programos administravimo taisyklėse, reglamente (EB) Nr. 1198/2006, reglamente (EB) Nr. 498/2007 ir kituose teisės aktuose.

 

II. PRIEMONĖS TIKSLAs ir uždaviniai

 

4. Bendrasis priemonės tikslas – įgyti ir skleisti naują techninę ir mokslinę informaciją.

5. Priemonės uždaviniai:

5.1. gamybos sektoriui artimomis sąlygomis ištirti techninį arba ekonominį naujų technologijų gyvybingumą siekiant įgyti ir skleisti techninę arba ekonominę informaciją apie bandomą technologiją;

5.2. sukurti ir išbandyti metodus žvejybos įrankių selektyvumui gerinti ir priegaudai, išmetimui arba poveikiui aplinkai mažinti, pirmiausia jūros dugne;

5.3. išbandyti žvejybos pastangų sureguliavimo planus ir alternatyvius žvejybos valdymo metodus.

 

III. REMIAMOS PROJEKTO VEIKLOS

 

6. Pagal Priemonę remiamos veiklos yra investicijos į:

6.1. naujų technologijų tyrimus, žvejybos, žuvų apdorojimo ir laikymo laivuose, jų iškrovimo ir transportavimo uostuose, žuvų perdirbimo, akvakultūros, žuvivaisos, žuvų apskaitos, vandens (naudoja žuvims veisti ir auginti) paruošimo ir nuotekų valymo, žuvų pašarų gamybos, žuvų ligų prevencijos srityse;

6.2. projektus, kuriais siekiama išbandyti žvejybos pastangų sureguliavimo planus ir alternatyvias žvejybos valdymo technologijas (prireikus ir ne žvejybos zonų sukūrimą, kad būtų galima įvertinti biologines bei finansines pasekmes, ir žuvų išteklių atkūrimą);

6.3. projektus, siekiant sukurti ir išbandyti metodus žvejybos įrankių selektyvumui gerinti, nepageidaujamai priegaudai ir išmetimams bei neigiamam poveikiui aplinkai mažinti.

 

IV. TINKAMI IR NETINKAMI PAREIŠKĖJAI

 

7. Paramos paraišką pagal Priemonę (toliau – paramos paraiška) gali teikti ūkio subjektai, tarp jų pripažintos gamintojų organizacijos, žvejybos, žuvų perdirbimo, akvakultūros įmonių asociacijos ar kitos priemonei įgyvendinti valstybės paskirtos kompetentingos institucijos, bendradarbiaujančios su mokslo ar techninėmis įstaigomis (toliau – pareiškėjas).

8. Pareiškėjo atstovas turi būti ne jaunesnis kaip 18 metų amžiaus.

9. Pareiškėjas neturi turėti uždelstų įsiskolinimų Lietuvos Respublikos biudžetui ir, jei pareiškėjas yra registruotas draudėju, – Valstybinio socialinio draudimo fondui (ši nuostata netaikoma, jei Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).

10. Pareiškėjas laikomas netinkamu ir negali teikti paramos paraiškos, jeigu:

10.1. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas;

10.2. pareiškėjui yra priimtas galutinis sprendimas dėl:

10.2.1. pareiškėjo, ketinusio gauti arba gavusio paramą iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, Europos žuvininkystės fondo (toliau – EŽF), paramos sutarties ar paramos skyrimo sąlygų pažeidimo, kai pažeidimo suma lygi arba didesnė nei 34 528 Lt. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo dienos;

10.2.2. pareiškėjo įvykdytos nusikalstamos veikos, susijusios su parama iš Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos, Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo, Europos žemės ūkio garantijų fondo, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, Žuvininkystės orientavimo finansinio instrumento, EŽF. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą du metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.

11. Pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką pagal Priemonę. Jei pirmoji paraiška nėra išregistruota, kita to paties pareiškėjo pateikta paraiška atmetama. Pakartotinai paramos pagal tą pačią Priemonę galima kreiptis tik įgyvendinus ankstesnįjį EŽF lėšomis finansuojamą projektą, t. y. ne anksčiau kaip pateikus paskutinį mokėjimo prašymą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.

 

V. TINKAMUMO KRITERIJAI PARAMAI GAUTI

 

12. Pareiškėjas paramos paraiškos pateikimo dieną turi atitikti tinkamumo kriterijus paramai gauti, kurie vertinami pagal pateiktus duomenis bei viešuosiuose registruose esančią informaciją. Bendrieji tinkamumo kriterijai:

12.1. paramos paraišką teikia pareiškėjas, įvardytas tinkamu pareiškėju pagal šių Taisyklių IV skyrių;

12.2. projekte numatyti veiksmai ir išlaidos prisideda prie Taisyklių II skyriuje nurodyto tikslo ir vieno ar kelių uždavinių įgyvendinimo;

12.3. pareiškėjas patvirtina ir įsipareigoja užtikrinti, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

12.4. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus (šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi);

12.5. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad įgyvendintas projektas atitiks ES ir Lietuvos Respublikos aplinkosaugos reikalavimus (Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105);

12.6. pareiškėjas įsipareigoja užtikrinti, kad atliekamos investicijos, kurioms prašoma paramos, atitiks ES darbo saugos reikalavimus (Techninis reglamentas „Mašinų sauga“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 (Žin., 2000, Nr. 23-601; 2007, Nr. 129-5279), Elektrotechninių gaminių saugos techninis reglamentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos standartizacijos departamento direktoriaus 1999 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 351/61 (Žin., 1999, Nr. 90-2663; 2001, Nr. 54-1932);

12.7. pareiškėjas patvirtina, kad tvarko ir (ar) įsipareigoja tvarkyti buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

12.8. nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama, pareiškėjo privalo būti valdomas nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teise arba kitaip privalo būti užtikrinamas teisėtas naudojimasis juo ne trumpesniam kaip 5 (penkerių) metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo. Nekilnojamasis turtas negali būti areštuotas ar kitaip apribota jo valdymo teisė. Jei turtas yra valdomas nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teise arba kitais pagrindais, nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teise valdomo turto sutartys turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Jei nuosavybės, nuomos, panaudos, subnuomos, patikėjimo teise valdomo turto sutarties terminas baigiasi anksčiau, paramos gavėjas, prieš pasirašydamas paramos sutartį, turi jį pratęsti;

12.9. pareiškėjas įsipareigoja apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo dienos. Projekto įgyvendinimo laikotarpiui apdrausti turtą draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų didžiausia turto atkuriamąja verte, o įgyvendinus projektą – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas, taip pat pranešti Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) apie įvykusius draudžiamuosius įvykius ir gautinas draudimo išmokas;

12.10. pareiškėjas įsipareigoja be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti remiamos veiklos pobūdžio, projekto įgyvendinimo reikalavimų ir nuosavybės formos, neparduoti, neįkeisti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgytos nuosavybės, nenutraukti projekte numatytos vykdyti veiklos, nekeisti projekto įgyvendinimo vietos mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos;

