LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL VALSTYBĖS ĮMONĖS VALSTYBĖS TURTO FONDO STEIGIMO
1998 m. kovo 24 d. Nr. 341
Vilnius
2. Nustatyti kad:
2.1. Lietuvos valstybinė privatizavimo agentūra prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Privatizavimo agentūra) reorganizuojama nuo šio nutarimo įsigaliojimo dienos. Privatizavimo agentūros reorganizavimo komisijos funkcijas vykdo valstybės įmonės Valstybės turto fondo (toliau vadinama – Turto fondas) valdyba. Turto fondas perima Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme nustatytas Privatizavimo agentūros teises ir prievoles, kai Privatizavimo agentūra pagal aktą Turto fondui perduos jos balanse (pagal 1998 m. balandžio 1 d. būklę) apskaitomą turtą (išskyrus turtą, kurio Privatizavimo agentūra negali perduoti Turto fondui nesumažinus jo vertės ir nepadarius didelės žalos jo paskirčiai), taip pat dokumentus ir informaciją, laikomą magnetinėse laikmenose. Privatizavimo agentūra turtą, kurio negali perduoti Turto fondui, privalo perduoti Ūkio ministerijai;
2.2. finansų maklerio įmonės, kurios steigėja yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir kurios steigėjo funkcijas vykdo Privatizavimo agentūra, steigėjo funkcijos perduodamos Turto fondui;
2.3. valstybės įmonė Lietuvos vertybinių popierių fondas (toliau vadinama – Vertybinių popierių fondas) likviduojama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo nustatyta tvarka. Šios įmonės likvidatorių skiria ir Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo nustatyta tvarka ją likviduoja jos steigėjas – Finansų ministerija. Vertybinių popierių fondas iki 1998 m. balandžio 10 d. privalo inventorizuoti jo valdomas valstybei nuosavybės teise priklausančias akcijas ir nuosavybės teisę įrodančius:
2.3.1. išrašus iš vertybinių popierių sąskaitų apie akcinių bendrovių valstybei nuosavybės teise priklausančias akcijas;
2.4. Vertybinių popierių fondas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka atstovauja valstybei nuosavybės teise priklausančioms akcijoms iki Ministro Pirmininko potvarkio dėl atstovavimo teisių perdavimo Turto fondui;
2.5. iš Privatizavimo fondo skiriama 1946560 litų Valstybės turto fondo funkcijoms vykdyti ir 150000 litų šio fondo patalpų einamajam remontui atlikti, numatant lėšas Privatizavimo fondo lėšų 1998 metų I pusmečio sąmatoje;
2.6. Turto fondas pagal Lietuvos Respublikos valstybės turto fondo įstatymo bei Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo jam nustatytas vykdyti funkcijas turi teisę tiesiogiai į savo sąskaitą gauti šiuose įstatymuose nurodytas lėšas ar jų dalį;
2.7. Finansų ministerija privalo sukaupti ne mažesnį kaip 3 procentų rezervą (skaičiuojant nuo privatizuotų valstybės kontroliuojamų įmonių akcijų, kurių privatizavimo sandorius pasirašė Turto fondas, vertės) Lietuvos Respublikos valstybės turto fondo įstatyme nustatytoms pirkėjų pretenzijoms tenkinti. Tenkindama pirkėjų pretenzijas, Finansų ministerija privalo pervesti lėšas į Turto fondo nurodytą pirkėjo sąskaitą, jeigu tokias pirkėjo pretenzijas priėmė Turto fondas ir joms pritarė Teisingumo ministerija. Šio rezervo dydį Finansų ministerija tikslina kas ketvirtį.
3. Leisti Turto fondui kainų apklausos būdu samdyti rangovą einamajam patalpų remontui atlikti, taip pat pirkti Turto fondui steigti reikalingus baldus, inventorių, kompiuterinę įrangą ir sumontuoti kompiuterinius tinklus bei apsaugos sistemą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1998 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 341
VALSTYBĖS ĮMONĖS VALSTYBĖS TURTO FONDO ĮSTATAI
BENDROJI DALIS
1. Valstybės įmonė Valstybės turto fondas (toliau vadinama – Turto fondas) yra juridinis asmuo, turintis Lietuvos Respublikos įstatymų bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų suteiktą veikimo, iniciatyvos bei sprendimų priėmimo laisvę, veikiantis pagal Lietuvos Respublikos valstybės turto fondo įstatymą, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, kitus įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, kitus teisės aktus ir šiuos įstatus.
2. Turto fondas yra valstybės lėšomis įsteigta įmonė, kurios visas turtas nuosavybės teise priklauso Lietuvos Respublikai, o įmonė turtą valdo, naudoja bei disponuoja juo turto patikėjimo teisėmis. Turto fondo steigėjas yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
3. Turto fondas yra ribotos turtinės atsakomybės įmonė. Turto fondas pagal savo prievoles atsako tik tuo turtu, kuris apskaitomas Turto fondo balanse ir į kurį pagal Lietuvos Respublikos įstatymus gali būti nukreipiamas išieškojimas. Turto fondas į jo balansą patikėjimo teise perduotą valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą įtraukia į šio fondo įstatinį kapitalą, o valstybei nuosavybės teise priklausantis turtas, kuris nesudaro Turto fondo įstatinio kapitalo, yra apskaitomas užbalansinėse Turto fondo sąskaitose. Turto fondas neatsako už valstybės prievoles.
4. Valstybės įmonės Valstybės turto fondo sutrumpintas pavadinimas yra Valstybės turto fondas. Turto fondas turi antspaudą su valstybės herbu, antspaude įrašyta: „Valstybės įmonė Valstybės turto fondas“.
TURTO FONDO FUNKCIJOS, ŪKINĖ VEIKLA IR TEISĖS
8. Pagrindinės Turto fondo funkcijos yra:
8.1. privatizuoti valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą;
8.2. atstovauti valstybės interesams valdant, naudojant jam patikėjimo teise perduotas valstybei nuosavybės teise priklausančias akcijas ir pastatus, statinius ir įrenginius bei jais disponuojant. Turto fondas, atstovaudamas valstybės interesams valdant, naudojant jam patikėjimo teise perduotas valstybei nuosavybės teise priklausančias akcijas ir kitą turtą:
8.2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka atstovauja valstybei nuosavybės teise priklausančioms akcijoms akcinėse ir uždarosiose akcinėse bendrovėse;
8.2.2. Turto fondo valdybos nustatyta tvarka analizuoja įmonių, kuriose valstybei nuosavybės teise priklauso akcijų, finansinę būklę;
8.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka apskaityti jam patikėjimo teise perduotas valstybei nuosavybės teise priklausančias akcijas ir teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ataskaitas apie Turto fondo valdomo, naudojamo ir disponuojamo valstybės turto būklę, taip pat pasiūlymus dėl naujų valstybės kontroliuojamų įmonių steigimo, įstatinio kapitalo didinimo (mažinimo), esamų reorganizavimo ar likvidavimo;
8.4. perimti ir valdyti valstybei priklausančius pastatus, statinius bei įrenginius, akcinių bendrovių bei uždarųjų akcinių bendrovių akcijas;
9. Turto fondas, vykdydamas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo bei Lietuvos Respublikos valstybės turto fondo įstatymo jam pavestas funkcijas valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo srityje, veikia kaip pardavėjas, privatizuojantis valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą. Pagal atskiras sutartis su savivaldybėmis Turto fondas taip pat gali veikti kaip atskiros savivaldybės atstovas, privatizuojantis savivaldybei nuosavybės teise priklausantį turtą.
10. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai dėl valstybės turto privatizavimo ir valdymo Turto fondui yra privalomi.
11. Turto fondas, privatizuodamas valstybei nuosavybės teise priklausantį turtą:
11.1. parengia privatizavimo objektų sąrašo projektą ir teikia jį Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti;
11.2. nustato objekto privatizavimo būdą ir atskiro objekto (arba objektų grupės) privatizavimo sąlygas;
11.3. konkurso būdu parenka ekspertus privatizavimo užduotims atlikti (įskaitant privatizavimo objektų vertinimą) ir pasirašo su jais užduočių atlikimo sutartis, koordinuoja ir kontroliuoja šių ekspertų veiklą;
11.4. vertina privatizavimo objektą arba sudaro privatizavimo objekto (įmonės akcijų) vertinimo ir pradinės pardavimo kainos nustatymo komisiją;
11.5. restruktūrizuoja valstybės kontroliuojamą įmonę, jeigu toks restruktūrizavimas padidins galimybę ją privatizuoti arba padidins privatizavimo objekto (įmonės akcijų) pardavimo kainą;
11.6. parengia objektų privatizavimo programų projektus ir teikia juos Privatizavimo komisijai pritarti;
11.7. leidžia Informacinį privatizavimo biuletenį, kuriame turi būti skelbiama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo reglamentuota informacija apie privatizavimo objektą. Turto fondas taip pat privalo skelbti informaciją Informaciniame privatizavimo biuletenyje apie savivaldybėms nuosavybės teise priklausantį privatizuojamą turtą;
11.9. Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo nustatyta tvarka duoda leidimą valstybės kontroliuojamai įmonei sudaryti sandorius arba tokiems sandoriams nepritaria;
11.13. išduoda privatizavimo objektus įsigijusiems asmenims nuosavybės teisę patvirtinančius dokumentus arba paveda tai padaryti įgaliotam atstovui;
11.14. pasirašo su savivaldybėmis sutartis dėl joms nuosavybės teise priklausančių akcijų ir kito savivaldybės turto privatizavimo;
11.16. yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovas teisme dėl privatizavimo sandorių, kuriuos šis fondas pasirašė, taip pat perima šias pareigas iš Lietuvos valstybinės privatizavimo agentūros prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės;
12. Lietuvos Respublikos Vyriausybė savo nutarimais gali pavesti Turto fondui ir kitas, ne tik nurodytąsias 11 punkte, su privatizavimu susijusias užduotis.
13. Turto fondas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka privalo vykdyti kitus darbus, kurių reikia valstybės akcijoms ar kitam turtui parduoti ar kitaip perleisti.
14. Turto fondo sprendimai privatizavimo klausimais, priimti pagal jo kompetenciją, vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymu ir kitais įstatymais, yra privalomi valstybės kontroliuojamoms įmonėms.
15. Turto fondo ūkinė veikla yra ši:
51.18 niekur kitur nepriskirtų specifinių produktų ar jų grupių specializuota pardavimo įgaliotinių (agentų) veikla;
16. Turto fondas turi šias teises:
16.4. disponuoti bet kokiu Turto fondo balanse apskaitomu trumpalaikiu turtu ir visiškai susidėvėjusiu ilgalaikiu turtu (išskyrus nekilnojamąjį turtą);
16.5. įkeisti ilgalaikį materialųjį turtą, apskaitomą Turto fondo balanse:
16.6. Lietuvos Respublikos gyventojų santaupų atkūrimo įstatymo nustatytais atvejais, jeigu gaunamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės sutikimas, įkeisti privatizuojamų akcinių ar uždarųjų akcinių bendrovių akcijas ar kitą privatizuojamą turtą;
16.7. parduoti ar kitaip perleisti akcijas ir kitą turtą fizinių ar juridinių asmenų nuosavybėn Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo nustatyta tvarka;
16.8. nustatyti savo produkcijos, teikiamų paslaugų ir kitų išteklių kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė;
16.9. atsiskaityti už patiektas prekes, atliktus darbus ir paslaugas bet kuria sutarta forma, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;
TURTO FONDO KAPITALAS
18. Turto fondo kapitalas skirstomas į valstybės ir skolintąjį. Turto fondas privalo užtikrinti į jo balansą perduoto valstybės kapitalo išsaugojimą ir efektyvų naudojimą.
19. Turto fondo įstatiniu kapitalu laikomas įregistruotas įmonių registre ir į Turto fondo balansą patikėjimo teise perduotas valstybės kapitalas. Turto fondo įstatinis kapitalas yra 4076625 (keturi milijonai septyniasdešimt šeši tūkstančiai šeši šimtai dvidešimt penki) litai.
20. Turto fondo lėšos kaupiamos ir saugomos Lietuvoje įregistruotose banko įstaigose. Turto fondas privalo įstatymų nustatyta tvarka apdrausti į jo balansą perduotą ilgalaikį materialųjį turtą Lietuvos Respublikoje įregistruotoje draudimo įmonėje.
21. Turto fondas įstatinį kapitalą naudoja už palūkanas, mokamas iš Turto fondo pelno. Palūkanų už įstatinio kapitalo naudojimą normatyvą Turto fondui nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Palūkanas už įstatinio kapitalo naudojimą Turto fondas moka į Lietuvos valstybės biudžetą Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
22. Valstybės kapitalas Turto fonde gali būti didinamas:
23. Sprendimą dėl Turto fondo valstybės kapitalo didinimo priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Padidinęs valstybinį kapitalą, Turto fondas privalo įregistruoti padidintą Turto fondo įstatinį kapitalą. Turto fondo įstatinis kapitalas laikomas padidintu nuo jo įregistravimo įmonių registre dienos.
24. Turto fondo įstatinis kapitalas gali būti sumažintas tik Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu. Lėšos, gautos sumažinus Turto fondo įstatinį kapitalą, grąžinamos į Privatizavimo fondą ir Lietuvos valstybės biudžetą.
25. Nutarimas dėl Turto fondo įstatinio kapitalo sumažinimo turi būti viešai paskelbtas 3 kartus ne trumpesniais kaip 30 dienų intervalais arba raštu įteiktas kiekvienam Turto fondo kreditoriui.
26. Mažindamas įstatinį kapitalą, Turto fondas privalo suteikti papildomas savo prievolių įvykdymo garantijas kiekvienam to pareikalavusiam savo kreditoriui.
27. Dėl įstatinio kapitalo sumažinimo padaryti Turto fondo įstatų pakeitimai registruojami Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymo nustatyta tvarka ir ne anksčiau kaip praėjus 6 mėnesiams po pirmojo ir 30 dienų – po trečiojo viešo jų paskelbimo arba 3 mėnesiams po to, kai apie tai buvo pranešta visiems kreditoriams ir buvo suteiktos papildomos garantijos jų pareikalavusiems.
28. Turto fondo įstatinis kapitalas laikomas sumažintu tik tada, kai įstatų pakeitimai yra įregistruoti įmonių registre.
29. Lietuvos Respublikos valstybės turto fondo įstatymo numatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka Turto fondui perduotas valstybei nuosavybės teise priklausantis ilgalaikis materialusis turtas ir akcijos, kuriuos Turto fondas valdo, naudoja ir kuriais disponuoja patikėjimo teise ir kurie nesudaro Turto fondo įstatinio kapitalo, yra apskaitomi užbalansinėse Turto fondo sąskaitose Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
30. Turto fondui draudžiama investuoti kapitalą į kitas įmones. Turto fondo turtu negali būti užtikrinamas kitų asmenų prievolių įvykdymas.
31. Turto fondas turi teisę priimti tarptautinių organizacijų ir fondų paramą (ilgalaikiu ir trumpalaikiu materialiuoju turtu ar pinigais).
32. Turto fondas turi teisę skolintis lėšas, kurių reikia jo funkcijoms vykdyti. Sprendimą dėl lėšų skolinimosi Turto fondo valdyba ir jo generalinis direktorius turi teisę priimti laikydamiesi tokių pat ribų ir tokios pat tvarkos kaip ir Turto fondo ilgalaikio materialiojo turto įkeitimo atveju (16.5 punktas).
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ – TURTO FONDO STEIGĖJA
34. Lietuvos Respublikos Vyriausybė:
34.2. skiria ir atleidžia valdybos pirmininką ir valdybos narius, nustato jų darbo apmokėjimo ir skatinimo tvarką;
34.3. nustato normatyvą lėšų, kurios būtinos valstybės turto valdymo, naudojimo bei disponavimo juo veiklai finansuoti;
TURTO FONDO VALDYBA
35. Turto fondo valdyba yra kolegialus organas, jos veiklai vadovauja pirmininkas. Turto fondo valdyba sudaroma iš 6 narių. Turto fondo valdybos pirmininką ir jos narius ketveriems metams skiria steigėjas – Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Turto fondo valdybos narių ir pirmininko kadencijų skaičius neribojamas. Turto fondo valdybos pirmininkas ir nariai darbo santykių su Turto fondu neturi.
37. Turto fondo valdyba:
37.2. nustato Turto fondo valdymo struktūrą, skiria ir atleidžia šio fondo vyriausiąjį finansininką (buhalterį) bei, suderinusi su Ministru Pirmininku, skiria ir atleidžia Turto fondo administracijos vadovą;
37.3. tvirtina Turto fondo dalyvavimo įmonių valdyme taisykles, taip pat ilgalaikio materialiojo turto valdymo ir naudojimo tvarką;
37.6. tvirtina pusmetinę ir metinę Turto fondo veiklos, susijusios su valstybės turto valdymu, naudojimu ir disponavimu juo, ataskaitas ir skelbia jas „Valstybės žiniose“;
37.7. priima sprendimus dėl Turto fondo filialų bei atstovybių steigimo, reorganizavimo ir veiklos nutraukimo;
37.9. tvirtina administracijos vadovo, jo pavaduotojų ir vyriausiojo finansininko darbo apmokėjimo ir skatinimo tvarką;
37.10. nustato Turto fondo sandorius, kuriems sudaryti administracijos vadovas turi gauti valdybos pritarimą;
37.11. nustato Turto fonde pareigas, į kurias darbuotojai priimami konkurso būdu, ir tvirtina kandidatus į šias pareigas;
37.13. aprobuoja objektų privatizavimo sąrašo, objektų privatizavimo programų projektus ir privatizavimo sandorių projektus, kuriuos numačiusi tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybė;
37.14. nustato kvalifikacinius reikalavimus bei kitus apribojimus valstybės akcijoms atstovaujantiems asmenims ir asmenims, dirbantiems įmonių valdymo organuose, jeigu jie į tuos valdymo organus buvo paskirti ar išrinkti kaip valstybės akcijoms atstovaujantys asmenys;
37.15. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei Turto fondo įstatų dalinio pakeitimo ir papildymo projektus;
37.16. tvirtina Turto fondo administracijos darbo reglamentą, Turto fondo filialų ir kitų jo struktūrinių padalinių nuostatus, struktūrinių padalinių pareigines instrukcijas;
38. Turto fondo valdyba turi teisę pakeisti Turto fondo administracijos vadovo sprendimus, jeigu jie prieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams. Turto fondo valdyba gali spręsti administracijos vadovui priskirtus klausimus, jeigu jis to prašo.
40. Turto fondo valdybos posėdžio šaukimo iniciatyvos teisę turi valdybos pirmininkas, taip pat nariai, jeigu tam pritaria daugiau kaip pusė valdybos narių. Turto fondo valdybos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė valdybos narių, o priimti sprendimai yra teisėti, kai už juos balsuoja ne mažiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių valdybos narių. Turto fondo valdybos nariai turi lygias balso teises. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas valdybos pirmininko balsas.
41. Turto fondo valdyba savo funkcijas atlieka įstatuose nustatytą laiką, iki paskiriama ir pradeda dirbti nauja valdyba.
42. Turto fondo valdybos nariai ir pirmininkas atšaukiami Turto fondo steigėjo – Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu. Turto fondo valdybos pirmininkas ir nariai gali atsistatydinti iš pareigų nepasibaigus jų kadencijai, apie tai raštu įspėję valdybą ne vėliau kaip prieš 14 kalendorinių dienų.
43. Jeigu Turto fondo valdybos pirmininkas, valdybos narys, administracijos vadovas ir vyriausiasis finansininkas (buhalteris) ar bent vieno iš jų sutuoktinis, tėvai ir vaikai, broliai ir seserys yra akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės, kuriose Turto fondas valdo daugiau kaip 1/5 akcijų, valdybos nariai ar akcininkai (tiesiogiai ar per kitą asmenį) arba turi su tokiomis bendrovėmis sutartimis įteisintų susitarimų, šie asmenys neturi teisės balsuoti priimant sprendimus dėl tų akcinių ar uždarųjų akcinių bendrovių.
44. Turto fondo valdybos nariai privalo solidariai atlyginti Turto fondui visus nuostolius, padarytus dėl valdybos nutarimų, priimtų pažeidžiant Lietuvos Respublikos įstatymus ar kitus teisės aktus. Turto fondo valdybos narys, balsavęs prieš tokį nutarimą, atleidžiamas nuo pareigos atlyginti nuostolius.
TURTO FONDO ADMINISTRACIJA
46. Turto fondo administracija, nepažeisdama Turto fondo valdybos kompetencijos, valdo Turto fondą, organizuoja ir vykdo jo ūkinę veiklą.
47. Turto fondo administracija dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais įstatais, administracijos darbo reglamentu, padalinių bei pareigybių nuostatais, Turto fondo valdybos ir administracijos vadovo sprendimais.
48. Turto fondo administracijai vadovauja generalinis direktorius. Generalinį direktorių skiria bei atleidžia Turto fondo valdyba, suderinusi tai su Ministru Pirmininku. Darbo sutartį su generaliniu direktoriumi sudaro Turto fondo valdybos pirmininkas, turėdamas valdybos įgalinimus. Administracijos vadovu negali būti skiriamas asmuo, kuriam įstatymų nustatyta tvarka atimta teisė eiti šias pareigas. Administracijos vadovas negali eiti kartu ir vyriausiojo finansininko (buhalterio) pareigų.
49. Turto fondo generalinis direktorius:
49.1. priima į darbą darbuotojus ir sudaro su jais darbo sutartis (ši nuostata netaikoma vyriausiajam finansininkui (buhalteriui));
49.2. vadovaudamasis šiais įstatais ir Turto fondo administracijos darbo reglamentu, sudaro įmonės sandorius. Sandorius, kuriems turi pritarti Turto fondo valdyba, generalinis direktorius pasirašo tik turėdamas raštišką valdybos sprendimą;
49.3. atstovauja įmonei valstybės valdžios ir valdymo institucijose, teisme, santykiuose su kitais asmenimis;
49.7. skatina Turto fondo darbuotojus ir skiria jiems nuobaudas, pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, reguliuojančius administracijos ir struktūrinių padalinių darbą;
50. Turto fondo direktorius (administracijos vadovo pavaduotojus) po to, kai Turto fondo valdyba patvirtina jų kandidatūras, priima į darbą ir sudaro su jais darbo sutartis Turto fondo generalinis direktorius. Vyriausiąjį finansininką (buhalterį) skiria ir atleidžia, pareiginį atlyginimą jam nustato Turto fondo valdyba. Darbo sutartį su vyriausiuoju finansininku (buhalteriu) sudaro Turto fondo valdybos pirmininkas, turėdamas valdybos įgalinimus.
51. Kitos Turto fondo generalinio direktoriaus, direktorių bei kitų administracijos darbuotojų pareigos ir įgaliojimai nustatomi Turto fondo administracijos darbo reglamente. Šiame reglamente gali būti nustatytos tos veiklos sritys, kuriose savarankiškai veikti ir sudaryti Turto fondo sandorius turi teisę kiti įgalioti Turto fondo administracijos darbuotojai.
52. Turto fondo administracijos vadovo ir jo pavaduotojų sudaryti sandoriai, kurie pažeidžia Lietuvos Respublikos įstatymus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, pripažįstami negaliojančiais Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
53. Turto fondo administracijos vadovas ir darbuotojai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka privalo Turto fondui atlyginti nuostolius, padarytus dėl jų kaltės.
54. Filialas yra Turto fondo padalinys, turintis atskirą buveinę. Filialas nėra juridinis asmuo ir veikia Turto fondo vardu. Filialas veikia pagal šiuos įstatus ir generalinio direktoriaus suteiktus įgaliojimus, kurie turi būti nurodyti filialo nuostatuose.
TURTO FONDO FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
56. Turto fondo finansinė veikla kontroliuojama audito tvarka. Metinės finansinės atskaitomybės auditas yra privalomas, kitų laikotarpių veiklos auditas gali būti atliekamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Turto fondo valdybos arba administracijos iniciatyva.
57. Auditorių parenka Turto fondo valdyba, o audito paslaugų sutartis su auditoriais sudaro Turto fondo administracijos vadovas. Auditoriams už paslaugas mokama Turto fondo lėšomis.
58. Auditorius privalo pateikti Turto fondo valdybai, generaliniam direktoriui ir steigėjui – Lietuvos Respublikos Vyriausybei atlikto audito ataskaitas.
TURTO FONDO FINANSAI
60. Turto fondas naudojasi vidiniais ir išoriniais finansinių išteklių šaltiniais. Vidiniams šaltiniams priskiriami amortizaciniai atskaitymai ir pelnas. Išoriniams šaltiniams priskiriamos skolinto kapitalo lėšos, valstybės įnašai, taip pat iš kitur gauta parama.
61. Turto fondo įplaukos yra:
61.1. privatizavimo lėšų, gautų pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą, dalis;
61.2. nuomos mokestis už valstybei nuosavybės teise priklausančius pastatus, statinius ir įrenginius, kuriuos yra išnuomojęs Turto fondas, ir delspinigiai už laiku nesumokėtą nuomos mokestį;
62. Nurodytos 61.1 punkte įplaukos kaupiamos ir apskaitomos Finansų ministerijai atidarytoje Privatizavimo fondo sąskaitoje. Iš visų 61.1 punkte nurodytų įplaukų Turto fondui skiriama lėšų dalis, kurios dydį 61.1 punkte nurodytų įplaukų procentais kas pusę metų nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
63. Turto fondas tiesiogiai gauna ir apskaito 61.2–61.6 punktuose nurodytas įplaukas, taip pat kitas tiesiogiai Turto fondui teikiamas tikslines subsidijas ar neatlygintiną paramą.
64. Turto fondo lėšos naudojamos:
64.1. atstovavimo valstybės interesams akcinėse ir uždarosiose akcinėse bendrovėse išlaidoms padengti;
64.3. išlaidoms, susijusioms su ekspertų ir turto vertintojų darbu įgyvendinant Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą;
65. Į Turto fondo įstatinį kapitalą perduoto ilgalaikio materialiojo turto amortizacijos normatyvus Turto fondo valdyba nustato atsižvelgdama į šio turto efektyvumo realų kitimą ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus minimalius ir maksimalius ekonominius normatyvus.
66. Lietuvos Respublikos valstybės turto fondo įstatyme reglamentuotą rezervą kaupia Finansų ministerija, kol šis rezervas pasiekia ne mažiau kaip 3 procentus privatizuotų valstybės kontroliuojamų įmonių garantijų ir laidavimų sumos, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybės turto fondo įstatyme nurodytą terminą ir privatizuotų valstybės kontroliuojamų įmonių prievoles, už kurias atsako Turto fondas. Turto fondas privalo informuoti Finansų ministeriją apie privatizuotų valstybės kontroliuojamų įmonių akcijų vertę ir šių įmonių suteiktas garantijas ir laidavimus.
PELNO PASKIRSTYMO TAISYKLĖS
68. Turto fondo pelnas turi būti paskirstytas ne vėliau kaip per 2 mėnesius po ūkinių metų pabaigos.
69. Turto fondo pelnas skiriamas:
70. Ne mažiau kaip 25 procentai likusios pelno dalies Turto fondo valdybos sprendimu gali būti skiriama kitoms Turto fondo reikmėms (premijoms, socialinėms ir kultūrinėms priemonėms ir kt. finansuoti).
71. Turto fondas privalo sudaryti pelno rezervą. Pelno rezervas sudaromas taikant ne mažesnius kaip 5 procentų metinius atskaitymus iš pelno, kuris lieka sumokėjus privalomuosius mokesčius. Rezervas kasmet papildomas, kol jo dydis pasiekia 1/20 Turto fondo įstatinio kapitalo.
TURTO FONDO VALDYBOS, ADMINISTRACIJOS VADOVO BEI KITŲ ŠIO FONDO DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMAS IR SKATINIMAS
73. Turto fondo valdybos nariams už darbą Turto fonde kas ketvirtį skiriama premijų dalis, jeigu Turto fondo grynasis pelnas pagal paskutiniojo ketvirčio rezultatus sudarė:
73.1. daugiau kaip 2 procentus Turto fondo įstatinio kapitalo. Šiuo atveju Turto fondo valdybos nariams skiriama iki 40 procentų išmokos (premijos), skaičiuojant nuo Turto fondo darbuotojų paskutiniojo ketvirčio vidutinio darbo užmokesčio, tenkančio vienam darbuotojui (įskaitant pagrindinį darbo užmokestį, priedus ir premijas);
73.2. mažiau kaip 2 procentus Turto fondo įstatinio kapitalo, tačiau Turto fondas paskutinįjį ketvirtį dirbo pelningai. Šiuo atveju Turto fondo valdybos nariams skiriama iki 20 procentų išmokos (premijos), skaičiuojant nuo Turto fondo darbuotojų paskutiniojo ketvirčio vidutinio darbo užmokesčio, tenkančio vienam darbuotojui (įskaitant pagrindinį darbo užmokestį, priedus ir premijas).
74. Turto fondo valdybos nariams ketvirčio premijos neskiriamos, jeigu paskutinįjį ketvirtį Turto fondas dirbo nuostolingai.
75. Jeigu Turto fondo ūkinių metų grynasis pelnas viršija 2 procentus Turto fondo įstatinio kapitalo, kiekvienam Turto fondo valdybos nariui skiriama iki vieno Turto fondo darbuotojo vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio dydžio premija.
76. Konkretų premijų dydį Turto fondo valdybos pirmininkui nustato Ministras Pirmininkas. Premijas Turto fondo valdybai skiria ir pagal paskirtį į valdybos narių darbovietes perveda Turto fondas. Turto fondo valdybos pirmininkas turi teisę sumažinti premiją kiekvienam valdybos nariui priklausomai nuo jo dalyvavimo valdybos posėdžiuose, atlikto darbo apimties ir kokybės.
77. Turto fondo administracijos vadovas ir kiti fondo darbuotojai už darbą Turto fonde gauna atlyginimą ir priedus pagal Turto fondo valdybos nustatytą darbo apmokėjimo tvarką. Turto fondo darbuotojai gali būti premijuojami kas ketvirtį priklausomai nuo jų atlikto darbo kokybės ir sudėtingumo bei asmeninio indėlio vykdant Turto fondo funkcijas, jeigu gauta pakankamai pelno. Turto fondo administracijos vadovo atlyginimo dydį ir priedus Turto fondo valdyba privalo suderinti su Ministru Pirmininku.
78. Turto fondo administracijos vadovas šio fondo darbuotojus turi teisę premijuoti ir už ypač svarbių užduočių atlikimą.
TURTO FONDO DALYVAVIMO VALDANT VALSTYBĖS KONTROLIUOJAMĄ ĮMONĘ PRINCIPAI
81. Turto fondas turi užtikrinti maksimalų dalyvavimą akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių valdymo organuose, kurį jam garantuoja Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, priklausomai nuo valdomų akcijų kiekio.
82. Turto fondo siūlomi kandidatai į stebėtojų tarybų ir valdybų narius turi atitikti Turto fondo valdybos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus. Visų pirma Turto fondas stebėtojų tarybų ir valdybų nariais siūlo savo darbuotojus. Jeigu pakankamai reikiamos kvalifikacijos darbuotojų Turto fondas neturi, suderinęs su atitinkamos institucijos vadovu, stebėtojų tarybų ir valdybų nariais jis turi siūlyti valstybės ar savivaldybių institucijų darbuotojus. Jeigu valstybės ir savivaldybių institucijos atsisako siūlyti savo darbuotojus ar neturi atitinkamos kvalifikacijos darbuotojų, stebėtojų tarybos ir valdybos nariais, atstovaujančiais Turto fondo interesams, gali būti siūlomi ir kiti reikiamos kvalifikacijos ir nepriekaištingos reputacijos asmenys, su kuriais Turto fondas sudaro pavedimo sutartis, kuriose turi būti numatytas ir jų darbo apmokėjimo dydis, jeigu bendrovė dirba nuostolingai arba stebėtojų tarybos nariams nenumatoma skirti tantjemų. Pavedimo sutarčių sąlygas nustato Turto fondo valdyba.
83. Valstybės kontroliuojamų įmonių valdybos narius ir jų pirmininkus skiria stebėtojų tarybos, kurių daugumą sudaro Turto fondui pasiūlyti nariai. Turto fondui atstovaujantys stebėtojų tarybos nariai privalo balsuoti už suderintas su Turto fondo valdyba įmonės valdybos pirmininko ir narių kandidatūras.
84. Turto fondas Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo nustatyta tvarka užtikrina, kad valstybės kontroliuojamų akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių administracijos vadovai būtų skiriami konkurso būdu. Su administracijos vadovais turi būti sudaromos terminuotos darbo sutartys (su skiriamais naujais – vadovavimo sutartys) atitinkamos bendrovės valdybos darbo laikotarpiui.
85. Valstybės kontroliuojamų įmonių stebėtojų tarybų ir valdybų darbo reglamentuose turi būti numatyta, kad stebėtojų tarybos ir valdybos posėdžių protokoluose būtų nurodoma, kaip balsavo kiekvienas narys.
86. Jeigu įmonė, kurios akcijų nuosavybės teise priklauso valstybei, dirba nuostolingai, valstybės akcijoms atstovaujantis asmuo, valdybos ar stebėtojų tarybos narys privalo pasiūlyti, kad atitinkamai visuotinis akcininkų susirinkimas, valdyba ar stebėtojų taryba svarstytų, ar atsakingi asmenys tinka eiti pareigas, ir balsuoti už tokį pasiūlymą.
TURTO FONDO SANDORIŲ SUDARYMAS
88. Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo sandoriai sudaromi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo nustatyta tvarka. Turto fondo valdomo turto nuomos sąlygas ir nuomos sutarčių sudarymo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai.
89. Turto fondo vardu sandorius sudaro generalinis direktorius. Sandorius, kuriems turi pritarti Turto fondo valdyba, generalinis direktorius pasirašo tik turėdamas raštišką valdybos sprendimą. Tokių sandorių sąrašą tvirtina Turto fondo valdyba.
90. Turto fondo generalinis direktorius turi teisę įgalioti kitus Turto fondo darbuotojus sudaryti sandorius Turto fondo vardu. Turto fondo administracijos darbo reglamente gali būti nustatytos veiklos sritys, kuriose savarankiškai veikti ir sudaryti Turto fondo sandorius turi teisę kiti įgalioti administracijos darbuotojai.
TURTO FONDO PRANEŠIMŲ SKELBIMAS
91. Pusmetinės ir metinės Turto fondo veiklos, susijusios su valstybinio turto valdymu, naudojimu ir disponavimu juo, ataskaitos skelbiamos „Valstybės žiniose“ ne vėliau kaip per 45 dienas nuo atitinkamo kalendorinio periodo pabaigos.
TURTO FONDO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS