LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2003 M. VASARIO 20 D. ĮSAKYMO Nr. 3-79 „DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO ĮVYKIŲ TYRIMO IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. balandžio 30 d. Nr. 3-313

Vilnius

 

P a k e i č i u Geležinkelių transporto eismo įvykių, katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 3-79 (Žin., 2003, Nr. 26-1066; 2010, Nr. 71-3605):

1. Išdėstau 5 punktą taip:

5. Asmenys, susiję su geležinkelių transporto eismo įvykiu, katastrofa ar riktu arba juos matę, informuoja apie tai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoją (toliau – geležinkelių infrastruktūros valdytojas), specialiąsias tarnybas, o kai eismo įvykis, katastrofa ar riktas įvyksta privažiuojamuosiuose geležinkelio keliuose – šių privažiuojamųjų geležinkelio kelių savininkus arba naudotojus. Įvykus eismo įvykiui ar katastrofai, geležinkelių infrastruktūros valdytojas nedelsdamas, įvykus riktui – ne vėliau kaip per 24 valandas informuoja apie tai Valstybinę geležinkelio inspekciją prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) ir katastrofų tyrimų vadovą ir kaip galima greičiau (nedelsiant) pateikia pirminį pranešimą apie eismo įvykį, katastrofą ar riktą (1 priedas).“

2. Pripažįstu netekusiu galios 7 punktą.

3. Išdėstau 27 punktą taip:

27. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai, geležinkelio įmonės (vežėjai) ir kiti asmenys, susiję su eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimu, turi teikti katastrofų tyrimų vadovui eksploatacinę ir techninę pagalbą, būtiną jo uždaviniams įgyvendinti, priklausomai nuo tiriamo eismo įvykio, katastrofos ar rikto pobūdžio.“

4. Pripažįstu netekusiu galios 29.4 punktą.

5. Išdėstau 31.2.2.6 punktą taip:

31.2.2.6. specialiųjų tarnybų iškvietimo ir avarinių situacijų veiksmų plano taikymo priežastys, atliekami veiksmai;“.

6. Papildau šiuo 31.2.2.7 punktu:

31.2.2.7. geležinkelių infrastruktūros valdytojų, geležinkelio įmonių (vežėjų) avarinių situacijų veiksmų planų taikymo priežastys ir atliekami veiksmai;“.

7. Išdėstau 31.4.6 punktą taip:

31.4.6. eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimo metu nustatyti veiksniai, neturintys tiesioginio ryšio su eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimo išvadomis;“.

8. Išdėstau 32 punktą taip:

32. Katastrofų tyrimų vadovas ataskaitos kopijas pateikia Inspekcijai, kitiems viešiesiems ir privatiems juridiniams asmenims, kuriems skirtos katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktos eismo saugos rekomendacijos, asmenims, pateikusiems prašymus gauti katastrofų tyrimų vadovo ataskaitą, ir kitų Europos Sąjungos valstybių narių įstaigoms ir suinteresuotiems asmenims.“

9. Išdėstau 35 punktą taip:

35. Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktos eismo saugos rekomendacijos skirtos Inspekcijai ir, atsižvelgiant į konkrečias rekomendacijas, kitiems Europos Sąjungos valstybių narių asmenims. Inspekcija privalo užtikrinti, kad į katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktas eismo saugos rekomendacijas būtų atsižvelgta ir imtasi reikiamų veiksmų.“

10. Išdėstau 36 punktą taip:

36. Inspekcija ir kiti asmenys, kuriems buvo skirtos eismo saugos rekomendacijos, iki kiekvienų metų birželio 30 d. pateikia katastrofų tyrimų vadovui ar kitos valstybės narės tyrimo įstaigai, jei ji pateikė eismo saugos rekomendaciją, ataskaitas, kuriose nurodo, kokių priemonių buvo imtasi arba planuojama imtis pagal eismo saugos rekomendacijas.“

11. Išdėstau 40 punktą taip:

40. Katastrofų tyrimų vadovas gali tirti kitus nei eismo įvykiai, katastrofos ar riktai atvejus geležinkelių transporte.

Jei eismo įvykis, katastrofa ar riktas įvyko dėl kitose valstybėse įregistruotų geležinkelio įmonių (vežėjų) kaltės ar dalyvaujant tokioms įmonėms, juos tiria katastrofų tyrimų vadovas ar Inspekcija pagal jiems priskirtą kompetenciją, išskyrus atvejus, kai tarptautiniai susitarimai nustato kitaip.

Jeigu neįmanoma nustatyti, kurioje valstybėje narėje įvyko eismo įvykis, katastrofa ar riktas, arba jei eismo įvykis, katastrofa ar riktas įvyko dviejų valstybių narių pasienio zonoje, katastrofų tyrimų vadovas ir Inspekcija privalo bendrauti ir siekti susitarti su kitų valstybių tyrimo įstaigomis, kurios valstybės tyrimo įstaiga atliks tyrimą, arba susitaria jį atlikti bendrai, išskyrus atvejus, kai tarptautiniai susitarimai nustato kitaip.“

 

 

Susisiekimo ministras                                                                Eligijus Masiulis

_________________