VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, VERTINIMŲ IR PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, PROCEDŪRŲ VYKDYMU, TIKRINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2013 m. gegužės 21 d. Nr. 1S-101

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 364 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2613; 2011, Nr. 92-4374; 2012, Nr. 89-4657),

t v i r t i n u Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vertinimų ir perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, procedūrų vykdymu, tikrinimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                              Žydrūnas Plytnikas


 

PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2013 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. 1S-101

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, VERTINIMŲ IR PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, PROCEDŪRŲ VYKDYMU, TIKRINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vertinimų ir perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, procedūrų vykdymu, tikrinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje (toliau – pirkimas), vertinimų atlikimo procedūras, pirkimų vertinimų rezultatų įforminimo reikalavimus, perkančiosiose organizacijose atliekamų tikrinimų, kaip organizuojant ir vykdant pirkimus laikomasi teisės aktų reikalavimų, procedūras ir tikrinimų rezultatų įforminimo reikalavimus.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) (toliau – Viešojo administravimo įstatymas), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2613; 2011, Nr. 92-4374; 2012, Nr. 89-4657), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu (Žin., 2011, Nr. 85-4135) (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2004, Nr. 4-29 ) (toliau – Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Pirkimo vertinimas (toliau – vertinimas) – analizuojant Tarnybos gautus pranešimus Tarnybos Rizikos valdymo skyriaus (toliau – RVS) atrinkto pirkimo, teisėsaugos institucijos ar Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančių institucijų pavedimu ar rašytiniu motyvuotu prašymu atliekamo ar atlikto pirkimo atitikties Įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimams neplaninis įvertinimas.

Tikrinimas – kompleksinis perkančiosios organizacijos veiklos patikrinimas, kurio metu analizuojamos ir vertinamos perkančiosios organizacijos vykdomos pirkimų planavimo procedūros, pirkimų vykdymo procedūros ir kitos su pirkimų procedūromis susijusios veiklos (pirkimų procedūrų ataskaitos ir pan.).

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme ir Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme.

4. Vertinimų ir tikrinimų tikslas – kontroliuoti, kaip atliekant pirkimus laikomasi Įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų, vykdyti pirkimams nustatytų reikalavimų pažeidimų prevenciją, teikti metodinę pagalbą perkančiosioms organizacijoms.

5. Vertinimų ir tikrinimų atlikimą organizuoja Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) Gynybos ir saugumo pirkimų skyriaus (toliau – Padalinys) vedėjas.

6. Tikrinimų rūšys:

6.1. planinis perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimas (toliau – planinis tikrinimas) – RVS parengtame, Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintame planuojamų tikrinti perkančiųjų organizacijų, veikiančių gynybos ir saugumo srityje, sąraše (toliau – Planas) nurodytos perkančiosios organizacijos tikrinimas. Planas tarnybiniu pranešimu per Tarnybos dokumentų valdymo sistemą (toliau – E-kontora) pateikiamas Padaliniui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Plano patvirtinimo. Plane nurodytų perkančiųjų organizacijų įvykdytus ar vykdomus pirkimus tikrinimui pasirenka Padalinys;

6.2. operatyvus neplaninis perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimas (toliau – operatyvus tikrinimas) – RVS atrinktos perkančiosios organizacijos, nesančios Plane, tikrinimas. Sprendimą dėl operatyvaus tikrinimo atlikimo priima Tarnybos direktorius rezoliucija Padaliniui.

7. Pirkimus vertinimui, išskyrus vertinimus, kurie atliekami teisėsaugos institucijos ar Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančių institucijų pavedimu ar rašytiniu motyvuotu prašymu, ir tikrintinas perkančiąsias organizacijas atrenka RVS, vadovaudamasis Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, atrinkimo vertinimui ir perkančiųjų organizacijų atrinkimo tikrinimui procedūrų tvarkos aprašu (aktualia redakcija).

8. Pirkimus vertinimui ir tikrintinas perkančiąsias organizacijas RVS Padaliniui perduoda tarnybiniu pranešimu per E-kontorą, išskyrus atvejus, kai yra motyvuotas Tarnybos direktoriaus pavedimas Padaliniui atlikti vertinimą ar tikrinimą pagal gautą anoniminį skundą, kuris įforminamas Tarnybos direktoriaus įsakymu.

9. Vertinimai ir tikrinimai planuojami ir atliekami vadovaujantis Viešojo administravimo įstatyme nurodytais ūkio subjektų veiklos priežiūros principais, nešališkai ir objektyviai, kuo trumpesniais terminais. Jų metu stengiamasi kuo mažiau trukdyti perkančiajai organizacijai, prašoma pateikti tik būtiną informaciją ir dokumentus.

10. Informacija apie atliekamus vertinimus ir tikrinimus visuomenės informavimo priemonėms, kitiems asmenims neteikiama tol, kol vertinimo išvada ar tikrinimo ataskaita nepasirašyta, išskyrus atvejus, kai Tarnyba gali teikti informaciją apie atliekamo patikrinimo faktą, kai tai daroma ne Tarnybos iniciatyva. Teisėsaugos institucijos pavedimu atliekamo patikrinimo atveju, kai atliekamas ikiteisminis tyrimas, informacija neteikiama.

 

II. VERTINIMO ATLIKIMAS

 

11. Vertinimą atlieka Padalinio vedėjo paskirtas darbuotojas. Vertinimo metu:

11.1. pasirenkama vertinimo apimtis ir priemonės;

11.2. surenkama vertinimui atlikti reikalinga Tarnybos turima informacija;

11.3. surenkama visa reikalinga informacija tiek iš perkančiosios organizacijos, tiek iš kitų institucijų ir asmenų;

11.4. išnagrinėjama gauta informacija ir dokumentai;

11.5. surašomas vertinimo išvados projektas.

