LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

į s a k y m a s

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2009 m. birželio 8 d. ĮSAKYMO Nr. 4-277 „DĖL VP2-1.4-ŪM-02-K PRIEMONĖS „inoklaster lt+“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2012 m. birželio 29 d. Nr. 4-605

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2012, Nr. 56-2785), 29.1 punktu,

p a k e i č i u VP2-1.4-ŪM-02-K priemonės „Inoklaster LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. 4-277 „Dėl VP2-1.4-ŪM-02-K priemonės „Inoklaster LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 71-2904, Nr. 148-6637):

1. Išdėstau 5 punktą taip:

5. Apraše vartojamos sąvokos:

Didelė įmonė – tai juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžimo.

Klasteris – tai ne mažesnė kaip 5 nepriklausomų privačių juridinių asmenų grupė, kurią sieja bendri ekonominiai interesai dalyvaujant konkretaus produkto (-ų) vertės kūrimo grandinėje. Klasteryje, siekiant jo ekonominių interesų, gali dalyvauti ir mokslinių tyrimų įstaigos arba aukštosios mokyklos, taip pat profesinio lavinimo mokyklos, asociacijos ir kiti viešieji juridiniai asmenys. Juridinių asmenų dalyvavimas klasteryje turi būti įformintas jungtinės veiklos (partnerystės) sutartimi.

Labai maža įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 132-5354).

Maža įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

Mokslo ir studijų institucija – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme (Žin., 2009, Nr. 54-2140) bei atitinkanti MTTP sistemos 2.2 skirsnio d punkte pateiktą sąvoką.

Patvirtinta metinė finansinė atskaitomybė – pareiškėjo metinės finansinės atskaitomybės dokumentai, patvirtinti Lietuvos Respublikos įstatymų ir juridinio asmens steigimo dokumentų nustatyta tvarka.

Vidutinė įmonė – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklių, MTTP sistemos, Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 ir kituose teisės aktuose bei Frascati vadove (Mokslinės ir technologinės veiklos matavimas, standartinė praktika, siūloma mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros statistinėms apžvalgoms, Frascati vadovas, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija, 2002) vartojamas sąvokas.“

2. Išdėstau 6 punktą taip:

6. Priemonė prisideda prie Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ 4 uždavinio „Pagerinti žinių ir technologijų sklaidos terpę, skatinti verslo ir mokslo bendradarbiavimą mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros srityje“. Priemonės tikslas – skatinti ir spartinti Lietuvos pramonės šakų ir sektorių bendradarbiavimą, didinti jų tarptautinį konkurencingumą, siekiant sukurti reikiamą infrastruktūrą žinių ir technologijų sklaidai užtikrinti.“

3. Išdėstau 7.2 punktą taip:

7.2. klasterio bendro naudojimo (atviros prieigos) mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (toliau – MTTP) infrastruktūra (laboratorijos, bandymų patalpos ir panašiai).“

4. Išdėstau 10 punktą taip:

10. Galimi pareiškėjai yra viešosios įstaigos, asociacijos, privatūs juridiniai asmenys, kurie atitinka visas Tinkamumo finansuoti vertinimo metodikos (Aprašo 2 priedas) (toliau – 2 priedas) 7.1–7.2 punktuose išvardytas sąlygas ir reikalavimus.“

5. Išdėstau 11 punktą taip:

11. Pareiškėjai, teikdami paraiškas dėl projekto finansavimo (toliau – paraiška) pagal Priemonę, privalo pateikti Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 (Žin., 2008, Nr. 36-1298) (toliau – Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto deklaracija). Jei pareiškėjas yra didelė įmonė arba nepriklausomai nuo savo statuso projektą nusprendžia įgyvendinti kaip didelė įmonė, ši nuostata netaikoma.“

6. Išdėstau 14 punktą taip:

14. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą (rekomenduojama finansinį kiekvienos šalies indėlį nurodyti litais ir procentais nuo projekto tinkamų išlaidų dydžio), teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą, projekto rezultatai ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:

14.1. Visi klasterio nariai turi būti perskaitę paraišką ir susipažinę su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą.

14.2. Įgyvendinant projektą projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su klasterio nariais ir nuolat juos informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą.

14.3. Projekto vykdytojas visiems klasterio nariams privalo persiųsti visų viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros (toliau – LVPA) teikiamų ataskaitų kopijas.

14.4. Visi projekto pakeitimai, turintys įtakos klasterio narių įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipiantis į LVPA pirmiausia turi būti raštu suderinti su klasterio nariais.“

7. Išdėstau 22.1.1 punktą taip:

22.1.1. 3.1 išlaidų eilutės „Statyba, rekonstravimas ir kapitalinis remontas“ išlaidos, susijusios su klasterio bendro naudojimo (atviros prieigos) MTTP techninei bazei (laboratorijų, bandymų patalpų ir panašiai) ir (ar) mokymų ir tyrimų centro techninei bazei priskirtinų statinių ir (ar) patalpų statyba, rekonstrukcija ar kapitaliniu remontu;“.

8. Išdėstau 28 punktą taip:

28. Finansavimo intensyvumas nustatomas kaip procentinė finansavimo išraiška, skaičiuojama nuo bendros tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Didžiausias leistinas finansavimo intensyvumas gali siekti iki 50 procentų.“

9. Išdėstau 31 punktą taip:

31. Pagal Priemonę bus skelbiamas vienas ar daugiau kvietimų teikti paraiškas (toliau – Kvietimas). Projektai atrenkami konkurso būdu.“

10. Išdėstau 40 punktą taip:

40. Paraiška turi būti atsiųsta naudojantis pašto ir (ar) pasiuntinių teikiamomis paslaugomis arba pristatyta LVPA.“

11. Išdėstau 41 punktą taip:

41. Siunčiant paraiškas paštu ir (ar) naudojantis pasiuntinių teikiamomis paslaugomis, ant voko turi būti užrašytas Kvietimo pavadinimas ir numeris, pareiškėjo pavadinimas ir adresas.“

12. Išdėstau 44 punktą taip:

44. Pareiškėjas turi tiksliai laikytis paraiškos pildymo instrukcijų, tvarkingai užpildyti kiekvieną paraiškos dalį ir pridėti Administracinės atitikties vertinimo metodikoje (Aprašo 1 priedas) (toliau – 1 priedas) išvardytus dokumentus.“

