LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PERDAVIMO, SKIRSTYMO IR TIEKIMO PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO
2008 m. rugpjūčio 7 d. Nr. 4-348
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 89-2743; 2007, Nr. 43-1626) 7 straipsnio 7 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 725 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymą“ (Žin., 2007, Nr. 80-3242) 1.4 punktu,
tvirtinu Dujų įmonių teikiamų perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. rugpjūčio 7 d. įsakymu Nr. 4-348
DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PERDAVIMO, SKIRSTYMO IR
TIEKIMO PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dujų įmonių teikiamų perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimai (toliau – Reikalavimai) nustato gamtinių dujų (toliau – dujos) perdavimo ir skirstymo sistemų operatorių bei tiekimo įmonių teikiamų paslaugų, tiesiogiai susijusių su jų licencijose nustatyta veikla, kokybės vertinimo bei kontrolės tvarką.
2. Paslaugos kokybė – tai lygis, kuriuo ji atitinka jai nustatytus reikalavimus, grindžiamus dujų vartotojų (toliau – vartotojų) ir dujų sistemų naudotojų (toliau – sistemos naudotojų) poreikiais. Dujų įmonėms reglamentuojama šių paslaugų kokybė:
3. Dujų įmonių teikiamų paslaugų kokybės vertinimą ir kokybės kontrolę atlieka Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (toliau – Komisija), kaip nurodyta Reikalavimų VII skyriuje.
Jei per ataskaitinį laikotarpį nebuvo poreikio paslaugai, dujų įmonė neskaičiuoja faktinio tokios paslaugos kokybės lygio pagal Reikalavimuose pateiktas formules ir paslaugų kokybės rodiklių ataskaitoje teikia nuorodą „nebuvo teikiama“ (n.t.).
4. Šie Reikalavimai yra privalomi gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo sistemų operatoriams ir tiekimo įmonėms.
5. Pagrindinės šiuose Reikalavimuose vartojamos sąvokos ir santrumpos:
Kokybės rodiklis – paslaugų kokybės reikalavimo matavimo parametras.
Minimalus kokybės lygis – žemiausias leistinas paslaugos kokybės rodiklio lygis.
Neplanuotas nutraukimas – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimas, apie kurį vartotojai arba sistemos naudotojai nebuvo informuoti arba buvo informuoti vėliau nei teisės aktuose ar sutartyje nustatytu laiku.
Nutraukimo pradžia – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pradžios data ir laikas, užfiksuoti automatiniu arba rankiniu būdu.
Nutraukimo pabaiga – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pabaigos data ir laikas, užfiksuoti automatiniu arba rankiniu būdu.
Nutraukimo trukmė – laikas nuo dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pradžios iki nutraukimo pabaigos.
Planuotas nutraukimas – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimas, apie kurį vartotojas ar sistemos naudotojas buvo informuotas teisės aktuose arba sutartyje nustatytu laiku ir būdu.
SAIDI (angl. System average interruption duration index) – vidutinė dujų transportavimo nutraukimų trukmė vienam vartotojui per ataskaitinį laikotarpį.
SAIFI (angl. System average interruption frequency index) – vidutinis dujų transportavimo nutraukimų skaičius vienam vartotojui per ataskaitinį laikotarpį.
Kitos šiuose Reikalavimuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 89-2743; 2007, Nr. 43-1626) ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
II. DUJŲ PERDAVIMO PASLAUGOS KOKYBĖS REIKALAVIMAI
6. Perdavimo sistemos operatorius teikia vartotojams ir sistemos naudotojams dujų perdavimo paslaugą, kuriai taikomi 3 kokybės reikalavimai:
6.2. dujų perdavimo sistemos techninė sauga (saugiai (be avarijų ir sutrikimų) perduoti dujas perdavimo sistema);
7. Patikimumo reikalavimu nustatoma, kad perdavimo sistemos operatorius turi perduoti dujas magistraliniu dujotiekiu nepažeisdamas minimalių patikimumo kokybės lygių (Reikalavimų 5 priedas).
8. Patikimumo kokybės rodikliai yra nutraukimų perdavimo sistemoje skaičius ir suminė nutraukimų trukmė per ataskaitinį laikotarpį. Šie rodikliai skaičiuojami atskirai planuotiems ir neplanuotiems nutraukimams. Neplanuotų nutraukimų skaičius ir trukmė diferencijuojami pagal nutraukimo priežasčių grupę.
9. Kiekvieną nutraukimą perdavimo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:
10. Nutraukimai, kurie įvyko dėl Reikalavimų 11.1 ir 11.2 punktuose nurodytų priežasčių, turi būti patvirtinti kompetentingų institucijų dokumentais arba tyrimo komisijos aktais, arba perdavimo sistemos operatoriaus nustatyta tvarka.
