LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PERDAVIMO, SKIRSTYMO IR TIEKIMO PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO

 

2008 m. rugpjūčio 7 d. Nr. 4-348

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 89-2743; 2007, Nr. 43-1626) 7 straipsnio 7 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 725 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymą“ (Žin., 2007, Nr. 80-3242) 1.4 punktu,

tvirtinu Dujų įmonių teikiamų perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimus (pridedama).

 

FINANSŲ MINISTRAS,

PAVADUOJANTI SŪKIO MINISTRĄ                                            RIMANTAS ŠADŽIUS]

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. rugpjūčio 7 d. įsakymu Nr. 4-348

 

DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PERDAVIMO, SKIRSTYMO IR
TIEKIMO PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Dujų įmonių teikiamų perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimai (toliau – Reikalavimai) nustato gamtinių dujų (toliau – dujos) perdavimo ir skirstymo sistemų operatorių bei tiekimo įmonių teikiamų paslaugų, tiesiogiai susijusių su jų licencijose nustatyta veikla, kokybės vertinimo bei kontrolės tvarką.

2. Paslaugos kokybė – tai lygis, kuriuo ji atitinka jai nustatytus reikalavimus, grindžiamus dujų vartotojų (toliau – vartotojų) ir dujų sistemų naudotojų (toliau – sistemos naudotojų) poreikiais. Dujų įmonėms reglamentuojama šių paslaugų kokybė:

2.1. perdavimo;

2.2. skirstymo;

2.3. tiekimo;

2.4. naujų vartotojų sistemų prijungimo prie perdavimo ar skirstymo sistemų.

Šių paslaugų gavėjai yra vartotojai ir sistemų naudotojai.

3. Dujų įmonių teikiamų paslaugų kokybės vertinimą ir kokybės kontrolę atlieka Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (toliau – Komisija), kaip nurodyta Reikalavimų VII skyriuje.

Jei per ataskaitinį laikotarpį nebuvo poreikio paslaugai, dujų įmonė neskaičiuoja faktinio tokios paslaugos kokybės lygio pagal Reikalavimuose pateiktas formules ir paslaugų kokybės rodiklių ataskaitoje teikia nuorodą „nebuvo teikiama“ (n.t.).

4. Šie Reikalavimai yra privalomi gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo sistemų operatoriams ir tiekimo įmonėms.

5. Pagrindinės šiuose Reikalavimuose vartojamos sąvokos ir santrumpos:

Kokybės rodiklis – paslaugų kokybės reikalavimo matavimo parametras.

Minimalus kokybės lygis – žemiausias leistinas paslaugos kokybės rodiklio lygis.

Neplanuotas nutraukimas – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimas, apie kurį vartotojai arba sistemos naudotojai nebuvo informuoti arba buvo informuoti vėliau nei teisės aktuose ar sutartyje nustatytu laiku.

Nutraukimo pradžia – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pradžios data ir laikas, užfiksuoti automatiniu arba rankiniu būdu.

Nutraukimo pabaiga – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pabaigos data ir laikas, užfiksuoti automatiniu arba rankiniu būdu.

Nutraukimo trukmė – laikas nuo dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimo pradžios iki nutraukimo pabaigos.

Planuotas nutraukimas – dujų perdavimo, skirstymo ar tiekimo nutraukimas, apie kurį vartotojas ar sistemos naudotojas buvo informuotas teisės aktuose arba sutartyje nustatytu laiku ir būdu.

SAIDI (angl. System average interruption duration index) – vidutinė dujų transportavimo nutraukimų trukmė vienam vartotojui per ataskaitinį laikotarpį.

SAIFI (angl. System average interruption frequency index) – vidutinis dujų transportavimo nutraukimų skaičius vienam vartotojui per ataskaitinį laikotarpį.

Kitos šiuose Reikalavimuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 89-2743; 2007, Nr. 43-1626) ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II. DUJŲ PERDAVIMO PASLAUGOS KOKYBĖS REIKALAVIMAI

 

6. Perdavimo sistemos operatorius teikia vartotojams ir sistemos naudotojams dujų perdavimo paslaugą, kuriai taikomi 3 kokybės reikalavimai:

6.1. dujų perdavimo patikimumas (patikimai (be nutraukimų) perduoti dujas perdavimo sistema);

6.2. dujų perdavimo sistemos techninė sauga (saugiai (be avarijų ir sutrikimų) perduoti dujas perdavimo sistema);

6.3. vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų (nusiskundimų) nagrinėjimas. Išnagrinėti raštu gautus prašymus ir pateikti išsamius motyvuotus rašytinius atsakymus.

7. Patikimumo reikalavimu nustatoma, kad perdavimo sistemos operatorius turi perduoti dujas magistraliniu dujotiekiu nepažeisdamas minimalių patikimumo kokybės lygių (Reikalavimų 5 priedas).

8. Patikimumo kokybės rodikliai yra nutraukimų perdavimo sistemoje skaičius ir suminė nutraukimų trukmė per ataskaitinį laikotarpį. Šie rodikliai skaičiuojami atskirai planuotiems ir neplanuotiems nutraukimams. Neplanuotų nutraukimų skaičius ir trukmė diferencijuojami pagal nutraukimo priežasčių grupę.

9. Kiekvieną nutraukimą perdavimo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:

9.1. nutraukimo vieta, kurioje nutrūko dujų perdavimas sistema;

9.2. nutraukimo priežastis;

9.3. nutraukimo priežasties grupė (neplanuotiems nutraukimams);

9.4. nutraukimo pradžios data ir laikas;

9.5. nutraukimo pabaigos data ir laikas;

9.6. nutraukimo trukmė;

9.7. pranešimo apie nutraukimą vartotojams ir sistemos naudotojams data ir būdas (planuotiems nutraukimams).

10. Nutraukimai, kurie įvyko dėl Reikalavimų 11.1 ir 11.2 punktuose nurodytų priežasčių, turi būti patvirtinti kompetentingų institucijų dokumentais arba tyrimo komisijos aktais, arba perdavimo sistemos operatoriaus nustatyta tvarka.

