Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. spalio 5 d. nutarimo Nr. 1165 „DĖL VALSTYBINĖS SAUGAUS EISMO PLĖTROS

2011–2017 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO

2012–2014 METŲ VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2012 m. lapkričio 28 d. Nr. 1435

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. spalio 5 d. nutarimą Nr. 1165 „Dėl Valstybinės saugaus eismo plėtros 2011–2017 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio 2012–2014 metų veiklos plano patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 123-5831) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

lietuvos respublikos vyriausybė

 

nutarimas

DĖL VALSTYBINĖS SAUGAUS EISMO PLĖTROS 2011–2017 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (Žin., 2000, Nr. 92-2883; 2007, Nr. 128-5213; 2010, Nr. 75-3791) 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Valstybinės saugaus eismo plėtros 2011–2017 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinį veiklos planą (pridedama).“

2. Šis nutarimas įsigalioja 2013 m. sausio 1 dieną.

 

 

 

LAIKINAI EINANTIS

MINISTRO PIRMININKO PAREIGAS                                             ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

LAIKINAI EINANTIS

SUSISIEKIMO MINISTRO PAREIGAS                                             ELIGIJUS MASIULIS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. spalio 5 d. nutarimu Nr. 1165

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2012 m. lapkričio 28 d. nutarimo Nr. 1435

redakcija)

 

VALSTYBINĖS SAUGAUS EISMO PLĖTROS 2011–2017 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIS VEIKLOS PLANAS

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Valstybinės saugaus eismo plėtros 2011–2017 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinis veiklos planas (toliau – Planas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu (Žin., 2000, Nr. 92-2883; 2007, Nr. 128-5213), Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279), Valstybine saugaus eismo plėtros 2011–2017 metų programa (toliau – Programa), patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. kovo 2 d. nutarimu Nr. 257 (Žin., 2011, Nr. 29-1368).

2. Plano paskirtis – siekti Programos strateginio tikslo – gerinti saugaus eismo būklę ir pasiekti, kad pagal žuvusių eismo dalyvių skaičių, tenkantį 1 mln. šalies gyventojų, Lietuva atsidurtų tarp 10 geriausiais rezultatais pasižyminčių Europos Sąjungos valstybių (ne daugiau kaip 60 žuvusiųjų 1 mln. gyventojų).

3. Plane itin daug dėmesio skiriama šioms sritims:

3.1. eismo dalyvių elgesio keliuose gerinimui – tai apima eismo dalyvių švietimo ir kontrolės užtikrinimą saugaus eismo srityje, vaikų saugaus eismo kultūros įgūdžių ugdymą švietimo įstaigose, vairuotojų mokymo kokybės gerinimą, saugaus eismo specialistų, mokytojų rengimą ir jų kvalifikacijos tobulinimą, taip pat eismo dalyvių kontrolės organizavimą, pavojingo ir chuliganiško elgesio, neblaivių eismo dalyvių, važiavimo greičio, saugos priemonių naudojimo, šviesos atšvaitų naudojimo, vairavimo ir poilsio režimo kontrolę;

3.2. saugos keliuose plėtrai – tai apima kelių infrastruktūros saugumo pėstiesiems, dviratininkams, vairuotojams ir keleiviams didinimą, važiavimo greičio valdymą, kelių infrastruktūros saugumo kontrolę, taip pat avaringų ruožų ir juodųjų dėmių, kurie nustatomi pagal Avaringų ruožų nustatymo valstybinės reikšmės keliuose metodiką, patvirtintą susisiekimo ministro 2011 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. 3-342 (Žin., 2011, Nr. 71-3442), mažinimą;

3.3. transporto priemonių parko būklės gerinimui – tai apima transporto priemonių saugumo didinimą, transporto priemonių techninės būklės kontrolę ir saugesnių automobilių skaičiaus didinimą;

3.4. greitos ir tinkamos pirmosios pagalbos eismo dalyviams teikimui – tai apima gelbėjimo ir medicinos tarnybų darbo keliuose tobulinimą;

3.5. šiuolaikiškų informacinių technologijų plėtrai – tai apima eismo duomenų valdymo, saugaus eismo duomenų surinkimo ir pateikimo proceso tobulinimą, intelektinių transporto sistemų (ITS) plėtrą.

