LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TEISINGUMO MINISTRO 2001 M. LIEPOS 9 D. ĮSAKYMO NR. 139 „DĖL LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. lapkričio 14 d. Nr. 1R-400

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2001 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 139 „Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 60-2157; 2002, Nr. 127-5756), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

2. Įpareigoju Lietuvos metrologijos inspekcijos viršininką Algirdą Skripėtą atlikti 1 punkte nurodytų nuostatų pakeitimų teisinę registraciją.

 

 

 

TEISINGUMO MINISTRAS                                                                            PETRAS BAGUŠKA


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2001 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 139

(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2006 m. lapkričio 14 d. įsakymo

Nr. 1R-400 redakcija)

 

LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos metrologijos inspekcija (toliau – Inspekcija) yra biudžetinė įstaiga, veikianti pagal Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymą (Žin., 1995, Nr. 104-2322).

2. Inspekcija atlieka teisinę metrologinę priežiūrą.

3. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, teisingumo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

4. Inspekcijos veikla organizuojama vadovaujantis Inspekcijos viršininko patvirtintais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa ir derinamais su Valstybės ilgalaikės raidos strategija.

5. Inspekcijos savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija.

6. Inspekcija yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu – „Lietuvos metrologijos inspekcija“.

7. Inspekcijos buveinės adresas: Tilto g. 17/Radvilų g. 4, LT-01101 Vilnius, Lietuvos Respublika.

 

II. INSPEKCIJOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

8. Inspekcijos veiklos tikslai yra užtikrinti efektyvią matavimo priemonių, prekių kiekio, taip pat esančio fasuotėse ir nurodyto ant fasuočių, matavimo indų teisinės metrologijos reikalavimų atitikties kontrolę, jų gamintojų, pardavėjų ir naudotojų teisinės metrologijos reikalavimų laikymosi kontrolę ir vykdyti su tuo susijusią rinkos priežiūrą, siekiant apsaugoti vartotojus ir valstybę nuo neteisingų matavimų padarinių.

9. Inspekcijos uždaviniai yra:

9.1. vykdyti matavimo priemonių, priskirtų teisinei metrologijai (toliau – matavimo priemonės), fasuotų prekių ir matavimo indų gamintojų, pardavėjų bei naudotojų teisinės metrologijos reikalavimų laikymosi kontrolę;

9.2. vykdyti matavimo priemonių, fasuotų prekių ir matavimo indų rinkos priežiūrą;

9.3. vykdyti matavimo priemonių būklės ir naudojimo kontrolę;

9.4. vykdyti fasuotų prekių kiekio ir matavimo indų atitikties teisinės metrologijos reikalavimams kontrolę;

9.5. vykdyti parduodant sveriamų, skaičiuojamų, matuojamų ar dozuojamų prekių kiekio atitikties teisinės metrologijos reikalavimams kontrolę.

10. Inspekcija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius:

10.1. prižiūri, kaip gamintojai, pardavėjai ir naudotojai laikosi Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 74-1768; 2006, Nr. 77-2966) (toliau – Metrologijos įstatymas) ir kitų teisinės metrologijos reikalavimų; pagal savo kompetenciją tiria ir nagrinėja Metrologijos įstatymo pažeidimus;

10.2. kontroliuoja, ar asmenys, kurie patiekia rinkai, nuomoja, įrengia bei naudoja matavimo priemones, nustatyta tvarka pateikia jas teisiniam metrologiniam patvirtinimui;

10.3. kontroliuoja matavimo priemonių ženklų, patikros žymenų ir patikrą patvirtinančių dokumentų blankų naudojimą;

10.4. kontroliuoja, ar įrengiamos ir naudojamos matavimo priemonės atlieka savo paskirtį, atitinka gamintojo apibrėžtas matavimo priemonių normatyvines veikimo sąlygas; ar matavimo priemonių metrologinės charakteristikos atitinka teisės aktų, gamintojų techninių dokumentų nustatytus reikalavimus;

10.5. kontroliuoja, ar laikomasi matavimo metodų, kai juos nustato techniniai reglamentai ar kiti teisės aktai;

10.6. kontroliuoja, ar matavimo priemonių patikrą atlieka įgaliotos įstaigos, laboratorijos;

10.7. kontroliuoja, kad tiekiamos rinkai matavimo priemonės, fasuotos prekės ir matavimo indai atitiktų teisinės metrologijos reikalavimus;

