LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS „TECHNINĖ PARAMA“ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ
2004 m. rugpjūčio 16 d. Nr. 3D-483
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. spalio 22 d. nutarimu Nr. 1317 „Dėl Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano pagrindinių nuostatų“ (Žin., 2003, Nr. 101-4550) bei siekdamas pasirengti praktiniam Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano įgyvendinimui,
tvirtinu Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“ administravimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2004 m. rugpjūčio 16 d. įsakymu Nr. 3D-483
KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS „TECHNINĖ PARAMA“ ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“ administravimo taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – detalizuoti paramos pagal Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano (toliau – KPP) priemonę „Techninė parama“ (toliau – Priemonė) administravimo tvarką.
2. Pagal priemonę numatytų lėšų paskirstymas tarp paramos gavėjų tvirtinamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu, atsižvelgiant į paramos gavėjų lėšų poreikį ir nepanaudotų lėšų likutį kiekvienais KPP įgyvendinimo metais.
3. Projektų įgyvendinimo išlaidos pagal Priemonę kompensuojamos 100 proc.: 80 proc. iš Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo (toliau – EŽŪOGF) Garantijų skyriaus ir 20 proc. iš Lietuvos bendrojo finansavimo lėšų.
4. Pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) išlaidos paramos gavėjams kompensuojamos iš valstybės biudžeto asignavimų, skirtų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai.
5. Priemonei įgyvendinti 2004–2006 metais numatytas finansavimas – 16,35 mln. Lt iš EŽŪOGF Garantijų skyriaus ir 4,09 mln. Lt iš bendrojo finansavimo lėšų.
6. Pagrindinės Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Parama – EŽŪOGF Garantijų skyriaus ir bendrojo finansavimo lėšos, skirtos projektams pagal Priemonę finansuoti. Teikiamos paramos forma yra negrąžintina subsidija (dotacija).
Paramos teikėjas – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – Ministerija), kai paramos gavėjas – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra), ir Agentūra, kai paramos gavėjas – Ministerija.
Paramos teikimo sutartis (toliau – paramos sutartis) – pagrindinis dokumentas, kurį pasirašo paramos teikėjas ir paramos gavėjas. Šia sutartimi nustatoma skiriamos paramos suma, paramos teikimo sąlygos, mokėjimo tvarka, šalių teisės ir pareigos, kt. (pavyzdinė sutarties forma pateikta Taisyklių 1 priede).
Projektas – paramos gavėjo vykdoma ar numatoma vykdyti veikla, pagrįsta dokumentais, įrodančiais numatomų pasiekti rezultatų tikslingumą, finansiškai (ekonomiškai) ir techniškai pagrindžiančiais pasirinkto būdo rezultatams pasiekti veiksmingumą, išteklius, šio būdo taikymo pradžios ir rezultatų pasiekimo laiką bei detalų planą.
Techninė specifikacija – techniniai reikalavimai, kuriuos turi atitikti perkamos prekės, paslaugos ar darbai.
Tinkamos kompensuoti išlaidos (toliau – tinkamos išlaidos) – projektą įgyvendinant faktiškai padarytos išlaidos, užregistruotos paramos gavėjo sąskaitoje bei pagrįstos dokumentų originalais arba (jei tai neįmanoma) oficialiai patvirtintomis kopijomis, nurodytos Taisyklėse ir paramos sutartyje, būtinos projektui vykdyti, kurios gali būti finansuojamos EŽŪOGF Garantijų skyriaus ir bendrojo finansavimo lėšomis.
Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas).