11. Kiekvienam nutraukimui turi būti nustatoma priežastis. Neplanuotam nutraukimui ji priskiriama vienai iš šių grupių:
11.1. Force majeure (nenugalima jėga) aplinkybės, apimančios stichinius gamtos reiškinius (potvynį, perkūniją, audrą, apšalą, įgriuvą, nuošliaužą ir pan.), gaisrus, kurie kyla ne magistraliniame dujotiekyje; karo, teroristinius veiksmus; valstybės institucijų veiksmus arba nurodymus, ar kitus išimtinius įvykius, dėl kurių paskelbta ekstremali energetikos padėtis; klimato pokyčius, dėl kurių buvo viršyti leistini techniniai normatyvai, taip pat kitus įvykius ar aplinkybes, kurie pagal galiojančius teisės aktus gali būti priskiriami force majeure aplinkybėms.
11.2. Išorinio poveikio priežastys, apimančios dujų patiekimo į magistralinį dujotiekį nutrūkimus, vartotojų ir sistemos naudotojų veiksmus ar kaltės atvejus, trečiųjų šalių veiksmus, dėl kurių mechaniškai pažeidžiamas magistralinis dujotiekis, kitų dujų sistemų operatorių poveikius.
12. Nutraukimų skaičiaus rodiklis yra nutraukimų perdavimo sistemoje suma NUTRAUKIMAI(perdavimo sistema) per ataskaitinį laikotarpį (1):
NUTRAUKIMAI(perdavimo sistema) = ?(nutraukimas (planuotas, neplanuotas). (1)
13. Suminės nutraukimų trukmės rodiklis SUMINĖ TRUKMĖ(nutr., perd. sistema) skaičiuojamas pagal formulę (2):
SUMINĖ TRUKMĖ(nutr. perd. sistema) = ?(nutraukimo (planuoto, neplanuoto) trukmė). (2)
14. Dujų perdavimo sistemos techninės saugos reikalavimu nustatoma, kad perdavimo sistemos operatorius turi perduoti dujas magistraliniu dujotiekiu be avarijų ir sutrikimų, apibrėžtų Energetikos įrenginių avarijų ir veikimo sutrikimų tyrimo ir apskaitos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 4-116 (Žin., 2006, Nr. 42-1535) (toliau – Nuostatai) 16 ir 20 punktuose, nepažeisdamas minimalių techninės saugos lygių (Reikalavimų 5 priedas).
15. Dujų perdavimo sistemos techninės saugos kokybės rodikliai yra avarijų ir sutrikimų dėl operatoriaus atsakomybės (žr. Reikalavimų 11.3 punktą) magistraliniame dujotiekyje dažniai per ataskaitinį laikotarpį. Avarijų dažniai diferencijuojami pagal avarijų tipus, apibrėžtus Nuostatų 16.1, 16.2 ir 16.3 punktuose. Sutrikimų dažniai diferencijuojami pagal sutrikimų tipus, apibrėžtus Nuostatų 20.2.1, 20.2.2 ir 20.4 punktuose.
Avarijų dažnio rodiklis AVDAŽNIS(perd. sist., metai t) (3) ir sutrikimų dažnio rodiklis SUTRDAŽNIS(perd. sist., metai t) (4) skaičiuojami kiekvieniems metams t kaip paskutinių 5 metų vidurkiai:
AVDAŽNIS(perd. sist., metai t) = |
?(perdavimo avarija) (t, t-1, t-2, t-3, t-4) |
, (3) |
5 |
SUTRDAŽNIS(perd. sist., metai t) = |
?(perdavimo sutrikimas) (t, t-1, t-2, t-3, t-4) |
, (4) |
5 |
16. Kiekvieną avariją ir sutrikimą perdavimo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Šiai formai duomenų laukai (skiltys) parenkami iš Energetikos įrenginių avarijos ar sutrikimų akto formos, kuri yra nustatyta Nuostatuose.
17. Nebuitinių vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų (nusiskundimų) nagrinėjimo reikalavimu nustatoma, kad perdavimo sistemos operatorius privalo per nustatytą laiką išnagrinėti raštu gautus prašymus ir pateikti išsamius motyvuotus rašytinius atsakymus. Šis laikas lygus 20 darbo dienų nuo prašymo raštu gavimo dienos. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku pateiktų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai perdavimo operatoriui) per ataskaitinį laikotarpį (5):
ATS(prašymai perdavimo operatoriui) = 100 x |
?(laiku išsiųstas atsakymas) |
. (5) |
?(sistemos naudotojo ar vartotojo prašymas) |
18. Kiekvieną nebuitinio vartotojo ar sistemos naudotojo prašymą (nusiskundimą) raštu perdavimo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:
19. Perdavimo sistemos operatorius Komisijai teikia:
19.1. ketvirčiui pasibaigus per 20 kalendorinių dienų elektroniniu būdu ketvirtinę perdavimo paslaugos kokybės rodiklių ataskaitą pagal Reikalavimų 1 priedo 1, 2 ir 3 lentelėse pateiktas formas;
III. DUJŲ SKIRSTYMO PASLAUGOS KOKYBĖS REIKALAVIMAI
20. Skirstymo sistemos operatorius teikia vartotojams ir sistemos naudotojams dujų skirstymo paslaugą, kuriai taikomi 4 kokybės reikalavimai:
20.2. dujų skirstymo sistemos techninė sauga (saugiai (be avarijų ir sutrikimų) skirstyti dujas skirstymo sistema);
21. Patikimumo reikalavimu nustatoma, kad skirstymo sistemos operatorius turi paskirstyti dujas vartotojams ir sistemos naudotojams skirstomuoju dujotiekiu nepažeisdamas minimalių patikimumo kokybės lygių (Reikalavimų 5 priedas).