12. Per 5 darbo dienas nuo pavedimo atlikti vertinimą gavimo dienos susipažįstama su visa Tarnybos turima informacija apie pirkimą, nustatoma vertinimo apimtis ir siunčiamas raštas perkančiajai organizacijai, kuriuo nurodoma pateikti vertinimui reikalingą, su pirkimu susijusią informaciją ir dokumentus. Šį raštą pasirašo Tarnybos direktorius.

13. Tarnyba gali apsiriboti dokumentų ir informacijos, kuri susijusi su įtariamu ar nurodomu pažeidimu, vertinimu ir nevertinti visų pirkimo etapų ar procedūrų. Kai vertinimas atliekamas teisėsaugos institucijų pavedimu, išnagrinėjama visa su pirkimu susijusi informacija ir dokumentai, vertinami visi pirkimo etapai, išskyrus atvejus, kai Tarnybos prašoma pateikti išvadą tam tikrais klausimais.

14. Kreipiantis į perkančiąją organizaciją dėl informacijos ir dokumentų pateikimo turi būti detaliai nurodoma prašoma pateikti informacija ir dokumentai, taip pat, kaip perkančioji organizacija turi patvirtinti šių dokumentų kopijas. Be to, turi būti nurodytas terminas, per kurį perkančioji organizacija turi pateikti prašomus dokumentus. Terminas nustatomas atsižvelgus į prašomų pateikti dokumentų apimtį, tačiau negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos nuo prašymo pateikti informaciją ir dokumentus gavimo perkančiojoje organizacijoje dienos.

15. Vertinimui atlikti reikalingos informacijos ar dokumentų galima kreiptis ir į kitas institucijas ar asmenis, kurie žinomai disponuoja jais, jeigu tokios informacijos ar dokumentų neturi Tarnyba arba perkančioji organizacija.

16. Vertinimo metu pildomas vertinimo kontrolinis klausimynas, kurio forma pateikta Taisyklių 1 priede, ir parengiamas vertinimo išvados projektas. Vertinimo išvados projektą pasirašo Tarnybos direktorius.

17. Jeigu po vertinimo išvados pateikimo gaunama papildoma informacija, vertinimo išvada gali būti tikslinama. Patikslintą išvadą paprastai rengia pirminę vertinimo išvadą parengęs darbuotojas, tačiau Padalinio vedėjas gali paskirti kitą rengėją. Patikslinta išvada turi būti parengta ne vėliau negu per 20 darbo dienų nuo papildomos informacijos gavimo Tarnyboje dienos. Taisyklių 20 punkte numatytais atvejais išvados patikslinimo terminas gali būti pratęstas ar sustabdytas.

18. Vertinimą atliekantis darbuotojas turi teisę:

18.1. gauti visą Tarnybos turimą su vertinamu pirkimu susijusią informaciją ir dokumentus;

18.2. gauti iš perkančiosios organizacijos su pirkimais susijusią informaciją ir dokumentus, reikalingus Tarnybos funkcijoms atlikti;

18.3. gauti perkančiosios organizacijos, Viešojo pirkimo komisijos ar jos narių, pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų, kitų asmenų su pirkimu susijusių veiksmų ir sprendimų raštiškus paaiškinimus;

18.4. įtarus Įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ir vadovaujantis teisingumo ir protingumo kriterijais, įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti pirkimo procedūras tol, kol Tarnyba pateiks perkančiosios organizacijos pateiktų dokumentų ir sprendimų vertinimą, o nustačiusi šiuos pažeidimus, – įpareigoti perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras, pakeisti ar panaikinti neteisėtus sprendimus ar veiksmus;

18.5. nustačius Įstatymo pažeidimus ar galimus Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 30-856; 2012, Nr. 42-2041) pažeidimus, galimas korupcijos apraiškas, medžiagą tolesniam tyrimui perduoti teisėsaugos institucijoms ar kitoms valstybės institucijoms nagrinėti pagal kompetenciją.

19. Vertinimas turi būti atliktas ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo visų vertinimo išvados projektui parengti reikalingų dokumentų gavimo Tarnyboje dienos, išskyrus Taisyklių 20 punkte nustatytus atvejus. Gavus papildomą, su pirkimu susijusią informaciją ar dokumentus, įskaitant ir Tarnybos prašymu, 20 darbo dienų vertinimo atlikimo terminas skaičiuojamas nuo jų gavimo Tarnyboje dienos.

20. Atsižvelgdamas į vertinimo sudėtingumą, apimtis bei kitas aplinkybes Tarnybos direktorius Taisyklių 17 ir 19 punktuose nustatytus terminus gali pratęsti, tačiau ne daugiau kaip 10 darbo dienų. Teisėsaugos institucijų pavedimu atliekamų vertinimų pratęsimų skaičius neribojamas. Esant pagrįstiems atvejams (pvz., paskyrus ekspertizę, kreipiantis į kompetentingas institucijas tarnybinės pagalbos), Tarnybos direktorius vertinimo atlikimo ar išvados tikslinimo terminus gali sustabdyti. Šiuo atveju vertinimą ar išvados tikslinimą atliekantis darbuotojas tarnybiniu pranešimu nedelsdamas kreipiasi į Tarnybos direktorių su prašymu sustabdyti terminą iki būtinos informacijos gavimo, o jos gavimo diena laikoma termino atnaujinimu. Apie vertinimo atlikimo ar vertinimo išvados tikslinimo termino sustabdymą ir pratęsimą darbuotojas privalo raštu informuoti perkančiąją organizaciją ir tarpinę instituciją, nurodant termino sustabdymo ar pratęsimo priežastis.