II. PARAMOS GAVĖJAI
III. PAGAL PRIEMONĘ REMIAMOS VEIKLOS SRITYS
8. Veiklos sritys, už kurias atsakinga Ministerija:
8.1. Priežiūros komiteto posėdžių organizavimas, įskaitant išlaidas ekspertams bei kitiems dalyviams, kurių dalyvavimas būtinas siekiant užtikrinti efektyvų komiteto darbą;
8.2. KPP įvertinimo organizavimas bei įgyvendinimas, įskaitant ekspertų pagalbą svarstant bei peržiūrint pagrindinius duomenis bei rodiklius;
9. Veiklos sritys, už kurias atsakinga Agentūra:
9.3. personalo ir socialinių-ekonominių bei kitų partnerių, tiesiogiai susijusių su KPP administravimu, mokymas;
IV. IŠLAIDŲ TINKAMUMO KOMPENSUOTI KRITERIJAI
10. Kompensuotinomis laikomos išlaidos, kurios:
10.1. padarytos įgyvendinant bent vieną iš Priemonės tikslų:
10.6. padarytos pagal sutartis su trečiaisiais asmenimis dėl prekių, paslaugų arba darbų pirkimo, kurios sudarytos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis;
11. Išlaidų kategorijos, kurios negali būti kompensuojamos:
11.1. išlaidos naujai statybai, rekonstrukcijai, žemei ir kitam nekilnojamajam turtui, transporto priemonėms įsigyti;
11.2. įmokos, mokamos išperkamosios nuomos davėjui, kai paramos gavėjas projektui įgyvendinti reikalingą turtą įsigyja išperkamosios nuomos (lizingo) būdu;
11.3. išlaidos pagal sutartis, kurios padidina vykdomos veiklos išlaidas, tačiau proporcingai nepadidina veiklos vertės, taip pat išlaidos pagal sutartis su tarpininkais ar konsultantais, kuriose mokėjimas jiems už suteiktas paslaugas yra numatytas procentais nuo bendros projekto vertės;
11.4. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, komisinis mokestis už valiutos keitimą, nuostoliai dėl užsienio valiutos keitimo;
12. Lėšos užsienio ekspertų komandiruočių išlaidoms kompensuoti negali viršyti Europos Komisijos kasmet nustatomų ribų[1] Keliaujant lėktuvu kelionės išlaidos yra tinkamos kompensuoti, jei perkamas ekonominės klasės bilietas. Atostogoms, premijoms, pašalpoms (pavyzdžiui, nedarbingumo atveju) skirtos išlaidos yra netinkamos kompensuoti.
V. TINKAMŲ KOMPENSUOTI IŠLAIDŲ SĄRAŠAS
13. Tinkamomis kompensuoti laikomos šios Ministerijos išlaidos:
13.1. pagal Taisyklių 8.1 punkte nurodytą veiklą:
13.1.2. posėdžiams ar susitikimams reikalingos vaizdinių priemonių demonstravimo, garsinimo įrangos nuoma;
13.1.6. vertėjų paslaugos (žodžiu, raštu ir sinchroninis) posėdžių metu, posėdžiams reikalingos medžiagos/dokumentų vertimas;
13.1.7. KPP Priežiūros komiteto narių, stebėtojų ir kitų posėdžių dalyvių:
13.1.7.1. kelionės išlaidos:
13.1.7.1.1. atvykimas visų rūšių transporto priemonėmis į Lietuvos Respubliką iš kitos šalies ir išvykimas;
13.1.7.2. atvykimo į Lietuvos Respubliką dokumentų tvarkymo išlaidos, įskaitant kelionės draudimą, į kurį gali įeiti draudimas ligos atveju, draudimas nuo nelaimingų atsitikimų, kelionės bagažo draudimas, civilinės atsakomybės draudimas;
13.2. pagal Taisyklių 8.2 punkte nurodytą veiklą:
13.3. pagal Taisyklių 8.3 punkte nurodytą veiklą:
13.4. pagal Taisyklių 8.4 punkte nurodytą veiklą:
13.4.6. administracinės išlaidos (kai samdomi renginių organizatoriai, tai tinkamoms išlaidoms priskiriama administratoriaus autorinis atlyginimas, projektui įgyvendinti naudojamų patalpų eksploatavimo išlaidos (vanduo, elektra, šildymas), telefoninių pokalbių, pašto, ryšių dalinis apmokėjimas). Šios išlaidos negali būti didesnės nei 5 procentai projekto tinkamų išlaidų;
13.4.7. metodinės medžiagos konferencijų ir seminarų dalyviams parengimas, spausdinimas ir dauginimas;
13.4.8. reklama (skelbimai spaudoje, per radiją, televiziją, dalomosios reklaminės medžiagos, reklaminių stendų gamyba ir pan.);
13.4.11. Ministerijos darbuotojų komandiruotės išlaidos, kai jie pakviesti dalyvauti renginiuose, susijusiuose su KPP ir kai jų išlaidos neapmokamos renginių organizatorių (kelionė, draudimas, apgyvendinimas, dienpinigiai), tačiau ne didesnės, nei nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose;
13.4.12. studijų išlaidos:
13.4.12.1. autorinis atlyginimas, išlaidos personalui (mokslininkams ir kitiems tyrėjams, techniniams darbuotojams ir kitam aptarnaujančiam personalui, įdarbintam išimtinai tyrimų ar studijų veiklai). Gali būti finansuojamas darbo užmokestis ir privalomojo socialinio draudimo įmokos, mokamos darbdavio, taip pat komandiruotės išlaidos (kelionė, apgyvendinimas, dienpinigiai);
14. Tinkamomis kompensuoti laikomos šios Agentūros išlaidos:
14.1. pagal Taisyklių 9.1 punkte nurodytą veiklą:
14.1.1. autorinis atlyginimas už KPP informacinės medžiagos (straipsnių, knygų, brošiūrų, skrajučių ar kt.) parengimą;
14.1.3. lipdukų, plakatų ar kitų viešinimo priemonių, kad objektas įsigytas remiant KPP lėšomis, gamyba;
14.2. pagal Taisyklių 9.2 punkte nurodytą veiklą:
14.2.3. informavimo kampanijos organizavimo ir valdymo paslaugos (administratoriaus autorinis atlyginimas, projektui įgyvendinti naudojamų patalpų eksploatavimo išlaidos (vanduo, elektra, šildymas), administravimui naudojamų patalpų ir įrangos nuoma, išlaidos pašto ir ryšio paslaugoms bei priemonėms, išlaidos raštinės reikmenims ir įrangai įsigyti ir pan.). Šios išlaidos negali būti didesnės nei 5 procentai projekto tinkamų išlaidų);
14.3. pagal šių Taisyklių 9.3 ir 9.4 punkte nurodytą veiklą:
VI. PROJEKTŲ TEIKIMAS IR ĮGYVENDINIMAS
16. Projektą sudaro:
16.1. projekto aprašymas, kuriame nurodoma: projekto tikslai ir uždaviniai, projekto įgyvendinimo pradžia, pabaiga, projekto vadovas, buhalteris, asmuo, atsakingas už projekto priežiūrą, trumpas projekto esmės aprašymas (kur ir kaip bus vykdomas, kas jį valdys ir įgyvendins), projekto įgyvendinimo metodika (projekto valdymo ir administravimo schema, įgyvendinimo planas, atskaitomybė įgyvendinimo priežiūra);
17. Kai paramos gavėja – Ministerija:
18. Kai paramos gavėjas – Agentūra:
18.1. Agentūros projektas teikiamas Ministerijos Kaimo plėtros departamentui derinti, ar numatoma veikla tinkamai įgyvendins tikslus, taip pat patikrinti, ar numatomos išlaidos tinkamos kompensuoti;
18.2. gavus Ministerijos išvadą, projektas užregistruojamas pagal Agentūros vidaus tvarką ir pradedama jį įgyvendinti (arba tęsti jau pradėtą veiklą);
19. Įgyvendinant projektą, jei reikia arba jei pasikeičia objektyvios aplinkybės, kurios negalėjo būti žinomos paramos sutarties sudarymo metu, paramos gavėjas lėšas gali perskirstyti tarp atskirų išlaidų straipsnių, nekeisdamas paramos sutarties, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeis projekto esmės. Apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas paramos gavėjas privalo informuoti paramos teikėją, nurodydamas perskirstymo motyvus ir perskirstomą sumą.
20. Prieš pradėdamas viešąjį pirkimą, paramos gavėjas pateikia paramos teikėjui pirkimo dokumentų techninę specifikaciją patikrinti, ar numatomos išlaidos tinkamos kompensuoti.
21. Gavęs paramos teikėjo išvadą dėl numatomų išlaidų tinkamumo kompensuoti, paramos gavėjas atlieka viešąjį pirkimą vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymu ir kitais su jo įgyvendinimu susijusiais teisės aktais, taip pat savo nustatytomis pirkimo taisyklėmis.
22. Paramos gavėjai projekto vykdymą avansuoja iš Specialiosios valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšų programos, skirtos EŽŪOGF Garantijų skyriaus priemonių įgyvendinimui finansuoti.
23. Agentūros projekto vykdymui skirtos lėšos pervedamos į Agentūros specialiąją pavedimų KPP priemonei „Techninė parama“ sąskaitą.
VII. PROJEKTO IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO TVARKA
25. Ministerija mokėjimo prašymus (pavyzdinė mokėjimo prašymo forma pateikta Taisyklių 2 priede) teikia Agentūros Bendrųjų reikalų departamento Dokumentų tvarkymo skyriui, o Agentūros atsakingas tarnautojas – tiesiogiai Agentūros Finansų ir apskaitos departamento Mokėjimo prašymų skyriui (toliau – Mokėjimo prašymų skyrius).
26. Mokėjimo prašymų skaičius neribojamas, tačiau teikiamas ne rečiau kaip kas ketvirtį, o mokėjimo prašymo pateikimo terminas nustatomas paramos sutartyje.
27. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas pateikia projekto įgyvendinimo ataskaitą, kurioje turi būti pateikta informacija apie veiklą per ataskaitinį laikotarpį ir ataskaitinio laikotarpio išlaidas pateisinančių bei įrodančių dokumentų kopijas. Išlaidas pateisinančiais dokumentais gali būti rangovų, prekių tiekėjų ar paslaugų teikėjų pateiktos sąskaitos, perdavimo–priėmimo aktai, darbuotojų laiko apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai ir kiti. Išlaidas įrodančiais dokumentais gali būti banko darbuotojų parašu patvirtinti išrašai iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiai ir kiti. Projekto išlaidos turi būti patvirtintos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515) 13 straipsnyje nustatytus rekvizitus.
28. Mokėjimo prašyme paramos gavėjas privalo deklaruoti visas patirtas tinkamas finansuoti išlaidas nuo projekto įgyvendinimo pradžios, atskirai nurodydamas pagal ankstesnius mokėjimo prašymus apmokėtų išlaidų sumą (įskaitant avansu gautą lėšų sumą), pagal teikiamą mokėjimo prašymą prašomą apmokėti sumą bei likusią apmokėti sumą pagal paramos sutartį ir atskirai nurodyti finansavimo šaltinius.
29. Jeigu paramos gavėjas nori pratęsti galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki šio termino pabaigos turi paramos teikėjui pateikti prašymą dėl termino pratęsimo. Galutinio mokėjimo prašymo terminas negali būti pratęstas ilgiau negu 6 mėnesiams.
31. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla neaiškumų, trūksta dokumentų ar informacijos, Agentūra raštu kreipiasi į Ministeriją ar į Agentūros struktūrinį padalinį, inicijavusį pirkimą, nurodydama trūkstamos informacijos pateikimo terminą. Tuo atveju mokėjimo prašymo įvertinimo terminas pratęsiamas tiek laiko, kiek reikia trūkstamai informacijai gauti. Jei per nustatytą laiką nepateikiami reikalaujami duomenys, mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis.
32. Įvertinus mokėjimo prašymą, priimamas sprendimas:
33. Priėmusi sprendimą dėl Ministerijos mokėjimo prašymo atmetimo ar dalinio apmokėjimo, Agentūra raštu praneša Ministerijai tokio sprendimo motyvus.
34. Patvirtinusi Ministerijos faktinių išlaidų tinkamumą kompensuoti, Agentūra pateikia Ministerijai pinigų užsakymo paraiškas pagal kiekvieną specialiąją ministerijos biudžeto programą, skirtą EŽŪOGF Garantijų skyriaus priemonėms įgyvendinti. Gavusi šias lėšas, Agentūra per 5 darbo dienas perveda jas Ministerijai.
35. Patvirtinęs Agentūros faktinių išlaidų tinkamumą kompensuoti, Mokėjimo prašymų skyrius teikia Ministerijos Vidaus audito departamentui įvertintą Agentūros mokėjimo prašymą patikrinti.
36. Gavusi Ministerijos Vidaus audito departamento išvadą, Agentūra pateikia Ministerijai pinigų užsakymo paraiškas ir pervestos sumos dydžiu padidina pavedimų sąskaitos likutį.
37. Agentūros specialiojoje pavedimų KPP priemonei „Techninė parama“ sąskaitoje einamųjų biudžetinių metų pabaigoje esantis nepanaudotų lėšų likutis grąžinamas Ministerijai ne vėliau kaip einamųjų biudžetinių metų gruodžio 20 dieną.
38. Nepripažintas tinkamomis kompensuoti išlaidas paramos gavėjas apmoka iš bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, skirtų jam išlaikyti.
39. Agentūra, įvykdžiusi Taisyklių 34–36 punktų nuostatas, pateikia Ministerijai pažymą (pavyzdinė pažymos forma pateikta Taisyklių 3 priede) apie lėšų poreikį PVM kompensuoti.
VIII. ATSAKOMYBĖ
42. Už mokėjimo prašymų tikrinimą, visų išlaidas pateisinančių ir įrodančių dokumentų tikrinimą bei išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymą atsakinga įgyvendinančioji institucija.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
45. Europos Audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Valstybės kontrolė, Finansų ministerija, Agentūra turi teisę atlikti projektų auditą ir kontroliuoti, kaip jie vykdomi, taip pat turi teisę atlikti paramos gavėjų veiklos, susijusios su projektų įgyvendinimu, auditą ir kontroliuoti šią paramos gavėjų veiklą, tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su projektų vykdymu.
