VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS 2004 M. GEGUŽĖS 5 D. ĮSAKYMO NR. VA-87 „DĖL MOKESTINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO, JŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMO IR PATVIRTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2004 m. gruodžio 23 d. Nr. VA-204

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 (Žin., 1997, Nr. 87-2212; 2004, Nr. 82-2966), 18.11 punktu ir siekdama užtikrinti tinkamą mokestinių patikrinimų atlikimo tvarką:

Pakeičiu Mokestinių patikrinimų atlikimo, jų rezultatų įforminimo ir patvirtinimo taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. VA-87 (Žin., 2004, Nr. 80-2876, toliau – Taisyklės):

1. Išdėstau Taisyklių 36 punktą taip:

36. Mokestinis patikrinimas gali būti stabdomas tais atvejais, kai jo užbaigimui reikia informacijos iš kitų Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybių kompetentingų institucijų, kitų teritorinių valstybinių mokesčių inspekcijų ir tokiu laikotarpiu faktiškai mokestinis patikrinimas nėra atliekamas. Išimtiniais atvejais mokestinis patikrinimas gali būti stabdomas dėl mokėtojo ligos, komandiruotės į užsienį, dėl mokestinį patikrinimą atliekančio mokesčių administratoriaus pareigūno ligos, kai sudėtinga ir/arba netikslinga jį pakeisti kitu mokesčių administratoriaus pareigūnu. Tačiau, jei tas pareigūnas serga ilgiau kaip 15 darbo dienų, mokestiniam patikrinimui užbaigti turi būti skiriamas kitas mokesčių administratoriaus pareigūnas.

Išnykus aplinkybėms, dėl kurių mokestinis patikrinimas buvo sustabdytas (pvz., gavus atsakymus iš atitinkamų Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybių institucijų) mokestinis patikrinimas turi būti nedelsiant atnaujintas ir užbaigtas.“

2. Papildau Taisykles naujais 371 bei 372 punktais ir juos išdėstau taip:

371. Kai yra išrašytas pavedimas tikrinti, tačiau dėl objektyvių priežasčių faktinis mokestinis patikrinimas dar nepradėtas (pvz., neįmanoma surasti to mokėtojo ir yra tai patvirtinantys dokumentai (iš atitinkamų valstybės institucijų/mokesčių administratorių gauti dokumentai, patvirtinantys mokėtojo išvykimo į užsienį, jo buvimo užsienyje, bausmės atlikimo įkalinimo įstaigoje faktą, arba gauti atsakymai, kad tikrintino mokėtojo vadovų, atsakingų darbuotojų ar akcininkų neįmanoma surasti, arba kad buvo imtasi visų priemonių surasti mokėtoją) arba faktinis mokestinis patikrinimas yra pradėtas, tačiau dėl tam tikrų aplinkybių negali būti tęsiamas ir/ar užbaigtas (pvz., dėl teismo sprendimo/nutarties), tai mokestinis patikrinimas gali būti nutraukiamas.

372. Jei paaiškėja taisyklių 371 punkte nurodytos aplinkybės, dėl kurių mokestinis patikrinimas gali būti nutraukiamas, mokestinį patikrinimą atliekantis pareigūnas turi parengti motyvuotą išvadą dėl mokestinio patikrinimo nutraukimo. Mokesčių administratoriaus viršininkas ar jo tam įgaliotas asmuo, pritardamas mokestinio patikrinimo nutraukimui, patvirtina pareigūno pateiktą išvadą dėl mokestinio patikrinimo nutraukimo.

Nutraukus mokestinį patikrinimą, pagal galimybes apie tai turi būti informuojamas mokėtojas (jo atstovas).“

3. Išdėstau Taisyklių 83 punktą taip:

83. Patikrinimo akto nustatomosios dalies pabaigoje pagal atskirus mokesčius turi būti apibendrinamos visos mokestinio patikrinimo metu mokesčių administratoriaus pareigūno nustatytų mokėtojo apskaičiuotų, bet nesumokėtų nedeklaruojamų ir /ar trūkstamų deklaruojamų mokesčių, mokesčių permokų bei apskaičiuotų delspinigių, išskyrus šių taisyklių 84 punkto 2 pastraipoje nustatytą atvejį, sumos (atskirai nurodant apskaičiuotąsias pritaikius specialiuosius mokesčių apskaičiavimo būdus). Patikrinimo akte taip pat turi būti nurodomos sumažinto (padidinto) pelno (nuostolio) sumos.“

3. Išdėstau Taisyklių 84 punktą taip:

84. Patikrinimo akte baudos dydis neturi būti apskaičiuojamas, tik nurodoma, kad vadovaujantis MAĮ 139 straipsniu, jei atitinkamo mokesčio įstatymas nenustato kitaip, mokėtojui gali būti skiriama nuo 10 iki 50 proc. nustatytos trūkstamos mokesčio sumos dydžio bauda. Be to, patikrinimo akto nustatomojoje dalyje (jei tai nenurodyta patikrinimo akto tiriamojoje dalyje) turi būti nurodomos aplinkybės, galinčios turėti įtakos baudos dydžio nustatymui, t. y. nustatytų pažeidimų pobūdis, mokėtojo geranoriškas bendradarbiavimas mokestinio patikrinimo metu, mokesčių įstatymų pažeidimo pripažinimas ir kitos aplinkybės.

Delspinigiai neskaičiuojami ir patikrinimo akte nenurodomi tais atvejais, kai mokesčių administratoriaus pareigūnas patikrinimo metu nustato, kad mokėtojas turėjo mokesčio nepriemoką, bet tą patį laikotarpį jis turėjo to paties ar kito mokesčio permoką, kuri yra tokia pat arba didesnė už mokestinio patikrinimo metu nustatytą (apskaičiuotą) nepriemokos sumą ir pagal MAĮ 87 straipsnį nedraudžiama permokėtas sumas įskaityti nustatytoms mokesčių nepriemokoms padengti. Tokiu atveju patikrinimo akte turi būti nurodomos mokesčių, kurių nepriemokos bei permokos buvo nustatytos, pavadinimai, sumos ir tų permokų bei nepriemokų susidarymo laikotarpiai.“

 

 

 

VIRŠININKĖ                                                                                                  VIOLETA LATVIENĖ

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministras

Algirdas Butkevičius

2004-12-27