VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO
Į S A K Y M A S
DĖL MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ SEMINARŲ ORGANIZAVIMO METODINIŲ REKOMENDACIJŲ
2004 m. rugsėjo 21 d. Nr. VA-164
Vilnius
Vadovaudamasi Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 (Žin., 1997, Nr. 87-2212; 2004, Nr. 82-2966), 18.11 punktu ir siekdama geriau organizuoti mokesčių mokėtojų aptarnavimą apskričių valstybinėse mokesčių inspekcijose (toliau – AVMI):
1. Tvirtinu pridedamas Mokesčių mokėtojų seminarų organizavimo metodines rekomendacijas (toliau – metodinės rekomendacijos).
2. Įsakau:
2.1. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) ir AVMI padaliniams, vykdantiems su mokesčių mokėtojų seminarų organizavimu susijusias funkcijas, vadovautis šiuo įsakymu patvirtintomis metodinėmis rekomendacijomis;
2.2. AVMI viršininkams atsižvelgiant į mokesčių mokėtojų poreikius iki 2004-11-05 nustatyti AVMI mokesčių mokėtojų seminarų organizavimo metodikas ir šiuo įsakymu patvirtintų metodinių rekomendacijų įgyvendinimo priemones;
2.3. VMI prie FM paslaugų mokesčių mokėtojams organizavimo funkciją vykdančiam padaliniui iki 2004-11-05 atnaujinti interneto svetainėje (adresu: www. vmi. lt) skelbimo apie mokesčių mokėtojų seminarus tvarką pagal šiuo įsakymu patvirtintų metodinių rekomendacijų nuostatas;
2.4. VMI prie FM Personalo skyriui iki 2005-01-31 mokesčių mokėtojų seminarų organizatoriams ir dėstytojams parengti bendrųjų metodinių reikalavimų vadovą;
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos
prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
viršininko 2004 m. rugsėjo 21 d.
įsakymu Nr. VA-164
MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ SEMINARŲ ORGANIZAVIMO METODINĖS REKOMENDACIJOS
I. BENDROJI DALIS
1. Šios Mokesčių mokėtojų seminarų organizavimo metodinės rekomendacijos (toliau – metodinės rekomendacijos) skirtos Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) darbuotojams, koordinuojantiems, metodiškai vadovaujantiems ir vykdantiems su mokesčių mokėtojų seminarų organizavimu susijusias funkcijas, taip pat apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų (toliau – AVMI) darbuotojams, vykdantiems tokias funkcijas.
2. Metodinės rekomendacijos parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243, toliau – MAĮ) 25 straipsnio 1 dalies 1 punktu, 26 straipsnio 1 dalies 1 punktu ir 27 straipsnio 1 dalimi.
3. Mokesčių mokėtojų seminarų (toliau – seminarai) tikslas – skatinti savanorišką mokesčių sumokėjimą. Seminarai skirti:
II. PAGRINDINĖS SEMINARŲ ORGANIZAVIMO NUOSTATOS
4. Pagrindinės seminarų organizavimo nuostatos yra tokios:
4.1. seminaruose mokesčių mokėtojams teikiama patikima (teisinga) informacija, būtina mokestinėms procedūroms atlikti;
4.2. seminarus VMI prie FM ir AVMI rengia nemokamai, ir informacija apie juos skelbiama viešai, kad mokesčių mokėtojai galėtų dalyvauti juos labiausiai dominančiuose seminaruose. Kai atsiranda neatidėliotinas poreikis, lanksčiai (operatyviai) organizuojami papildomi seminarai;
5. Seminarų organizatoriai VMI prie FM paslaugų mokesčių mokėtojams organizavimo funkcijas vykdančio padalinio ir/ar AVMI nustatyta tvarka registruoja seminarų dalyvius ir veda jų apskaitą, kad būtų galima įvertinti seminarų efektyvumą, populiarumą, planuoti išteklius. Dalyviai gali būti registruojami VMI prie FM interneto svetainėje www. vmi. lt (parengus tam skirtas priemones), elektroniniu paštu pagal iš anksto nurodytą el. pašto adresą, nurodytuoju telefonu, betarpiškai prieš seminarą. Dalyviai gali būti registruojami Mokesčių mokėtojų seminaro dalyvių registravimo žurnale (siūloma Excel programos). Žurnalo pavyzdys pridedamas šių metodinių rekomendacijų 1 priede. Prireikus pagal tokių žurnalų duomenis gali būti rengiami suvestiniai ataskaitinių laikotarpių AVMI seminarų dalyvių sąrašai.