22. Patikimumo kokybės rodikliai yra vidutinė nutraukimų trukmė vienam vartotojui (SAIDI) ir vidutinis nutraukimų skaičius vienam vartotojui (SAIFI) per ataskaitinį laikotarpį. Šie rodikliai skaičiuojami atskirai planuotiems ir neplanuotiems nutraukimams. Neplanuotų nutraukimų SAIDI ir SAIFI diferencijuojami pagal nutraukimo priežasčių grupę.
23. Kiekvieną nutraukimą skirstymo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:
23.7. nutraukimą patyrusių vartotojų skaičius, diferencijuotas pagal vartotojų tipą (buitiniai ir nebuitiniai);
24. Nutraukimai, kurie įvyko dėl Reikalavimų 25.1 ir 25.2 punktuose nurodytų priežasčių, turi būti patvirtinti kompetentingų institucijų dokumentais arba tyrimo komisijos aktais, arba skirstymo sistemos operatoriaus nustatyta tvarka.
25. Kiekvienam nutraukimui turi būti nustatoma priežastis. Neplanuotam nutraukimui ji priskiriama vienai iš šių grupių:
25.1. Force majeure (nenugalima jėga) aplinkybės, apimančios stichinius gamtos reiškinius (potvynį, perkūniją, audrą, apšalą, įgriuvą, nuošliaužą ir pan.), gaisrus, kurie kyla ne skirstomajame dujotiekyje; karo, teroristinius veiksmus; valstybės institucijų veiksmus arba nurodymus, ar kitus išimtinius įvykius, dėl kurių paskelbta ekstremali energetikos padėtis; klimato pokyčius, dėl kurių buvo viršyti leistini techniniai normatyvai, taip pat kitus įvykius ar aplinkybes, kurie pagal galiojančius teisės aktus gali būti priskiriami force majeure aplinkybėms.
25.2. Išorinio poveikio priežastys, apimančios dujų patiekimo į skirstomąjį dujotiekį nutrūkimus, vartotojų ar sistemos naudotojų veiksmus ar kaltės atvejus, trečiųjų šalių veiksmus, dėl kurių mechaniškai pažeidžiamas skirstomasis dujotiekis, kitų dujų sistemų operatorių poveikius.
26. SAIDI rodiklis skaičiuojamas pagal formulę (6):
SAIDI = |
?(vartotojų, kuriems planuotai (neplanuotai) nutrauktas skirstymas, skaičius) x (nutraukimo trukmė) |
, (6) |
(visų vartotojų skaičius) |
čia skaitiklyje vartotojai sumuojami pagal nutraukimus.
27. SAIFI rodiklis skaičiuojamas pagal formulę (7):
SAIFI = |
?(vartotojų, kuriems planuotai (neplanuotai) nutrauktas skirstymas, skaičius) |
, (7) |
(visų vartotojų skaičius) |
čia skaitiklyje vartotojai sumuojami pagal nutraukimus.
29. Dujų skirstymo sistemos techninės saugos reikalavimu nustatoma, kad skirstymo sistemos operatorius turi skirstyti dujas skirstomuoju dujotiekiu be avarijų ir sutrikimų, apibrėžtų Nuostatų 16 ir 20 punktuose, nepažeisdamas minimalių techninės saugos kokybės lygių (Reikalavimų 5 priedas).
30. Dujų skirstymo sistemos techninės saugos kokybės rodikliai yra avarijų ir sutrikimų skirstymo sistemoje dėl operatoriaus atsakomybės dažniai per ataskaitinį laikotarpį. Avarijų dažniai diferencijuojami pagal avarijų tipus, apibrėžtus Nuostatų 16.2 ir 16.3 punktuose. Sutrikimų dažniai diferencijuojami pagal sutrikimų tipus, apibrėžtus Nuostatų 20.1.1, 20.2.1, 20.2.2 ir 20.4 punktuose.
Avarijų dažnio rodiklis AVDAŽNIS(skirst. sist., metai t) (8) ir sutrikimų dažnio rodiklis SUTRDAŽNIS(skirst. sist., metai t) (9) skaičiuojami kiekvieniems metams t kaip paskutinių 5 metų vidurkiai:
AVDAŽNIS(skirst. sist., metai t) = |
?(skirstymo avarija) (t, t-1, t-2, t-3, t-4) |
, (8) |
5 |
SUTRDAŽNIS(skirst. sist., metai t = |
?(skirstymo sutrikimas) (t, t-1, t-2, t-3, t-4) |
. (9) |
5 |
31. Kiekvieną avariją ir sutrikimą skirstymo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Šiai formai duomenų laukai (skiltys) parenkami iš Energetikos įrenginių avarijos ar sutrikimų akto formos, kuri yra nustatyta Nuostatuose.