4. Tikimasi, kad pasiekus tikslus ir įvykdžius uždavinius, nustatytus Plane, bus sukurta skaidri, efektyvi, į rezultatus orientuota, informacinėmis ir ryšių technologijomis grįsta viešojo administravimo sistema, atitinkanti visuomenės poreikius ir lūkesčius.

5. Plano įgyvendinimą koordinuoja Susisiekimo ministerija.

 

 

 

 

 

II. PLANO 2013–2015 METŲ TIKSLAI, UŽDAVINIAI, PRIEMONĖS, ASIGNAVIMAI IR ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS

 

Eil. Nr.

Tikslai, uždaviniai ir priemonės

2013 metų asignavimai

(tūkst. litų)

2014 metų asignavimai

(tūkst. litų)

2015 metų asignavimai

(tūkst. litų)

Įgyvendinanti institucija

iš viso

iš jų

iš viso

iš jų

iš viso

iš jų

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

1.

Tikslas – užtikrinti eismo dalyvių švietimą saugaus eismo srityje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Uždavinys – rengti saugaus eismo specialistus, mokytojus ir tobulinti jų kvalifikaciją

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1.

Priemonė – rengti seminarus saugaus eismo specialistams

70

70

 

 

70

70

 

 

70

70

 

 

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Lietuvos automobilių kelių direkcija)

1.1.2.

Priemonė – rengti tarptautines arba nacionalines konferencijas saugaus eismo klausimais

 

 

50

50

 

 

 

 

Susisiekimo ministerija

1.2.

Uždavinys – švietimo įstaigose ugdyti vaikų saugaus eismo kultūros įgūdžius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.1.

Priemonė – organizuoti Lietuvos mokinių konkursą „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“, skirtą saugaus eismo įgūdžiams ugdyti

140

140

 

 

140

140

 

 

140

140

 

 

Lietuvos automobilių kelių direkcija

1.2.2.

Priemonė – organizuoti Lietuvos mokinių konkursą „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“, skirtą saugaus eismo įgūdžiams ugdyti

100

100

 

 

100

100

 

 

100

100

 

 

Švietimo ir mokslo ministerija

1.3.

Uždavinys – šviesti visuomenę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.1.

Priemonė – kasmet parengti ir išleisti informacinį leidinį apie saugaus eismo būklę Lietuvoje

20

20

 

 

20

20

 

 

20

20

 

 

Lietuvos automobilių kelių direkcija

1.3.2.

Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, skatinančias:

eismo dalyvius elgtis kultūringai;

laikytis leidžiamo važiavimo greičio;

naudoti automobilio, motociklo, dviračio ar kitas saugos priemones (saugos diržus, šalmus, vaikiškas kėdutes ir kita);

pažeidžiamiausius eismo dalyvius naudoti šviesos atšvaitus ir dėvėti drabužius su šviesą atspindinčiais elementais;

vairuotojus – vairuoti blaivius; informuoti visuomenę apie gresiantį pavojų sveikatai ir gyvybei, taip pat bausmes asmenims, kurie vairuoja apsvaigę, per visuomenės informavimo priemones, kitais būdais, taip pat bendradarbiaujant su visuomeninėmis organizacijomis

5 900

5 900

 

 

5 900

5 900

 

 

5 900

5 900

 

 

Lietuvos automobilių kelių direkcija*

1.3.3.

Priemonė – informuoti visuomenę apie automatinių greičio matuoklių paskirtį, teikiamą naudą ir stacionarių prietaisų vietas keliuose

20

20

 

 

20

20

 

 

20

20

 

 

Lietuvos automobilių kelių direkcija

1.3.4.

Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, per kurias specialiais įrenginiais būtų demonstruojama automobilio saugos priemonių nauda

200

200

 

 

200

200

 

 

200

200

 

 

Lietuvos automobilių kelių direkcija

1.3.5.

Priemonė – vykdyti švietėjiškus saugaus eismo projektus (projektas „Saugokime vieni kitus kelyje“ – Lietuvos vyskupijose, dekanatuose, parapijose, projektas „Eismo saugumas bendruomenėse“)

400

400

 

 

400

400

 

 

400

400

 

 

Lietuvos automobilių kelių direkcija

1.4.

Uždavinys – gerinti vairuotojų mokymo kokybę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4.1.

