LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS KONTROLieriaus

ĮSAKYMAS

 

dėl asmenų aptarnavimo valstybės kontrolėje TAISYKLIŲ patvirtinimo

 

2007 m. gruodžio 20 d. Nr. V-233

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 25 d. nutarimu Nr. 1054 patvirtintų Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo 18 punktu,

1. Tvirtinu Asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje taisykles (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios valstybės kontrolieriaus 2006 m. lapkričio 17 d. įsakymą Nr. V-169 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Įpareigoju Informacijos skyriaus vedėją Jolantą Radžiūnienę paskelbti Asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje taisykles leidinyje „Valstybės žinios“.

 

Valstybės kontrolierė                                                           Rasa Budbergytė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolieriaus 2007 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. V-233

 

ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBĖS KONTROLĖJE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje taisyklės (toliau – Taisyklės) reguliuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenų) prašymų, skundų ir pranešimų nagrinėjimą ir jų aptarnavimą Valstybės kontrolėje.

2. Taisyklių nustatyta tvarka taip pat nagrinėjami asmenų kreipimaisi į Valstybės kontrolę, kai išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie institucijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, informuojama apie pareigūnų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto, piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, kitokie asmenų kreipimaisi į Valstybės kontrolę.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Prašymas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis į Valstybės kontrolę prašant administracinės paslaugos – išduoti dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą; nustatytąja tvarka pateikti Valstybės kontrolės turimą informaciją; priimti administracinį sprendimą – įsakymą ar nustatytąja tvarka kitą nustatytosios formos dokumentą, kuriame išreiškiama Valstybės kontrolės valia; atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus.

Skundas – asmens rašytinis kreipimasis į Valstybės kontrolę, kuriame nurodoma, kad yra pažeistos jo teisės ar teisėti interesai ir prašoma juos apginti.

Pranešimas – asmens rašytinis kreipimasis į Valstybės kontrolę, kuriame nurodoma, kad yra pažeistos kito asmens teisės ar teisėti interesai ir prašoma juos apginti.

Nagrinėjimas – valstybės tarnautojo veikla, apimanti asmens prašymo, skundo ar pranešimo priėmimą, įregistravimą, esmės nustatymą, atsakymo parengimą ir išsiuntimą (įteikimą) asmeniui.

Atsakymas – atsižvelgiant į prašymo, skundo ar pranešimo turinį, žodžiu, raštu ar elektroniniu būdu asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka suteikta administracinė paslauga, pateikta informacija, įteikta prašomo administracinio akto kopija, nuorašas ar išrašas, motyvuotai išdėstyta Valstybės kontrolės pozicija dėl visų pareiškėjo keliamų klausimų, pateikta nuomonė apie asmens kritiką, pasiūlymus ar pageidavimus.

4. Nagrinėdami asmenų prašymus, skundus ir pranešimus (toliau – Pareiškimus) valstybės tarnautojai privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo ir subsidiarumo principais, o teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

5. Draudžiama atsisakyti nagrinėti asmenų Pareiškimus dėl to, kad nėra šią funkciją atliekančio valstybės tarnautojo. Valstybės tarnautojų atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais asmenų Pareiškimus nagrinėti turi būti pavedama kitiems valstybės tarnautojams.

6. Asmenys Valstybės kontrolėje aptarnaujami darbo laiku ir dvi papildomas valandas per savaitę pasibaigus darbo dienos laikui.

7. Nagrinėjantis Pareiškimą valstybės tarnautojas pats nusišalina nuo Pareiškimo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas valstybės kontrolieriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti Pareiškimą valstybės tarnautojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti valstybės kontrolieriui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl valstybės kontrolieriaus nusišalinimo nuo Pareiškimo nagrinėjimo priima jis pats arba jį į pareigas paskyręs institucijos vadovas.

8. Asmenų Pareiškimai nagrinėjami pagal Valstybės kontrolės kompetenciją. Jeigu Valstybės kontrolė neįgaliota spręsti Pareiškime išdėstytų klausimų, ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Pareiškimo gavimo Valstybės kontrolėje išsiunčia Pareiškimą kompetentingai institucijai (pasilikdama Pareiškimo kopiją) ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškindama persiuntimo priežastis.