32. Skirstymo sistemos operatorius teikia vartotojams avarinės tarnybos paslaugą. Gavęs telefonu buitinio vartotojo ar kito suinteresuoto asmens pranešimą apie dujų nuotėkį buitinio vartotojo sistemoje (taip pat ir daugiabučių namų bendrojo naudojimo dujų sistemoje), skirstymo sistemos operatorius sprendžia apie situacijos pavojingumą. Esant reikalui vykstama patikrinti pranešimo ir pašalinti nuotėkio (atlikti avarijos lokalizavimo darbų). Šiai paslaugai keliamas atvykimo laiku reikalavimas. Šis laikas lygus 60 min. tuo atveju, kai dėl buitinio vartotojo sistemos gedimo gresia avarija ar kyla pavojus žmonių gyvybei ir saugumui ar turtui. Atvykimo į avarijos vietą laiką avarinės tarnybos darbuotojas įmonės dispečerinei praneša telefonu ar kitomis ryšio priemonėmis.
Jeigu gavęs pranešimą apie dujų nuotėkį buitinio vartotojo sistemoje operatorius įvertina, kad minėtu atveju negresia avarija ar nekyla pavojus žmonių gyvybei ir saugumui ar turtui (nuotėkį galima sustabdyti uždarius dujotiekio čiaupą prieš dujinį prietaisą), tai skirstymo sistemos operatorius gali nevykti patikrinti pranešimo ir pašalinti dujų nuotėkio. Buitinio vartotojo prašymu ir suderintomis sąlygomis, gali būti teikiama šio vartotojo dujų sistemos remonto paslauga.
33. Avarinės tarnybos atvykimo laiku kokybės rodiklis yra atvykimų laiku procentinė dalis ATV(avarinė tarnyba) per ataskaitinį laikotarpį (10):
ATV(avarinė tarnyba) = 100 x |
?(atvykimas laiku ) |
. (10) |
?(atvykimas) |
34. Kiekvieną pranešimą (skambutį) apie nuotėkį skirstymo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Šis registras privalo būti pildomas taip, kad nebūtų įmanoma nepastebimai perrašyti jame esančių įrašų, laikantis chronologinės tvarkos, taip pat turi būti fiksuojama duomenų tvarkymo veiksmų istorija. Registruojama:
35. Vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų (nusiskundimų) nagrinėjimo reikalavimu nustatoma, kad skirstymo sistemos operatorius privalo per nustatytą laiką išnagrinėti raštu gautus prašymus ir pateikti išsamius motyvuotus rašytinius atsakymus. Šis laikas lygus 10 dienų buitiniam vartotojui ir 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui nuo prašymo raštu gavimo dienos. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku pateiktų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai skirstymo operatoriui) per ataskaitinį laikotarpį (11):
ATS(prašymai skirstymo operatoriui) = 100 x |
?(laiku išsiųstas atsakymas) |
. (11) |
?(sistemos naudotojo ar vartotojo prašymas) |
36. Kiekvieną sistemos naudotojo ar vartotojo prašymą (nusiskundimą) raštu skirstymo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:
37. Skirstymo sistemos operatorius Komisijai teikia:
37.1. ketvirčiui pasibaigus per 20 kalendorinių dienų elektroniniu būdu ketvirtinę skirstymo paslaugos kokybės rodiklių ataskaitą pagal Reikalavimų 2 priedo 1, 2 ir 3 lentelėse pateiktas formas;
IV. DUJŲ TIEKIMO PASLAUGOS KOKYBĖS REIKALAVIMAI
38. Tiekimo įmonė teikia vartotojams tiekimo paslaugą, kuriai taikomi 3 kokybės reikalavimai:
38.2. dujų tiekimo patikimumas (tiekti dujas nebuitiniams vartotojams sutartyse nustatytais paros kiekiais). Tiekiami kiekiai negali būti mažesni kaip 85 % sutartyse nustatytų kiekių;
39. Reikalavimas tiekti buitiniams vartotojams dujas nenutrūkstamai nevykdomas, jeigu buitiniai vartotojai dujų negauna:
39.2. dėl skirstymo operatoriaus atsakomybės (neplanuoti nutraukimai pagal priežastis, nurodytas Reikalavimų 25.3 punkte);
40. Tiekimo buitiniams vartotojams nutrūkstamumo lygis NUTR(tiekimas, buitiniai) skaičiuojama pagal formulę (12) kaip vieną ar kelis nutraukimus patyrusių buitinių vartotojų dalis per ataskaitinį laikotarpį:
NUTR (tiekimas, buitiniai) = |
?(nutraukimą (-us) patyręs buitinis vartotojas) |
. (12) |
(visų buitinių vartotojų skaičius) |
41. Vidutinė nutraukimo trukmė vienam nutraukimą patyrusiam buitiniam vartotojui TRUKMĖ(tiekimas, buitiniai) skaičiuojama pagal formulę (13) kaip nutraukimų, kuriuos patyrė buitiniai vartotojai, trukmių vidurkis per ataskaitinį laikotarpį:
TRUKMĖ (tiekimas, buitiniai) = |
?(nutraukimo buitiniam vartotojui trukmė) |
. (13) |
(nutraukimų buitiniams vartotojams skaičius) |
42. Kiekvieną dujų tiekimo nutraukimą buitiniams vartotojams tiekimo įmonė registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:
43. Reikalavimas patikimai tiekti dujas sutartiniais kiekiais nevykdomas, kai nebuitinis vartotojas praneša tiekimo įmonei, kad per parą gauna (ar gavo) mažiau kaip 85 % pirkimo–pardavimo (tiekimo) sutartyje nustatyto paros kiekio, ir šis faktas pasitvirtina, arba pati tiekimo įmonė pastebi ar planuoja ribotą – mažesnį nei 85 % sutartinio kiekio – tiekimą nebuitiniam vartotojui. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra vidutinė ribojimų trukmė 1 vartotojui RIB(paros). Jis parodo, kiek riboto tiekimo parų tenka 1 nebuitiniam vartotojui, ir skaičiuojamas pagal formulę (14):
RIB(paros) = |
?(riboto tiekimo (<85 %) nebuitiniam vartotojui para) |
, (14) |
(visų nebuitinių vartotojų skaičius) |
čia skaitiklyje paros sumuojamos pagal nebuitinius vartotojus, kuriems buvo apribotas tiekimas.