6. Seminarų dalyviams gali būti išduodami seminaro dalyvio pažymėjimai, išskyrus atvejus, kai seminarų dalyvių skaičius yra didelis (gali būti neišduodami) ir/ar dalyviai neregistruojami. Seminaro dalyvio pažymėjimas turi būti pagaminamas paprastomis priemonėmis, nereikalaujantis didelių sąnaudų, tačiau informatyvus. Taupant išteklius, tokius pažymėjimus mokesčių mokėtojams galima išduoti pasibaigus kalendoriniams metams už visus per metus aplankytus seminarus. Atsižvelgdama į mokesčių mokėtojų sudėtį ir seminarų organizavimo ypatumus, seminarus organizuojanti įstaiga nustato tokių pažymėjimų išdavimo tvarką.
Seminaro dalyvio pažymėjimas – tai paliudijimas, kad mokesčių mokėtojui valstybės sąskaita buvo suteikta mokestinėms procedūroms vykdyti reikalinga informacija.
7. Mokesčių mokėtojų seminaro dalyvio pažymėjimo pavyzdys pridedamas šių metodinių rekomendacijų 2 priede.
8. Organizuojant seminarus, kaip Valstybinės mokesčių inspekcijos įvaizdžio formavimo priemonę galima panaudoti įvairią atributiką su atitinkama emblema, oficialiuoju Valstybinės mokesčių inspekcijos ženklu, AVMI pavadinimu ir pan. Tokia atributika pažymimi darbuotojų segamos arba kabinamos asmens kortelės, dokumentų aplankai, informaciniai stovai, darbuotojams skirti portfeliai (rankinės, kuprinės ir kt.), marškinėliai, kaklajuostės, kaklaraiščiai.
9. Rekomenduojama seminarus organizuoti AVMI. VMI prie FM gali organizuoti seminarus ypač svarbiais klausimais, mokesčių mokėtojams atstovaujančioms institucijoms, didiesiems mokesčių mokėtojams ar kitoms specialiai parinktoms mokesčių mokėtojų grupėms. Už seminarų organizavimą VMI prie FM atsako: už organizavimą – paslaugų mokesčių mokėtojams organizavimo funkcijas vykdantis padalinys, už tematiką ir turinio pateikimą – padaliniai pagal kompetenciją priklausomai nuo temos. AVMI už seminarų organizavimą atsako Švietimo ir konsultavimo skyriai ar/ir kiti padaliniai AVMI viršininkų nustatyta tvarka.
III. SEMINARŲ ORGANIZAVIMO BŪDAI
10. Seminarai gali būti organizuojami tokiais būdais:
10.1. klasikiniu būdu, kai jie vyksta VMI prie FM ir/ar AVMI patalpose. Jei nėra tinkamų patalpų, seminarai gali būti organizuojami išsinuomotose arba neatlygintinai naudojamose patalpose;
10.3. neakivaizdiniu būdu, kai seminaro dalyviai bendrauja su seminarų vedėjais elektroniniu ar klasikiniu paštu, o prireikus susirenka į seminarą, taip pat per laikraštį, žurnalą ir elektroniniu ar klasikiniu paštu (derinant abi šias priemones). Tokių seminarų dalyviams gali būti organizuojami konkursai, viktorinos;
11. Seminarų organizavimo būdai pasirenkami priklausomai nuo jų paskirties ir dalyvių sudėties. Gali būti organizuojamos paskaitos, susitikimai, tradiciniai seminarai, praktiniai užsiėmimai, pamokėlės ir pan. Prireikus šiuolaikinėmis priemonėmis vedamiems seminarams organizuoti gali būti pakviesti rengėjai pagal sutartis.
