LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIO KOMISARO
Į S A K Y M A S
DĖL KELIŲ EISMO SĄLYGŲ KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2005 m. spalio 24 d. Nr. 5-V-671
Vilnius
Vykdydamas Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (Žin., 2000, Nr. 92-2883; 2002, Nr. 123-5543; 2003, Nr. 38-1715, Nr. 70-3166; 2004, Nr. 73-2526; 2005, Nr. 86-3207) 6 straipsnio ir Lietuvos Respublikos kelių įstatymo (Žin., 1995, Nr. 44-1076; 2002, Nr. 101-4492) 13 straipsnio reikalavimus bei siekdamas gerinti policijos įstaigų veiklą užtikrinant ir tobulinant eismo sąlygų kontrolę:
2. Įpareigoju šalies policijos įstaigų vadovus supažindinti su šiuo įsakymu visus policijos pareigūnus.
3. Pripažįstu netekusiu galios Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos generalinio komisaro 1999 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. 402 „Dėl Kelių eismo sąlygų kontrolės nuostatų patvirtinimo“.
4. Pavedu aukštesnės pakopos policijos komisariatų vadovams ir Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybai kontroliuoti įsakymo vykdymą.
PATVIRTINTA
Lietuvos policijos generalinio
komisaro 2005 m. spalio 24 d.
įsakymu Nr. 5-V-671
Kelių eismo sąlygų kontrolės TVARKOS APRAŠAS
I. Bendrosios nuostatos
II. Objektai ir veikla, kurių ATITIKtį saugaus eismo reikalavimaMS, kontroliuoja policija
2. Dokumentai ir veikla, kuriuos juridiniai ar fiziniai asmenys privalo suderinti su policijos pareigūnais:
2.3. automobilių kelių ir gatvių eismo organizavimo (techninių eismo reguliavimo priemonių įrengimo) projektai;
2.4. objektų, prie kurių susirenka daug žmonių ir atvažiuoja daug transporto priemonių (kino teatrų, stadionų ir pan.), automobilių stovėjimo aikštelių, degalinių, maitinimo ir prekybos vietų, kitų objektų prie kelių ir gatvių, aplinkos ir privažiavimo vietų projektai;
2.8. statybos, remonto, antžeminių ar požeminių inžinerinių komunikacijų tiesimo darbai gatvėse ir keliuose bei jų apsaugos zonose;
2.9. leidimai prekybinei veiklai, vykstančiai arčiau kaip 30 m nuo gatvių važiuojamosios dalies arba kelio apsaugos zonoje;
2.10. išorinės reklamos, planuojamos statyti arčiau kaip 30 m nuo gatvių bei arčiau kaip 150 m nuo kelio ne gyvenvietėse, įrengimas;
III. Svarbiausi PROJEKTAVIMO techninių sąlygų nustatymo ir projektų deriniMO reikalavimai
3. Šiame tvarkos apraše nustatytą veiklą kontroliuojantys policijos pareigūnai, gavę paraišką, privalo visapusiškai įvertinti galimą projektuojamo objekto poveikį saugiam eismui, kelio pralaidumui ir, vadovaudamiesi įstatymais, kitais teisės aktais bei norminiais statybos techniniais dokumentais, nustatyti privalomas technines sąlygas, suderinti projektą, leisti arba uždrausti eismą ar su saugiu eismu susijusią veiklą. Privalomųjų sąlygų nustatymas ir derinami projektai policijos įstaigose įrašomi į registrą.
4. Policijos pareigūnai kontroliuoja, kaip vykdomos nustatytos techninės sąlygos ir laikomasi projekto reikalavimų kelių, gatvių tiesimo, objektų statybos metu, taip pat dalyvauja objektų priėmimo eksploatuoti komisijose.
5. Ar kelių, gatvių, kelio statinių, techninių eismo reguliavimo priemonių būklė, tiesimo, statybos, rekonstrukcijos, taisymo darbai atitinka saugaus eismo reikalavimus, policijos pareigūnai kontroliuoja reguliariai, taip pat sezoninių kelių, gatvių, geležinkelio pervažų apžiūrų metu.
