RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TELEKOMUNIKACIJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ I DALIES „BENDROJO FIKSUOTO TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLĖS“ PATVIRTINIMO

 

2001 m. birželio 20 d. Nr. 7

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo 6 straipsnio 2 dalies 11 punktu (Žin., 1998, Nr. 56-1548),

1. Tvirtinu Telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklių I dalį „Bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo taisyklės“ (pridedama).

2. Nustatau, kad Bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo taisyklių 26 punktas įsigalioja nuo 2001 m. rugpjūčio 1 d., 28 punktas – nuo 2001 m. spalio 1 d.

3. Laikau netekusiu galios 2001 m. birželio 8 d. Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymą Nr. 6 (06-12) „Dėl susisiekimo ministro 2001 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 36 patvirtintų Bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo taisyklių dalinio pakeitimo“ (Žin., 2001, Nr. 50-1764).

 

 

 

Direktorius                                                                                                  T. Barakauskas


PATVIRTINTA

Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos

Respublikos Vyriausybės direktoriaus

2001 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 7

 

TELEKOMUNIKACIJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLĖS I DALIS Bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo taisyklės

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklių I dalis „Bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo taisyklės“ (toliau – Taisyklės) reglamentuoja bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo tvarką, nustato bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikėjo (toliau – Teikėjo) ir jo abonentų teises, pareigas bei atsakomybę.

2. Taisyklės parengtos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymu (Žin., 1998, Nr. 56-1548) ir Lietuvos Respublikos vartotojų teisių gynimo įstatymu (Žin., 2000, Nr. 85-2581).

 

II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

3. Taisyklėse vartojamos pagrindinės sąvokos:

3.1. Privatus abonentas – fizinis asmuo, kuris pagal sutartį naudojasi Teikėjo teikiamomis bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugomis.

3.2. Verslo abonentas – juridinis asmuo, taip pat juridinio asmens teisių neturinčios įmonės, kurios pagal sutartį naudojasi Teikėjo teikiamomis bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugomis.

3.3. Abonentinė linija – Teikėjui priklausanti telekomunikacijų linija, kuri pasibaigia tinklo galiniame taške ir kuriai yra skirti vienas ar daugiau telefono numerių arba kitoks galinio įrenginio adresas (adresai).

3.4. Bendrasis fiksuoto telefono ryšio tinklas (toliau – Tinklas) – telekomunikacijų tinklas, kuris, be kitų paslaugų, naudojamas ir balso telefonijos paslaugoms teikti tarp fiksuotų tinklo galinių taškų. Čia įeina visos komutavimo ir perdavimo priemonės bei kita infrastruktūra, skirta sujungimams su bendraisiais telekomunikacijų tinklais, esančiais už Lietuvos Respublikos ribų.

3.5. Bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugos (toliau – Paslaugos) – vietinio, tarpmiestinio ir tarptautinio telefono ryšio paslaugos, teikiamos vartotojams bendruoju fiksuoto telefono ryšio tinklu.

3.6. Galiniai įrenginiai – telefono, faksimilinio ryšio aparatai, modemai ir kiti telekomunikacijų paslaugų vartotojų įrenginiai, skirti prijungti prie atitinkamo telekomunikacijų tinklo galinių taškų.

3.7. Paslaugų kainoraštis – Teikėjo teikiamų telekomunikacijų paslaugų kainų sąrašas.

3.8. Paslaugų teikimo nutraukimas – atvejai, kai paslaugos neteikiamos, abonentinė linija išjungiama, sutartis nutraukiama.

3.9. Paslaugų teikimo sustabdymas – atvejai, kai paslaugos neteikiamos, bet sutartis lieka galioti.

3.10. Tinklo galinis taškas – fizinės jungtys, atitinkančios jų prieigos techninius reikalavimus, sudarančios bendrojo telekomunikacijų tinklo dalį ir būtinos galiniam įrenginiui prijungti prie bendrojo telekomunikacijų tinklo bei tuo tinklu palaikyti efektyvų ryšį.