IV. SEMINARŲ PLANAVIMAS
13. Seminarų planas sudaromas kiekvieniems kalendoriniams metams ir tvirtinamas kartu su AVMI metiniu veiklos planu (gali būti tokio veiklos plano priedas). Jeigu seminarus numato organizuoti VMI prie FM, jie įtraukiami į jį organizuosiančio VMI prie FM skyriaus veiklos planą. Gali būti rengiami atitinkamų metų ketvirčių planai. Tokiu atveju metinis planas gali būti preliminarus, o ketvirtiniai – konkretūs. Paaiškėjus naujoms aplinkybėms, toks planas koreguojamas, kad jis atitiktų pasikeitusius mokesčių mokėtojų lūkesčius ir mokesčių administravimo poreikius. Jeigu pasikeitimai yra nežymūs, pavyzdžiui, susiję su nuomojamų patalpų panaudojimu, laiko pakeitimu ar pan., tai apie tai mokesčių mokėtojai informuojami šių metodinių rekomendacijų nustatyta tvarka.
14. Seminarų medžiagos įsisavinimo efektyvumui užtikrinti į atitinkamas tikslines grupes seminarų dalyviai skirstomi pagal jų veiklos ir mokestinių prievolių vykdymo ypatumus:
14.2. numatomas mokesčių administravimo naujoves, taikant naujas mokesčių įstatymų nuostatas ir/ar sudėtingas mokestines procedūras;
14.3. įregistruotą veiklą (individuali veikla, įsigytas verslo liudijimas, įregistruotas akcizo sandėlis ir pan.), priskyrimą mokesčių mokėtojų tipui, priklausymą vienam iš registrų (PVM mokėtojų ir kt.), priskyrimą tam tikrai kategorijai pagal jų veiklos pobūdį (notarų veikla, statyba, žemės ūkio produkcijos supirkimas, vaistažolių supirkimas ir kt.);
14.4. buvimo mokesčių mokėtoju stažą (būsimasis mokesčių mokėtojas, pirmą kartą mokantis mokesčius, pirmą kartą teikiantis metinę deklaraciją), mokesčių mokėtojo priskyrimą tam tikrai kategorijai pagal jų dydį (smulkieji, vidutiniai, didieji mokesčių mokėtojai), dalyvavimo atitinkamame tęstiniame seminare skaičių;
14.5. mokesčio mokėtojo priskyrimą tam tikrai rizikos grupei, blogą (netinkamą) Valstybinei mokesčių inspekcijai teikiamų duomenų kokybę (deklaracijų formų pildymo klaidos ir pan.), netinkamai vykdomas mokestines prievoles (pavėluotai mokami mokesčiai, pavėluotai teikiamos mokesčių deklaracijos, nevykdomi mokesčių administratoriaus nurodymai, paskirtos administracinės baudos už netinkamą mokesčių įstatymų vykdymą);
15. Pagal lankymo dažnumą seminarai gali būti skirti:
16. Seminarai, organizuojami pirmą kartą dalyvaujantiems, skirti tokiems asmenims:
16.1. būsimiems mokesčių mokėtojams (moksleiviams, studentams, darbo biržoje įregistruotiems asmenims ir pan.) apie mokestines procedūras (įvadiniai);
17. Tęstiniai seminarai, skiriami tiems patiems dalyviams, organizuojami tokiais atvejais:
17.1. kai konkrečiai mokesčių mokėtojų grupei parengiamas specialus mokymo kursas, susidedantis iš mokymo modulių, ir jie palaipsniui organizuojami per tam tikrą laiką. Į tokį mokymo kursą įtraukiamos temos (moduliai), skirtos bendriesiems mokesčio įstatymo taikymo, mokesčio apskaičiavimo, mokesčio deklaravimo, dažniausiai pasitaikančių (teikiamų AVMI) mokestinių paklausimų ir kitiems klausimams;
18. Rengiant seminarų planą, reikia numatyti ir paskelbti numatomą kiekvieno seminaro trukmę. Tai prielaida tiek mokesčių administratoriams, tiek ir mokesčių mokėtojams efektyviau panaudoti ir gerai planuoti darbo laiką, paskirstyti išteklius.