Priemonė – sudaryti iš įvairių įstaigų ir organizacijų, susijusių su motorinių transporto priemonių vairuotojų rengimu, eismo kontrole ir teisės vairuoti motorines transporto priemones suteikimu, atstovų nuolat veikiančią darbo grupę, kuri nagrinėtų ir teiktų pasiūlymus dėl motorinių transporto priemonių vairuotojų pirminio ir papildomo mokymo gerinimo

2

2

 

 

2

2

 

 

2

2

 

 

Susisiekimo ministerija

2.

Tikslas – užtikrinti eismo dalyvių kontrolę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

Uždavinys – organizuoti eismo dalyvių kontrolę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.1.

Priemonė – nuolat vykdyti eismo dalyvių kontrolę, rengti saugaus eismo akcijas, skatinančias:

eismo dalyvius elgtis kultūringai;

laikytis leidžiamo važiavimo greičio;

naudoti automobilio, motociklo, dviračio ar kitas saugos priemones (saugos diržus, šalmus, vaikiškas kėdutes ir kita);

pažeidžiamiausius eismo dalyvius naudoti šviesos atšvaitus ir dėvėti drabužius su šviesą atspindinčiais elementais;

vairuotojus – vairuoti blaivius;

ne rečiau kaip kartą per mėnesį tikrinti transporto priemonių techninę būklę;

aprūpinti policijos padalinius, kontroliuojančius eismą, šiuolaikinėmis eismo kontrolės priemonėmis;

išmokyti policijos pareigūnus vairuoti tarnybines transporto priemones ekstremaliomis sąlygomis;

išmokyti policijos pareigūnus atpažinti nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų apsvaigusius vairuotojus

80

 

 

80

80

 

 

80

80

 

 

80

Policijos departamen-tas

2.2.

Uždavinys – vykdyti vairavimo ir poilsio režimo kontrolę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.1.

Priemonė – rengti skatinančias laikytis poilsio režimo saugaus eismo akcijas, per kurias E tinklo keliuose būtų aktyviau kontroliuojami komercinių ir keleivinių transporto priemonių vairuotojai

55

55

 

 

55

55

 

 

55

55

 

 

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Valstybinė kelių transporto inspekcija)

3.

Tikslas – didinti kelių infrastruktūros saugumą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.

Uždavinys – didinti kelių infrastruktūros saugumą pėstiesiems ir dviratininkams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1.1.

Priemonė – nutiesti ar rekonstruoti pėsčiųjų ir (ar) dviračių takus šalia valstybinės reikšmės kelių

8 000

 

 

8 000

8 000

 

 

8 000

8 000

 

 

8 000

Lietuvos automobilių kelių direkcija

3.1.2.

Priemonė – įrengti valstybinės reikšmės kelių apšvietimą

2 300

 

 

2 300

2 300

 

 

2 300

2 300

 

 

2 300

Lietuvos automobilių kelių direkcija

3.2.

Uždavinys – didinti kelių infrastruktūros saugumą vairuotojams ir keleiviams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2.1.

Priemonė – iš dalies arba visiškai pakeisti pavojingų tipų sankryžas arba eismo organizavimo schemas

7 000

 

 

7 000

8 500

 

 

8 500

8 500

 

 

8 500

Lietuvos automobilių kelių direkcija

3.2.2.

Priemonė – didinti šalikelių saugumą

5 500

 

 

5 500

5 500

 

 

5 500

5 500

 

 

5 500

Lietuvos automobilių kelių direkcija

3.3.

Uždavinys – valdyti važiavimo greitį

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3.1.

Priemonė – įrengti valstybinės reikšmės keliuose greičio mažinimo priemones

4 500

 

 

4 500

4 500

 

 

4 500

4 500

 

 

4 500

Lietuvos automobilių kelių direkcija

3.3.2.

Priemonė – įrengti sektorinius greičio matuoklius

500

500

 

 

1 000

1 000

 

 

1 000

1 000

 

 

Lietuvos automobilių kelių direkcija

3.4.

Uždavinys – mažinti avaringų ruožų ir juodųjų dėmių

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.4.1.

Priemonė – nustatyti padidėjusio avaringumo ruožus ir juodąsias dėmes valstybinės reikšmės keliuose

300

300

 

 

300

300

 

 

300

300

 

 

Lietuvos automobilių kelių direkcija

3.5.