13. Pripažįstu netekusiu galios 49 punktą.

14. Papildau šiuo 581 punktu:

581. LVPA gali pasirinkti kitą paraiškos vertinimo atlikimo tvarką, tai yra naudos ir kokybės vertinimą gali atlikti prieš administracinės atitikties ir (arba) projekto tinkamumo finansuoti vertinimą arba šiuos procesus atlikti vienu metu.“

15. Išdėstau 60 punktą taip:

60. Vertinimo išvados teikiamos ūkio ministro sudarytam Projektų atrankos komitetui, kuris priima rekomendacijas dėl svarstomų projektų remdamasis LVPA parengtomis projektų paraiškų vertinimo ataskaitomis, atsižvelgdamas į sprendimo dėl projektų tinkamumo finansuoti bei projektų naudos ir kokybės vertinimo rezultatus, kita pateikta informacija bei paaiškinimais, socialinių ir ekonominių partnerių, kitų institucijų atstovų bei ekspertų pateiktais argumentais ir informacija.“

16. Išdėstau 61 punktą taip:

61. Jeigu atlikus projektų naudos ir kokybės vertinimą kelių projektų įvertinimas balais sutampa ir jiems finansuoti nepakanka pagal projektų konkursą planuotų paskirstyti lėšų sumos, Projektų atrankos komitetas gali išdėstyti vienodai balų surinkusius projektus kita tvarka, atsižvelgdamas į projektui skirtą balą pagal Priemonės prioritetinį kriterijų „Projektu kuriamos ir (ar) plėtojamos klasterio techninės bazės įtaka klasterio konkurencingumo didėjimui“. Jei pagal šį kriterijų neįmanoma įvertinti, tuomet vertinama pagal prioritetinį kriterijų „Klasterio dydis ir ištekliai“.“

17. Papildau šiuo 611 punktu:

611. Projektų atrankos komitetas taip pat gali priimti rekomendacijas dėl rezervinio projektų sąrašo sudarymo ir (arba) esant galimybei siūlyti Ūkio ministerijai padidinti Kvietime numatytą paskirstyti lėšų sumą. Toks sąrašas sudaromas iš pareiškėjų pateiktų projektų, kurie perėjo visus vertinimo etapus ir surinko daugiau kaip 30 balų projektų naudos ir kokybės vertinimo etape, tačiau dėl kurių nebuvo priimta rekomendacija skirti finansavimą, nes buvo viršytas Kvietime numatytas paskirstyti lėšų limitas. Projektai į rezervinį sąrašą įtraukiami eiliškumo tvarka pradedant nuo surinkusių daugiausia balų. Rezervinį projektų sąrašą tvirtina ūkio ministras įsakymu.“

18. Papildau šiuo 612 punktu:

612. Patvirtintas rezervinis projektų sąrašas negali būti laikomas galutiniu sprendimu projektą finansuoti. Rezervinis projektų sąrašas panaikinamas, jeigu Kvietimo dokumentuose keičiama esminė informacija, keičianti paraiškų pateikimo sąlygas ir galinti turėti įtakos paraiškų vertinimo rezultatams arba po paskutinio Kvietimo priėmus įsipareigojimus dėl visos Priemonės lėšų sumos.“

19. Išdėstau 62 punktą taip:

62. Sprendimą dėl projekto finansavimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos gavimo Ūkio ministerijoje priima ūkio ministras, atsižvelgdamas į LVPA parengtas paraiškų vertinimo ataskaitas ir projektų atrankos komiteto rekomendacijas.“

20. Papildau šiuo 831 punktu:

831. Projekto vykdytojas ir klasterio įmonės MTTP darbams skirtas išlaidas privalo nurodyti metinėje pelno mokesčio deklaracijoje, kurią teikia Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.“

21. Papildau šiuo 832 punktu:

832. Projekto vykdytojas ir klasterio įmonės, teikdamos statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, įsipareigoja pateikti informaciją ir apie MTTP darbams skirtas išlaidas.“

22. Papildau šiuo 851 punktu:

851. Ūkio ministerija pasilieka teisę didinti pagal tam tikrą Kvietimą planuojamą paskirstyti finansavimo sumą.“

23. Išdėstau nauja redakcija 1 priedą (pridedama).

24. Išdėstau 2 priedo 7.1.1 punktą taip:

      

„7.1.1. Pareiškėjas atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą Apraše.

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus ir jis yra klasterio, atitinkančio Apraše nustatytus reikalavimus, koordinatorius.

 

 

25. Išdėstau 2 priedo 7.1.3.2 punktą taip:

      

 

„7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).

 

(Duomenys tikrinami iki paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo etapo pabaigos pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės ir darbo apsaugos ministerijos duomenis.)

 

 

26. Pripažįstu netekusiu galios 2 priedo 9.2.6.2 punktą.

27. Išdėstau nauja redakcija 3 priedą (pridedama).

28. Išdėstau 4 priedo 3.1 punktą taip:

      

 

3.1. Pagrįskite, kad projektas tiesiogiai susijęs su bent vienos iš toliau išvardytų sričių klasterizacija: mašinų ir prietaisų gamybos pramonės, medienos apdirbimo ir baldų pramonės, tekstilės ir aprangos pramonės, maisto ir gėrimų pramonės, chemijos pramonės, informacinių ir komunikacinių technologijų sektoriaus, biotechnologijų sektoriaus, lazerių ir jų komponentų sektoriaus, poligrafijos, kūrybinių industrijų (angl. creative art industries), sveikatinimo (angl. wellness), „eko dimensijos“ sektoriaus, taip kaip apibrėžta prof. Roberto Jucevičiaus atliktose studijose: „Lietuvos pramonės klasterių plėtros programinė studija“ (2003) ir „Klasterių kūrimuisi perspektyvios sritys“ (2009, Kaunas).

Pateikite informaciją, kokiose pirmiau išvardytose srityse veikia klasterio nariai. Pagrįskite, kad projektas tiesiogiai susijęs su pirmiau išvardytų sričių klasterizacija.