19. Prireikus AVMI turi užtikrinti, kad neįgalieji mokesčių mokėtojai būtų pakviesti į jiems specialiai organizuojamus seminarus, kuriuose būtų vertimas į gestų kalbą arba perteikiama informacija kitais reikiamais būdais. Pagal galimybes tokiems seminarų dalyviams pateikiama specialiuoju būdu paskelbta medžiaga (Brailio raštu ar pan.).
20. Pagal AVMI mokesčių mokėtojų poreikį turi būti organizuojami seminarai nenuolatiniams Lietuvos gyventojams, užsienio subjektų atstovams, nemokantiems lietuvių kalbos. Tokiu atveju organizatorių sąskaita (jeigu nesusitariama kitaip) kviečiamas vertėjas, pateikiama medžiaga anglų ar kitomis kalbomis.
21. Organizuojant seminarus, būtina iš anksto numatyti:
21.2. kaip bus skelbiama apie seminarą, kiek bus seminaro dalyvių, kaip bus kviečiami ir registruojami seminaro dalyviai, ar bus išduodami seminaro dalyvio pažymėjimai;
V. SEMINARŲ ĮRANGA
22. Seminaro įranga priklauso nuo seminaro organizavimo būdo, vietos, kitų aplinkybių. Rekomenduojama tokia įranga:
22.1. organizuojant seminarus klasikiniu būdu, naudojama skaidrių demonstravimo įranga, lenta, specialūs bloknotai ant stovų, prireikus mikrofonai, garsinė ir vaizdo demonstravimo įranga;
22.2. organizuojant seminarus nuotoliniu būdu, būtinos telekomunikacinės arba skaitmeninės priemonės seminarų dalyvių ir vedėjų, dėstytojų ryšiui palaikyti;
VI. PASIRENGIMAS SEMINARAMS
23. Pasirengimas seminarams apima tokias sritis:
23.3. informacijos apie organizuojamą seminarą paskelbimą, seminaro dalyvių pakvietimą, jų registravimą (įskaitant ir išankstinį registravimą),
24. Dėstytojų parengimas vykdomas pagal suderintą planą, išnagrinėjus VMI prie FM ir AVMI poreikius. Šį darbą koordinuoja VMI prie FM Personalo skyrius. Ypatingas dėmesys turi būti skiriamas dėstytojų gebėjimams ugdyti (parengti seminaro medžiagą, valdyti seminaro laiką, oratorinėms savybėms, psichologiniam pasirengimui), seminarų organizavimo metodikai. Seminarų dėstytojais parenkami VMI prie FM ir/ar AVMI darbuotojai atsižvelgiant į jų kompetenciją.
25. Pagal galimybes parengiami dėstytojų vadovai (dėstytojų knygos), kuriuose pateikiami bendrieji metodiniai reikalavimai ir specialūs reikalavimai, susiję su svarbiausių, dažniausiai organizuojamų seminarų tematika. Tokie vadovai gali būti iš dviejų dalių – bendrųjų metodinių reikalavimų (universalioji dalis) ir specialiųjų reikalavimų (pagal skirtingas temas). Vadovų rengimą organizuoja VMI prie FM Personalo skyrius, tai yra sudėtinė dėstytojų parengimo dalis.
26. Seminarų medžiaga dalyviams gali būti rengiama dviem būdais:
26.1. centralizuotai, kai atskiriems seminarams skirtą medžiagą parengia VMI prie FM ir/ar AVMI padaliniai pagal iš anksto suderintą planą, kuriame numatomi medžiagos rengėjai. Tokį planą rengia ir medžiagos rengimą koordinuoja VMI prie FM paslaugų mokesčių mokėtojams organizavimo funkcijas vykdantis padalinys;
27. Seminarų medžiaga turi būti parengta iš anksto, gerai apgalvojus seminaro tikslą, dalyvių lūkesčius, mokesčių administravimo poreikius. Rengiant seminaro medžiagą, panaudojamos visos priemonės, kuriomis tokią medžiagą būtų galima dauginti, dalyti dalyviams, demonstruoti patalpose techninėmis priemonėmis, stenduose, internete, išspausdinti. Rengiant seminarų medžiagą, VMI prie FM padaliniai pagal savo kompetenciją teikia metodinę pagalbą. Prireikus tai derinama su kuruojančiu VMI prie FM viršininko pavaduotoju.