44. Kiekvieną riboto tiekimo (mažesnio už 85 % sutartinio kiekio) atvejį tiekimo įmonė registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:
44.2. riboto tiekimo faktą nustačiusio vartotojo pavadinimas, adresas, vartotojo nurodytas ribotas kiekis ir sutartinis kiekis, fakto patikrinimo išvada;
44.3. įmonės nustatytų ribotą tiekimą patyrusių nebuitinių vartotojų (įskaitant ir pranešusį vartotoją) sąrašas, procentinis nuokrypis nuo sutartinio kiekio ir riboto tiekimo parų skaičius kiekvienam sąrašo vartotojui;
45. Vartotojų prašymų (nusiskundimų) nagrinėjimo reikalavimu nustatoma, kad tiekimo įmonė privalo per nustatytą laiką išnagrinėti raštu gautus prašymus ir pateikti išsamius motyvuotus rašytinius atsakymus. Šis laikas lygus 10 dienų buitiniam vartotojui ir 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui nuo prašymo raštu gavimo dienos. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku pateiktų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai tiekimo įmonei) per ataskaitinį laikotarpį (15):
ATS(prašymai tiekimo įmonei) = 100 x |
?(laiku išsiųstas atsakymas) |
. (4) |
?(vartotojo pateiktas prašymas) |
46. Kiekvieną vartotojo prašymą (nusiskundimą) raštu tiekimo įmonė registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:
47. Tiekimo įmonė Komisijai teikia:
47.1. ketvirčiui pasibaigus per 20 kalendorinių dienų elektroniniu būdu ketvirtinę tiekimo paslaugos kokybės rodiklių ataskaitą pagal Reikalavimų 3 priede pateiktą formą;
V. VARTOTOJŲ SISTEMŲ PRIJUNGIMO PRIE DUJŲ ĮMONIŲ SISTEMŲ PASLAUGOS KOKYBĖS REIKALAVIMAI
48. Perdavimo ir skirstymo sistemos operatoriai teikia naujiems vartotojams jų sistemų prijungimo prie veikiančių perdavimo ar skirstymo sistemų paslaugą, kuriai taikomi 2 kokybės reikalavimai:
48.1. naujų vartotojų prašymų dėl jų sistemų prijungimo prie veikiančios perdavimo ar skirstymo sistemos nagrinėjimas (išnagrinėti raštu gautus prašymus ir informuoti vartotoją apie savo sprendimą dėl jo prijungimo ir siūlomas prijungimo sąlygas);
49. Naujo vartotojo prašymo nagrinėjimo reikalavimu nustatoma, kad perdavimo ar skirstymo sistemos operatorius turi informuoti vartotoją apie savo sprendimą dėl jo sistemos prijungimo ir siūlomas prijungimo sąlygas per 45 kalendorines dienas nuo prašymo arba jo paskutinio patikslinimo pateikimo dienos. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(naujas vartotojas) per ataskaitinį laikotarpį (16):
ATS(naujas vartotojas) = 100 x |
?(laiku išsiųstas atsakymas naujam vartotojui) |
. (16) |
?(prašymas prijungti) |
50. Kiekvieną prašymą prijungti perdavimo ar skirstymo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:
50.2. naujo vartotojo grupė pagal numatomą suvartojimą, kaip nustatyta Gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo taisyklėse;
50.5. išnagrinėjimo trukmė (nuo prašymo (jo paskutinio patikslinimo) įregistravimo iki atsakymo išsiuntimo), nuokrypis nuo 45 kalendorinių dienų termino;
51. Naujo vartotojo sistemos prijungimo pagal prijungimo sutartį reikalavimu nustatoma, kad perdavimo ar skirstymo sistemos operatorius prijungia naujo vartotojo sistemą nustatytu prijungimo sutartyje laiku. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku neprijungtų naujų vartotojų procentinė dalis NEPRIJ(naujas vartotojas) per ataskaitinį laikotarpį (17):
NEPRIJ(naujas vartotojas) = 100 x |
?(laiku neprijungtas naujas vartotojas) |
. (17) |
?(prijungimo sutartį pasirašęs naujas vartotojas) |
52. Kiekvieną prijungimo sutartį perdavimo ar skirstymo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:
52.2. naujo vartotojo grupė pagal numatomą suvartojimą, kaip nustatyta Gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo taisyklėse (Žin., 2002, Nr. 15-598);
52.6. prijungimo trukmė (nuo sutarties pasirašymo iki prijungimo), nuokrypis nuo nustatytos prijungimo datos;
53. Metams pasibaigus per 40 kalendorinių dienų perdavimo ir skirstymo sistemos operatoriai Komisijai teikia elektroniniu būdu ir popieriniu egzemplioriumi metinę naujų vartotojų sistemų prijungimo paslaugos kokybės rodiklių ataskaitą pagal Reikalavimų 4 priede pateiktą formą, kurioje pateikia ir minimalių kokybės lygių laikymosi analizę.