Uždavinys – atlikti kelių infrastruktūros saugumo kontrolę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.5.1.

Priemonė – tiesiant ar rekonstruojant kelius, nustatyta tvarka organizuoti kelių saugumo auditą ir poveikio eismo saugumui vertinimą

350

350

 

 

350

350

 

 

350

350

 

 

Lietuvos automobilių kelių direkcija

3.5.2.

Priemonė – organizuoti kelių saugumo patikrinimus

300

300

 

 

300

300

 

 

300

300

 

 

Lietuvos automobilių kelių direkcija

4.

Tikslas – didinti transporto priemonių saugumą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.

Uždavinys – atlikti transporto priemonių techninės būklės kontrolę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1.1.

Priemonė – tobulinti privalomosios techninės apžiūros atlikimo kontrolę (įvairiomis informacinių technologijų priemonėmis)

30

30

 

 

35

35

 

 

50

50

 

 

Valstybinė kelių transporto inspekcija

4.1.2.

Priemonė – organizuoti komercinių transporto priemonių techninės būklės tikrinimą keliuose

100

100

 

 

100

100

 

 

100

100

 

 

Valstybinė kelių transporto inspekcija

4.2.

Uždavinys – siekti, kad visame transporto priemonių parke būtų kuo daugiau saugesnių automobilių

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.1.

Priemonė – skatinti įsigyti naujesnius ir saugesnius automobilius

2

2

 

 

2

2

 

 

2

2

 

 

Susisiekimo ministerija

4.2.2.

Priemonė – skatinti įsigyti naujesnius ir saugesnius automobilius

2

2

 

 

2

2

 

 

2

2

 

 

Transporto priemonių draudikų biuras**

5.

Tikslas – užtikrinti greitą ir tinkamą pagalbą nukentėjusiesiems

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1.

Uždavinys – tobulinti gelbėjimo tarnybų darbą keliuose

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1.1.

Priemonė – organizuoti gelbėjimo darbų, vykdomų eismo įvykio vietoje, mokymo renginius

 

 

 

 

100

100

 

 

100

100

 

 

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamen-tas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Priešgaisri-nės apsaugos ir gelbėjimo departamen-tas)

5.1.2.

Priemonė – aprūpinti gelbėjimo tarnybas gelbėjimo įrangos komplektais

400

 

 

400

800

 

 

800

800

 

 

800

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas

5.1.3.

Priemonė – aprūpinti gelbėjimo tarnybas specialiais gelbėjimo automobiliais

 

 

 

 

2 000

 

 

2 000

2 000

 

 

2 000

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas

6.

Tikslas – tobulinti eismo duomenų valdymą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1.

Uždavinys – diegti ir plėtoti intelektines transporto sistemas (ITS)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1.1.

Priemonė – plėtoti, tobulinti ir prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių eismo informacinę sistemą (tobulinti duomenų surinkimą, sklaidos priemones, atlikti sistemos priežiūrą)

150

150

 

 

150

150

 

 

150

150

 

 

Lietuvos automobilių kelių direkcija

6.1.2.

Priemonė – plėtoti valstybinės reikšmės kelių eismo informacijos ir valdymo centro veiklą

150

150

 

 

150

150

 

 

150

150

 

 

Lietuvos automobilių kelių direkcija

6.1.3.

Priemonė – diegti ir prižiūrėti intelektinių transporto sistemų (ITS) eismo valdymo ir eismo stebėjimo įrenginius valstybinės reikšmės keliuose

900

800

 

100

900

800

 

100

900

800

 

100

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

1. Iš viso Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas

37 471

8 491

 

27 930

42 026

10 246

 

31 780

42 026

10 246

 

31 780

 

 

iš jo:

1.1. bendrojo finansavimo lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3. tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos

5 900

5 900

 

 

5 900

5 900

 

 

5 900

5 900

 

 

 

 

2. Kiti šaltiniai (Europos Sąjungos finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso Planui finansuoti (1+2)

37 471

8 491

 

27 930

42 026

10 246

 

31 780

42 026

10 246

 

31 780

 

 

______________

*Ši priemonė finansuojama Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis, o ją įgyvendina Susisiekimo ministerija.

