Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2010 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PROJEKTŲ RENGIMO PLANO PATVIRTINIMO

 

2009 m. kovo 4 d. Nr. 153

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531; 2008, Nr. 84-3360), 3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Lietuvos Respublikos 2010 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo planą (pridedama).

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                        ALGIRDAS ŠEMETA

 

_________________

 

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. kovo 4 d. nutarimu Nr. 153

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS 2010 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PROJEKTŲ RENGIMO PLANAS

 

1. Iki 2009 m. kovo 13 d. (I etapas) ir iki 2009 m. rugpjūčio 7 d. (II etapas) pateikia Finansų ministerijai informaciją (2007–2011 metai) apie:

1.1. statybos paslaugų plėtojimą (mineralinių dirbinių pramonės, statybos, miškų ūkio ekonominius rodiklius) – Aplinkos ministerija;

1.2. darbo užmokesčio indeksus, darbo užmokesčio fondo dydį, darbuotojų skaičių (vidutinį metinį dirbančių ir vidutinį metinį sąlyginį) ir nedarbą – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija;

1.3. transporto plėtojimą – Susisiekimo ministerija;

1.4. pagrindines ekonominės veiklos rūšis (detalizuodama pagrindinių rūšių pramonės produkcijos gamybą) – Ūkio ministerija;

1.5. užsienio prekybą ir jos struktūros elementus – Ūkio ministerija ir Užsienio reikalų ministerija;

1.6. bendrąją žemės ūkio produkciją – Žemės ūkio ministerija;

1.7. ryšių ir informatikos plėtojimą – Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Susisiekimo ministerija ir Vidaus reikalų ministerija.

2. Iki 2009 m. kovo 13 d. (I etapas) ir iki 2009 m. gegužės 29 d. (II etapas) pateikia Finansų ministerijai, administruojančiai bendrai su Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis vykdomas programas, informaciją apie:

2.1. 2010 metais planuojamą Sanglaudos fondo ir bendrojo finansavimo lėšų pagal šaltinius poreikį Sanglaudos fondo projektams įgyvendinti – tarpinės institucijos, atsakingos už Lietuvos sanglaudos fondo strategijos 2004–2006 metams įgyvendinimą;

2.2. planuojamą 2010–2012 metais Europos Sąjungos fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikį bendrai iš Europos Sąjungos fondų lėšų finansuojamiems projektams įgyvendinti (nurodydamos lėšų poreikį kapitalui formuoti ir netinkamų finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM poreikį), – institucijos, atsakingos už Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją įgyvendinančių veiksmų programų priemonių įgyvendinimą;

2.3. 2010–2012 metais planuojamą Šveicarijos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikį Šveicarijos finansinės paramos programai įgyvendinti – tarpinės institucijos, atsakingos už Šveicarijos finansinės paramos programos įgyvendinimą.

3. Ministerijos ir Vyriausybės įstaigos, kurioms įstatymų ir kitų teisės aktų pavesta atlikti atitinkamos srities valstybės valdymo funkcijas ir įgyvendinti šios srities valstybės politiką (toliau vadinama – ministerijos ir Vyriausybės įstaigos), iki 2009 m. kovo 16 d. pateikia Finansų ministerijai tos srities investavimo 2010–2012 metų numatomus prioritetus ir jų pagrindimą.

4. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai iki 2009 m. kovo 16 d. (I etapas) ir iki 2009 m. gegužės 29 d. (II etapas) pagal finansų ministro patvirtintas formas pateikia Finansų ministerijai informaciją apie:

4.1. numatomą gauti Europos Sąjungos ir kitą finansinę paramą (išskyrus nurodytąją šio plano 2 punkte) ir bendrojo finansavimo lėšų poreikį 2010–2012 metais, iš jų materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti ir įsigyti;

4.2. biudžetinių įstaigų pajamų įmokas į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, skiriamas specialiosioms programoms finansuoti 2010–2012 metais, iš jų materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti ir įsigyti (reikia pridėti pagrindžiančius skaičiavimus);

4.3. programas ir (ar) programų priemones, įskaitant tarpinstitucines programas ir (ar) programų priemones, kurios bus baigtos vykdyti 2009 metais ir kurioms nereikia numatyti asignavimų 2010 metais (netęstinas programas (priemones);

4.4. reikiamą lėšų poreikį tik priimtiems naujiems įstatymams įgyvendinti, iš jų materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti ir įsigyti (kapitalo investicijoms), ir tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti.