VI. DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ MINIMALŪS KOKYBĖS LYGIAI
54. Dujų įmonių teikiamų paslaugų minimalūs kokybės lygiai nustatomi kaip kokybės reikalavimų (rodiklių) minimalūs metiniai lygiai, nurodyti Reikalavimų 5 priede.
55. Komisija apskaičiuoja nuo 2010 m. taikomus minimalius kokybės lygius, nurodytus Reikalavimų 5 priede, ir teikia juos tvirtinti Ūkio ministerijai.
VII. DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO IR KONTROLĖS TVARKA
57. Komisija vertina dujų įmonių teikiamų paslaugų kokybę pagal pateiktas kokybės rodiklių ataskaitas (su įmonės atlikta minimalių kokybės lygių laikymosi analize). Vertinimo išvadas Komisija skelbia metinės veiklos ataskaitoje, ataskaitoje Europos Komisijai, kituose informacijos šaltiniuose. Vertinimo išvadose nurodoma, ar įmonės teikiamos paslaugos tenkina minimalius kokybės lygius.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
59. Už nustatytų paslaugų kokybės reikalavimų nesilaikymą dujų įmonė atsako įstatymų nustatyta tvarka.
Dujų įmonių perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimai
1 priedas
(Kokybės rodiklių ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
___________________________________________________________________
(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai
GAMTINIŲ DUJŲ PERDAVIMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA
20.... m................. ....d. Nr.
__________________
(Sudarymo vieta)
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m. (... ketvirtis)
1 lentelė. Perdavimo patikimumo rodikliai
Eilės Nr. |
Nutraukimai |
Nutraukimų skaičius |
Suminė nutraukimų trukmė, val. ir min. |
Pastabos |
1. |
Planuoti nutraukimai |
(*) |
(*) |
|
2. |
Neplanuoti nutraukimai |
|
|
|
2.1. |
dėl force majeure priežasčių |
|
|
|
2.2. |
dėl išorinio poveikio priežasčių |
|
|
|
2.3. |
dėl operatoriaus atsakomybės |
(*) |
(*) |
|
2 lentelė. Perdavimo avarijų rodikliai
Rodiklis |
Avarijų perdavimo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1 |
Pastabos |
|||
sprogimai, gaisrai (pagal Nuostatų 16.1 punktą) |
žala aplinkai (pagal Nuostatų 16.2 punktą) |
tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 16.3 punktą) |
visi tipai (Nuostatų 16.1, 16.2, 16.3 punktai) |
||
Avarijų dažnis2 |
|
|
|
|
|
– t. t. dėl operatoriaus atsakomybės |
|
|
|
(*) |
|
3 lentelė. Perdavimo sutrikimų rodikliai
Rodiklis |
Sutrikimų perdavimo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1 |
Pastabos |
|||
tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 20.2.1 punktą) |
tiekimo nutraukimas įmonei (pagal Nuostatų 20.2.2 punktą) |
pavojingų medžiagų išleidimas (pagal Nuostatų 20.4 punktą) |
visi tipai (Nuostatų 20.2.1, 20.2.2 ir 20.4 punktai) |
||
Sutrikimų dažnis2 |
|
|
|
|
|
– t. t. dėl operatoriaus atsakomybės |
|
|
|
(*) |
|
Pastabos:
1 – Energetikos įrenginių avarijų ir veikimo sutrikimų tyrimo ir apskaitos nuostatai (2006);
2 – paskutinių 5 metų vidurkis;
* – taikomas minimalus kokybės lygis.
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.
