MUITINĖS DEPARTAMENTAS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SKUNDŲ, SUSIJUSIŲ SU ATLIEKAMOMIS MUITINĖS PROCEDŪROMIS, NAGRINĖJIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS MUITINĖJE TVARKOS (IŠRAŠAS)

 

1996 m. birželio 11 d. Nr. 288

Vilnius

 

 

Siekdamas nustatyti skundų, susijusių su atliekamomis muitinės procedūromis, nagrinėjimo Lietuvos Respublikos muitinėje tvarką,

ĮSAKAU:

1. Patvirtinti Skundų, susijusių su atliekamomis muitinės procedūromis, nagrinėjimo Lietuvos Respublikos muitinėje tvarką (pridedama).

5. Pripažinti netekusiu galios Muitinės departamento 1995 m. kovo 31 d. įsakymą Nr. 146 „Dėl apeliacijų, susijusių su atliekamomis muitinės procedūromis, nagrinėjimo Lietuvos muitinėje tvarkos“(Žin., 1995, Nr. 29-674).

6. Šis įsakymas įsigalioja nuo 1996 m. liepos 1 d.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                                          V. GERŽONAS


PATVIRTINTA

Muitinės departamento prie

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

1996 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 288

 

SKUNDŲ, SUSIJUSIŲ SU ATLIEKAMOMIS MUITINĖS PROCEDŪROMIS,

NAGRINĖJIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS MUITINĖJE

TVARKA

 

Bendroji dalis

 

1. Skundų, susijusių su atliekamomis muitinės procedūromis, nagrinėjimo Lietuvos Respublikos muitinėje tvarka (toliau vadinama – tvarka) nustato asmenų skundų, susijusių su atliekamomis muitinės procedūromis, pateikimo, nagrinėjimo, sprendimų priėmimo ir jų apskundimo tvarką.

2. Tvarkoje vartojamos sąvokos:

asmuo“ – fizinis arba juridinis asmuo;

importo muitai ir mokesčiai“ – muitai ir mokesčiai, renkami už importuojamas prekes arba susiję su prekių importu, išskyrus apmokėjimą už suteiktas paslaugas;

muitinės deklaracija“ – kiekvienas muitinės nustatytos arba muitinei priimtinos formos veiksmas, kuriuo pasirenkama muitinės procedūra ir pateikiama muitinės reikalaujama informacija apie muitinės procedūrai pateikiamas prekes;

skundas“ – veiksmas, kuriuo asmuo, tiesiogiai paliestas muitinės sprendimo ar neveikos ir laikantis save nukentėjusiu, kreipiasi į kompetentingą muitinės įstaigą arba kitą valstybinę instituciją dėl sprendimo peržiūrėjimo, panaikinimo, sprendimo priėmimo arba žalos atlyginimo;

mokesčio įstatymas“ – Lietuvos Respublikos įstatymas, Lietuvos Respublikos tarptautinė sutartis, kuriuose nustatytas mokestis ir (arba) apibrėžiami su apmokestinimu arba mokesčių lengvatomis susiję klausimai.

 

Skundo pateikimas muitinei

 

3. Skundas, susijęs su atliekamomis muitinės procedūromis (toliau vadinama – skundas), turi būti pateikiamas muitinei, kurios pareigūnų veiksmai arba sprendimai yra apskundžiami.

4. Skundas muitinėje priimamas asmeniui pateikus raštišką prašymą muitinės viršininkui, su skundu susijusių muitinės deklaracijų ir jose nurodytų dokumentų, galinčių turėti įtakos priimamam sprendimui, nuorašus, kitus su skundu susijusius dokumentus (valstybinių institucijų pažymų, prekių kilmės sertifikatų originalus, patikrinimo aktus, išvadas ir pan.), mokesčių sumokėjimo dokumentų nuorašus (jeigu mokesčiai sumokėti), informaciją apie prekių, dėl kurių pateikiamas skundas, buvimo vietą ir galimybę jas papildomai apžiūrėti ir identifikuoti.

5. Muitinė turi teisę iš asmens pareikalauti papildomų dokumentų, o jeigu reikia, pateiktų dokumentų originalų.

Asmeniui pateikus ne visus skundui nagrinėti reikalingus dokumentus, muitinė raštu pareikalauja juos pateikti. Jeigu asmuo per 15 kalendorinių dienų nuo muitinės pranešimo išsiuntimo nepateikė muitinės reikalaujamų dokumentų, skundas paliekamas nenagrinėtu.

