Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. spalio 5 d. nutarimo Nr. 1165 „DĖL VALSTYBINĖS SAUGAUS EISMO PLĖTROS
2011–2017 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO
2012–2014 METŲ VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO“ pakeitimo
2012 m. lapkričio 28 d. Nr. 1435
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. spalio 5 d. nutarimą Nr. 1165 „Dėl Valstybinės saugaus eismo plėtros 2011–2017 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio 2012–2014 metų veiklos plano patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 123-5831) ir išdėstyti jį nauja redakcija:
„lietuvos respublikos vyriausybė
nutarimas
DĖL VALSTYBINĖS SAUGAUS EISMO PLĖTROS 2011–2017 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2011 m. spalio 5 d. nutarimu Nr. 1165
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2012 m. lapkričio 28 d. nutarimo Nr. 1435
redakcija)
VALSTYBINĖS SAUGAUS EISMO PLĖTROS 2011–2017 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIS VEIKLOS PLANAS
I. Bendrosios nuostatos
1. Valstybinės saugaus eismo plėtros 2011–2017 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinis veiklos planas (toliau – Planas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu (Žin., 2000, Nr. 92-2883; 2007, Nr. 128-5213), Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279), Valstybine saugaus eismo plėtros 2011–2017 metų programa (toliau – Programa), patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. kovo 2 d. nutarimu Nr. 257 (Žin., 2011, Nr. 29-1368).
2. Plano paskirtis – siekti Programos strateginio tikslo – gerinti saugaus eismo būklę ir pasiekti, kad pagal žuvusių eismo dalyvių skaičių, tenkantį 1 mln. šalies gyventojų, Lietuva atsidurtų tarp 10 geriausiais rezultatais pasižyminčių Europos Sąjungos valstybių (ne daugiau kaip 60 žuvusiųjų 1 mln. gyventojų).
3. Plane itin daug dėmesio skiriama šioms sritims:
3.1. eismo dalyvių elgesio keliuose gerinimui – tai apima eismo dalyvių švietimo ir kontrolės užtikrinimą saugaus eismo srityje, vaikų saugaus eismo kultūros įgūdžių ugdymą švietimo įstaigose, vairuotojų mokymo kokybės gerinimą, saugaus eismo specialistų, mokytojų rengimą ir jų kvalifikacijos tobulinimą, taip pat eismo dalyvių kontrolės organizavimą, pavojingo ir chuliganiško elgesio, neblaivių eismo dalyvių, važiavimo greičio, saugos priemonių naudojimo, šviesos atšvaitų naudojimo, vairavimo ir poilsio režimo kontrolę;
3.2. saugos keliuose plėtrai – tai apima kelių infrastruktūros saugumo pėstiesiems, dviratininkams, vairuotojams ir keleiviams didinimą, važiavimo greičio valdymą, kelių infrastruktūros saugumo kontrolę, taip pat avaringų ruožų ir juodųjų dėmių, kurie nustatomi pagal Avaringų ruožų nustatymo valstybinės reikšmės keliuose metodiką, patvirtintą susisiekimo ministro 2011 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. 3-342 (Žin., 2011, Nr. 71-3442), mažinimą;
3.3. transporto priemonių parko būklės gerinimui – tai apima transporto priemonių saugumo didinimą, transporto priemonių techninės būklės kontrolę ir saugesnių automobilių skaičiaus didinimą;
3.4. greitos ir tinkamos pirmosios pagalbos eismo dalyviams teikimui – tai apima gelbėjimo ir medicinos tarnybų darbo keliuose tobulinimą;
4. Tikimasi, kad pasiekus tikslus ir įvykdžius uždavinius, nustatytus Plane, bus sukurta skaidri, efektyvi, į rezultatus orientuota, informacinėmis ir ryšių technologijomis grįsta viešojo administravimo sistema, atitinkanti visuomenės poreikius ir lūkesčius.