11. Kiekvienam nutraukimui turi būti nustatoma priežastis. Neplanuotam nutraukimui ji priskiriama vienai iš šių grupių:

11.1. Force majeure (nenugalima jėga) aplinkybės, apimančios stichinius gamtos reiškinius (potvynį, perkūniją, audrą, apšalą, įgriuvą, nuošliaužą ir pan.), gaisrus, kurie kyla ne magistraliniame dujotiekyje; karo, teroristinius veiksmus; valstybės institucijų veiksmus arba nurodymus, ar kitus išimtinius įvykius, dėl kurių paskelbta ekstremali energetikos padėtis; klimato pokyčius, dėl kurių buvo viršyti leistini techniniai normatyvai, taip pat kitus įvykius ar aplinkybes, kurie pagal galiojančius teisės aktus gali būti priskiriami force majeure aplinkybėms.

11.2. Išorinio poveikio priežastys, apimančios dujų patiekimo į magistralinį dujotiekį nutrūkimus, vartotojų ir sistemos naudotojų veiksmus ar kaltės atvejus, trečiųjų šalių veiksmus, dėl kurių mechaniškai pažeidžiamas magistralinis dujotiekis, kitų dujų sistemų operatorių poveikius.

11.3. Perdavimo sistemos operatoriaus atsakomybė – visos kitos priežastys, išskyrus nurodytas Reikalavimų 11.1 ir 11.2 punktuose.

12. Nutraukimų skaičiaus rodiklis yra nutraukimų perdavimo sistemoje suma NUTRAUKIMAI(perdavimo sistema) per ataskaitinį laikotarpį (1):

 

NUTRAUKIMAI(perdavimo sistema) = ?(nutraukimas (planuotas, neplanuotas).            (1)

 

13. Suminės nutraukimų trukmės rodiklis SUMINĖ TRUKMĖ(nutr., perd. sistema) skaičiuojamas pagal formulę (2):

 

SUMINĖ TRUKMĖ(nutr. perd. sistema) = ?(nutraukimo (planuoto, neplanuoto) trukmė). (2)

 

14. Dujų perdavimo sistemos techninės saugos reikalavimu nustatoma, kad perdavimo sistemos operatorius turi perduoti dujas magistraliniu dujotiekiu be avarijų ir sutrikimų, apibrėžtų Energetikos įrenginių avarijų ir veikimo sutrikimų tyrimo ir apskaitos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 4-116 (Žin., 2006, Nr. 42-1535) (toliau – Nuostatai) 16 ir 20 punktuose, nepažeisdamas minimalių techninės saugos lygių (Reikalavimų 5 priedas).

15. Dujų perdavimo sistemos techninės saugos kokybės rodikliai yra avarijų ir sutrikimų dėl operatoriaus atsakomybės (žr. Reikalavimų 11.3 punktą) magistraliniame dujotiekyje dažniai per ataskaitinį laikotarpį. Avarijų dažniai diferencijuojami pagal avarijų tipus, apibrėžtus Nuostatų 16.1, 16.2 ir 16.3 punktuose. Sutrikimų dažniai diferencijuojami pagal sutrikimų tipus, apibrėžtus Nuostatų 20.2.1, 20.2.2 ir 20.4 punktuose.

Avarijų dažnio rodiklis AVDAŽNIS(perd. sist., metai t) (3) ir sutrikimų dažnio rodiklis SUTRDAŽNIS(perd. sist., metai t) (4) skaičiuojami kiekvieniems metams t kaip paskutinių 5 metų vidurkiai:

 

 

AVDAŽNIS(perd. sist., metai t) =

?(perdavimo avarija)

(t, t-1, t-2, t-3, t-4)

 

,                                (3)

5

 

 

SUTRDAŽNIS(perd. sist., metai t) =

?(perdavimo sutrikimas)

(t, t-1, t-2, t-3, t-4)

 

,                                (4)

5

 

16. Kiekvieną avariją ir sutrikimą perdavimo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Šiai formai duomenų laukai (skiltys) parenkami iš Energetikos įrenginių avarijos ar sutrikimų akto formos, kuri yra nustatyta Nuostatuose.

17. Nebuitinių vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų (nusiskundimų) nagrinėjimo reikalavimu nustatoma, kad perdavimo sistemos operatorius privalo per nustatytą laiką išnagrinėti raštu gautus prašymus ir pateikti išsamius motyvuotus rašytinius atsakymus. Šis laikas lygus 20 darbo dienų nuo prašymo raštu gavimo dienos. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku pateiktų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai perdavimo operatoriui) per ataskaitinį laikotarpį (5):

 

ATS(prašymai perdavimo operatoriui) = 100 x

?(laiku išsiųstas atsakymas)

 

.               (5)

?(sistemos naudotojo ar vartotojo prašymas)

 

18. Kiekvieną nebuitinio vartotojo ar sistemos naudotojo prašymą (nusiskundimą) raštu perdavimo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:

18.1. nebuitinio vartotojo ar sistemos naudotojo pavadinimas, adresas;

18.2. prašymo tema, turinys;

18.3. prašymo įregistravimo data;

18.4. atsakymo išsiuntimo nebuitiniam vartotojui ar sistemos naudotojui data;

18.5. išnagrinėjimo trukmė (nuo prašymo įregistravimo ir atsakymo išsiuntimo);

18.6. prašymo įvertinimas, sprendimas;

18.7. reikalavimo įvykdymas (TAIP, NE).

19. Perdavimo sistemos operatorius Komisijai teikia:

19.1. ketvirčiui pasibaigus per 20 kalendorinių dienų elektroniniu būdu ketvirtinę perdavimo paslaugos kokybės rodiklių ataskaitą pagal Reikalavimų 1 priedo 1, 2 ir 3 lentelėse pateiktas formas;

19.2. metams pasibaigus per 40 kalendorinių dienų elektroniniu būdu ir popieriniu egzemplioriumi metinę perdavimo paslaugos kokybės rodiklių ataskaitą (Reikalavimų 1 priedas) su minimalių kokybės lygių laikymosi analize.

 

III. DUJŲ SKIRSTYMO PASLAUGOS KOKYBĖS REIKALAVIMAI

 

20. Skirstymo sistemos operatorius teikia vartotojams ir sistemos naudotojams dujų skirstymo paslaugą, kuriai taikomi 4 kokybės reikalavimai:

20.1. dujų skirstymo patikimumas (patikimai (be nutraukimų) skirstyti dujas skirstymo sistema);

20.2. dujų skirstymo sistemos techninė sauga (saugiai (be avarijų ir sutrikimų) skirstyti dujas skirstymo sistema);

20.3. avarinės tarnybos paslaugos suteikimas lokalizuojant avarijas vartotojo sistemoje;

20.4. vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų (nusiskundimų) nagrinėjimas. Išnagrinėti raštu gautus prašymus ir pateikti išsamius motyvuotus rašytinius atsakymus.