10.8. kontroliuoja, ar pagamintos, rinkai tiekiamos, nuomojamos, naudojamos matavimo priemonės turi techniniais reglamentais arba kitais teisės aktais nustatytus žymenis, ženklus, plombas, reikiamus liudijimus (sertifikatus);

10.9. kitų kontrolės institucijų kvietimu pagal savo kompetenciją bendruose patikrinimuose atlieka produktų kiekio matavimus;

10.10. kontroliuoja, kad teisinės metrologijos srityje būtų naudojami Lietuvos Respublikoje įteisinti matavimo vienetai, o jų pavadinimai, simboliai ir jų rašymo tvarka atitiktų Lietuvos standartų reikalavimus;

10.11. kontroliuoja, kad matavimo priemonės ir jų programinė įranga būtų apsaugotos nuo rodmenų klastojimo;

10.12. kontroliuoja, kad fasuotos prekės, kurių produkto kiekis yra nurodytas etiketėse arba ant fasuotės, būtų gaminamos, importuojamos, parduodamos, perduodamos, ženklinamos, saugomos su faktiniu produkto kiekiu, kuris atitiktų vardinį produkto kiekį su leidžiamu nuokrypiu, ir atitiktų kitus teisinės metrologijos reikalavimus;

10.13. kontroliuoja, kad gaminami, ženklinami, naudojami, realizuojami ar laikomi parengti matavimo indai būtų su vardinio tūrio užrašais arba paženklinti bei pažymėti taip, kad būtų galima atpažinti gamintoją, ir atitiktų kitus teisinės metrologijos reikalavimus;

10.14. kontroliuoja, kad parduodant sveriamų, skaičiuojamų, matuojamų arba dozuojamų prekių, kurių produkto kiekis yra nurodytas etiketėse, kiekis atitiktų teisinės metrologijos reikalavimus;

10.15. atlieka etilo alkoholio tūrio matavimo prietaisų – skaitiklių plombavimą bei alkoholinių gėrimų gatavos produkcijos, išpilstytos į butelius ar kitas pakuotes, apskaitos skaitiklių ir daviklių bei etilo alkoholio armatūros plombavimą, siekiant apsaugoti matavimo priemones nuo neteisėto poveikio;

10.16. teisės aktų nustatytais atvejais praneša Europos Komisijai ir kitų Europos Sąjungos valstybių narių įgaliotoms institucijoms apie priemones, taikomas uždraudžiant naudoti ar tiekti rinkai matavimo priemones, fasuotas prekes ar matavimo indus, ir tokių sprendimų priežastis;

10.17. pagal savo kompetenciją rengia ir teikia Teisingumo ministerijai įstatymų ir kitų teisės aktų projektus; dalyvauja rengiant įstatymų ir kitų teisės aktų projektus teisinės metrologijos srityje;

10.18. dalyvauja formuojant nacionalinę metrologijos politiką;

10.19. pagal savo kompetenciją bendradarbiauja su Europos Sąjungos valstybių narių ir kitų valstybių institucijomis, tarptautinėmis organizacijomis, dalyvauja tarptautinių teisinės metrologijos organizacijų darbe;

10.20. pagal savo kompetenciją nagrinėja asmenų prašymus, pasiūlymus, skundus ir pareiškimus; teikia informaciją vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymu (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008);

10.21. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose ir teisingumo ministro įsakymuose numatytas funkcijas.

 

 

III. INSPEKCIJOS TEISĖS

 

11. Inspekcija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:

11.1. savarankiškai planuoti veiklą, pasirinkdama tikrintinus asmenis, nustatydama tikrinimo mastą ir periodiškumą;

11.2. sudaryti komisijas, darbo grupes iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, mokslo ir mokymo įstaigų atstovų bei specialistų (suderinusi su šių institucijų ir įstaigų vadovais) bei kitų suinteresuotų asmenų klausimams, susijusiems su teisine metrologine priežiūra, nagrinėti;

11.3. nemokamai gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, tikrinamų asmenų dokumentus bei kitą informaciją, reikalingą teisinei metrologinei priežiūrai atlikti;

11.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka paimti tyrimui matavimo priemones, fasuotas prekes ar matavimo indus metrologijos reikalavimų atitikčiai nustatyti;

11.5. duoti privalomus vykdyti nurodymus dėl nustatytų Metrologijos įstatymo reikalavimų pažeidimų ir reikalauti, kad tie nurodymai būtų laiku ir tiksliai įvykdyti;

11.6. uždrausti naudoti ar tiekti rinkai matavimo priemones, fasuotas prekes ar matavimo indus, jeigu laiku nepašalinamas pažeidimas;

11.7. nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas ir skirti administracines nuobaudas Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka;

11.8. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nustatyta tvarka.