3.11. Valda (abonento valda) – nuosavybės teise valdomas žemės sklypas, gyvenamosios ar negyvenamosios patalpos, nustatyta tvarka įregistruotos Nekilnojamojo turto registre.

3.12. Sąskaita – apskaitos dokumentas, išrašytas už telekomunikacijų paslaugų teikimą, kuriame nurodyti Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos pagrindų įstatyme nustatyti rekvizitai.

Kitos šiose taisyklėse naudojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatyme.

 

III. ABONENTINĖS LINIJOS ĮRENGIMO, SUTARČIŲ SUDARYMO IR NUTRAUKIMO TVARKA

 

4. Asmuo, norėdamas naudotis bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugomis (toliau – Paslaugomis), kreipiasi į Teikėją, užpildydamas nustatytos formos prašymą.

5. Teikėjas ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo gavimo dienos raštu praneša apie galimybę įrengti abonentinę liniją, o esant tokiai galimybei, – per kiek laiko ir už kokią kainą abonentinė linija gali būti įrengta bei kokius dokumentus turi turėti asmuo, norintis sudaryti bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo sutartį (toliau – Sutartį).

6. Jeigu asmeniui yra priimtinos pasiūlytos abonentinės linijos įrengimo sąlygos ir jis turi teisę įsirengti abonentinę liniją jo nurodytu adresu (t. y. turi nuosavybės teisę į valdą arba, jei valda nuomojama, – tai raštu suderinęs su nuomotoju), jis turi per mėnesį nuo Teikėjo pranešimo dienos atvykti pas Teikėją sudaryti Sutarties, prieš tai sumokėjęs Teikėjo pranešime nurodytą abonentinės linijos įrengimo mokestį (visą arba jo dalimis).

7. Sutarčiai sudaryti Teikėjas gali pareikalauti tokių dokumentų:

7.1. iš fizinių asmenų – asmens dokumento (paso); dokumento, patvirtinančio, kad Teikėjo nurodytas mokestis sumokėtas; dokumento, patvirtinančio nuosavybės teisę į valdą, kurioje įrengiama abonentinė linija, jei besikreipiantis asmuo yra valdos nuomininkas – valdos savininko raštiško sutikimo, patvirtinto notaro;

7.2. iš juridinių asmenų ir juridinio asmens teisių neturinčių įmonių – įmonės registracijos pažymėjimo ir dokumento, patvirtinančio, kad Teikėjo nurodytas mokestis sumokėtas; dokumento, patvirtinančio nuosavybės teisę į valdą, kurioje įrengiama abonentinė linija, jei besikreipiantis asmuo yra valdos nuomininkas – valdos savininko raštiško sutikimo, patvirtinto notaro, taip pat atstovo asmens dokumento ir įgaliojimo sudaryti sutartį.

8. Kai asmuo pateikia visus reikalingus dokumentus, su juo sudaroma bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo sutartis.

9. Jei pateikiant šių Taisyklių 4 punkte nurodytą prašymą nebuvo techninių galimybių įrengti abonentinę liniją, Teikėjas, kai tokia galimybė atsiranda, šių Taisyklių 5 punkte nurodyta tvarka apie tai informuoja asmenį, norėjusį sudaryti Sutartį.

10. Su asmeniu, kuris yra įsiskolinęs Teikėjui už suteiktas Paslaugas pagal anksčiau sudarytas Sutartis, naujos Sutartys nesudaromos tol, kol asmuo visiškai neatsiskaito su Teikėju.

11. Nepateikus šių Taisyklių 7 punkte nurodytų dokumentų per mėnesį nuo Teikėjo pranešimo apie galimybę įrengti abonentinę liniją, laikoma, kad pareiškėjas nepageidauja įsirengti abonentinę liniją, jo sumokėti pinigai už abonentinės linijos įrengimą grąžinami.

12. Abonentinė linija laikoma įrengta, kai Teikėjas įveda telekomunikacijų liniją ir įrengia tinklo galinį tašką su abonentu suderintoje vietoje (abonento valdoje arba arčiausiai privačios valdos ribos tam tinkamoje vietoje). Įrengus abonentinę liniją, Paslaugos pradedamos teikti nuo Sutartyje nurodytos dienos.

