LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1996 M. SAUSIO 26 D. nutarimo Nr. 139 „Dėl Privatizavimo objektų parengimo privatizuoti tvarkos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo
1996 m. balandžio 18 d. Nr. 469
Vilnius
Iš dalies pakeičiant Privatizavimo objektų parengimo privatizuoti tvarką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. sausio 26 d. nutarimu Nr. 139 „Dėl Privatizavimo objektų parengimo privatizuoti tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 10-253):
1. Išdėstyti 2.2 ir 2.3 punktus taip:
2. Skyrių „Privatizavimo objekto vertės nustatymas“ išdėstyti taip:
„Privatizavimo objekto vertės nustatymas
7. Privatizavimo objekto vertės nustatymo tikslas – nustatyti pradinę šio objekto pardavimo kainą, kuria vadovausis Privatizavimo agentūra (savivaldybė), sudarydama privatizavimo sandorius. Pradinė privatizavimo objekto pardavimo kaina nustatoma atsižvelgiant į vertinimo metu nustatytą turto vertę.
8. Privatizavimo objektas vertinamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. kovo 28 d. nutarimu Nr. 440 „Dėl turto vertės nustatymo“ (Žin., 1995, Nr. 29-652; 1996, Nr. 14-374) patvirtintuose Bendruosiuose turto vertės nustatymo principuose ir 1996 m. vasario 14 d. nutarimu Nr. 244 „Dėl turto vertinimo metodikos“ (Žin., 1996, Nr. 16-426) patvirtintoje Turto vertinimo metodikoje nurodyta tvarka ir metodais.
9. Įmonės steigėjas privatizavimo objekto vertei nustatyti sudaro komisiją iš asmenų, turinčių kvalifikacinį turto vertintojo pažymėjimą, arba konkurso tvarka samdo fizinį ar juridinį asmenį, turintį turto vertinimo licenciją, išduotą Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos valstybės institucijos. Privatizavimo objekto vertės nustatymo komisija sudaroma ne mažiau kaip iš 3 narių. Į komisijos sudėtį turi įeiti Privatizavimo agentūros atstovas (kai vertinamas valstybės turtas bei turtas tų savivaldybių, kurios sudaro su Privatizavimo agentūra savivaldybei nuosavybės teise priklausančių objektų privatizavimo sutartį), įmonės steigėjo atstovas, taip pat kiti asmenys, turintys kvalifikacinį turto vertintojo pažymėjimą.
10. Įmonės steigėjas, aptaręs su privatizavimo objekto vertės nustatymo komisija arba samdytu fiziniu ar juridiniu asmeniu vertinimo objektą, vertinimo tikslą, surašo turto vertinimo sutartį ir turto vertinimo techninę užduotį.
11. Privatizavimo objekto vertės nustatymo metodą parenka ir suderina su įmonės steigėju turto vertintojai, vadovaudamiesi Turto vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. vasario 14 d. nutarimu Nr. 244, 22–25 punktuose nurodyta tvarka.
12. Įmonių, kurių valstybei (savivaldybei) priklausančios akcijos sudaro iki 20 procentų įmonės įstatinio kapitalo, akcijų vertei nustatyti gali būti taikomas supaprastintas naudojimo pajamų vertės metodas, pagrįstas pateiktomis finansinės ekonominės veiklos ataskaitomis ir kitais oficialiais dokumentais.
13. Vertinant privatizuojamos valstybės (savivaldybės) kontroliuojamos įmonės akcijas (turtą), turi būti atsižvelgta į šios įmonės naudojamo žemės sklypo vertę.
14. Privatizavimo objekto vertės nustatymo komisija arba pasamdytas fizinis ar juridinis asmuo, nustatę privatizavimo objekto vertę, pateikia steigėjui turto vertinimo dokumentus (turto vertės nustatymo pažymą, turto apžiūrėjimo ir įvertinimo aktą, turto įvertinimo ataskaitą), nurodytus Turto vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. vasario 14 d. nutarimu Nr. 244, 77 punkte, techninėje užduotyje ir sutartyje nustatytu laiku.
15. Privatizavimo komisija turi teisę konkurso tvarka samdyti nepriklausomą turto vertintoją privatizavimo objekto vertei nustatyti.
16. Pradinę privatizavimo objekto kainą steigėjo ir Privatizavimo agentūros pasiūlymu nustato Privatizavimo komisija, tvirtindama privatizavimo programą. Pradinė privatizavimo objekto kaina nėra minimali jo pardavimo kaina, todėl Privatizavimo agentūra, suderinusi klausimą su įmonės steigėju ir gavusi Privatizavimo komisijos pritarimą, turi teisę mažinti privatizavimo objekto kainą, jeigu objektas nenuperkamas privatizavimo programoje nustatytais terminais. Kai pakeičiama privatizavimo objekto pardavimo kaina, Informaciniame privatizavimo biuletenyje objekto privatizavimo programa skelbiama iš naujo“.
4. Išdėstyti 24 ir 27 punktus taip:
„24. Objekto privatizavimo programa – tai dokumentas, kuriame nurodytas privatizavimo būdas, privatizavimo terminai, privatizavimo objekto, kurio akcijos arba turtas parduodami, trumpa charakteristika (kapitalas ir jo struktūra, turtas ir jo struktūra, valstybei (savivaldybei) tenkančių akcijų nominali vertė, įstatinio kapitalo rentabilumas, gamybos apimtis (metinė apyvarta), pagrindinės veiklos pobūdis, informacija apie įmonės produkcijos (paslaugų) dalį rinkoje bei eksportuojamos produkcijos dalį, darbuotojų skaičius, geografinė padėtis), trečiųjų asmenų teisės į privatizavimo objektą, privatizavimo sąlygos, taip pat pradinė pardavimo kaina, jeigu objektas privatizuojamas tokiu būdu, pagal kurį ši kaina gali būti nurodoma. Viena privatizavimo programa gali būti sudaroma vienam arba keliems objektams. Objekto privatizavimo programos projektą ne rečiau kaip kartą per ketvirtį rengia Privatizavimo agentūra ir teikia tvirtinti Privatizavimo komisijai.
27. Įmonės steigėjas Privatizavimo agentūrai jos nustatytu laiku ir pagal jos parengtas apdoroti kompiuteriu pritaikytas formas privalo pateikti:
27.2. privatizavimo objekto turto vertės nustatymo pažymą. Ši informacija Privatizavimo agentūrai pateikiama tik konfidencialiai.
Jeigu savivaldybių nuosavybe esantis turtas neperduotas privatizuoti Privatizavimo agentūrai, savivaldybių privatizavimo objekto turto vertės nustatymo pažyma Privatizavimo agentūrai neteikiama“.