 

12. Inspektoriai, vykdydami savo pareigas, turi Metrologijos įstatyme bei kituose teisės aktuose nustatytas teises.

 

IV. INSPEKCIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kurį į pareigas priima ir iš jų atleidžia Lietuvos Respublikos teisingumo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Inspekcijos viršininkas tiesiogiai atskaitingas Lietuvos Respublikos teisingumo ministrui.

14. Inspekcijos viršininkas turi pavaduotoją, kurį jis priima į pareigas ir atleidžia iš jų Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Inspekcijos viršininko pavaduotojas tiesiogiai atskaitingas Inspekcijos viršininkui, kuris nustato jo kompetenciją.

15. Inspekcijos viršininko veiklą per kalendorinius metus vertina valstybės tarnybos tvarkymo funkcijas atliekančios įstaigos vadovo sudaryta vertinimo komisija. Inspekcijos viršininko veiklą vertina, jį skatina, o prireikus skiria jam tarnybines nuobaudas Lietuvos Respublikos teisingumo ministras Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

16. Inspekcijos viršininkas:

16.1. vadovauja Inspekcijai, planuoja, organizuoja ir kontroliuoja jos darbą, atsako už vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

16.2. atstovauja Inspekcijai arba suteikia įgaliojimus atstovauti jai teisme ir kitose institucijose Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;

16.3. pagal kompetenciją užtikrina, kad Inspekcijoje būtų vykdomi įstatymai ir kiti teisės aktai;

16.4. sprendžia Inspekcijos kompetencijai priklausančius klausimus ir yra tiesiogiai atsakingas už Inspekcijai pavestų uždavinių įgyvendinimą, funkcijų vykdymą;

16.5. leidžia įsakymus Inspekcijos darbo reglamento nustatyta tvarka, kontroliuoja, kaip jie vykdomi;

16.6. tvirtina inspekcijos strateginius veiklos planus, metines veiklos ataskaitas;

16.7. kasmet teikia Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai Inspekcijos metinės veiklos ataskaitą; Lietuvos Respublikos teisingumo ministrui pareikalavus, atsiskaito už Inspekcijos veiklą;

16.8. kartą per ketvirtį apie teisinės metrologinės priežiūros rezultatus informuoja Valstybinę metrologijos tarnybą prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos;

16.9. tvirtina Inspekcijos veiklos metodinius nurodymus ir rekomendacijas;

16.10. neviršydamas darbo užmokesčiui patvirtintų lėšų, tvirtina Inspekcijos struktūrą bei struktūrinių padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus;

16.11. priima į darbą ir atleidžia iš jo Inspekcijos struktūrinių padalinių vadovus, kitus valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;

16.12. nustato Inspekcijos viršininko pavaduotojo, struktūrinių padalinių vadovų kompetencijos bei atsakomybės ribas;

16.13. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų jam suteiktas funkcijas ir naudojasi kitomis jam suteiktomis teisėmis.

17. Inspekcijos viršininko nesant, jo pareigas eina Inspekcijos viršininko pavaduotojas ar kitas Inspekcijos viršininko įgaliotas valstybės tarnautojas.

18. Inspekciją sudaro Inspekcijos administracijos struktūriniai padaliniai ir 10 teritorinių padalinių pagal Lietuvos Respublikos administracinį teritorinį suskirstymą, kurie atsakingi už jiems pavestų Inspekcijos uždavinių vykdymą ir funkcijų įgyvendinimą. Inspekcijos administracijos struktūriniams ir teritoriniams padaliniams vadovauja padalinių vadovai, kurie tiesiogiai pavaldūs Inspekcijos viršininkui.

19. Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, funkcijas, teises ir pareigas, tarnybinę ir drausminę atsakomybę nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, pareigybių aprašymai, Inspekcijos viršininko įsakymai.

 

V. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS IR DARBO UŽMOKESTIS

 

20. Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo apmokėjimo, priėmimo į pareigas tvarką, darbo užmokesčio jiems mokėjimo tvarką bei sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

VI. INSPEKCIJOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS BEI FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

21. Inspekcija finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Inspekcijai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

22. Inspekcijai skirtos lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintoms programoms vykdyti.

23. Inspekcijos finansinį ir veiklos auditą atlieka valstybės institucijos ir įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Inspekcija pertvarkoma, reorganizuojama arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

______________