 

III. SPRENDIMAI IR VERTINIMO REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

21. Atlikus vertinimą, parengiama vertinimo išvada. Vertinimo išvada pateikiama perkančiajai organizacijai ir įstaigai, kurios pavedimu (iniciatyva) ar prašymu buvo atliktas vertinimas. Jei vertinimas atliekamas teisėsaugos institucijos pavedimu, vertinimo išvada teikiama tik šiai institucijai, nebent gautas jos raštas (el. pranešimas), kad išvados pateikimas perkančiajai organizacijai ar kitoms suinteresuotoms institucijoms ir asmenims nepakenks atliekamam ikiteisminiam tyrimui.

22. Vertinimo išvadoje nurodoma: vertinimo apimtis, jeigu atliekamas dalinis vertinimas, nustatyti pirkimams keliamų reikalavimų pažeidimai ir Tarnybos įpareigojimai, jeigu tokie priimti, arba Tarnybos rekomendacija nutraukti pirkimo sutartį ir, esant poreikiui, organizuoti naują pirkimą. Vertinimo išvadoje taip pat gali būti pateiktos rekomendacijos dėl pirkimų praktikos tobulinimo perkančiojoje organizacijoje.

23. Vertinimo metu nustačius Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų pažeidimus, jeigu paraiškų ir (ar) pasiūlymų pateikimo terminas dar nepasibaigęs, perkančioji organizacija gali būti įpareigojama:

23.1. pakeisti Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų neatitinkančias pirkimo dokumentų nuostatas ir (arba) pakeisti ar panaikinti perkančiosios organizacijos sprendimus ar veiksmus;

23.2. nutraukti pirkimą tais atvejais, kai pažeidimų kitaip neįmanoma pašalinti.

24. Vertinimo metu nustačius Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus, kai paraiškų ir (ar) pasiūlymų pateikimo terminas yra pasibaigęs, tačiau pirkimo sutartis dar nesudaryta, perkančioji organizacija gali būti įpareigojama:

24.1. panaikinti Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų neatitinkančius sprendimus ar veiksmus ir pakartotinai nagrinėti pirkimo dalyvių pasiūlymus;

24.2. nutraukti pirkimo procedūras tais atvejais, kai pažeidimų kitaip neįmanoma pašalinti.

25. Vertinimo išvadoje turi būti nurodyti Tarnybos nustatyti Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimai, pastabos ir rekomendacijos. Kiekvienas pažeidimo faktas turi būti aprašomas atskirai, pažeidimo esmė turi būti išdėstyta aiškiai ir tiksliai, vadovaujantis Įstatymu ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusiais teisės aktais, kurie galiojo pažeidimo padarymo metu. Jeigu paaiškėja, kad, atliekant vertinimą, skundą ar ieškinį tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti ir teismas, vertinimas skundo ar ieškinio apimtyje sustabdomas ir apie tai nurodoma vertinimo išvadoje.

26. Vertinimo išvados tvirtinamos Tarnybos antspaudu.

27. Vertinimą atlikęs darbuotojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vertinimo išvados išsiuntimo pranešimu (per E-kontorą) perduoda vertinimo išvadą Tarnybos Teisės taikymo skyriui, išskyrus vertinimo išvadą, kuri teikiama teisėsaugos institucijų pavedimu, kai vyksta ikiteisminis tyrimas. Per E-kontorą perduodamos tik tos vertinimo išvados, kuriose nėra įslaptintos informacijos. Vertinimo išvada, kurioje yra įslaptintos informacijos, perduodama laikantis Tarnybos direktoriaus nustatytos darbo su įslaptinta informacija organizavimo, įslaptintos informacijos administravimo Tarnyboje tvarkos.

28. Vertinimo metu nustačius Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ir galimas korupcijos apraiškas, galimus Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo pažeidimus, vertinimą atlikęs darbuotojas per 10 darbo dienų nuo vertinimo išvados išsiuntimo parengia ir pateikia Tarnybos direktoriui raštų projektus dėl medžiagos perdavimo teisėsaugos institucijoms ar kitoms valstybės institucijoms nagrinėti pagal kompetenciją.

29. Jeigu vertinimo išvadoje nurodoma, kad yra nustatyti Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių kitų teisės aktų pažeidimai ir pateikiami įpareigojimai perkančiajai organizacijai, šioje išvadoje turi būti įrašoma, kad perkančioji organizacija, nesutikusi su vertinimo išvada, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566; 2004, Nr. 171-6320; 2007, Nr. 72-2830; 2010, Nr. 142-7258) 5 ir 15 straipsniuose nustatyta tvarka gali apskųsti Tarnybos vertinimo išvadą teismui.

30. Vertinimą atlikęs darbuotojas kontroliuoja, kaip perkančioji organizacija vykdo Tarnybos įpareigojimus, jeigu tokių buvo. Jeigu perkančioji organizacija per 30 darbo dienų nuo vertinimo išvados išsiuntimo nepraneša apie Tarnybos įpareigojimų įvykdymą ar apskundimą, vertinimą atlikęs darbuotojas turi su ja susiekti telefonu, elektroniniu paštu ar raštu ir paraginti įvykdyti įpareigojimus. Perkančiajai organizacijai be pagrįstų priežasčių delsiant įvykdyti Tarnybos įpareigojimus ar atsisakant juos vykdyti, vertinimą atlikęs darbuotojas per 5 darbo dienas nuo sužinojimo apie tai dienos parengia ir pateikia Tarnybos direktoriui pasirašyti rašto projektą, kuriuo perkančioji organizacija informuojama apie teisines įpareigojimų vykdymo uždelsimo ar atsisakymo juos vykdyti pasekmes.

 

IV. TIKRINIMO ATLIKIMAS

 

31. Tikrinimas atliekamas vadovaujantis Tarnybos direktoriaus įsakymu (toliau – Įsakymas). Įsakymo projektą rengia Padalinys.

32. Įsakymo projektas dėl planinio tikrinimo Tarnybos direktoriui turi būti pateiktas ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki numatomo tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje datos.