28. Seminarų, rengiamų nuotoliniu ar interaktyviuoju būdu, medžiaga turi būti parengta tokiu būdu, kad ją galima būtų sklandžiai persiųsti, skelbti internete, įrašyti į kompaktines plokšteles, skelbti laikraštyje ar žurnale.
29. Jeigu seminaro dalyvių sąrašas iš anksto nesudaromas, tai apie jį skelbiama vienu iš šių metodinių nurodymų 33 punkte aprašytu būdu. Jeigu dalyvių sąrašas pagal išankstinės registracijos duomenis žinomas (sudaromas) iš anksto, tai jie gali būti kviečiami asmeniškai arba per juos atstovaujančias institucijas. Jeigu kviečiama specialiai suformuota tikslinė mokesčių mokėtojų grupė, tai jos nariai kviečiami asmeniškai (apie tokį seminarą gali būti viešai neskelbiama). Rekomenduojamas seminarų dalyvių skaičius – ne daugiau kaip 50.
30. Seminarams reikalingos sąlygos iš esmės turi būti užtikrintos jau seminarų planavimo etape. Prieš kiekvieną seminarą privalu patikrinti, ar bus laisvų patalpų, ar pakanka įrangos ir ar bus sąlygos jas panaudoti, ar gerai veikia telekomunikacinės ir skaitmeninės priemonės, jeigu tokios naudojamos konkrečiame seminare, ar pakanka kitų priemonių (dalomosios medžiagos ir kt., jei tai seminarui numatyta).
31. Seminarų dalyviams apklausti naudojamos anketos (apklausos lapai). Anketas rengia VMI prie FM paslaugų mokesčių mokėtojams organizavimo funkcijas vykdantis padalinys. Dalyviams anketos teikiamos prieš seminarą (užpildytos surenkamos po seminaro), mokesčių mokėtojams teikiamos pasirinktinai, kai vykdomos apklausos dėl jų aptarnavimo būklės, internete – kad jas galėtų užpildyti visi pageidaujantys. Anketos pavyzdys pridedamas šių metodinių rekomendacijų 3 priede.
VII. INFORMACIJOS APIE SEMINARUS SKELBIMAS
33. Informacija apie seminarus gali būti skelbiama tokiais būdais:
33.2. AVMI stenduose (AVMI patalpose ar kitose tam skirtose vietose, kur AVMI nuolat skelbia su mokesčiais susijusią informaciją);
33.5. elektroniniu paštu, siunčiant elektronines žinutes – kvietimus mokesčių mokėtojams pagal sudarytą sąrašą;
34. Interneto svetainėje informacija apie seminarus skelbiama specialiame skyrelyje „Seminarai“, duomenys pagal kiekvieną AVMI ir/ar VMI prie FM pateikiami atskirai. Informaciją apie seminarus seminarų organizatoriai teikia skelbti minėtojoje interneto svetainėje VMI prie FM paslaugų mokesčių mokėtojams organizavimo funkcijas vykdančio padalinio nustatyta tvarka. Pasikeitus seminarų tvarkaraščiui, informuojama nedelsiant. Interneto svetainėje apie seminarus tikslinėms grupėms, į kuriuos kviečiama pagal sudarytą sąrašą, skelbiama su nuoroda, kad tai yra seminaras pagal iš anksto sudarytą (sudaromą) dalyvių sąrašą.