5. Iki 2009 m. kovo 16 d. (I etapas) pateikia Finansų ministerijai:

5.1. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija – Valstybinio socialinio draudimo fondo 2010–2012 metų prognozę;

5.2. Sveikatos apsaugos ministerija – Privalomojo sveikatos draudimo fondo 2010–2012 metų prognozę;

5.3. valstybės įmonė Valstybės turto fondas – privatizavimo sandorių įplaukų į Privatizavimo fondą 2010–2012 metų prognozę;

5.4. Žemės ūkio ministerija – numatomų surinkti laikinų cukraus restruktūrizavimo mokėtinų sumų 2010–2012 metų prognozę.

6. Finansų ministerija, naudodamasi iki 2009 m. kovo 13 d. pateikta informacija, nurodyta šio plano 2 punkte, iki 2009 m. kovo 23 d. (I etapas) parengia 2010–2012 metų makroekonominių rodiklių projekcijas.

7. Finansų ministerija iki 2009 m. balandžio 17 d. (I etapas) pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės strateginius tikslus (prioritetus) šias 2010–2012 metų makroekonominių rodiklių projekcijas:

7.1. Lietuvos Respublikos 2010–2012 metų preliminarių nacionalinio biudžeto pagrindinių rodiklių projektą;

7.2. Valstybės investicijų 2010–2012 metų programai skiriamų kapitalo investicijų preliminarias kontrolines sumas, taip pat investavimo į atitinkamą sritį prioritetų projektą;

7.3. maksimalių asignavimų nustatymo bendrųjų principų 2010–2012 metų projektą;

7.4. preliminarius duomenis apie Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos dydį.

8. Šio plano 7 punkte nurodyti projektai ir duomenys pateikiami Lietuvos Respublikos Seimo Biudžeto ir finansų komitetui (susipažinti).

9. Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus Lietuvos Respublikos 2010–2012 metų preliminarius nacionalinio biudžeto pagrindinius rodiklius, valstybės investicijų preliminarias kontrolines sumas, maksimalių asignavimų nustatymo bendruosius principus, taip pat valstybės lėšų investavimo į atitinkamą sritį prioritetus, Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos dydį, Finansų ministerija per 10 darbo dienų:

9.1. informuoja Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojus apie maksimalių asignavimų išlaidoms finansuoti limitus;

9.2. nustato valstybės kapitalo investicijų pagal kiekvieną sritį preliminarius limitus 2010–2012 metams vadovaudamasi patvirtintais valstybės lėšų investavimo į atitinkamą sritį prioritetais, ir informuoja apie tai atitinkamas ministerijas ir Vyriausybės įstaigas.

10. Ministerijos ir Vyriausybės įstaigos, įvertinusios joms pateiktus investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas), per 20 kalendorinių dienų nuo Finansų ministerijos pranešimo apie atitinkamai valdymo sričiai 2010–2012 metams numatomus skirti preliminarius valstybės limitus gavimo pateikia Finansų ministerijai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai:

10.1. tos srities investavimo trejų metų prioritetus ir jų pagrindimą, nurodydamos pagal kiekvieną Lietuvos Respublikos Vyriausybės prioritetą siūlomų skirti lėšų sumą;

10.2. pasiūlymus dėl valstybės kapitalo investicijų į atitinkamą sritį trejų metų preliminarių limitų paskirstymo pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas), neviršydamos Finansų ministerijos nurodytų preliminarių limitų;

10.3. informaciją apie tęstinius investicijų projektus, kuriems nesiūloma skirti lėšų;

10.4. informaciją apie naujus investicijų projektus, kuriems siūloma skirti lėšų;

10.5. informaciją apie siūlomus įtraukti į Valstybės investicijų 2010–2012 metų programą nesilaikant Valstybės kapitalo investicijų planavimo metodikos, patvirtintos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 (Žin., 2001, Nr. 60-2172; 2002, Nr. 54-2139), reikalavimų investicijų projektus, kuriems siūloma skirti lėšų.

Ministerijos ir Vyriausybės įstaigos apie 10.2 punkte nurodytus pasiūlymus taip pat informuoja srities, kurioje įstatymų ir kitų teisės aktų joms pavesta atlikti valstybės valdymo funkcijas ir įgyvendinti valstybės politiką, įstaigas prie ministerijų, apskričių viršininkų administracijas, kitus Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojus.

