LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL PRAMOGINIŲ LAIVŲ PROJEKTAVIMO, STATYBOS, TEIKIMO Į RINKĄ IR NAUDOTI TECHNINIO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
1999 m. gruodžio 23 d. Nr. 447
Vilnius
Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1076 „Dėl Lietuvos pasirengimo narystei Europos Sąjungoje programos (Nacionalinė acquis priėmimo programa) teisės derinimo priemonių ir acquis įgyvendinimo priemonių 1999 metų planų patvirtinimo“ patvirtintą Lietuvos pasirengimo narystei Europos Sąjungoje programos (Nacionalinė acquis priėmimo programa) teisės derinimo priemonių 1999 metų planą (Žin., 1999, Nr. 83-2473) ir Lietuvos Respublikos atitikties įvertinimo įstatymą (Žin., 1998, Nr. 92-2542):
1. Tvirtinu Pramoginių laivų projektavimo, statybos, teikimo į rinką ir naudoti techninį reglamentą (pridedamas).
PATVIRTINTA
susisiekimo ministro
1999 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 447
PRAMOGINIŲ LAIVŲ PROJEKTAVIMO, STATYBOS, TEIKIMO Į RINKĄ IR NAUDOTI TECHNINIS REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis Pramoginių laivų projektavimo, statybos, teikimo į rinką ir naudoti techninis reglamentas (toliau – Reglamentas) skirtas pramoginių laivų saugai ir vartotojų interesų apsaugai. Jis taip pat nustato į Lietuvos rinką teikiamų pramoginių laivų svarbiausius saugos reikalavimus bei jų atitikimo šiuos reikalavimus įvertinimo procedūras. Šis Reglamentas privalomas visiems asmenims, teikiantiems į Lietuvos rinką pramoginius laivus, t. y.: gamintojams, gamintojų įgaliotiems atstovams, importuotojams. Visi į Lietuvos rinką teikiami pramoginiai laivai, kuriems taikomas Reglamentas, turi būti saugūs ir atitikti šį Reglamentą. Šiuo Reglamentu įgyvendinama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 94/25/EC „Dėl valstybių narių įstatymų, įstatymų papildomųjų aktų ir administracinių nuostatų, susijusių su pramoginiais laivais, suvienodinimo“. Reglamentas taikomas pramoginiams laivams, taip pat nebaigtiems statyti laivams ir 4 punkte nurodytoms pramoginių laivų sudedamosioms dalims (tiek atskiroms, tiek ir įmontuotoms).
2. Pramoginis laivas – laivas (nepriklausomai nuo jėgainės tipo), kurio korpuso ilgis nuo 2,5 iki 24 m, skirtas sporto ir laisvalaikio reikmėms. Pramoginiai laivai gali būti naudojami frachtavimui ar mokymo tikslams.
3. Reglamentas netaikomas:
3.1. laivams, skirtiems tik lenktynėms, taip pat ir lenktyninėms, ir mokomosioms valtims, skirtoms irklavimui, jei gamintojas jas priskyrė šiai kategorijai;
3.5. iki 1950 metų suprojektuotų istorinių laivų originalams ir jų kopijoms, pagamintoms daugiausia iš originalių medžiagų, kurias taip pavadino gamintojas;
3.7. laivams, pastatytiems nuosavam naudojimui, su sąlyga, kad penkerius metus jie nebus pateikiami į rinką;
3.8. laivams, turintiems įgulą ir skirtiems gabenti keleivius komerciniais tikslais, nepriklausomai nuo vežamų keleivių skaičiaus;
4. Sudedamosios dalys:
II. PRAMOGINIŲ LAIVŲ PROJEKTAVIMO BEI STATYBOS PAGRINDINIAI SAUGOS, SVEIKATOS, APLINKOS IR VARTOTOJŲ APSAUGOS REIKALAVIMAI
5. Šio Reglamento 1 punkte nurodyti gaminiai turi atitikti šiame skyriuje išdėstytus pagrindinius saugos, sveikatos, aplinkos ir vartotojų apsaugos reikalavimus.
6. Visų projektavimo kategorijų laivai turi būti suprojektuoti ir pastatyti pagal šio skyriaus stabilumo, plūdrumo ir kitus reikalavimus, taip pat turėti geras valdymo charakteristikas. Laivų projektavimo kategorijos:
6.1. A. Okeaninis laivas – laivas, skirtas ilgoms kelionėms, kuriam gali būti taikomi vėjo ir bangavimo apribojimai: daugiau kaip 8 balų vėjo stiprumas (Beauforto skalė) ir didelės, 4 m ar aukštesnės, bangos.
6.2. B. Atviros jūros laivas – laivas, skirtas kelionėms atviroje jūroje, kuriam gali būti taikomi tokie apribojimai: vėjo stiprumas – ne didesnis kaip 8 balai ir ne aukštesnės kaip 4 m bangos.
6.3. C. Pakrantės laivas – laivas, skirtas kelionėms pakrantės vandenyse, didelėse įlankose, žiotyse, ežeruose ir upėse, kuriam gali būti taikomi tokie apribojimai: vėjo stiprumas – ne didesnis kaip 6 balai ir ne aukštesnės kaip 2 m bangos.
7. Pramoginiai laivai ir jų sudedamosios dalys turi atitikti Reglamentą.
7.1. Visi laivai turi būti pažymėti korpuso identifikacijos numeriu su tokia informacija: gamintojo kodas, pagaminimo šalis, serijos numeris, pagaminimo metai, modelio metai. Šie reikalavimai detaliau išdėstyti atitinkamame Lietuvos standarte.
7.2. Ant kiekvieno laivo turi nuolat kaboti lentelė, tvirtinama atskirai nuo laivo korpuso identifikacijos numerio, kurioje turi būti šie duomenys: gamintojo pavadinimas, „CE“ ženklas (II priedas), laivo projektavimo kategorija pagal 6 punktą, gamintojo rekomenduota maksimali apkrova pagal 8.6 punktą, gamintojo rekomenduojamas žmonių skaičius, kurį laivas suprojektuotas vežti.
7.3. Atsižvelgiant į projektavimo kategoriją, laivas turi būti suprojektuotas taip, kad iškritimo už borto rizika būtų sumažinta iki minimumo, o įkėlimas atgal į laivą – palengvintas.
7.4. Pagrindinė vairavimo padėtis motoriniuose laivuose, esant normalioms eksploatacijos sąlygoms (greičio ir apkrovos požiūriu), turi operatoriui užtikrinti gerą aplinkos matomumą.