35. Turi būti pateikiama tokia informacija apie planuojamą seminarą:
35.3. į seminarą kviečiamų klausytojų skaičius (arba kiek asmenų gali dalyvauti seminare, atsižvelgiant į patalpos dydį);
35.6. numatomi seminaro vedimo būdai (paskaita, diskusija, atsakymai į klausimus, konkrečių situacijų nagrinėjimas, deklaracijos ar kito dokumento pildymo pamokėlė);
35.9. informacija apie asmenį, kurio galima pasiteirauti apie seminarą (vardas, pavardė, telefono numeris, el. pašto adresas);
VIII. SEMINARŲ ORGANIZAVIMO STEBĖSENA IR KONTROLĖ
36. Už seminarų organizavimą atsako AVMI ir VMI prie FM pagal savo patvirtintus veiklos planus. AVMI viršininkų nustatyta tvarka kontroliuojamas seminarų organizavimas AVMI. VMI prie FM padaliniai pagal kompetenciją teikia metodines rekomendacijas organizuojant seminarus AVMI. Seminarų organizavimą VMI prie FM kontroliuoja VMI prie FM viršininko pavaduotojai pagal kompetenciją.
37. VMI prie FM nustatyta tvarka AVMI pagal kompetenciją teikia ataskaitas apie įvykusius seminarus. Tai gali būti mėnesio ar metų ketvirčio ataskaitos apie visus įvykusius seminarus arba tik tam tikros tematikos seminarus ar tikslines dalyvių grupes, AVMI, dėstytojo, kviečiančios institucijos ir pan. ataskaitos.
38. Seminarų rengimo stebėseną bei kontrolę koordinuoja VMI prie FM paslaugų mokesčių mokėtojams organizavimo funkcijas vykdantis padalinys. Šis padalinys atsako už gautų ataskaitų apie seminarus analizę ir apibendrinimą nustatyta tvarka, ataskaitų pagal kompetenciją parengimą ir apibendrintų ataskaitų ir išvadų paskelbimą VMI prie FM intraneto svetainėje. Apibendrintą ataskaitą tvirtina VMI prie FM viršininko pavaduotojas, ji gali būti skelbiama ir interneto svetainėje www. vmi. lt, žiniasklaidoje – taip pranešant visuomenei apie mokesčių mokėtojų švietimą.
VMI prie FM paslaugų mokesčių mokėtojams organizavimo funkcijas vykdančiam padaliniui kartu su pasitelktais VMI prie FM ir AVMI specialistais rekomenduojama atlikti ekspertinį seminarų vertinimą. Tuo tikslu gali būti aplankomas konkretus seminaras ir po to atliekamas jo įvertinimas. Prireikus pagal įvertinimo duomenis gali būti parengiamos rekomendacijos dėl seminarų organizavimo.
39. Lyginant duomenis apie seminarus, jų skaičių, dalyvių, naujų dalyvių skaičių, tematiką, sąnaudas ir apklausų duomenis su mokestinių prievolių vykdymo rodikliais nustatomas tokių seminarų efektyvumas. Pagal turimus duomenis seminarų organizatoriai gali palyginti, kokią naudą turėjo seminarai konkretiems mokesčių mokėtojams, ar seminaruose dalyvavusiems mokesčių mokėtojams turėjo įtakos konkretūs seminarai, t. y., ar jie padarė mažiau klaidų pildydami deklaracijas, pateikė mažiau paklausimų, nusiskundimų ir pan., lyginant su kontroline seminarų nelankiusių mokesčių mokėtojų grupe. Seminarų vertinimą rekomenduojama atlikti:
39.1. iš karto po seminaro, panaudojant šių metodinių rekomendacijų 31 punkte nurodytas anketas (apklausos lapus);
40. Vertinimas turi būti atliekamas pagal tokius kriterijus:
40.1. seminarų naudingumas. Tuo tikslu rekomenduojama palyginti, kaip jis pakito per tam tikrą laikotarpį po seminaro (lyginami duomenys iki seminaro organizavimo ir po jo):
40.1.1. rašytinių, žodinių ir telefoninių paklausimų skaičius pagal atskirus klausimus, dalyvių grupes,
40.1.3. mokestinių prievolių atlikimo būklė, t. y. deklaracijų, įvairių duomenų, pažymų, prašymų teikimo eiga, mokestinių patikrinimų, procedūrinių ir mokestinių pažeidimų, mokestinių ginčų, mokestinių tyrimų duomenys,
40.1.5. naudojimosi interneto svetainėje www. vmi. lt skelbiama informacija atitinkamu klausimu intensyvumas,
40.2. seminarų lankomumas, pagal tai vertinant naujų seminarų, deklaracijų formų pakeitimų, naujų teisės aktų inicijavimo poreikį, mokesčių mokėtojų lūkesčių įvertinimą, mokesčių administravimo spragas. Vertinama, kokią dalį sudaro pirmą kartą besilankantys seminaruose, kad galima būtų nustatyti jų specifinį poreikį įvadinei ir kitai informacijai;
40.3. seminarų vedėjų, dėstytojų darbo efektyvumas, prireikus po seminaro atliekant reikalingus pakeitimus, dėstytojų mokymus ir pan.;
40.4. Valstybinės mokesčių inspekcijos įvaizdžio formavimas, kuris atsispindi dalyvių pildomose anketose, specialiosiose apklausose.