4 lentelė. Nebuitinių vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų operatoriui nagrinėjimo rodiklis
Kokybės reikalavimas |
Kokybės rodiklis |
Kokybės rodiklio reikšmė |
Laiku išnagrinėti prašymą (per 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui) |
Perdavimo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai perdavimo operatoriui) |
(*) |
Dujų įmonių perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimai
2 priedas
(Kokybės rodiklių ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
___________________________________________________________________
(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai
GAMTINIŲ DUJŲ SKIRSTYMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA
20.... m.................. ...d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m. (.... ketvirtis)
1 lentelė. Skirstymo patikimumo rodikliai
Eil./ Nr. |
Nutraukimai |
SAIDI |
SAIFI |
Pastabos |
1. Planuoti nutraukimai |
||||
1. |
Skirstymo sistema, t. t. |
(*) |
(*) |
|
1.1. |
buitiniam vartotojui |
|
|
|
1.2. |
nebuitiniam vartotojui |
|
|
|
2. Neplanuoti nutraukimai |
||||
2. |
Skirstymo sistema, t. t. |
|
|
|
2.1. |
dėl force majeure priežasčių |
|
|
|
2.2. |
dėl išorinio poveikio priežasčių |
|
|
|
2.3. |
dėl operatoriaus atsakomybės |
(*) |
(*) |
|
2.4. |
buitiniam vartotojui |
|
|
|
2.5. |
nebuitiniam vartotojui |
|
|
|
2 lentelė. Skirstymo avarijų rodikliai
Rodiklis |
Avarijų skirstymo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1 |
Pastabos |
||
žala aplinkai (pagal Nuostatų 16.2 punktą) |
tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 16.3 punktą) |
visi tipai (Nuostatų 16.2, 16.3 punktai) |
||
Avarijų dažnis2 |
|
|
|
|
– t.. t.. dėl operatoriaus atsakomybės |
|
|
(*) |
|
3 lentelė. Skirstymo sutrikimų rodikliai
Rodiklis |
Sutrikimų skirstymo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1 |
Pastabos |
||||
sprogimai, gaisrai (pagal Nuostatų 20.1.1 punktą) |
tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 20.2.1 punktą) |
tiekimo nutraukimas įmonei (pagal Nuostatų 20.2.2 punktą) |
pavojingų medžiagų išleidimas (pagal Nuostatų 20.4 punktą) |
visi tipai (Nuostatų 20.1.1, 20.2.1, 20.2.2 ir 20.4 punktai) |
||
Sutrikimų dažnis2 |
|
|
|
|
|
|
– t. t. dėl operatoriaus atsakomybės |
|
|
|
|
(*) |
|
4 lentelė. Avarinės tarnybos atvykimų ir vartotojų bei sistemos naudotojų prašymų nagrinėjimo kokybės rodikliai
Eil. Nr. |
Kokybės reikalavimas |
Kokybės rodiklis |
Rodiklio reikšmė |
Pastabos |
1. |
Avarinei tarnybai laiku atvykti pas buitinį vartotoją tikrinti jo pranešimo apie nuotėkį (per 60 min.) |
Atvykimų laiku procentinė dalis ATV(avarinė tarnyba) |
(*) |
|
2. |
Laiku išnagrinėti vartotojo prašymą (per 10 dienų buitiniam vartotojui ir 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui) |
Skirstymo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai skirstymo operatoriui) |
(*) |
|
Dujų įmonių perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimai
3 priedas
(Kokybės rodiklių ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________
(įmonės pavadinimas)
___________________________________________________________________
(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai
GAMTINIŲ DUJŲ TIEKIMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA
20.... m................. .... d. Nr.
________________
(sudarymo vieta)
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m. (....ketvirtis)
Eil. Nr. |
Kokybės reikalavimas |
Kokybės rodiklis |
Rodiklio reikšmė |
Pastabos |
|
1. |
Tiekti dujas patikimai (nebuitiniams vartotojams sutartyse nustatytais kiekiais (ne mažiau kaip 85%) |
Vidutinė ribojimų trukmė RIB(paros), tenkanti 1 nebuitiniam vartotojui: |
dėl visų priežasčių |
|
|
dėl tiekimo įmonės ar operatoriaus atsakomybės |
(*) |
|
|||
2. |
Dujų tiekimo nenutrūkstamumas (tiekti dujas buitiniams vartotojams be nutraukimų) |
Tiekimo buitiniams vartotojams nutrūkstamumo lygis NUTR(tiekimas, buitiniai) (dėl Reikalavimų 39 punkte nurodytų priežasčių) |
(*) |
|
|
Vidutinė nutraukimo trukmė vienam nutraukimą patyrusiam buitiniam vartotojui TRUKMĖ(tiekimas, buitiniai) (dėl Reikalavimų 39 punkte nurodytų priežasčių) |
(*) |
||||
3. |
Laiku išnagrinėti prašymą (per 10 dienų buitiniam vartotojui ir per 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui) |
Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai tiekimo įmonei) |
(*) |
|
* – taikomas minimalus kokybės lygis
______________________ _____________ _____________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
Dujų įmonių perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimai
4 priedas
(Kokybės rodiklių ataskaitos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________
(įmonės, filialo pavadinimas)
___________________________________________________________________
(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai
NAUJŲ VARTOTOJŲ SISTEMŲ PRIJUNGIMO PRIE DUJŲ ĮMONIŲ SISTEMŲ PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA
20.... m................. ....d. Nr.
__________________
(sudarymo vieta)
Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.