 

 

 

 

29. Išdėstau 4 priedo 7.2 punktą taip:

      

7.2. Pareiškėjo (klasterio koordinatoriaus) darbuotojų skaičiaus struktūra (įgyvendinant ir įgyvendinus projektą sukuriamos ilgalaikės tyrėjų ir (arba) pagalbinio personalo darbo vietos įmonėse), išlaidos MTTP veiklai.

Metai:

N-2

N-1

N (paraiškos pateikimo metai)

M (projekto pabaigos metai)

M+1

M+2

M+3

Darbuotojų skaičius, iš viso*

 

 

 

 

 

 

 

Tyrėjų ir pagalbinio personalo darbuotojų skaičius. (Lietuvos profesijų klasifikatoriuje (LPK-2005) tyrėjai apibrėžti 2 pozicijoje, pagalbinis personalas – 3 pozicijoje) Iš jų:

 

 

 

 

 

 

 

Tyrėjų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

Pagalbinio personalo darbuotojų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

Išlaidos MTTP veiklai

 

 

 

 

 

 

 

Išlaidos tyrėjų ir pagalbinio personalo atlyginimams

 

 

 

 

 

 

 

Projekto investicijų į MTTP infrastruktūrą suma, tenkanti kiekvienai trejų metų laikotarpiu įgyvendinus projektą sukurtai MTTP darbuotojų darbo vietai.

 

 

 

 

 

 

 

*Jeigu pakito darbuotojų skaičius, nurodykite priežastis:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30. Papildau 4 priedą šiuo 7.21 punktu:

 

7.21.Visų klasterio narių darbuotojų skaičiaus struktūra (įgyvendinant ir įgyvendinus projektą sukuriamos ilgalaikės tyrėjų ir (arba) pagalbinio personalo darbo vietos įmonėse), išlaidos MTTP veiklai.

Metai:

1 klasterio narys (nurodyti įmonės pavadinimą)

2 klasterio narys (nurodyti įmonės pavadinimą)

3 klasterio narys (nurodyti įmonės pavadinimą)

N-asis klasterio narys (nurodyti įmonės pavadinimą)

Darbuotojų skaičius, iš viso* N metais (paraiškos pateikimo metais)

 

 

 

 

Darbuotojų skaičius, iš viso M+3 metais (trečiaisiais metais po projekto pabaigos)

 

 

 

 

Tyrėjų ir pagalbinio personalo darbuotojų skaičius N metais (Lietuvos profesijų klasifikatoriuje (LPK-2005) tyrėjai apibrėžti 2 pozicijoje, pagalbinis personalas – 3 pozicijoje)

 

 

 

 

Tyrėjų ir pagalbinio personalo darbuotojų skaičius M+3 metais

 

 

 

 

Tyrėjų skaičius N metais

 

 

 

 

Tyrėjų skaičius M+3 metais

 

 

 

 

Pagalbinio personalo darbuotojų skaičius N metais

 

 

 

 

Pagalbinio personalo darbuotojų skaičius M metais

 

 

 

 

Išlaidos MTTP veiklai N metais

 

 

 

 

Išlaidos MTTP veiklai M+3 metais

 

 

 

 

*Jeigu pakito darbuotojų skaičius, nurodykite priežastis:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31. Papildau 4 priedą šiuo 7.22 punktu:

      

7.22. Investavimas į klasterio koordinatorių.

Pateikite informaciją, ar rizikos kapitalo subjektas yra investavęs į klasterio koordinatorių (rizikos kapitalo subjektas – ne mažiau kaip vienerius metus veikiantis juridinis asmuo, kurio sudarymo vienintelis tikslas yra sukaupti lėšas ir investuoti daugiausiai į nelistinguojamas, dažnai naujai kuriamas (pvz., naujųjų technologijų) įmones). Rizikos kapitalo subjektas iki investavimo į klasterio koordinatorių turi būti investavęs mažiausiai į dvi įmones.

 

 

 

32. Išdėstau 4 priedo 8.1 punktą taip:

 

8.1. Informacija apie klasterio narių konsoliduoto eksporto augimą (eksportas apima ir prekių išvežimą į Europos Sąjungos valstybes )

 

Paraiškos pateikimo metais

(pagal su paraiška pateiktų paskutinių finansinių metų finansinės atskaitomybės dokumentų duomenis. Jei įmonė veikia mažiau nei 1 metus, tada pagal tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentų duomenis)

N

(projekto įgyvendinimo pabaigos metai)

N+1

N+2

N+3

Eksportuojamas produktas

 

 

 

 

 

Eksportas vertine išraiška (litais)

 

 

 

 

 

Eksporto procentinė dalis pardavimo pajamose

 

 

 

 

 

Eksporto pajamų padidėjimas procentais, lyginant kiekvienus metus su paraiškos pateikimo metais

(nepildoma)

 

 

 

 

Eksporto dalies padidėjimas pardavimo pajamose, lyginant kiekvienus metus su paraiškos pateikimo metais

(nepildoma)

 

 

 

 

Šalys, į kurias

eksportuojama

 

 

 

 

 

Eksporto prognozių prielaidų pagrindimas

 

 

 

 

 

 

33. Išdėstau 4 priedo 10 punktą taip:

10. Pateikiami dokumentai

Eil. Nr.

Pateikiami dokumentai

Lapų skaičius

1.

Paraiškos (A) dalis.

 

2.

Paraiškos VP2-1.4-ŪM-02-K priemonės „INOKLASTER LT+“ paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies forma ir jos pildymo instrukcija.

 

3.

Pateikta pareiškėjo (klasterio koordinatoriaus) įstatų (nuostatų ir (ar) statuto) kopija.

 

4.

Pateikti pareiškėjo (klasterio koordinatoriaus) paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentai ir už pastaruosius 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo datos tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentai. Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti vadovo pasirašytą finansinę atskaitomybę. Tarpinė finansinė atskaitomybė taip pat turi būti pasirašyta juridinio asmens vadovo.

 

5.

Pateikti finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, kaip nurodyta VP2-1.4-ŪM-02-K priemonės „Inoklaster LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašo 2 priedo 8.1.1 ir 8.1.2 punktuose.

 

6.

Pateikta pareiškėjo (klasterio koordinatoriaus) Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 (Žin., 2008, Nr. 36-1298) (jei taikoma).

