LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL BENDROJO LAVINIMO TECHNOLOGIJŲ DALYKŲ IR PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIŲ UŽSKAITYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2008 m. kovo 15 d. Nr. ISAK-716
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627) 6 straipsnio 4 dalį ir 22 straipsnio 1 dalies 9 punktą ir Valstybinės švietimo strategijos 2003–2012 metų nuostatų įgyvendinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 24 d. nutarimu Nr. 82 (Žin., 2005, Nr. 12-391), priedo II krypties „Infrastruktūros tobulinimas“ 1.2 priemonę:
1. Tvirtinu Bendrojo lavinimo technologijų dalykų ir profesinio mokymo programos modulių užskaitymo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. vasario 13 d. įsakymą Nr. ISAK-259 „Dėl Vidurinio ugdymo programos technologinės pakraipos technologijų dalyko modulių įskaitymo mokiniams, besimokantiems pagal profesinio mokymo programas, tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 23-765);
2.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. ISAK-2474 „Dėl Profesinio mokymo programos modulio įtraukimo į vidurinio ugdymo programą ir įskaitymo tęsiant mokymąsi pagal profesinio mokymo programą tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 3-133).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro
2008 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. ISAK-716
BENDROJO LAVINIMO TECHNOLOGIJŲ DALYKŲ IR PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIŲ UŽSKAITYMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrojo lavinimo technologijų dalykų ir profesinio mokymo programos modulių užskaitymo tvarkos aprašu (toliau – Aprašas) siekiama suartinti bendrojo lavinimo ir profesinio mokymo kryptis atsižvelgiant į mokinių siekius ir gebėjimus, sudarant jiems galimybę planuoti profesinę karjerą, pasirinkti mokymosi kryptį. Aprašas nustato profesinio mokymo programų modulių įtraukimą į vidurinio ugdymo programą, bendrojo lavinimo technologijų dalykų ar jų modulių, profesinio mokymo modulių užskaitymą tęsiant mokymąsi pagal profesinio mokymo programas.
2. Aprašas taikomas bendrojo lavinimo mokykloms (toliau – Mokykla), įgyvendinančioms vidurinio ugdymo programą, ir profesinio mokymo įstaigoms ar kitiems profesinio mokymo teikėjams.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
Ūkio šaka – šalies ekonomikos dalis, turinti tam tikrų bendrų ekonominių ir socialinių bruožų.
Bendrieji technologiniai gebėjimai – daugeliui profesijų taikoma tam tikrų gebėjimų ir asmeninių savybių visuma rinkti informaciją, projektuoti, pažinti ir pritaikyti medžiagas (išteklius), technologinius procesus, rezultatus.
Gebėjimų aprašas – dokumentas, kurį išduoda Mokykla mokiniui, baigusiam pasirinktos bendrojo lavinimo technologijų programos išplėstinį kursą, ir kuriame glaustai apibūdinami mokymosi metu įgyti technologiniai gebėjimai.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) ir Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627) vartojamas sąvokas.
II. PROFESINIO MOKYMO PROGRAMOS MODULIŲ ĮTRAUKIMAS Į VIDURINIO UGDYMO PROGRAMĄ
4. Mokykla – biudžetinė įstaiga, suderinusi su steigėju, kitos mokyklos, suderinusios su dalyvių susirinkimu (savininku) (toliau – steigėjas/dalyvių susirinkimas (savininkas) ir atsižvelgusios į mokinių poreikius, inicijuoja vidurinio ugdymo programos, į kurią yra įtraukti profesinio mokymo programos moduliai, įgyvendinimą.
5. Steigėjas/dalyvių susirinkimas (savininkas), įvertinęs regione esančių švietimo įstaigų, įgyvendinančių profesinio mokymo programas, tinklą, numato finansavimą atitinkamos profesinio mokymo programos moduliams įgyvendinti Mokykloje.
6. Mokykla, įtraukdama į vidurinio ugdymo programą profesinio mokymo programos modulius, naudojasi profesinio mokymo programomis, kurios įregistruotos Studijų ir mokymo programų registre, o rengdama profesinio mokymo programos modulių aprašus vadovaujasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. ISAK-1749 „Dėl Profesinio mokymo programos modulio rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 95-3857).
7. Dėl profesinio mokymo programų kopijų, patvirtintų po 2005 m. birželio 1 d., gavimo iš Programų duomenų bazės Mokykla gali kreiptis į Profesinio mokymo metodikos centrą.
8. Mokykla, rinkdamasi profesinio mokymo programos modulius ir užtikrindama galimybę mokiniui tęsti mokymąsi pagal atitinkamą profesinio mokymo programą, derina juos su profesinio mokymo įstaiga ar kitu profesinio mokymo teikėju.
9. Mokykla profesinio mokymo programos modulius renkasi atsižvelgdama į galimybę juos įgyvendinti:
10. Mokykla, gavusi steigėjo/dalyvių susirinkimo (savininko) pritarimą dėl vidurinio ugdymo programos, į kurią įtraukiami atitinkamos profesinio mokymo programos moduliai, įgyvendinimo nuo rugsėjo 1 d., teikia paraišką Švietimo ir mokslo ministerijai iki tų metų kovo 1 d.