 

Skundo nagrinėjimas muitinėje

 

6. Muitinėje skundas turi būti išnagrinėtas per 30 kalendorinių dienų nuo jo pateikimo dienos. Laikas, per kurį asmuo įpareigotas pateikti papildomus dokumentus muitinei, į skundo nagrinėjimo laiką neįskaitomas.

Muitinės viršininko (jo pavaduotojo) sprendimu skundo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas apie tai raštu pranešant asmeniui.

Jeigu reikia, muitinė atlieka tarnybinį patikrinimą.

7. Muitinėje skundas laikomas išnagrinėtu, kai dėl jo priimamas sprendimas ir raštu atsakoma asmeniui.

 

Muitinės sprendimai

 

8. Muitinėje sprendimus priima muitinės viršininkas. Muitinės sprendimas gali būti apskųstas Muitinės departamentui arba teismui.

9. Muitinėje priimami sprendimai:

9. 1. patenkinti skundą;

9. 2. nepatenkinti skundo;

9. 3. palikti skundą nenagrinėtu;

9. 4. perduoti skundą Muitinės departamentui.

10. Apie muitinės sprendimą raštu pranešama asmeniui. Kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybinių institucijų veikla, apie sprendimą raštu informuojama ir suinteresuota valstybinė institucija.

11. Muitinės departamentui perduodami:

11. 1. skundai dėl muitinės deklaracijų pripažinimo negaliojančiomis;

11. 2. skundai dėl importo muitų grąžinimo, kai grąžinamos iš Lietuvos Respublikos muitų teritorijos eksportuotos prekės;

11. 3. skundai dėl mokesčių grąžinimo iš Muitinės departamento sąskaitos.

12. Šios tvarkos 11 punkte nustatytais atvejais muitinė, išnagrinėjusi skundą, tuoj pat pristato Muitinės departamentui muitinės išvadą ir skundui nagrinėti pateiktus dokumentus.

 

Skundo pateikimas Muitinės departamentui

 

13. Muitinės departamente nagrinėjami:

13. 1. muitinės perduoti nagrinėti skundai;

13. 2. skundai, kuriais apskundžiamas muitinės priimtas sprendimas.

14. Skundas, kai asmuo apskundžia muitinės sprendimą, Muitinės departamente priimamas asmeniui pateikus raštišką prašymą Muitinės departamento direktoriui ir muitinės sprendimo nuorašą.

15. Muitinės departamentas turi teisę iš asmens raštu pareikalauti papildomų dokumentų, o jeigu reikia, pateiktų dokumentų originalų.

Asmeniui pateikus ne visus skundui nagrinėti reikalingus dokumentus, Muitinės departamentas raštu pareikalauja juos pateikti. Jeigu asmuo per 15 kalendorinių dienų nuo pranešimo išsiuntimo nepateikė Muitinės departamento reikalaujamų dokumentų, skundas paliekamas nenagrinėtu.

 

Skundo nagrinėjimas Muitinės departamente

 

16. Muitinės departamente skundas turi būti išnagrinėtas per 30 kalendorinių dienų nuo jo gavimo Muitinės departamente dienos. Laikas, per kurį asmuo įpareigotas pateikti papildomus dokumentus, į skundo nagrinėjimo laiką neįskaitomas.

Muitinės departamento direktoriaus (jo pavaduotojo) sprendimu skundo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas apie tai raštu pranešant asmeniui.

17. Muitinės departamente skundas laikomas išnagrinėtu, kai dėl jo priimamas sprendimas ir raštu atsakoma asmeniui.

 

Muitinės departamento sprendimai

 

18. Muitinės departamente sprendimus priima Muitinės departamento direktorius. Muitinės departamento sprendimas gali būti apskųstas teismui.

19. Muitinės departamente priimami sprendimai:

19. 1. patenkinti skundą;

19. 2. palikti galioti muitinės sprendimą;

19. 3. grąžinti skundą pakartotinai nagrinėti muitinėje, nurodant priežastis;

19. 4. palikti skundą nenagrinėtu;

19. 5. nepatenkinti skundo;

19. 6. perduoti skundą nagrinėti muitinei, jeigu skundas nebuvo pateiktas nagrinėti muitinei.

20. Apie Muitinės departamento sprendimą raštu pranešama asmeniui, muitinei, kuriai pateiktas skundas arba kurios sprendimas apskundžiamas, o kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybinių institucijų veikla, ir suinteresuotai valstybinei institucijai.

 

Baigiamoji dalis

 

21. Skundo pateikimas nesustabdo ir nenaikina muitinės procedūros vykdytojo prievolės įvykdyti muitinės priimtą sprendimą.

22. Nepagrįstai sumokėti (išieškoti) mokesčiai grąžinami Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisės aktuose nustatyta tvarka.

______________