6. Nustatant projektavimo technines sąlygas, derinant projektus ir leidžiant prie kelių, gatvių su saugiu eismu susijusią veiklą, turi būti išnagrinėta ir įvertinta:
6.2. ar projektuojant naujus, rekonstruojant senus kelius numatytos galimybės įrengti gyvenamųjų vietovių aplinkkelius;
6.3. ar gyvenamųjų vietovių ir kituose teritorijų planavimo dokumentuose atsižvelgta į saugaus eismo bei eismo organizavimo reikalavimus;
6.4. ar numatyti pėsčiųjų, dviračių takai, šaligatviai, stovėjimo aikštelės, kelio apšvietimas, atitvarai, stabdymo ir lėtėjimo juostos, techninės eismo reguliavimo priemonės ir kiti eismo sąlygas gerinantys sprendimai;
6.5. ar nepablogės eismo sąlygos, neiškils saugiam eismui pavojingų situacijų, neatsiras posūkių kairėn išvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą, važiavimų per skiriamąją juostą, pėsčiųjų važiuojamojoje dalyje, transporto priemonių sustojimo bei stovėjimo saugaus eismo požiūriu nepriimtinose vietose ir nesudarys kliūčių eismui.
IV. TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTų RENGimo SĄLYGŲ, PROJEKTAVIMO TECHNINIŲ SĄLYGŲ NUSTATYMO, JŲ SPRENDINIŲ padarinių VERTINIMO, PROJEKTŲ DERINIMO IR EISMO SĄLYGŲ KONTROLĖS TVARKA
7. Nustatyti rengiamų teritorijų planavimo dokumentų sąlygas, projektavimo technines sąlygas ar su saugiu eismu susijusios veiklos sąlygas, leisti ar uždrausti šią veiklą, derinti projektus, leisti techninių eismo reguliavimo priemonių įrengimą, taip pat dalyvauti valstybinėse komisijose priimant eksploatuoti naujus ir rekonstruotus kelius, gatves, kitus su saugiu eismu susijusius objektus turi teisę šie policijos pareigūnai:
7.1. magistraliniuose ir krašto keliuose arba jų apsaugos zonose – aukštesnės pakopos policijos komisariatų atsakingi pareigūnai;
8. Išduodant technines sąlygas arba derinant projektą iškilusius ginčytinus klausimus sprendžia aukštesnės pakopos policijos komisariatų arba Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos atsakingi pareigūnai. Pakeisti projektavimo technines sąlygas arba sąlygas, nustatytas derinant projektą, gali tik šias sąlygas nustatęs pareigūnas, taip pat aukštesnes pareigas einantis įpareigotas policijos pareigūnas arba Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos pareigūnas.
9. Aukštesnės pakopos policijos komisariatų atsakingi pareigūnai ne rečiau kaip kartą per metus kartu su kelius prižiūrinčių organizacijų, įstaigų atstovais atlieka magistralinių ir krašto kelių apžiūras. Atliekant magistralinių kelių apžiūras gali dalyvauti Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos pareigūnai. Apie minėtas apžiūras Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnyba raštu informuojama ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas.
10. Aukštesnės ir žemesnės pakopos policijos komisariatų atsakingi pareigūnai ne rečiau kaip 2 kartus per metus (pavasarį ir rudenį) kartu su kelius, gatves prižiūrinčių tarnybų (organizacijų, įstaigų) atstovais organizuoja ir atlieka valstybinės ir vietinės reikšmės kelių apžiūras.
11. Aukštesnės ir žemesnės pakopų policijos komisariatų atsakingi pareigūnai ne rečiau kaip 2 kartus per metus atlieka geležinkelio pervažų apžiūras.
12. Per apžiūras nustatyti trūkumai bei eismo sąlygų pagerinimo priemonės surašomi kelių apžiūros aktuose (1 priedas), kurie segami į segtuvą. Minėti aktai saugomi trejus metus.
13. Apžiūrų, nurodytų tvarkos aprašo 11–13 punktuose, metu nustatytų trūkumų šalinimą per nustatytus terminus kontroliuoja aukštesnės ir žemesnės pakopos policijos komisariatų atsakingi pareigūnai.
14. Kelių, gatvių tiesimo, objektų statybos, remonto ir kitokių darbų, kelių, gatvių ruožų uždarymo, apylankų įrengimo magistraliniuose ir krašto keliuose sąlygas nustato aukštesnės pakopos policijos komisariatų atsakingi pareigūnai, o kituose keliuose ir gatvėse – aukštesnės ar žemesnės pakopos policijos komisariatų atsakingi pareigūnai.
15. Teritorinių ir specializuotų policijos įstaigų atsakingi pareigūnai bei pagal kompetenciją kiti eismo priežiūros funkcijas vykdantys policijos pareigūnai nuolat kontroliuoja, kaip prižiūrimi, tiesiami ir taisomi valstybinės ir vietinės reikšmės keliai, prižiūri techninių eismo reguliavimo priemonių įrengimo ir eksploatavimo teisėtumą bei pagrįstumą, jų būklę, kontroliuoja, kaip laikomasi kitų nustatytų saugaus eismo reikalavimų. Nustatę trūkumų, apie tai nedelsiant privalo pranešti teritorinės policijos įstaigos operatyvaus valdymo padaliniui. Ši informacija pažymima informacijos žurnale (Lietuvos policijos generalinio komisaro 2003 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. V-271 patvirtintų Informacijos apie nusikalstamą veiką, kitus teisė pažeidimus ir įvykius registravimo bei tikrinimo taisyklių 1 priedas), kurią operatyvaus valdymo padalinio atsakingas pareigūnas perduoda kelius, gatves prižiūrinčiai organizacijai, įstaigai.
16. Teritorinių ir specializuotų policijos įstaigų atsakingi pareigūnai nuolat analizuoja duomenis apie eismo įvykius, nustato eismo įvykių koncentracijos vietas ir periodiškai pagal kompetenciją teikia eismo organizavimo funkcijas vykdančioms tarnyboms ir (arba) Saugaus eismo komisijai siūlymus dėl eismo situacijos gerinimo pavojinguose ir avaringuose kelių ruožuose.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
17. Šiame tvarkos apraše numatytas teritorinių policijos įstaigų funkcijas gali vykdyti Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnyba ir pagal kompetenciją aukštesnės pakopos policijos komisariatai.
18. Šio tvarkos aprašo reikalavimų vykdymą kontroliuoja Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnyba ir pagal kompetenciją aukštesnės pakopos policijos komisariatai.
Kelių eismo sąlygų kontrolės tvarkos aprašo
1 priedas
(Kelių apžiūros akto formos pavyzdys)
__________________________________________________________
(policijos įstaigos, padalinio pavadinimas)
KELIŲ APŽIŪROS AKTAS
200__ m. ___ d. Nr.
(surašymo vieta)
Komisija, susidedanti iš Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos ir (ar) teritorinės policijos įstaigos atsakingų pareigūnų (policijos įstaigos pavadinimas, pareigos, vardas, pavardė) _________________
________________________________________________________________________________
ir kelius, gatves prižiūrinčių organizacijų, įstaigų įgaliotų atstovų (organizacijos, įstaigos pavadinimas, pareigos, vardas, pavardė) __________________________________________________________________
________________________________________________________ , atliko kelių, gatvių apžiūras.
Siekdama užtikrinti saugų eismą, komisija siūlo atlikti šiuos darbus:
Eil. Nr. |
|
Kelio km |
Gatvės pavadinimas, namo Nr. |
Darbo pavadinimas |
Darbo įvykdymo terminas |
Atsakinga už darbo įvykdymą organizacija, įstaiga |
|
Kelio pavadinimas |
Kelio kairė pusė |
Kelio dešinė pusė |
|||||
1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Komisija:
________________________________ ____
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas, pavardė)
________________________________ ____
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas, pavardė)