Eil. Nr. |
Kokybės reikalavimas |
Kokybės rodiklis |
Rodiklio reikšmė |
Pastabos |
|
1. |
Laiku išsiųsti atsakymą naujam vartotojui į jo prašymą prijungti (per 45 kalendorines d.) |
Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS (naujas vartotojas) |
(*) |
|
|
2. |
Prijungti naujo vartotojo sistemą prijungimo sutartyje nustatytu laiku |
Laiku neprijungtų naujų vartotojų procentine dalis NEPRIJ(naujas vartotojas): |
dėl visų priežasčių |
|
|
dėl operatoriaus atsakomybės |
(*) |
|
* – taikomas minimalus kokybės lygis
______________________ _____________ _____________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
Dujų įmonių perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimai
5 priedas
DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIŲ MINIMALŪS LYGIAI
Paslauga |
Kokybės reikalavimas |
Metinis kokybės rodiklis |
Kokybės rodiklio minimalus lygis |
Lygio taikymo pradžia |
Pastaba |
Perdavimas |
Perdavimo patikimumas |
Planuotų nutraukimų skaičius, suminė trukmė, NUTRAUKIMAI(perd. sistema), SUMINĖ TRUKMĖ(nutr. perd. sistema) |
2008–2009 metų vidurkis |
2010 |
Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija |
Neplanuotų nutraukimų dėl operatoriaus atsakomybės skaičius, suminė trukmė NUTRAUKIMAI(perd. sistema), SUMINĖ TRUKMĖ(nutr. perd. sistema) |
2008–2009 metų vidurkis |
2010 |
Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija |
||
Perdavimo techninė sauga |
Avarijų dėl operatoriaus atsakomybės dažnis AVDAŽNIS(perd. sist., metai t) |
0,6 |
2009 |
|
|
Sutrikimų dėl operatoriaus atsakomybės dažnis SUTROAŽNIS(perd. sist., metai t) |
0,6 |
2009 |
|
||
Laiku išnagrinėti (per 20 darbo dienų) nebuitinio vartotojo ir sistemos naudotojo prašymą |
Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai perdavimo operatoriui) |
2008–2009 metų vidurkis |
2010 |
Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija |
|
Skirstymas |
Skirstymo patikimumas |
Vidutinė planuotų nutraukimų trukmė ir skaičius vienam vartotojui SAIDI, SAIFI |
2008–2009 metų vidurkis |
2010 |
Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija |
Vidutinė neplanuotų nutraukimų trukmė ir skaičius vienam vartotojui dėl operatoriaus atsakomybės SAIDI, SAIFI |
2008– 2009 metų vidurkis |
2010 |
Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija |
||
Skirstymo techninė sauga |
Avarijų dėl operatoriaus atsakomybės dažnis AVDAŽNIS(skirst. sist., metai t) |
0,4 |
2009 |
|
|
Sutrikimą dėl operatoriaus atsakomybės dažnis SUTRDAŽNIS(skirst. sist., metai t) |
0,8 |
2009 |
|
||
Avarinei tarnybai laiku (per 60 min.) atvykti pas buitinį vartotoją tikrinti jo pranešimo apie dujų nuotėkį (prireikus pašalinti dujų nuotėkį) |
Atvykimų laiku procentinė dalis ATV(awarinė tarnyba) |
2008–2009 metų vidurkis |
2010 |
Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija |
|
Laiku išnagrinėti vartotojo prašymą (per 10 dienų buitiniam vartotojui ir 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui |
Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai skirstymo operatoriui) |
2008–2009 metų vidurkis |
2010 |
Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija |
|
Tiekimas |
Tiekimo patikimumas (nebuitiniams vartotojams sutartyse nustatytais kiekiais (ne mažiau kaip 85%) |
Vidutinė ribojimų dėl tiekimo įmonės ar operatoriaus atsakomybės trukmė, tenkanti 1 nebuitiniam vartotojui RIB(paros) |
0,05 paros 1 nebuitiniam vartotojui |
2009 |
|
Dujų tiekimo nenutrūkstamumas (tiekti dujas buitiniams vartotojams be nutraukimų) |
Tiekimo buitiniams vartotojams nutrūkstamumo lygis NUTR(tiekimas, buitiniai) |
2008–2009 metų vidurkis |
2010 |
Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija |
|
Vidutinė nutraukimo trukmė vienam nutraukimą patyrusiam buitiniam vartotojui TRUKMĖ(tiekimas, buitiniai) |
2008–2009 metų vidurkis |
2010 |
Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija |
||
Laiku išnagrinėti vartotojo prašymą (per 10 dienų buitiniam vartotojui ir 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui) |
Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai tiekimo įmonei) |
2008–2009 metų vidurkis |
2010 |
Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija |
|
Naujų vartotojų sistemų prijungimas prie dujų įmonių (perdavimo, skirstymo) sistemų |
Laiku išsiųsti atsakymą naujam vartotojui į jo prašymą prijungti (per 45 kalend.d.) |
Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(naujas vartotojas) |
2008–2009 metų vidurkis |
2010 |
Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija |
Prijungti naujo vartotojo sistemą prijungimo sutartyje nustatytu laiku |
Laiku dėl operatoriaus atsakomybės neprijungtų naujų vartotojų procentinė dalis NEPRIJ(naujas vartotojas) |
2008–2009 metų vidurkis |
2010 |
Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija |