LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2008 M. GEGUŽĖS 13 D. ĮSAKYMO Nr. 3-164 „DĖL VP2-5.4-SM-01-V PRIEMONĖS „SAUGŲ EISMĄ GERINANČIOS INŽINERINĖS INFRASTRUKTŪROS DIEGIMAS, MIESTŲ APLINKKELIŲ TIESIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2013 m. rugpjūčio 22 d. Nr. 3-447
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. gegužės 13 d. įsakymą Nr. 3-164 „Dėl VP2-5.4-SM-01-V priemonės „Saugų eismą gerinančios inžinerinės infrastruktūros diegimas, miestų aplinkkelių tiesimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 57-2147; 2011, Nr. 69-3298; 2012, Nr. 103-5240):
1. Išdėstau antraštę taip:
2. Išdėstau antrąją pastraipą taip:
3. Nurodytu įsakymu patvirtintame VP2-5.4-SM-01-V priemonės „Saugų eismą gerinančios inžinerinės infrastruktūros diegimas, miestų aplinkkelių tiesimas“ projektų finansavimo sąlygų apraše:
3.1. Išdėstau pavadinimą taip:
3.2. Išdėstau 1 punktą taip:
„1. VP2-5.4-SM-01-V priemonės „Saugų eismą gerinančios inžinerinės infrastruktūros diegimas, miestų aplinkkelių tiesimas“ iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus ir sąlygas pareiškėjams (partneriams) ir iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų bendrai finansuojamiems projektams (toliau – projektai) pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos (toliau – EK) 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3740, su paskutiniais pakeitimais, padarytais EK 2012 m. liepos 25 d. sprendimu Nr. C(2012)5383 (toliau – Ekonomikos augimo veiksmų programa), 5 prioriteto „Transeuropinių transporto tinklų plėtra“ VP2-5.4-SM-01-V įgyvendinimo priemonę „Saugų eismą gerinančios inžinerinės infrastruktūros diegimas, miestų aplinkkelių tiesimas“, nurodytą Ekonomikos augimo veiksmų programos priede, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721) (toliau – Priemonė). Apraše pateikiama pagrindinė informacija, kurią turi žinoti pareiškėjas (partneris), siekiantis gauti finansavimą iš Sanglaudos fondo viešosios transporto infrastruktūros projektams įgyvendinti, ir vertintojai, kurie atliks projektų vertinimą.“
3.3. Išdėstau 2 punktą taip:
„2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. gegužės 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 423/2012 (OL 2012 L 133, p. 1) (toliau – Tarybos reglamentas Nr. 1083/2006), Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637; 2012, Nr. 90-4698) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132) (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), Metodiniais nurodymais dėl projektų finansavimo sąlygų aprašo ir Metodiniais nurodymais vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Veiksmų programų stebėsenos komiteto patvirtintiems projektų atrankos kriterijams vertinimo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861; 2013, Nr. 48-2395), Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 1K-195 (Žin., 2010, Nr. 71-3581; 2012, Nr. 138-7073).“
3.4. Išdėstau 3.3 punktą taip:
3.5. Išdėstau 4 punktą taip:
3.6. Išdėstau 8 punktą taip:
3.7. Išdėstau 10 punktą taip:
3.8. Išdėstau 14 punktą taip:
„14. Pareiškėjas gali būti tik tas, kuris gavo TID pasiūlymą pateikti paraišką finansuoti iš ES fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška) ir atitinka šio Aprašo 3 priedo 7.1 ir 7.2 punktų reikalavimus. Partneris taip pat turi atitikti šio Aprašo 3 priedo 7.1 ir 7.2 punktų reikalavimus. Partnerio įtraukimas į projektą turi būti pagrįstas ir argumentai, įrodantys jo būtinumą, turi būti nurodyti paraiškoje.“
3.9. Išdėstau 29 punktą taip:
3.10. Išdėstau 31 punktą taip:
„31. Projekte turi būti numatytos visos išlaidos, kurios yra tiesiogiai susijusios ir būtinos tam projektui įgyvendinti. Pagal šį Aprašą bus finansuojamos tik TID įvertintos ir vadovaujantis Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis pripažintos tinkamomis finansuoti išlaidos, t. y. nustatyta didžiausia leistina tinkamų finansuoti išlaidų suma. Todėl netinkamas finansuoti išlaidas ir tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurių nepadengia projekto finansavimas, pareiškėjas (partneris) privalo finansuoti pats.“
3.11. Išdėstau 33.4 punktą taip:
3.12. Išdėstau 34 punktą taip:
„34. Jeigu iš projekto bus gaunamos pajamos, kurias įmanoma objektyviai apskaičiuoti iš anksto, projektui prašomo finansavimo suma turi būti mažinama, kaip tai apibrėžta Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalyje. Atsižvelgiant į iš projekto numatomą gauti grynųjų pajamų sumą, mažinama EK tinkamų deklaruoti išlaidų suma, nuo kurios skaičiuojama projektui prašomo finansavimo suma. Projekto grynųjų pajamų ir projektui prašomo finansavimo skaičiavimai turi būti atliekami vadovaujantis Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodika, EK parengtomis Metodinėmis rekomendacijomis dėl Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. Guidance note on Article 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects), EK parengtu Darbo dokumentu Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairės“ (angl. Working document No. 4 „Guidance on the methodology for carrying out cost-benefit analysis“) (toliau – Pajamų skaičiavimo metodiniai dokumentai). Šie dokumentai pateikti ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt. Tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurią padengia iš projekto gaunamos grynosios pajamos, turi būti finansuojama iš pareiškėjo (partnerio) lėšų.“
3.13. Išdėstau 35 punktą taip:
3.14. Išdėstau 50 punktą taip:
„50. TID informaciją apie pateiktas paraiškas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos (paskutinės dienos) paskelbia interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.tid.lt, nurodydama pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, trumpą projekto aprašymą, paraiškos unikalų kodą ir prašomą lėšų sumą.“
3.15. Išdėstau 57 punktą taip:
„57. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu TID nustato, ar projektas yra tinkamas finansuoti pagal Priemonės ir šio Aprašo reikalavimus. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu yra nustatoma projekto atitiktis bendriesiems ir specialiesiems atitikties atrankos kriterijams (Aprašo 3 priedas), didžiausia leistina tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas skirti projektui lėšų dydis.“
3.16. Išdėstau 64 punktą taip:
„64. Jeigu TID projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatyta tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas skirti lėšų dydis yra mažesnis už paraiškoje pateiktą tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir prašomą projektui skirti lėšų dydį, tuomet TID raštu apie tai informuoja pareiškėją ir raštu suderina su pareiškėju, ar jis sutinka įgyvendinti projektą gavęs nustatyto dydžio skiriamų lėšų sumą. Jeigu pareiškėjas nesutinka, paraiška atmetama.“
3.17. Išdėstau 101 punktą taip:
3.18. Išdėstau 3 priedo 6.1.1 punktą taip:
„6.1.1. Projektas suderinamas su ES viešųjų pirkimų politikos nuostatomis.