II. PLANO 2013–2015 METŲ TIKSLAI, UŽDAVINIAI, PRIEMONĖS, ASIGNAVIMAI IR ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS
Eil. Nr. |
Tikslai, uždaviniai ir priemonės |
2013 metų asignavimai (tūkst. litų) |
2014 metų asignavimai (tūkst. litų) |
2015 metų asignavimai (tūkst. litų) |
Įgyvendinanti institucija |
|||||||||
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
|||||||||
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|||||||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|||||||||
1. |
Tikslas – užtikrinti eismo dalyvių švietimą saugaus eismo srityje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
Uždavinys – rengti saugaus eismo specialistus, mokytojus ir tobulinti jų kvalifikaciją |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1.1. |
Priemonė – rengti seminarus saugaus eismo specialistams |
70 |
70 |
|
|
70 |
70 |
|
|
70 |
70 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Lietuvos automobilių kelių direkcija) |
1.1.2. |
Priemonė – rengti tarptautines arba nacionalines konferencijas saugaus eismo klausimais |
– |
– |
|
|
50 |
50 |
|
|
– |
– |
|
|
Susisiekimo ministerija |
1.2. |
Uždavinys – švietimo įstaigose ugdyti vaikų saugaus eismo kultūros įgūdžius |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.1. |
Priemonė – organizuoti Lietuvos mokinių konkursą „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“, skirtą saugaus eismo įgūdžiams ugdyti |
140 |
140 |
|
|
140 |
140 |
|
|
140 |
140 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
1.2.2. |
Priemonė – organizuoti Lietuvos mokinių konkursą „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“, skirtą saugaus eismo įgūdžiams ugdyti |
100 |
100 |
|
|
100 |
100 |
|
|
100 |
100 |
|
|
Švietimo ir mokslo ministerija |
1.3. |
Uždavinys – šviesti visuomenę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1. |
Priemonė – kasmet parengti ir išleisti informacinį leidinį apie saugaus eismo būklę Lietuvoje |
20 |
20 |
|
|
20 |
20 |
|
|
20 |
20 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
1.3.2. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, skatinančias: eismo dalyvius elgtis kultūringai; laikytis leidžiamo važiavimo greičio; naudoti automobilio, motociklo, dviračio ar kitas saugos priemones (saugos diržus, šalmus, vaikiškas kėdutes ir kita); pažeidžiamiausius eismo dalyvius naudoti šviesos atšvaitus ir dėvėti drabužius su šviesą atspindinčiais elementais; vairuotojus – vairuoti blaivius; informuoti visuomenę apie gresiantį pavojų sveikatai ir gyvybei, taip pat bausmes asmenims, kurie vairuoja apsvaigę, per visuomenės informavimo priemones, kitais būdais, taip pat bendradarbiaujant su visuomeninėmis organizacijomis |
5 900 |
5 900 |
|
|
5 900 |
5 900 |
|
|
5 900 |
5 900 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija* |
1.3.3. |
Priemonė – informuoti visuomenę apie automatinių greičio matuoklių paskirtį, teikiamą naudą ir stacionarių prietaisų vietas keliuose |
20 |
20 |
|
|
20 |
20 |
|
|
20 |
20 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
1.3.4. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, per kurias specialiais įrenginiais būtų demonstruojama automobilio saugos priemonių nauda |
200 |
200 |
|
|
200 |
200 |
|
|
200 |
200 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
1.3.5. |
Priemonė – vykdyti švietėjiškus saugaus eismo projektus (projektas „Saugokime vieni kitus kelyje“ – Lietuvos vyskupijose, dekanatuose, parapijose, projektas „Eismo saugumas bendruomenėse“) |
400 |
400 |
|
|
400 |
400 |
|
|
400 |
400 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
1.4. |
Uždavinys – gerinti vairuotojų mokymo kokybę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4.1. |
Priemonė – sudaryti iš įvairių įstaigų ir organizacijų, susijusių su motorinių transporto priemonių vairuotojų rengimu, eismo kontrole ir teisės vairuoti motorines transporto priemones suteikimu, atstovų nuolat veikiančią darbo grupę, kuri nagrinėtų ir teiktų pasiūlymus dėl motorinių transporto priemonių vairuotojų pirminio ir papildomo mokymo gerinimo |