**Rekomenduojama dalyvauti įgyvendinant priemonę.

 

III. PLANO 2013–2015 METŲ VERTINIMO KRITERIJAI IR JŲ REIKŠMĖS

 

Eil. Nr.

Tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai ir matavimo vienetai

Vertinimo kriterijų reikšmės

Įgyvendinanti institucija

2013 metais

2014 metais

2015 metais

1.

Tikslas – užtikrinti eismo dalyvių švietimą saugaus eismo srityje

 

 

 

 

 

Saugaus eismo švietimo priemonių poveikis, žinomumas ir prieinamumas (apklaustų respondentų, kurių elgesį ar jų vaikų elgesį lėmė saugaus eismo švietimo ar informavimo priemonės, dalis (procentais)

70

75

80

Švietimo ir mokslo ministerija, Susisiekimo ministerija, Policijos departamentas

1.1.

Uždavinys – rengti saugaus eismo specialistus, mokytojus ir tobulinti jų kvalifikaciją

 

 

 

 

 

Surengtų mokymo renginių eismo specialistams skaičius (vienetais)

19*

26*

33*

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

Surengtų tarptautinių ir (arba) nacionalinių renginių saugaus eismo klausimais skaičius (vienetais)

2*

2*

Susisiekimo ministerija

1.2.

Uždavinys – ugdyti švietimo įstaigose vaikų saugaus eismo kultūros įgūdžius

 

 

 

 

 

Lietuvos mokinių konkurso „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“ dalyvių skaičius kasmet (tūkstančiais)

36

40

44

Švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija

1.3.

Uždavinys – šviesti visuomenę

 

 

 

 

 

Informacinių leidinių apie saugaus eismo būklę tiražų skaičius (vienetais)

3*

4*

5*

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

Surengtų drauge su visuomenės informavimo priemonėmis saugaus eismo akcijų, skatinančių eismo dalyvius kultūringai elgtis, skaičius (vienetais)

3*

4*

5*

Susisiekimo ministerija

 

Surengtų drauge su visuomenės informavimo priemonėmis saugaus eismo akcijų, skirtų kovai su vairavimu apsvaigus nuo alkoholio, narkotikų ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, skaičius (vienetais)

3*

4*

5*

Susisiekimo ministerija

 

Surengtų drauge su visuomenės informavimo priemonėmis saugaus eismo akcijų, skatinančių laikytis leidžiamo važiavimo greičio, skaičius (vienetais)

3*

4*

5*

Susisiekimo ministerija

 

Informacijos šaltinių, kuriuose yra informacijos apie automatinių greičio matuoklių paskirtį, teikiamą naudą ir stacionarių prietaisų vietas keliuose (interneto svetainės, visuomenės informavimo priemonės, informaciniai leidiniai, palydovinės navigacijos įranga, kita), skaičius (vienetais)

2*

3*

4*

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

Surengtų drauge su visuomenės informavimo priemonėmis saugaus eismo akcijų, skatinančių naudoti automobilio, motociklo, dviračio ar kitas privalomas saugos priemones, skaičius (vienetais)

3*

4*

5*

Susisiekimo ministerija

 

Surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias specialiais įrenginiais demonstruojama automobilio saugos priemonių nauda, skaičius (vienetais)

60*

80*

90*

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

Surengtų drauge su visuomenės informavimo priemonėmis saugaus eismo akcijų, skatinančių naudoti šviesos atšvaitus ir dėvėti drabužius su šviesą atspindinčiais elementais, skaičius (vienetais)

3*

4*

5*

Susisiekimo ministerija

 

Įgyvendinamų saugaus eismo projektų „Saugokime vieni kitus kelyje“ ir „Eismo saugumas bendruomenėse“ skaičius (vienetais)

2*

4*

6*

Lietuvos automobilių kelių direkcija

1.4.

Uždavinys – gerinti vairuotojų mokymo kokybę

 

 

 

 

 

Asmenų, iškart išlaikiusių praktinį vairavimo įgūdžių egzaminą, dalis kasmet (procentais)

49

54

60

Susisiekimo ministerija,

Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

Vairuotojų rengimo mokyklų patikrinimų skaičius (vienetais)

369*

444*

519*

Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

Mokyti vairuoti skirtų transporto priemonių patikrinimų skaičius (vienetais)

2 200*

3 000*

3 800*

Valstybinė kelių transporto inspekcija

2.