 

7.

Pateikti dokumentai, įrodantys projekto biudžeto pagrįstumą (tiekėjų komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas ir kita).

 

8.

Pateiktas projekto reikalingumą ir paramos poreikį pagrindžiantis verslo planas, parengtas pagal Verslo plano finansavimui gauti pagal Lietuvos 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programos Ūkio ministerijos administruojamas priemones turinio reikalavimų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-118 (Žin., 2008, Nr. 36-1297; 2011, Nr. 136-6472).

 

9.

Pateiktas arba integruotas į verslo planą veiklų, kurioms vykdyti bus naudojama projektu sukurta ar išplėtota infrastruktūra, planas ne trumpesniam nei trejų metų laikotarpiui po projekto pabaigos.

 

10.

Pateikta plėtros strategija ir klasterio galimybių studija.

 

11.

Pateikta jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija.

 

12.

Numatant projekte naują statybą, rekonstrukciją ar kapitalinį remontą, pateiktas statinio statybos, rekonstravimo ar kapitalinio remonto techninis projektas (tuo atveju jei statinio (-ių) projektas pradėtas rengti iki 2010 m. spalio 1 d., vietoje techninio projekto pateikiamas galiojantis teisės aktų nustatyta tvarka išduotas statinio techninis projektas ir statinio (-ių) projektavimo sąlygų sąvadas (-ai) (kopija (-os) (jei taikoma).

 

13.

Pateiktas valstybės įmonės Registrų centro išduotas centrinio duomenų banko pagrindu parengtas nekilnojamojo turto registro išrašas, reikalingas projektui įgyvendinti (jei taikoma).

 

14.

Pateiktos, jei teisės aktų nustatyta tvarka privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, Poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (nuorašas) ir atsakingos institucijos sprendimo ar atrankos išvados kopijos arba pareiškėjo laisvos formos raštas, kad projektui netaikomas reikalavimas dėl poveikio aplinkai vertinimo (kai poveikio aplinkai vertinimo atlikti neprivaloma).

 

15.

Pateikiamų dokumentų lapų skaičius, iš viso.

 

Prie paraiškos gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys paraiškoje pateiktą informaciją.

34. Išdėstau 4 priedo 11 punktą taip:

11. Pareiškėjo deklaracija

Aš, toliau pasirašęs asmuo, patvirtinu, kad:

 

paraiškoje arba jos prieduose nepateikta klaidinančios informacijos;

nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;

pareiškėjas nebandė (nebandys) gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu;

pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veiklos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai;

pareiškėjas nėra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip apibrėžta Bendrijos gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2004 C 244, p. 2);

pareiškėjas pateiks informaciją, kad yra (nėra) perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavęs projekto finansavimo lėšų ja taps.

 

 

Projekto pareiškėjo __________________________ vardu

Vardas, pavardė

Parašas

Pareigos

 

Atstovavimo pagrindas

 

Data

Vieta

 

____________

(Pareigos)

__________

(Parašas)

____________

(Vardas ir pavardė)

35. Išdėstau nauja redakcija 5 priedą (pridedama).

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                 Rimantas Žylius


VP2-1.4-ŪM-02-K priemonės „Inoklaster

LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2012 m. birželio 29 d. įsakymo Nr. 4-605

redakcija)

 

ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO METODIKA

 

Eil. Nr.

Administracinės atitikties vertinimo reikalavimai

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Paraiška dėl projekto finansavimo (toliau – paraiška) pateikta iki kvietime teikti paraiškas nurodyto galutinio pateikimo termino.

 

 

 

2.

Paraiška pateikta tinkamu būdu, kaip nurodyta VP2-1.4-ŪM-02-K priemonės „Inoklaster LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau Aprašas) 40 ir 41 punktuose.

 

 

 

3.

Paraiška visiškai užpildyta ir atitinka paraiškos formą, kaip nurodyta Aprašo 42 punkte.

 

 

 

4.

Pateiktas vienas paraiškos originalas, ant kurio aiškiai nurodoma ORIGINALAS, 1 paraiškos kopija, ant kurios nurodoma KOPIJA, ir elektroninis paraiškos variantas (įrašytas į elektroninę laikmeną ir atitinkantis spausdintą variantą).

 

 

 

5.

Pateikta pareiškėjo (klasterio koordinatoriaus) įstatų (nuostatų ir (ar) statuto) kopija.

 

 

 

6.

Pateikti pareiškėjo (klasterio koordinatoriaus) paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentai ir už pastaruosius 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo datos tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentai. Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti vadovo pasirašytą finansinę atskaitomybę. Tarpinė finansinė atskaitomybė taip pat turi būti pasirašyta juridinio asmens vadovo.

Pastaba. Pateikiami finansinės atskaitomybės dokumentai, nurodyti 1-ojo verslo apskaitos standarto „Finansinė atskaitomybė“, patvirtinto viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2010 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. VAS-12 (Žin., 2010, Nr. 57-2828), IV skyriuje.

 

 

 

7.

Pateikti finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, kaip nurodyta Tinkamumo finansuoti vertinimo metodikos (Aprašo 2 priedas) 8.1.1 ir 8.1.2 punktuose.

 

 

 

8.

Pateikta pareiškėjo (klasterio koordinatoriaus) Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 (Žin., 2008, Nr. 36-1298) (jei taikoma).

 

 

 

9.

Pateikti dokumentai, įrodantys projekto biudžeto pagrįstumą (tiekėjų komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas ir kita).

 

 

 

10.

Pateiktas projekto reikalingumą ir paramos poreikį pagrindžiantis verslo planas, parengtas pagal Verslo plano finansavimui gauti pagal Lietuvos 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ūkio ministerijos administruojamas priemones turinio reikalavimų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-118 (Žin., 2008, Nr. 36-1297; 2011, Nr. 136-6472).

 

 

 

11.

Pateikta plėtros strategija ir klasterio plėtros galimybių studija.

 

 

 

12.

Pateikta jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija.

 

 

 

13.