2 |
2 |
|
|
2 |
2 |
|
|
2 |
2 |
|
|
Susisiekimo ministerija |
2. |
Tikslas – užtikrinti eismo dalyvių kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
Uždavinys – organizuoti eismo dalyvių kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1.1. |
Priemonė – nuolat vykdyti eismo dalyvių kontrolę, rengti saugaus eismo akcijas, skatinančias: eismo dalyvius elgtis kultūringai; laikytis leidžiamo važiavimo greičio; naudoti automobilio, motociklo, dviračio ar kitas saugos priemones (saugos diržus, šalmus, vaikiškas kėdutes ir kita); pažeidžiamiausius eismo dalyvius naudoti šviesos atšvaitus ir dėvėti drabužius su šviesą atspindinčiais elementais; vairuotojus – vairuoti blaivius; ne rečiau kaip kartą per mėnesį tikrinti transporto priemonių techninę būklę; aprūpinti policijos padalinius, kontroliuojančius eismą, šiuolaikinėmis eismo kontrolės priemonėmis; išmokyti policijos pareigūnus vairuoti tarnybines transporto priemones ekstremaliomis sąlygomis; išmokyti policijos pareigūnus atpažinti nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų apsvaigusius vairuotojus |
80 |
|
|
80 |
80 |
|
|
80 |
80 |
|
|
80 |
Policijos departamen-tas |
2.2. |
Uždavinys – vykdyti vairavimo ir poilsio režimo kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2.1. |
Priemonė – rengti skatinančias laikytis poilsio režimo saugaus eismo akcijas, per kurias E tinklo keliuose būtų aktyviau kontroliuojami komercinių ir keleivinių transporto priemonių vairuotojai |
55 |
55 |
|
|
55 |
55 |
|
|
55 |
55 |
|
|
Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Valstybinė kelių transporto inspekcija) |
3. |
Tikslas – didinti kelių infrastruktūros saugumą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
Uždavinys – didinti kelių infrastruktūros saugumą pėstiesiems ir dviratininkams |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1.1. |
Priemonė – nutiesti ar rekonstruoti pėsčiųjų ir (ar) dviračių takus šalia valstybinės reikšmės kelių |
8 000 |
|
|
8 000 |
8 000 |
|
|
8 000 |
8 000 |
|
|
8 000 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.1.2. |
Priemonė – įrengti valstybinės reikšmės kelių apšvietimą |
2 300 |
|
|
2 300 |
2 300 |
|
|
2 300 |
2 300 |
|
|
2 300 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.2. |
Uždavinys – didinti kelių infrastruktūros saugumą vairuotojams ir keleiviams |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2.1. |
Priemonė – iš dalies arba visiškai pakeisti pavojingų tipų sankryžas arba eismo organizavimo schemas |
7 000 |
|
|
7 000 |
8 500 |
|
|
8 500 |
8 500 |
|
|
8 500 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.2.2. |
Priemonė – didinti šalikelių saugumą |
5 500 |
|
|
5 500 |
5 500 |
|
|
5 500 |
5 500 |
|
|
5 500 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.3. |
Uždavinys – valdyti važiavimo greitį |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3.1. |
Priemonė – įrengti valstybinės reikšmės keliuose greičio mažinimo priemones |
4 500 |
|
|
4 500 |
4 500 |
|
|
4 500 |
4 500 |
|
|
4 500 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.3.2. |
Priemonė – įrengti sektorinius greičio matuoklius |
500 |
500 |
|
|
1 000 |
1 000 |
|
|
1 000 |
1 000 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.4. |
Uždavinys – mažinti avaringų ruožų ir juodųjų dėmių |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.4.1. |
Priemonė – nustatyti padidėjusio avaringumo ruožus ir juodąsias dėmes valstybinės reikšmės keliuose |
300 |
300 |
|
|
300 |
300 |
|
|
300 |
300 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.5. |
Uždavinys – atlikti kelių infrastruktūros saugumo kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.5.1. |
Priemonė – tiesiant ar rekonstruojant kelius, nustatyta tvarka organizuoti kelių saugumo auditą ir poveikio eismo saugumui vertinimą |
350 |
350 |
|
|
350 |
350 |
|
|
350 |
350 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.5.2. |
Priemonė – organizuoti kelių saugumo patikrinimus |
300 |
300 |
|
|
300 |
300 |
|
|
300 |
300 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
4. |
Tikslas – didinti transporto priemonių saugumą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
Uždavinys – atlikti transporto priemonių techninės būklės kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1.1. |
Priemonė – tobulinti privalomosios techninės apžiūros atlikimo kontrolę (įvairiomis informacinių technologijų priemonėmis) |
30 |
30 |
|
|
35 |
35 |
|
|
50 |
50 |
|
|
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
4.1.2. |
Priemonė – organizuoti komercinių transporto priemonių techninės būklės tikrinimą keliuose |
100 |
100 |
|
|
100 |
100 |
|
|
100 |
100 |
|
|
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
4.2. |
Uždavinys – siekti, kad visame transporto priemonių parke būtų kuo daugiau saugesnių automobilių |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2.1. |
Priemonė – skatinti įsigyti naujesnius ir saugesnius automobilius |
2 |
2 |
|
|
2 |
2 |
|
|
2 |
2 |
|
|
Susisiekimo ministerija |
4.2.2. |
Priemonė – skatinti įsigyti naujesnius ir saugesnius automobilius |
2 |
2 |
|
|
2 |
2 |
|
|
2 |
2 |
|
|
Transporto priemonių draudikų biuras** |
5. |
Tikslas – užtikrinti greitą ir tinkamą pagalbą nukentėjusiesiems |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
Uždavinys – tobulinti gelbėjimo tarnybų darbą keliuose |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.1. |
Priemonė – organizuoti gelbėjimo darbų, vykdomų eismo įvykio vietoje, mokymo renginius |
|
|
|
|
100 |
100 |
|
|
100 |
100 |
|
|
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamen-tas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Priešgaisri-nės apsaugos ir gelbėjimo departamen-tas) |
5.1.2. |
Priemonė – aprūpinti gelbėjimo tarnybas gelbėjimo įrangos komplektais |
400 |
|
|
400 |
800 |
|
|
800 |
800 |
|
|
800 |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas |
5.1.3. |
Priemonė – aprūpinti gelbėjimo tarnybas specialiais gelbėjimo automobiliais |
|
|
|
|
2 000 |
|
|
2 000 |
2 000 |
|
|
2 000 |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas |
6. |
Tikslas – tobulinti eismo duomenų valdymą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1. |
Uždavinys – diegti ir plėtoti intelektines transporto sistemas (ITS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1.1. |
Priemonė – plėtoti, tobulinti ir prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių eismo informacinę sistemą (tobulinti duomenų surinkimą, sklaidos priemones, atlikti sistemos priežiūrą) |
150 |
150 |
|
|
150 |
150 |
|
|
150 |
150 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
6.1.2. |
Priemonė – plėtoti valstybinės reikšmės kelių eismo informacijos ir valdymo centro veiklą |
150 |
150 |
|
|
150 |
150 |
|
|
150 |
150 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
6.1.3. |
Priemonė – diegti ir prižiūrėti intelektinių transporto sistemų (ITS) eismo valdymo ir eismo stebėjimo įrenginius valstybinės reikšmės keliuose |
900 |
800 |
|
100 |
900 |
800 |
|
100 |
900 |
800 |
|
100 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
1. Iš viso Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas |
37 471 |
8 491 |
|
27 930 |
42 026 |
10 246 |
|
31 780 |
42 026 |
10 246 |
|
31 780 |
|
|
iš jo: 1.1. bendrojo finansavimo lėšos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos |
5 900 |
5 900 |
|
|
5 900 |
5 900 |
|
|
5 900 |
5 900 |
|
|
|
|
2. Kiti šaltiniai (Europos Sąjungos finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso Planui finansuoti (1+2) |
37 471 |
8 491 |
|
27 930 |
42 026 |
10 246 |
|
31 780 |
42 026 |
10 246 |
|
31 780 |
|
______________
*Ši priemonė finansuojama Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis, o ją įgyvendina Susisiekimo ministerija.