33. Įsakymo projektas dėl operatyvaus tikrinimo Tarnybos direktoriui turi būti pateiktas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo RVS teikimo dėl operatyvaus tikrinimo atlikimo, su Tarnybos direktoriaus rezoliucija, gavimo Padalinyje dienos.

34. Vienu metu gali būti atliekami ne daugiau kaip du perkančiosios organizacijos veiklos planiniai patikrinimai. Priežiūrą atliekantys viešojo administravimo subjektai, kurių priežiūros dalykas ir forma yra tarpusavyje susiję, gali atlikti bendrą dviejų ar daugiau priežiūrą atliekančių viešojo administravimo subjektų planinį patikrinimą, jeigu taip sumažėja priežiūros našta perkančiajai organizacijai.

35. Įsakyme turi būti nurodyta:

35.1. tikrinimą atliekančių Padalinio darbuotojų pareigos, vardai, pavardės;

35.2. tikrinamosios perkančiosios organizacijos pavadinimas, kodas, adresas;

35.3. tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje terminai (tikrinimo pradžios ir pabaigos datos);

35.4. tikrinamas perkančiosios organizacijos pirkimų veiklos laikotarpis;

35.5. tikrinimo užduotys ir apimtys;

35.6. preliminarus tikrinimo ataskaitos (toliau – Ataskaita) projekto surašymo terminas;

35.7. kita svarbi su tikrinimu susijusi informacija.

36. Tikrinamą atlieka du Padalinio darbuotojai. Vienas iš tikrinimą atliekančių darbuotojų skiriamas grupės vadovu. Tarnybos direktorius turi teisę pavesti tikrinimą atlikti ir vienam Padalinio darbuotojui.

37. Tikrinimas perkančiosios organizacijos buveinėje turi būti atliktas Įsakyme nustatytais terminais. Tikrinimą atliekančių darbuotojų motyvuotu teikimu Tarnybos direktorius turi teisę pratęsti tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje terminą.

38. Ataskaitos projektas turi būti parengtas ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje termino pabaigos. Dėl neįprastai didelių tikrinimo apimčių ar nenumatytų aplinkybių, tokių kaip tikrinimą atliekančių darbuotojų nedarbingumas, kitų neatidėliotinų užduočių atlikimas ir pan., Ataskaitos projekto parengimo terminas Tarnybos direktoriaus sprendimu gali būti pratęstas. Pratęsimų skaičius neribojamas. Esant pagrįstiems atvejams (pvz., paskyrus ekspertizę, kreipiantis į kompetentingas institucijas tarnybinės pagalbos), Tarnybos direktorius Ataskaitos projekto parengimo terminą gali sustabdyti. Šiuo atveju tikrinimą atliekantis darbuotojas ar grupės vadovas tarnybiniu pranešimu, registruojamu E-kontora, nedelsdamas kreipiasi su prašymu sustabdyti Ataskaitos projekto parengimo terminą iki būtinos informacijos gavimo, o jos gavimo diena laikoma Ataskaitos projekto parengimo termino atnaujinimu. Apie Ataskaitos projekto parengimo termino sustabdymą ir pratęsimą darbuotojas privalo raštu informuoti perkančiąją organizaciją.

39. Paprastai tikrinama paskutinių vienerių metų perkančiosios organizacijos veikla, susijusi su pirkimų procedūrų vykdymu. Tikrinimas atliekamas pagal Įsakymu patvirtintas tikrinimo užduotis ir apimtis. Tikrinimo apimtys ir užduotys turi būti proporcingos tikrinimo atlikimo terminui, tikrinimo rūšiai ir kt. Tikrinimą atliekantys darbuotojai tikrinimo metu turi teisę praplėsti tikrinimo užduotis ir apimtis, jei įtaria galimus Įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų pažeidimus.

40. Tikrinimo atlikimo ir Ataskaitos projekto surašymo metu pildomas Perkančiųjų organizacijų tikrinimo kontrolinis klausimynas, kurio forma pateikta Taisyklių 2 priede.

41. Tikrinimo apimtys ir užduotys gali būti:

41.1. bendrosios, t. y. tikrinamas pirkimų planavimas, organizavimas, vidinė pirkimų kontrolės sistema, per atitinkamą laikotarpį atlikti ar (ir) atliekami perkančiosios organizacijos pirkimai;

41.2. kryptingos, t. y. tikrinama tik konkretūs pirkimai (tarptautiniai pirkimai, pirkimai, finansuojami ES lėšomis, supaprastinti pirkimai ir kt.), pirkimo būdų teisėtumas, nustatyti minimalūs kvalifikacijos reikalavimai, pirkimuose nustatytos kainodaros taisyklės ir pan.

42. Tarnybos direktoriui pasirašius Įsakymą dėl planinio tikrinimo, tikrinimą atliksiantis darbuotojas (grupės vadovas), likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki tikrinimo, privalo perkančiąją organizaciją raštu arba elektroniniu paštu informuoti apie numatomą vykdyti tikrinimą (pateikiamas Įsakymas su priedais) ir pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos perkančioji organizacija turi pateikti, sąrašą.

43. Tarnybos direktoriui pasirašius Įsakymą dėl operatyvaus tikrinimo, tikrinimą atliekantis darbuotojas neprivalo iš anksto informuoti perkančiosios organizacijos apie tikrinimą, tačiau turi teisę perkančiąją organizaciją raštu arba elektroniniu paštu informuoti apie numatomą vykdyti tikrinimą, likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki tikrinimo (pateikiamas Įsakymas su priedais), ir pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos perkančioji organizacija turi pateikti, sąrašą.

44. Padalinio darbuotojai, atvykę į perkančiosios organizacijos buveinę, prisistato perkančiosios organizacijos vadovui ar vadovo paskirtam už pirkimus atsakingam asmeniui, pateikdami tarnybinį pažymėjimą, supažindina jį su Įsakymu bei įteikia jo kopiją.