9. Asmens Pareiškimo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja pirmasis adresatas. Kitos institucijos privalo be atskiro pirmojo adresato prašymo pateikti pasiūlymus dėl Pareiškimo nagrinėjimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Pareiškimo gavimo institucijoje.

10. Pareiškimai, su kuriais tas pats asmuo kreipiasi į Valstybės kontrolę tuo pačiu klausimu, nenagrinėjami, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios Pareiškimo pagrindą, ar nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu. Kai pakartotinis Pareiškimas nenagrinėjamas, Valstybės kontrolė per 5 darbo dienas nuo pakartotinio Pareiškimo gavimo Valstybės kontrolėje praneša asmeniui, kodėl jo Pareiškimas nenagrinėjamas, ir nurodo šio sprendimo apskundimo tvarką.

11. Valstybės kontrolierius turi užtikrinti, kad Valstybės kontrolės interneto svetainėje būtų paskelbtos Taisyklės, taip pat valstybės tarnautojo, atsakingo už asmenų aptarnavimą, pareigos, vardas ir pavardė, darbo laikas, telefono numeris, kita reikiama informacija.

 

II. PAREIŠKIMŲ PATEIKIMAS

 

12. Asmenų Pareiškimai gali būti pateikiami žodžiu (telefonu ar tiesiogiai asmeniui atvykus į Valstybės kontrolę), raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į Valstybės kontrolę, atsiuntus paštu ar per pasiuntinį) ir elektroniniu būdu.

13. Žodinis Pareiškimas gali būti išdėstomas valstybės tarnautojui, turinčiam įgaliojimus spręsti asmenims rūpimus klausimus telefonu arba aptarnauti asmenis.

14. Priimami tik tokie Valstybės kontrolės kompetencijai priskirti žodiniai Pareiškimai, kuriuos galima išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Valstybės kontrolės interesų. Prireikus asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti Pareiškimą raštu.

15. Asmens pageidavimu jo priėmimas Valstybės kontrolėje ir tiesioginis Pareiškimo išdėstymas gali būti derinamas iš anksto telefonu ar kita ryšių priemone. Tam naudojamas asmenų aptarnavimo registracijos žurnalas, kuriame nurodomas asmens priėmimo Valstybės kontrolėje laikas ir vieta, Valstybės kontrolės atstovo, kuris priims asmenį, vardas ir pavardė, pareigos. Pasikeitus nurodytam priėmimo laikui ar vietai, asmuo turi būti iš anksto įspėtas.

16. Kai asmuo nemoka valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į Valstybės kontrolę turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti Pareiškimą į valstybinę kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia Valstybės kontrolė arba asmuo, kuris kreipiasi į Valstybės kontrolę, savo iniciatyva.

17. Asmenų Pareiškimai turi būti:

17.1. parašyti valstybine kalba (ši nuostata netaikoma Pareiškimams, siunčiamiems paštu);

17.2. parašyti įskaitomai;

17.3. asmens pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti.

18. Kai asmens Pareiškimą Valstybės kontrolei paduoda asmens atstovas, jis Valstybės kontrolei pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens Pareiškimą, atitinkantį Taisyklių 14 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į Valstybės kontrolę kreipiasi asmens atstovas, jis savo Pareiškime turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovaujamo asmens vardu pateiktas Pareiškimas turi atitikti Taisyklių 17.1 ir 17.2 punktų reikalavimus.

19. Kai Pareiškimą Valstybės kontrolei paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 2006, Nr. 118-4477).

20. Paštu gauto nevalstybine kalba parašyto Pareiškimo visą tekstą Valstybės kontrolė išsiverčia į lietuvių kalbą, jei pagal kompetenciją jai priklauso jį nagrinėti.

21. Asmuo, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai Pareiškimą pateikti informaciją apie jį asmuo siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę.