**Rekomenduojama dalyvauti įgyvendinant priemonę.
III. PLANO 2013–2015 METŲ VERTINIMO KRITERIJAI IR JŲ REIKŠMĖS
Eil. Nr. |
Tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai ir matavimo vienetai |
Vertinimo kriterijų reikšmės |
Įgyvendinanti institucija |
||
2013 metais |
2014 metais |
2015 metais |
|||
1. |
Tikslas – užtikrinti eismo dalyvių švietimą saugaus eismo srityje |
|
|
|
|
|
Saugaus eismo švietimo priemonių poveikis, žinomumas ir prieinamumas (apklaustų respondentų, kurių elgesį ar jų vaikų elgesį lėmė saugaus eismo švietimo ar informavimo priemonės, dalis (procentais) |
70 |
75 |
80 |
Švietimo ir mokslo ministerija, Susisiekimo ministerija, Policijos departamentas |
1.1. |
Uždavinys – rengti saugaus eismo specialistus, mokytojus ir tobulinti jų kvalifikaciją |
|
|
|
|
|
Surengtų mokymo renginių eismo specialistams skaičius (vienetais) |
19* |
26* |
33* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Surengtų tarptautinių ir (arba) nacionalinių renginių saugaus eismo klausimais skaičius (vienetais) |
2* |
– |
2* |
Susisiekimo ministerija |
1.2. |
Uždavinys – ugdyti švietimo įstaigose vaikų saugaus eismo kultūros įgūdžius |
|
|
|
|
|
Lietuvos mokinių konkurso „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“ dalyvių skaičius kasmet (tūkstančiais) |
36 |
40 |
44 |
Švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija |
1.3. |
Uždavinys – šviesti visuomenę |
|
|
|
|
|
Informacinių leidinių apie saugaus eismo būklę tiražų skaičius (vienetais) |
3* |
4* |
5* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Surengtų drauge su visuomenės informavimo priemonėmis saugaus eismo akcijų, skatinančių eismo dalyvius kultūringai elgtis, skaičius (vienetais) |
3* |
4* |
5* |
Susisiekimo ministerija |
|
Surengtų drauge su visuomenės informavimo priemonėmis saugaus eismo akcijų, skirtų kovai su vairavimu apsvaigus nuo alkoholio, narkotikų ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, skaičius (vienetais) |
3* |
4* |
5* |
Susisiekimo ministerija |
|
Surengtų drauge su visuomenės informavimo priemonėmis saugaus eismo akcijų, skatinančių laikytis leidžiamo važiavimo greičio, skaičius (vienetais) |
3* |
4* |
5* |
Susisiekimo ministerija |
|
Informacijos šaltinių, kuriuose yra informacijos apie automatinių greičio matuoklių paskirtį, teikiamą naudą ir stacionarių prietaisų vietas keliuose (interneto svetainės, visuomenės informavimo priemonės, informaciniai leidiniai, palydovinės navigacijos įranga, kita), skaičius (vienetais) |
2* |
3* |
4* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Surengtų drauge su visuomenės informavimo priemonėmis saugaus eismo akcijų, skatinančių naudoti automobilio, motociklo, dviračio ar kitas privalomas saugos priemones, skaičius (vienetais) |
3* |
4* |
5* |
Susisiekimo ministerija |
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias specialiais įrenginiais demonstruojama automobilio saugos priemonių nauda, skaičius (vienetais) |
60* |
80* |
90* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Surengtų drauge su visuomenės informavimo priemonėmis saugaus eismo akcijų, skatinančių naudoti šviesos atšvaitus ir dėvėti drabužius su šviesą atspindinčiais elementais, skaičius (vienetais) |
3* |
4* |
5* |
Susisiekimo ministerija |
|
Įgyvendinamų saugaus eismo projektų „Saugokime vieni kitus kelyje“ ir „Eismo saugumas bendruomenėse“ skaičius (vienetais) |
2* |
4* |
6* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
1.4. |
Uždavinys – gerinti vairuotojų mokymo kokybę |
|
|
|
|
|
Asmenų, iškart išlaikiusių praktinį vairavimo įgūdžių egzaminą, dalis kasmet (procentais) |
49 |
54 |
60 |
Susisiekimo ministerija, Valstybinė kelių transporto inspekcija |
|
Vairuotojų rengimo mokyklų patikrinimų skaičius (vienetais) |
369* |
444* |
519* |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
|
Mokyti vairuoti skirtų transporto priemonių patikrinimų skaičius (vienetais) |