45. Tikrinant nebaigtas vykdyti pirkimo procedūras ir įtarus Įstatymo ar su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus, galinčius turėti įtakos pirkimo rezultatams, darbuotojas privalo raštu duoti perkančiajai organizacijai nurodymą sustabdyti pirkimo procedūras (nurodymo forma pateikiama 3 priede). Pirkimo procedūras sustabdęs darbuotojas, grįžęs iš tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje, atlieka šio konkretaus pirkimo vertinimą.

46. Tikrinimą atliekantys darbuotojai turi teisę:

46.1. prašyti, kad perkančioji organizacija sudarytų sąlygas Tarnybos darbuotojų darbui;

46.2. duoti nurodymą (nurodymo forma pateikiama 3 priede) perkančiajai organizacijai (perkančiosios organizacijos vadovui, Viešojo pirkimo komisijai ar jos nariams, pirkimo procedūrose dalyvaujantiems ekspertams, kitiems asmenims) pateikti su pirkimais susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus raštu;

46.3. gauti perkančiosios organizacijos, Viešojo pirkimo komisijos ar jos narių, pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų, kitų asmenų su pirkimais susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus raštu ir (ar) žodžiu;

46.4. informuoti perkančiosios organizacijos vadovą apie trukdymus atliekant tikrinimą ir reikalauti juos pašalinti;

46.5. gauti iš perkančiosios organizacijos ar kitų asmenų su pirkimais susijusią informaciją ir dokumentus, reikalingus Tarnybos funkcijoms atlikti;

46.6. gauti iš perkančiosios organizacijos ar kitų asmenų su pirkimais susijusią informaciją, perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, dokumentų kopijas arba išrašus. Jei dėl objektyvių priežasčių perkančioji organizacija negali pateikti dokumentų kopijų tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje metu, darbuotojas privalo duoti nurodymą (nurodymo forma pateikiama 3 priede) perkančiosios organizacijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui dokumentų kopijas pateikti į Tarnybą ir nustatyti protingą pateikimo terminą.

 

V. TIKRINIMO Rezultatų Įforminimas

 

47. Tikrinimo rezultatai įforminami Ataskaita, kurią rengia tikrinimą atlikę darbuotojai. Ataskaita surašoma laikantis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių. Prieš surašant Ataskaitą, parengiamas Ataskaitos projektas, kuris derinamas su perkančiąja organizacija.

48. Ataskaitos numeris turi atitikti Įsakymo numerį. Jei tokie Įsakymai keli, rašomas pirmojo Įsakymo numeris. Ataskaitos data yra ataskaitos išsiuntimo perkančiajai organizacijai pasirašyti data.

49. Ataskaitą sudaro tokios dalys: įvadinė, dėstomoji, pastabos, išvados.

50. Ataskaitos įvadinėje dalyje turi būti nurodyta:

50.1. tikrinimo pagrindas, Įsakymo data ir numeris;

50.2. tikrinimą atlikusių darbuotojų pareigos, vardai, pavardės;

50.3. perkančiosios organizacijos pavadinimas, kodas, adresas;

50.4. tikrintas laikotarpis;

50.5. perkančiosios organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens, už pirkimus atsakingo darbuotojo, viešojo pirkimo komisijos pirmininko ir (ar) kitų su patikrintais pirkimais susijusių asmenų, kuriems žinant ir dalyvaujant atliktas tikrinimas, vardai ir pavardės;

50.6. tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje pradžios ir pabaigos datos;

50.7. jeigu tikrinimas perkančiosios organizacijos buveinėje dėl kokių nors priežasčių buvo pratęstas, nurodomos tikrinimo pratęsimo perkančiosios organizacijos buveinėje pradžios ir pabaigos datos bei priežastys.

51. Ataskaitos dėstomoji dalis skirstoma pagal Tikrinimo užduotis ir apimtis.

52. Perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, dokumentų aprašymas susideda iš informacinės ir vertinamosios dalių. Informacinėje dalyje išvardijami tikrinimui pateikti perkančiosios organizacijos priimti viešųjų pirkimų organizavimą reglamentuojantys teisės aktai. Vertinamojoje dalyje pateikiama argumentuota išvada apie perkančiosios organizacijos priimtus pirkimų organizavimą reglamentuojančius teisės aktus, jų pažeidimus, gali būti pateikiamos pastabos ir rekomendacijos.

53. Kiekvieno pirkimo aprašymas susideda iš informacinės ir vertinamosios dalių.

54. Informacinėje dalyje turi būti nurodyta:

54.1. pirkimo pavadinimas;

54.2. pirkimo numeris, skelbimo šaltinis ir data, jei pirkimas neskelbtas – kvietimo tiekėjams išsiuntimo data;

54.3. pirkimo vertė viešojo pirkimo pradžiai;

54.4. pirkimo objekto kodas pagal Bendrą viešųjų pirkimų žodyną (BVPŽ kodas) (jei perkančioji organizacija pateiktuose tikrinimui dokumentuose BVPŽ kodo nenurodo, perkančioji organizacija privalo pateikti paaiškinimą ir nurodyti priskirtą BVPŽ kodą);

54.5. pirkimo būdas ir jo parinkimo pagrindas, pirkimo būdą parinkęs subjektas;

54.6. viešojo pirkimo–pardavimo sutarties sudarymo data, numeris, subjektai, vertė ir terminas (jei sudaryta).