13. Nauja Sutartis, nutraukus anksčiau sudarytą Sutartį, sudaroma šiais atvejais:

13.1. pasikeitus valdos, kurioje yra įrengta abonentinė linija, savininkui ar nuomininkui, jeigu abonentas nepasinaudoja šių Taisyklių 14.2 punkte numatyta sąlyga;

13.2. abonentui prašant nutraukti Sutartį su juo ir sudaryti Sutartį su jo šeimos nariu;

13.3. jei abonentinė linija buvo įrengta gyvenamosiose patalpose kaip verslo abonentui, abonentui pageidaujant sudaryti Sutartį kaip su privačiu abonentu (arba atvirkščiai);

13.4. abonentui mirus Sutartis sudaroma su šeimos nariu, paveldėtoju ar globėju, jiems pageidaujant.

14. Sutartis su pakeitimais lieka galioti šiais atvejais:

14.1. pasikeitus privataus abonento vardui, pavardei arba telefono numeriui (abonento iniciatyva), arba adresui, nekeičiant abonentinės linijos vietos ir priklausomybės (pavyzdžiui, pasikeitus gatvės pavadinimui);

14.2. jei abonentas pageidauja, kad Paslauga jam būtų teikiama kitu adresu, ir Teikėjo Tinklo techninės galimybės tai leidžia;

14.3. juridiniam asmeniui ar juridinio asmens teisių neturinčiai įmonei reorganizuojantis ar keičiantis jų rekvizitams;

14.4. Teikėjui pakeitus abonento numerį;

14.5. jei Teikėjo ir abonento susitarimu yra pakeičiami Tinklo dalies, esančios abonento valdoje, įrengimo parametrai (Teikėjui priklausantys Tinklo įrenginiai iškeliami iš abonento valdos, pakeičiama Tinklo galinio taško įrengimo vieta ir pan.).

15. Šių Taisyklių 13 ir 14.2 punktuose numatytais atvejais naujos Sutartys sudaromos ir pakeitimai Sutartyse daromi tik sumokėjus nustatyto dydžio mokesčius, nustatytus Paslaugų kainoraštyje.

16. Abonentas, norėdamas nutraukti Paslaugų teikimo Sutartį arba laikinai atsisakyti Paslaugų teikimo, apie tai Teikėjui praneša raštu, nurodydamas Paslaugų teikimo Sutarties nutraukimo arba laikino Paslaugų atsisakymo datą ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas, jei Sutartyje nenumatyta kitaip.

17. Sutarties nutraukimas neatleidžia abonento nuo įsipareigojimų apmokėti Teikėjo sąskaitą už suteiktas Paslaugas iki Sutarties nutraukimo bei delspinigių mokėjimo.

18. Sutartis gali būti nutraukta Teikėjo iniciatyva apie tai raštu (registruotu laišku) pranešus abonentui, jei pastarasis:

18.1. per du mėnesius nuo Paslaugų teikimo sustabdymo dienos nesumokėjo už suteiktas Paslaugas;

18.2. pažeidė bent vieno iš šių Taisyklių 41, 42, 44, 45, 46, 47, 48 punktų reikalavimus ar Sutarties sąlygas.

19. Šių Taisyklių 18 punkte numatytais atvejais Sutartis laikoma nutraukta, praėjus mėnesiui nuo pranešimo abonentui registruotu laišku išsiuntimo dienos.

 

IV. PASLAUGŲ TEIKIMO UŽTIKRINIMAS

 

20. Teikėjas ištisą parą užtikrina paslaugų teikimą ir šalina gedimus iki Sutartyje nurodyto Tinklo galinio taško. Sutartyje numatytais atvejais Teikėjas užtikrina Paslaugų teikimą iki galinio įrenginio.