12.11. pareiškėjas įsipareigoja neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos;

12.12. pareiškėjas užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – skolintas lėšas, paramos lėšas, iš veiklos gautinas ar kitas lėšas. Skolintos lėšos pagrindžiamos kartu su paraiška pateikiant dokumentus, įrodančius paskolos suteikimo galimybę. Paskolos sutartis turi būti pateikta tada, kai pareiškėjas turi užtikrinti projekto išlaidų / investicijų finansavimą, t. y. paskolos sutartis pateikiama su tuo mokėjimo prašymu, kuriuo yra prašoma apmokėti patirtas išlaidas / investicijas panaudojant skolintas lėšas. Agentūra neatsako už kreditoriaus turimų lėšų patikimumą, realumą, prievolių vykdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka bei už kreditoriaus ir paskolos gavėjo įsipareigojimų nevykdymą;

12.13. pareiškėjas neprieštarauja, kad duomenys apie pateiktą paraišką, gaunamą paramą ir įgyvendinamą projektą bus viešinami vadovaujantis reglamento (EB) Nr. 498/2007 30 straipsnyje ir 31 straipsnio antros pastraipos d punkte pateiktais reikalavimais.

13. Specialieji tinkamumo kriterijai:

13.1. projekte turi būti numatyti tik inovatyvūs metodai. Nedideli techniniai patobulinimai žinomose technologijose pagal Priemonę nėra remiami;

13.2. projekte pareiškėjas turi įrodyti šiuos aspektus:

13.2.1. investicijos bus skirtos bendram interesui, t. y. investicijų rezultatais galės naudotis visuomenė. Tokiam projektui turi pritarti bent viena žuvininkystės sektoriaus asociacija, kuruojanti šią žuvininkystės sritį;

13.2.2. projekte turi būti aiškiai įrodoma, kad projektas neprieštarauja Bendrosios žuvininkystės politikos principams ir kokiu būdu projektas padės siekti bendrosios žuvininkystės politikos tikslų;

13.2.3. projekte turi būti įrodyta bandomojo projekto rezultatų praktinio diegimo perspektyva;

13.3. su projektu turi būti pateikta kompetentingo tos srities eksperto ar institucijos recenzija. Joje, be kitų dalykų, turi būti nurodoma, ar į projektą įtraukta pakankamai mokslinių tyrimų ir atliktas kokybiškas techninių ataskaitų vertinimas ir ar projektas turi mokslinį tęstinumą;

13.4. projektas negali būti tiesiogiai komercinio pobūdžio. Bet koks projekto įgyvendinimo metu ar naudojantis projekto rezultatais gautas pelnas išskaičiuojamas iš viešosios paramos 5 metus nuo paramos sutarties pasirašymo;

13.5. projektai turi būti vykdomi kartu su mokslo ar techninėmis įstaigomis.

 

VI. PARAMOS DYDIS

 

14. Lėšos priemonei įgyvendinti skiriamos iš EŽF (75 proc. lėšų – 750 000 Lt) ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete (25 proc. lėšų – 250 000 Lt).

15. Didžiausia galima paramos projektui suma yra 500 000 Lt.

16. Projektams įgyvendinti gali būti suteikiama parama iki 80 proc. visų tinkamų projekto išlaidų paramos. Likusios projekto tinkamų išlaidų dalies (20 proc.) bei visų netinkamų projekto išlaidų finansavimą turi užtikrinti paramos gavėjas.

 

VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

17. Rengdamas projektą, pareiškėjas gali numatyti visas išlaidas, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projektui įgyvendinti, tačiau paramos lėšomis bus bendrai finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto išlaidos neviršijant nustatyto paramos dydžio ir intensyvumo. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos kaip bendra suma. Tinkamų finansuoti išlaidų sumai pagrįsti turi būti pateikiami bent trys komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.), jei iki paramos paraiškos pateikimo prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti. Jei pareiškėjas iki paramos paraiškos pateikimo patyrė ir apmokėjo dalį ar visas su projekto įgyvendinimu susijusias išlaidas, kartu su paraiška pateikiama įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti (jei Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai) dokumentai.

18. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

18.1. būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu bei patirtos nuo 2007 m. sausio 1 d.;

18.2. faktiškai patirtos išlaidos, užregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje ir pagrįstos dokumentų originalais arba oficialiai patvirtintomis kopijomis;

18.3. turtui išperkamąja nuoma įsigyti, kai išperkamąja nuoma įsigytas turtas tampa paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos;

18.4. įsigyjamos prekės yra naujos, nenaudotos, atitinkančios Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų nustatytus reikalavimus (pvz., sertifikuotos);

18.5. susijusios su Taisyklių 6 punkte nurodytomis veiklomis.

19. Pagal Priemonę finansuojamos išlaidos, skirtos tyrimams ir bandymams atlikti, išskyrus tų tyrimų bazei ar laboratorijai įrengti / įkurti:

19.1. projekto vykdytojų ir ekspertų apmokėjimas;

19.2. projekto vykdytojų ir ekspertų komandiruotės, susijusios su projekto įgyvendinimu, viešinimu ir rezultatų skleidimu;

19.3. išlaidos instrumentų, įrangos ir patalpų nuomai tokia apimtimi, kuria pastarieji naudojami per projekto vykdymo laikotarpį;

19.4. projekto mokslo taikomiesiems bandymams reikalingų medžiagų, komponentų ir kitų produktų įsigijimas;

19.5. projekto bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti iki 10 proc. kitų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

19.6. projekto viešinimo išlaidos.

20. Netinkamos finansuoti išlaidos:

20.1. neatitinkančios Taisyklių 18–19 punktų nuostatų;

20.2. netiesiogiai su projekto veikla susijusios išlaidos;

20.3. draudimo įmokos (pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui);

20.4. bandomajai žvejybai skirtos išlaidos;

20.5. išlaidos, viršijančios Ministerijos nustatytus didžiausiuosius įkainius. Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra didesnė už nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius. Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra mažesnė negu pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal pasiūlyme pateiktą kainą. Šis reikalavimas netaikomas, jei Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai;

20.6. patirtos nesilaikant pirkimų procedūrų, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102).

21. Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pareiškėjas (paramos gavėjas) (išskyrus paramos gavėjus, nurodytus Taisyklių 22 punkte) pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į atskaitą (net jei tokio PVM pareiškėjas (paramos gavėjas) į atskaitą neįtraukė), visais atvejais yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.

22. Kai paramos gavėjas yra valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga arba kitas viešasis juridinis asmuo, vykdantis valstybės ar savivaldybių veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, pirkimo ir (arba) importo PVM yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Tokiu atveju pirkimo ir (arba) importo PVM nuo apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias mokama iš EŽF ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės, kurios paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti PVM į atskaitą, yra apmokamos iš šiam tikslui skirtų Žemės ūkio ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.