8. Tinkamumas naudoti ir struktūriniai reikalavimai.
8.1. Medžiagos turi būti parenkamos, derinamos, ir laivas konstruojamas taip, kad būtų užtikrinamas laivo stiprumas visais atžvilgiais. Ypač didelis dėmesys turi būti kreipiamas į projektavimo kategoriją pagal 6 punktą ir gamintojo rekomenduotą maksimalią apkrovą pagal 8.6 punktą.
8.2. Laivas turi būti stabilus, jo bortas turi būti iškilęs virš vandens, atsižvelgiant į projektavimo kategoriją, nurodytą šio Reglamento 6 punkte, ir gamintojo rekomenduotą maksimalią apkrovą, nurodytą 8.6 punkte.
8.3. Laivo konstrukcija turi būti tokia, kad jo plūdrumo charakteristikos atitiktų jo projektavimo kategoriją pagal 6 punktą ir gamintojo rekomenduotą maksimalią apkrovą pagal 8.6 punktą. Visi daugiakorpusiai su kajutėmis laivai turi būti tokios konstrukcijos, kad apvirtę išliktų plūdrūs. Trumpesni kaip 6 m laivai, kurie, naudojant juos pagal jų projektavimo kategoriją, gali būti užlieti, turi turėti atitinkamas priemones, kurios leis jiems plūduriuoti ir tokioje padėtyje.
8.4. Angos korpuse, denyje ir antstate, kai jos uždarytos, neturi kenkti laivo konstrukciniam vientisumui ar atsparumui klimato poveikiui. Langai, iliuminatoriai, durys ir liuko dangčiai turi atlaikyti vandens slėgį, kurį gali kelti laivo padėtis, taip pat apkrovos, atsirandančios dėl deniu judančių žmonių svorio. Korpuso įtaisai, skirti įleisti ir išleisti vandenį iš denio, žemiau vaterlinijos, atitinkantys gamintojo rekomenduotą maksimalią apkrovą pagal 8.6 punktą, turi turėti lengvai prieinamas uždarymo priemones.
8.5. Visi laivai turi būti suprojektuoti taip, kad nuskendimo rizika sumažėtų iki minimumo. Ypač didelis dėmesys skiriamas kokpitams ir šuliniams, iš kurių vanduo turi ištekėti savaime arba kurie turi kitas vandens šalinimo iš laivo vidaus priemones; vėdinimo įtaisams; vandens šalinimui siurbliais ar kitomis priemonėmis.
8.6. Gamintojo rekomenduota maksimali apkrova (kuras, vanduo, atsargos, įvairi įranga ir žmonės (kilogramais), kuriai laivas buvo suprojektuotas, kaip nurodyta laivo gamintojo duomenų lentelėje, nustatoma pagal projektavimo kategoriją (6 punktas), stabilumą bei viršvandeninę borto dalį (8.2 punktas) ir flotaciją (8.3 punktas).
8.7. Visi ilgesni kaip 6 m A ir B kategorijų laivai bei C ir D kategorijų laivai privalo turėti vieną ar daugiau vietų, kur sukraunami gelbėjimo plaustai. Jie turi būti tokie, kad išlaikytų tiek žmonių, kiek laivui buvo skirta gabenti pagal gamintojo rekomendacijas. Šios sukrovimo vietos turi būti visada lengvai prieinamos.
8.8. Ilgesni kaip 12 m daugiakorpusiai su kajutėmis laivai privalo turėti išėjimo priemones, tinkamas naudoti laivui apvirtus. Visuose laivuose su kajutėmis privalo būti išėjimo priemonės, tinkamos naudoti gaisro atveju.
9. Gamintojas turi užtikrinti, kad laivo valdymo charakteristikos bus tenkinamos, sumontavus patį galingiausią variklį, kokį tik gali leisti laivo projektavimo bei konstravimo kategorija. Visų pramoginių jūrinių laivų variklių didžiausia nominali galia turi būti nurodyta laivo žurnale pagal atitinkamą Lietuvos standartą.
10. Montavimo reikalavimai.
10.1. Varikliai ir variklių erdvės.
10.1.1. Visi bortiniai varikliai turi būti statomi patalpoje, atskirtoje nuo gyvenamųjų patalpų, ir montuojami taip, kad gaisro ar gaisro išplitimo rizika bei toksiškų dujų, šilumos, triukšmo ar vibracijos poveikis gyvenamosiose patalpose būtų sumažintas iki minimumo. Variklių dalys ir pagalbiniai įtaisai, kuriuos būtina dažnai tikrinti ir/ar prižiūrėti, turi būti lengvai prieinami. Izoliacinės medžiagos variklių erdvėse turi būti nedegios.
10.1.2. Variklio skyrius turi būti vėdinamas. Būtina užtikrinti, kad vanduo nepatektų į variklio skyrių per bet kurią angą.
10.1.3. Jei variklis neapsaugotas gaubtu, išsikišusios jo judančios ar karštos dalys, galinčios sužeisti žmones, turi būti tinkamai uždengtos.
10.2. Kuro sistema.
10.2.1. Pripylimo, laikymo, išpylimo ir kuro tiekimo sistema bei įrengimai turi būti suprojektuoti ir montuojami taip, kad gaisro ir sprogimo rizika sumažėtų iki minimumo.
10.2.2. Kuro bakai, linijos ir kuro žarnos turi būti pritvirtinti ir atskirti ar apsaugoti nuo visų didesnių šilumos šaltinių. Medžiaga, iš kurios pagaminti bakai, ir bakų konstrukcija turi atitikti jų talpą ir kuro rūšį. Visos bako erdvės turi būti vėdinamos. Skystas kuras, kurio blykstelėjimo temperatūra žemesnė kaip 55°C, turi būti laikomas bakuose. Šie bakai neturi būti korpuso dalis; jie turi būti izoliuoti nuo variklio skyriaus ir visų kitų uždegimo šaltinių bei atskirti nuo gyvenamųjų patalpų. Skystas kuras, kurio blykstelėjimo temperatūra yra 55°C ar aukštesnė, gali būti laikomas bakuose, kurie yra korpuso dalis.
