LIETUVOS RESPUBLIKOS paslapčių apsaugos koordinavimo komisijos posėdžio protokolas

 

2013 m. spalio 18 d. Nr. 56-6

Vilnius

 

3. SVARSTYTA. Detalių įslaptinamos informacijos sąrašų rengimo rekomendacijų projektas.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2004, Nr. 4-29) 11 straipsnio 4 dalies 7 punktu,

 

NUTARTA:

1. Patvirtinti Detalių įslaptinamos informacijos sąrašų rengimo rekomendacijas (pridedama).

2. Šį sprendimą ir patvirtintas Detalių įslaptinamos informacijos sąrašų rengimo rekomendacijas paskelbti leidinyje „Valstybės žinios.

 

Posėdžio pirmininkė                                                               Jūratė Raguckienė

 

Posėdžio sekretorius                                                                Renaldas Grigas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos paslapčių apsaugos koordinavimo komisijos

2013 m. spalio 18 d.

posėdžio protokolu Nr. 56-6

 

Detalių įslaptinamos informacijos sąrašų rengimo rekomendacijos

 

1. Detalių įslaptinamos informacijos sąrašų rengimo rekomendacijomis turi vadovautis paslapčių subjektai rengdami ir su Paslapčių apsaugos koordinavimo komisija derindami detalius įslaptinamos informacijos, susijusios su jų vykdoma veikla, sąrašus.

2. Rengiant detalaus įslaptinamos informacijos sąrašo projektą, remiantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 7 straipsnyje įtvirtintu įslaptinamos informacijos kategorijų sąrašu, turi būti įvertinta, kokio pobūdžio įslaptintą informaciją paslapčių subjektas rengia ir kokia slaptumo žyma tokia informacija žymima.

3. Detaliam įslaptinamos informacijos sąraše turi būti nurodoma įslaptinama informacija, jai suteikiama slaptumo žyma ir tokios informacijos įslaptinimo pagrindas. Siūloma detalaus įslaptinamos informacijos sąrašo forma:

 

Eil. Nr.

Įslaptinama informacija

Slaptumo žyma

Įslaptinimo pagrindas

 

 

 

 

 

- skiltyje „Įslaptinama informacija“ nurodoma konkreti paslapčių subjekto rengiama įslaptinama informacija, pvz., „Įslaptintų dokumentų apskaitos, saugojimo, tvarkymo duomenys“, „Patekimo į II klasės saugumo zoną šifrai (skaičių, simbolių sekos)“. Šioje skiltyje negali būti įvardijami konkretūs dokumentai, t. y. turi būti nurodoma įslaptinama informacija, o ne jos fiksavimo forma ar būdai;

- skiltyje „Slaptumo žyma“ nurodoma konkrečiai informacijai suteikiama konkreti slaptumo žyma. Detaliame įslaptinamos informacijos sąraše vienos kategorijos įslaptinamai informacijai turi būti priskiriama viena slaptumo žyma arba nurodomi kriterijai, aplinkybės ar sąlygos, pagal kurias galėtų būti suteikiamos skirtingos slaptumo žymos. Šioje skiltyje taip pat nurodomos papildomos žymos (jeigu jos yra patvirtintos Paslapčių apsaugos koordinavimo komisijos), nurodančios įslaptintos informacijos naudojimo apribojimus;

- skiltyje „Įslaptinimo pagrindas“ nurodomas Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 7 straipsnio 1 arba 2 dalies konkretus punktas, kuriuo remiantis yra įslaptinama informacija. Jeigu įslaptinama informacija, kuri yra numatyta Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje, nereikalauja aukštesnio apsaugos lygio ir detaliam įslaptinamos informacijos sąraše yra nurodyta kaip tarnybos paslaptis, skiltyje „Įslaptinimo pagrindas“ papildomai nurodoma Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 7 straipsnio 3 dalis;

- jeigu detaliam įslaptinamos informacijos sąraše nurodomos informacijos įslaptinimo terminas nesiskiria nuo nustatyto Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme, jo nurodyti nėra būtina. Tais atvejais, kai informaciją tikslinga įslaptinti trumpesniam įslaptinimo terminui, negu nustatyta Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme, jis nurodomas prie slaptumo žymos arba atskiroje skiltyje. Tais atvejais, kai neįmanoma nustatyti konkretaus įslaptinimo termino, tačiau žinoma, kad netikslinga informaciją laikyti įslaptintą visą Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme nustatytą įslaptinimo terminą arba ją automatiškai išslaptinti pasibaigus nustatytam įslaptinimo terminui, arba yra žinoma, kad bus keičiama įslaptintos informacijos slaptumo žyma, prie slaptumo žymos arba atskiroje skiltyje nurodoma nuoroda „ISS“ (išslaptinama subjekto sprendimu) arba, jeigu žinoma, nurodomas įvykis, kuriam įvykus informacija Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išslaptinama arba kitos informacijos išslaptinimo sąlygos.

4. Jeigu paslapčių subjektas savo rengiamuose dokumentuose naudoja kitų paslapčių subjektų parengtą įslaptintą informaciją, turi būti vadovaujamasi Paslapčių apsaugos koordinavimo komisijos 2009 m. gruodžio 23 d. posėdžio protokole Nr. 56-4 (1 klausimas) (Žin., 2010, Nr. 5-243) pateiktu išaiškinimu. Detaliam įslaptinamos informacijos sąraše papildomai gali būti nurodoma pastaba: „Jeigu rengiamuose dokumentuose yra naudojama kitų paslapčių subjektų parengta įslaptinta informacija, tai ši informacija žymima tokia slaptumo žyma, kokią suteikė ją parengęs paslapčių subjektas, o dokumentas žymimas pagal aukščiausią dokumente esančios informacijos slaptumo žymą.“

5. Parengtą detalaus įslaptinamos informacijos sąrašo projektą, vadovaujantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 13 straipsniu, turi svarstyti paslapčių subjekto specialioji ekspertų komisija arba, jeigu tokia komisija paslapčių subjekte nesudaryta, detalaus įslaptinamos informacijos sąrašo projektą turi įvertinti specialiosios ekspertų komisijos funkcijas atliekantis asmuo.

6. Paslapčių subjekto specialiajai ekspertų komisijai arba, jeigu paslapčių subjekte tokia komisija nesudaryta, specialiosios ekspertų komisijos funkcijas atliekančiam asmeniui pritarus detalaus įslaptinamos informacijos sąrašo projektui, šis projektas paslapčių subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens teikiamas derinti Paslapčių apsaugos koordinavimo komisijai.

7. Paslapčių apsaugos koordinavimo komisijai pritarus detalaus įslaptinamos informacijos sąrašo projektui, detalus įslaptinamos informacijos sąrašas tvirtinamas paslapčių subjekto vadovo sprendimu.

 

_________________