 

VIII. KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS

 

23. Kvietimai teikti paramos paraiškas skelbiami ir paramos paraiškos priimamos taikant ribotos trukmės paramos paraiškų priėmimo tvarką, kaip nurodyta Veiksmų programos administravimo taisyklėse.

24. Kvietimą teikti paramos paraiškas skelbia Agentūra. Kvietimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

 

IX. paramos PARAIŠKOS PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

25. Paramos paraiškos forma ir kartu su paramos paraiška teikiamų dokumentų sąrašas pateikiami šių Taisyklių 1 priede.

26. Pareiškėjas kartu su paramos paraiška gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.

27. Paramos paraiškas iš pareiškėjų priima ir registruoja Agentūros Kontrolės departamento teritoriniai skyriai, kurių adresai nurodyti Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

28. Paramos paraiška turi būti pateikta asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos.

29. Paramos paraiškos, pateiktos pasibaigus kvietime teikti paramos paraiškas nurodytam paramos paraiškų priėmimo terminui, nepriimamos.

30. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine forma (užpildyta kompiuteriu). Ranka užpildytos paramos paraiškos nebus registruojamos ir vertinamos.

31. Turi būti pateikiamas vienas paramos paraiškos egzempliorius ir elektroninis paramos paraiškos variantas, įrašytas į elektroninę laikmeną „Word“ formatu, taip pat prie paramos paraiškos pridedamų dokumentų (originalų) komplektas. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir grąžinama pareiškėjui. Paramos paraiška su priedais turi būti įsegta į segtuvą.

32. Paramos paraiška pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos nepriimamos (teikiant užsienio šalių tiekėjų komercinius pasiūlymus numatytų išlaidų vertei pagrįsti, turi būti pateiktas komercinio pasiūlymo vertimas į lietuvių kalbą). Pareiškėjo atstovas arba jo įgaliotas asmuo privalo pasirašyti kiekvieną paramos paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų lapą.

33. Paramos paraišką pateikusiam pareiškėjui įteikiamas paramos paraiškos registravimą patvirtinantis raštas.

34. Paramos paraiškos ir elektroninio paramos paraiškos varianto turinys turi sutapti. Jeigu paramos paraiškos ir (ar) elektroninio paramos paraiškos varianto duomenys nesutampa, Agentūra vadovaujasi pareiškėjo pasirašytu paramos paraiškos originalu.

35. Užregistravus paramos paraišką, pareiškėjas gali teikti papildomą informaciją, jei jos pareikalauja Agentūra. Į papildomą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva (išskyrus Taisyklių 35 punkte numatytas išimtis), neatsižvelgiama.

36. Pareiškėjas, esant svarbioms aplinkybėms, be paklausimo gali pateikti papildomą informaciją, lemiančią objektyvų paramos paraiškos vertinimą, jei dėl objektyvių priežasčių negalėjo jos pateikti kartu su paramos paraiška (pvz.: pasikeitę tiesioginio ryšio duomenys, pateikiami banko dokumentai, atlikta nekilnojamojo turto teisinė registracija, įvyko sandoris, kuris nenumatytas verslo plane, bet turintis įtakos ūkio subjekto ekonominiam gyvybingumui, kiti dokumentai, turintys įtakos ekonominiam gyvybingumui ar tinkamumui gauti paramą ir pan.). Numatytų investicijų keisti, o prašomos paramos sumos didinti negalima. Papildomi dokumentai gali būti pateikiami iki paramos paraiškos tinkamumo vertinimo pabaigos. Pateikiant papildomus dokumentus būtina raštu nurodyti priežastis, lėmusias dokumentų nepateikimo faktą.

37. Po paramos paraiškos užregistravimo pareiškėjas turi teisę raštu pranešti Agentūrai apie pateiktos paramos paraiškos atšaukimą. Pareiškėjo prašymu išregistruota paramos paraiška nebus toliau administruojama. Į vėlesnius pareiškėjo prašymus toliau administruoti paramos paraišką neatsižvelgiama.

38. Informacija apie užregistruotas paramos paraiškas skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt), nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, taip pat nurodomas bendras registruotų paramos paraiškų skaičius.

 

X. PARAMOS PARAIŠKOS VERTINIMAS IR PARAMOS SKYRIMO PATVIRTINIMAS

 

39. Paramos paraiškos vertinimą Agentūra turi atlikti per 3 mėnesius nuo jos įregistravimo dienos. Paramos paraiškos vertinimas organizuojamas vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklėmis.

40. Paramos paraiškos vertinimo metu yra nustatomas paramos paraiškos tinkamumas finansuoti, tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir (arba) didžiausias paramos dydis, suapvalintas iki sveikųjų skaičių. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia paramų lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti pats.

41. Paramos paraiškos vertinimo metu pareiškėjui gali būti siunčiami paklausimai dėl papildomų duomenų ir (ar) dokumentų pateikimo ir (arba) atliekamos patikros vietoje. Tokiais atvejais paramos paraiškos vertinimas atitinkamai pratęsiamas paklausimo išsiuntimo ir atsakymo gavimo ar patikros vietoje atlikimo laikotarpiui.

42. Atlikus paramos paraiškos tinkamumo skirti paramą vertinimą ir pripažinus ją tinkama gauti paramą, atliekamas paramos paraiškos pirmumo vertinimas (išskyrus Taisyklių 43 punkte numatytą atvejį).

43. Paramos paraiškų pirmumo vertinimo metu siekiama nustatyti, kurios iš tinkamų finansuoti paramos paraiškų geriausiai atitinka Priemonės projektų pirmumo kriterijus. Projektų atrankos pirmumo vertinimo kriterijai:

 

Kriterijai

Balai

Projekto naudą patirsiančių žuvininkystės sektoriaus įmonių skaičius

 

- 30 ir daugiau įmonių

40

- nuo 20 iki 29 įmonių

30

- nuo 10 iki 19 įmonių

20

- nuo 4 iki 9 įmonių

10

Projektai, kurių tikslas yra sukurti ir išbandyti metodus žvejybos įrankių selektyvumui gerinti ir priegaudai, išmetimui arba poveikiui aplinkai mažinti.

30

Projektai, skirti naujų technologijų tyrimams.

30

 

44. Tuo atveju, kai paramos paraiškoje prašoma paramos suma yra mažesnė arba lygi didžiausiai paskirstytai paramos sumai, paramos paraiškų pirmumo vertinimas gali būti neatliekamas.

45. Sprendimą dėl paramos skyrimo arba neskyrimo priima ir patvirtina ministerija, vadovaudamasi ministerijos projektų atrankos komiteto rekomendacijomis Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

46. Agentūra, gavusi ministerijos sprendimą skirti paramą, parengia, suderina su pareiškėju ir pasirašo paramos sutartį, vadovaudamasi Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Prieš pasirašydamas paramos sutartį pareiškėjas paramos lėšoms turi atsidaryti banke atskirą sąskaitą (šis reikalavimas netaikomas projektams, kuriems taikomas kompensavimo be avanso mokėjimo būdas).

47. Informacija apie paramos gavėjus, nurodant paramos gavėjo pavadinimą, projekto pavadinimą ir skirtą paramos sumą, skelbiama Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

 

XI. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

48. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – tai laikotarpis nuo paramos sutarties pasirašymo dienos arba tinkamų finansuoti išlaidų (išskyrus bendrąsias išlaidas) padarymo dienos, jeigu tokias išlaidas galima padaryti ir jos yra padarytos iki paramos sutarties pasirašymo dienos, iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai. Projekto įgyvendinimo laikotarpis negali viršyti 24 arba 36 mėnesių, jeigu turtas įgyjamas išperkamąja nuoma nuo paramos sutarties pasirašymo dienos.

49. Priemonės veiklos sričiai taikomi paramos lėšų išmokėjimo būdai: išlaidų kompensavimas, išlaidų kompensavimas su avanso mokėjimu arba sąskaitų apmokėjimas.

50. Sąskaitų apmokėjimo būdas gali būti taikomas projektams, kuriems įgyvendinti paramos gavėjas sudaro darbų, paslaugų teikimo arba prekių tiekimo sutartis su rangovais, paslaugų teikėjais arba prekių tiekėjais. Pagal sąskaitų apmokėjimo būdą paramos gavėjas patikrina kiekvieną rangovo, paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarties sąlygoms, patikrina ir priima atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar pateiktas prekes ir, priėmęs sąskaitą, kaip tinkamą apmokėti, bei apmokėjęs nuosavo indėlio dalį (jei paramos neužtenka rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo išlaidoms padengti), pateikia ją Agentūrai kartu su mokėjimo prašymu bei reikalaujamais dokumentais. Tuo atveju, jei paramos lėšų neužtenka rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo išlaidoms apmokėti, paramos gavėjas privalo pateikti apmokėjimo iš nuosavų lėšų įrodymo dokumentus.

51. Taikant išlaidų kompensavimo būdą, paramos gavėjas patiria išlaidas savo lėšomis ir teikia Agentūrai mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu (jei toks turimas).

52. Išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas taikomas biudžetinių įstaigų ir viešųjų juridinių asmenų, kurių veiklą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymas (Žin., 2004, Nr. 25-745), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752) arba Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-787; 2004, Nr. 7-128), įgyvendinamiems projektams, kuriuos toks paramos gavėjas įgyvendina nesudarydamas rangos, paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutarčių ir negali pradėti įgyvendinti projekto iš nuosavų lėšų. Didžiausias projektui taikomas avanso dydis negali būti didesnis nei 40 proc. visos projektui įgyvendinti skirtos sumos. Gavęs avansą paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą ir pirmąjį mokėjimo prašymą kartu su ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo dokumentais ir (arba) patvirtintomis jų kopijomis teikia Agentūrai ne vėliau kaip po 3 mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Jeigu per 3 mėnesius nuo avanso gavimo dienos projektas nepradedamas įgyvendinti ir nepadaroma išlaidų, pareiškėjas per 5 darbo dienas privalo grąžinti avansą Agentūrai.

53. Paramos lėšos paramos gavėjui išmokamos Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Paramos gavėjas privalo per 5 darbo dienas (kai taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas) nuo lėšų pervedimo į atsiskaitomąją sąskaitą išmokėti gautas lėšas rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui ir išsiųsti Agentūrai pranešimą apie apmokėjimą, pridėdamas lėšų apmokėjimo įrodymo dokumentus.

54. Paramos gavėjų atsiskaitymai su tiekėjais turi vykti tik per finansines institucijas.

55. Jei įgyvendinant projektą yra numatoma įsigyti prekių, paslaugų arba darbų, paramos gavėjai, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančiosios organizacijos, privalo vadovautis šio įstatymo nuostatomis. Tuo atveju, kai paramos gavėjams Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos netaikomos, paramos gavėjai visus pirkimus privalo vykdyti vadovaudamiesi Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žuvininkystės fondo pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. 3D-304 (Žin., 2007, Nr. 69-2750; 2009, Nr. 124-5348).

 

XII. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKA

 

56. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje, pateikia nustatytos formos mokėjimo prašymą.

57. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt).

58. Paramos gavėjas mokėjimo prašymą ir pridedamus dokumentus turi pateikti spausdintine forma ir užpildytus lietuvių kalba. Ranka ar kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai ir dokumentai neregistruojami.

59. Paramos gavėjas turi įsitikinti, kad jo pateiktas mokėjimo prašymas yra tinkamai sukomplektuotas. Pridedami visi reikalaujami dokumentai. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas pateikia ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo, išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų patvirtintas kopijas, kaip nustatyta įgyvendinimo taisyklėse. Visos projekto išlaidos turi būti patvirtintos išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2003, Nr. 123-5586) 13 straipsnyje nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, ir kitais dokumentais.

60. Paramos gavėjas turi pateikti vieną mokėjimo prašymo originalą ir pridedamų dokumentų (originalų) komplektą. Jeigu pareiškėjas negali palikti dokumento originalo, jis turi pateikti originalą ir kopiją, kurios atitiktis originalui patikrinama pirminio tikrinimo metu ir grąžinama pareiškėjui.

61. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjų priima ir registruoja pagal projekto įgyvendinimo vietą Agentūros Kontrolės departamento teritoriniai skyriai, kurių adresai nurodyti Agentūros interneto tinklalapyje (www.nma.lt).

62. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku (paramos sutartyje numatytais terminais), asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.

63. Mokėjimo prašymų pateikimo terminai nustatomi paramos sutartyje.

64. Pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, taikomos sankcijos, numatytos šių Taisyklių XIV skyriuje.

65. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki nustatyto termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo (paramos sutarties keitimo). Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.

66. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti dokumentus, pagrindžiančius vėlavimo priežastis.

67. Paramos gavėjas gali pateikti iki keturių mokėjimo prašymų (įskaitant ir paskutinįjį mokėjimo prašymą), o jeigu turtas įgyjamas išperkamąja nuoma – iki šešių mokėjimo prašymų (įskaitant ir paskutinįjį mokėjimo prašymą).

68. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas.

69. Mokėjimo prašymai vertinami Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir ministerijai pateikti pinigų užsakymo paraišką per 40 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui bei patikrų vietoje atlikimo laikas.

 

XIII. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR TIKRINIMAS

 

70. Pateikus mokėjimo prašymą gali būti atliekama patikra vietoje. Apie patikras vietoje paramos gavėjams pranešama iš anksto, jeigu toks išankstinis paramos gavėjo informavimas neturės neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams.

