Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL VALSTYBINĖS SAUGAUS EISMO PLĖTROS 2011–2017 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIO 2012–2014 METŲ VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO
2011 m. spalio 5 d. Nr. 1165
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (Žin., 2000, Nr. 92-2883; 2007, Nr. 128-5213; 2010, Nr. 75-3791) 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Valstybinės saugaus eismo plėtros 2011–2017 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinį 2012–2014 metų veiklos planą (pridedama).
2. Rekomenduoti savivaldybėms dalyvauti įgyvendinant šiuo nutarimu patvirtintą planą ir kasmet iki vasario 1 d. Susisiekimo ministerijai pateikti informaciją apie priemonių vykdymą ir lėšų panaudojimą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2011 m. spalio 5 d. nutarimu Nr. 1165
VALSTYBINĖS SAUGAUS EISMO PLĖTROS 2011–2017 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TARPINSTITUCINIS 2012–2014 METŲ VEIKLOS PLANAS
I. Bendrosios nuostatos
1. Valstybinės saugaus eismo plėtros 2011–2017 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinis 2012–2014 metų veiklos planas (toliau – tarpinstitucinis veiklos planas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu (Žin., 2000, Nr. 92-2883; 2007, Nr. 128-5213), Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279), ir Valstybine saugaus eismo plėtros 2011–2017 metų programa (toliau – Programa), patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. kovo 2 d. nutarimu Nr. 257 „Dėl Valstybinės saugaus eismo plėtros 2011–2017 metų programos patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 29-1368).
2. Tarpinstitucinio veiklos plano paskirtis – siekti Programos strateginio tikslo – gerinant saugaus eismo būklę, pasiekti, kad pagal žuvusių eismo dalyvių skaičių, tenkantį 1 milijonui šalies gyventojų, Lietuva atsidurtų tarp 10 geriausiais rezultatais pasižyminčių Europos Sąjungos valstybių (arba ne daugiau kaip 60 žuvusiųjų vienam milijonui gyventojų).
3. Tarpinstituciniame veiklos plane itin daug dėmesio skiriama šioms sritims:
3.1. eismo dalyvių elgesio keliuose gerinimui – tai apima eismo dalyvių švietimo ir kontrolės užtikrinimą saugaus eismo srityje, vaikų saugaus eismo kultūros įgūdžių ugdymą švietimo įstaigose, vairuotojų mokymo kokybės gerinimą ir saugaus eismo specialistų, mokytojų rengimą ir jų kvalifikacijos kėlimą, taip pat eismo dalyvių kontrolės organizavimą, pavojingo ir chuliganiško elgesio kontrolės, neblaivių eismo dalyvių kontrolės, važiavimo greičio kontrolės, saugos priemonių naudojimo kontrolės, šviesos atšvaitų naudojimo kontrolės, vairavimo ir poilsio režimo kontrolės vykdymą;
3.2. saugių kelių plėtrai – tai apima kelių infrastruktūros saugumo pėstiesiems, dviratininkams, vairuotojams ir keleiviams didinimą, važiavimo greičio valdymą, kelių infrastruktūros saugumo kontrolę;
3.3. transporto priemonių parko būklės gerinimui – tai apima transporto priemonių saugumo didinimą, transporto priemonių techninės būklės kontrolės atlikimą ir saugesnių automobilių skaičiaus didinimą;
3.4. greitos ir kokybiškos pirmosios pagalbos eismo dalyviams suteikimui – tai apima greitos ir kokybiškos pagalbos nukentėjusiesiems užtikrinimą, gelbėjimo tarnybų ir medicinos tarnybų darbo keliuose tobulinimą;
4. Tikimasi, kad, įgyvendinus tarpinstituciniame veiklos plane numatytus tikslus ir uždavinius, bus sukurta skaidri, efektyvi, į rezultatus orientuota ir informacinėmis ir ryšių technologijomis grįsta viešojo administravimo sistema, tenkinanti visuomenės poreikius ir lūkesčius.
II. TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO TIKSLAI, UŽDAVINIAI, PRIEMONĖS, ASIGNAVIMai IR įgyvendinančios institucijos
Eil. Nr. |
Tikslai, uždaviniai ir priemonės |
2012 metų asignavimai |
2013 metų asignavimai |
2014 metų asignavimai |
Įgyvendinanti institucija |
|||||||||
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
|||||||||
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|||||||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|||||||||
1. |
Tikslas – užtikrinti eismo dalyvių švietimą saugaus eismo srityje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
Uždavinys – rengti saugaus eismo specialistus, mokytojus ir kelti jų kvalifikaciją |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1.1. |
Priemonė – rengti seminarus saugaus eismo specialistams |
70 |
70 |
|
|
50 |
50 |
|
|
50 |
50 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Lietuvos automobilių kelių direkcija) |
1.1.2. |
Priemonė – rengti tarptautines arba nacionalines konferencijas saugaus eismo klausimais |
– |
– |
|
|
50 |
50 |
|
|
– |
– |
|
|
Susisiekimo ministerija |
1.1.3. |
Priemonė – organizuoti mokymus mokytojams, dirbantiems pagal saugaus eismo programą |
– |
– |
|
|
5 |
5 |
|
|
– |
– |
|
|
Švietimo ir mokslo ministerija |
1.2. |
Uždavinys – švietimo įstaigose ugdyti vaikų saugaus eismo kultūros įgūdžius |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.1. |
Priemonė – aprūpinti švietimo įstaigas saugaus eismo didaktine-mokomąja medžiaga, metodine literatūra ir kitomis reikalingomis priemonėmis, skirtomis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigoms, bendrojo lavinimo mokykloms, profesinio mokymo įstaigoms, neformaliojo švietimo mokykloms |
15 |
|
|
15 |
– |
|
|
– |
15 |
|
|
15 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
1.2.2. |
Priemonė – policijos įstaigose įrengti saugaus eismo klases |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) |
1.2.3. |
Priemonė – organizuoti Lietuvos mokinių konkursą „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“, skirtą saugaus eismo įgūdžiams ugdyti |
35 |
35 |
|
|
100 |
100 |
|
|
100 |
100 |
|
|
Švietimo ir mokslo ministerija |
1.2.4. |
Priemonė – organizuoti Lietuvos mokinių konkursą „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“, skirtą saugaus eismo įgūdžiams ugdyti |
150* |
150* |
|
|
140* |
140* |
|
|
140* |
140* |
|
|
Susisiekimo ministerija |
1.2.5. |
Priemonė – organizuoti Lietuvos mokinių konkursą „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“, skirtą saugaus eismo įgūdžiams ugdyti |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
Policijos departamentas |
1.3. |
Uždavinys – šviesti visuomenę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3.1. |
Priemonė – nuolat informuoti visuomenę per spaudą, televiziją, radiją, internetą ir (arba) kitais būdais apie saugaus eismo būklę šalyje |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
Policijos departamentas |
1.3.2. |
Priemonė – kasmet parengti ir išleisti informacinį leidinį apie saugaus eismo būklę Lietuvoje |
20 |
20 |
|
|
20 |
20 |
|
|
20 |
20 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
1.3.3. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, skatinančias kultūringą eismo dalyvių elgesį, pasitelkiant žiniasklaidą (spaudą, televiziją, radiją), internetą, leidžiant bukletus ir (arba) kitais būdais, bendradarbiaujant su visuomene ir visuomeninėmis organizacijomis |
1 100* |
1 100* |
|
|
1 100* |
1 100* |
|
|
1 100* |
1 100* |
|
|
Susisiekimo ministerija |
1.3.4. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, nukreiptas prieš vairavimą apsvaigus nuo alkoholio, narkotikų ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, informuoti visuomenę apie gresiantį pavojų sveikatai ir gyvybei ir gresiančias bausmes asmenims, kurie vairuoja apsvaigę. Visuomenę informuoti pasitelkiant žiniasklaidos ir kitas priemones, taip pat bendradarbiaujant su visuomeninėmis organizacijomis |
1 100* |
1 100* |
|
|
1 100* |
1 100* |
|
|
1 100* |
1 100* |
|
|
Susisiekimo ministerija |
1.3.5. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, skatinančias laikytis leidžiamo važiavimo greičio, informuoti visuomenę apie gresiantį pavojų sveikatai ir gyvybei ir gresiančias bausmes leidžiamą važiavimo greitį viršijusiems vairuotojams. Visuomenę informuoti pasitelkiant žiniasklaidos ir kitas priemones, taip pat bendradarbiaujant su visuomeninėmis organizacijomis |
1 100* |
1 100* |
|
|
1 100* |
1 100* |
|
|
1 100* |
1 100* |
|
|
Susisiekimo ministerija |
1.3.6. |
Priemonė – informuoti visuomenę apie automatinių greičio matuoklių paskirtį, teikiamą naudą ir stacionarių prietaisų vietas keliuose (bukletais, lankstinukais, internetu ir kitais būdais) |