22. Asmens Pareiškimas, pateiktas elektroniniu būdu ir pasirašytas elektroniniu parašu, prilyginamas Pareiškimui raštu.

23. Elektroniniu būdu pateiktas Pareiškimas sudaromas taip, kad prašymą gavusi Valstybės kontrolė galėtų:

23.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;

23.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis Valstybės kontrolės naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

23.3. atpažinti Pareiškimo turinį;

23.4. identifikuoti elektroninį parašą ir Pareiškimą pateikusį asmenį.

 

III. PAREIŠKIMŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

24. Pareiškimų priėmimą, registravimą ir jų perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją Valstybės kontrolėje organizuoja Informacijos skyrius.

25. Rašytiniai Pareiškimai, pateikti tiesiogiai, atsiųsti paštu ar per pasiuntinį turi būti užregistruoti integruotoje Valstybės kontrolės informacinėje sistemoje pagal Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773).

26. Priėmus Pareiškimą, asmens pageidavimu įteikiamas Pareiškimo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas – spaudu pažymėta Pareiškimo kopija, išskyrus atvejus, kai Pareiškimas patenkinamas iš karto. Spaude turi būti nurodytas Valstybės kontrolės (ar jos padalinio), pavadinimas, Pareiškimo priėmimo data ir registracijos numeris.

27. Elektroniniu būdu gauti asmenų Pareiškimai registruojami ir jų valdymas Valstybės kontrolėje organizuojamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka.

28. Pareiškimai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą. Valstybės kontrolė per 5 darbo dienas nuo Pareiškimo gavimo kreipiasi į asmenį prašydama per nustatytą terminą pateikti šį sutikimą. Kai per Valstybės kontrolės nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, Pareiškimas grąžinamas asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Taisyklių 8 punkte nustatytas 5 darbo dienų Pareiškimo persiuntimo terminas skaičiuojamas nuo asmens rašytinio sutikimo persiųsti Pareiškimą gavimo Valstybės kontrolėje.

29. Užregistruoti Pareiškimai tą pačią arba kitą darbo dieną perduodami valstybės kontrolieriui arba jo pavaduotojui, kurie nukreipia juos nagrinėti struktūriniams padaliniams pagal kompetenciją.

30. Asmenų Pareiškimai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo Valstybės kontrolėje.

31. Jeigu Pareiškimo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo Pareiškimo gavimo Valstybės kontrolėje, valstybės kontrolierius per 15 darbo dienų nuo Pareiškimo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki Taisyklių 30 punkte nustatyto termino pabaigos, Valstybės kontrolė išsiunčia asmeniui pranešimą raštu (arba elektroniniu paštu, jeigu Pareiškimas pateiktas elektroniniu būdu), nurodydama Pareiškimo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

32. Pareiškimai, pateikti nesilaikant Taisyklių 17.2 punkte nustatyto reikalavimo, per 3 darbo dienas nuo Pareiškimo gavimo Valstybės kontrolėje grąžinami asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Valstybės kontrolė pasilieka Pareiškimo kopiją.

33. Pareiškimai, pateikti nesilaikant Taisyklių 17.3 punkte nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami, jeigu valstybės kontrolierius ar jo pavaduotojas nenusprendžia kitaip.

34. Pareiškimai, pateikti elektroniniu būdu nesilaikant Taisyklių 23.1–23.3 punktuose nustatytų reikalavimų, nedelsiant grąžinami asmeniui elektroniniu būdu, nurodoma grąžinimo priežastis.

35. Pareiškimai, pateikti elektroniniu būdu nesilaikant Taisyklių 23.4 punkte nustatyto reikalavimo, nenagrinėjami, jeigu valstybės kontrolierius ar jo pavaduotojas nenusprendžia kitaip.

36. Už Pareiškimų išnagrinėjimą nustatytais terminais atsako struktūrinis padalinys, kuriam Pareiškimas buvo nukreiptas nagrinėti.

 

IV. ATSAKYMŲ Į KLAUSIMUS ELEKTRONINIU PAŠTU RENGIMAS

 

37. Valstybės kontrolės interneto svetainės skyriuje „Klausimai“ pateikiami tik informacinio pobūdžio klausimai, priskirti Valstybės kontrolei pagal kompetenciją. Į tokius klausimus atsakymai pateikiami elektroniniu paštu.

38. Informacijos skyrius administruoja Valstybės kontrolės interneto svetainės skyriuje „Klausimai“ gaunamus klausimus ir organizuoja atsakymų į juos išsiuntimą klausimus teikusiems asmenims.

39. Informacijos skyrius atrenka Valstybės kontrolės interneto svetainės skyriuje „Klausimai“ gautus klausimus, priskirtus Valstybės kontrolės kompetencijai. Atrinktus klausimus Informacijos skyrius nukreipia padaliniams pagal jų kompetenciją, kurie per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų parengia atsakymus į juos. Parengtą atsakymą vizuoja rengėjas ir pasirašo padalinio vadovas. Po to atsakymas yra perduodamas Informacijos skyriui išsiuntimui ir patalpinimui Valstybės kontrolės interneto svetainėje.

40. Pareiškimai, reikalaujantys tyrimo, teisinės medžiagos parengimo ar oficialaus atsakymo, teikiami raštu arba elektroniniu paštu info@vkontrole.lt ir pasirašyti saugiu elektroniniu parašu.

 

V. ASMENŲ PAREIŠKIMŲ NAGRINĖJIMAS IR JŲ APTARNAVIMAS

 

41. Informacijos skyriaus vedėjas ar kitas šio skyriaus darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą, atlieka šias funkcijas:

41.1. organizuoja Valstybės kontrolėje gaunamų Pareiškimų priėmimą, registravimą ir jų perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją;

41.2. įteikia ar išsiunčia asmenims atsakymus;

41.3. organizuoja Pareiškimų, numatytų Taisyklių 34 punkte, bei Valstybės kontrolės interneto svetainės skyriuje „Klausimai“ pateiktų klausimų, nepriskirtų Valstybės kontrolės kompetencijai, grąžinimą asmenims;

41.4. kontroliuoja Pareiškimų nagrinėjimo terminus;

41.5. konsultuoja, informuoja asmenis pagal valstybės kontrolieriaus nustatytą kompetenciją;

41.6. esant reikalui, rengia pasiūlymus, kaip geriau nagrinėti sudėtingus, dažnai gaunamus Pareiškimus;

41.7. kartą per metus atlieka asmenų aptarnavimo ir Pareiškimų nagrinėjimo kokybės analizę ir apie tai informuoja valstybės kontrolierių;

41.8. atlieka kitas teisės aktų priskirtas funkcijas ir valstybės kontrolieriaus pavedimus.

42. Į asmenų Pareiškimus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas Pareiškimas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymą kitu būdu. Prireikus į Pareiškimą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais Pareiškimą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija.

43. Atsakymas į Pareiškimą parengiamas trimis egzemplioriais, iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, o kiti du lieka Valstybės kontrolėje: vienas – Informacijos skyriuje, kitas – struktūriniame padalinyje, kuriam Pareiškimas buvo nukreiptas nagrinėti.

44. Atsakymai į Pareiškimą parengiami atsižvelgiant į Pareiškimo turinį:

44.1. į Pareiškimą suteikti administracinę paslaugą – išduoti dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

44.2. į Pareiškimą pateikti Valstybės kontrolės turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

44.3. į Pareiškimą priimti administracinį sprendimą – įsakymą ar nustatytąja tvarka kitą nustatytosios formos dokumentą, kuriame išreikšta Valstybės kontrolės valia, – atsakoma pateikiant atitinkamo dokumento kopiją, išrašą ar nuorašą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

44.4. į prašymą ar skundą atsakoma valstybės kontrolieriaus ar jo pavaduotojo pasirašomu laisvos formos raštu, kuriame turi būti motyvuotai atsakyta į visus pareiškėjo keliamus klausimus;

44.5. į kreipimąsi, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Valstybės kontrolės veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, informuojama apie valstybės tarnautojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi atsakoma laisvos formos raštu.

45. Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta.

46. Valstybės kontrolė, gavusi pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į Pareiškimą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdama jas ištaiso ir grąžina asmeniui ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos.

47. Asmuo, nesutinkantis su Valstybės kontrolės atsakymu į jo Pareiškimą, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą Pareiškimo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka Administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024; 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.

 

VI. APTARNAVIMAS TELEFONU

 

48. Valstybės kontrolėje už asmenų aptarnavimą telefonu yra atsakingi šie valstybės tarnautojai:

Jolanta Radžiūnienė – Informacijos skyriaus vedėja, tel. (8 5) 2666 809, Vilnius;

Aldona Dragašienė – 3-iojo audito departamento Kauno skyriaus vedėja, tel. (8 37) 227 383, Kaunas;

Meilutė Gudaitytė – 3-iojo audito departamento Klaipėdos skyriaus vedėja, tel. (8 46) 313 531, Klaipėda;

Vaidotas Šukys – 3-iojo audito departamento Panevėžio skyriaus vedėjas, tel. (8 45) 581 575, Panevėžys.

49. Asmenys gali kreiptis 48 punkte nurodytais telefonais kiekvieną darbo dieną darbo laiku.

50. Valstybės tarnautojų, aptarnaujančių asmenis telefonu, uždavinys – suteikti asmens prašomą informaciją, susijusią su jam rūpimo klausimo išnagrinėjimu. Valstybės tarnautojas turi mokėti trumpai ir suprantamai:

50.1. paaiškinti, ar Valstybės kontrolė kompetentinga nagrinėti Pareiškimą asmeniui rūpimu klausimu;

50.2. paaiškinti, kokius dokumentus ir kaip (asmeniškai ar paštu) reikėtų pateikti, kad Pareiškimas būtų išnagrinėtas;

50.3. nurodyti instituciją (jos adresą ir telefono numerį), į kurią asmuo turėtų kreiptis, jeigu Valstybės kontrolė nekompetentinga nagrinėti jo Pareiškimo;

50.4. pateikti kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja Valstybės kontrolė ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

51. Aptarnaudamas asmenį telefonu, valstybės tarnautojas turi laikytis šių taisyklių:

51.1. pakelti telefono ragelį prieš trečią skambutį (pageidautina);

51.2. prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas institucijos pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

51.3. atidžiai išklausyti, prireikus paprašyti plačiau paaiškinti Pareiškimą;

51.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus;

51.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimus, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, tiksliai nurodyti kito pokalbio telefonu laiką arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita komunikacijos priemone;

51.6. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

 

VII. ASMENŲ PAREIŠKIMŲ NAGRINĖJIMO IR APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

52. Valstybės kontrolierius užtikrina asmenims galimybę anonimiškai pareikšti nuomonę apie Pareiškimų nagrinėjimą ir aptarnavimo kokybę, siekdamas nustatyti:

52.1. ar jie pakankamai informuoti apie Valstybės kontrolės darbo laiką;

52.2. ar jiems patogus Valstybės kontrolėje nustatytas asmenų priėmimo laikas;

52.3. ar jiems tenka ilgai laukti priėmimo;

52.4. ar mandagiai jie aptarnaujami;

52.5. ar jiems rūpimi klausimai išspręsti pakankamai kvalifikuotai;

52.6. ar juos patenkino atsakymų į Pareiškimus pateikimo terminai;

52.7. ar jie informuoti apie veiksmus, kurių Valstybės kontrolė ėmėsi spręsdama jų klausimus;

52.8. kitus Valstybės kontrolei rūpimus klausimus, susijusius su asmenų aptarnavimu.

53. Valstybės kontrolėje, prie apsaugos darbuotojo, matomoje vietoje turi būti padėta asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knyga. Joje asmenys visuomet gali pareikšti savo nuomonę apie aptarnavimo Valstybės kontrolėje kokybę, išdėstyti pageidavimus ir pasiūlymus.

54. Informacijos skyriaus vedėjas reguliariai nagrinėja asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knygos įrašus. Gauta informacija gali būti naudojama asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje kokybei gerinti.

 

_________________