11. Valstybės ar savivaldybių institucijos, valstybės įstaigos ir kiti ūkio subjektai, laikydamiesi Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 (Žin., 2001, Nr. 37-1251; 2008, Nr. 136-5323), iki 2009 m. gegužės 4 d. pateikia Finansų ministerijai investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas), kad jie būtų įtraukti į Valstybės investicijų 2010–2012 metų programos projektą.

Informacinės visuomenės plėtros investicijų projektai (investicijų projektų įgyvendinimo programos), teikiami įtraukti į Valstybės investicijų 2010–2012 metų programos projektą, turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu.

12. Valstybės institucijos ir įstaigos iki 2009 m. gegužės 29 d., suderinusios su Finansų ministerija, patvirtina ir (arba) patikslina valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodikas jų kuruojamoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, atsižvelgdamos į jų įgyvendinimo praktiką ir Valstybės kontrolės rekomendacijas, kurioms neprireiktų papildomų lėšų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

13. Valstybės institucijos ir įstaigos pateikia Finansų ministerijai:

13.1. iki 2009 m. gegužės 29 d. – skaičiavimus, pagrindžiančius savivaldybių 2010 metų biudžetų pajamų ir išlaidų pokytį dėl priimtų ir numatomų priimti teisės aktų;

13.2. iki 2009 m. birželio 8 d. – duomenis apie Lietuvos Respublikos 2010 metų valstybės biudžeto asignavimų poreikį jų kuruojamoms valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, išskirdamos asignavimus darbo užmokesčiui, mokinio krepšeliui finansuoti pagal kiekvieną savivaldybę.

14. Valstybės institucijos ir įstaigos, pageidaujančios gauti statistinę informaciją, kurios reikia Lietuvos Respublikos 2010 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių planui rengti, iki 2009 m. birželio 19 d. pateikia Statistikos departamentui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Statistikos departamentas) pageidaujamos gauti informacijos sąrašą, pagal kurį Statistikos departamentas iki 2009 m. rugpjūčio 3 d. pateikia minėtosioms institucijoms turimą 2008 ir 2009 metų statistinę informaciją.

15. Savivaldybės prireikus pateikia valstybės institucijoms ir įstaigoms jų nustatytais terminais informaciją, kad jos galėtų apskaičiuoti lėšų poreikį valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti.

16. Savivaldybės iki 2009 m. birželio 30 d. pateikia Finansų ministerijai prognozuojamus 2010 metų duomenis apie:

16.1. savivaldybėms priklausančių (iš savivaldybių biudžetų finansuojamų) švietimo įstaigų patalpų naudingą plotą;

16.2. savivaldybės teritorijoje esančių gyvenamųjų vietovių, kurioms suteiktas kurorto statusas, bendrą plotą;

16.3. savivaldybės teritorijoje esančių gyvenamųjų vietovių, kurioms suteiktas kurortinės teritorijos statusas, bendrą plotą;

16.4. savivaldybių administruojamų pajamų, gautų už išnuomotą valstybinę žemę ir valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius, vietinių rinkliavų, išskirdamos rinkliavų už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą, materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamas, mokesčio už pajamas, gautas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą, prognozuojamas įplaukas į savivaldybių biudžetus;

16.5. mokesčio už aplinkos teršimą, mokesčio už valstybinius gamtos išteklius ir pagal kiekvieną pajamų už prekes ir paslaugas rūšį prognozuojamas įplaukas į biudžetą.

17. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai iki 2009 m. gegužės 22 d. pateikia Finansų ministerijai informaciją apie 2008 metais suplanuotas ir faktiškai panaudotas, 2009 metais suplanuotas ir 2010 metais planuojamas lėšas papildomumo principui įgyvendinti savo ir ūkio subjektų, kuriuose jie įgyvendina savininko arba akcininko teises ir pareigas ir vykdo veiklą srityse, kurios gali būti bendrai finansuojamos iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos, atsižvelgdami į Europos Komisijai pateiktos Lietuvos 2007–2013 metų programavimo periodo papildomumo principo išankstinio (ex-ante) vertinimo ataskaitos priedą, skelbiamą Finansų ministerijos interneto tinklalapyje (adresas http://www.finmin.lt, skyrius „Veiklos kryptys“ –> „Biudžetas“ –> „Planavimas“).

18. Per 30 kalendorinių dienų nuo Finansų ministerijos pranešimo apie numatomus maksimalių asignavimų išlaidoms finansuoti limitus gavimo pateikia:

18.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai Finansų ministerijai – strateginių 2010–2012 metų veiklos planų projektus, Lietuvos Respublikos 2010–2012 metų valstybės biudžeto programų sąmatų projektus su preliminariais skaičiavimais, neviršydami Finansų ministerijos nurodytų maksimalių asignavimų išlaidoms finansuoti limitų ir iš ministerijų ir Vyriausybės įstaigų gautų preliminarių investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms) įgyvendinti numatytų valstybės lėšų sumos (prireikus kartu turi būti teikiami projektai teisės aktų pakeitimo, mažinančio atitinkamo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojo reguliavimo srities išlaidas). Institucijos, atsakingos už Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją įgyvendinančių veiksmų programų priemonių įgyvendinimą, teikdamos Finansų ministerijai strateginių 2010–2012 metų veiklos planų projektus, nurodo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programas, kurioms įgyvendinti planuojamas 2010–2012 metais Europos Sąjungos fondų lėšų poreikis, atskirai nurodydamos Europos Sąjungos struktūrinę paramą ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšas, skirtinas bendrai finansuojamiems su Europos Sąjungos lėšomis projektams įgyvendinti, pagal kiekvieną 2007–2013 metų veiksmų programų įgyvendinimo priemonę;

18.2. ministerijos, Vyriausybės įstaigos ir apskričių viršininkai Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai – strateginių 2010–2012 metų veiklos planų projektus. Ministerijos kartu pateikia ir įstaigų prie ministerijų strateginių 2010–2012 metų veiklos planų projektus, taip pat apibendrintą informaciją apie visas ministerijos valdymo srities vykdomas programas (sutrumpintus strateginius veiklos planus);

18.3. Švietimo ir mokslo ministerija Finansų ministerijai – mokslo ir studijų institucijų strateginių 2010–2012 metų veiklos planų ir programų sąmatų projektus (su preliminariais skaičiavimais pagal kiekvieną mokslo ir studijų instituciją) su preliminariais skaičiavimais pagal mokslo ir studijų institucijų Švietimo ir mokslo ministerijai jos nustatytu laiku pateiktus projektus.

19. Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komitetas svarsto ministerijų (prireikus ir kitų Vyriausybei atskaitingų institucijų) kitų metų strateginių veiklos planų projektus, nustato, ar jie atitinka Vyriausybės prioritetinius strateginius tikslus, įvertina Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir Finansų ministerijos pastabas ir pasiūlymus ir sprendžia dėl įgyvendinimui būtinų asignavimų. Prireikus priima sprendimus dėl valstybės investavimo į atitinkamą sritį prioritetinių krypčių, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos pateiktas pastabas ir pasiūlymus, taip pat Finansų ministerijos pateiktas apibendrintas pastabas ir pasiūlymus dėl pateiktų valstybės investavimo į atitinkamą sritį preliminarių limitų paskirstymo pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas).

20. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, atsižvelgdami į Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komiteto sprendimus ir (arba) Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir Finansų ministerijos pastabas ir pasiūlymus, patikslina strateginius 2010–2012 metų veiklos planų projektus, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programų sąmatų projektus su atitinkamais skaičiavimais, valstybės kapitalo investicijų paraiškas ir per 7 darbo dienas nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komiteto sprendimo priėmimo ir (arba) Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir Finansų ministerijos pastabų ir pasiūlymų gavimo pateikia juos Finansų ministerijai.

21. Apskričių viršininkai iki 2009 m. rugpjūčio 17 d. pateikia Finansų ministerijai informaciją apie tai, kiek 2009 metais apskričių socialinių paslaugų įstaigos gaus lėšų tiesiogiai iš savivaldybių biudžetų už siunčiamų asmenų socialinę globą.

22. Finansų ministerija, naudodamasi iki 2009 m. rugpjūčio 7 d. pateikta informacija, nurodyta šio plano 1–3 punktuose, iki 2009 m. rugsėjo 4 d. (II etapas) parengia patikslintas 2010–2012 metų makroekonominių rodiklių projekcijas.

23. Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos iki 2009 m. rugsėjo 10 d. pateikia Finansų ministerijai duomenis apie prognozuojamas 2010 metų įplaukas į biudžetą kiekvienoje savivaldybės teritorijoje pagal administruojamus mokesčius.

24. Finansų ministerija iki 2009 m. rugsėjo 28 d. pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pagal Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų projektus ir skaičiavimus parengtą Lietuvos Respublikos 2010 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą.

 

_________________