2 200* |
3 000* |
3 800* |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
2. |
Tikslas – užtikrinti eismo dalyvių kontrolę |
|
|
|
|
|
Pažeidimų sumažėjimas dėl surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai (procentais) |
5 |
10 |
15 |
Policijos departamentas |
2.1. |
Uždavinys – organizuoti eismo dalyvių kontrolę |
|
|
|
|
|
Policijos padalinių, aprūpintų šiuolaikinėmis eismo kontrolės priemonėmis, skaičius (vienetais) |
11* |
11* |
11* |
Policijos departamentas |
|
Policijos pareigūnų, išmokytų vairuoti tarnybines transporto priemones ekstremaliomis sąlygomis, skaičius (vienetais) |
230* |
235* |
240* |
Policijos departamentas |
|
Keliuose atliktų transporto priemonių techninės būklės patikrinimų skaičius (tūkst. vienetų) |
214* |
285,5* |
350* |
Policijos departamentas |
|
Policijos pareigūnų, išmokytų atpažinti nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų apsvaigusius vairuotojus, skaičius (vienetais) |
500* |
625* |
750* |
Policijos departamentas |
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias aktyviau kontroliuojami pavojingai ir chuliganiškai vairuojantys asmenys, skaičius (vienetais) |
42* |
56* |
70* |
Policijos departamentas |
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias aktyviau kontroliuojami vairuotojai, apsvaigę nuo alkoholio, narkotikų ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, skaičius (vienetais) |
60* |
83* |
106* |
Policijos departamentas |
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias aktyviau kontroliuojami leidžiamą važiavimo greitį viršijantys vairuotojai, skaičius (vienetais) |
36* |
49* |
62* |
Policijos departamentas |
|
Leidžiamą važiavimo greitį viršijančių vairuotojų (užfiksuotų automatiniais greičio matavimo prietaisais) skaičiaus sumažėjimas, palyginti su 2012 metais (procentais) |
5 |
10 |
15 |
Policijos departamentas, Susisiekimo ministerija |
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai, nenaudojantys privalomų saugos priemonių, skaičius (vienetais) |
42* |
56* |
70* |
Policijos departamentas |
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai, tamsiuoju paros metu nenaudojantys šviesos atšvaitų ar šviečiančių žibintų, nedėvintys drabužių su šviesą atspindinčiais elementais, skaičius (vienetais) |
21* |
28* |
35* |
Policijos departamentas |
2.2. |
Uždavinys – vykdyti vairavimo ir poilsio režimo kontrolę |
|
|
|
|
|
Patikrintas vairuotojų, patenkančių į 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiančio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančio Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) reguliavimo sritį, dirbtų dienų skaičius (vienetais) |
528 657* |
756 657* |
984 657* |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
3. |
Tikslas – didinti kelių infrastruktūros saugumą |
|
|
|
|
|
Palyginti su 2010 metais, sumažėjo juodųjų dėmių (procentais) |
24 |
31 |
38 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.1. |
Uždavinys – didinti kelių infrastruktūros saugumą pėstiesiems ir dviratininkams |
|
|
|
|
|
Nutiesta ar rekonstruota pėsčiųjų ir (ar) dviračių takų (kilometrais) |
30* |
40* |
50* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Įrengtas pavojingų kelių ruožų apšvietimas (kilometrais) |
10* |
14* |
18* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.2. |
Uždavinys – didinti kelių infrastruktūros saugumą vairuotojams ir keleiviams |
|
|
|
|
|
Rekonstruotų pavojingų sankryžų skaičius (vienetais) |
17* |
23* |
28* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Kelių ruožų, kuriuose padidintas šalikelių saugumas, ilgis (kilometrais) |
51* |
68* |
85* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.3. |
Uždavinys – valdyti važiavimo greitį |
|
|
|
|
|
Valstybinės reikšmės keliuose įrengtų greičio mažinimo priemonių skaičius (vienetais) |
127 |
170 |