8 |
8 |
|
|
6 |
6 |
|
|
6 |
6 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
1.3.7. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, skatinančias naudoti automobilio, motociklo, dviračio ar kitas saugos priemones (saugos diržus, šalmus, vaikiškas kėdutes ir kita), informuoti visuomenę apie gresiantį pavojų sveikatai ir gyvybei ir gresiančias bausmes šių priemonių nenaudojantiems eismo dalyviams. Visuomenę informuoti pasitelkiant žiniasklaidos ir kitas priemones, taip pat bendradarbiaujant su visuomeninėmis organizacijomis |
1 100* |
1 100* |
|
|
1 100* |
1 100* |
|
|
1 100* |
1 100* |
|
|
Susisiekimo ministerija |
1.3.8. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, kurių metu specialiais įrenginiais būtų demonstruojama automobilio saugos priemonių nauda, taip pat platinami informaciniai leidiniai apie vaikiškų automobilinių saugos kėdučių naudojimo ypatumus ir kitų automobilio saugos priemonių naudą |
200 |
200 |
|
|
200 |
200 |
|
|
200 |
200 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
1.3.9. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, skatinančias pažeidžiamiausius eismo dalyvius naudoti šviesos atšvaitus ir laikytis kitų eismo taisyklių, informuoti visuomenę apie grėsmę sveikatai ir gyvybei ir gresiančias bausmes taisyklių nesilaikantiems eismo dalyviams. Visuomenę informuoti pasitelkiant žiniasklaidos ir kitas priemones, taip pat bendradarbiaujant su visuomeninėmis organizacijomis |
1 300* |
1 300* |
|
|
1 300* |
1 300* |
|
|
1 300* |
1 300* |
|
|
Susisiekimo ministerija |
1.4. |
Uždavinys – gerinti vairuotojų mokymo kokybę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4.1. |
Priemonė – sudaryti nuolat veikiančią darbo grupę iš įvairių įstaigų ir organizacijų, susijusių su motorinių transporto priemonių vairuotojų rengimu, eismo kontrole ir teisės vairuoti motorines transporto priemones suteikimu, atstovų, kuri nagrinėtų ir teiktų pasiūlymus dėl motorinių transporto priemonių vairuotojų pirminio ir papildomo mokymo gerinimo |
– |
– |
|
|
2 |
2 |
|
|
2 |
2 |
|
|
Susisiekimo ministerija |
2. |
Tikslas – užtikrinti eismo dalyvių kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
Uždavinys – organizuoti eismo dalyvių kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1.1. |
Priemonė – nuolat vykdyti eismo dalyvių kontrolę, atsižvelgiant į kasmet rengiamus išsamius eismo dalyvių kontrolės planus, kuriuos būtina suderinti su Valstybine eismo saugumo komisija |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
Policijos departamentas |
2.1.2. |
Priemonė – nuolat aprūpinti policijos padalinius, kontroliuojančius eismą, šiuolaikinėmis eismo kontrolės priemonėmis (automatinėmis automobilių valstybinių numerių atpažinimo sistemomis, motociklais su integruota greičio matavimo, vaizdo fiksavimo sistema, keturračiais motociklais, motociklais, alkoholio kiekio matavimo prietaisais, palydovinės navigacijos prietaisais ir kita) |
100 |
100 |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
Policijos departamentas |
2.1.3. |
Priemonė – išmokyti policijos pareigūnus vairuoti tarnybines transporto priemones ekstremaliomis sąlygomis |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
Policijos departamentas |
2.1.4. |
Priemonė – išmokyti policijos pareigūnus atpažinti nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų apsvaigusius vairuotojus |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
Policijos departamentas |
2.2. |
Uždavinys – vykdyti pavojingo ir chuliganiško elgesio kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2.1. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, skatinančias kultūringą eismo dalyvių elgesį, kurių metu būtų aktyviau kontroliuojami pavojingai ir chuliganiškai vairuojantys asmenys. Apie numatomas kontrolės akcijas ir jų rezultatus informuoti visuomenę |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
Policijos departamentas |
2.3. |
Uždavinys – vykdyti neblaivių eismo dalyvių kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3.1. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, nukreiptas prieš vairavimą apsvaigus, kurių metu būtų aktyviau kontroliuojami vairuotojai, apsvaigę nuo alkoholio ar kitų psichiką veikiančių medžiagų. Apie numatomas kontrolės akcijas ir jų rezultatus informuoti visuomenę |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
Policijos departamentas |
2.4. |
Uždavinys – vykdyti važiavimo greičio kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4.1. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, skatinančias laikytis leidžiamo važiavimo greičio, kurių metu būtų aktyviau kontroliuojami leidžiamą važiavimo greitį viršijantys vairuotojai. Apie numatomas kontrolės akcijas ir jų rezultatus informuoti visuomenę |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