55. Vertinamojoje dalyje turi būti nurodyta:

55.1. ar pirkimo planavimas atitinka Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus;

55.2. ar pasirinktas pirkimo būdas atitinka Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus;

55.3. ar parengti pirkimo dokumentai atitinka Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus;

55.4. ar vykdytos procedūros atitinka Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus, t. y. ar atliekant pirkimo procedūras nebuvo pažeistos Įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų nuostatos;

55.5. ar sudarant viešojo pirkimo–pardavimo sutartis nebuvo pažeistos Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatos;

55.6. ar pirkimų ataskaitos teikiamos Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų nustatyta tvarka;

55.7. nustačius Įstatymo, kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ar trūkumus, kiekvienas pažeidimo ar trūkumo faktas turi būti aprašomas atskirai, pažeidimo ar trūkumo esmė turi būti išdėstyta aiškiai ir tiksliai, vadovaujantis Įstatymu ir su juo susijusiais teisės aktais, kurie galiojo pažeidimo padarymo metu. Taip pat galima pateikti pastabas ir rekomendacijas, kurios, tikrinimą atliekančių darbuotojų manymu, galėtų padėti perkančiajai organizacijai vykdant identiškus pirkimus.

56. Atsižvelgiant į tikrinimo užduotis ir apimtis, vertinamojoje dalyje gali būti nurodyta ne visa informacija, nustatyta Taisyklių 55 punkte.

57. Jeigu perkančioji organizacija tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje metu raštu pateikė savo pastabas bei paaiškinimus dėl tikrinamo dalyko ar kitų su tikrinimu susijusių aplinkybių, apie tai turi būti pažymima ataskaitos dėstomojoje dalyje (aprašant konkretų pirkimą – vertinamojoje dalyje) arba pastabų dalyje, nurodant pagrindinius pastabų bei paaiškinimų argumentus, ir tokios rašytinės pastabos bei paaiškinimai turi būti pridedami prie Ataskaitos.

58. Ataskaitos pastabų dalyje gali būti:

58.1. pateikiama argumentuota nuomonė apie pirkimų organizavimą perkančiojoje organizacijoje (apibendrinamos bendros pastabos pirkimo dokumentams, vykdytoms procedūroms, viešųjų pirkimų komisijos ir pirkimų vykdytojų darbui ir dokumentų rengimui);

58.2. įrašas, jei tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje metu perkančiajai organizacijai buvo įteiktas nurodymas sustabdyti pirkimo procedūras, ir Tarnybos vertinimo išvados data ir numeris;

58.3. įrašas, jei tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje metu perkančiajai organizacijai buvo įteiktas nurodymas pateikti dokumentus ar paaiškinimus.

59. Ataskaitos išvadų dalyje gali būti:

59.1. jeigu tikrinimo metu nebuvo nustatyti Įstatymo pažeidimai, perkančiajai organizacijai rekomenduojama svarstyti tikrinimo metu nustatytus pirkimų vykdymo trūkumus ir numatyti priemones pirkimų veiklai gerinti;

59.2. glaustai išvardijami perkančiosios organizacijos priimtų teisės aktų pažeidimai, turintys įtakos tinkamam pirkimų principų užtikrinimui ir tikslo siekimui;

59.3. išvardijami tikrinti pirkimai, glaustai aprašomi nustatyti pažeidimai (jei tokie nustatyti);

59.4. tikrinimo metu nustačius Įstatymo bei su juo susijusių teisės aktų pažeidimus, kai viešasis pirkimas pasibaigęs sudarius viešojo pirkimo–pardavimo sutartį, atkreipiamas perkančiosios organizacijos dėmesys į tai, kad Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 1.80 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad imperatyvioms įstatymo nuostatoms prieštaraujantis sandoris yra niekinis ir negalioja, ir viešojo pirkimo–pardavimo sutartis turėtų būti nutraukta;

59.5. nustatomas terminas perkančiajai organizacijai raštu informuoti Tarnybą apie priimtus sprendimus dėl nustatytų pažeidimų ir trūkumų pašalinimo ir / ar viešojo pirkimo–pardavimo sutarties nutraukimo;

59.6. jeigu Ataskaitoje nurodoma, kad yra nustatyti Įstatymo ar su jo įgyvendinimu susijusių kitų teisės aktų pažeidimai ir pateikiami įpareigojimai, Ataskaitoje turi būti įrašoma, kad perkančioji organizacija, nesutikusi su Ataskaitoje pateikta išvada apie padarytus Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus bei su Tarnybos įpareigojimais, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566; 2004, Nr. 171-6320) 5 ir 15 straipsniuose nustatyta tvarka gali apskųsti Tarnybos Ataskaitą teismui;

59.7. nurodomi Ataskaitos priedai, kuriuos sudaro tikrinimo ir pažeidimų faktus patvirtinančių dokumentų kopijos, perkančiosios organizacijos su tikrinimu susijusios pateiktos pažymos bei paaiškinimai.

60. Ataskaitos projektas derinamas su perkančiąja organizacija. Tikrinimą atlikusių darbuotojų pasirašytas Ataskaitos projektas siunčiamas perkančiajai organizacijai, lydraštyje nurodant, kad perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, už pirkimus atsakingas darbuotojas, viešojo pirkimo komisijos pirmininkas ir (ar) kiti su patikrintais pirkimais susiję asmenys turi ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Ataskaitos projekto gavimo su ja susipažinti bei turi teisę raštu pateikti savo pastabas, papildomus dokumentus ir (ar) siūlymą organizuoti Ataskaitos projekto aptarimą Tarnyboje.

61. Gavęs perkančiosios organizacijos pastabas, papildomus dokumentus ir įvertinęs jų pagrįstumą, tikrinimą atlikęs darbuotojas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo minėtos informacijos gavimo surašo Ataskaitą. Surašydamas Ataskaitą darbuotojas turi įvertinti perkančiosios organizacijos pateiktas pastabas, papildomus dokumentus, tačiau turi teisę neatsižvelgti į juos, jei perkančiosios organizacijos pateiktos pastabos, papildomi dokumentai neturi įtakos pažeidimų kvalifikavimui arba pirkimo procedūrų trūkumų konstatavimui, bei tokio savo sprendimo neprivalo nurodyti Ataskaitoje.