220 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Įrengtų sektorinių greičio matuoklių skaičius (vienetais) |
4* |
10* |
10* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.4. |
Uždavinys – mažinti avaringų ruožų ir juodųjų dėmių |
|
|
|
|
|
Didelio avaringumo ruožų ir juodųjų dėmių valstybinės reikšmės keliuose nustatymas (kartais) |
3* |
4* |
5* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.5. |
Uždavinys – atlikti kelių infrastruktūros saugumo kontrolę |
|
|
|
|
|
Atliktų valstybinės reikšmės kelių saugumo auditų ir poveikio eismo saugumui vertinimų skaičius (vienetais) |
154* |
206* |
258* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Kelių, kuriuose atlikti saugumo patikrinimai (inspekcijos), ilgis (tūkst. kilometrų) |
8,2* |
11,5* |
14,7* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
4. |
Tikslas – didinti transporto priemonių saugumą |
|
|
|
|
|
Transporto priemonių, per pirmą patikrą atitikusių privalomosios techninės apžiūros reikalavimus, dalis kasmet (procentais) |
53 |
57 |
60 |
Susisiekimo ministerija |
4.1. |
Uždavinys – atlikti transporto priemonių techninės būklės kontrolę |
|
|
|
|
|
Keliuose atliktų transporto priemonių (N1, N2, N3, M2, M3 kategorijų) techninės būklės patikrinimų naudojant techninei būklei tikrinti keliuose pritaikytą įrangą skaičius (vienetais) |
1 200 |
1 500 |
1 800 |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
|
Pasvertų sunkiasvorių ir išmatuotų didelių gabaritų transporto priemonių skaičius (vienetais) |
6 200 |
6 500 |
6 700 |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
4.2. |
Uždavinys – siekti, kad visame transporto priemonių parke būtų kuo daugiau saugesnių automobilių |
|
|
|
|
|
Vidutinis transporto priemonių amžius kasmet (metais) |
14 |
14 |
13 |
Susisiekimo ministerija |
|
Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro narių atskaitymų, skirtų prevencijos fondui kaupti, dalis, skiriama saugaus eismo priemonėms finansuoti (procentais) |
1,1 |
1,6 |
2,1 |
Transporto priemonių draudikų biuras** |
|
Eismo įvykių, įvykusių dėl transporto priemonės techninės būklės neatitikties nustatytiems reikalavimams, skaičiaus sumažėjimas, palyginti su 2012 metais (procentais) |
10 |
20 |
30 |
Susisiekimo ministerija |
5. |
Tikslas – užtikrinti greitą ir tinkamą pagalbą nukentėjusiesiems |
|
|
|
|
|
Eismo įvykiuose žuvusių asmenų skaičius, tenkantis 100 sužeistųjų per juos (eismo dalyvių skaičius) |
7 |
6 |
6 |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas |
5.1. |
Uždavinys – tobulinti gelbėjimo tarnybų darbą keliuose |
|
|
|
|
|
Įsigyta gelbėjimo įrangos komplektų (vienetais) |
4* |
12* |
20* |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas |
|
Įsigyta specialių gelbėjimo automobilių (vienetais) |
|
2* |
4* |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas |
6. |
Tikslas – tobulinti eismo duomenų valdymą |
|
|
|
|
|
Eismo duomenų šaltinių, greitai pasiekiamų visoms suinteresuotoms institucijoms, dalis kasmet (procentais) |
66 |
74 |
82 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija, Policijos departamentas, Valstybinė kelių transporto inspekcija |
6.1. |
Uždavinys – diegti ir plėtoti intelektines transporto sistemas (ITS) |
|
|
|
|
|
Kelių oro sąlygų informacinės sistemos ir stacionarių automatinių greičio matuoklių sistemos veikimo pajėgumai kasmet (procentais) |
85 |
90 |
95 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Eismo informacinės sistemos ir greičio valdymo ir perspėjimo elektroniniais kelio ženklais sistemos plėtros mastas kasmet (procentais) |
40 |
50 |
60 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
_______________
*Vertinimo kriterijaus reikšmė – nuo 2011 metų kasmet pasiekiamų vertinimo kriterijų reikšmių suma. Vertinimo kriterijų reikšmės kasmet artėja prie Programoje pateiktų 2011–2017 metų galutinių (suminių) vertinimo kriterijų reikšmių.
**Rekomenduojama dalyvauti įgyvendinant priemonę.