10.3. Elektros sistemos projektuojamos ir montuojamos taip, kad būtų užtikrintas tinkamas laivo veikimas įprastinėmis naudojimo sąlygomis; jos turi būti tokios, kad gaisro ir elektros šoko rizika sumažėtų iki minimumo. Kreipiamas dėmesys į visų grandinių, išskyrus variklio paleidimo grandines, maitinamų baterijomis, apsaugą nuo perkrovos ir trumpo sujungimo. Turi būti užtikrintas vėdinimas, kad nesikauptų dujos, kurias gali išskirti baterijos. Baterijos turi būti gerai įtvirtintos ir apsaugotos nuo vandens įsiskverbimo.
10.4. Vairavimo sistema.
10.4.1. Vairavimo sistemos turi būti projektuojamos, konstruojamos ir montuojamos taip, kad numatytomis eksploatacijos sąlygomis būtų užtikrintas vairavimo apkrovų perdavimas.
10.5. Vidinio naudojimo dujų sistemos turi būti garus šalinančio tipo ir turi būti suprojektuotos bei sumontuotos taip, kad būtų išvengta ištekio bei sprogimo rizikos ir kad jas galima būtų patikrinti. Sistemų medžiagos ir jų sudedamosios dalys turi būti tinkamos specifinių dujų, kurios skirtos atlaikyti jūros aplinkos poveikį, naudojimui. Kiekvienas prietaisas turi turėti įtaisą, skirtą liepsnai nutraukti ir kuris tiktų visiems degikliams. Visi dujas naudojantys prietaisai turi turėti atskirą paskirstymo sistemos atšaką; jie turi būti kontroliuojami atskiru uždarymo įtaisu. Siekiant išvengti neigiamo ištekio ir degimo produktų poveikio, turi būti užtikrintas reikiamas patalpų vėdinimas. Visi laivai su stacionaria dujų sistema turi turėti uždarą erdvę dujų balionams laikyti. Ši erdvė turi būti atskirta nuo gyvenamųjų patalpų, prieinama tik iš išorės ir vėdinama į išorę, siekiant dujas nukreipti už borto. Visos stacionarios dujų sistemos po sumontavimo turi būti išbandytos.
10.6. Priešgaisrinė sauga.
10.6.1. Montuojamos įrangos rūšys ir laivo išplanavimas turi būti pasirinktas atsižvelgiant į gaisro riziką ir jo galimą plitimą. Ypač didelį dėmesį reikia atkreipti į atvirą ugnį naudojančių prietaisų aplinką, variklių ir pagalbinių mašinų karštuosius plotus, alyvos ir kuro perpildymą, neuždengtus alyvos ir kuro vamzdžius, taip pat vengti karštųjų plotų virš mašinų.
10.6.2. Laive turi būti gaisro gesinimo įranga, atitinkanti gaisro riziką. Benzininių variklių korpusai turi būti apsaugoti gaisro gesinimo sistema, kuriai esant, kilus gaisrui korpuso nereikia atidaryti. Nešiojamieji gaisro gesintuvai turi būti lengvai prieinami; vienas iš jų turi būti pastatytas taip, kad jį būtų galima greitai pasiekti iš pagrindinės laivo vairavimo padėties.
10.7. Įmontuotos navigacinės šviesos pagal aplinkybes turi atitikti 1972 m. Tarptautinių taisyklių siekiant išvengti laivų susidūrimų jūroje konvenciją (COLREG) arba Europos vidaus vandenų kelių laivybos taisykles (CEVNI).
10.8. Laivo konstrukcija turi būti tokia, kad būtų išvengta atsitiktinio teršalų (naftos, kuro ir pan.) išleidimo už borto. Laivuose, turinčiuose tualetus, turi būti įrengti surinkimo bakai arba priemonės, skirtos surinkimo bakų laikinam laikymui tose zonose, kur fekalijų išmetimas ribojamas. Visi fekalijoms skirti vamzdžiai, einantys per korpusą, turi turėti sklendes, kurias galima hermetiškai uždaryti.
11. Šio Reglamento 1 punkte nurodyti gaminiai, atitinkantys Lietuvos standartus, priimtus pagal Europos Sąjungos suderintuosius standartus, laikomi atitinkančiais pagrindinius sveikatos, saugos, aplinkos apsaugos ir vartotojų apsaugos reikalavimus, išdėstytus II skyriuje. Informacija apie Lietuvos standartus skelbiama Lietuvos standartizacijos institucijos periodiniame leidinyje (Lietuvos standartizacijos biuletenis bei Lietuvos standartų katalogas).
III. PRAMOGINIŲ LAIVŲ, NEBAIGTŲ STATYTI LAIVŲ IR JŲ SUDEDAMŲJŲ DALIŲ TEIKIMO Į RINKĄ SĄLYGOS
12. Šio Reglamento 1 punkte nurodyti gaminiai gali būti pateikti į rinką Lietuvos Respublikos teritorijoje, jei jie turi II priede minimą „CE“ ženklą, kuris patvirtina jų atitikimą šio Reglamento nuostatoms.
13. Nebaigti statyti laivai gali būti pateikti į rinką Lietuvos Respublikos teritorijoje, jei gamintojas, jo įgaliotas atstovas arba asmuo, atsakingas už pateikimą į rinką, prideda pareiškimą (I priede pateikta deklaracija), kad juos turi užbaigti kiti.
14. Sudedamosios dalys, kurių sąrašas pateiktas šio Reglamento 4 punkte, turinčios „CE“ ženklą, minimą II priede, gali būti išleistos į rinką Lietuvos Respublikos teritorijoje, jei gamintojas, jo įgaliotasis atstovas arba asmuo, atsakingas už pateikimą į rinką, prideda pareiškimą (I priede pateikta deklaracija), kad šias sudedamąsias dalis ketinama montuoti į pramoginį laivą.
IV. ATITIKTIES VERTINIMAS
16. Prieš gamindamas ir teikdamas į rinką gaminius, minimus 1 punkte, gamintojas ar jo įgaliotasis atstovas A, B, C ir D konstrukcinių kategorijų laivams taiko tokią kontrolės tvarką:
16.1. A ir B kategorijoms:
16.1.1. laivams, kurių korpusas trumpesnis kaip 12 m – gaminių vidaus kontrolę ir bandymus (A a modulis), nurodytus IV priede;
16.2. C kategorijai:
16.2.1. laivams, kurių korpuso ilgis nuo 2,5 iki 12 m: jei laikomasi Lietuvos standartų, susijusių su 8.2 ir 8.3 punktais – gaminių vidaus kontrolę (A modulis), nurodytą III priede; jei nesilaikoma Lietuvos standartų, susijusių su 8.2 ir 8.3 punktais, – gaminių vidaus kontrolę ir bandymus (Aa modulis), nurodytus IV priede.