71. Paramos gavėjas Agentūrai teikia ataskaitas, nustatytas Veiksmų programos administravimo taisyklėse. Ataskaitų formos pateikiamos Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt):

71.1. galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita teikiama pateikus galutinį mokėjimo prašymą. Tuo atveju, jei taikomas sąskaitų apmokėjimo paramos mokėjimo būdas, paramos gavėjas projekto įgyvendinimo ataskaitą Agentūrai turi pateikti per 20 darbo dienų nuo paskutinio lėšų pervedimo rangovui, paslaugų teikėjui ar prekių tiekėjui;

71.2. pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, per 4 mėnesius kiekvieniems kalendoriniams metams pasibaigus teikiama projekto veiklos ataskaita. Reikalavimas taikomas visam projekto priežiūros laikotarpiui.

72. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto investicijas, paramos dalių išdėstymą bei dydį, mokėjimo prašymų pateikimo tvarką, ir pakeitimai, pratęsiantys projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys projektą ar paramos sutartyje ir (arba) paraiškoje bei sprendime skirti paramą nustatytus paramos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami. Paramos gavėjas privalo raštu informuoti Agentūrą apie visus su projektu susijusius pakeitimus.

73. Jei kilo poreikis keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, paramos gavėjas privalo raštu pateikti Agentūrai prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį ir kartu su prašymu pateikti visą informaciją ir dokumentus, pagrindžiančius šį prašymą.

74. Agentūra, gavusi paramos gavėjo prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį, įvertina prašymo aplinkybes ir priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo.

75. Priėmusi sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, Agentūra:

75.1. tuo atveju, jei paramos sutartis nėra keičiama, per 10 darbo dienų nuo tokio sprendimo įforminimo apie tai raštu informuoja paramos gavėją;

75.2. tuo atveju, jei paramos sutartis keičiama, per 10 darbo dienų nuo sprendimo dėl paramos sutarties pakeitimo priėmimo parengia ir paramos gavėjui išsiunčia paramos sutarties pakeitimo projektą derinti su prašymu pateikti paramos sutarties pakeitimo pasirašymo terminą.

76. Su projektu susiję dokumentai turi būti saugomi mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773). Dokumentai turi būti prieinami ministerijos, Agentūros, ministerijos audito departamento, Europos Komisijos ir Europos Audito rūmų įgaliotiems atstovams.

77. Paramos gavėjas privalo saugoti:

77.1. paramos sutarties ir visų paramos sutarties pakeitimų originalus;

77.2. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus, taip pat mokėjimo prašymų kopijas;

77.3. viešųjų pirkimų arba pirkimų vykdymo dokumentų originalus arba kopijas.

78. Paramos gavėjas turi sudaryti paramos paraiškos bylą dokumentams, nurodytiems šių Taisyklių 76 punkte, arba jų kopijoms saugoti.

79. Įgyvendindamas projektą, paramos gavėjas turi imtis informavimo ir viešinimo priemonių pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programą suteiktos paramos viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-232 (Žin., 2008, Nr. 48-1794).

 

XIV. SANKCIJOS

 

80. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant paramos sutarties sąlygas, numatomos taikyti sankcijos – paramos sumažinimas, paramos sutarties nutraukimas ir (arba) paramos grąžinimas, kai išmokėta dalis ar visa paramos suma.

81. Paramos sumažinimas taikomas:

81.1. jeigu Agentūra patikrų vietoje metu nustato reikalavimų neatitinkančių išlaidų;

81.2. pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą (terminas nurodomas paramos sutartyje), išskyrus Taisyklių 80.1 punktą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos, paramos suma mažinama 0,5 proc. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną (ši sankcija netaikoma, kai mokėjimo prašymas pateikiamas pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių);

81.3. jeigu projekto išlaidos patiriamos nesilaikant šių Taisyklių 54 punkte nurodytos tvarkos.

82. Paramos sutartis nutraukiama ir (arba) parama grąžinima, kai išmokėta dalis ar visa paramos suma, jei paramos gavėjas:

82.1. nepateikia mokėjimo prašymo per 20 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatyto termino pabaigos;

82.2. nepradeda vykdyti projekto per paramos sutartyje nurodytą terminą;

82.3. nustojo vykdyti projektą, negali pasiekti paramos sutartyje nustatytų projekto uždavinių, tikslų;

82.4. negrąžina Agentūrai klaidingai apskaičiuotos ir pervestos į atsiskaitomąją sąskaitą paramos ir (arba) PVM, finansuojamo pagal Taisyklių 21 punktą, sumos;

82.5. neužtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti buvo prašoma paramos, nebūtų finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

82.6. nevykdo gautos paramos viešinimo;

82.7. nevykdo reguliarios projekto įgyvendinimo stebėsenos, kad užtikrintų projekto įgyvendinimą, kaip numatyta paraiškoje ir (arba) verslo plane;

82.8. yra bankrutuojantis arba likviduojamas projekto įgyvendinimo metu;

82.9. prieštarauja, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą būtų viešinami visuomenės informavimo tikslais pagal reglamento (EB) 498/2007 30 straipsnį ir 31 straipsnio antrosios pastraipos d punktą;

82.10. per 5 (penkerių) metų laikotarpį nuo paramos sutarties pasirašymo dienos be rašytinio Agentūros sutikimo pakeičia remiamos veiklos pobūdį, projekto įgyvendinimo reikalavimus ir nuosavybės formą, parduoda, įkeičia ar kitaip perleidžia kitam asmeniui už paramos lėšas įgytą nuosavybę, nutraukia projekte numatytą vykdyti veiklą, pakeičia projekto įgyvendinimo vietą;

82.11. nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę tai daryti, atlikti patikrą vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po paramos suteikimo;

82.12. nepateikia informacijos, pateikia neteisingą arba nuslepia informaciją, kuri galėjo turėti reikšmės priimant sprendimą dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai paramos sutarties vykdymo kontrolei;

82.13. pažeidė kitas paramos sutarties sąlygas ir (arba) įsipareigojimus, prisiimtus pateikus paraišką;

82.14. vykdydamas projektą, pažeidė kitų ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu, reikalavimus.

 

XV. APSKUNDIMO TVARKA

 

83. Pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai, nesutinkantys su Agentūros, Ministerijos sprendimais, veiksmais arba neveikimu, susijusiais su paraiškos paramos vertinimu, atranka, mokėjimo prašymo administravimu ir (arba) projekto įgyvendinimu, gali juos apskųsti Veiksmų programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

 

XvI. INFORMACIJOS TEIKIMAS

 

84. Informacija ir paaiškinimai dėl paramos skyrimo suteikiami telefonais, nurodytais Agentūros interneto tinklalapyje, elektroninio pašto adresu info@nma.lt.

85. Klausiant faksu ar elektroniniu paštu turi būti pateikiama aiški nuoroda į Veiksmų programos priemonės pavadinimą, klausiančiojo vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir telefonas.

86. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami Agentūros tinklalapyje (www.nma.lt), skiltyje „Dažniausiai užduodami klausimai“.