Tikslas – užtikrinti eismo dalyvių kontrolę

 

 

 

 

 

Pažeidimų sumažėjimas dėl surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai (procentais)

5

10

15

Policijos departamentas

2.1.

Uždavinys – organizuoti eismo dalyvių kontrolę

 

 

 

 

 

Policijos padalinių, aprūpintų šiuolaikinėmis eismo kontrolės priemonėmis, skaičius (vienetais)

11*

11*

11*

Policijos departamentas

 

Policijos pareigūnų, išmokytų vairuoti tarnybines transporto priemones ekstremaliomis sąlygomis, skaičius (vienetais)

230*

235*

240*

Policijos departamentas

 

Keliuose atliktų transporto priemonių techninės būklės patikrinimų skaičius (tūkst. vienetų)

214*

285,5*

350*

Policijos departamentas

 

Policijos pareigūnų, išmokytų atpažinti nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų apsvaigusius vairuotojus, skaičius (vienetais)

500*

625*

750*

Policijos departamentas

 

Surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias aktyviau kontroliuojami pavojingai ir chuliganiškai vairuojantys asmenys, skaičius (vienetais)

42*

56*

70*

Policijos departamentas

 

Surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias aktyviau kontroliuojami vairuotojai, apsvaigę nuo alkoholio, narkotikų ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, skaičius (vienetais)

60*

83*

106*

Policijos departamentas

 

Surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias aktyviau kontroliuojami leidžiamą važiavimo greitį viršijantys vairuotojai, skaičius (vienetais)

36*

49*

62*

Policijos departamentas

 

Leidžiamą važiavimo greitį viršijančių vairuotojų (užfiksuotų automatiniais greičio matavimo prietaisais) skaičiaus sumažėjimas, palyginti su 2012 metais (procentais)

5

10

15

Policijos departamentas,

Susisiekimo ministerija

 

Surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai, nenaudojantys privalomų saugos priemonių, skaičius (vienetais)

42*

56*

70*

Policijos departamentas

 

Surengtų saugaus eismo akcijų, per kurias aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai, tamsiuoju paros metu nenaudojantys šviesos atšvaitų ar šviečiančių žibintų, nedėvintys drabužių su šviesą atspindinčiais elementais, skaičius (vienetais)

21*

28*

35*

Policijos departamentas

2.2.

Uždavinys – vykdyti vairavimo ir poilsio režimo kontrolę

 

 

 

 

 

Patikrintas vairuotojų, patenkančių į 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiančio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančio Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 (OL 2006 L 102, p. 1) reguliavimo sritį, dirbtų dienų skaičius (vienetais)

528 657*

756 657*

984 657*

Valstybinė kelių transporto inspekcija

3.

Tikslas – didinti kelių infrastruktūros saugumą

 

 

 

 

 

Palyginti su 2010 metais, sumažėjo juodųjų dėmių (procentais)

24

31

38

Lietuvos automobilių kelių direkcija

3.1.

Uždavinys – didinti kelių infrastruktūros saugumą pėstiesiems ir dviratininkams

 

 

 

 

 

Nutiesta ar rekonstruota pėsčiųjų ir (ar) dviračių takų (kilometrais)

30*

40*

50*

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

Įrengtas pavojingų kelių ruožų apšvietimas (kilometrais)

10*

14*

18*

Lietuvos automobilių kelių direkcija

3.2.

Uždavinys – didinti kelių infrastruktūros saugumą vairuotojams ir keleiviams

 

 

 

 

 

Rekonstruotų pavojingų sankryžų skaičius (vienetais)

17*

23*

28*

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

Kelių ruožų, kuriuose padidintas šalikelių saugumas, ilgis (kilometrais)

51*

68*

85*

Lietuvos automobilių kelių direkcija

3.3.

Uždavinys – valdyti važiavimo greitį

 

 

 

 

 

Valstybinės reikšmės keliuose įrengtų greičio mažinimo priemonių skaičius (vienetais)

127

170

220

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

Įrengtų sektorinių greičio matuoklių skaičius (vienetais)

4*

10*

10*

Lietuvos automobilių kelių direkcija

3.4.

Uždavinys – mažinti avaringų ruožų ir juodųjų dėmių

 

 

 

 

 

Didelio avaringumo ruožų ir juodųjų dėmių valstybinės reikšmės keliuose nustatymas (kartais)

3*

4*

5*

Lietuvos automobilių kelių direkcija

3.5.

Uždavinys – atlikti kelių infrastruktūros saugumo kontrolę

 

 

 

 

 

Atliktų valstybinės reikšmės kelių saugumo auditų ir poveikio eismo saugumui vertinimų skaičius (vienetais)

154*

206*

258*

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

Kelių, kuriuose atlikti saugumo patikrinimai (inspekcijos), ilgis (tūkst. kilometrų)

8,2*

11,5*

14,7*

Lietuvos automobilių kelių direkcija

4.

Tikslas – didinti transporto priemonių saugumą

 

 

 

 

 

Transporto priemonių, per pirmą patikrą atitikusių privalomosios techninės apžiūros reikalavimus, dalis kasmet (procentais)

53

57

60

Susisiekimo ministerija

4.1.

Uždavinys – atlikti transporto priemonių techninės būklės kontrolę

 

 

 

 

 

Keliuose atliktų transporto priemonių (N1, N2, N3, M2, M3 kategorijų) techninės būklės patikrinimų naudojant techninei būklei tikrinti keliuose pritaikytą įrangą skaičius (vienetais)

1 200

1 500

1 800

Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

Pasvertų sunkiasvorių ir išmatuotų didelių gabaritų transporto priemonių skaičius (vienetais)

6 200

6 500

6 700

Valstybinė kelių transporto inspekcija

4.2.

Uždavinys – siekti, kad visame transporto priemonių parke būtų kuo daugiau saugesnių automobilių

 

 

 

 

 

Vidutinis transporto priemonių amžius kasmet (metais)

14

14

13

Susisiekimo ministerija

 

Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro narių atskaitymų, skirtų prevencijos fondui kaupti, dalis, skiriama saugaus eismo priemonėms finansuoti (procentais)

1,1

1,6

2,1

Transporto priemonių draudikų biuras**

 

Eismo įvykių, įvykusių dėl transporto priemonės techninės būklės neatitikties nustatytiems reikalavimams, skaičiaus sumažėjimas, palyginti su 2012 metais (procentais)

10

20

30

Susisiekimo ministerija

5.

Tikslas – užtikrinti greitą ir tinkamą pagalbą nukentėjusiesiems

 

 

 

 

 

Eismo įvykiuose žuvusių asmenų skaičius, tenkantis 100 sužeistųjų per juos (eismo dalyvių skaičius)

7

6

6

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas

5.1.

Uždavinys – tobulinti gelbėjimo tarnybų darbą keliuose

 

 

 

 

 

Įsigyta gelbėjimo įrangos komplektų (vienetais)

4*

12*

20*

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas

 

Įsigyta specialių gelbėjimo automobilių (vienetais)

 

2*

4*

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas

6.

Tikslas – tobulinti eismo duomenų valdymą

 

 

 

 

 

Eismo duomenų šaltinių, greitai pasiekiamų visoms suinteresuotoms institucijoms, dalis kasmet (procentais)

66

74

82

Lietuvos automobilių kelių direkcija, Policijos departamentas, Valstybinė kelių transporto inspekcija

6.1.

Uždavinys – diegti ir plėtoti intelektines transporto sistemas (ITS)

 

 

 

 

 

Kelių oro sąlygų informacinės sistemos ir stacionarių automatinių greičio matuoklių sistemos veikimo pajėgumai kasmet (procentais)

85

90

95

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

Eismo informacinės sistemos ir greičio valdymo ir perspėjimo elektroniniais kelio ženklais sistemos plėtros mastas kasmet (procentais)

40

50

60

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

_______________

*Vertinimo kriterijaus reikšmė – nuo 2011 metų kasmet pasiekiamų vertinimo kriterijų reikšmių suma. Vertinimo kriterijų reikšmės kasmet artėja prie Programoje pateiktų 2011–2017 metų galutinių (suminių) vertinimo kriterijų reikšmių.

**Rekomenduojama dalyvauti įgyvendinant priemonę.

 

_________________