Policijos departamentas |
2.5. |
Uždavinys – vykdyti saugos priemonių naudojimo kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.5.1. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, skatinančias naudoti automobilio, motociklo, dviračio ar kitas saugos priemones, kurių metu būtų aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai, nenaudojantys šių priemonių. Apie numatomas kontrolės akcijas ir jų rezultatus informuoti visuomenę |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
Policijos departamentas |
2.6. |
Uždavinys – vykdyti šviesos atšvaitų naudojimo kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.6.1. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, skatinančias naudoti šviesos atšvaitus ir dėvėti drabužius su šviesą atspindinčiais elementais, kurių metu būtų aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai, nenaudojantys šių priemonių. Apie numatomas kontrolės akcijas ir jų rezultatus informuoti visuomenę |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
Policijos departamentas |
2.7. |
Uždavinys – vykdyti vairavimo ir poilsio režimo kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.7.1. |
Priemonė – rengti saugaus eismo akcijas, skatinančias laikytis poilsio režimo, kurių metu E tinklo keliuose būtų aktyviau kontroliuojami komercinių ir keleivinių transporto priemonių vairuotojai |
55 |
55 |
|
|
55 |
55 |
|
|
55 |
55 |
|
|
Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Valstybinė kelių transporto inspekcija) |
3. |
Tikslas – didinti kelių infrastruktūros saugumą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
Uždavinys – didinti kelių infrastruktūros saugumą pėstiesiems ir dviratininkams |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1.1. |
Priemonė – nutiesti ar rekonstruoti pėsčiųjų ir (ar) dviračių takus šalia valstybinės reikšmės kelių |
5 000 |
|
|
5 000 |
7 000 |
|
|
7 000 |
7 000 |
|
|
7 000 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.1.2. |
Priemonė – įrengti valstybinės reikšmės kelių apšvietimą |
2 000 |
|
|
2 000 |
2 000 |
|
|
2 000 |
2 000 |
|
|
2 000 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.1.3. |
Priemonė – įrengti pėsčiųjų ir (ar) dviračių takus ir (ar) apšvietimą pavojinguose ruožuose |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
savivaldybės |
3.1.4. |
Priemonė – didinti pėsčiųjų perėjų saugumą |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
savivaldybės |
3.2. |
Uždavinys – didinti kelių infrastruktūros saugumą vairuotojams ir keleiviams |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2.1. |
Priemonė – iš dalies arba visiškai pakeisti pavojingų tipų sankryžas arba eismo organizavimo schemas |
6 000 |
|
|
6 000 |
6 000 |
|
|
6 000 |
8 000 |
|
|
8 000 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.2.2. |
Priemonė – didinti šalikelių saugumą |
5 000 |
|
|
5 000 |
5 000 |
|
|
5 000 |
5 000 |
|
|
5 000 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.2.3. |
Priemonė – plėtoti inžinerines saugaus eismo priemones avaringuose kelių ruožuose ir „juodosiose dėmėse“ |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
savivaldybės |
3.2.4. |
Priemonė – parengti šalikelių saugumo didinimo galimybių studiją |
200 |
200 |
|
|
– |
– |
|
|
– |
– |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.3. |
Uždavinys – valdyti važiavimo greitį |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3.1. |
Priemonė – valstybinės reikšmės keliuose įrengti greičio mažinimo priemones |
4 000 |
|
|
4 000 |
4 000 |
|
|
4 000 |
4 000 |
|
|
4 000 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.3.2. |
Priemonė – įrengti sektorinius greičio matuoklius |
– |
– |
|
|
500 |
500 |
|
|
1 000 |
1 000 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.3.3. |
Priemonė – plėsti 30 km/h leidžiamo važiavimo greičio zonas gyvenamosiose teritorijose |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
savivaldybės |
3.4. |
Uždavinys – mažinti avaringų ruožų ir „juodųjų dėmių“ skaičių |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.4.1. |
Priemonė – nustatyti padidėjusio avaringumo ruožus ir „juodąsias dėmes“ valstybinės reikšmės keliuose |
300 |
300 |
|
|
300 |
300 |
|
|
300 |
300 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.5. |
Uždavinys – atlikti kelių infrastruktūros saugumo kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.5.1. |
Priemonė – tiesiant ar rekonstruojant kelius, nustatyta tvarka organizuoti kelių saugumo auditą ir poveikio eismo saugumui vertinimą |
300 |
300 |
|
|
350 |
350 |
|
|
350 |
350 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.5.2. |
Priemonė – organizuoti kelių saugumo patikrinimus |
250 |
250 |
|
|
300 |
300 |
|
|
300 |
300 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.5.3. |
Priemonė – tiesiant ar rekonstruojant kelius, nustatyta tvarka organizuoti kelių saugumo auditą ir poveikio eismo saugumui vertinimą |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
savivaldybės |
3.5.4. |
Priemonė – organizuoti kelių ir gatvių saugumo patikrinimus (inspekcijas) |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
savivaldybės |
4. |
Tikslas – didinti transporto priemonių saugumą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
Uždavinys – atlikti transporto priemonių techninės būklės kontrolę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1.1. |
Priemonė – ne rečiau kaip kartą per mėnesį rengti transporto priemonių techninės būklės patikrinimą keliuose |
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
** |
** |
|
|
Policijos departamentas |
4.1.2. |
Priemonė – tobulinti privalomosios techninės apžiūros atlikimo kontrolę (taikant įvairias informacinių technologijų priemones) |
25 |
25 |
|
|
30 |
30 |
|
|
35 |
35 |
|
|
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
4.1.3. |
Priemonė – aprūpinti pareigūnus komercinių transporto priemonių techninei būklei keliuose tikrinti pritaikyta įranga |
263 |
|
|
263 |
242 |
|
|
242 |
– |
|
|
– |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
4.1.4. |
Priemonė – organizuoti komercinių transporto priemonių techninės būklės tikrinimą keliuose |
100 |
100 |
|
|
100 |
100 |
|
|
100 |
100 |
|
|
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
4.2. |
Uždavinys – didinti saugesnių automobilių dalį bendrame transporto priemonių parke |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2.1. |
Priemonė – skatinti įsigyti naujesnius ir saugesnius automobilius |
– |
– |
|
|
2 |
2 |
|
|
– |
– |
|
|
Susisiekimo ministerija |
4.2.2. |
Priemonė – skatinti įsigyti naujesnius ir saugesnius automobilius |
2 |
2 |
|
|
2 |
2 |
|
|
2 |
2 |
|
|
Transporto priemonių draudikų biuras |
5. |
Tikslas – užtikrinti greitą ir kokybišką pagalbą nukentėjusiesiems |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
Uždavinys – tobulinti gelbėjimo tarnybų darbą keliuose |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.1. |
Priemonė – organizuoti gelbėjimo darbų, vykdomų eismo įvykio vietoje, mokymus |
20 |
20 |
|
|
100 |
100 |
|
|
100 |
100 |
|
|
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas) |
5.1.2. |
Priemonė – aprūpinti gelbėjimo tarnybas gelbėjimo įrangos komplektais |
800 |
|
|
800 |
800 |
|
|
800 |
800 |
|
|
800 |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas |
5.1.3. |
Priemonė – aprūpinti gelbėjimo tarnybas specialiais gelbėjimo automobiliais |
2 000 |
|
|
2 000 |
800 |
|
|
800 |
2 000 |
|
|
2 000 |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas |
6. |
Tikslas – tobulinti eismo duomenų valdymą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1. |
Uždavinys – tobulinti saugaus eismo duomenų surinkimo ir pateikimo procesą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1.1. |
Priemonė – sukurti kelių transporto įmonių registrą su galimybe kaupti duomenis apie keleivių ir krovinių vežimu užsiimančių įmonių administracinius teisės pažeidimus, kuriuo galėtų naudotis visos suinteresuotos Lietuvos ir Europos Sąjungos valstybių institucijos |
1 180 |
1 180 |
|
|
1 390 |
1 390 |
|
|
2 823 |
2 823 |
|
|
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
6.2. |
Uždavinys – diegti ir plėtoti intelektines transporto sistemas (ITS) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.2.1. |
Priemonė – plėtoti, tobulinti ir prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių eismo informacinę sistemą (tobulinti duomenų surinkimą, sklaidos priemones, atlikti sistemos priežiūrą) |
150 |
150 |
|
|
150 |
150 |
|
|
150 |
150 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
6.2.2. |
Priemonė – plėtoti valstybinės reikšmės kelių eismo informacijos ir valdymo centro veiklą |
150 |
150 |
|
|
150 |
150 |
|
|
150 |
150 |
|
|
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
6.2.3. |
Priemonė – diegti ir prižiūrėti intelektinių transporto sistemų (ITS) eismo valdymo ir eismo stebėjimo įrenginius valstybinės reikšmės keliuose |
4 800 |
800 |
|
4 000 |
900 |
800 |
|
100 |
900 |
800 |
|
100 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Iš viso |
38 893 |
9 815 |
|
29 078 |
36 444 |
10 502 |
|
25 942 |
41 298 |
12 383 |
|
28 915 |
|
* Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos.
** Įgyvendinančių institucijų biudžetų lėšos.
III. TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO VERTINIMO KRITERIJAI IR JŲ REIKŠMĖS
Eil. Nr. |
Tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai ir matavimo vienetai |
Vertinimo kriterijų reikšmės |
Įgyvendinanti institucija |
||
2012 metais |
2013 metais |
2014 metais |
|||
1. |
Tikslas – užtikrinti eismo dalyvių švietimą saugaus eismo srityje |
|
|
|
|
|
Saugaus eismo švietimo priemonių įtaka, žinomumas ir prieinamumas (apklaustų respondentų, kurių elgesiui ar jų vaikų elgesiui turėjo įtakos saugaus eismo švietimo ar informavimo priemonės, dalis (procentais) |
65 |
70 |
75 |
Švietimo ir mokslo ministerija, Susisiekimo ministerija, Policijos departamentas |
1.1. |
Uždavinys – rengti saugaus eismo specialistus, mokytojus ir kelti jų kvalifikaciją |
|
|
|
|
|
Surengtų mokymų eismo inžinieriams skaičius (vienetais) |
12* |
19* |
26* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Surengtų tarptautinių ir (arba) nacionalinių renginių saugaus eismo klausimais skaičius (vienetais) |
0* |
2* |
2* |
Susisiekimo ministerija |
|
Surengtų mokymų saugaus eismo mokytojams skaičius (vienetais) |
1* |
2* |
3* |
Švietimo ir mokslo ministerija |
1.2. |
Uždavinys – švietimo įstaigose ugdyti vaikų saugaus eismo kultūros įgūdžius |
|
|
|
|
|
Švietimo įstaigų, aprūpintų saugaus eismo didaktine-mokomąja medžiaga, dalis kasmet (procentais) |
17 |
34 |
50 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
|
Policijos įstaigų, kuriose yra vaikų saugaus eismo (saugaus elgesio) klasės, skaičius (vienetais) |
7* |
7* |
8* |
Policijos departamentas |
|
Lietuvos mokinių konkurso „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“ dalyvių skaičius kasmet (tūkst. vienetų) |
33 |
36 |
40 |
Švietimo ir mokslo ministerija, Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija, Policijos departamentas |
1.3. |
Uždavinys – šviesti visuomenę |
|
|
|
|
|
Nuolat atnaujinamos informacijos apie saugaus eismo būklę šaltinių skaičius kasmet internete, televizijoje, radijuje, spaudoje ir kitur |
443 |
455 |
467 |
Policijos departamentas |
|
Informacinių leidinių apie saugaus eismo būklę tiražų skaičius (vienetais) |
2* |
3* |
4* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, skatinančių kultūringą eismo dalyvių elgesį, kurioms buvo pasitelktos žiniasklaidos priemonės, skaičius (vienetais) |
2* |
3* |
4* |
Susisiekimo ministerija |
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, nukreiptų prieš vairavimą apsvaigus nuo alkoholio, narkotikų ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, kurioms buvo pasitelktos žiniasklaidos priemonės, skaičius (vienetais) |
2* |
3* |
4* |
Susisiekimo ministerija |
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, skatinančių laikytis leidžiamo važiavimo greičio, kurioms buvo pasitelktos žiniasklaidos priemonės, skaičius (vienetais) |
2* |
3* |
4* |
Susisiekimo ministerija |
|
Informacijos šaltinių, kuriuose yra informacijos apie automatinių greičio matuoklių paskirtį, teikiamą naudą ir stacionarių prietaisų vietas keliuose (interneto svetainės, žiniasklaida, informaciniai bukletai, palydovinės navigacijos įranga, kita), skaičius (vienetais) |
2* |
2* |
3* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, skatinančių naudoti automobilio, motociklo, dviračio ar kitas privalomas saugos priemones, kurioms buvo pasitelktos žiniasklaidos priemonės, skaičius (vienetais) |
2* |
3* |
4* |
Susisiekimo ministerija |
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu specialiais įrenginiais demonstruojama automobilio saugos priemonių nauda, skaičius (vienetais) |
40* |
60* |
80* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, skatinančių naudoti šviesos atšvaitus ir dėvėti drabužius su šviesą atspindinčiais elementais, kurioms buvo pasitelktos žiniasklaidos priemonės, skaičius (vienetais) |
2* |
3* |
4* |
Susisiekimo ministerija |
1.4. |
Uždavinys – gerinti vairuotojų mokymo kokybę |
|
|
|
|
|
Asmenų, iš pirmo karto išlaikiusių praktinį vairavimo įgūdžių egzaminą, dalis kasmet (procentais) |
45 |
49 |
54 |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
|
Vairuotojų rengimo mokyklų patikrinimų skaičius (vienetais) |
289* |
369* |
444* |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
|
Vairavimo mokymui skirtų transporto priemonių patikrinimų skaičius (vienetais) |
1 420* |
2 200* |
3 000* |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
2. |
Tikslas – užtikrinti eismo dalyvių kontrolę |
|
|
|
|
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai, skaičius (vienetais) |
127* |
197* |
267* |
Policijos departamentas |
2.1. |
Uždavinys – organizuoti eismo dalyvių kontrolę |
|
|
|
|
|
Policijos padalinių, aprūpintų šiuolaikinėmis eismo kontrolės priemonėmis (numerių atpažinimo, vaizdo fiksavimo sistemos, alkoholio kiekio matavimo, palydovinės navigacijos prietaisai ir kita), skaičius (vienetais) |
17* |
26* |
35* |
Policijos departamentas |
|
Policijos pareigūnų, išmokytų vairuoti tarnybines transporto priemones ekstremaliomis sąlygomis, skaičius (vienetais) |
225* |
230* |
235* |
Policijos departamentas |
|
Policijos pareigūnų, išmokytų atpažinti nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų apsvaigusius vairuotojus, skaičius (vienetais) |
375* |
500* |
625* |
Policijos departamentas |
2.2. |
Uždavinys – vykdyti pavojingo ir chuliganiško elgesio kontrolę |
|
|
|
|
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu aktyviau kontroliuojami pavojingai ir chuliganiškai vairuojantys asmenys, skaičius (vienetais) |
28* |
42* |
56* |
Policijos departamentas |
2.3. |
Uždavinys – vykdyti neblaivių eismo dalyvių kontrolę |
|
|
|
|
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu aktyviau kontroliuojami vairuotojai, apsvaigę nuo alkoholio, narkotikų ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, skaičius (vienetais) |
37* |
60* |
83* |
Policijos departamentas |
2.4. |
Uždavinys – vykdyti važiavimo greičio kontrolę |
|
|
|
|
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu aktyviau kontroliuojami leidžiamą važiavimo greitį viršijantys vairuotojai, skaičius (vienetais) |
23* |
36* |
49* |
Policijos departamentas |
2.5. |
Uždavinys – vykdyti saugos priemonių naudojimo kontrolę |
|
|
|
|
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai, nenaudojantys privalomų saugos priemonių, skaičius (vienetais) |
28* |
42* |
56* |
Policijos departamentas |
2.6. |
Uždavinys – vykdyti šviesos atšvaitų naudojimo kontrolę |
|
|
|
|
|
Surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai, tamsiuoju paros metu nenaudojantys šviesos atšvaitų ar šviečiančių žibintų, nedėvintys drabužių su šviesą atspindinčiais elementais, skaičius (vienetais) |
14* |
21* |
28* |
Policijos departamentas |
2.7. |
Uždavinys – vykdyti vairavimo ir poilsio režimo kontrolę |
|
|
|
|
|
Patikrintas vairuotojų, patenkančių į reglamento (EB) Nr. 561/2006 reguliavimo sritį, dirbtų dienų skaičius (vienetais) |
307 157* |
528 657* |
756 657* |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
3. |
Tikslas – didinti kelių infrastruktūros saugumą |
|
|
|
|
|
Palyginti su 2010 metais, sumažėjo „juodųjų dėmių“ (procentais) |
17 |
24 |
31 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.1. |
Uždavinys – didinti kelių infrastruktūros saugumą pėstiesiems ir dviratininkams |
|
|
|
|
|
Nutiesta ar rekonstruota pėsčiųjų ir (ar) dviračių takų (kilometrais) |
20* |
30* |
40* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
– |
– |
– |
savivaldybės |
||
|
Įrengtas pavojingų kelių ruožų apšvietimas (kilometrais) |
7* |
10* |
14* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
– |
– |
– |
savivaldybės |
||
|
Pėsčiųjų perėjų, kuriose įrengtos inžinerinės eismo saugumo priemonės, skaičius (vienetais) |
– |
– |
– |
savivaldybės |
3.2. |
Uždavinys – didinti kelių infrastruktūros saugumą vairuotojams ir keleiviams |
|
|
|
|
|
Rekonstruotų pavojingų sankryžų skaičius (vienetais) |
11* |
17* |
23* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Kelių ruožų, kur padidintas šalikelių saugumas, ilgis (kilometrais) |
34* |
51* |
68* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.3. |
Uždavinys – valdyti važiavimo greitį |
|
|
|
|
|
Valstybinės reikšmės keliuose įrengtų greičio mažinimo priemonių skaičius (vienetais) |
85 |
127 |
170 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Plečiamos 30 km/h leidžiamo važiavimo greičio zonos gyvenamosiose teritorijose (vienetais) |
– |
– |
– |
savivaldybės |
|
Įrengtų sektorinių greičio matuoklių skaičius (vienetais) |
– |
4* |
10* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.4. |
Uždavinys – mažinti avaringų ruožų ir „juodųjų dėmių“ skaičių |
|
|
|
|
|
Padidėjusio avaringumo ruožų ir „juodųjų dėmių“ valstybinės reikšmės keliuose nustatymas (kartais) |
2* |
3* |
4* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
3.5. |
Uždavinys – atlikti kelių infrastruktūros saugumo kontrolę |
|
|
|
|
|
Atliktų valstybinės reikšmės kelių saugumo auditų ir poveikio eismo saugumui vertinimų skaičius (vienetais) |
102* |
154* |
206* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
– |
– |
– |
savivaldybės |
||
|
Kelių, kuriuose atlikti saugumo patikrinimai (inspekcijos), ilgis (tūkst. kilometrų) |
5* |
8,2* |
11,5* |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
– |
– |
– |
savivaldybės |
||
4. |
Tikslas – didinti transporto priemonių saugumą |
|
|
|
|
|
Transporto priemonių, pirmos patikros metu atitikusių privalomosios techninės apžiūros reikalavimus, dalis kasmet (procentais) |
49 |
53 |
57 |
Susisiekimo ministerija |
4.1. |
Uždavinys – atlikti transporto priemonių techninės būklės kontrolę |
|
|
|
|
|
Įgyvendintų priemonių, sujungiant techninės apžiūros informacinę sistemą su Vidaus reikalų ministerijos, Valstybinės kelių transporto inspekcijos, valstybės įmonės „Regitra“ ir kitų institucijų informacinėmis sistemomis, dalis kasmet (procentais) |
58 |
66 |
74 |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
|
Įsigyta transporto priemonių techninei būklei keliuose tikrinti pritaikytos įrangos (vienetais) |
0 |
7 |
10 |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
|
Keliuose atliktų transporto priemonių techninės būklės patikrinimų skaičius (tūkst. vienetų) |
142,5* |
214* |
285,5* |
Policijos departamentas, Valstybinė kelių transporto inspekcija |
|
Patikrintų tachografų dirbtuvių skaičius (vienetais) |
25* |
38* |
51* |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
|
Įrenginių ir prietaisų, galinčių turėti neigiamos įtakos tachografo veikimui, paieškų skaičius (vienetais) |
180* |
300* |
430* |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
|
Pasvertų sunkiasvorių ir išmatuotų didelių gabaritų transporto priemonių skaičius (vienetais) |
5 400 |
5 600 |
6 000 |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
4.2. |
Uždavinys – didinti saugesnių automobilių dalį bendrame transporto priemonių parke |
|
|
|
|
|
Vidutinis transporto priemonių amžius kasmet (metais) |
15 |
14 |
14 |
Susisiekimo ministerija |
|
Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro prevencijos fondo dalis, kasmet skiriama saugaus eismo priemonėms finansuoti (procentais) |
0,6 |
1,1 |
1,6 |
Transporto priemonių draudikų biuras |
5. |
Tikslas – užtikrinti greitą ir kokybišką pagalbą nukentėjusiesiems |
|
|
|
|
|
Eismo įvykiuose žuvusių asmenų skaičius, tenkantis 100-ui nukentėjusiųjų eismo įvykių metu (vienetais) |
7 |
7 |
6 |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas |
5.1. |
Uždavinys – tobulinti gelbėjimo tarnybų darbą keliuose |
|
|
|
|
|
Surengtų mokymų atlikti gelbėjimo darbus keliuose skaičius (vienetais) |
13* |
20* |
27* |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas |
|
Mokymuose dalyvavusių gelbėtojų skaičius (vienetais) |
128* |
192* |
256* |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas |
|
Įsigyta gelbėjimo įrangos komplektų (vienetais) |
13* |
21* |
29* |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas |
|
Įsigyta specialių gelbėjimo automobilių (vienetais) |
2* |
4* |
6* |
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas |
6. |
Tikslas – tobulinti eismo duomenų valdymą |
|
|
|
|
|
Eismo duomenų šaltinių, greitai pasiekiamų visoms suinteresuotoms institucijoms, dalis kasmet (procentais) |
58 |
66 |
74 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija, Policijos departamentas, Valstybinė kelių transporto inspekcija |
6.1. |
Uždavinys – tobulinti saugaus eismo duomenų surinkimo ir pateikimo procesą |
|
|
|
|
|
Kuriame iš 5 etapų yra kelių transporto įmonių registro kūrimas (1 – parengta informacinės sistemos dokumentacija; 2 – informacinė sistema kuriama; 3 – informacinė sistema diegiama; 4 – vyksta informacinės sistemos bandomoji eksploatacija; 5 – informacinė sistema naudojama) |
2 |
3 |
3 |
Valstybinė kelių transporto inspekcija |
|
Eismo įvykių vietų, nustatytų (apibūdintų) naudojant palydovinės navigacijos sistemą, dalis kasmet (procentais) |
6 |
9 |
12 |
Policijos departamentas |
6.2. |
Uždavinys – diegti ir plėtoti intelektines transporto sistemas (ITS) |
|
|
|
|
|
Kelių oro sąlygų informacinės sistemos ir stacionarių automatinių greičio matuoklių sistemos veikimo pajėgumai kasmet (procentais) |
80 |
85 |
90 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
|
Eismo informacinės sistemos ir greičio valdymo ir perspėjimo elektroniniais kelio ženklais sistemos plėtros lygis kasmet (procentais) |
30 |
40 |
50 |
Lietuvos automobilių kelių direkcija |
* Vertinimo kriterijaus reikšmė – nuo 2011 metų kasmet pasiekiamų vertinimo kriterijų reikšmių suma. Vertinimo kriterijų reikšmės kasmet artėja prie Programoje pateiktų 2011–2017 metų galutinių (suminių) vertinimo kriterijų reikšmių.