Numatant projekte naują statybą, rekonstrukciją ar kapitalinį remontą, pateiktas statinio statybos, rekonstravimo ar kapitalinio remonto techninis projektas (tuo atveju, jei statinio (-ių) projektas pradėtas rengti iki 2010 m. spalio 1 d., vietoje techninio projekto pateikiamas galiojantis teisės aktų nustatyta tvarka išduotas statinio techninis projektas ir statinio (-ių) projektavimo sąlygų sąvadas (-ai) (kopija (-os) (jei taikoma).

 

 

 

14.

Pateiktas valstybės įmonės Registrų centro išduotas centrinio duomenų banko pagrindu parengtas nekilnojamojo turto registro išrašas, reikalingas projektui įgyvendinti (jei taikoma).

 

 

 

15.

Pateiktos, jei teisės aktų nustatyta tvarka privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, Poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (nuorašas) ir atsakingos institucijos sprendimo ar atrankos išvados kopijos, arba pareiškėjo laisvos formos raštas, kad projektui netaikomas reikalavimas dėl poveikio aplinkai vertinimo (kai poveikio aplinkai vertinimo atlikti neprivaloma).

 

 

 

16.

Pateiktas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytas leidimas, licencija ar veiklos atestatas (jei taikoma).

 

 

 

 

_________________

 

 

VP2-1.4-ŪM-02-K priemonės „Inoklaster

LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2012 m. birželio 29 d. įsakymo Nr. 4-605 redakcija)

 

PROJEKTO KOKYBĖS IR NAUDOS VERTINIMO METODIKA

 

1 lentelė.

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijai

Pagrindiniai vertinimo aspektai

Vertinimo skalė

Vertintojo balas

Informacijos šaltinis

1. 

Iš viso:

 

100

 

 

2.

Pirmaeiliai VP2-1.4-ŪM-02-K priemonės „Inoklaster LT+“ (toliau – Priemonė) kriterijai

 

40

 

 

2.1.

Klasterio dydis ir ištekliai.

Prioritetas teikiamas didesniems bendradarbiavimo junginiams (klasteriams).

Klasterio dydis vertinamas pagal klasterio vienijamų įmonių ir kitų organizacijų skaičių ir klasterio įmonių darbuotojų skaičių (iki 10 balų).

Papildomi balai suteikiami:

– klasteriams, kuriuose dalyvauja mokslinių tyrimų įstaigos arba aukštosios mokyklos (iki 10 balų);

– klasteriams, kuriose rizikos kapitalo subjektas yra investavęs į klasterio koordinatorių (iki 15 balų);

– klasteriams, veikiantiems Lietuvos teritoriniuose vienetuose, kuriuose sukoncentruoti didesni klasterio plėtrai aktualūs ištekliai (verslo potencialas, mokslo potencialas, kvalifikuoti specialistai, regiono tradicijos ir panašiai) (iki 5 balų).

Rizikos kapitalo subjektas – nemažiau kaip vienerius metus veikiantis juridinis asmuo, kurio sudarymo vienintelis tikslas yra sukaupti lėšas ir investuoti daugiausiai į nelistinguojamas, dažnai naujai kuriamas (pvz., naujųjų technologijų) įmones. Rizikos kapitalo subjektas iki investavimo į klasterio koordinatorių turi būti investavęs mažiausiai į dvi įmones.

0–40

 

Priemonės paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies forma ir jos pildymo instrukcija (toliau – paraiškos (B) dalis)

3.

 

Aritmetinis balų vidurkis (2.1)

040

 

 

4.

 

Daugiklis

1

 

 

5.

Antraeiliai Priemonės kriterijai

 

60

 

 

5.1.

Projektu kuriamos ir (ar) plėtojamos klasterio techninės bazės įtaka klasterio konkurencingumo didėjimui.

Prioritetas teikiamas projektams, kuriuos įgyvendinant klasterio ekonominė ir technologinė plėtra bus didesnė.

Ekonominės plėtros potencialas vertinamas atsižvelgiant į klasterio produkcijos pardavimo rinkų plėtros tendencijas.

Technologinės plėtros potencialas vertinamas atsižvelgiant į klasterio įmonių bendradarbiavimo su mokslo ir studijų institucijomis intensyvumą, investicijas į mokslinius tyrimus ir technologijų plėtros apimtį, turimus išradimų patentus, licencijas ir panašiai.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis

5.2.

Klasterio įmonių eksporto potencialas.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas klasteriams, kurių įmonių eksporto potencialas yra didesnis. Eksporto potencialas vertinamas atsižvelgiant į:

– iki paraiškos pateikimo eksportuojančių įmonių dalį klasteryje;

– konsoliduotą klasterio įmonių eksporto apimtį;

– konsoliduotus klasterio įmonių eksporto planus įgyvendinus projektą.

Didelis dėmesys bus kreipiamas į eksporto prognozių prielaidų realistiškumą.

Žodis „eksportas“ apima ir prekių išvežimą į Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybes.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis

5.3.

Projekto svarba Lietuvos aukštųjų ar vidutiniškai aukštų technologijų verslo plėtrai.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas projektams, kurie didesniu mastu prisideda prie Lietuvos aukštųjų ar vidutiniškai aukštų technologijų verslo plėtros ir konkurencingumo didinimo.

 

Prie aukštųjų technologijų veiklos priskirtina veikla, priskiriama šiems Nacionalinio Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK 2 red.), patvirtinto Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. reglamentu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877) (toliau – EVRK 2 red.), kodams: pagrindinių vaistų pramonės gaminių ir farmacinių preparatų gamyba (21); kompiuterių, elektroninių ir optinių gaminių gamyba (26); medicinos ir odontologijos prietaisų, instrumentų ir reikmenų gamyba (32.5); kompiuterinių programavimo, konsultacinė ir susijusi veikla (62); moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla (72).

Prie vidutiniškai aukštų technologijų veiklos priskirtina veikla, priskiriama šiems ERVK 2 red. Kodams: chemikalų ir chemijos produktų gamyba (20); elektros įrangos gamyba (27); niekur kitur nepriskirtų mašinų ir įrangos gamyba (28); variklinių transporto priemonių, priekabų ir puspriekabių gamyba (29); kitų transporto priemonių ir įrangos gamyba (30).

Taip pat vertinant atitiktį šiam kriterijui, atsižvelgiama į EVRK 2 red. Paaiškinimus, pateikiamus Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės svetainėje www.stat.gov.lt/lt/.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis

5.4.