46. Paramos gavėjai privalo bendradarbiauti su institucijomis, nurodytomis Taisyklių 45 punkte, laiku teikti visą jų prašomą informaciją, leisti ir sudaryti joms sąlygas atlikti projektų įgyvendinimo patikras vietoje, įeiti į visas paramos gavėjų patalpas, susipažinti su projekto įgyvendinimo ir apskaitos dokumentais.
______________
Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano
priemonės „Techninė parama“
administravimo taisyklių
1 priedas
(Pavyzdinė sutarties forma)
PARAMOS SUTARTIS PAGAL KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ PLANO PRIEMONĘ „TECHNINĖ PARAMA“
____________ Nr. ___________
(data)
____________________
(sudarymo vieta)
Sutarties šalys:
____________________________________________ (toliau – Paramos teikėjas), atstovaujama(-s)
_______________________________________________________________________________ ,
ir____________________________________________ (toliau – Paramos gavėjas), atstovaujama(-s)
______________________________________ , (toliau – Šalys), sudarė šią sutartį (toliau – Sutartis):
I. SUTARTIES DALYKAS
1. Šios sutarties dalykas yra teisiniai Šalių santykiai, susiję su paramos iš Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo (toliau – EŽŪOGF) Garantijų skyriaus ir Lietuvos valstybės biudžeto lėšų suteikimu Paramos gavėjui, įgyvendinančiam projektą „___________________ _______________________“, registracijos Nr. ________ (toliau – Projektas), pagal Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonę „Techninė parama“.
2. Pagal šią Sutartį:
2.1. Paramos teikėjas įsipareigoja kompensuoti Paramos gavėjui šioje sutartyje numatyta tvarka ir sąlygomis iki __________ (______žodžiu______) litų išlaidas, Paramos gavėjo padarytas vykdant projektą, kurio išlaidas nuspręsta kompensuoti remiantis Agentūros direktoriaus 200_ m. ____________ d. įsakymu Nr. ____ „Dėl _________“;
II. PARAMOS SUTEIKIMO SĄLYGOS
3. Kompensuojamos tik tos projekto išlaidos, kurios:
3.1. laikomos tinkamomis finansuoti pagal projekto sąmatą (Sutarties 1 priedas) ir yra paramos gavėjo padarytos nuo 200__ m. ______mėn. __ d. – iki 200__ m. ______mėn. __ d.;
3.2. atitinka Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. __________d. įsakyme Nr. ___ „Dėl Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“ administravimo taisyklių“ įvardytas sąlygas;
III. PARAMOS SUTEIKIMO TVARKA
4. Šalims pasirašius Sutartį, Paramos gavėjui Paramos teikėjas skiria asignavimus ___ procentų Sutartyje numatytos sumos, t. y. _________ Lt, ir perveda juos į Paramos gavėjo specialiąją pavedimų KPP priemonei „Techninė parama“ sąskaitą banke a. s. ___________________. Paramos gavėjui panaudojus ___ procentų Sutarties 2.1 punkte nurodytos paramos lėšų ir šią dalį pripažinus tinkamomis išlaidomis, Paramos gavėjas gali teikti mokėjimo prašymą. (Šio punkto nuostatai taikomi tik tuo atveju, kai Paramos gavėjas – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos).
5. Paramos gavėjas, padaręs išlaidas pagal projektą, kas _______ mėnesius iki kito mėnesio ___ dienos pateikia Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) Mokėjimo prašymų skyriui nustatytos formos mokėjimo prašymą ir dokumentų kopijas, patvirtintas Paramos gavėjo atsakingo asmens (pagal įvykdyto projekto specifiką):
6. Paramos teikėjas suteiks paramą kaip galima greičiau, tačiau ne vėliau kaip per 2 mėnesius po to, kai Paramos gavėjas pateiks dokumentus, nurodytus šios Sutarties 5 punkte.
7. Negalėdamas pateikti mokėjimo prašymo nurodytu laiku, Paramos gavėjas įsipareigoja raštu informuoti Paramos teikėją ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos, priežastį motyvuodamas bei pagrįsdamas dokumentais. Be pateisinamos priežasties nepateikus mokėjimo prašymo sutartu laiku, jis gali būti atmestas.
8. Agentūra kaip paramą administruojanti institucija, patikrinusi mokėjimo prašymą bei pridedamus dokumentus ir pripažinusi juos turinčiais teisinę galią bei nustačiusi atitikimą privalomiems buhalteriniams reikalavimams ir šios sutarties sąlygas, kompensuojamą sumą perveda į Paramos gavėjo sąskaitą banke: ,
a. s._____________________ . Kai Paramos gavėjas – Agentūra, tai prieš tai suderina su Žemės ūkio
ministerijos Vidaus audito departamentu jos faktinių išlaidų tinkamumą kompensuoti.