21. Patikimumo reikalavimu nustatoma, kad skirstymo sistemos operatorius turi paskirstyti dujas vartotojams ir sistemos naudotojams skirstomuoju dujotiekiu nepažeisdamas minimalių patikimumo kokybės lygių (Reikalavimų 5 priedas).

22. Patikimumo kokybės rodikliai yra vidutinė nutraukimų trukmė vienam vartotojui (SAIDI) ir vidutinis nutraukimų skaičius vienam vartotojui (SAIFI) per ataskaitinį laikotarpį. Šie rodikliai skaičiuojami atskirai planuotiems ir neplanuotiems nutraukimams. Neplanuotų nutraukimų SAIDI ir SAIFI diferencijuojami pagal nutraukimo priežasčių grupę.

23. Kiekvieną nutraukimą skirstymo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:

23.1. nutraukimo skirstymo sistemoje vieta;

23.2. nutraukimo priežastis;

23.3. nutraukimo priežasties grupė (neplanuotiems nutraukimams);

23.4. nutraukimo pradžios data ir laikas;

23.5. nutraukimo pabaigos data ir laikas;

23.6. nutraukimo trukmė;

23.7. nutraukimą patyrusių vartotojų skaičius, diferencijuotas pagal vartotojų tipą (buitiniai ir nebuitiniai);

23.8. pranešimo apie nutraukimą vartotojams data ir būdas (planuotiems nutraukimams).

24. Nutraukimai, kurie įvyko dėl Reikalavimų 25.1 ir 25.2 punktuose nurodytų priežasčių, turi būti patvirtinti kompetentingų institucijų dokumentais arba tyrimo komisijos aktais, arba skirstymo sistemos operatoriaus nustatyta tvarka.

25. Kiekvienam nutraukimui turi būti nustatoma priežastis. Neplanuotam nutraukimui ji priskiriama vienai iš šių grupių:

25.1. Force majeure (nenugalima jėga) aplinkybės, apimančios stichinius gamtos reiškinius (potvynį, perkūniją, audrą, apšalą, įgriuvą, nuošliaužą ir pan.), gaisrus, kurie kyla ne skirstomajame dujotiekyje; karo, teroristinius veiksmus; valstybės institucijų veiksmus arba nurodymus, ar kitus išimtinius įvykius, dėl kurių paskelbta ekstremali energetikos padėtis; klimato pokyčius, dėl kurių buvo viršyti leistini techniniai normatyvai, taip pat kitus įvykius ar aplinkybes, kurie pagal galiojančius teisės aktus gali būti priskiriami force majeure aplinkybėms.

25.2. Išorinio poveikio priežastys, apimančios dujų patiekimo į skirstomąjį dujotiekį nutrūkimus, vartotojų ar sistemos naudotojų veiksmus ar kaltės atvejus, trečiųjų šalių veiksmus, dėl kurių mechaniškai pažeidžiamas skirstomasis dujotiekis, kitų dujų sistemų operatorių poveikius.

25.3. Skirstymo sistemos operatoriaus atsakomybė – visos kitos priežastys, išskyrus nurodytas Reikalavimų 25.1 ir 25.2 punktuose.

26. SAIDI rodiklis skaičiuojamas pagal formulę (6):

 

 

 

 

SAIDI =

?(vartotojų, kuriems planuotai (neplanuotai) nutrauktas skirstymas, skaičius) x (nutraukimo trukmė)

 

 

 

,                                (6)

(visų vartotojų skaičius)

 

čia skaitiklyje vartotojai sumuojami pagal nutraukimus.

27. SAIFI rodiklis skaičiuojamas pagal formulę (7):

 

 

 

SAIFI =

?(vartotojų, kuriems planuotai (neplanuotai) nutrauktas skirstymas, skaičius)

 

 

,                                (7)

(visų vartotojų skaičius)

 

čia skaitiklyje vartotojai sumuojami pagal nutraukimus.

28. SAIDI ir SAIFI rodikliai diferencijuojami pagal vartotojų tipą (buitiniai ir nebuitiniai).

29. Dujų skirstymo sistemos techninės saugos reikalavimu nustatoma, kad skirstymo sistemos operatorius turi skirstyti dujas skirstomuoju dujotiekiu be avarijų ir sutrikimų, apibrėžtų Nuostatų 16 ir 20 punktuose, nepažeisdamas minimalių techninės saugos kokybės lygių (Reikalavimų 5 priedas).

30. Dujų skirstymo sistemos techninės saugos kokybės rodikliai yra avarijų ir sutrikimų skirstymo sistemoje dėl operatoriaus atsakomybės dažniai per ataskaitinį laikotarpį. Avarijų dažniai diferencijuojami pagal avarijų tipus, apibrėžtus Nuostatų 16.2 ir 16.3 punktuose. Sutrikimų dažniai diferencijuojami pagal sutrikimų tipus, apibrėžtus Nuostatų 20.1.1, 20.2.1, 20.2.2 ir 20.4 punktuose.

Avarijų dažnio rodiklis AVDAŽNIS(skirst. sist., metai t) (8) ir sutrikimų dažnio rodiklis SUTRDAŽNIS(skirst. sist., metai t) (9) skaičiuojami kiekvieniems metams t kaip paskutinių 5 metų vidurkiai:

 

 

AVDAŽNIS(skirst. sist., metai t) =

?(skirstymo avarija)

(t, t-1, t-2, t-3, t-4)

 

,                                (8)

5

 

 

SUTRDAŽNIS(skirst. sist., metai t =

?(skirstymo sutrikimas)

(t, t-1, t-2, t-3, t-4)

 

.                                (9)

5

 

31. Kiekvieną avariją ir sutrikimą skirstymo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Šiai formai duomenų laukai (skiltys) parenkami iš Energetikos įrenginių avarijos ar sutrikimų akto formos, kuri yra nustatyta Nuostatuose.