Klasterio veiklos patirtis.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas už didesnę klasterio komandos patirtį atliekant funkcijas, susijusias su klasterių veiklos organizavimu, atstovavimu interesams, vidinių ir išorinių ryšių plėtojimu, metodiniu ir informaciniu aprūpinimu. Ypač vertinamas tarptautinio lygio klasterių srities ekspertų dalyvavimas klasterio veiklose.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis, verslo planas, parengtas pagal Verslo plano finansavimui gauti pagal Lietuvos 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos ir Sanglaudos skatinimo veiksmų programos Ūkio ministerijos administruojamas priemones turinio reikalavimų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-118 (Žin., 2008, Nr. 36-1297).

5.5.

Projektas sukurs ilgalaikes tyrėjų ir (arba) pagalbinio personalo darbo vietas įmonėse.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas projektams, kurie pasižymi didesniu mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (toliau – MTTP) darbuotojų darbo vietų kūrimo efektyvumu. Efektyvumas vertinamas šiais aspektais: MTTP darbuotojų skaičiaus augimo dinamika (MTTP darbuotojų santykis su visais darbuotojais prieš įgyvendinant projektą ir trejus metus po projekto įgyvendinimo); MTTP darbuotojų kvalifikaciniais pokyčiais (tyrėjų ir pagalbinio personalo santykis prieš įgyvendinant projektą ir trejus metus po projekto įgyvendinimo); MTTP darbo vietų sukūrimo investicijų efektyvumu (projekto investicijų į MTTP infrastuktūrą suma, tenkanti kiekvienai trejų metų laikotarpiu įgyvendinus projektą sukurtai MTTP darbuotojų darbo vietai).

0–5

 

Paraiškos (B) dalis

5.6.

Klasterio tarptautiškumo lygis.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas labiau į tarptautines pridėtinės vertės kūrimo grandines (tinklus) integruotiems klasteriams.

Be to, atsižvelgiama į klasterio narių dalyvavimą ES iniciatyvose kuriant žinių ir inovacijų erdvę.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis

5.7.

Inovacijų veiklos aktyvumas.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas klasteriams, kurių įmonių inovacijų veiklos aktyvumas yra didesnis. Inovacinės veiklos aktyvumas vertinamas atsižvelgiant į:

- klasterio įmonių patirtį teikiant rinkai technologines inovacijas;

- klasterio įmonių patirtį diegiant netechnologines inovacijas;

- klasterio įmonių patirtį diegiant į rinką naujus verslo modelius.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis

6.

 

Aritmetinis balų vidurkis (5.15.7/7)

05

 

 

7.

 

Daugiklis

12

 

 

 

Pastaba.

Jei nenurodyta kitaip, bendru atveju:

5 balai suteikiami, kai projektas atitinka visus kriterijaus vertinimo aspektus ir požymius, šių aspektų ir požymių kiekybine išraiška yra pranašesnis už kitus analogiško pobūdžio projektus, iš pateiktos paraiškos ir kitų dokumentų galima daryti išvadą, kad planuojami pasiekti rodikliai ir rezultatai yra realūs ir pagrįsti.

3 balai suteikiami, kai projektas atitinka dalį kriterijaus vertinimo aspektų ir požymių, šių aspektų ir požymių kiekybine išraiška yra pranašesnis už kitus analogiško pobūdžio projektus, iš pateiktos paraiškos ir kitų dokumentų galima daryti išvadą, kad planuojami pasiekti rodikliai ir rezultatai yra realūs ir pagrįsti.

0 balų suteikiama, kai projektas visiškai neatitinka kriterijaus.

Tarpiniai balai suteikiami palyginus atitinkamo kriterijaus įvertinimo rezultatus su anksčiau nurodytais balų suteikimo principais.

 

2 lentelė.

Eil. Nr.

Vertintojo suteiktų balų pagrindimas

2.1.

 

5.1.

 

5.2.

 

5.3.

 

5.4.

 

5.5.

 

5.6.

 

5.7.

 

 

_________________

 


VP2-1.4-ŪM-02-K priemonės „Inoklaster

LT+“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo

5 priedas

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2012 m. birželio 29 d. įsakymo Nr. 4-605 redakcija)

 

VP2-1.4-ŪM-02-K PRIEMONĖS „INOKLASTER LT+“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO METODIKA

 

Eil. Nr.

RODIKLIO (-IŲ) PAVADINIMAS

RODIKLIO PAAIŠKINIMAS

RODIKLIO MATAVIMAS

INSTITUCIJA ARBA ASMUO ATSAKINGAS UŽ INFORMACIJOS PATEIKIMĄ

MATAVIMO VIENETAS

SKAIČIAVIMO BŪDAS

DOKUMENTAS IR INFORMACIJOS ŠALTINIS

LAIKAS

1.

Rezultato rodiklis:

 

Pritraukta privačių investicijų.

Sąvokos:

 

Privačios investicijos – pareiškėjo privatus indėlis į projektą.

 

Pagrindiniai teiginiai

Rodiklio skaičiavimui bus įtraukiamos tik tiesioginės privačios investicijos, tai yra pareiškėjo indėlis, į tinkamas ir netinkamas išlaidas.

 

Pastaba. Projekto vykdytojas, be šio rezultato rodiklio, privalo pasirinkti bent vieną iš toliau nurodytų rezultato rodiklių.

 

Pildydamas paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) (toliau – paraiškos (A) dalis), pareiškėjas turi įrašyti planuojamų pritraukti privačių investicijų sumą (paraiškos (A) dalies 10 punktas) ir paraiškos (A) dalyje nurodytą projekto netinkamų finansuoti išlaidų sumą (11 punktas).

Mln. litų

Sumuojamos pritrauktos privačios investicijos pagal projektą.

Pirminiai šaltiniai:

Sąskaitos faktūros, apmokėjimą pagrindžiantys dokumentai ir kiti dokumentai.

Nuolat

Projekto vykdytojas.

Antriniai šaltiniai:

Mokėjimo prašymo forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. 1K-066 (toliau – mokėjimo prašymas) (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“). Mokėjimų prašymo 3 punkte „stebėsenos rodikliai prie rodiklio pasiekimo įrašoma tik pritrauktų tinkamų išlaidų suma, kuri atitinka pareiškėjo privačių investicijų dalį nuo projekto pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos. Kartu su mokėjimo prašymu pateikiami tik tinkamomis išlaidomis pripažinti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai.

Informacija apie netinkamų išlaidų pritraukimą pateikiama su galutiniu mokėjimo prašymu, t. y. galutiniame mokėjimo prašyme nurodoma visa nuo projekto pradžios iki pabaigos pritraukta tinkamų išlaidų suma plius netinkamų išlaidų suma (pridedama deklaracija dėl netinkamų išlaidų pritraukimo).

Privatus indėlis į tinkamas išlaidas – kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.

Privatus indėlis į tinkamas ir netinkamas išlaidas – pasibaigus projektui su galutiniu mokėjimo prašymu.

2.

Rezultato rodiklis:

 

Sukurtos tyrėjų ir pagalbinio personalo darbo vietos įsteigtuose tyrimų centruose.

Sąvokos:

 

Tyrėjų darbo vietos – Lietuvos profesijų klasifikatoriuje (LPK-2005) 2 pozicijoje apibrėžtos darbo vietos.

Pagalbinio personalo darbo vietos – Lietuvos profesijų klasifikatoriuje (LPK-2005) 3 pozicijoje apibrėžtos darbo vietos.

Skaičius

Skaičiuojamos  tiesiogiai dėl projekto įgyvendinimo sukurtos ilgalaikės tyrėjų ir pagalbinio personalo darbo vietos įsteigtuose tyrimų centruose ir 3 metus po projekto įgyvendinimo. 

Pirminiai šaltiniai:

Darbo sutartys ir kiti dokumentai.

Nuolat.

Projekto vykdytojas.

Antriniai šaltiniai:

Mokėjimo prašymas (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“), ataskaita po projekto užbaigimo.

Kas pusmetį teikiant mokėjimo prašymą.

Kas metus teikiant ataskaitą po projekto užbaigimo.

3.

Rezultato rodiklis:

 

Klasterio įmonių konsoliduotų MTTP veiklos išlaidų didėjimas per 3 metus po projekto įgyvendinimo.

Sąvokos:

 

Moksliniai tyrimai – atitinka Bendrijos valstybės pagalbos moksliniams tyrimams, taikomajai veiklai ir naujovių diegimui sistemos (OL 2006 C 323, p.1) (toliau – MTTP sistema) 2.2 skirsnio f punkto sąvoką „pramoniniai tyrimai“.

Technologinė plėtra atitinka MTTP sistemos 2.2 skirsnio g punkto sąvoką „bandomoji taikomoji veikla“.

Konsoliduotos mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros veiklos išlaidos – įmonių grupės (klasterio įmonių) mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (toliau – MTTP) veiklos išlaidos, pateiktos kaip vienos įmonės MTTP veiklos išlaidos.

Procentai

Klasterio įmonių konsoliduotų MTTP veiklos išlaidų didėjimas per 3 metus po projekto įgyvendinimo skaičiuo-jamas pagal formulę:

F=(B-A)/A*100%, kur

F – klasterio įmonių konsoliduotų MTTP veiklos išlaidų pokytis procentais,

A – klasterio įmonių konsoliduotų MTTP veiklos išlaidų dydis (išreikštas vertine išraiška litais) projektui pasibaigus,

B – klasterio įmonių konsoliduotų MTTP veiklos išlaidų dydis (išreikštas vertine išraiška litais) 3 metai po projekto įgyvendinimo.

Pirminiai šaltiniai:

kiekvienos klasterio įmonės finansinės atskaitomybės dokumentai ir projekto vykdytojo (klasterio koordinatoriaus) parengta bendra pažyma dėl klasterio įmonių MTTP veiklos išlaidų.

Nuolat.

Projekto vykdytojas.

Antriniai šaltiniai:

Mokėjimo prašymas (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“), ataskaita po projekto užbaigimo.

 

Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus 3 metams nuo projekto įgyvendinimo.

Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.

Kas metus teikiant ataskaitą po projekto užbaigimo.

3.1.

Bazinis rodiklis (kintantis):

 

Klasterio įmonių konsoliduotų MTTP veiklos išlaidų dydis (išreikštas vertine išraiška litais) projektui pasibaigus.

 

Mln. litų

Skaičiuojamas klasterio įmonių MTTP veiklos išlaidų dydis, nustatytas pagal paskutinių finansinių metų patvirtintos atskaitomybės duomenis, projektui pasibaigus.

Pirminiai šaltiniai:

kiekvienos klasterio įmonės finansinės atskaitomybės dokumentai ir klasterio koordinatoriaus parengta bendra pažyma dėl klasterio įmonių MTTP veiklos išlaidų.

Nuolat.

Projekto vykdytojas.

Antriniai šaltiniai:

Mokėjimo prašymas (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“)

Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.

3.2.

Pokyčio rodiklis (kintantis):

 

Klasterio įmonių konsoliduotų MTTP veiklos išlaidų dydis (išreikštas vertine išraiška litais) 3 metai po projekto įgyvendinimo.

 

Mln. litų

Skaičiuojamas klasterio įmonių konsoliduotų MTTP veiklos išlaidų dydis 3 metai po projekto įgyvendinimo.

Pirminiai šaltiniai:

kiekvienos klasterio įmonės finansinės atskaitomybės dokumentai ir klasterio koordinatoriaus parengta bendra pažyma dėl klasterio įmonių MTTP veiklos išlaidų.

Nuolat.

Projekto vykdytojas.

Antriniai šaltiniai:

mokėjimo prašymas (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“), ataskaita po projekto užbaigimo.

Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.

Kas metus teikiant ataskaitą po projekto užbaigimo.

4.

Rezultato rodiklis:

 

MTTP centro paslaugomis pasinaudojusios per 3 metus po projekto įgyvendinimo įmonės.

Sąvokos:

 

Moksliniai tyrimai – atitinka MTTP sistemos 2.2 skirsnio f punkto sąvoką „pramoniniai tyrimai“.

Technologinė plėtra atitinka MTTP sistemos 2.2 skirsnio g punkto sąvoką „bandomoji taikomoji veikla“.

Skaičius

Sumuojamos įmonės (klasterio nariai ir klasteriui nepriklausančios įmonės), kurios per 3 metus po projekto įgyvendinimo pasinaudojo MTTP centro paslaugomis.

Pastaba: jei ta pati įmonė pasinaudojo MTTP centro paslaugomis kelis kartus, tačiau skirtingiems darbams, ji įtraukiama dar kartą.

Pirminiai šaltiniai:

Sąskaitos faktūros, paslaugų priėmimo–perdavimo aktai, kiti MTTP centro suteiktų paslaugų apskaitos dokumentai.

Nuolat.

Projekto vykdytojas.

ntriniai šaltiniai:

Mokėjimo prašymas (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“), ataskaita po projekto užbaigimo.

 

Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus 3 metams nuo projekto įgyvendinimo.

Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.

Kas metus teikiant ataskaitą po projekto užbaigimo.

5.

Rezultato rodiklis:

 

Mokymo centre vykdomos mokymo programos.

Sąvokos:

 

Mokymo centras – centras, kuriame tobulinamos klasterio įmonių darbuotojų žinios, prisidedama prie žinių visuomenės kūrimo.

Mokymo programa – organizuojami formalūs (licencijuoti) mokymai pagal Švietimo ir mokslo ministerijos išduotą licenciją arba neformalūs mokymai.

Skaičius

Sumuojamos mokymo centre vykdomos mokymo programos per 3 metus po projekto įgyvendinimo.

Pirminiai šaltiniai:

Licencijos, mokymo programos, kiti pagrindžiantys dokumentai.

Nuolat.

Projekto vykdytojas.

Antriniai šaltiniai:

Mokėjimo prašymas (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“), ataskaita po projekto užbaigimo.

Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.

Kas metus teikiant ataskaitą po projekto užbaigimo.

6.

Rezultato rodiklis:

 

Mokymo centre tobulinę kvalifikaciją per 3 metus po projekto įgyvendinimo klasterio įmonių darbuotojai.

Sąvokos:

 

Klasteris – tai ne mažesnė kaip 5 nepriklausomų privačių juridinių asmenų grupė, kurią sieja bendri ekonominiai interesai dalyvaujant konkretaus (-čių) produkto (-ų) vertės kūrimo grandinėje. Klasteryje, siekdami jo ekonominių interesų, gali dalyvauti ir mokslinių tyrimų įstaigos arba aukštosios mokyklos, taip pat profesinio lavinimo mokyklos, asociacijos ir kiti viešieji juridiniai asmenys. Juridinių asmenų dalyvavimas klasteryje turi būti įformintas jungtinės veiklos (partnerystės) sutartimi.

 

Skaičius

Skaičiuojami klasterio įmonių darbuotojai, kurie tobulino savo kvalifikaciją mokymų centre per 3 metus po projekto įgyvendinimo.

Pirminiai šaltiniai:

Pabaigtos mokymų programos pažymėjimas (sertifikatas), išrašas iš registruojamų sertifikatų registracijos žurnalo, kiti pagrindžiantys dokumentai.

Nuolat.

Projekto vykdytojas.

Antriniai šaltiniai:

Mokėjimo prašymas (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“), ataskaita po projekto užbaigimo.

 

Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus 3 metams nuo projekto įgyvendinimo.

Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.

Kas metus teikiant ataskaitą po projekto užbaigimo.

7.

Produkto rodiklis:

 

MTTP ir inovacijų aplinkos gerinimo projektai.

Sąvokos:

 

Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.

 

Pastaba. Projekto vykdytojas, be šio produkto rodiklio, privalo pasirinkti bent vieną iš toliau nurodytų rezultato rodiklių.

Skaičius

Skaičiuojami sėkmingai užbaigti MTTP ir inovacijų aplinkos gerinimo projektai.

Pirminiai šaltiniai:

Galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

Projektui pasibaigus.

Projekto vykdytojas.

Antriniai šaltiniai:

Mokėjimo prašymas (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“).

Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma su galutiniu mokėjimo prašymu.

Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.

8.

Produkto rodiklis:

 

Sukurti ir veikiantys klasterių mokymo ir tyrimų centrai.

Sąvokos:

 

Mokymo centras – centras, kuriame tobulinamos klasterio įmonių darbuotojų žinios, prisidedama prie žinių visuomenės kūrimo.

Tyrimų centras – įkurtas centras, padalinys, kurio paskirtis atlikti technologinio ir netechnologinio (vadybos, dizaino ir panašiai) pobūdžio tyrimus, skirtus naujiems produktams, paslaugoms ir (ar) gamybos ir paslaugų procesams kurti. Toks centras gali teikti ir eksperimentinės, technologinės plėtros bei pramoninės inžinerijos paslaugas.

Skaičius

Sumuojami sukurti ir veikiantys klasterio mokymo ir (arba) tyrimų centrai.

Pastaba. Jei projekto metu kuriami keli atskiri teminiai centrai, tuomet šie centrai skaičiuojami atskirai.

Pirminiai šaltiniai:

Dokumentai, įrodantys klasterio plėtrai atliktus rinkos tyrimus (darbų priėmimo–perdavimo aktai, sutartys, sąskaitos faktūros ir panašiai).

Nuolat.

Projekto vykdytojas.

Antriniai šaltiniai:

Mokėjimo prašymas (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“), ataskaita po projekto užbaigimo.

Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.

Kas metus teikiant ataskaitą po projekto užbaigimo.

9.

Produkto rodiklis:

 

Sukurti ir veikiantys klasterių MTTP infrastruktūros vienetai.

Sąvokos:

 

MTTP infrastruktūra bendro naudojimo (atviros prieigos) laboratorijos, bandymų patalpos ir panašiai.

 

Skaičius

Sumuojami sukurti ir veikiantys klasterių MTTP infrastruktūros vienetai.

Pirminiai šaltiniai:

Dokumentai, įrodantys, kad buvo sukurti ir veikia MTTP infrastruktūros vienetai (darbų priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, kiti pagrindžiantys dokumentai).

Nuolat.

Projekto vykdytojas.

Antriniai šaltiniai:

Mokėjimo prašymas (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“), ataskaita po projekto užbaigimo.

Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.

Kas metus teikiant ataskaitą po projekto užbaigimo.

 

_________________