11. Mokykla prie paraiškos teikia: steigėjo/dalyvių susirinkimo (savininko) pritarimą, ugdymo plano projektą, į kurį yra įtraukti profesinio mokymo programos moduliai (nurodomi valstybiniai kodai), ir profesinio mokymo programos modulių aprašus, jei:
11.1. profesinio mokymo programos moduliai bus įgyvendinami Mokykloje – duomenis apie turimus materialinius, metodinius ir žmogiškuosius išteklius;
12. Mokyklos pasirengimą vykdyti profesinio mokymo programos modulius vertina:
12.1. Švietimo ir mokslo ministerija per 30 dienų nuo dokumentų pateikimo dienos – mokyklos ugdymo plano projekto, į kurį yra įtraukti profesinio mokymo programos moduliai, atitiktį bendrųjų ugdymo planų nuostatoms;
12.2. Profesinio mokymo metodikos centras per 30 dienų nuo dokumentų pateikimo dienos – Mokyklos pateiktus profesinio mokymo programos modulių aprašus ir duomenų apie turimų materialinių, metodinių bei žmogiškųjų išteklių atitiktį realiems ištekliams, pasirinktos profesinio mokymo programos moduliams įgyvendinti; teorinio ir praktinio mokymo vietų skaičiaus atitiktį numatomam mokinių skaičiui.
13. Jei Mokykla, įgyvendindama atitinkamos profesinio mokymo programos modulius sutarties pagrindu, naudosis profesinio mokymo įstaigos ar kito profesinio mokymo teikėjo, turinčio Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka Švietimo ir mokslo ministerijos išduotą licenciją tai profesinio mokymo programai įgyvendinti, baze ir profesijos mokytojais, ji nebus vertinama.
14. Švietimo ir mokslo ministerijai pritarus mokyklos ugdymo plano projektui ir Profesinio mokymo metodikos centrui teigiamai įvertinus Mokyklos pasirengimą įgyvendinti profesinio mokymo programos modulius, švietimo ir mokslo ministras įsakymu suteikia teisę Mokyklai vykdyti vidurinio ugdymo programą, į kurią įtraukti profesinio mokymo programos moduliai, arba raštu informuoja apie nustatytų reikalavimų neatitikimą.
III. MOKYMO ORGANIZAVIMAS IR UŽSKAITYMAS
15. Mokykla, įgyvendindama vidurinio ugdymo programą, vadovaujasi Vidurinio ugdymo programos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-1387 (Žin., 2006, Nr. 76-2930), ir bendraisiais ugdymo planais.
16. Mokykla, įgyvendindama vidurinio ugdymo programą, į kurią yra įtraukti profesinio mokymo programos moduliai, vadovaujasi Vidurinio ugdymo programos aprašu, bendraisiais ugdymo planais ir pasirinktos profesinio mokymo programos reikalavimais.
17. Jei į vidurinio ugdymo programą yra įtraukti profesinio mokymo programos moduliai, jiems per dvejus mokslo metus gali būti skiriama ne daugiau kaip 1120 valandų; bendrojo lavinimo technologijų programų valandas bendrajam ir išplėstiniam kursams nustato bendrieji ugdymo planai.
18. Jei į vidurinio ugdymo programą yra įtraukti profesinio mokymo programos moduliai, mokymas organizuojamas atsižvelgus į profesinio mokymo programos modulio reikalavimus ir jo turinį, o bendrojo lavinimo technologijų dalykai – pagal bendrąsias programas.
19. Mokiniui, kuris mokėsi pagal vidurinio ugdymo programą, į kurią buvo įtraukti profesinio mokymo programos moduliai, pasiekimai vertinami jam baigus visus profesinio mokymo programos modulius pagal profesinio mokymo programoje nustatytus mokymosi pasiekimų vertinimo reikalavimus. Mokymosi pasiekimų dokumentas mokiniui išduodamas teisės aktų nustatyta tvarka.
20. Mokykloje baigtų šių ūkio šakų bendrojo lavinimo technologijų programų: Statybos ir medžio apdirbimo ūkio šakos technologinio ugdymo programos medžio apdirbimo ir statybos moduliai; Turizmo ir mitybos ūkio šakos technologinio ugdymo programos turizmo, viešbučių aptarnavimo ir viešojo maitinimo moduliai; Taikomojo meno, dailiųjų amatų, dizaino ir poligrafijos ūkio šakos technologinio ugdymo programos taikomojo meno ir dailiųjų amatų, poligrafijos ir dizaino moduliai; Tekstilės ir aprangos technologinio ugdymo programos tekstilės (austinės ir neaustinės medžiagos ir apranga iš jų), trikotažo (megztinės medžiagos ir apranga iš jų), odos ir kailių (dirbiniai ir aprangos priedai iš jų) moduliai; Verslo ir vadybos ūkio šakos technologinio ugdymo programos verslo ir vadybos moduliai gali būti užskaitomi tęsiant mokymąsi pagal atitinkamą profesinio mokymo programą.
21. Mokiniui, baigusiam pasirinktos 20 punkte nurodytų bendrojo lavinimo technologijų programos išplėstinį kursą, išduodamas gebėjimų aprašas. Gebėjimų apraše turi būti nurodoma:
24. Profesinė mokykla ar kitas profesinio mokymo teikėjas, siekdamas užskaityti ankstesnio mokymosi pasiekimus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. ISAK-72 „Dėl Ankstesnio mokymosi pasiekimų užskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 8-297).
______________