Paaiškinimai: būtina įvertinti, ar pareiškėjas yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba gavęs projekto finansavimo lėšų ja taps; jei taip, tokiu atveju, ar tikėtina, kad projekto veiklų plane numatyta veiklų trukmė nustatyta įvertinant pirkimų terminus. Tais atvejais, kai pareiškėjas ir (arba) partneriai, pateikę paraišką, jau yra įvykdę pirkimus, skirtus projekto veikloms įgyvendinti, arba juos vykdo tinkamumo finansuoti vertinimo metu, būtina įvertinti šių pirkimų tinkamumą, vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus procedūras, ir (arba) ES struktūrinės paramos administravimo procedūrų vadovuose nustatyta tvarka ir apimtimi. Informacijos šaltinis: paraiškos A dalies 7 lentelė, pareiškėjo įstatai ir B dalies 3 priedas (viešųjų pirkimų planas), viešųjų pirkimų dokumentacija.“
3.19. Papildau 3 priedą 7.1.3.6 punktu:
3.20. Išdėstau 3 priedo 9.2.5 punktą taip:
„9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate) vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 1K-112 (Žin., 2008, Nr. 37-1348; 2013, Nr. 40-1980).
Paaiškinimai: netaikoma.“
VP2-5.4-SM-01-V priemonės „Saugų eismą gerinančios inžinerinės infrastruktūros diegimas, miestų aplinkkelių tiesimas“ iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų finansavimo sąlygų aprašo
4 priedas
PRIEMONĖS ĮGYVENDINIMO RODIKLIŲ MATAVIMO IR SKAIČIAVIMO METODIKA
Stebėsenos rodiklio tipas |
Stebėsenos rodiklio pavadinimas |
Stebėsenos rodiklio paaiškinimas |
Stebėsenos rodiklio matavimas |
Institucija arba juridinis asmuo, atsakingi už informacijos pateikimą Įgyvendinančiajai ir (ar) Tarpinei ir (ar) Vadovaujančiajai institucijoms |
||||
Matavimo vienetai |
Apskaičiavimo tipas |
Skaičiavimo būdas |
Informacijos šaltinis |
Laikas |
||||
Rezultato |
Sutaupytas laikas |
Sutrumpėjęs kelionės laikas reiškia sumines metines automobilių srauto kelionės laiko santaupas. Rodiklis laikomas pasiektu, kai atliekamas vertinimas ir jo ataskaitoje nurodomas TEN-T tinklo keliais važiuojančių automobilių sugaišto laiko sumažėjimas praėjus kalendoriniams metams po projekto užbaigimo |
Mln. automobilių valandų |
Apskaičiuojamas |
Skaičiuojamas skirtumas tarp TEN-T tinklo keliais važiuojančių automobilių srauto sugaišto laiko iki projektų įgyvendinimo pradžios ir važiuojančių automobilių srauto sugaišto laiko praėjus kalendoriniams metams po projekto užbaigimo |
Pirminiai šaltiniai:
Projekto vykdytojo vertinimo ataskaita |
Praėjus kalendoriniams metams po projekto užbaigimo |
Projekto vykdytojas |
Antriniai šaltiniai:
Projekto vykdytojo teikiami mokėjimo prašymai
Projekto vykdytojo pateikta ataskaita po projekto užbaigimo |
Kas ketvirtį
Kas metus |
|||||||
Produkto |
Nutiesti ir rekonstruoti keliai |
Naujai nutiestų, rekonstruotų ar kapitališkai suremontuotų kelių, gatvių ruožų ilgis nustatomas išmatavus ašinės linijos ilgį (išilginio kelio profilio ilgį, įskaitant kelio ašyje esančius statinius (tiltus, viadukus, estakadas, tunelius ir kt.). Rodiklis laikomas pasiektu, kai pasirašomas statybos užbaigimo aktas, kuriame nurodomas nutiestų naujų, rekonstruotų ar kapitališkai suremontuotų esamų automobilių kelių ilgis |
Kilometrai |
Apskaičiuojamas |
Skaičiuojamas naujai nutiestų, rekonstruotų ar kapitališkai suremontuotų esamų kelių, gatvių ilgis |
Pirminiai šaltiniai: Statybos užbaigimo aktas (rodiklių reikšmės pagal statinio projektą) |
Pasirašius statybos užbaigimo aktą |
Projekto vykdytojas |
Antriniai šaltiniai: Projekto vykdytojo teikiami mokėjimo prašymai. |
Kas ketvirtį |