IV. PARAMOS GAVĖJO TEISĖS IR PAREIGOS
11. Paramos gavėjas privalo:
11.1. laikydamasis Projekto tikslų ir uždavinių, įgyvendinti Projektą taip, kaip aprašyta Sutarties 1 priede;
11.3. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas grąžinti Paramos teikėjui dėl klaidos gautą didesnę paramos sumą, nei numatyta šioje Sutartyje;
11.4. gavęs sprendimą dėl paramos teikimo sustabdymo, nutraukimo ir/arba reikalavimo grąžinti paramos lėšas, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus;
11.5. atidaryti atskirąją sąskaitą paramos lėšoms pervesti (tik kai paramos gavėjas – Agentūra) ir tvarkyti atskirą Projekto išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams, bei laikydamasis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų norminių teisės aktų;
11.6. fiksuoti visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su projekto vykdymu, ir saugoti su šiomis operacijomis susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus po projekto įgyvendinimo pabaigos;
11.7. laiku ir tinkamai pateikti Paramos teikėjui visas reikiamas ataskaitas: reguliarias veiklos ataskaitas – kas ketvirtį ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po ataskaitinio periodo paskutinės kalendorinės dienos (projekto įgyvendinimo metu), metines ataskaitas – ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų pasibaigus kalendoriniams metams ir baigiamąją Projekto ataskaitą – ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų baigus įgyvendinti projektą. Kai paramos gavėjas – Agentūra, ji kartu pateikia audito išvadą;
11.8. bendradarbiauti su projektą kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas apžiūrėti Projekto vykdymo vietą ir savo veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto ir Sutarties vykdymu;
11.9. kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per 14 darbo dienų pranešti Paramos teikėjui apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje Sutartyje ir jos prieduose, pasikeitimus;
11.10. Paramos teikėjo nustatytais terminais teikti jam papildomą informaciją, pagrindžiančius dokumentus, šalinti mokėjimo prašymų trūkumus;
11.11. Paramos teikėjui priėmus sprendimą sustabdyti paramos mokėjimą, per jo nustatytą laiką ištaisyti padarytus pažeidimus, o priėmus sprendimą nutraukti paramos mokėjimą ir grąžinti jau sumokėtas lėšas, Paramos teikėjo nustatytu laiku grąžinti reikalaujamą paramos dalį ar visą gautą paramos sumą.
V. AGENTŪROS TEISĖS IR PAREIGOS
12. Agentūra kaip paramą administruojanti institucija privalo:
12.1. ne vėliau kaip per ______________ dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo įvertinti Paramos gavėjo pateiktą mokėjimo prašymą. Jei mokėjimo prašymui įvertinti reikia papildomos informacijos, dokumentų arba patikros vietoje, mokėjimo prašymo vertinimo terminas gali būti pratęsiamas tiek, kiek būtina visai reikiamai informacijai surinkti;
12.4. stebėti projekto vykdymo eigą ir planuotų uždavinių įgyvendinimą, tikrinti ir analizuoti Paramos gavėjo teikiamas ataskaitas, reikalauti papildomos informacijos, jei ataskaitos nėra patvirtinamos;
12.6. reikalauti iš Paramos gavėjo papildomos informacijos arba dokumentų, jeigu, Agentūros nuomone, pateiktos informacijos nepakanka tam, kad mokėjimo prašymas būtų patenkintas;
12.7. organizuoti patikras projekto vykdymo vietoje (tikrinant visus mokėjimo prašymus), registruoti šias patikras, imtis būtinų veiksmų aptiktiems pažeidimams pašalinti ir informuoti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministeriją apie patikrų metu nustatytus pažeidimus;
VI. SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ
13. Europos audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Lietuvos Respublikos finansų ministerija ir Lietuvos respublikos žemės ūkio ministerija, Valstybės kontrolė ir Agentūra turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip vykdomas projektas, taip pat turi teisę audituoti ir kontroliuoti paramos gavėjo finansinę-ūkinę veiklą, kiek ji susijusi su projektu, ir visas kitas aplinkybes, susijusias su projektu ir šia Sutartimi, ________ metų po paramos suteikimo.
14. Paramos gavėjas privalo bendradarbiauti su institucijomis bei asmenimis, nurodytais Sutarties 13 punkte, laiku teikti jiems visą pageidaujamą informaciją, leisti ir sudaryti sąlygas jiems tikrinti projekto vykdymą ir veiklą vietoje, įeiti į visas gamybines, pagalbines ir kitas patalpas, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto įgyvendinimu ir apskaita.
VII. SUTARTIES PAKEITIMAS, NUTRAUKIMAS, GAUTOS PARAMOS GRĄŽINIMAS
15. Jei susidarys bet kokios aplinkybės, turinčios įtakos šiai Sutarčiai (visos priemonės „Techninė parama“ administravimo laikotarpiu – kol paramos gavėjui neišmokėti pinigai ir byla neatiduota į archyvą), sutartis privalo būti pakeista ir/ar papildyta šalių rašytiniu susitarimu. Toks susitarimas tampa neatskiriama šios sutarties dalimi.
17. Paramos teikėjas turi teisę vienašališkai nutraukti paramos sutartį ir paramos teikimą ir/arba reikalauti grąžinti visą suteiktą paramą, jeigu Paramos gavėjas:
17.1. prašydamas paramos, taip pat vykdydamas šią sutartį, nepateikė (nuslėpė) ar pateikė neteisingą informaciją, turinčią reikšmės sprendimui dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai šios sutarties vykdymo kontrolei;
18. Paramos teikėjas įsipareigoja nedelsdamas raštu pranešti Paramos gavėjui apie savo sprendimą nutraukti paramos teikimą ir/arba reikalauti grąžinti paramą.
19. Paramos gavėjas, gavęs rašytinį pranešimą apie šios sutarties nutraukimą arba reikalavimą grąžinti paramą (ar permokėtą paramos sumą), įsipareigoja atsakyti Paramos teikėjui ir grąžinti jam visą paramos sumą ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo šio pranešimo išsiuntimo dienos.
20. Po Paramos teikėjo pranešimo apie sprendimą nutraukti paramos mokėjimą ši sutartis laikoma nutraukta, jeigu šalys nesusitaria kitaip.
21. Jei Paramos gavėjas dėl klaidos gauna didesnę paramos sumą, nei patvirtina Paramos teikėjo, jis įsipareigoja nedelsdamas grąžinti pinigų sumą, kuri viršija patvirtintas faktines išlaidas.
VIII. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS
IX. KITOS SĄLYGOS
24. Šalys atleidžiamos nuo atsakomybės dėl Sutarties nevykdymo pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimą Nr. 840 „Dėl atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.
25. Sutartis įsigalioja nuo jos Šalių pasirašymo momento ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo.
X. Šalių juridiniai adresai ir parašai
________________________________ ________________________________
Gedimino pr. 19, LT-01103 Vilnius Gedimino pr. 19, LT-01103 Vilnius
Įmonės kodas 8873927 Įmonės kodas 8867519
Tel. (8 5) 239 10 35 Tel. (8 5) 239 10 01
Faksas (8 5) 239 13 76 Faksas (8 5) 239 12 12
El. paštas info@nma.lt El. paštas zum@zum.lt
(Atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas) (Atstovaujančio asmens pareigų
pavadinimas)
(Vardas ir pavardė) (Vardas ir pavardė)
(parašas) (parašas)
PASTABA. Sutartis gali būti papildoma ir tikslinama atsižvelgiant į paramos gavėjo ir paramos teikėjo specifiką.
______________
Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano
priemonės „Techninė parama“
administravimo taisyklių
2 priedas
(Pavyzdinė mokėjimo prašymo forma)
_____________________________________________
(paramos gavėjo pavadinimas)
MOKĖJIMO PRAŠYMAS
KOMPENSUOTI PADARYTAS IŠLAIDAS PAGAL KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ PLANO PRIEMONĘ „TECHNINĖ PARAMA“
______________ Nr. ____________
(data)
________________
(sudarymo vieta)
Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos tarnautojai
Užregistravo |
(Pareigos, vardas, pavardė ir parašas) |
Užregistravimo data |
|
Mokėjimo prašymo registravimo Nr. |
|
Projekto Nr. |
|
Prašau kompensuoti padarytas ______ (____________________ ) litų išlaidas pagal 200_ m.
__________________ mėn. ___ d. paramos teikimo sutartį Nr. ________ ir Nacionalinės mokėjimo
agentūros prie ŽŪM direktoriaus 200_ m.______________ mėn. ____d. įsakymu Nr. ___ patvirtintą
projektą_____________________________________________________ , registracijos Nr. ______.
Pildo paramos gavėjas
Paramos gavėjo pavadinimas |
|
||
Paramos gavėjo rekvizitai: |
Institucijos kodas |
Adresas |
|
Tel. |
Faksas |
||
Pašto indeksas |
El. p. adresas |
||
Paramos gavėjo atsakingas asmuo |
Vardas, pavardė Pareigos Tel. Mobilusis tel. Faksas El. p. adresas |
||
Vyr. buhalteris (buhalteris) |
Vardas, pavardė Tel. Mobilusis tel. Faksas El. p. adresas |
||
Banko pavadinimas |
Banko kodas |
||
Banko sąskaitos numeris |
|
||
1. Ar tai pirmas mokėjimo prašymas kompensuoti išlaidas pagal šį projektą?
Taip Ne
Jeigu ne, pateikite informaciją, kada buvo teikti ankstesni mokėjimo prašymai kompensuoti padarytas išlaidas bei kokios sumos išmokėtos
Mokėjimo prašymo Nr. ir pateikimo data |
Išmokėta suma (tūkst. Lt) ir data |
Pastabos (pavėluotai pateiktas, atmestas ir kita) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Padarytų išlaidų aprašymas (pildyti atitinkamą skiltį):
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Projekto sąmatos išlaidų kategorija |
Sutarties Nr. ir sudarymo data |
Išlaidas įrodantys dokumentai (dokumento pavadinimas, numeris, data) |
Suma be PVM, Lt |
PVM suma, Lt |
Bendra suma, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
3. Dokumentai, pateikiami prie kiekvieno mokėjimo prašymo apmokėti patirtas išlaidas (pažymėti pagal įvykdyto projekto specifiką pateiktus dokumentus):
projekto įgyvendinimo ataskaita
sutartinių įsipareigojimų įvykdymo aktas
PVM sąskaita faktūra ar sąskaita faktūra
mokėjimo pavedimai
banko išrašai
projekto sąmata
eksperto darbo ataskaita ir sumokėto užmokesčio pagrindimo dokumentai
renginio dalyvių sąrašas (su dalyvių parašais)
KPP priežiūros komiteto posėdžio protokolas
Komisijos/darbo grupės posėdžio protokolas aktas dėl patirtų išlaidų tikslų pagrindimo
dalyvavimo seminaruose pažymėjimas/dalyvavimo mokymo kursuose pažymėjimas
pirkimo dokumentai
pirkimo-pardavimo sutarties kopija
panaudos sutartis
kiti dokumentai, įrodantys padarytas išlaidas
Sutinku, kad Nacionalinė mokėjimo agentūra arba agentūros įgalioti asmenys prireikus patikrins mano pateiktus duomenis ar pareikalaus papildomų dokumentų.
Tvirtinu, kad informacija, pateikta mokėjimo prašyme ir kituose pridedamuose dokumentuose šio dokumento pasirašymo dieną, yra teisinga ir atitinka projektą.
Įsipareigoju laikytis Kaimo plėtros plane 2004–2006 m. nustatytų šiai priemonei reikalavimų.
Pareiškėjo pateikti duomenys bus apdoroti elektroniniu būdu ir panaudoti kontrolės tikslais Lietuvos Respublikos institucijų, kitų šalių narių nacionalinių institucijų, Europos Komisijos, OLAF ir Europos Audito rūmų.
Patvirtinu, kad šiame dokumente ir jo prieduose pateikta informacija yra teisinga.
|
Paramos gavėjo atsakingas asmuo (pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
|
Vyr. buhalteris (buhalteris) (pareigos) (parašas) (vardas, pavardė) |
______________
Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano
priemonės „Techninė parama“ administravimo
taisyklių
3 priedas
(Pažymos apie lėšų poreikį PVM kompensuoti forma)
NACIONALINĖ MOKĖJIMO AGENTŪRA PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS
________________________________________________________
(institucijos kodas, adresas, tel., faks. Nr., el. p.)
Žemės ūkio ministerijai
PAŽYMA APIE LĖŠŲ POREIKĮ PVM KOMPENSUOTI
Spec. programos kodas:
Eil. Nr. |
Mokėjimo prašymo Nr. |
Paramos gavėjo pavadinimas |
Paramos gavėjo banko sąskaitos Nr. |
Funkcinė klasifikacija |
Ekonominė klasifikacija |
Išmokėta pagal mokėjimo prašymą viešosios paramos suma (Lt) |
Priskaičiuota PVM nuo išmokėtos viešosios paramos sumos pagal mokėjimo prašymą (Lt) |
|
Europos Sąjungos lėšos |
bendrojo finansavimo lėšos |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suma |
Suma |
Suma |
Direktorius _______________ ___________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Finansų departamento
direktorius _______________ ___________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________