62. Ataskaita surašoma dviem egzemplioriais. Ataskaitą pasirašo direktorius ar jo įgaliotas darbuotojas ir tikrinimą atlikę darbuotojai, nurodydami savo pareigas, vardą bei pavardę. Tikrinimą atlikęs darbuotojas (grupės vadovas) taip pat privalo pasirašyti kiekvieno Ataskaitos puslapio apačios kairėje pusėje. Ataskaita patvirtinama Tarnybos antspaudu.

63. Pasirašytos Ataskaitos abu egzemplioriai siunčiami perkančiajai organizacijai, lydraštyje nurodant:

63.1. ar rengiant Ataskaitą atsižvelgta į perkančiosios organizacijos pateiktas pastabas ir (ar) papildomus dokumentus dėl Ataskaitos projekto;

63.2. kad perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo turi ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Ataskaitos gavimo su ja susipažinti, pasirašyti ir vieną Ataskaitos egzempliorių grąžinti Tarnybai.

64. Perkančiajai organizacijai negrąžinus Ataskaitos nurodytais terminais ar perkančiosios organizacijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui atsisakius pasirašyti Ataskaitą, Tarnyba turi teisę viešai ją skelbti, išskyrus atvejus, kai joje yra įslaptintos informacijos.

65. Darbuotojas per 1 savaitę nuo pasirašytos Ataskaitos gavimo dienos arba esant Taisyklių 64 punkte nurodytoms aplinkybėms, per E-kontorą perduoda Ataskaitą Tarnybos Teisės taikymo skyriui, ir Ataskaitą paskelbia Tarnybos interneto tinklalapyje. Per Tarnybos dokumentų valdymo sistemą E-kontora perduodamos tik tos Ataskaitos, kuriose nėra įslaptintos informacijos. Ataskaitos, kuriose yra įslaptintos informacijos, perduodamos laikantis Tarnybos direktoriaus nustatytos darbo su įslaptinta informacija organizavimo, įslaptintos informacijos administravimo Tarnyboje tvarkos.

66. Tikrinimo metu nustačius Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ir galimas korupcijos apraiškas, galimus Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo pažeidimus, tikrinimą atlikęs darbuotojas per 10 darbo dienų nuo Ataskaitos išsiuntimo perkančiajai organizacijai dienos parengia ir pateikia Tarnybos direktoriui raštų projektus dėl medžiagos perdavimo teisėsaugos institucijoms ar kitoms valstybės institucijoms nagrinėti pagal kompetenciją.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

67. Vertinimų išvados, Ataskaitos ir jų priedai bei perkančiosios organizacijos pateikta bei patikrinimų metu surinkta medžiaga saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

68. Vertinimų išvados, Ataskaitos ir jų priedai, perkančiosios organizacijos pateikta bei patikrinimų metu surinkta medžiaga, kurioje yra įslaptintos informacijos, administruojama Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintos informacijos apsaugą, nustatyta tvarka.

69. Vertinimų išvados ir Ataskaitos, kuriose nėra įslaptintos informacijos, skelbiamos Tarnybos interneto svetainėje.

70. Taisyklės neriboja darbuotojų papildomų veiksmų, atliekamų vadovaujantis teisės aktų suteiktomis teisėmis, jei šiais veiksmais siekiama užtikrinti vertinimų ir tikrinimų efektyvumą ir objektyvumą.

 

_________________


 

Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vertinimų ir perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, procedūrų vykdymu, tikrinimo taisyklių

1 priedas

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA

 

PIRKIMO VERTINIMO KONTROLINIS KLAUSIMYNAS

 

Pirkimo būdas

 

 

Perkančioji organizacija

 

 

Pirkimo pavadinimas

 

 

Pirkimo numeris (Pirkimo pradžia)

 

 

Finansavimo šaltinis

 

 

Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojanti (tarpinė) institucija

 

 

Pirkimo vertė (skirta lėšų suma)

 

 

Pirkimo procedūrų etapas

 

 

Vertinimo pagrindas

 

 

Vertinimo apimtis (pilnas / dalinis)

 

 

 

Eil. Nr.

Vertinamas aspektas

Taip / Ne / Netaikoma (N)

Pastabos

1.

Ar parinktas pirkimo būdas atitinka Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus?

([1] 15 str., 17 str., 19 str.; mažos vertės pirkimų taisyklės)

 

 

2.

Ar informavimas apie pirkimą atitinka Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus?

([1] 43 str., 44 str.; [3])

 

 

3.

Ar pirkimo dokumentuose pateikta informacija atitinka Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus?

([1] 24 str., 25 str., 32 str. 1–2 d., 38 str.; [2]; mažos vertės pirkimų taisyklės)

 

 

4.

Ar pirkimui pateiktų pasiūlymų vertinimas atitinka Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus:

 

 

4.1

Ar pirkimo dalyvių (kandidatų) kvalifikacijos vertinimas atitinka Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus? ([1] 21 str., 22 str., 23 str., 32 str.; mažos vertės pirkimų taisyklės)

 

 

4.2

Ar pirkimo dalyvių pasiūlymų vertinimas atitinka Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus?

([1] 27 str.; mažos vertės pirkimų taisyklės)

 

 

4.3

Ar pirkimo dalyvių pasiūlymų kainos vertinimas atitinka Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus?

([1] 28 str., 19 str. 4 d. 2 p.;  mažos vertės pirkimų taisyklės)

 

 

5.

Ar pirkimo pabaiga (pirkimo sutarties sudarymas) atitinka Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus?

([1] 8 str. 2 d., 50 str.; [2]; mažos vertės pirkimų taisyklės)

 

 

6.

Ar vykdant pirkimą užtikrintas pagrindinių pirkimų principų laikymasis?

([1] 6 str.)