Kriterijai turi būti pasirenkami atsižvelgiant į seminarų dalyvių sudėtį, kitas seminarų organizavimo aplinkybes. Vertinimui turi būti panaudojami įvairių VMI prie FM ir AVMI padalinių sukaupti duomenys bei pasiūlymai dėl mokestinių nusikaltimų prevencijos.
Mokesčių mokėtojų seminarų
organizavimo metodinių rekomendacijų
1 priedas
(Mokesčių mokėtojų seminaro dalyvių registravimo žurnalo formos pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ SEMINARO DALYVIŲ REGISTRAVIMO ŽURNALAS
Seminaro data |
|
Seminaro tema |
|
Seminaro vedėjas (jei toks numatytas) |
|
Seminaro dėstytojas (dėstytojai) |
|
Padalinys (padaliniai), atsakingas už seminaro organizavimą |
|
Seminaro dalyvių sąrašas:
Eil. Nr. |
Dalyvio |
Atstovaujamo mokesčių mokėtojo (įmonės, įstaigos) pavadinimas |
Telefono numeris ir/ar el. pašto adresas |
|
Vardas |
Pavardė |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mokesčių mokėtojų seminarų
organizavimo metodinių rekomendacijų
2 priedas
(Mokesčių mokėtojų seminaro dalyvio pažymėjimo pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ SEMINARO DALYVIO PAŽYMĖJIMAS
Pažymima, kad mokesčių mokėtojas (mokesčių mokėtojo atstovas/atstovai)
……………………………………….. 20… metais dalyvavo tokiuose...............................................
apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos organizuotuose seminaruose:
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Data |
Seminaro trukmė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dėkojame už pastangas įgyti mokestinėms prievolėms atlikti reikalingus įgūdžius.
Švietimo ir konsultavimo skyriaus vedėjas |
(Parašas) |
(Vardas, pavardė) |
______________
Mokesčių mokėtojų seminarų
organizavimo metodinių rekomendacijų
3 priedas
(Mokesčių mokėtojų seminaro įvertinimo formos pavyzdys)
________________________________________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ SEMINARO ĮVERTINIMAS
Tema: .....................................................................................................................................................
Laikas: ...................................................................................................................................................
Vieta: .....................................................................................................................................................
Prašome pareikšti nuomonę pagal trijų balų vertinimo sistemą:
(atitinkamose skiltyse prašome pažymėti „√“):
Kas vertinama |
Įvertinimas: 1-nepatenkinamai, 2-gerai, 3-labai gerai |
||
1 |
2 |
3 |
|
Seminaro atitikimas Jūsų lūkesčiams |
|
|
|
Seminaro tematika |
|
|
|
Klausimų dėstymas (nurodykite klausimų pavadinimus): |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Medžiagos pateikimas techninėmis priemonėmis |
|
|
|
Seminaro vieta, patalpos |
|
|
|
Seminaro dalyvių skaičius (ar jis buvo optimalus) |
|
|
|
Atsakymai į Jūsų pateiktus klausimus (jeigu pateikėte) |
|
|
|
Ar rekomenduotumėte šį seminarą kolegoms, pažįstamiems? |
|
|
|
Įvardykite naudingiausias seminaro metu nagrinėtas temas (klausimus):
.............................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
Įvardykite nenaudingiausias seminaro metu nagrinėtas temas (klausimus):
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
Pastabos ir pasiūlymai:
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................