21. Jei tinklo galinis taškas Sutartyje nenurodytas, privačiam abonentui juo laikoma abonento valdoje esantis bendrojo fiksuoto telefono ryšio tinklo abonentinės linijos pirmasis lizdas, o verslo abonentui – Teikėjo Tinklo linijos galinė įranga (paskirstymo spinta, paskirstymo dėžutė ar kita tinklo įranga), įrengta arčiausiai abonento valdos.

22. Teikėjas neatsako už nepriklausančios jam telekomunikacijų įrangos veikimą ir jos netaiso, jeigu Sutartyje nenumatyta kitaip.

23. Paslaugų teikimo trūkumai šalinami per Sutartyje numatytą laiką, bet ne ilgiau kaip per šių taisyklių 53 punkte nustatytą terminą.

24. Jei Paslaugų teikimas sutrinka dėl abonento kaltės, už gedimo šalinimą apmoka abonentas.

25. Abonento valdoje statant, rekonstruojant, remontuojant, griaunant pastatus ir kitus statinius, Teikėjo telekomunikacijų tinklo įrenginių rekonstrukcijos (iškėlimo) darbus abonentas atlieka savo (arba darbų užsakovo) lėšomis pagal Teikėjo nurodytas technines sąlygas.

Tuo atveju, kai abonentas reikalauja iškelti iš savo valdos Teikėjo telekomunikacijų tinklo įrenginius, iškėlimo darbai atliekami šio punkto pirmoje pastraipoje nustatyta tvarka, o iškėlus Teikėjo telekomunikacijų tinklo įrenginius, Teikėjas įgyja teisę nutraukti Paslaugų teikimo Sutartį, jeigu nėra kitos techninės galimybės suteikti jam paslaugas.

 

V. PASLAUGŲ APMOKĖJIMO TVARKA

 

26. Mokesčiai už vietinių, tarpmiestinių ir tarptautinių telefono pokalbių Paslaugas skaičiuojami fiksuojant pokalbių trukmę sekundės tikslumu vadovaujantis Teikėjo Paslaugų kainoraščiu.

27. Mokestį už praėjusį atsiskaitomąjį laikotarpį suteiktas Paslaugas ir abonentinį mokestį abonentas turi sumokėti iki einamojo mėnesio paskutinės dienos, o jei sąskaitoje nurodyta kitaip – iki sąskaitoje nurodytos dienos. Laiku neatsiskaičius už Paslaugas, Paslaugų teikimas gali būti sustabdytas šių Taisyklių 62 punkte nustatyta tvarka.

28. Sąskaita už praėjusį atsiskaitomąjį laikotarpį suteiktas Paslaugas abonentui išsiunčiama nemokamai Sutartyje nurodytu adresu ar kitu abonento nurodytu adresu. Teikėjas privalo pateikti abonentui sąskaitą apie suteiktas Paslaugas (vietinius, tarpmiestinius, tarptautinius pokalbius, skambučius į judriojo ryšio tinklus, interneto paslaugas, skambučius padidinto tarifo paslaugų numeriais) atskirai už kiekvieną suteiktos paslaugos rūšį, apie reikiamą sumokėti abonentinį mokestį, permoką ar skolą (jeigu ji yra) ir bendrą sumą, kurią reikia sumokėti.

Negavęs sąskaitos už praėjusį atsiskaitomąjį laikotarpį suteiktas Paslaugas, abonentas turi kreiptis į Teikėją dėl sąskaitos kopijos ir apmokėti už suteiktas Paslaugas arba apmokėti už suteiktas Paslaugas pagal informaciją, gautą Teikėjo viešai paskelbtu nemokamu telefono numeriu.

29. Laiku neatsiskaičius už suteiktas Paslaugas, Teikėjas turi teisę pareikalauti sumokėti Sutartyje nustatyto dydžio delspinigius.

30. Abonentams, kurių abonentinė linija pagal saugos tarnybos ir Teikėjo sudarytą atskirą sutartį yra panaudota apsaugos signalizacijai arba dėl technologinių ar saugumo reikalavimų turi veikti nenutrūkstamai, Paslaugų teikimas gali būti sustabdomas ar nutraukiamas tik prieš 3 darbo dienas raštu informavus saugos tarnybą ir įspėjus abonentą šių Taisyklių 62 punkte nustatyta tvarka.

31. Jei Teikėjo Tinklo techninės galimybės leidžia, sustabdžius Paslaugų teikimą abonentui turi būti užtikrinta galimybė skambinti būtinosios pagalbos ir Teikėjo nemokamais aptarnavimo telefonais ir mėnesį priimti įeinančius skambučius.

32. Paslaugų teikimą Teikėjas atnaujina miestuose ir rajonų centruose per 1 darbo dieną, o kitose vietovėse – per 2 darbo dienas nuo informacijos apie sumokėtą skolą, delspinigius ir Paslaugų teikimo atnaujinimo mokestį gavimo dienos.

33. Jei abonentas negalėjo naudotis Teikėjo teikiamomis Paslaugomis ne dėl abonento kaltės, abonentinis mokestis už tą laikotarpį nemokamas.

 

VI. ABONENTO TEISĖS IR PAREIGOS

 

34. Abonentas pagal kitas Sutartis gali naudotis visomis kitomis Teikėjo teikiamomis paslaugomis.

35. Abonentas turi teisę pareikalauti, kad tretiesiems asmenims nebūtų teikiama informacija apie jo telefono numerį, jo įrengimo vietą ir kam priklauso. Ši nuostata netaikoma Lietuvos Respublikos įstatymų numatytais atvejais.

36. Abonentas, jo įgalioti ir kiti Sutartyje nurodyti asmenys, pateikę asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, turi teisę nemokamai gauti informaciją apie jam suteiktas Paslaugas, o abonentui pageidaujant už papildomą mokestį gauti detalią informaciją apie jam suteiktas Paslaugas (atskirai nurodant abonento, kuriam skambinama, telefono numerį, skambučio datą ir laiką, pokalbio trukmę, kainą). Šia abonento teise gali naudotis asmenys, nurodyti Teikėjui pateiktame abonento raštiškame sutikime.

37. Abonentas turi teisę raštu per 3 mėnesius nuo paskutinės apmokėjimui skirtos dienos pareikšti pretenzijas dėl, jo manymu, ginčytino pateiktoje sąskaitoje nurodyto mokesčio (nurodyto šių taisyklių 28 punkte). Abonento pretenzijoms dėl ginčytino mokesčio pasitvirtinus, permokėta suma grąžinama arba, abonentui sutikus, užskaitoma kaip avansinis mokėjimas.

38. Abonentas turi teisę nutraukti Sutartį su Teikėju šių Taisyklių 16 punkte nustatyta tvarka.

39. Sutartyje nurodytu laiku neįrengus abonentinės linijos, Abonentas turi teisę nemokėti abonentinio mokesčio už pirmąjį Paslaugų teikimo mėnesį.

40. Abonentas turi teisę laikinai atsisakyti Teikėjo teikiamų Paslaugų (nurodant konkretų terminą, bet ne daugiau kaip 6 mėnesiai per 1 kalendorinius metus) apie tai pranešęs Teikėjui šių Taisyklių 16 punkte nustatyta tvarka. Šiuo atveju mokamas Teikėjo kainoraštyje nurodytas mažesnis abonentinis mokestis.

41. Abonentas privalo pateikti teisingus duomenis, reikalingus Sutarčiai sudaryti. Apie duomenų pasikeitimą abonentas raštu turi pranešti Teikėjui ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo įvykusių pasikeitimų atsiradimo dienos.

42. Abonentas privalo jungti prie Tinklo galinio taško galinius įrenginius, atitinkančius Lietuvoje galiojančius reikalavimus tokio tipo įrenginiams. Tais atvejais, kai atskiriems galiniams įrenginiams Lietuvoje nėra valstybės institucijų patvirtintų reikalavimų, abonentas privalo gauti Teikėjo sutikimą dėl tokių įrenginių jungimo prie Teikėjo Tinklo galinio taško.

43. Abonentas privalo laiku sumokėti už jam suteiktas Paslaugas.

44. Abonentas privalo suteikti galimybę Teikėjo atstovui saugiai prieiti prie jo valdoje esančios abonentinės linijos ir kitų Tinklo įrenginių bei juos aptarnauti.

45. Abonentas privalo laikytis telekomunikacijų tinklų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.

46. Abonentas neturi teisės komerciniu pagrindu perleisti Teikėjo teikiamų Paslaugų tretiesiems asmenims, jei dėl to atskirai raštiškai nesusitarta su Teikėju.

47. Abonentas, naudodamasis Paslaugomis, privalo nepažeisti kitų asmenų teisių ir teisėtų interesų.

48. Abonentas, naudodamasis Teikėjo Paslaugomis, privalo nepažeisti kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais Teikėjui suteiktų teisių.

 

VII. TEIKĖJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

49. Teikėjas privalo užtikrinti Paslaugų teikimą ištisą parą ir atsako už jų kokybę iki Tinklo galinio taško.

50. Teikėjas privalo užtikrinti Tinklo saugumą. Iškilus Tinklo ar jo dalies pažeidimo grėsmei, Teikėjas privalo informuoti abonentus apie galimą Tinklo saugumo pažeidimo grėsmę.

51. Teikėjas neturi teisės atskleisti telefono pokalbių, pranešimų ir kitos telekomunikacijų tinklais perduodamos informacijos turinio, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų numatytus atvejus.

52. Teikėjas privalo pradėti teikti Paslaugas ne vėliau kaip per Sutartyje numatytą terminą.

53. Teikėjas pagal abonento prašymą privalo šalinti gedimus Teikėjui priklausančiose telefono stotyse ir linijose. Mieste gedimai šalinami per 24 val., kaimo vietovėje – per 3 paras nuo pranešimo apie gedimą gavimo.

Jei abonentinė linija pagal saugos tarnybos ir Teikėjo sudarytą atskirą sutartį yra panaudota apsaugos signalizacijai arba dėl technologinių ar saugumo reikalavimų turi veikti nenutrūkstamai, linijų gedimai turi būti šalinami ne vėliau kaip per 5 valandas nuo pranešimo apie gedimą gavimo.

54. Teikėjas ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį privalo per visuomenės informavimo priemones paskelbti apie kainų už paslaugas padidėjimą.

55. Teikėjas abonento prašymu neteikia tretiesiems asmenims informacijos, koks yra abonento telefono numeris, jo įrengimo vieta ir kam priklauso, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų numatytus atvejus.

56. Teikėjas privalo išnagrinėti gaunamus prašymus, pasiūlymus ir skundus dėl jo teikiamų Paslaugų ir atsakyti per vieną mėnesį nuo jų gavimo dienos.

57. Teikėjas turi teisę reikalauti Sutarčiai vykdyti reikiamos informacijos apie abonentą.

58. Teikėjas turi teisę pareikalauti iš abonento išankstinio mokesčio už Paslaugas, jeigu abonentui bent du kartus per paskutiniuosius dvejus kalendorinius metus buvo sustabdytas arba nutrauktas Paslaugų teikimas dėl atsiskaitymo ne laiku už Paslaugas arba Teikėjas turi pagrindo manyti, kad abonentas nevykdys Sutarties sąlygų.

59. Teikėjas turi teisę keisti abonento telefono ryšio numerį (kai atliekama fiksuotojo telefono ryšio tinklo rekonstrukcija ar keičiamas nacionalinis numeracijos planas), pranešęs per visuomenės informavimo priemones ar individualiai raštu (priklausomai nuo pasikeitimų masto) apie tai abonentui ne vėliau kaip prieš 30 kalendorinių dienų.

60. Teikėjas turi teisę keisti teikiamų Paslaugų technologiją ir/ar abonentinės linijos įrengimo būdą, dėl ko gali keistis abonento galinio įrenginio numeris, be abonento sutikimo, bet negali bloginti jau teikiamų Paslaugų kokybės. Apie numatomą abonentinės linijos įrengimo būdo pakeitimą Teikėjas išsiunčia abonentui pranešimą ne vėliau kaip prieš 30 kalendorinių dienų.

61. Teikėjas turi teisę be įspėjimo išjungti abonentinę liniją Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais ekstremalių situacijų atvejais.

62. Jei abonentas po nustatytos šių Taisyklių 27 punkte dienos neapmoka Teikėjui už jam suteiktas Paslaugas ar pažeidžia kitas Sutarčių sąlygas, Paslaugų teikimas gali būti sustabdytas, įspėjus abonentą ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki sustabdymo dienos. Sustabdžius Paslaugų teikimą, abonentas vis tiek moka abonentinį mokestį.

63. Teikėjas neatsako už nuo jo valios nepriklausančių veiksnių (žaibų, elektros linijų avarijų, gaisrų, potvynių, streikų pasekmes) sukeltus Teikėjo Tinklo veiklos sutrikimus.

64. Jei dėl abonento veiksmų ar telekomunikacijų tinklo gedimų kyla grėsmė visuomenės saugumui ir neįmanoma pašalinti trukdžių bei atlikti darbus telekomunikacijų tinkle, Teikėjas be perspėjimo nedelsdamas privalo nutraukti Paslaugų teikimą ir nedelsdamas apie tai informuoti Ryšių reguliavimo tarnybą.

65. Jei dėl abonento veiksmų ar telekomunikacijų tinklo gedimų kyla grėsmė Teikėjo tinklo veikimui, jo vientisumui, patikimumui, paslaugų suderinamumui, duomenų apsaugos užtikrinimui arba tokiais abonento veiksmais Teikėjui daroma materialinė žala, Teikėjas turi teisę nedelsdamas be perspėjimo laikinai nutraukti Paslaugų teikimą, nedelsdamas apie tai informuoti Ryšių reguliavimo tarnybą.

66. Teikėjas, nepagrįstai sustabdęs ar nutraukęs Paslaugų teikimą, privalo atleisti abonentą nuo atitinkamo mėnesio abonentinio mokesčio. Dėl netinkamos paslaugų kokybės atsiradusią žalą Teikėjas atlygina abonentui Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

67. Teikėjas neatsako už trečiųjų asmenų abonentui taikomus apribojimus.

 

VIII. NENUGALIMOS JĖGOS APLINKYBĖS (Force majeure)

 

68. Abonentas ir Teikėjas (šiame skyriuje kartu ar atskirai vadinami šalimis) atleidžiami nuo atsakomybės dėl įsipareigojimų, nustatytų šiose Taisyklėse, nevykdymo ar netinkamo vykdymo, esant nenugalimos jėgos aplinkybėms, numatytoms Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimu Nr. 840 patvirtintose Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklėse ir taip pat, jei negalimumas vykdyti įsipareigojimus buvo sąlygotas įstatymų ir kitų teisės aktų.

69. Atsiradus nenugalimos jėgos aplinkybėms ir/ar joms išnykus, šalis, esant galimybei, privalo nedelsdama pranešti apie tai kitai šaliai. Jei nenugalimos jėgos aplinkybės daro įtaką daugiau kaip 100 abonentų, Teikėjas apie tokių aplinkybių atsiradimą praneša viešai. Nepranešusi apie nenugalimos jėgos atsiradimą, šalis neatleidžiama nuo atsakomybės dėl įsipareigojimų pagal šias taisykles nevykdymo ar netinkamo vykdymo.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

70. Sutartys, kurios buvo sudarytos iki šių Taisyklių įsigaliojimo, galioja tiek, kiek neprieštarauja šioms Taisyklėms.

71. Jei atskiros Sutartys, sudarytos po šių Taisyklių įsigaliojimo, nustato kitokias, palankesnes abonentams nei šiose Taisyklėse nustatytas Paslaugų teikimo sąlygas, taikomos tų Sutarčių sąlygos.

72. Ginčai tarp abonento ir Teikėjo dėl Paslaugų teikimo sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

73. Visa informacija apie telekomunikacijų paslaugų teikimo tvarką ir paslaugų kainas turi būti skelbiama viešai klientų aptarnavimo centruose, kiekvienam abonentui laisvai prieinamoje vietoje.

______________