 

 

 

Teisės aktų žymėjimas klausimyne:

1. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu (Žin., 2011, Nr. 85-4135);

2. Viešojo pirkimo–pardavimo, atliekamo gynybos ir saugumo srityje, sutarčių kainos ir kainodaros taisyklių nustatymo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. 1S-178 (Žin., 2011, Nr. 153-7252);

3. Supaprastintų viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, pranešimų teikimo Viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, informacijai aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 1S-192 (Žin., 2011, Nr. 161-7680; 2012, Nr. 113-5774).

 

_________________


 

Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vertinimų ir perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, procedūrų vykdymu, tikrinimo taisyklių

2 priedas

 

(herbas)

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA

 

PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ TIKRINIMO KONTROLINIS

KLAUSIMYNAS

 

______ m. _____________mėn. ___d. Tikrinimo ataskaitos Nr. __________________ priedas

 

Tikrinimo vieta: ______________________________________________________________

(adresas)

Tikrinimas pradėtas: 20 m. d. val. min.

Tikrinimas baigtas: 20 m. d. val. min.

Tikrinimą atliko: Viešųjų pirkimų tarnybos Gynybos ir saugumo pirkimų skyriaus

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, telefono ir fakso numeriai)

 

Pavedimo atlikti patikrinimą data ir registracijos numeris: _____________________________

Tikrinimo rūšis: ______________________________________________________________

Anksčiau perkančioji organizacija buvo tikrinta: _____________________________________

(data ir tikrinimo ataskaitos numeris)

Tikrintos perkančiosios organizacijos pavadinimas: __________________________________

Tikrintos perkančiosios organizacijos kodas: ________________________________________

Tikrintos perkančiosios organizacijos buveinės adresas: _______________________________

Tikrintos perkančiosios organizacijos veiklos pobūdis: ________________________________

Įgaliotieji (perkančiąją organizaciją atstovaujantieji) darbuotojai: ________________________

___________________________________________________________________________

(perkančiosios organizacijos vadovo įgaliotieji asmenys, dalyvavę tikrinime)

 

Eil. Nr.

Klausimai

Taip

Ne

Netikrinta / Neaktualu

Pastabos

1.

Ar perkančioji organizacija prekių, paslaugų ir darbų viešųjų pirkimų–pardavimų sutartis sudaro tik atlikusi viešojo pirkimo procedūras, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo (toliau – VPGĮ) nuostatomis, išskyrus VPGĮ 3 straipsnyje nurodytas išimtis.

([1] 3 str. 2 d.; [2])

£[]

£[]

£[]

 

2.

Ar perkančioji organizacija mažos vertės pirkimus atlieka pagal pasitvirtintas mažos vertės pirkimų taisykles? Jeigu ne, ar ji vadovaujasi VPGĮ nuostatomis?

 

 

 

 

3.

Ar perkančiosios organizacijos mažos vertės pirkimų taisyklėse nustatyti atvejai, kai apie pirkimą galima neskelbti, atitinka VPGĮ 6 straipsnyje įtvirtintus principus.

([1] 19 str. 4 d. 6 p.; 6 str.)

 

 

 

 

4.

Ar perkančioji organizacija teikia Tarnybai raštu visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų, kai pagal preliminariąsias pirkimo sutartis sudaromos pagrindinės sutartys, visų per kalendorinius metus atliktų mažos vertės pirkimų ataskaitą (At-6 forma).

([1] 46 str. 5 d., [3])

 

 

 

 

5.

Ar perkančioji organizacija pirkimo ataskaitoje (At-6 forma) pateikia duomenis apie visus per kalendorinius metus atliktus pirkimus?

 

 

 

 

6.

Ar perkančioji organizacija turi dokumentus, pagrindžiančius jos priimtų sprendimų atitiktį VPGĮ reikalavimams.

([1] 10 str. 5 d., 46 str. 8 d., [3])

 

 

 

 

 

Patikrinimo išvada:

 

£[] Perkančioji organizacija laikosi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo (Žin., 2011, Nr. 85-4135) reikalavimų.

 

£[] Perkančioji organizacija nesilaiko Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo (Žin., 2011, Nr. 85-4135) reikalavimų:

........straipsnis..........dalis...........punktas

(................................................................................................................................ ),

........straipsnis..........dalis...........punktas

(................................................................................................................................ ),

........straipsnis..........dalis...........punktas

(................................................................................................................................ ).

 

 

Teisės aktų žymėjimas klausimyne:

1. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymas (Žin., 2011, Nr. 85-4135).

2. Supaprastintų viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, pranešimų teikimo Viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, informacijai aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 1S-192 (Žin., 2011, Nr. 161-7680; 2012, Nr. 113-5774).

3. Viešųjų pirkimų ataskaitų rengimo ir teikimo tvarka, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2006 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. 1S-4 (Žin., 2006, Nr. 9-344; 2011, 164-7852).

 

_________________

 


Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, vertinimų ir perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, procedūrų vykdymu, tikrinimo taisyklių

3 priedas

 

(herbas)

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA

 

NURODYMAS ATLIKTI VEIKSMUS

 

_____________ Nr. ____________

(dokumento data)       (registracijos numeris)

 

________________

(sudarymo vieta)

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo (Žin., 2011, Nr. 85-4135) 9 straipsnio 1 dalies 1 punkto ir 2 dalies 1 punkto nuostatomis, Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) direktoriaus _______ m. ____________ d. įsakymu Nr. _______ ir siekdamas tinkamai atlikti šiame įsakyme nustatytas užduotis, nurodau:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

(perkančiosios organizacijos pavadinimas, identifikacinis numeris, buveinė,

asmens, kuriam duodamas nurodymas, vardas, pavardė, pareigos)

 

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

(veiksmas, vadovaujantis Taisyklių 45, 46.2, 46.6 punktais,

pirkimo pavadinimas, būdas, numeris)

 

 

 

 

 

 

(nurodymą surašiusio darbuotojo pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

Su nurodymu susipažinau, vieną jo egzempliorių gavau

 

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

(data)

_________________