87. Informacija apie paraišką vertinančius asmenis neteikiama.

 

_________________

 

Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013

metų veiksmų programos trečiosios

prioritetinės krypties „Bendro intereso

priemonės“ priemonės „Bandomieji projektai“

įgyvendinimo taisyklių

1 priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2010 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. 3D-609 redakcija)

 

(Paramos paraiškos forma)

 

Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kontrolės departamento teritorinio skyriaus tarnautojas

 

|_|_|_|_| |_|_| |_|_|

(registracijos data)

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(registracijos numeris)

(dokumentą užregistravusio tarnautojo pareigos)

(parašas)

(vardas, pavardė)

Vertinti priimta

£[]

Atmesta

£[]

 

__________________________________________________________________________

(pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo vardas, pavardė)

 

Adresas

(Nurodoma pareiškėjo gyvenamoji vieta (įmonės buveinės adresas), telefonas, faksas, el. paštas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu)

Savivaldybės pavadinimas

Seniūnijos pavadinimas

Gyvenamosios vietovės pavadinimas:

(įmonės buveinės adresas)

Gatvės pavadinimas

Namo Nr.

Buto Nr.

Pašto indeksas

Telefono Nr.

Fakso Nr.

El. paštas

Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą?

PASTABA. Užpildykite vieną arba abu langelius.

Paštu

£[]

Elektroniniu paštu

£[]

 

Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________

 

Nacionalinės mokėjimo agentūros prie

Žemės ūkio ministerijos Kontrolės departamento

_______________________ teritoriniam skyriui

 

PARAMOS PARAIŠKA

PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĘ „BANDOMIEJI PROJEKTAI“

 

_________ Nr. _________

(data)

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

1. Pareiškėjo pavadinimas

(Nurodomas paraišką teikiančios įmonės, įstaigos, organizacijos ar kito juridinio asmens pavadinimas pagal registracijos pažymėjimo duomenis.)

 

2. Pareiškėjo teisinė forma

(Nurodoma pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą.)

 

3. Pareiškėjo rekvizitai

Subjekto kodas

(Nurodomas juridinio asmens registracijos kodas)

 

 

Tel.

 

Faksas

 

El. p. adresas

 

4. PVM mokėjimas

£[] PVM mokėtojas

PVM mokėtojo kodas:

£[] Ne PVM mokėtojas

 

II. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS

1. Prioritetinė kryptis

Bendro intereso priemonės

2. Priemonė

Bandomieji projektai

3. Projekto pavadinimas

Nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, pavadinimas.

 

4. Projekto įgyvendinimo vieta

(duomenys patikrai vietoje atlikti)

Savivaldybės pavadinimas

Įmonės buveinės adresas

Gatvės pavadinimas

Namo Nr.

Buto Nr.

5. Bendra projekto vertė su PVM, Lt

(Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, litais.)

 

6. Bendra projekto vertė be PVM, Lt

(Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, litais.)

 

7. Prašoma paramos suma, Lt

(Nurodoma prašoma paramos suma, litais.)

8. Taikomas paramos lėšų išmokėjimo būdas

Sąskaitų apmokėjimas

£[]

Išlaidų kompensavimas

£[]

9. Planuojama projekto įgyvendinimo pradžia

(Projekto įgyvendinimo pradžia po paraiškos pateikimo (išskyrus prieš paraiškos pateikimą patirtas išlaidas)

 

10. Planuojama projekto įgyvendinimo pabaiga

(Projekto įgyvendinimo pabaiga (paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai data)

 

11. Projekto įgyvendinimo etapai:

(pildoma, jei planuojama projektą įgyvendinti keliais etapais)

Planuojami projekto įgyvendinimo etapai ir prašoma paramos suma, Lt:

£[] Pirmojo etapo pabaiga

|_|_|_|_| |_|_|

(nurodomi metai ir mėnuo)

|_|_|_|_|_|_|_|_|

(nurodoma prašoma paramos suma, Lt)

 

£[] Antrojo etapo pabaiga

|_|_|_|_| |_|_|

(nurodomi metai ir mėnuo)

|_|_|_|_|_|_|_|_|

(nurodoma prašoma paramos suma, Lt)

£[] N-tojo etapo pabaiga

|_|_|_|_| |_|_|

(nurodomi metai ir mėnuo)

|_|_|_|_|_|_|_|_|

(nurodoma prašoma paramos suma, Lt)

12. Projekto vadovas

(vardas, pavardė)

(pildyti, jei tai ne pareiškėjas)

Tel. Nr.

(Pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr.)

 

Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________

 

III. PROJEKTO PASIEKIMO RODIKLIAI

Nr.

Rodikliai

Mato vnt.

Rezultatas

1.

Atlikti naujų technologijų bandymai

vnt.

 

2.

Atlikti valdymo planų ir žvejybos pastangų paskirstymo bandymai

vnt.

 

3.

Įgyvendinami projektai, skirti išbandyti alternatyvius žvejybos valdymo metodus

vnt.

 

 

IV. PROJEKTO PRIEŽIŪROS RODIKLIAI

Nr.

Rodikliai

Mato vnt.

Ataskaitiniai metai

20_____

Prognozė

20__

(paraiškos pateikimo metai)

20__

20__

20__

20__

1.

Pajamos

vnt.

 

 

 

 

 

 

2.

Pelnas

vnt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS

Nurodykite visas planuojamas tinkamas ir netinkamas finansuoti projekto išlaidas, kainą be PVM, PVM sumą, kainą su PVM, prašomą paramos sumą, išlaidų būtinumo pagrindimą ir laikotarpius, kada planuojama pateikti išlaidas. Informacija apie išlaidas turi būti atidžiai užpildyta ir pagrįsta, kad vertintojams neliktų abejonių dėl išlaidų pagrįstumo. Nepagrįstos, abejotinos išlaidos gali būti pripažintos kaip netinkamos, o tinkamų išlaidų bendra suma ir prašomas paramos dydis sumažinamas.

Nr.

Išlaidų pavadinimas

Suma be PVM, Lt

PVM. Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Prašoma paramos suma, Lt

Išlaidų būtinumo pagrindimas

Išlaidų įsigijimo laikotarpis

(Nurodyti metus ir ketvirtį)

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

1.

Projekto vykdytojų ir ekspertų apmokėjimas

 

 

 

 

 

 

1.1.

.....

 

 

 

 

 

 

2.

Projekto vykdytojų ir ekspertų komandiruotės, susijusios su projekto įgyvendinimu, viešinimu ir rezultatų skleidimu

 

 

 

 

 

 

2.1.

.....

 

 

 

 

 

 

3.

Išlaidos instrumentų, įrangos ir patalpų nuomai tokia apimtimi, kuria pastarieji naudojami projektui per jo vykdymo laikotarpį

 

 

 

 

 

 

3.1

.....

 

 

 

 

 

 

4.

Projekto mokslo taikomiesiems bandymams reikalingų medžiagų, komponentų ir kitų produktų įsigijimas

 

 

 

 

 

 

4.1.

.....

 

 

 

 

 

 

5.

Bendrosios išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

.....

 

 

 

 

 

 

6.

Viešinimo išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

.....

 

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

 

 

 

 

 

 

Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________

 

 

 

VI. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI

Nurodoma, kaip pareiškėjas numato finansuoti projektą, jeigu projekto vertė didesnė negu galima didžiausia paramos suma. Turi būti numatytos lėšos, skirtos apmokėti investicijos vertei su PVM, viršijančiai galimos paramos dydį. Pareiškėjas privalo nurodyti finansavimo šaltinius.

Eil. Nr.

Šaltinis

Suma, Lt

Nuoroda į patvirtinantį dokumentą / informacijos šaltinį

1.

Paramos lėšos

(Pildoma tik tuo atveju, jei projektas numatomas vykdyti daugiau nei vieną etapą. Šioje grafoje nurodoma, kiek planuojama teikti mokėjimo prašymų ir kokioms investicijoms, už kurias gauta parama bus naudojama antrajam ir (arba) n-tajam projekto etapui finansuoti.)

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

2.

Pareiškėjo lėšos

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|

£[] iš veiklos planuojamos gauti lėšos

 

£[] iš tikslinių programų gautinos lėšos (kita parama)

 

£[] kita _______

3.

Paskola

(Nurodoma paskola, pagrįsta dokumentais, įrodančiais paskolos suteikimo galimybę.)

|_|_|_|_|_|_|_|_|

£[] kredito įstaigos

£[] juridinio asmens

£[] fizinio asmens

4.

Iš viso (1+2+3)

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

 

VII. KITA INFORMACIJA

(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“.)

1.

Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija?

£[] Taip      £[] Ne

2.

Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu?

£[] Taip      £[] Ne

3.

Ar patvirtinate ir įsipareigojate užtikrinti, kad projekte numatytos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų?

£[] Taip      £[] Ne

4.

Ar įsipareigojate užtikrinti, kad projektas atitiks gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus?

(Šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi)

£[] Taip      £[] Ne

5.

Ar įsipareigojate užtikrinti, kad projektas atitiks ES ir Lietuvos Respublikos aplinkosaugos reikalavimus?

£[] Taip      £[] Ne

6.

Ar įsipareigojate, kad atliekamos investicijos atitiks ES darbo saugos reikalavimus?

£[] Taip      £[] Ne

7.

Ar tvarkote ir (ar) įsipareigojate tvarkyti buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka?

£[] Taip      £[] Ne

8.

Ar įsipareigojate apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo dienos?

£[] Taip      £[] Ne

9.

Ar įsipareigojate be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti savo veiklos, kuriai yra suteikiama parama, pobūdžio, projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos?

£[] Taip      £[] Ne

10.

Ar įsipareigojate neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai 5 (penkerius) metus nuo paramos sutarties pasirašymo dienos?

£[] Taip      £[] Ne

11

Ar įsipareigojate viešinti gautą paramą? Kokias viešinimo priemones naudosite?

£[] Taip      £[] Ne

Nurodykite viešinimo priemones.

 

Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas___________

 

VIII. PATEIKIAMi DOKUMENTAI1

(Šioje lentelėje Pareiškėjas pasitikrina, ar jo pateikiama paraiška yra visiškai sukomplektuota, ir pažymi (kryželiu), kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas pateikiamų dokumentų puslapių skaičių.)

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Pažymėti X

Puslapių skaičius

1.

Veiklos aprašas, parengtas pagal Taisyklių 2 priede nustatytą formą

£[]

|_|_|

2.

Juridinio asmens steigimo dokumentai: įstatai, steigimo sandoris arba, įstatymų numatytais atvejais, bendrieji nuostatai, arba kiti dokumentai, kuriuos įstatams prilygina Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (Žin., 2000, Nr. 74-2262)

£[]

|_|_|

3.

Pareiškėjo kompetentingo organo pritarimo projektui sprendimas ar protokolo išrašas, patvirtintas pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens, kai įmonės nuosavybės teisės priklauso daugiau nei vienam akcininkui

£[]

|_|_|

4.

Finansinės atskaitomybės dokumentai (balansas, pelno (nuostolių) ataskaita ir pinigų srautų ataskaita už praėjusius ir ataskaitinius metus (jei pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktais nustatytus reikalavimus tvarko supaprastintą buhalterinę apskaitą, pinigų srautų ataskaitą pateikia bent už ataskaitinius metus). Naujai įregistruoti ūkio subjektai pateikia veiklos pradžios balansą (jei paraišką teikia viešasis juridinis asmuo, šie dokumentai neteikiami)

£[]

|_|_|

5.

Audito patvirtinta finansinė ataskaita ir audito išvados už praėjusius finansinius metus (jei pareiškėjui pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privalomas auditas)

£[]

|_|_|

6.

Pareiškėjo atstovo tapatybę patvirtinantis dokumentas (paso ar asmens tapatybės kortelės kopija)

£[]

|_|_|

7.

Prekių, darbų ar paslaugų teikėjų komerciniai pasiūlymai, kiti dokumentai, pagrindžiantys numatytų projekto išlaidų vertę, arba įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ir (arba) darbams pirkti dokumentai

£[]

|_|_|

8.

Dokumentai, patvirtinantys pareiškėjo galimybes apmokėti numatytą projekto išlaidų dalį (banko sąskaitos išrašas, paskolos sutartis, garantinis banko raštas ir kt.)

£[]

|_|_|

9.

Bendradarbiavimą su mokslo ar technine įstaiga patvirtinantys dokumentai (pvz., sutartis)

£[]

|_|_|

10.

Asociacijos pritarimas

£[]

|_|_|

11

Eksperto ar institucijos recenzija

£[]

|_|_|

12.

Kiti dokumentai

£[]

|_|_|

 

________________

1 Pateikiamas orginalas ir kopija. Patikrinus kopijos tikrumą, originalas grąžinamas.

 

Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas ___________

 

IX. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

Aš, pretenduojantis gauti paramą pagal priemonės ......................................................., pasirašydamas patvirtinu, kad:

1. Esu susipažinęs su paramos skyrimo sąlygomis.

2. Šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.

3. Man nėra iškelta byla dėl bankroto, nesu likviduojamas.

4. Man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu.

5. Sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

6. Sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi Europos žuvininkystės priemonių administravimo informacinėje sistemoje.

7. Sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis.

8. Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką, nurodant pareiškėją, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą / gautą paramos sumą būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje.

9. Sutinku, kad visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama ir Programos priežiūros, vertinimo ir statistikos tikslams.

10. Įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai.

11. Esu informuotas ir sutinku, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais pagal 2007 m. kovo 26 d. Komisijos reglamento (EB) 498/2007, nustatančio išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1198/2006 dėl Europos žuvininkystės fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 120, p.1), 30 straipsnį ir 31 straipsnio antros pastraipos d punktą, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

12. Žinau ir sutinku, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie mano žuvininkystės veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos su Europos žuvininkystės fondo žuvininkystės sektoriui lėšų panaudojimu bei priežiūra susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos.

13. Sutinku, kad visi mano prisiimti įsipareigojimai bus patikrinti Agentūros nustatytais terminais.

14. Įgaliotai institucijai pareikalavus, įsipareigoju grąžinti gautą paramą, jei projektas nebuvo įgyvendintas taip, kaip numatyta Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013 metų veiksmų programos trečiosios prioritetinės krypties „Bendro intereso priemonės“ priemonės „Bandomieji projektai“ įgyvendinimo taisyklėse, ir nebuvo tinkamai įforminti pakeitimai.

15. Esu informuotas (-a), kad turiu teisę žinoti apie savo asmens / įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens / įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens / įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenis arba sustabdyti savo asmens / įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant teisės aktų nuostatų.

 

_____________

(pareiškėjo atstovo pareigos)

____________

(parašas)

____________

(vardas, pavardė)

 

Jei projektą parengė ir paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:

Konsultanto vardas ir pavardė

 

Institucijos pavadinimas

 

Telefono ir fakso Nr.

 

 

Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas ___________

 

_________________

 


Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2007–2013

metų veiksmų programos trečiosios

prioritetinės krypties „Bendro intereso

priemonės“ priemonės „Bandomieji projektai“ įgyvendinimo taisyklių

2 priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2010 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. 3D-609 redakcija)

 

__________________________________________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Tipinis veiklos aprašas PAGAL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2007–2013 METŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS TREČIOSIOS PRIORITETINĖS KRYPTIES „BENDRO INTERESO PRIEMONĖS“ PRIEMONĘ „BANDOMIEJI PROJEKTAI“

 

_____________

(data)

 

_____________________

(sudarymo vieta)

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

Juridinio asmens pavadinimas

 

Juridinio asmens identifikavimo kodas

(Juridinių asmenų registro išduotame registravimo pažymėjime nurodytas kodas)

 

Adresas:

 

Telefono Nr.

 

Fakso Nr.

 

El. paštas

 

 

II. INFORMACIJA APIE ŪKIO SUBJEKTĄ IR JO VEIKLĄ

1. Veiklos pobūdis ir rezultatai

Nurodomos veiklos kryptys, duomenys apie nuosavybę: savininkai (įvardijant savininkus, valdančius daugiau nei 25 proc. akcijų (pajų); gaminami produktai ar teikiamos paslaugos, pagrindinės rinkos ir pirkėjai, pardavimų apimtys, finansiniai rezultatai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. INFORMACIJA APIE PROJEKTO NUMATOMŲ INVESTICIJŲ TIKSLUS IR UŽDAVINIUS

1. Projekto įgyvendinimo tikslai, veiklos plėtros (įkūrimo, plėtimo, modernizavimo) sumanymas, kryptys ir mastai, investavimo prioritetai, siektini rezultatai

Išdėstomi projekto tikslai ir uždaviniai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Pageidaujama gauti Europos žuvininkystės fondo parama, projekto atitiktis veiksmų programos priemonės, pagal kurią siekiama paramos, tikslams ir uždaviniams

Taip pat pagrindžiama, kad investicijos bus skirtos bendram interesui, t. y. bus naudingos visuomenei, žuvininkystės sektoriaus atstovų grupei.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. INFORMACIJA APIE PRODUKCIJĄ IR RINKAS

1. informacija apie produktų (gaminių), paslaugų rūšį, apimtį, kokybę, specifiką, inovatyvumą

Pateikiama informacija apie produkcijos realizavimo rinkas, konkurentus (ne daugiau kaip 10 eilučių)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas ___________

 

V. TECHNOLOGIJOS IR APLINKOSAUGA

1. Pateikiama produktų (gaminių) gamybos ar perdirbimo technologinė schema, paslaugų teikimo veiklos aprašymas.

Planuojami ištekliai ir darbai, atitinkantys technologines schemas: nurodoma turima ir reikalinga įsigyti technika, įranga, kiti materialiniai ištekliai, statyba ir rekonstrukcija, reikalingos infrastruktūros sukūrimas, modernizavimo galimybės. Technologinė schema turi atitikti planuojamų produktų ar paslaugų pobūdį, apimtis bei kokybę ir užtikrinti atitiktį aplinkos apsaugos, higienos, veterinarijos, maisto kokybės ir gyvūnų gerovės reikalavimams. Pateikiama informacija apie planuojamų naudoti technologijų inovatyvumą. Pateikiama informacija apie planuojamas naudoti medžiagas ir žaliavas (poreikis, numatomi tiekėjai, kainos, atsargos).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. INFORMACIJA APIE ŪKIO SUBJEKTO ORGANIZACINĘ VALDYMO STRUKTŪRĄ IR DARBUOTOJUS

Ūkio subjekto organizacinė valdymo struktūra, informacija apie vadovą ir specialistus, atsakingus už projekto įgyvendinimą (amžių, išsilavinimą, darbo patirtį, kvalifikacijos kėlimą). Projekto įtaka ūkio subjekto organizacinei pertvarkai. Informacija apie darbo organizavimą, sezoniškumą, darbuotojų skaičių (nurodoma, kiek planuojama sukurti ilgalaikių darbo vietų), jų kvalifikaciją, motyvaciją (darbo užmokesčio lygis, darbuotojų skatinimo būdai ir formos).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pareiškėjo (juridinio asmens) atstovo parašas ___________

 

VII. INFORMACIJA APIE INVESTICIJAS IR FINANSAVIMO ŠALTINIUS

 

1. Numatomos investicijos, jų vertė, finansavimo šaltinis ir investavimo terminai

Numatoma investicija

Suma be PVM, Lt

Suma su PVM, Lt

Finansavimo šaltinis ir suma, Lt

Investavimo terminas (metai, mėn.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

2. Investicijų įgyvendinimo ir paramos išmokėjimo planas

Investicija

Data (metai, mėn.)

Investicijų suma, Lt (be PVM)

Investicijų suma, Lt (su PVM)

Paramos suma, Lt

I etapas

......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso investicijų:

X

 

 

X

Paramos išmokėjimas už

I etapą

 

X

X

 

II etapas

.......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso investicijų:

X

 

 

X

Paramos išmokėjimas už

II etapą

 

X

X

 

N etapas

.....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso investicijų:

X

 

 

X

N etapo paramos išmokėjimas

 

X

X

 

Iš viso:

X

 

 

 

 

VIII. INFORMACIJA APIE PROJEKTO EKONOMINĘ IR SOCIALINĘ NAUDĄ

Atliekamas ekonominis ir socialinis projekto vertinimas: nauja ekonominė veikla atitinkamoje vietovėje, aukštesnės kokybės, didesnės pridėtinės vertės produktai, naujos ilgalaikės darbo vietos ir papildomos pajamos, kt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________

(pareiškėjo atstovo pareigos)

______________

(parašas)

______________

(vardas, pavardė)

 

_________________