32. Skirstymo sistemos operatorius teikia vartotojams avarinės tarnybos paslaugą. Gavęs telefonu buitinio vartotojo ar kito suinteresuoto asmens pranešimą apie dujų nuotėkį buitinio vartotojo sistemoje (taip pat ir daugiabučių namų bendrojo naudojimo dujų sistemoje), skirstymo sistemos operatorius sprendžia apie situacijos pavojingumą. Esant reikalui vykstama patikrinti pranešimo ir pašalinti nuotėkio (atlikti avarijos lokalizavimo darbų). Šiai paslaugai keliamas atvykimo laiku reikalavimas. Šis laikas lygus 60 min. tuo atveju, kai dėl buitinio vartotojo sistemos gedimo gresia avarija ar kyla pavojus žmonių gyvybei ir saugumui ar turtui. Atvykimo į avarijos vietą laiką avarinės tarnybos darbuotojas įmonės dispečerinei praneša telefonu ar kitomis ryšio priemonėmis.

Jeigu gavęs pranešimą apie dujų nuotėkį buitinio vartotojo sistemoje operatorius įvertina, kad minėtu atveju negresia avarija ar nekyla pavojus žmonių gyvybei ir saugumui ar turtui (nuotėkį galima sustabdyti uždarius dujotiekio čiaupą prieš dujinį prietaisą), tai skirstymo sistemos operatorius gali nevykti patikrinti pranešimo ir pašalinti dujų nuotėkio. Buitinio vartotojo prašymu ir suderintomis sąlygomis, gali būti teikiama šio vartotojo dujų sistemos remonto paslauga.

33. Avarinės tarnybos atvykimo laiku kokybės rodiklis yra atvykimų laiku procentinė dalis ATV(avarinė tarnyba) per ataskaitinį laikotarpį (10):

 

 

ATV(avarinė tarnyba) = 100 x

?(atvykimas laiku )

 

.                              (10)

?(atvykimas)

 

34. Kiekvieną pranešimą (skambutį) apie nuotėkį skirstymo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Šis registras privalo būti pildomas taip, kad nebūtų įmanoma nepastebimai perrašyti jame esančių įrašų, laikantis chronologinės tvarkos, taip pat turi būti fiksuojama duomenų tvarkymo veiksmų istorija. Registruojama:

34.1. pranešusio (paskambinusio) vartotojo ar kito suinteresuoto asmens vardas, pavardė, adresas;

34.2. pranešimo turinys;

34.3. pranešimo įregistravimo data, laikas;

34.4. avarinės tarnybos išvykimo ir atvykimo data, laikas;

34.5. avarinės tarnybos atvykimo trukmė (nuo įregistravimo iki atvykimo);

34.6. pranešimo įvertinimas ir problemos sprendimas;

34.7. reikalavimo įvykdymas (TAIP, NE).

35. Vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų (nusiskundimų) nagrinėjimo reikalavimu nustatoma, kad skirstymo sistemos operatorius privalo per nustatytą laiką išnagrinėti raštu gautus prašymus ir pateikti išsamius motyvuotus rašytinius atsakymus. Šis laikas lygus 10 dienų buitiniam vartotojui ir 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui nuo prašymo raštu gavimo dienos. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku pateiktų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai skirstymo operatoriui) per ataskaitinį laikotarpį (11):

 

 

ATS(prašymai skirstymo operatoriui) = 100 x

?(laiku išsiųstas atsakymas)

 

.                   (11)

?(sistemos naudotojo ar vartotojo prašymas)

 

36. Kiekvieną sistemos naudotojo ar vartotojo prašymą (nusiskundimą) raštu skirstymo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:

36.1. sistemos naudotojo ar vartotojo pavadinimas, adresas, tipas (buitinis, nebuitinis);

36.2. prašymo tema, turinys;

36.3. prašymo įregistravimo data;

36.4. atsakymo išsiuntimo sistemos naudotojui ar vartotojui data;

36.5. išnagrinėjimo trukmė (nuo prašymo įregistravimo iki atsakymo išsiuntimo);

36.6. prašymo įvertinimas, sprendimas;

36.7. reikalavimo įvykdymas (TAIP, NE).

37. Skirstymo sistemos operatorius Komisijai teikia:

37.1. ketvirčiui pasibaigus per 20 kalendorinių dienų elektroniniu būdu ketvirtinę skirstymo paslaugos kokybės rodiklių ataskaitą pagal Reikalavimų 2 priedo 1, 2 ir 3 lentelėse pateiktas formas;

37.2. metams pasibaigus per 40 kalendorinių dienų elektroniniu būdu ir popieriniu egzemplioriumi metinę skirstymo paslaugos kokybės rodiklių ataskaitą (Reikalavimų 2 priedas) su minimalių kokybės lygių laikymosi analize.

 

IV. DUJŲ TIEKIMO PASLAUGOS KOKYBĖS REIKALAVIMAI

 

38. Tiekimo įmonė teikia vartotojams tiekimo paslaugą, kuriai taikomi 3 kokybės reikalavimai:

38.1. dujų tiekimo nenutrūkstamumas (tiekti dujas buitiniams vartotojams be nutraukimų);

38.2. dujų tiekimo patikimumas (tiekti dujas nebuitiniams vartotojams sutartyse nustatytais paros kiekiais). Tiekiami kiekiai negali būti mažesni kaip 85 % sutartyse nustatytų kiekių;

38.3. vartotojų prašymų (nusiskundimų) nagrinėjimas. Išnagrinėti raštu gautus prašymus ir pateikti išsamius motyvuotus rašytinius atsakymus.

39. Reikalavimas tiekti buitiniams vartotojams dujas nenutrūkstamai nevykdomas, jeigu buitiniai vartotojai dujų negauna:

39.1. dėl tiekimo įmonės atsakomybės;

39.2. dėl skirstymo operatoriaus atsakomybės (neplanuoti nutraukimai pagal priežastis, nurodytas Reikalavimų 25.3 punkte);

39.3. dėl planuotų nutraukimų.

Šio reikalavimo kokybės rodikliai yra tiekimo buitiniams vartotojams nutrūkstamumo lygis ir vidutinė nutraukimo trukmė vienam nutraukimą patyrusiam buitiniam vartotojui:

40. Tiekimo buitiniams vartotojams nutrūkstamumo lygis NUTR(tiekimas, buitiniai) skaičiuojama pagal formulę (12) kaip vieną ar kelis nutraukimus patyrusių buitinių vartotojų dalis per ataskaitinį laikotarpį:

 

 

NUTR (tiekimas, buitiniai) =

?(nutraukimą (-us) patyręs buitinis vartotojas)

 

.                      (12)

(visų buitinių vartotojų skaičius)

 

41. Vidutinė nutraukimo trukmė vienam nutraukimą patyrusiam buitiniam vartotojui TRUKMĖ(tiekimas, buitiniai) skaičiuojama pagal formulę (13) kaip nutraukimų, kuriuos patyrė buitiniai vartotojai, trukmių vidurkis per ataskaitinį laikotarpį:

 

 

TRUKMĖ (tiekimas, buitiniai) =

?(nutraukimo buitiniam vartotojui trukmė)

 

.                      (13)

(nutraukimų buitiniams vartotojams skaičius)

 

42. Kiekvieną dujų tiekimo nutraukimą buitiniams vartotojams tiekimo įmonė registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:

42.1. dujų tiekimo nutraukimo vieta, nurodant, iki kurių apskaitos prietaisų nutrauktas tiekimas;

42.2. atsakomybė už nutraukimą (tiekimo įmonės ar operatoriaus);

42.3. nutraukimo priežastis (nurodoma pagal Reikalavimų 39 punkto nuostatas);

42.4. nutraukimo pradžios data ir laikas;

42.5. nutraukimo pabaigos data ir laikas;

42.6. nutraukimo trukmė;

42.7. nutraukimą patyrusių buitinių vartotojų skaičius.

43. Reikalavimas patikimai tiekti dujas sutartiniais kiekiais nevykdomas, kai nebuitinis vartotojas praneša tiekimo įmonei, kad per parą gauna (ar gavo) mažiau kaip 85 % pirkimo–pardavimo (tiekimo) sutartyje nustatyto paros kiekio, ir šis faktas pasitvirtina, arba pati tiekimo įmonė pastebi ar planuoja ribotą – mažesnį nei 85 % sutartinio kiekio – tiekimą nebuitiniam vartotojui. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra vidutinė ribojimų trukmė 1 vartotojui RIB(paros). Jis parodo, kiek riboto tiekimo parų tenka 1 nebuitiniam vartotojui, ir skaičiuojamas pagal formulę (14):

 

 

RIB(paros) =

?(riboto tiekimo (<85 %) nebuitiniam vartotojui para)

 

,                     (14)

(visų nebuitinių vartotojų skaičius)

 

čia skaitiklyje paros sumuojamos pagal nebuitinius vartotojus, kuriems buvo apribotas tiekimas.

44. Kiekvieną riboto tiekimo (mažesnio už 85 % sutartinio kiekio) atvejį tiekimo įmonė registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:

44.1. riboto tiekimo fakto nustatytojas (pranešęs vartotojas, pati tiekimo įmonė);

44.2. riboto tiekimo faktą nustačiusio vartotojo pavadinimas, adresas, vartotojo nurodytas ribotas kiekis ir sutartinis kiekis, fakto patikrinimo išvada;

44.3. įmonės nustatytų ribotą tiekimą patyrusių nebuitinių vartotojų (įskaitant ir pranešusį vartotoją) sąrašas, procentinis nuokrypis nuo sutartinio kiekio ir riboto tiekimo parų skaičius kiekvienam sąrašo vartotojui;

44.4. tiekimo ribojimo priežastis (tiekimo įmonės atsakomybė, sistemos operatoriaus atsakomybė, force majeure arba išorinio poveikio priežastys).

45. Vartotojų prašymų (nusiskundimų) nagrinėjimo reikalavimu nustatoma, kad tiekimo įmonė privalo per nustatytą laiką išnagrinėti raštu gautus prašymus ir pateikti išsamius motyvuotus rašytinius atsakymus. Šis laikas lygus 10 dienų buitiniam vartotojui ir 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui nuo prašymo raštu gavimo dienos. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku pateiktų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai tiekimo įmonei) per ataskaitinį laikotarpį (15):

 

 

ATS(prašymai tiekimo įmonei) = 100 x

?(laiku išsiųstas atsakymas)

 

.                       (4)

?(vartotojo pateiktas prašymas)

 

 

46. Kiekvieną vartotojo prašymą (nusiskundimą) raštu tiekimo įmonė registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:

46.1. vartotojo pavadinimas, adresas, tipas (buitinis, nebuitinis);

46.2. prašymo tema, turinys;

46.3. prašymo įregistravimo data;

46.4. atsakymo išsiuntimo vartotojui data;

46.5. išnagrinėjimo trukmė (nuo prašymo įregistravimo iki atsakymo išsiuntimo);

46.6. prašymo įvertinimas, sprendimas;

46.7. reikalavimo įvykdymas (TAIP, NE).

47. Tiekimo įmonė Komisijai teikia:

47.1. ketvirčiui pasibaigus per 20 kalendorinių dienų elektroniniu būdu ketvirtinę tiekimo paslaugos kokybės rodiklių ataskaitą pagal Reikalavimų 3 priede pateiktą formą;

47.2. metams pasibaigus per 40 kalendorinių dienų elektroniniu būdu ir popieriniu egzemplioriumi metinę tiekimo paslaugos kokybės rodiklių ataskaitą (pagal tą pačią formą) su minimalių kokybės lygių laikymosi analize.

 

V. VARTOTOJŲ SISTEMŲ PRIJUNGIMO PRIE DUJŲ ĮMONIŲ SISTEMŲ PASLAUGOS KOKYBĖS REIKALAVIMAI

 

48. Perdavimo ir skirstymo sistemos operatoriai teikia naujiems vartotojams jų sistemų prijungimo prie veikiančių perdavimo ar skirstymo sistemų paslaugą, kuriai taikomi 2 kokybės reikalavimai:

48.1. naujų vartotojų prašymų dėl jų sistemų prijungimo prie veikiančios perdavimo ar skirstymo sistemos nagrinėjimas (išnagrinėti raštu gautus prašymus ir informuoti vartotoją apie savo sprendimą dėl jo prijungimo ir siūlomas prijungimo sąlygas);

48.2. naujo vartotojo sistemos prijungimas prie veikiančios perdavimo ar skirstymo sistemos pagal prijungimo sutartį (prijungimo sutartis tarp naujo vartotojo ir operatoriaus sudaroma suderinus su vartotoju prijungimo sąlygas).

49. Naujo vartotojo prašymo nagrinėjimo reikalavimu nustatoma, kad perdavimo ar skirstymo sistemos operatorius turi informuoti vartotoją apie savo sprendimą dėl jo sistemos prijungimo ir siūlomas prijungimo sąlygas per 45 kalendorines dienas nuo prašymo arba jo paskutinio patikslinimo pateikimo dienos. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(naujas vartotojas) per ataskaitinį laikotarpį (16):

 

 

ATS(naujas vartotojas) = 100 x

?(laiku išsiųstas atsakymas naujam vartotojui)

 

.                              (16)

?(prašymas prijungti)

 

50. Kiekvieną prašymą prijungti perdavimo ar skirstymo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:

50.1. naujo vartotojo pavadinimas, adresas;

50.2. naujo vartotojo grupė pagal numatomą suvartojimą, kaip nustatyta Gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo taisyklėse;

50.3. prašymo ir jo patikslinimų raštu įregistravimo datos;

50.4. atsakymo naujajam vartotojui išsiuntimo data;

50.5. išnagrinėjimo trukmė (nuo prašymo (jo paskutinio patikslinimo) įregistravimo iki atsakymo išsiuntimo), nuokrypis nuo 45 kalendorinių dienų termino;

50.6. reikalavimo įvykdymas (TAIP, NE), neįvykdymo atveju nurodant priežastį.

51. Naujo vartotojo sistemos prijungimo pagal prijungimo sutartį reikalavimu nustatoma, kad perdavimo ar skirstymo sistemos operatorius prijungia naujo vartotojo sistemą nustatytu prijungimo sutartyje laiku. Šio reikalavimo kokybės rodiklis yra laiku neprijungtų naujų vartotojų procentinė dalis NEPRIJ(naujas vartotojas) per ataskaitinį laikotarpį (17):

 

 

NEPRIJ(naujas vartotojas) = 100 x

?(laiku neprijungtas naujas vartotojas)

 

.                              (17)

?(prijungimo sutartį pasirašęs naujas vartotojas)

 

52. Kiekvieną prijungimo sutartį perdavimo ar skirstymo sistemos operatorius registruoja laisvos formos elektroniniame registre. Registruojama:

52.1. naujo vartotojo pavadinimas, adresas;

52.2. naujo vartotojo grupė pagal numatomą suvartojimą, kaip nustatyta Gamtinių dujų perdavimo, paskirstymo, laikymo ir tiekimo taisyklėse (Žin., 2002, Nr. 15-598);

52.3. prijungimo sutarties numeris, pasirašymo data;

52.4. sutartyje nustatyta prijungimo data;

52.5. prijungimo data;

52.6. prijungimo trukmė (nuo sutarties pasirašymo iki prijungimo), nuokrypis nuo nustatytos prijungimo datos;

52.7. reikalavimo įvykdymas (TAIP, NE), neįvykdymo atveju nurodant priežastį ir jos grupę (force majeure, išorinis poveikis, operatoriaus atsakomybė).

53. Metams pasibaigus per 40 kalendorinių dienų perdavimo ir skirstymo sistemos operatoriai Komisijai teikia elektroniniu būdu ir popieriniu egzemplioriumi metinę naujų vartotojų sistemų prijungimo paslaugos kokybės rodiklių ataskaitą pagal Reikalavimų 4 priede pateiktą formą, kurioje pateikia ir minimalių kokybės lygių laikymosi analizę.

 

VI. DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ MINIMALŪS KOKYBĖS LYGIAI

 

54. Dujų įmonių teikiamų paslaugų minimalūs kokybės lygiai nustatomi kaip kokybės reikalavimų (rodiklių) minimalūs metiniai lygiai, nurodyti Reikalavimų 5 priede.

55. Komisija apskaičiuoja nuo 2010 m. taikomus minimalius kokybės lygius, nurodytus Reikalavimų 5 priede, ir teikia juos tvirtinti Ūkio ministerijai.

56. Komisija turi teisę peržiūrėti minimalius kokybės lygius pagal faktinius kokybės rodiklius ir teikti Ūkio ministerijai tvirtinti patikslintus minimalius kokybės lygius.

 

VII. DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO IR KONTROLĖS TVARKA

 

57. Komisija vertina dujų įmonių teikiamų paslaugų kokybę pagal pateiktas kokybės rodiklių ataskaitas (su įmonės atlikta minimalių kokybės lygių laikymosi analize). Vertinimo išvadas Komisija skelbia metinės veiklos ataskaitoje, ataskaitoje Europos Komisijai, kituose informacijos šaltiniuose. Vertinimo išvadose nurodoma, ar įmonės teikiamos paslaugos tenkina minimalius kokybės lygius.

58. Komisija kontroliuoja dujų įmonių teikiamų paslaugų kokybę įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59. Už nustatytų paslaugų kokybės reikalavimų nesilaikymą dujų įmonė atsako įstatymų nustatyta tvarka.

60. Ginčai dėl šių Reikalavimų laikymosi nagrinėjami įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________

 

 

Dujų įmonių perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimai

1 priedas

 

(Kokybės rodiklių ataskaitos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(įmonės pavadinimas)

___________________________________________________________________

(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai

 

GAMTINIŲ DUJŲ PERDAVIMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA

 

20.... m.................  ....d. Nr.

__________________

(Sudarymo vieta)

 

Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m. (... ketvirtis)

 

1 lentelė. Perdavimo patikimumo rodikliai

 

Eilės Nr.

Nutraukimai

Nutraukimų skaičius

Suminė nutraukimų trukmė, val. ir min.

Pastabos

1.

Planuoti nutraukimai

(*)

(*)

 

2.

Neplanuoti nutraukimai

 

 

 

2.1.

dėl force majeure priežasčių

 

 

 

2.2.

dėl išorinio poveikio priežasčių

 

 

 

2.3.

dėl operatoriaus atsakomybės

(*)

(*)

 

*– taikomas minimalus kokybės lygis

 

2 lentelė. Perdavimo avarijų rodikliai

 

Rodiklis

Avarijų perdavimo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1

Pastabos

sprogimai, gaisrai (pagal Nuostatų 16.1 punktą)

žala aplinkai (pagal Nuostatų 16.2 punktą)

tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 16.3 punktą)

visi tipai (Nuostatų 16.1, 16.2, 16.3 punktai)

Avarijų dažnis2

 

 

 

 

 

– t. t. dėl operatoriaus atsakomybės

 

 

 

(*)

 

 

3 lentelė. Perdavimo sutrikimų rodikliai

 

Rodiklis

Sutrikimų perdavimo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1

Pastabos

tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 20.2.1 punktą)

tiekimo nutraukimas įmonei (pagal Nuostatų 20.2.2 punktą)

pavojingų medžiagų išleidimas (pagal Nuostatų 20.4 punktą)

visi tipai (Nuostatų 20.2.1, 20.2.2 ir 20.4 punktai)

Sutrikimų dažnis2

 

 

 

 

 

– t. t. dėl operatoriaus atsakomybės

 

 

 

(*)

 

 

Pastabos:

1 – Energetikos įrenginių avarijų ir veikimo sutrikimų tyrimo ir apskaitos nuostatai (2006);

2 – paskutinių 5 metų vidurkis;

* – taikomas minimalus kokybės lygis.

 

Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.

 

4 lentelė. Nebuitinių vartotojų ir sistemos naudotojų prašymų operatoriui nagrinėjimo rodiklis

 

Kokybės reikalavimas

Kokybės rodiklis

Kokybės rodiklio reikšmė

Laiku išnagrinėti prašymą (per 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui)

Perdavimo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai perdavimo operatoriui)

(*)

* – taikomas minimalus kokybės lygis

 

______________________                                                        ____________                       ____________________

(pareigų pavadinimas)                                                                      (parašas)                                      (vardas ir pavardė)

 

_________________

 

Dujų įmonių perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimai

2 priedas

 

(Kokybės rodiklių ataskaitos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(įmonės pavadinimas)

___________________________________________________________________

(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai

 

GAMTINIŲ DUJŲ SKIRSTYMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA

 

20.... m..................  ...d. Nr.

__________________

(sudarymo vieta)

 

Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m. (.... ketvirtis)

 

1 lentelė. Skirstymo patikimumo rodikliai

 

Eil./ Nr.

Nutraukimai

SAIDI

SAIFI

Pastabos

1. Planuoti nutraukimai

1.

Skirstymo sistema, t. t.

(*)

(*)

 

1.1.

buitiniam vartotojui

 

 

 

1.2.

nebuitiniam vartotojui

 

 

 

2. Neplanuoti nutraukimai

2.

Skirstymo sistema, t. t.

 

 

 

2.1.

dėl force majeure priežasčių

 

 

 

2.2.

dėl išorinio poveikio priežasčių

 

 

 

2.3.

dėl operatoriaus atsakomybės

(*)

(*)

 

2.4.

buitiniam vartotojui

 

 

 

2.5.

nebuitiniam vartotojui

 

 

 

 

* – taikomas minimalus kokybės lygis

 

2 lentelė. Skirstymo avarijų rodikliai

 

Rodiklis

Avarijų skirstymo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1

Pastabos

žala aplinkai (pagal Nuostatų 16.2 punktą)

tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 16.3 punktą)

visi tipai (Nuostatų 16.2, 16.3 punktai)

Avarijų dažnis2

 

 

 

 

– t.. t.. dėl operatoriaus atsakomybės

 

 

(*)

 

 

3 lentelė. Skirstymo sutrikimų rodikliai

 

Rodiklis

Sutrikimų skirstymo sistemoje tipai pagal Nuostatus 1

Pastabos

sprogimai, gaisrai (pagal Nuostatų 20.1.1 punktą)

tiekimo nutraukimas vietovei (pagal Nuostatų 20.2.1 punktą)

tiekimo nutraukimas įmonei (pagal Nuostatų 20.2.2 punktą)

pavojingų medžiagų išleidimas (pagal Nuostatų 20.4 punktą)

visi tipai (Nuostatų 20.1.1, 20.2.1, 20.2.2 ir 20.4 punktai)

Sutrikimų dažnis2

 

 

 

 

 

 

– t. t. dėl operatoriaus atsakomybės

 

 

 

 

(*)

 

 

Pastabos:

1 – Energetikos įrenginių avarijų ir veikimo sutrikimų tyrimo ir apskaitos nuostatai (2006);

2 – paskutinių 5 metų vidurkis;

* – taikomas minimalus kokybės lygis.

 

Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.

 

4 lentelė. Avarinės tarnybos atvykimų ir vartotojų bei sistemos naudotojų prašymų nagrinėjimo kokybės rodikliai

 

Eil. Nr.

Kokybės reikalavimas

Kokybės rodiklis

Rodiklio reikšmė

Pastabos

1.

Avarinei tarnybai laiku atvykti pas buitinį vartotoją tikrinti jo pranešimo apie nuotėkį (per 60 min.)

Atvykimų laiku procentinė dalis ATV(avarinė tarnyba)

(*)

 

2.

Laiku išnagrinėti vartotojo prašymą (per 10 dienų buitiniam vartotojui ir 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui)

Skirstymo sistemos operatoriaus laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai skirstymo operatoriui)

(*)

 

 

* – taikomas minimalus kokybės lygis

 

______________________                                             _____________                              _____________________

(pareigų pavadinimas)                                                        (parašas)                                              (vardas ir pavardė)

 

_________________


 

Dujų įmonių perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimai

3 priedas

 

(Kokybės rodiklių ataskaitos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(įmonės pavadinimas)

___________________________________________________________________

(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai

 

GAMTINIŲ DUJŲ TIEKIMO PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA

 

20.... m.................  .... d. Nr.

________________

(sudarymo vieta)

 

Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m. (....ketvirtis)

 

Eil. Nr.

Kokybės reikalavimas

Kokybės rodiklis

Rodiklio reikšmė

Pastabos

1.

Tiekti dujas patikimai (nebuitiniams vartotojams sutartyse nustatytais kiekiais (ne mažiau kaip 85%)

Vidutinė ribojimų trukmė RIB(paros), tenkanti 1 nebuitiniam vartotojui:

dėl visų priežasčių

 

 

dėl tiekimo įmonės ar operatoriaus atsakomybės

(*)

 

2.

Dujų tiekimo nenutrūkstamumas (tiekti dujas buitiniams vartotojams be nutraukimų)

Tiekimo buitiniams vartotojams nutrūkstamumo lygis NUTR(tiekimas, buitiniai) (dėl Reikalavimų 39 punkte nurodytų priežasčių)

(*)

 

Vidutinė nutraukimo trukmė vienam nutraukimą patyrusiam buitiniam vartotojui TRUKMĖ(tiekimas, buitiniai) (dėl Reikalavimų 39 punkte nurodytų priežasčių)

(*)

3.

Laiku išnagrinėti prašymą (per 10 dienų buitiniam vartotojui ir per 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui)

Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS(prašymai tiekimo įmonei)

(*)

 

* – taikomas minimalus kokybės lygis

 

______________________                                             _____________                              _____________________

(pareigų pavadinimas)                                                        (parašas)                                              (vardas ir pavardė)

_________________

 

Dujų įmonių perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimai

4 priedas

 

(Kokybės rodiklių ataskaitos formos pavyzdys)

 

___________________________________________________________________

(įmonės, filialo pavadinimas)

___________________________________________________________________

(adresas, telefonas, faksas, el. paštas)

 

Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai

 

NAUJŲ VARTOTOJŲ SISTEMŲ PRIJUNGIMO PRIE DUJŲ ĮMONIŲ SISTEMŲ PASLAUGOS KOKYBĖS RODIKLIŲ ATASKAITA

 

20.... m.................  ....d. Nr.

__________________

(sudarymo vieta)

 

Atsiskaitomasis laikotarpis: 20.... m.

 

 

 

 

Eil. Nr.

Kokybės reikalavimas

Kokybės rodiklis

Rodiklio reikšmė

Pastabos

1.

Laiku išsiųsti atsakymą naujam vartotojui į jo prašymą prijungti (per 45 kalendorines d.)

Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis ATS (naujas vartotojas)

(*)

 

2.

Prijungti naujo vartotojo sistemą prijungimo sutartyje nustatytu laiku

Laiku neprijungtų naujų vartotojų procentine dalis NEPRIJ(naujas vartotojas):

dėl visų priežasčių

 

 

dėl operatoriaus atsakomybės

(*)

 

* – taikomas minimalus kokybės lygis

 

______________________                                             _____________                              _____________________

(pareigų pavadinimas)                                                        (parašas)                                              (vardas ir pavardė)

_________________

 

Dujų įmonių perdavimo, skirstymo ir tiekimo paslaugų kokybės reikalavimai

5 priedas

 

DUJŲ ĮMONIŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIŲ MINIMALŪS LYGIAI

 

Paslauga

Kokybės reikalavimas

Metinis kokybės rodiklis

Kokybės rodiklio minimalus lygis

Lygio taikymo pradžia

Pastaba

Perdavimas

Perdavimo patikimumas

Planuotų nutraukimų skaičius, suminė trukmė, NUTRAUKIMAI(perd. sistema), SUMINĖ TRUKMĖ(nutr. perd. sistema)

2008–2009 metų vidurkis

2010

Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija

Neplanuotų nutraukimų dėl operatoriaus atsakomybės skaičius, suminė trukmė

NUTRAUKIMAI(perd. sistema), SUMINĖ TRUKMĖ(nutr. perd. sistema)

2008–2009 metų vidurkis

2010

Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija

Perdavimo techninė sauga

Avarijų dėl operatoriaus atsakomybės dažnis AVDAŽNIS(perd. sist., metai t)

0,6

2009

 

Sutrikimų dėl operatoriaus atsakomybės dažnis SUTROAŽNIS(perd. sist., metai t)

0,6

2009

 

Laiku išnagrinėti (per 20 darbo dienų) nebuitinio vartotojo ir sistemos naudotojo prašymą

Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis

ATS(prašymai perdavimo operatoriui)

2008–2009 metų vidurkis

2010

Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija

Skirstymas

Skirstymo patikimumas

Vidutinė planuotų nutraukimų trukmė ir skaičius vienam vartotojui SAIDI, SAIFI

2008–2009 metų vidurkis

2010

Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija

Vidutinė neplanuotų nutraukimų trukmė ir skaičius vienam vartotojui dėl operatoriaus atsakomybės SAIDI, SAIFI

2008– 2009 metų vidurkis

2010

Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija

Skirstymo techninė sauga

Avarijų dėl operatoriaus atsakomybės dažnis AVDAŽNIS(skirst. sist., metai t)

0,4

2009

 

Sutrikimą dėl operatoriaus atsakomybės dažnis SUTRDAŽNIS(skirst. sist., metai t)

0,8

2009

 

Avarinei tarnybai laiku (per 60 min.) atvykti pas buitinį vartotoją tikrinti jo pranešimo apie dujų nuotėkį (prireikus pašalinti dujų nuotėkį)

Atvykimų laiku procentinė dalis

ATV(awarinė tarnyba)

2008–2009 metų vidurkis

2010

Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija

Laiku išnagrinėti vartotojo prašymą (per 10 dienų buitiniam vartotojui ir 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui ir sistemos naudotojui

Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis

ATS(prašymai skirstymo operatoriui)

2008–2009 metų vidurkis

2010

Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija

Tiekimas

Tiekimo patikimumas (nebuitiniams vartotojams sutartyse nustatytais kiekiais (ne mažiau kaip 85%)

Vidutinė ribojimų dėl tiekimo įmonės ar operatoriaus atsakomybės trukmė, tenkanti 1 nebuitiniam vartotojui RIB(paros)

0,05 paros 1 nebuitiniam vartotojui

2009

 

Dujų tiekimo nenutrūkstamumas (tiekti dujas buitiniams vartotojams be nutraukimų)

Tiekimo buitiniams vartotojams nutrūkstamumo lygis NUTR(tiekimas, buitiniai)

2008–2009 metų vidurkis

2010

Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija

Vidutinė nutraukimo trukmė vienam nutraukimą patyrusiam buitiniam vartotojui

TRUKMĖ(tiekimas, buitiniai)

2008–2009 metų vidurkis

2010

Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija

Laiku išnagrinėti vartotojo prašymą (per 10 dienų buitiniam vartotojui ir 20 darbo dienų nebuitiniam vartotojui)

Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis

ATS(prašymai tiekimo įmonei)

2008–2009 metų vidurkis

2010

Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija

Naujų vartotojų sistemų prijungimas prie dujų įmonių (perdavimo, skirstymo) sistemų

Laiku išsiųsti atsakymą naujam vartotojui į jo prašymą prijungti (per 45 kalend.d.)

Laiku išsiųstų atsakymų procentinė dalis

ATS(naujas vartotojas)

2008–2009 metų vidurkis

2010

Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija

Prijungti naujo vartotojo sistemą prijungimo sutartyje nustatytu laiku

Laiku dėl operatoriaus atsakomybės neprijungtų naujų vartotojų procentinė dalis NEPRIJ(naujas vartotojas)

2008–2009 metų vidurkis

2010

Minimalų lygį apskaičiuoja Komisija

_________________