16.3. D kategorijai:
V. „CE“ ŽENKLAS BEI GAMINTOJO PATEIKIAMI TECHNINIAI DOKUMENTAI
17. Pramoginiai laivai ir jų sudedamosios dalys, pateikiant juos į rinką, turi turėti „CE“ atitikties ženklą.
18. „CE“ atitikties ženklas (II priedas) turi būti ant pramoginio laivo (7.2 punktas), ant sudedamųjų dalių (4 punktas) ir/ar ant jų pakuotės. Šis ženklas turi būti matomas, įskaitomas ir neištrinamas. „CE“ ženklas turi būti su paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos, atsakingos už IV, VII, VIII, IX ir X prieduose išdėstytos tvarkos įgyvendinimą, identifikaciniu simboliu.
19. Draudžiama dėti ant laivų ženklus ar užrašus, galinčius suklaidinti trečiuosius asmenis „CE“ ženklo prasmės ar formos požiūriu. Visi kiti ženklai gali būti dedami ant pramoginių laivų ar jų sudedamųjų dalių ir/ar ant jų pakuotės taip, kad galima būtų matyti ir skaityti „CE“ ženklą.
20. Gamintojo pateikiami techniniai dokumentai.
20.1. III, V, VI, VII ir IX prieduose nurodytuose techniniuose dokumentuose turi būti visi svarbūs duomenys ar priemonės, kurias gamintojas naudoja siekdamas užtikrinti, kad laivas ar jo sudedamosios dalys atitinka pagrindinius su jais susijusius Reglamento reikalavimus.
20.2. Techniniuose dokumentuose turi būti suprantamai išdėstyta gaminio konstrukcija, gaminimas ir veikimas.
20.3. Dokumentuose turi būti nurodyta tai, kas reikalinga vertinimui: bendras tipo aprašymas; sudedamųjų dalių, surinkimo mazgų, grandinių ir kt. scheminiai, darbo ir gamybiniai brėžiniai ir schemos; aprašymai ir paaiškinimai, būtini minėtiems brėžiniams ir schemoms bei gaminio veikimui suprasti; 11 punkte nurodytų standartų, taikomų visiškai ar iš dalies, sąrašas, ir, jei 11 punkte nurodyti standartai netaikomi, sprendimų, kurie priimti siekiant įvykdyti Reglamento reikalavimus, aprašymai; atliktų projektinių skaičiavimų, ekspertizių ir kt. rezultatai; bandymų ataskaitos arba skaičiavimai, būtent, stabilumo – pagal 8.2 punktą ir plūdrumo – pagal 8.3 punktą.
VI. RAŠYTINĖ ATITIKTIES DEKLARACIJA
21. Rašytinė šio Reglamento nuostatų atitikties deklaracija privaloma pramoginiams laivams (turi būti įtraukta į laivo žurnalą pagal 7.5 punktą) ir 4 punkte nurodytoms jų sudedamosioms dalims.
22. Rašytinė atitikties deklaracija surašoma lietuvių kalba; joje turi būti: gamintojo ar jo įgalioto atstovo įmonės pavadinimas ir adresas (įgaliotas atstovas turi taip pat pateikti gamintojo įmonės pavadinimą ir adresą); pramoginio laivo ar jo sudedamosios dalies aprašymas (jei reikia: gaminio markė, tipas, serijos numeris); nuorodos į Lietuvos standartus, kurie yra naudojami, arba nuorodos į specifikacijas, dėl kurių deklaruojama atitiktis; jei reikia, nuoroda į paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos išduotą EB tipo tyrimo sertifikatą; jei reikia, paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos pavadinimas ir adresas; asmens, įgalioto pasirašyti gamintojo ar jo įgaliotojo atstovo vardu, tapatybė.
VII. PASKELBTOSIOS (NOTIFIKUOTOS) ĮSTAIGOS
23. Susisiekimo ministerija gali paskirti paskelbtąsias (notifikuotas) įstaigas atlikti Reglamente numatytas atitikties įvertinimo procedūras. Apie tokių įstaigų paskyrimą Susisiekimo ministerija praneša Europos Sąjungos Komisijai ir Europos Sąjungos valstybėms narėms.
Pramoginių laivų projektavimo, statybos,
teikimo į rinką ir naudoti techninio reglamento
I priedas
GAMINTOJO AR JO ĮGALIOTO ATSTOVO ARBA ASMENS, ATSAKINGO UŽ PATEIKIMĄ Į RINKĄ, DEKLARACIJA
(Reglamento 13 ir 14 punktai)
1. Gamintojo ar jo įgalioto atstovo deklaracijoje, nurodytoje Reglamento 13 punkte (nebaigti statyti laivai), turi būti šie duomenys:
1.2. gamintojo įgalioto atstovo pavadinimas ir adresas, arba, jei reikia, asmens, atsakingo už pateikimą rinkai, pavadinimas ir adresas;
2. Gamintojo, jo įgalioto atstovo deklaracijoje, nurodytoje Reglamento 14 punkte (sudedamosios dalys), turi būti šie duomenys:
2.2. gamintojo įgalioto atstovo pavadinimas ir adresas arba, jei reikia, asmens, atsakingo už pateikimą į rinką, pavadinimas ir adresas;
Pramoginių laivų projektavimo, statybos,
teikimo į rinką ir naudoti techninio reglamento
II priedas
„CE“ ŽENKLAS
2. Pagrindinės rekomendacijos, kaip žymėti ir vartoti ženklą „CE“, išdėstytos Nacionalinio akreditacijos biuro 1998 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. 11 „Dėl atitikties įvertinimo procedūrų ir atitikties ženklo „CE“ žymėjimo ir vartojimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintose Techninio derinimo direktyvoms skirtų atitikties įvertinimo procedūrų įvairių etapų modulių ir atitikties ženklo „CE“ žymėjimo ir vartojimo taisyklėse (Žin., 1998, Nr. 25-670).
______________
Pramoginių laivų projektavimo, statybos,
teikimo į rinką ir naudoti techninio reglamento
III priedas
GAMINIŲ VIDAUS KONTROLĖ (A MODULIS)
1. Gamintojas ar jo įgaliotasis atstovas, atliekantis šio priedo 2 punkte numatytas pareigas, laiduoja ir deklaruoja, kad tam tikri gaminiai atitinka jiems taikomus Reglamento reikalavimus. Gamintojas ar jo įgaliotasis atstovas privalo žymėti ženklu „CE“ kiekvieną gaminį ir parašyti atitikties deklaraciją (Reglamento VI skyrius).
2. Gamintojas privalo parengti techninius dokumentus, nurodytus šio priedo 3 punkte, ir jis arba jo įgaliotasis atstovas privalo saugoti šiuos dokumentus ne mažiau kaip 10 metų nuo tos dienos, kada pagamintas paskutinis gaminys tam, kad atlikdamos kontrolę atitinkamos nacionalinės valdžios institucijos galėtų jais pasinaudoti.
3. Techniniai dokumentai turi būti parengti taip, kad pagal juos būtų galima nustatyti, ar gaminys atitinka Reglamento reikalavimus. Dokumentai turi aprėpti tiek, kiek reikia tokiam įvertinimui: gaminio konstrukciją, gaminimą ir veikimą (Reglamento 20 punktas).
4. Gamintojas arba jo įgaliotasis atstovas privalo saugoti atitikties deklaracijos kopiją kartu su techniniais dokumentais.
Pramoginių laivų projektavimo, statybos,
teikimo į rinką ir naudoti techninio reglamento
IV priedas
GAMINIŲ VIDAUS KONTROLĖ IR BANDYMAI (Aa MODULIS, I VARIANTAS)
1. Šis modulis susideda iš III priede pateikto A modulio ir šių papildomų reikalavimų: gamintojas arba kas nors kitas jo vardu vienam ar keletui laivų, atstovaujančių gamintojo produkciją, privalo atlikti vieną ar keletą iš šių bandymų, ekvivalentiškus skaičiavimus arba kontrolę:
2. Sąlygos abiem variantams: bandoma, skaičiuojama arba kontroliuojama gamintojo pasirinktos paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos atsakomybe. Gamindamas gaminį, gamintojas privalo pažymėti bandymus atlikusios ir už tai atsakingos paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos identifikacinį simbolį.
______________
Pramoginių laivų projektavimo, statybos,
teikimo į rinką ir naudoti techninio reglamento
V priedas
EB TIPO TYRIMAS (B MODULIS)
1. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga nustato ir paliudija, kad pavyzdys, paimtas iš nagrinėjamos gamybos, atitinka jam taikomus Reglamento reikalavimus.
2. Paraišką atlikti EB tipo tyrimą gamintojas arba jo įgaliotasis atstovas turi pateikti paskelbtajai (notifikuotai) įstaigai. Paraiškoje turi būti: gamintojo pavadinimas, adresas ir, jeigu paraišką pateikia įgaliotas atstovas, šio atstovo pavadinimas ir adresas; rašytinis pareiškimas, kad tokia pat paraiška nėra pateikta jokiai kitai paskelbtajai (notifikuotai) įstaigai; techniniai dokumentai, aprašyti šio priedo 4 punkte.
3. Paraiškos pateikėjas privalo pateikti paskelbtajai (notifikuotai) įstaigai nagrinėjamų gaminių pavyzdį (toliau tekste – tipas[1]). Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga gali reikalauti ir daugiau pavyzdžių, jeigu jų reikia bandymų programos įvykdymui.
4. Techniniai dokumentai turi būti parengti taip, kad pagal juos būtų galima nustatyti, ar gaminys atitinka jam taikomus Reglamento reikalavimus. Dokumentai turi aprėpti tiek, kiek reikia tokiam įvertinimui: gaminio konstrukciją, gaminimą ir veikimą (Reglamento 20 punktas).
5. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo:
5.1. tirti techninius dokumentus, tikrinti, kad to tipo gaminiai būtų gaminami pagal šiuos dokumentus, ir nustatyti elementus, kurie yra sukonstruoti pagal atitinkamus standartų, minimų Reglamento 11 punkte, reikalavimus, taip pat komponentus, kurie suprojektuoti nesilaikant tų standartų tam tikrų reikalavimų;
5.2. jei Reglamento 11 punkte nurodyti standartai netaikomi, pati arba per subrangovą atlikti atitinkamus tyrimus ir būtinus bandymus, siekiant patikrinti, ar gamintojo priimti sprendimai atitinka svarbiausius Reglamento reikalavimus;
5.3. pati arba per subrangovą atlikti atitinkamus tyrimus ir būtinus bandymus, siekiant patikrinti, ar gamintojas pasirinko taikyti reikiamus standartus, ar jie iš tikrųjų buvo taikomi;
6. Jeigu tipas atitinka Reglamentą, paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo išduoti paraiškos pateikėjui EB tipo tyrimo sertifikatą, kuriame turi būti nurodytas gamintojo pavadinimas ir adresas, pateiktos tyrimo išvados, sertifikato galiojimo sąlygos ir būtini patvirtinto tipo identifikavimo duomenys. Atitinkamų techninių dokumentų sąrašas pridedamas prie sertifikato, o paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo laikyti jo kopiją. Jeigu gamintojui atsisakoma išduoti tipo sertifikatą, paskelbtoji (notifikuota) įstaiga turi detaliai paaiškinti neišdavimo priežastis.
7. Paraiškos pateikėjas privalo informuoti paskelbtąją (notifikuotą) įstaigą, kuri saugo su EB tipo tyrimo sertifikatu susijusius techninius dokumentus, apie visas patvirtinto gaminio modifikacijas. Gaminys turi būti papildomai patvirtintas, jeigu modifikacijos gali turėti įtakos Reglamento atitikčiai arba nurodytoms gaminio naudojimo sąlygoms. Toks papildomas patvirtinimas yra išduodamas kaip EB tipo tyrimo sertifikato priedas.
8. Kiekviena paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo pateikti kitoms paskelbtosioms (notifikuotoms) įstaigoms reikiamą informaciją apie išduotus ir atšauktus EB tipo tyrimo sertifikatus ir priedus.
9. Kitos paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos gali gauti EB tipo tyrimo sertifikatų ir (arba) jų priedų kopijas. Jos turi turėti teisę naudotis sertifikatų priedais.
Pramoginių laivų projektavimo, statybos,
teikimo į rinką ir naudoti techninio reglamento
VI priedas
TIPO ATITIKIMAS (C MODULIS)
1. Gamintojas arba jo įgaliotas atstovas laiduoja ir deklaruoja, kad tam tikri gaminiai atitinka tipą, apibūdintą EB tipo tyrimo sertifikate, ir Reglamentą. Gamintojas arba jo įgaliotas atstovas privalo žymėti ženklu „CE“ kiekvieną gaminį ir parašyti atitikties deklaraciją (Reglamento VI skyrius).
2. Gamintojas privalo imtis visų būtinų priemonių, kad gaminant gaminį būtų užtikrinta, jog gaminys atitiks tipą, aprašytą EB tipo tyrimo sertifikate, ir Reglamento reikalavimus.
Pramoginių laivų projektavimo, statybos,
teikimo į rinką ir naudoti techninio reglamento
VII priedas
GAMYBOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS (D MODULIS)
1. Gamintojas, vykdydamas šio priedo 2 punkto įpareigojimus, laiduoja ir deklaruoja, kad atitinkami gaminiai atitinka tipą, apibūdintą EB tipo tyrimo sertifikate, ir tenkina jiems taikomus Reglamento reikalavimus. Gamintojas arba jo įgaliotas atstovas privalo žymėti ženklu „CE“ kiekvieną gaminį ir parašyti atitikties deklaraciją (Reglamento VI skyrius). Prie „CE“ ženklo turi būti paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos, atsakingos už priežiūrą, kaip nurodyta šio priedo 4 punkte, identifikacinis simbolis.
2. Gamintojas privalo naudoti patvirtintą kokybės sistemą, apimančią gamybą, galutinę gaminių kontrolę ir bandymus, kaip nurodyta šio priedo 3 punkte, ir jis turi būti prižiūrimas, kaip nurodyta šio priedo 4 punkte.
3. Kokybės sistema.
3.1. Gamintojas privalo pateikti paskelbtajai (notifikuotai) įstaigai paraišką įvertinti jo kokybės sistemą, susijusią su atitinkamais gaminiais. Paraiškoje arba kartu su ja turi būti: visa svarbi informacija apie atitinkamo gaminio kategoriją; dokumentai, susiję su kokybės sistema; jei reikia, patvirtinto tipo techniniai dokumentai (Reglamento 20 punktas) ir EB tipo tyrimo sertifikato kopija.
3.2. Kokybės sistema turi laiduoti, kad gaminiai atitiktų tipą, kuris aprašytas EB tipo tyrimo sertifikate, ir jiems taikomus Reglamento reikalavimus. Visi gamintojo taikomi elementai, reikalavimai ir nuostatos turi būti sistemingai ir tvarkingai įforminti dokumentais kaip veiklos principai, procedūros ir instrukcijos. Kokybės sistemos dokumentais turi būti užtikrinamas vienodas kokybės nuostatų ir procedūrų supratimas, pvz., kokybės programos, planai, vadovai (dokumentai) ir duomenų įrašai. Kokybės sistemos dokumentuose turi būti išsamiai ir pakankamai aprašyta: kokybės tikslai ir organizacinė struktūra, vadovybės pareigos ir įgaliojimai gaminių kokybės atžvilgiu; naudojami gamybos, kokybės valdymo ir kokybės užtikrinimo metodai, procesai ir sistemingi veiksmai; tyrimai ir bandymai, atliekami prieš gamybą, gaminant ir pagaminus, ir kokiu dažniu jie yra atliekami; kokybės duomenų įrašai, pvz., kontrolės ataskaitos, bandymų ir kalibravimo duomenys, atitinkamų darbuotojų atestavimo ataskaitos ir kt.; priemonės, kuriomis prižiūrima, kaip pasiekiama reikalaujama gaminių kokybė ir kad kokybės sistema rezultatyviai veikia.
3.3. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo įvertinti kokybės sistemą, kad galėtų nustatyti, ar ji atitinka reikalavimus, nurodytus šio priedo 3.2 punkte. Pripažįstama, kad kokybės sistema atitinka šiuos reikalavimus, jeigu jai taikomas atitinkamas Lietuvos standartas. Audito grupėje turi būti nors vienas narys, turintis atitinkamos gaminio gamybos technologijos įvertinimo patirtį. Įvertinimo procedūroje turi būti numatomas patikrinimo vizitas į gamintojo patalpas. Apie sprendimą dėl patvirtinimo turi būti pranešta gamintojui. Tokiame pranešime turi būti tyrimo išvados ir argumentuotas sprendimas, priimtas atlikus patikrinimą.
3.4. Gamintojas privalo atlikti pareigas, kurios atsiranda patvirtinus jo kokybės sistemą, ir palaikyti sistemą taip, kad ji būtų tinkama ir rezultatyvi. Gamintojas arba jo įgaliotasis atstovas turi pranešti paskelbtajai (notifikuotai) įstaigai, kuri patvirtino kokybės sistemą, apie bet kokius numatomus kokybės sistemos keitimus. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo įvertinti numatomus keitimus ir nuspręsti, ar kokybės sistema su keitimais vis dar atitiks reikalavimus, nurodytus šio priedo 3.2 punkte, ar reikės ją vėl įvertinti. Ji turi pranešti gamintojui apie savo sprendimą. Tokiame pranešime turi būti tyrimo išvados ir argumentuotas sprendimas, priimtas atlikus įvertinimą.
4. Paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos atliekama priežiūra.
4.1. Priežiūros tikslas – įsitikinti, kad gamintojas prideramai atlieka pareigas, atsirandančias patvirtinus kokybės sistemą.
4.2. Gamintojas privalo leisti paskelbtajai (notifikuotai) įstaigai, turinčiai tikslą atlikti kontrolę, patekti į gamybos, kontrolės bei bandymų vietas ir sandėlius bei pateikti jai visą būtiną informaciją, būtent: kokybės sistemos dokumentus; kokybės duomenų įrašus, pvz., kontrolės ataskaitas, bandymų ir kalibravimo duomenis, atitinkamų darbuotojų atestavimo ataskaitas ir kt.
4.3. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo periodiškai atlikti auditą, kad galėtų įsitikinti, jog gamintojas prižiūri, atnaujina ir naudoja kokybės sistemą, ir audito ataskaitą pateikti gamintojui.
4.4. Be to, paskelbtoji (notifikuota) įstaiga gali aplankyti gamintoją netikėtai. Jei būtina, tokių vizitų metu paskelbtoji (notifikuota) įstaiga gali pati arba per subrangovą atlikti bandymus, siekdama patikrinti, ar kokybės sistema tinkamai veikia. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo pateikti gamintojui audito ataskaitą ir, jei buvo atliktas bandymas, bandymo ataskaitą.
5. Kad prireikus nacionalinės valdžios įstaigos galėtų naudotis, gamintojas ne mažiau kaip 10 metų nuo tos dienos, kada buvo pagamintas paskutinis gaminys, privalo saugoti: dokumentus, nurodytus šio priedo 3.1 punkte; keitimus, nurodytus šio priedo 3.4 punkte; paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų nutarimą ir ataskaitas, nurodytas šio priedo 3.4, 4.3 ir 4.4 punktuose.
Pramoginių laivų projektavimo, statybos,
teikimo į rinką ir naudoti techninio reglamento
VIII priedas
Gaminio patikrinimas (F modulis)
1. Šis modulis apibūdina procedūrą, kuria gamintojas ar jo įgaliotas atstovas patikrina gaminius, kuriems taikomos šio priedo 3 punkto sąlygos, ir paliudija, kad jie atitinka tipą, apibūdintą EB tipo tyrimo sertifikate, ir Reglamento reikalavimus, kurie jiems taikomi.
2. Gamintojas privalo imtis visų būtinų priemonių, kad gaminant gaminius būtų užtikrinta, jog jie atitiks tipą, aprašytą EB tipo tyrimo sertifikate, bei Reglamento reikalavimus, kurie jiems taikomi. Jis privalo žymėti ženklu „CE“ kiekvieną gaminį ir parašyti atitikties deklaraciją (Reglamento VI skyrius).
3. Kad galėtų patikrinti, ar gaminys atitinka Reglamento reikalavimus, paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo atlikti reikiamus tyrimus ir bandymus arba kiekvieną gaminį tiriant ir bandant, kaip nurodyta šio priedo 4 punkte, arba gaminius tiriant ir bandant pagal statistinius metodus, kaip nurodyta šio priedo 5 punkte. Tikrinimo variantą pasirenka pats gamintojas. Gamintojas arba jo atstovas privalo saugoti atitikties deklaracijos kopiją ne mažiau kaip 10 metų nuo tos dienos, kada buvo pagamintas paskutinis gaminys.
4. Patikrinimas tiriant ir bandant kiekvieną gaminį.
4.1. Visi gaminiai turi būti tiriami ir bandomi bandymais, nustatytais Reglamento 11 punkte nurodytuose standartuose, arba lygiaverčiais bandymais, kad būtų patikrinta, ar gaminiai atitinka tipą, apibūdintą EB tipo tyrimo sertifikate, ir Reglamento reikalavimus, kurie jiems taikomi.
4.2. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo pati žymėti arba pavesti kam nors kitam žymėti jos identifikaciniu simboliu kiekvieną patvirtintą gaminį ir parašyti atitikties sertifikatą, susijusį su atliktais bandymais.
5. Statistinis patikrinimas.
5.1. Gamintojas privalo pateikti savo gaminius partijomis, sudarytomis iš vienarūšių gaminių. Jis turi imtis visų reikiamų priemonių, kad gamybos procesas būtų toks, jog kiekviena gaminamų gaminių partija būtų sudaryta iš vienarūšių gaminių.
5.2. Visi gaminiai turi būti pateikiami tikrinti partijomis, sudarytomis iš vienarūšių gaminių. Iš kiekvienos partijos turi būti paimama atsitiktinė gaminių imtis. Imties gaminiai turi būti ištirti atskirai ir išbandyti reikiamais bandymais, nustatytais atitinkamuose Reglamento 11 punkte nurodytuose standartuose, arba lygiaverčiais bandymais, kad būtų nustatyta, ar jie atitinka Reglamento reikalavimus, kurie jiems taikomi, ir ar partiją priimti, ar atmesti.
5.3. Statistinio patikrinimo procedūra turėtų susidėti iš šių elementų:
5.4. Jeigu gaminių partija priimama, paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo pati žymėti arba pavesti kam nors kitam žymėti jos identifikaciniu simboliu kiekvieną gaminį ir parašyti atitikties sertifikatą, susijusį su atliktais bandymais. Visi partijos gaminiai gali būti pateikti į rinką, išskyrus tuos imties gaminius, kurie buvo nustatyti, kad yra neatitiktiniai. Jeigu gaminių partija atmetama, paskelbtoji (notifikuota) įstaiga arba kompetentinga valdžios institucija privalo imtis reikiamų priemonių, kad ši gaminių partija nebūtų pateikta į rinką. Jeigu partijos atmetamos dažnai, paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo laikinai nutraukti statistinį tikrinimą. Gamintojas gaminius gali žymėti paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos identifikaciniu simboliu. Atsakomybę už tai prisiima ši įstaiga.
Pramoginių laivų projektavimo, statybos,
teikimo į rinką ir naudoti techninio reglamento
IX priedas
Vieneto patikrinimas (G modulis)
1. Šis modulis apibūdina procedūrą, kuria gamintojas laiduoja ir deklaruoja, kad atitinkamas gaminys, kuriam buvo išduotas šio priedo 2 punkte nurodytas sertifikatas, atitinka Reglamento reikalavimus, kurie jam taikomi. Gamintojas arba jo įgaliotas atstovas privalo žymėti ženklu „CE“ gaminį ir parašyti atitikties deklaraciją (Reglamento VI skyrius).
2. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo tirti atskirą gaminį ir bandyti reikiamais bandymais, nustatytais atitinkamuose Reglamento 11 punkte nurodytuose standartuose, arba lygiaverčiais bandymais, kad būtų nustatyta, ar jis atitinka Reglamento reikalavimus. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo pati žymėti arba pavesti kam nors kitam žymėti jos identifikaciniu numeriu patvirtintą gaminį ir parašyti atitikties sertifikatą, susijusį su atliktais bandymais.
Pramoginių laivų projektavimo, statybos,
teikimo į rinką ir naudoti techninio reglamento
X priedas
Visiškas kokybės užtikrinimas (H modulis)
1. Šis modulis apibūdina procedūrą, kuria gamintojas, vykdydamas šio priedo 2 punkto įpareigojimus, laiduoja ir deklaruoja, kad tam tikri gaminiai atitinka Reglamento reikalavimus, kurie jiems taikomi. Gamintojas arba jo įgaliotas atstovas privalo žymėti ženklu „CE“ kiekvieną gaminį ir parašyti atitikties deklaraciją (Reglamento 20 punktas). Prie ženklo „CE“ turi būti paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos, atsakingos už priežiūrą, kaip nurodyta šio priedo 4 punkte, identifikacinis simbolis.
2. Gamintojas privalo naudoti patvirtintą kokybės sistemą, apimančią projektavimą, gamybą, galutinę gaminių kontrolę ir bandymus, kaip nurodyta šio priedo 3 punkte, ir turi būti prižiūrimas, kaip nurodyta šio priedo 4 punkte.
3. Kokybės sistema.
3.1. Gamintojas privalo pateikti paskelbtajai (notifikuotai) įstaigai paraišką įvertinti jo kokybės sistemą. Paraiškoje arba kartu su ja turi būti visa svarbi informacija apie atitinkamo gaminio kategoriją bei kokybės sistemos dokumentai.
3.2. Kokybės sistema turi laiduoti Reglamento ir gaminių, kuriems šis Reglamentas taikomas, atitiktį. Visi elementai, reikalavimai ir sąlygos, taikomos gamintojo, turi būti sistemingai ir tvarkingai įforminti dokumentais parengiant veiklos principus, procedūras ir instrukcijas. Kokybės sistemos dokumentais turi būti užtikrinamas vienodas kokybės nuostatų ir procedūrų supratimas, pvz., kokybės programos, planai, vadovai (dokumentai) ir duomenų įrašai. Kokybės sistemos dokumentuose turi būti pakankamai aprašyta: kokybės tikslai ir organizacinė struktūra, vadovybės pareigos ir įgaliojimai konstrukcijos ir gaminių kokybės atžvilgiu; techninės konstrukcijos specifikacijos, įskaitant taikomus standartus, o jeigu Reglamento 11 punkte nurodytų standartų reikalavimai ne visi taikomi, priemonės, kuriomis laiduojama, kad būtų tenkinami Reglamento reikalavimai, taikomi tiems gaminiams; projektavimo valdymo ir konstrukcijos tikrinimo metodai, procesai ir sistemingi veiksmai, kurie naudojami projektuojant nurodytos kategorijos gaminius; atitinkami gamybos, kokybės valdymo ir kokybės užtikrinimo metodai, procesai ir sistemingi veiksmai, kurie naudojami; tyrimai ir bandymai, atliekami prieš gamybą, gaminant ir pagaminus, ir kokiu dažnumu jie yra atliekami; kokybės duomenų įrašai, pvz., kontrolės ataskaitos, bandymų ir kalibravimo duomenys, atitinkamų darbuotojų atestavimo ataskaitos ir kt.; priemonės, kuriomis prižiūrima, kaip pasiekiama reikalaujama konstrukcijos ir gaminių kokybė ir kad kokybės sistema rezultatyviai funkcionuotų.
3.3. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo įvertinti kokybės sistemą, kad galėtų nustatyti, ar ji atitinka reikalavimus, nurodytus šio priedo 3.2 punkte. Ji privalo laikyti, kad kokybės sistema atitinka šiuos reikalavimus, jeigu jai taikomas Lietuvos standartas (LST EN ISO 9001). Audito grupėje turi būti nors vienas narys, turintis atitinkamos gaminio gamybos technologijos eksperto patirtį. Įvertinimo procedūroje turi būti numatomas patikrinimo vizitas į gamintojo patalpas. Apie sprendimą dėl patvirtinimo turi būti pranešta gamintojui. Tokiame pranešime turi būti tyrimo išvados ir argumentuotas sprendimas, priimtas atlikus patikrinimą.
3.4. Gamintojas privalo atlikti pareigas, kurios atsiranda patvirtinus jo kokybės sistemą, ir palaikyti sistemą tinkama ir rezultatyvia. Gamintojas arba jo įgaliotasis atstovas turi pranešti paskelbtajai (notifikuotai) įstaigai, kuri patvirtino kokybės sistemą, apie bet kokius numatomus kokybės sistemos keitimus. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo įvertinti numatomus keitimus ir nuspręsti, ar kokybės sistema su keitimais vis dar atitiks reikalavimus, nurodytus šio priedo 3.2 punkte, ar reikės ją vėl įvertinti. Ji turi pranešti gamintojui apie savo sprendimą. Tokiame pranešime turi būti tyrimo išvados ir argumentuotas sprendimas, priimtas atlikus įvertinimą.
4. Paskelbtosios (notifikuotos) įstaigos atliekama EB priežiūra.
4.1. Priežiūros tikslas – įsitikinti, kad gamintojas prideramai atlieka pareigas, atsirandančias patvirtinus kokybės sistemą.
4.2. Gamintojas privalo leisti paskelbtajai (notifikuotai) įstaigai, turinčiai tikslą atlikti kontrolę, patekti į projektavimo, gamybos, kontrolės bei bandymų vietas ir sandėlius bei pateikti jai visą būtiną informaciją: kokybės sistemos dokumentus; kokybės duomenų įrašus (pvz., analizių, skaičiavimų, bandymų ir kt. rezultatus), kurie padaryti kaip numatyta kokybės sistemos dalyje, apimančioje projektavimą; kokybės duomenų įrašus (pvz., kontrolės ataskaitos, bandymų kalibravimo duomenis, atitinkamų darbuotojų atestavimo ataskaitas ir kt.), kurie padaryti, kaip numatyta kokybės sistemos dalyje, apimančioje gamybą.
4.3. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo periodiškai atlikti auditą, kad galėtų įsitikinti, jog gamintojas prižiūri, atnaujina ir naudoja kokybės sistemą, ir audito ataskaitą pateikia gamintojui.
4.4. Be to, paskelbtoji (notifikuota) įstaiga gali aplankyti gamintoją netikėtai. Jei būtina, tokių vizitų metu paskelbtoji (notifikuota) įstaiga gali pati arba per subrangovą atlikti bandymus, siekdama patikrinti, ar kokybės sistema tinkamai veikia. Paskelbtoji (notifikuota) įstaiga privalo pateikti gamintojui audito ataskaitą ir, jei buvo atliktas bandymas, bandymo ataskaitą.
5. Kad prireikus nacionalinės valdžios įstaigos galėtų naudotis, gamintojas mažiausiai 10 metų nuo tos dienos, kai buvo pagamintas paskutinis gaminys, privalo saugoti: dokumentus, nurodytus šio priedo 3.1 punkte; keitimus, nurodytus šio priedo 3.4 punkte; paskelbtųjų (notifikuotų) įstaigų sprendimus ir ataskaitas, nurodytas šio priedo 3.4, 4.3 ir 4.4 punktuose.
[1] Tipas gali apimti keletą gaminio variantų su sąlyga, kad skirtumas tarp variantų neturi įtakos saugumo lygiui ir kitiems reikalavimams, susijusiems su gaminio veikimu.